media o technice jazdy zim±
1 | Data: Styczen 17 2010 23:35:19 |
Temat: media o technice jazdy zim± | |
Autor: Michał | "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie wciskamy do końca." 2 |
Data: Styczen 17 2010 22:46:48 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: to | Michał wrote: "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, W przypadku ABS jest to dobra rada. -- cokolwiek 3 |
Data: Styczen 18 2010 09:53:45 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: karbar | to pisze: Michał wrote: Aha. ABS sobie działa, koła się kręc±, ale i tak zsuwasz się w bok, bo droga nieco nachylona. Już to przerabiałem :) Ale to w skrajnych przypadkach :) pozdrawiam karbar 4 |
Data: Styczen 18 2010 19:56:57 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: to | karbar wrote: Aha. ABS sobie działa, koła siÄ™ krÄ™cÄ…, ale i tak zsuwasz siÄ™ w bok, bo W takiej sytuacji i bez ABS zasuwasz, tylko szybciej. -- cokolwiek 5 |
Data: Styczen 18 2010 21:06:32 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: karbar | to pisze: karbar wrote: Nie. W takiej sytuacji i bez abs nie hamujesz i zachowujesz sterowne auto (albo, jeżeli pod kołami kopny ¶nieg, blokujesz koła i pchasz przed nimi górkę ¶niegu, która daje duży opór i pozwala się zatrzymać znacznie szybciej niż z abs). pozdrawiam 6 |
Data: Styczen 18 2010 20:54:33 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: to | karbar wrote: Nie. W takiej sytuacji i bez abs nie hamujesz i zachowujesz sterowneAha. ABS sobie działa, koła siÄ™ krÄ™cÄ…, ale i tak zsuwasz siÄ™ w bok, bo Skup siÄ™. Z ABS trochÄ™ hamujesz i masz sterowne auto. Bez ABS albo nie hamujesz i masz sterowne auto ale praktycznie nie zwalniasz, albo hamujesz i jedziesz gdzie CiÄ™ auto poniesie. -- cokolwiek 7 |
Data: Styczen 20 2010 18:05:09 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: karbar | to pisze: karbar wrote: ....w teorii. ABS nie pozwala zablokować się kołu kręc±cemu, ale nie wie, że koło może kręc±c się równocze¶nie ze¶lizgiwać w bok. W praktyce może się zdarzyć, że ABS pracuje, koła się nie blokuj±, ale i tak przyczepno¶ć opony jest niewystarczaj±ca żeby jednocze¶nie "trochę" hamować i trzymać się toru jazdy -> auto się ze¶lizguje na kręc±cych kołach. 8 |
Data: Styczen 18 2010 10:24:43 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: DoQ | to pisze: Michał wrote: Szkoda ze w takich warunkach hamujesz 50% dłużej. Pozdrawiam Pawel 9 |
Data: Styczen 18 2010 19:57:19 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: to | DoQ wrote: "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,W przypadku ABS jest to dobra rada. A o ile dłużej hamujesz jak w ogóle nie hamujesz? -- cokolwiek 10 |
Data: Styczen 18 2010 21:09:37 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: DoQ | to pisze: A o ile dłużej hamujesz jak w ogóle nie hamujesz?W przypadku ABS jest to dobra rada.Szkoda ze w takich warunkach hamujesz 50% dłużej. Po oblodzonej nawierzchni? Tarcie bez ABSu skroci droge o te 50%. Pozdrawiam Pawel 11 |
Data: Styczen 18 2010 20:55:43 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: to | DoQ wrote: A o ile dłużej hamujesz jak w ogóle nie hamujesz?W przypadku ABS jest to dobra rada.Szkoda ze w takich warunkach hamujesz 50% dłużej. Twierdzisz, ze jak na oblodzonej nawierzchni zatrzymasz siÄ™ szybciej nie hamujÄ…c wcale niż hamujÄ…c z ABS? Ciekawa teoria. -- cokolwiek 12 |
Data: Styczen 18 2010 22:17:58 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: DoQ | to pisze: Twierdzisz, ze jak na oblodzonej nawierzchni zatrzymasz siÄ™ szybciej nie hamujÄ…c wcale niż hamujÄ…c z ABS? Ciekawa teoria.A o ile dłużej hamujesz jak w ogóle nie hamujesz?Po oblodzonej nawierzchni? Tarcie bez ABSu skroci droge o te 50%. Hamujac umiejetnie bez ABS zatrzymasz sie szybciej niz z ABS - tak twierdze. Pozdrawiam Pawel 13 |
Data: Styczen 20 2010 13:57:32 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: Arek (G) | W dniu 2010-01-18 22:17, DoQ pisze: to pisze: No już bałem siÄ™, że zabraknie tego tajemnego stwierdzenia o umiejÄ™tnym hamowaniu. Warto dodać, że działa tylko w przypadku gdy samochód prowadzi rycerz Jedi. A. 14 |
Data: Styczen 20 2010 21:38:01 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: DoQ | Arek (G) pisze: Hamujac umiejetnie bez ABS zatrzymasz sie szybciej niz z ABS - takNo już bałem siÄ™, że zabraknie tego tajemnego stwierdzenia o umiejÄ™tnym hamowaniu. Warto dodać, że działa tylko w przypadku gdy samochód prowadzi rycerz Jedi. http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-abs/ Wiesz, bardziej wierze temu co sam doĹ›wiadczyłem i temu kto zorganizował rzetelnie test niż przeciÄ™tnemu trollowi z PMSu. Pozdrawiam Paweł 15 |
Data: Styczen 20 2010 22:31:39 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: Artur MaĹ›lÄ…g | DoQ pisze: Arek (G) pisze: LOL - jak wyjaĹ›nisz, że te wyniki zniknÄ™ły z wiki? Zmowa jakaĹ›? :) Zgadzam siÄ™ z TobÄ…, że rzetelny test może być bardziej wiarygodny, niż opowieĹ›ci trolli z z pms :) OsobiĹ›cie mogÄ™ pomóc zweryfikować pewne rzeczy, ale to nadal nie gwarantuje obiektywnej oceny "testu" ;) -- Jutro to dziĹ› - tyle że jutro. 16 |
