Grupy dyskusyjne   »   media o technice jazdy zim±

media o technice jazdy zim±



1 Data: Styczen 17 2010 23:35:19
Temat: media o technice jazdy zim±
Autor: Michał 

"Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie wciskamy do końca."

http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100117/REGION/435868226


Czyli: po heblach i do rowu...



2 Data: Styczen 17 2010 22:46:48
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: to 

Michał wrote:

"Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
zawodowi kierowcy radzÄ… hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
wciskamy do końca."

W przypadku ABS jest to dobra rada.

--
cokolwiek

3 Data: Styczen 18 2010 09:53:45
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: karbar 

to pisze:

Michał wrote:

"Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
wciskamy do końca."

W przypadku ABS jest to dobra rada.


Aha. ABS sobie działa, koła się kręc±, ale i tak zsuwasz się w bok, bo droga nieco nachylona. Już to przerabiałem :) Ale to w skrajnych przypadkach :)

pozdrawiam
karbar

4 Data: Styczen 18 2010 19:56:57
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: to 

karbar wrote:

Aha. ABS sobie działa, koła siÄ™ krÄ™cÄ…, ale i tak zsuwasz siÄ™ w bok, bo
droga nieco nachylona. Już to przerabiałem :) Ale to w skrajnych
przypadkach :)

W takiej sytuacji i bez ABS zasuwasz, tylko szybciej.

--
cokolwiek

5 Data: Styczen 18 2010 21:06:32
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: karbar 

to pisze:

karbar wrote:

Aha. ABS sobie działa, koła się kręc±, ale i tak zsuwasz się w bok, bo
droga nieco nachylona. Już to przerabiałem :) Ale to w skrajnych
przypadkach :)

W takiej sytuacji i bez ABS zasuwasz, tylko szybciej.


Nie. W takiej sytuacji i bez abs nie hamujesz i zachowujesz sterowne auto (albo, jeżeli pod kołami kopny ¶nieg, blokujesz koła i pchasz przed nimi górkę ¶niegu, która daje duży opór i pozwala się zatrzymać znacznie szybciej niż z abs).

pozdrawiam

6 Data: Styczen 18 2010 20:54:33
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: to 

karbar wrote:

Aha. ABS sobie działa, koła siÄ™ krÄ™cÄ…, ale i tak zsuwasz siÄ™ w bok, bo
droga nieco nachylona. Już to przerabiałem :) Ale to w skrajnych
przypadkach :)

W takiej sytuacji i bez ABS zasuwasz, tylko szybciej.

Nie. W takiej sytuacji i bez abs nie hamujesz i zachowujesz sterowne
auto (albo, jeżeli pod kołami kopny Ĺ›nieg, blokujesz koła i pchasz przed
nimi górkÄ™ Ĺ›niegu, która daje duży opór i pozwala siÄ™ zatrzymać znacznie
szybciej niż z abs).

Skup siÄ™. Z ABS trochÄ™ hamujesz i masz sterowne auto. Bez ABS albo nie
hamujesz i masz sterowne auto ale praktycznie nie zwalniasz, albo
hamujesz i jedziesz gdzie CiÄ™ auto poniesie.

--
cokolwiek

7 Data: Styczen 20 2010 18:05:09
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: karbar 

to pisze:

karbar wrote:

Aha. ABS sobie działa, koła się kręc±, ale i tak zsuwasz się w bok, bo
droga nieco nachylona. Już to przerabiałem :) Ale to w skrajnych
przypadkach :)
W takiej sytuacji i bez ABS zasuwasz, tylko szybciej.

Nie. W takiej sytuacji i bez abs nie hamujesz i zachowujesz sterowne
auto (albo, jeżeli pod kołami kopny ¶nieg, blokujesz koła i pchasz przed
nimi górkę ¶niegu, która daje duży opór i pozwala się zatrzymać znacznie
szybciej niż z abs).