Data: Styczen 20 2010 22:34:20 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: DoQ | Artur MaĹ›lÄ…g pisze: http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-abs/LOL - jak wyjaĹ›nisz, że te wyniki zniknÄ™ły z wiki? Zmowa jakaĹ›? :) A to bylo na Wiki kiedys?:) Zgadzam siÄ™ z TobÄ…, że rzetelny test może być bardziej wiarygodny, niż To co kamera, miarka, slupki itp?:) Pozdrawiam Pawel 17 |
Data: Styczen 20 2010 23:23:41 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: jacek2v | On 20 Sty, 21:38, DoQ wrote: Arek (G) pisze:Witam, Co i raz czytam te wie¶ci o wadach ABSu i sam już sobie nie wierzę. Spotkała mnie taka sytuacja: leciałem do¶ć szybko (nie wiem ile, ale więcej niż 30km): za¶nieżon± uliczk±, dojeżdżałem do skrzyżowania (skrzyżowanie w dole było) i okazało się, że przez 20-30m przez skrzyżowaniem zaczynał się lód. No to w hamulec lekko ABS się wł±cza hamuję. Ale widzę że nic z tego to mocniej go wcisn±łem, ABS nie odbij± czuję koła s± zblokowane - czy ja mam jaki¶ inny ABS? Może s± różne jego wersje? Skończyło się tak, że niezd±zyłem i na 2 m przed wcisn±łem pedał gazu i przeleciałem przez skrzyżowanie (napęd 4x4 dał radę na lodzie :D) - miałem kupę szczę¶cie bo nic nie leciało z boków :) Podsumowuj±c: u mnie ABS blokuje koła jak go się dobrze przyci¶nie na lodzie :) Jacek 18 |
Data: Styczen 21 2010 12:21:43 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: Arek (G) | W dniu 2010-01-20 21:38, DoQ pisze: Arek (G) pisze: Na suchym asfalcie ABS wypadł lepiej. Brak testu na mokrym. Co znaczy na Ĺ›niegu? Jest różnica pomiÄ™dzy ubitym Ĺ›niegiem a zaĹ›nieżonÄ… drogÄ…. W drugim przypadku faktycznie pchany Ĺ›nieg na zblokowanych kołach pomaga. Ale takie sytuacje na drogach prawie siÄ™ nie zdarzajÄ…. Co do lodu owszem, ale kto jeĽdzi szybko na lodzie? I kto gwałtownie hamuje na lodzie? WracajÄ…c do artykułu, autor miesza swoje wyobrażenie z rzeczywistoĹ›ciÄ…. System ABS systemowi ABS równy nie jest. To głupienie na nierównej drodze - może w starszych rozwiÄ…zaniach. Nowsze jakoĹ› całkiem dobrze dajÄ… sobie z tym radÄ™. Tak zupełnie na marginesie. Testowałem hamowanie z omijaniem przeszkody na macie poĹ›lizgowej polewanej wodÄ…. Auto hamowało całkiem przyzwoicie, czego nie można było powiedzieć o samochodach bez ABS, tam był balet. Tak wiÄ™c zamiast wierzyć w moc rycerzy Jedi, protestuj sam, użyj własnego umysłu. Tak bÄ™dzie na pewno dla Ciebie bezpieczniej. A. 19 |
Data: Styczen 21 2010 16:38:31 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: DoQ | Arek (G) pisze: Na suchym asfalcie ABS wypadł lepiej. Brak testu na mokrym. Nie odbiegaj od tematu, ktorego watkiem jest technika jazdy zima, czyli po sniegu i oblodzonej nawierzchni. Co do lodu owszem, ale kto jeĽdzi szybko na lodzie? I kto gwałtownie hamuje na lodzie? Ten kto zostaje zaskoczony zaistniala sytuacja? WracajÄ…c do artykułu, autor miesza swoje wyobrażenie z rzeczywistoĹ›ciÄ…. System ABS systemowi ABS równy nie jest. To głupienie na nierównej drodze - może w starszych rozwiÄ…zaniach. Nowsze jakoĹ› całkiem dobrze dajÄ… sobie z tym radÄ™. Rozwiazanie czego? ABS nie kontroluje pracy amortyzatorow. Tak wiÄ™c zamiast wierzyć w moc rycerzy Jedi, protestuj sam, użyj własnego umysłu. Tak bÄ™dzie na pewno dla Ciebie bezpieczniej. Jakos od 12 lat nie mam z tym problemow i nigdy nie sluchalem grupowych trolli. Pozdrawiam Pawel 20 |
Data: Styczen 22 2010 09:34:36 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: Arek (G) | W dniu 2010-01-21 16:38, DoQ pisze: Arek (G) pisze: Ale to Ty wrzuciłeĹ› link do artykułu, który nijak siÄ™ ma do tematu wÄ…tku:) Co do lodu owszem, ale kto jeĽdzi szybko na lodzie? I kto gwałtownie ABS nie jest lekiem na wszystko. WracajÄ…c do artykułu, autor miesza swoje wyobrażenie z Nie musi. Kwestia hamowania na nierównoĹ›ciach nie jest jakimĹ› kosmicznym problemem i można to rozwiÄ…zać na co najmniej kilka sposobów. ZresztÄ… sam dwa razy siÄ™ o tym przekonałem. Efektywnoć hamowania na tarce odbiła mi siÄ™ w postaci siniaków od pasów bezpieczeĹ„stwa. Tak wiÄ™c zamiast wierzyć w moc rycerzy Jedi, protestuj sam, użyj Systemy ABS jakie były 12 lat temu różniÄ… siÄ™ znacznie od współczesnych. Ale co tam wiesz lepiej, a każdy kto myĹ›li inaczej to głupek albo troll. A. 21 |