Skup się. Z ABS trochę hamujesz i masz sterowne auto. Bez ABS albo nie hamujesz i masz sterowne auto ale praktycznie nie zwalniasz, albo hamujesz i jedziesz gdzie Cię auto poniesie.


....w teorii.

ABS nie pozwala zablokować się kołu kręc±cemu, ale nie wie, że koło może kręc±c się równocze¶nie ze¶lizgiwać w bok. W praktyce może się zdarzyć, że ABS pracuje, koła się nie blokuj±, ale i tak przyczepno¶ć opony jest niewystarczaj±ca żeby jednocze¶nie "trochę" hamować i trzymać się toru jazdy -> auto się ze¶lizguje na kręc±cych kołach.

8 Data: Styczen 18 2010 10:24:43
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: DoQ 

to pisze:

Michał wrote:

"Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
zawodowi kierowcy radzÄ… hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
wciskamy do końca."
W przypadku ABS jest to dobra rada.

Szkoda ze w takich warunkach hamujesz 50% dłużej.

Pozdrawiam
Pawel

9 Data: Styczen 18 2010 19:57:19
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: to 

DoQ wrote:

"Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
zawodowi kierowcy radzÄ… hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
wciskamy do końca."
W przypadku ABS jest to dobra rada.

Szkoda ze w takich warunkach hamujesz 50% dłużej.

A o ile dłużej hamujesz jak w ogóle nie hamujesz?

--
cokolwiek

10 Data: Styczen 18 2010 21:09:37
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: DoQ 

to pisze:

W przypadku ABS jest to dobra rada.
Szkoda ze w takich warunkach hamujesz 50% dłużej.
A o ile dłużej hamujesz jak w ogóle nie hamujesz?

Po oblodzonej nawierzchni? Tarcie bez ABSu skroci droge o te 50%.

Pozdrawiam
Pawel

11 Data: Styczen 18 2010 20:55:43
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: to 

DoQ wrote:

W przypadku ABS jest to dobra rada.
Szkoda ze w takich warunkach hamujesz 50% dłużej.
A o ile dłużej hamujesz jak w ogóle nie hamujesz?

Po oblodzonej nawierzchni? Tarcie bez ABSu skroci droge o te 50%.

Twierdzisz, ze jak na oblodzonej nawierzchni zatrzymasz siÄ™ szybciej nie
hamujÄ…c wcale niż hamujÄ…c z ABS? Ciekawa teoria.

--
cokolwiek

12 Data: Styczen 18 2010 22:17:58
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: DoQ 

to pisze:

A o ile dłużej hamujesz jak w ogóle nie hamujesz?
Po oblodzonej nawierzchni? Tarcie bez ABSu skroci droge o te 50%.
Twierdzisz, ze jak na oblodzonej nawierzchni zatrzymasz siÄ™ szybciej nie hamujÄ…c wcale niż hamujÄ…c z ABS? Ciekawa teoria.

Hamujac umiejetnie bez ABS zatrzymasz sie szybciej niz z ABS - tak twierdze.

Pozdrawiam
Pawel

13 Data: Styczen 20 2010 13:57:32
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-01-18 22:17, DoQ pisze:

to pisze:

A o ile dłużej hamujesz jak w ogóle nie hamujesz?
Po oblodzonej nawierzchni? Tarcie bez ABSu skroci droge o te 50%.
Twierdzisz, ze jak na oblodzonej nawierzchni zatrzymasz siÄ™ szybciej
nie hamujÄ…c wcale niż hamujÄ…c z ABS? Ciekawa teoria.

Hamujac umiejetnie bez ABS zatrzymasz sie szybciej niz z ABS - tak
twierdze.

No już bałem siÄ™, że zabraknie tego tajemnego stwierdzenia o umiejÄ™tnym hamowaniu. Warto dodać, że działa tylko w przypadku gdy samochód prowadzi rycerz Jedi.

A.