Data: Styczen 22 2010 10:53:26 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: DoQ | Arek (G) pisze: Nie odbiegaj od tematu, ktorego watkiem jest technika jazdy zima, czyliAle to Ty wrzuciłeĹ› link do artykułu, który nijak siÄ™ ma do tematu wÄ…tku:) Roznica w drodze hamowania na lodzie nie ma zwiazku z tematem wÄ…tku? Bo? ABS nie jest lekiem na wszystko.Co do lodu owszem, ale kto jeĽdzi szybko na lodzie? I kto gwałtownieTen kto zostaje zaskoczony zaistniala sytuacja? A co ma do rzeczy lek? Post wyzej pytales kto hamuje gwaltownie na lodzie to ci odpowiedzialem. Rozwiazanie czego? ABS nie kontroluje pracy amortyzatorow.Nie musi. Kwestia hamowania na nierównoĹ›ciach nie jest jakimĹ› kosmicznym problemem i można to rozwiÄ…zać na co najmniej kilka sposobów. ZresztÄ… sam dwa razy siÄ™ o tym przekonałem. Efektywnoć hamowania na tarce odbiła mi siÄ™ w postaci siniaków od pasów bezpieczeĹ„stwa. Jakich sposobow, pominÄ…wszy zawieszenia o lepszej konstrukcji tłumienia? Jakos od 12 lat nie mam z tym problemow i nigdy nie sluchalem grupowychSystemy ABS jakie były 12 lat temu różniÄ… siÄ™ znacznie od współczesnych. Ale co tam wiesz lepiej, a każdy kto myĹ›li inaczej to głupek albo troll. No ROTFL - coz za logika. Napisz mu ze jezdzisz bezkolizyjnie 12lat, a ten wywnioskuje ze ciagle tym samym samochodem z 12letnim ABSem. ATSD - czym sie KONKRETNIE rozni ABS z 1998 od takiego z 2003r? Ten drugi posiada detektor lodu i dziurawej nawierzchni? Pozdrawiam Pawel 22 |
Data: Styczen 18 2010 00:31:26 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Michał" napisał w wiadomo¶ci "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie wciskamy do końca." Przy wiekszej prędko¶ci - jesli masz ABS, to nie stracisz możliwo¶ci skrętu (o ile w danych warunkach będzie możliwy) - czyli rada jest dobra. A przy mniejszej ABS i tak nie zadziała, więc wtedy masz rację - hebel i do rowu ;-) -- Yogi(n) 23 |
Data: Styczen 18 2010 00:44:24 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: złoty | Yogi(n) pisze: Użytkownik "Michał" napisał w wiadomo¶ci " Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie wciskamy do końca. Wówczas jest duża szansa, iż nie zmienimy pasa ruchu." ...jedno wielkie klamstwo. NIGDY nie wciskajmy wowczas hamulca (no chyba, iz mamy "cudowny" naped na tyl, gdzie mozna wcisnac i liczyc na cud..heh). Jesli nie musimy hamowac - przy napedzie na przod - nie hamowac. Na "5" przydusic silnik (lub ESP..heh) i zachowac zdolnosci manewrowe.. Coz za ignorant pisal ten tekst... pzdr A. 24 |
Data: Styczen 18 2010 01:17:39 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: J.F. | On Mon, 18 Jan 2010 00:44:24 +0100, złoty wrote: " Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje. Zaczniesz tanczyc na prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola .. i bedziesz nadal sunal prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem. Zaczniesz kombinowac, to cie resztki przyczepnosci zniosa na sasiedni pas, a tam wasza Matka .. nie, tam tir bedzie jechal. Trzeba by sprawdzic. Mnie w scierce najlepiej szlo jak od razu sprzeglo wcisnalem. J. 25 |
Data: Styczen 18 2010 01:26:37 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: złoty | J.F. pisze:
...scierka byla tylnonapedowa (poniekad sympatyczne autko, mialem 3 ;) ). Gdy wpadla w uslizg...rece do Bozi.. Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej wprawy i dotyczy.. nizszych predkosci. Przy przykladowych 180 km/h tylko hampel na max (przy ABS) ...i starac sie jakos wyjsc. Przy sporo nizszych..dac sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne inaczej.. dusic "hampel" do konca) i nie hamowac. Przydlawic silnik i kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia.. Technike kazdy musi dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za kolkiem.. pzdr A. 26 |
Data: Styczen 18 2010 00:28:12 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: to | złoty wrote: Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej wprawy i Ale po co bawić siÄ™ w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro masz hamulce z ABS? Kontry z ABS wychodzÄ… bardzo dobrze. -- cokolwiek 27 |
Data: Styczen 18 2010 01:33:33 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: zĹ‚oty | to pisze: złoty wrote: ...jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu.. pzdr A. 28 |
Data: Styczen 18 2010 01:26:39 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: to | złoty wrote: ..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do Ale po co coĹ› wybierać, skoro można skorzystać z obu metod jednoczeĹ›nie? Czy ja mówiÄ™, ze należy wcisnąć hamulec i zamknąć oczy? Hamować i kontrować -- jednoczeĹ›nie! -- cokolwiek 29 |
Data: Styczen 18 2010 02:40:00 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: zĹ‚oty | to pisze: złoty wrote: ...czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :) Tak trzymac! :P A przy odrobinie doswiadczenia mozna bylo WYJECHAC na owa gorke (vide: przestarzala Samara z MYSLACYM kierownikiem za kolkiem) badz zsuwac sie bez uszkodzen (co nie udalo sie pojazdom na zblokowanych kolach...nawet tych z ABS). Oceny sytuacji i stosownej reakcji kierowcy majacego pojecie o jezdzie NIC nie zastapi. Sorry.. moze kiedys... pzdr A. 30 |
Data: Styczen 18 2010 02:33:34 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: to | złoty wrote: ..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej Bzdura, tamten filmik był przykładem nieznajomoĹ›ci zasad działania ABS, co i Ciebie chyba dotyczy. Przy bardzo małej prÄ™dkoĹ›ci nie ma sensu hamować w poĹ›lizgu, bo mimo ABS jest ryzyko zablokowania kół. -- cokolwiek 31 |