14 Data: Styczen 20 2010 21:38:01
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: DoQ 

Arek (G) pisze:

Hamujac umiejetnie bez ABS zatrzymasz sie szybciej niz z ABS - tak
twierdze.
No już bałem siÄ™, że zabraknie tego tajemnego stwierdzenia o umiejÄ™tnym hamowaniu. Warto dodać, że działa tylko w przypadku gdy samochód prowadzi rycerz Jedi.

http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-abs/
Wiesz, bardziej wierze temu co sam doĹ›wiadczyłem i temu  kto zorganizował rzetelnie test niż przeciÄ™tnemu trollowi z PMSu.


Pozdrawiam
Paweł

15 Data: Styczen 20 2010 22:31:39
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

DoQ pisze:

Arek (G) pisze:

Hamujac umiejetnie bez ABS zatrzymasz sie szybciej niz z ABS - tak
twierdze.
No już bałem siÄ™, że zabraknie tego tajemnego stwierdzenia o umiejÄ™tnym hamowaniu. Warto dodać, że działa tylko w przypadku gdy samochód prowadzi rycerz Jedi.

http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-abs/
Wiesz, bardziej wierze temu co sam doĹ›wiadczyłem i temu  kto zorganizował rzetelnie test niż przeciÄ™tnemu trollowi z PMSu.

LOL - jak wyjaĹ›nisz, że te wyniki zniknÄ™ły z wiki? Zmowa jakaĹ›? :)
Zgadzam siÄ™ z TobÄ…, że rzetelny test może być bardziej wiarygodny, niż
opowieĹ›ci trolli z z pms :) OsobiĹ›cie mogÄ™ pomóc zweryfikować
pewne rzeczy, ale to nadal nie gwarantuje obiektywnej oceny "testu" ;)

--
Jutro to dziĹ› - tyle że jutro.

16 Data: Styczen 20 2010 22:34:20
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: DoQ 

Artur Maśląg pisze:

http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-abs/
Wiesz, bardziej wierze temu co sam doĹ›wiadczyłem i temu  kto
LOL - jak wyjaĹ›nisz, że te wyniki zniknÄ™ły z wiki? Zmowa jakaĹ›? :)

A to bylo na Wiki kiedys?:)

Zgadzam siÄ™ z TobÄ…, że rzetelny test może być bardziej wiarygodny, niż
opowieĹ›ci trolli z z pms :) OsobiĹ›cie mogÄ™ pomóc zweryfikować
pewne rzeczy, ale to nadal nie gwarantuje obiektywnej oceny "testu" ;)

To co kamera, miarka, slupki itp?:)


Pozdrawiam
Pawel

17 Data: Styczen 20 2010 23:23:41
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: jacek2v 

On 20 Sty, 21:38, DoQ  wrote:

Arek (G) pisze:

>> Hamujac umiejetnie bez ABS zatrzymasz sie szybciej niz z ABS - tak
>> twierdze.
> No już bałem się, że zabraknie tego tajemnego stwierdzenia o umiejętnym
> hamowaniu. Warto dodać, że działa tylko w przypadku gdy samochód
> prowadzi rycerz Jedi.

http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-abs/
Wiesz, bardziej wierze temu co sam do¶wiadczyłem i temu  kto
zorganizował rzetelnie test niż przeciętnemu trollowi z PMSu.

Witam,

Co i raz czytam te wie¶ci o wadach ABSu i sam już sobie nie wierzę.
Spotkała mnie taka sytuacja: leciałem do¶ć szybko (nie wiem ile, ale
więcej niż 30km): za¶nieżon± uliczk±, dojeżdżałem do skrzyżowania
(skrzyżowanie w dole było) i okazało się, że przez 20-30m przez
skrzyżowaniem zaczynał się lód. No to w hamulec lekko ABS się wł±cza
hamuję. Ale widzę że nic z tego to mocniej go wcisn±łem, ABS nie
odbij± czuję koła s± zblokowane - czy ja mam jaki¶ inny ABS? Może s±
różne jego wersje?