Data: Styczen 18 2010 08:14:11 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: ..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej akurat tamta babeczka co przywaliła centralnie w dostawczaka, nie miała absu... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może", ma na my¶li "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomat±." Henry Louis Mencken 32 |
Data: Styczen 18 2010 10:37:11 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: J.F. | Użytkownik "złoty" napisał w Czy ja mówiÄ™, ze należy wcisnąć hamulec i zamknąć oczy? Hamować i kontrować -- jednoczeĹ›nie!..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :) Tak trzymac! :P ABS wrednie zawiodl, ale Samara mogla miec lepsze opony, albo lepiej dociazona os napedowa. Oczywiscie mozna bylo probowac sie ratowac .. ale efekt mogl byc taki ze po ominieciu auta z jeszcze wieksza predkoscia wjedziemy w pieszego. Czasem lepiej stracic znizki niz zaznajomic sie z wymiarem sprawiedliwosci :-) J. 33 |
Data: Styczen 18 2010 01:56:29 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Olleo | Czasem lepiej stracic znizki niz zaznajomic sie z wymiarem Mozna jeszcze probowac wjechac na pobocze zanim sie dotrze do zaparkowanego samochodu. Zazwyczaj na jakims trawniku latwiej sie hamuje ;) -- Olleo 34 |
Data: Styczen 18 2010 11:33:48 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: kamil |
to pisze: Mistrzu, sprawdz od jakiej predkosci ABS zaczyna dzialac, pozniej wyciagaj rewelacje. Pozdrawiam Kamil 35 |
Data: Styczen 18 2010 12:20:16 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: Arek (G) | W dniu 2010-01-18 01:33, złoty pisze: to pisze: ABS to LOL! A. 36 |
Data: Styczen 18 2010 11:32:55 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: kamil | "złoty" wrote in message ..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu.. I pewnie dlatego zrezygnowano z niego w F1, bo za bardzo ulatwial zycie kierowcom. Ale co tam Schumacher, marny leszczu, teoretycy z polskiego internetu wiedza lepiej, bo kiedys nawet widzieli film na youtube. Pozdrawiam Kamil 37 |
Data: Styczen 18 2010 22:27:32 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: Tomasz Pyra | kamil pisze: "złoty" wrote in message Poczucie własnej wspaniałoĹ›ci to bardzo powszechna cecha wĹ›ród kierowców. Do tego dochodzÄ… jeszcze przekonania które zdezaktualizowały siÄ™ jakieĹ› 30 lat temu o tym że ABS wydłuża drogÄ™ hamowania i mamy modelowego mistrza kierownicy. A na dowód swojej absolutnej racji mogÄ… zaprezentować że samochód z ABS w kopnym Ĺ›niegu albo miÄ™kkim piachu istotnie hamuje dłużej - przecież to warunki w których każdego dnia unika siÄ™ wielu wypadków grożÄ…cych Ĺ›mierciÄ…. 38 |
Data: Styczen 19 2010 00:03:29 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: zĹ‚oty | Tomasz Pyra pisze: kamil pisze: noo..to juz wiem skad u Ciebie ten "mentorski" ton. Do tego dochodzÄ… jeszcze przekonania które zdezaktualizowały siÄ™ jakieĹ› 30 lat temu o tym że ABS wydłuża drogÄ™ hamowania i mamy modelowego mistrza kierownicy. ...serio? A ze tak spytam..skad to wiesz? 30 lat temu..to byl koniec lat '70 i o ile mnie pamiec nie myli..wyposazone w ten system byly najbardziej luksusowe wersje mercedesa i BMW. I byly to rozwiazania dosc prymitywne. Tomku.. moze doucz sie czegos z tej motoryzacji.. Z ciekawosci spytam..miales wowczas juz PJ? I widywales na codzien ulice pelne aut z ABS na wyposazeniu? ..hehe..wez przestan A na dowód swojej absolutnej racji mogÄ… zaprezentować że samochód z ABS w kopnym Ĺ›niegu albo miÄ™kkim piachu istotnie hamuje dłużej - przecież to warunki w których każdego dnia unika siÄ™ wielu wypadków grożÄ…cych Ĺ›mierciÄ…. ...alez skad Tomku. Wystarczylo byc w Krakowie kilkanascie (a moze i 10) dni temu, gdy padala marznaca mzawka, tworzaca w kontakcie z jezdnia super lodowa pokrywe. Warto bylo poogladac hamowanie w wykonaniu "kierownikow" ufnych w swoj ABS.. :) A nie..sorry..o lodzie nic nie mowiles, wiec prawdopodobnie jeszcze nie wiesz, iz na lodzie ABS to tez nie bardzo Ci pomoze. A takich wyjatkow znalazloby sie wiecej ale.. moze to sam kiedys odkryjesz. Nie chce oslabiac Twojego..jak to nazwales? Aha.. "poczucia wlasnej wspanialosci" ;) ...na marginesie dodam jeszcze, iz podziwiam takich praktykow jak Wy. To, ze "kamil" nie jest owym "teoretykiem" tylko znanym praktykiem F1, lata spedzajacym na jej torach w charakterze kierowcy... podejrzewalem. Ale, ze Ty ....tez?! ..hmm - przyznaje, nie wiedzialem. Szacunek! A... nastepnym razem celem podparcia swoich tez ..co wyciagniecie? Swoje doswiadczenia z pilotowania F-16? ..rotfl Sorry za ten lekko zlosliwy tekst ale... wjechales mi na ambicje. No offence.. ;) Skoro grupa ta zmienila juz swoj charakter z samochodowej na psychoterapeutyczna..niech i ja skorzystam. A co! :) pzdr A. 39 |
Data: Styczen 21 2010 21:36:43 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: DoQ | Tomasz Pyra pisze: Poczucie własnej wspaniałoĹ›ci to bardzo powszechna cecha wĹ›ród kierowców. Ba, malo tego. Skraca te droge o 150%. Natomiast polaczenie ABSu z BASem to juz bajka. Samochod sam za ciebie zahamuje zanim zdÄ…żysz siÄ™ obejrzeć. Nigdy nie widziałem żeby samochod z tymi systemami uczestniczył w stłuczce. Pozdrawiam Pawel 40 |
Data: Styczen 22 2010 11:50:19 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: kamil |
Tomasz Pyra pisze: A teraz zrob sam sobie przysluge i zrob male rozpoznanie terenu. Statystyki liczby samochodow i ilosci wypadkow z lat 80-tych i bardziej wspolczesnych w Polsce. Google wystarczy. Podpowiem ci, ze samochodow bylo ok. polowe mniej, zas wypadkow prawie dwukrotnie wiecej. Pozdrawiam Kamil 41 |
Data: Styczen 22 2010 20:15:08 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: DoQ | kamil pisze: Podpowiem ci, ze samochodow bylo ok. polowe mniej, zas wypadkow prawie dwukrotnie wiecej. http://www.policja.pl/portal/pol/8/160/Wypadki_drogowe_w_latach_1985__2008.html Bredzisz. Pozdrawiam Pawel 42 |
Data: Styczen 19 2010 00:11:02 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: zĹ‚oty | kamil pisze: "złoty" wrote in message ...no niestety - takich "praktykow" F1 jak Ty jest na grupie jeszcze niewielu. Dziekujemy Ci, iz dzielisz sie z nami - marnymi "teoretykami" swoimi doswiadczniami z prowadzenia pojazdow F1. To.. ile juz lat jezdzisz tymi bolidami? Zdradz tez w jakich team'ach startowales. :) pzdr A. 43 |
Data: Styczen 17 2010 23:18:14 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Olleo | Ale po co bawić się w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro masz Dlatego, ze w niektorych autach hamowanie na tyle odciaza tyl, ze ABS nie pomoze przed wyprzedzeniem przezen przodu? ;) -- Olleo 44 |
Data: Styczen 18 2010 09:56:05 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Jakub Witkowski | Olleo pisze: Ale po co bawić się w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro masz Hamowanie na bardzo ¶liskim praktycznie w ogóle nie odci±ża tyłu. Odci±żanie tyłu jest wynikiem przyspieszenia (tzn. ujemnego oczywi¶cie). Czyli czego¶, czego własnie najbardziej brakuje w tych warunkach... ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 45 |
Data: Styczen 18 2010 01:54:47 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Olleo | Hamowanie na bardzo ¶liskim praktycznie w ogóle nie odci±ża tyłu. No na bardzo sliskim tak jest. Ale wtedy patrz moj drugi post ;) -- Olleo 46 |
Data: Styczen 18 2010 01:52:03 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: złoty | złoty pisze: sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne tfu! ..wowczas.. .. dusic "hampel" do konca) ...tak to jest jak po 14h za kolkiem ktos bierze sie za pisanie ;) pzdr A. 47 |
Data: Styczen 18 2010 10:32:55 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: J.F. | Użytkownik "złoty" napisał w wiadomo¶ci J.F. pisze: Gdy wpadla to juz bylo mniej wiecej to samo co w FWD. Problemem bylo to ze wpadala, a FWD nie :-) Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej wprawy i dotyczy.. nizszych predkosci. W RWD tez mozesz walczyc. I tak ja mowie - z treningu mi wynikalo ze najlepiej wcisnac sprzeglo, a wtedy rodzaj napedu jakby nie mial znaczenia. Przy przykladowych 180 km/h tylko hampel na max (przy ABS) ...i starac sie jakos wyjsc. Przy sporo nizszych..dac sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne inaczej.. dusic "hampel" do konca) i nie hamowac. Przydlawic silnik i kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia.. Hm, wtedy mozesz miec tak ze tylne kola slizgaja sie bokiem, a przednie jednak w kierunku jazdy i lepiej hamuja, wiec Cie bedzie jeszcze bardziej obracac. Technike kazdy musi dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za kolkiem.. doswiadczenie za kolkiem nic tu nie daje - liczy sie doswiadczenie na placu trenujac poslizgi :-( J. 48 |
Data: Styczen 19 2010 00:12:18 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: złoty | J.F. pisze: doswiadczenie za kolkiem nic tu nie daje - liczy sie doswiadczenie na placu trenujac poslizgi :-( ...a na tym placu to.. planujesz siedziec w bagazniku? Czy.. jednak "za kolkiem"? :P pzdr A. 49 |
Data: Styczen 20 2010 12:45:11 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: J.F. | Użytkownik "złoty" napisał w wiadomo¶ci J.F. pisze: Ale mozna za kolkiem miec i pol miliona przejechane i nie wiedziec co to poslizg :-) J. 50 |
Data: Styczen 18 2010 00:26:48 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: to | J.F. wrote: To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje. Zaczniesz tanczyc na Jak nie ma ABS to nie należy wciskać hamulca, bo wtedy auto pojedzie mniej wiÄ™cej tam, gdzie w danym momencie miało zamiar. -- cokolwiek 51 |
Data: Styczen 18 2010 10:40:29 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÂą | Autor: J.F. | Użytkownik "to" napisał w J.F. wrote: Tam gdzie prowadzi aktualny wektor predkosci, czyli zazwyczaj wzdluz drogi. Chyba ze droga akurat skreca, albo wlasnie zmieniamy pas. J. 52 |