Skończyło się tak, że niezd±zyłem i na 2 m przed wcisn±łem pedał gazu
i przeleciałem przez skrzyżowanie (napęd 4x4 dał radę na lodzie :D) -
miałem kupę szczę¶cie bo nic nie leciało z boków :)

Podsumowuj±c: u mnie ABS blokuje koła jak go się dobrze przyci¶nie na
lodzie :)

Jacek

18 Data: Styczen 21 2010 12:21:43
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-01-20 21:38, DoQ pisze:

Arek (G) pisze:

Hamujac umiejetnie bez ABS zatrzymasz sie szybciej niz z ABS - tak
twierdze.
No już bałem siÄ™, że zabraknie tego tajemnego stwierdzenia o
umiejÄ™tnym hamowaniu. Warto dodać, że działa tylko w przypadku gdy
samochód prowadzi rycerz Jedi.

http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-abs/
Wiesz, bardziej wierze temu co sam doĹ›wiadczyłem i temu kto zorganizował
rzetelnie test niż przeciÄ™tnemu trollowi z PMSu.

Na suchym asfalcie ABS wypadł lepiej. Brak testu na mokrym.

Co znaczy na Ĺ›niegu? Jest różnica pomiÄ™dzy ubitym Ĺ›niegiem a zaĹ›nieżonÄ… drogÄ…. W drugim przypadku faktycznie pchany Ĺ›nieg na zblokowanych kołach pomaga. Ale takie sytuacje na drogach prawie siÄ™ nie zdarzajÄ….

Co do lodu owszem, ale kto jeĽdzi szybko na lodzie? I kto gwałtownie hamuje na lodzie?

WracajÄ…c do artykułu, autor miesza swoje wyobrażenie z rzeczywistoĹ›ciÄ…. System ABS systemowi ABS równy nie jest. To głupienie na nierównej drodze - może w starszych rozwiÄ…zaniach. Nowsze jakoĹ› całkiem dobrze dajÄ… sobie z tym radÄ™.

Tak zupełnie na marginesie. Testowałem hamowanie z omijaniem przeszkody na macie poĹ›lizgowej polewanej wodÄ…. Auto hamowało całkiem przyzwoicie, czego nie można było powiedzieć o samochodach bez ABS, tam był balet.

Tak wiÄ™c zamiast wierzyć w moc rycerzy Jedi, protestuj sam, użyj własnego umysłu. Tak bÄ™dzie na pewno dla Ciebie bezpieczniej.

A.

19 Data: Styczen 21 2010 16:38:31
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: DoQ 

Arek (G) pisze:

Na suchym asfalcie ABS wypadł lepiej. Brak testu na mokrym.

Nie odbiegaj od tematu, ktorego watkiem jest technika jazdy zima, czyli po sniegu i oblodzonej nawierzchni.

Co do lodu owszem, ale kto jeĽdzi szybko na lodzie? I kto gwałtownie hamuje na lodzie?

Ten kto zostaje zaskoczony zaistniala sytuacja?

WracajÄ…c do artykułu, autor miesza swoje wyobrażenie z rzeczywistoĹ›ciÄ…. System ABS systemowi ABS równy nie jest. To głupienie na nierównej drodze - może w starszych rozwiÄ…zaniach. Nowsze jakoĹ› całkiem dobrze dajÄ… sobie z tym radÄ™.

Rozwiazanie czego? ABS nie kontroluje pracy amortyzatorow.

Tak wiÄ™c zamiast wierzyć w moc rycerzy Jedi, protestuj sam, użyj własnego umysłu. Tak bÄ™dzie na pewno dla Ciebie bezpieczniej.

Jakos od 12 lat nie mam z tym problemow i nigdy nie sluchalem grupowych trolli.


Pozdrawiam
Pawel

20 Data: Styczen 22 2010 09:34:36
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-01-21 16:38, DoQ pisze:

Arek (G) pisze:

Na suchym asfalcie ABS wypadł lepiej. Brak testu na mokrym.

Nie odbiegaj od tematu, ktorego watkiem jest technika jazdy zima, czyli
po sniegu i oblodzonej nawierzchni.

Ale to Ty wrzuciłeĹ› link do artykułu, który nijak siÄ™ ma do tematu wÄ…tku:)

Co do lodu owszem, ale kto jeĽdzi szybko na lodzie? I kto gwałtownie
hamuje na lodzie?

Ten kto zostaje zaskoczony zaistniala sytuacja?

ABS nie jest lekiem na wszystko.

WracajÄ…c do artykułu, autor miesza swoje wyobrażenie z
rzeczywistoĹ›ciÄ…. System ABS systemowi ABS równy nie jest. To głupienie
na nierównej drodze - może w starszych rozwiÄ…zaniach. Nowsze jakoĹ›
całkiem dobrze dajÄ… sobie z tym radÄ™.

Rozwiazanie czego? ABS nie kontroluje pracy amortyzatorow.

Nie musi. Kwestia hamowania na nierównoĹ›ciach nie jest jakimĹ› kosmicznym problemem i można to rozwiÄ…zać na co najmniej kilka sposobów. ZresztÄ… sam dwa razy siÄ™ o tym przekonałem. Efektywnoć hamowania na tarce odbiła mi siÄ™ w postaci siniaków od pasów bezpieczeĹ„stwa.

Tak wiÄ™c zamiast wierzyć w moc rycerzy Jedi, protestuj sam, użyj
własnego umysłu. Tak bÄ™dzie na pewno dla Ciebie bezpieczniej.

Jakos od 12 lat nie mam z tym problemow i nigdy nie sluchalem grupowych
trolli.

Systemy ABS jakie były 12 lat temu różniÄ… siÄ™ znacznie od współczesnych. Ale co tam wiesz lepiej, a każdy kto myĹ›li inaczej to głupek albo troll.

A.

21 Data: Styczen 22 2010 10:53:26
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: DoQ 

Arek (G) pisze:

Nie odbiegaj od tematu, ktorego watkiem jest technika jazdy zima, czyli
po sniegu i oblodzonej nawierzchni.
Ale to Ty wrzuciłeĹ› link do artykułu, który nijak siÄ™ ma do tematu wÄ…tku:)

Roznica w drodze hamowania na lodzie nie ma zwiazku z tematem wÄ…tku? Bo?

Co do lodu owszem, ale kto jeĽdzi szybko na lodzie? I kto gwałtownie
hamuje na lodzie?
Ten kto zostaje zaskoczony zaistniala sytuacja?
ABS nie jest lekiem na wszystko.

A co ma do rzeczy lek? Post wyzej pytales kto hamuje gwaltownie na lodzie to ci odpowiedzialem.

Rozwiazanie czego? ABS nie kontroluje pracy amortyzatorow.
Nie musi. Kwestia hamowania na nierównoĹ›ciach nie jest jakimĹ› kosmicznym problemem i można to rozwiÄ…zać na co najmniej kilka sposobów. ZresztÄ… sam dwa razy siÄ™ o tym przekonałem. Efektywnoć hamowania na tarce odbiła mi siÄ™ w postaci siniaków od pasów bezpieczeĹ„stwa.

Jakich sposobow, pominÄ…wszy zawieszenia o lepszej konstrukcji tłumienia?

Jakos od 12 lat nie mam z tym problemow i nigdy nie sluchalem grupowych
trolli.
Systemy ABS jakie były 12 lat temu różniÄ… siÄ™ znacznie od współczesnych. Ale co tam wiesz lepiej, a każdy kto myĹ›li inaczej to głupek albo troll.

No ROTFL - coz za logika. Napisz mu ze jezdzisz bezkolizyjnie 12lat, a ten wywnioskuje ze ciagle tym samym samochodem z 12letnim ABSem.
ATSD  - czym sie KONKRETNIE rozni ABS z 1998 od takiego z 2003r? Ten drugi posiada detektor lodu i dziurawej nawierzchni?