Data: Styczen 18 2010 19:54:01 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: to | J.F. wrote: Tam gdzie prowadzi aktualny wektor predkosci, czyli zazwyczaj wzdluz Podczas poĹ›lizgu wzdłuż drogi? No raczej bym nie powiedział... Chyba ze droga akurat skreca, albo wlasnie zmieniamy pas. CiÄ™żko raczej wpać w poĹ›lizg jadÄ…c prosto, o ile nie jedzie siÄ™ dużo za szybko. -- cokolwiek 53 |
Data: Styczen 18 2010 11:31:16 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: kamil |
On Mon, 18 Jan 2010 00:44:24 +0100, złoty wrote: Zakladajac, ze twoj pas wyglada jak studio 'gwiazdy tancza na lodzie'. A raczej kazde kolo bedzie miec inna przyczepnosc i od czasu do czasu wpadac w dziure w sniegu, piasek itd. Powodzenia w utrzymaniu sie na swoim pasie w ten sposob, mozesz pocwiczyc na pustym placu i opisac nam wrazenia. Poza tym, ile % poslizgow ma miejsce na prostej jak strzelil drodze, a ile w zakrecie? Pozdrawiam Kamil 54 |
Data: Styczen 18 2010 14:36:05 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Axel |
" Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, ..jedno wielkie klamstwo. Coz za ignorant pisal ten tekst... Wlasnie tydzien temu zona mojego kumpla z pracy zastosowala sie do cytatu... naprawa samochodu bedzie kosztowala 7 kzl + naprawa samochodu jadacego z przeciwka z OC. Ogrodzenie, w ktorym wyladowala na koniec na szczescie nie ucierpialo... Depnela po hamulcach i znioslo ja na przeciwlegly pas. -- Axel 55 |
Data: Styczen 18 2010 22:09:09 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Tomasz Pyra | Axel pisze:
Tylko pytanie ile by kosztowało j± władowanie się z pełn± prędko¶ci± w to co skłoniło j± do depnięcia po hamulcach (pomijaj±c sytuację gdy hamowała niepotrzebnie, bo np. przestraszyła się szmaty lez±cej na drodze). 56 |
Data: Styczen 20 2010 15:03:16 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Axel | "Tomasz Pyra" wrote in message Wlasnie tydzien temu zona mojego kumpla z pracy zastosowala sie doTylko pytanie ile by kosztowało j± władowanie się z pełn± prędko¶ci± w to Przestraszyla sie samochodu jadacego przed nia (lekko przyhamowal) i nacisnela na hamulec. A jak juz nacisnela, to nie puscila do konca ;-) -- Axel 57 |
Data: Styczen 20 2010 12:47:16 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: J.F. | Użytkownik "Axel" napisał w wiadomo¶ci "J.F." wrote in message Ale opisz dokladnie cala sytuacje, bo moze w tym miejscu nie nalezalo deptac, alo to bylo najmniejsze zlo. J. 58 |
Data: Styczen 20 2010 13:54:40 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Axel | "J.F." wrote in message Wlasnie tydzien temu zona mojego kumpla z pracy zastosowala sie doAle opisz dokladnie cala sytuacje, bo moze w tym miejscu nie nalezalo Droga 2x1 pas, nie za szeroki, kawalek trawnika/klepiska z boku i ogrodzenia domow. Jechala dosc blisko poprzednika, ten przyhamowal, ona sie przestraszyla i depnela ostro, samochod zjechal na przeciwlegly pas, zahaczyl naroznikiem o auto jadace z przeciwka, obrocil sie o 180 stopni uderzajac to samo auto prawym tylnym naroznikiem, po czym przydzwonil na wprost w solidne ogrodzenie (po prawej stronie poczatkowego kierunku jazdy ;-) Zona kolegi puscila hamulec dopiero po przywaleniu w ogrodzenie. Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala. -- Axel 59 |
Data: Styczen 20 2010 14:02:47 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Arek (G) | W dniu 2010-01-20 13:54, Axel pisze: wrote in message Maj±c ABS po zahamowaniu rzuciło j± na drugi pas? Co to za samochód? A. 60 |
Data: Styczen 20 2010 15:17:24 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Jan Kowalski |
Może był lód na drodze? 61 |
Data: Styczen 20 2010 18:54:48 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Arek (G) | W dniu 2010-01-20 15:17, Jan Kowalski pisze: Użytkownik "Arek napisał w wiadomo¶ci news:hj6utn$6t2>> I co to zmienia? A. 62 |
Data: Styczen 20 2010 21:45:08 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: DoQ | Arek (G) pisze: I co to zmienia?Maj±c ABS po zahamowaniu rzuciło j± na drugi pas? Co to za samochód?Może był lód na drodze? ABS pomaga utrzymac kierunek przy hamowaniu, wiec skoro samochod go nie posiada to utrzymanie kierunku w tych samych warunkach jest utrudnione. Proste i logiczne, czyz nie? Pozdrawiam Pawel 63 |
Data: Styczen 20 2010 23:06:23 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 20 Jan 2010 21:45:08 +0100, DoQ napisał(a): ABS pomaga utrzymac kierunek przy hamowaniu, wiec skoro samochod go nie Nie pomaga ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 64 |
Data: Styczen 20 2010 23:14:31 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: DoQ | Adam Płaszczyca pisze: ABS pomaga utrzymac kierunek przy hamowaniu, wiec skoro samochod go nieNie pomaga ;) Alez pomaga :) Dzis na ten przyklad zjedzalem w dol po kolei 2ma 206tkami po oblodzonym sniegu (pol na pol snieg/lod) i bawilem sie troche. Ta z ABS w momencie gwaltownego hamowania utrzymywala kierunek na wprost, ta bez ABSu ciagnela wyraznie w kierunku plotu gdzie na drodze lezalo troche sniegu. W sumie to oczywiste i proste jak... :P Pozdrawiam Pawel 65 |