Pozdrawiam
Pawel

22 Data: Styczen 18 2010 00:31:26
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomo¶ci

"Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie wciskamy do końca."

http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100117/REGION/435868226


Czyli: po heblach i do rowu...

Przy wiekszej prędko¶ci - jesli masz ABS, to nie stracisz możliwo¶ci skrętu (o ile w danych warunkach będzie możliwy) - czyli rada jest dobra. A przy mniejszej ABS i tak nie zadziała, więc wtedy masz rację - hebel i do rowu ;-)

--
Yogi(n)

23 Data: Styczen 18 2010 00:44:24
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: złoty 

Yogi(n) pisze:

Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomo¶ci
"Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie wciskamy do końca."

http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100117/REGION/435868226


Czyli: po heblach i do rowu...

Przy wiekszej prędko¶ci - jesli masz ABS, to nie stracisz możliwo¶ci skrętu (o ile w danych warunkach będzie możliwy) - czyli rada jest dobra. A przy mniejszej ABS i tak nie zadziała, więc wtedy masz rację - hebel i do rowu ;-)



" Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie wciskamy do końca.
Wówczas jest duża szansa, iż nie zmienimy pasa ruchu."

...jedno wielkie klamstwo. NIGDY nie wciskajmy wowczas hamulca (no chyba, iz mamy "cudowny" naped na tyl, gdzie mozna wcisnac i liczyc na cud..heh).  Jesli nie musimy hamowac - przy napedzie na przod - nie hamowac. Na "5" przydusic silnik (lub ESP..heh) i zachowac zdolnosci manewrowe.. Coz za ignorant pisal ten tekst...


pzdr
A.

24 Data: Styczen 18 2010 01:17:39
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: J.F. 

On Mon, 18 Jan 2010 00:44:24 +0100,  złoty wrote:

" Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
wciskamy do końca.
Wówczas jest duża szansa, iż nie zmienimy pasa ruchu."

..jedno wielkie klamstwo. NIGDY nie wciskajmy wowczas hamulca (no chyba,
iz mamy "cudowny" naped na tyl, gdzie mozna wcisnac i liczyc na
cud..heh).  Jesli nie musimy hamowac - przy napedzie na przod - nie
hamowac. Na "5" przydusic silnik (lub ESP..heh) i zachowac zdolnosci
manewrowe.. Coz za ignorant pisal ten tekst...

To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje.
Zaczniesz tanczyc na prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola ..
i bedziesz nadal sunal prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.

Zaczniesz kombinowac, to cie resztki przyczepnosci zniosa na sasiedni
pas, a tam wasza Matka .. nie, tam tir bedzie jechal.

Trzeba by sprawdzic. Mnie w scierce najlepiej szlo jak od razu
sprzeglo wcisnalem.

J.

25 Data: Styczen 18 2010 01:26:37
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: złoty 

J.F. pisze:


Trzeba by sprawdzic. Mnie w scierce najlepiej szlo jak od razu
sprzeglo wcisnalem.


...scierka byla tylnonapedowa (poniekad sympatyczne autko, mialem 3 ;) ). Gdy wpadla w uslizg...rece do Bozi..
Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej wprawy i dotyczy.. nizszych predkosci. Przy przykladowych 180 km/h tylko hampel na max (przy ABS) ...i starac sie jakos wyjsc. Przy sporo nizszych..dac sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne inaczej.. dusic "hampel" do konca) i nie hamowac. Przydlawic silnik i kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia.. Technike kazdy musi dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za kolkiem..

pzdr
A.