Data: Styczen 20 2010 23:39:41 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 20 Jan 2010 23:14:31 +0100, DoQ napisał(a): Alez pomaga :) Mowa o tym, jak Ci bez hamowania d... zarzuca. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 66 |
Data: Styczen 20 2010 23:48:29 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: DoQ | Adam Płaszczyca pisze: Mowa o tym, jak Ci bez hamowania d... zarzuca. Ja pisze o hamowaniu (Axel pisal o gwaltownym hamowaniu). Pozdrawiam Pawel 67 |
Data: Styczen 21 2010 02:32:10 | Temat: Re: media o technice jazdy zimš | Autor: J.F. | On Wed, 20 Jan 2010 23:39:41 +0100, Adam Płaszczyca wrote: Dnia Wed, 20 Jan 2010 23:14:31 +0100, DoQ napisał(a): Jak juz zarzuca to moze i za pozno, ale dzis skorzystalem ze swiezego sniegu - od samego samowania nie zarzuca, i mozna jedna strona po sniegu a druga po czarnej koleinie i tez nie obraca. J. 68 |
Data: Styczen 21 2010 12:27:55 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: Arek (G) | W dniu 2010-01-20 21:45, DoQ pisze: Arek (G) pisze: Zgadza się, ale nie o tym pisał kolega Axel. A. 69 |
Data: Styczen 20 2010 16:34:35 | Temat: Re: media o technice jazdy zimą | Autor: J.F. | Użytkownik "Axel" Droga 2x1 pas, nie za szeroki, kawalek trawnika/klepiska z boku i ogrodzenia domow. prosty odcinek rozumiem ? Jechala dosc blisko poprzednika, ten przyhamowal, ona sie przestraszyla i depnela ostro, samochod zjechal na przeciwlegly pas, zahaczyl naroznikiem o auto jadace z przeciwka, lewym przednim rozumiem ? Dalej to juz moglo byc roznie bo sily dodatkowe zadzialaly. obrocil sie o 180 stopni uderzajac to samo auto prawym tylnym naroznikiem, po czym przydzwonil na wprost w solidne ogrodzenie (po prawej stronie poczatkowego kierunku jazdy ;-) Zona kolegi puscila hamulec dopiero po przywaleniu w ogrodzenie. Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala. Auto ma ABS ? Panika to jedno, ale zasadniczo jednak po zablokowaniu kol auto kontynuje jazde prosto. Moze lekko obracac - grubsze efekty to jesli podloze nierowno przyczepne, moze sie troche zsuwac na bok - ale nie jest to jakies trudne do opanowania. Gorzej jesli od obrotu sie zaczelo. J. 70 |
Data: Styczen 18 2010 00:25:58 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: to | złoty wrote: ..jedno wielkie klamstwo. NIGDY nie wciskajmy wowczas hamulca (no chyba, WrÄ™cz przeciwnie, jak jest ABS to warto wcisnąć hamulec, szczególnie, gdy auto nie ma ESP. Jest spora szansa, że elektronika odzyska przyczepnoć, a przy ABS można bez problemu kontrować hamujÄ…c. -- cokolwiek 71 |
Data: Styczen 18 2010 01:30:06 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: zĹ‚oty | to pisze: WrÄ™cz przeciwnie, jak jest ABS to warto wcisnąć hamulec, szczególnie, gdy auto nie ma ESP. Jest spora szansa, że elektronika odzyska przyczepnoć, a przy ABS można bez problemu kontrować hamujÄ…c. ...cmentarze pelne sa osob podzielajacych Twoje poglady. pzdr A. 72 |
Data: Styczen 18 2010 00:30:52 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: to | złoty wrote: WrÄ™cz przeciwnie, jak jest ABS to warto wcisnąć hamulec, szczególnie,..cmentarze pelne sa osob podzielajacych Twoje poglady. A coĹ› ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS? SprawdziłeĹ› chociaż raz to o czym piszÄ™ w praktyce? -- cokolwiek 73 |
Data: Styczen 18 2010 01:35:14 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: zĹ‚oty | to pisze: złoty wrote: ...sprawdzilem tysiace razy. Co chcesz mi powiedziec nowego? pzdr A. 74 |
Data: Styczen 18 2010 01:27:11 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: to | złoty wrote: ..sprawdzilem tysiace razy. Co chcesz mi powiedziec nowego? Ĺ»e masz niesprawny ABS? ;) -- cokolwiek 75 |
Data: Styczen 18 2010 02:31:56 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: zĹ‚oty | to pisze: złoty wrote: ...w kilkunastu autach?! Hmm..to mozliwe. Ale..bardzo malo prawdopodbne.. pzdr A. 76 |
Data: Styczen 20 2010 14:04:16 | Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ… | Autor: Arek (G) | W dniu 2010-01-18 02:31, złoty pisze: to pisze: No dziwne, ale skoro nie działa to coĹ› musi być na rzeczy. A. 77 |
Data: Styczen 17 2010 23:21:22 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: Olleo | A co¶ ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS? Niektorzy zbyt mocno wierza w marketingowy belkot. ABS nie pozwoli zablokowac kol podczas hamowania, co zapobiegnie poslizgowi wzdluznemu opony... ale nie bedzie mialo wplywu na poslizg boczny. Dlatego ta kierowalnosc jest w naprawde malym zakresie - im wieksza predkosc i im bardziej sliska droga, tym mniejszy zakres. Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i tak wyjedziecie w kartofle ;P -- Olleo 78 |
Data: Styczen 17 2010 23:39:30 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: Olleo | czy bez sprzegla ze sprzeglem ;) -- Olleo 79 |
Data: Styczen 18 2010 09:58:20 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: karbar | Olleo pisze: A co¶ ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS?ABS nie pozwoli O wła¶nie, wła¶nie. sprawdzone :) 80 |
Data: Styczen 18 2010 10:42:00 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: J.F. | Użytkownik "Olleo" napisał Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem Oj, to nie takie proste .. J. 81 |
Data: Styczen 18 2010 17:11:37 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: Lewis |
Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem Zim± w kartofle to może być mały problem... -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW dB Race: 145,5 dB ;) 82 |
Data: Styczen 18 2010 10:26:42 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: Olleo | Zim w kartofle to mo e by ma y problem... Nigdy nie widziales kopca kartofli na polu zima? ;-) A tak na serio - zima, czy latem.. w kartofle mozna o kazdej porze roku wyjechac. -- Olleo 83 |
Data: Styczen 18 2010 19:56:22 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: to | Lewis wrote: Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem Jaki problem, kupujesz w Tesco kilka kilo, rozrzucasz w pobliżu zakrÄ™tu z którego zamierzasz wypać i gotowe. -- cokolwiek 84 |
Data: Styczen 18 2010 19:55:35 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: to | Olleo wrote: A coĹ› ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS? Dlatego tak jak napisałem oprócz hamowania trzeba też kontrować, w poĹ›lizgu bocznym rzecz jasna, ale to chyba oczywiste. Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem Ale przecież nikt tego nie podważa. -- cokolwiek 85 |
Data: Styczen 20 2010 14:09:34 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: Arek (G) | W dniu 2010-01-18 08:21, Olleo pisze: A co¶ ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS? Jedziesz z prędko¶ci± x w zakręcie siła jest na tyle duża, że można zerwać przyczepno¶ć i wpa¶ć w u¶lizg boczny. Hamuj±c z ABS może uda się na tyle wytracić prędko¶ć, że do u¶lizgu bocznego nie dojdzie. Hamuj±c bez ABS koła się blokuj± i mamy po¶lizgi wzdłużne boczne jakie tylko chcesz. Auto tańczy po całej drodze. Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem Może uda się utracić na tyle prędko¶ć, że do tego nie dojdzie. A. 86 |
Data: Styczen 18 2010 15:11:10 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: Lagod | W dniu 2010-01-17 23:35, Michał pisze: "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, Jaki¶ mędrzec niedawno w Trójce (akademia bezpiecznej jazdy, czy cu¶ takiego po czym puszcza się reklamę opon zimowych) radził by hamować silnikiem gdy jest bardzo ¶lisko. -- ____________________________________________________________MAT_______ 87 |
Data: Styczen 18 2010 19:47:08 | Temat: Re: media o technice jazdy zim± | Autor: Tomasz Pyra | Michał pisze: "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie wciskamy do końca." Ale to jest całkiem dobra rada. Oczywi¶cie wiadomo, że im kierowca mniej obeznany z jazd± samochodem, tym gło¶niej będzie opowiadał "morskie opowie¶ci" z jakich to on po¶lizgów się gazem nie wyratowywał i że hamulec to pedał dla amatorów i panikarzy, a prawdziwi mężczyĽni nawet przed czerwonym ¶wiatłem na skrzyżowaniu hamuj± pedałem gazu. Jako¶ nawet czołówka WRC i F1 jak tylko co¶ pójdzie nie tak, to grzecznie bloki na 4 koła i czekaj± co się będzie działo. Po chwili, jak już auto swoje wyhamuje, często ogl±damy efektowne ratowanie, ale to dlatego, że tam strata sekundy to bardzo dużo i dlatego trzeba gnać do przodu jak najszybciej. Na drodze nie trzeba - spokojnie można się zatrzymać do zera, a nawet jak w co¶ przywalić to lepiej to zrobić z mniejsz± prędko¶ci± niż ryzykować zderzenie z większ±. Na drodze hamowanie będzie wła¶ciwie w każdej niebezpiecznej sytuacji najlepszym wyj¶ciem dlatego, że nawet jak s± problemy z utrzymaniem toru jazdy to lepiej najpierw wyhamować ile się da, a potem już przy mniejszej prędko¶ci próbować odzyskać kontrolę nad samochodem. Skoro prędko¶ć przed manewrem była tak duża, że kierowca stracił panowanie nad samochodem, to pewnie jest nadal zbyt duża żeby j± odzyskał. A nawet jeżeli kontroli nad pojazdem odzyskać się nie uda, to zawsze lepszy dzwon po jakimkolwiek hamowaniu niż po jaki¶ dzikich próbach powtórzenia niewytrenowanego manewru. Jeżeli kto¶ rzetelnie trenuje takie sytuacje, to w sytuacji kryzysowej nawet nie¶wiadomie zrobi to co należy, i to wcze¶niej nim się w ogóle połapie że wpadł w po¶lizg - po wyćwiczeniu to jest jak łapanie równowagi jak się człowiek potknie. Natomiast jeżeli kto¶ ma się nad czymkolwiek wtedy zastanawiać, to lepiej żeby się zastanawiał z hamulcem wci¶niętym do dechy. Raz, że samochód będzie hamował, co już jest bardzo pozytywne, dwa że samochód hamuj±cy (czy to na zablokowanych kołach czy z ABS) wbrew obiegowej opinii jest bardziej przewidywalny niż przy panicznej walce kontrami z lataj±cym od lewej do prawej tyłem. Sunie sobie po prostej, albo powoli się obraca. A wystarczy chociaż krótka chwila hamowania żeby samochód jechał znacznie wolniej i był dużo łatwiejszy w opanowaniu. |