26 Data: Styczen 18 2010 00:28:12
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: to 

złoty wrote:

Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej wprawy i
dotyczy.. nizszych predkosci. Przy przykladowych 180 km/h tylko hampel
na max (przy ABS) ...i starac sie jakos wyjsc. Przy sporo nizszych..dac
sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne
inaczej.. dusic "hampel" do konca) i nie hamowac. Przydlawic silnik i
kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia.. Technike kazdy musi
dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za kolkiem..

Ale po co bawić się w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro masz
hamulce z ABS? Kontry z ABS wychodzÄ… bardzo dobrze.

--
cokolwiek

27 Data: Styczen 18 2010 01:33:33
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: zĹ‚oty 

to pisze:

złoty wrote:

Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej wprawy i
dotyczy.. nizszych predkosci. Przy przykladowych 180 km/h tylko hampel
na max (przy ABS) ...i starac sie jakos wyjsc. Przy sporo nizszych..dac
sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne
inaczej.. dusic "hampel" do konca) i nie hamowac. Przydlawic silnik i
kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia.. Technike kazdy musi
dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za kolkiem..

Ale po co bawić się w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro masz hamulce z ABS? Kontry z ABS wychodzą bardzo dobrze.


...jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..

pzdr
A.

28 Data: Styczen 18 2010 01:26:39
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: to 

złoty wrote:

..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do
wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i
szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to
system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym
kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na
wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..

Ale po co coĹ› wybierać, skoro można skorzystać z obu metod jednoczeĹ›nie?
Czy ja mówiÄ™, ze należy wcisnąć hamulec i zamknąć oczy? Hamować i
kontrować -- jednocześnie!

--
cokolwiek

29 Data: Styczen 18 2010 02:40:00
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: zĹ‚oty 

to pisze:

złoty wrote:

..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do
wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i
szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to
system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym
kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na
wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..

Ale po co coĹ› wybierać, skoro można skorzystać z obu metod jednoczeĹ›nie? Czy ja mówiÄ™, ze należy wcisnąć hamulec i zamknąć oczy? Hamować i kontrować -- jednoczeĹ›nie!


...czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :) Tak trzymac! :P
A przy odrobinie doswiadczenia mozna bylo WYJECHAC na owa gorke (vide: przestarzala Samara z  MYSLACYM  kierownikiem za kolkiem) badz zsuwac sie bez uszkodzen (co nie udalo sie pojazdom na zblokowanych kolach...nawet tych z ABS).
Oceny sytuacji i stosownej reakcji kierowcy majacego pojecie o jezdzie NIC nie zastapi. Sorry.. moze kiedys...


pzdr
A.

30 Data: Styczen 18 2010 02:33:34
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: to 

złoty wrote:

..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej
jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i
urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :)

Bzdura, tamten filmik był przykładem nieznajomoĹ›ci zasad działania ABS,
co i Ciebie chyba dotyczy. Przy bardzo małej prÄ™dkoĹ›ci nie ma sensu
hamować w poĹ›lizgu, bo mimo ABS jest ryzyko zablokowania kół.

--
cokolwiek

31 Data: Styczen 18 2010 08:14:11
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Budzik 

Osobnik posiadaj±cy mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej
jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i
urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :) Tak trzymac! :P

akurat tamta babeczka co przywaliła centralnie w dostawczaka, nie miała
absu...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może",
ma na my¶li "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomat±."
Henry Louis Mencken

32 Data: Styczen 18 2010 10:37:11
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: J.F. 

Użytkownik "złoty"  napisał w

Czy ja mówiÄ™, ze należy wcisnąć hamulec i zamknąć oczy? Hamować i kontrować -- jednoczeĹ›nie!

..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :) Tak trzymac! :P
A przy odrobinie doswiadczenia mozna bylo WYJECHAC na owa gorke (vide: przestarzala Samara z  MYSLACYM  kierownikiem za kolkiem) badz zsuwac sie bez uszkodzen (co nie udalo sie pojazdom na zblokowanych kolach...nawet tych z ABS).

ABS wrednie zawiodl, ale Samara mogla miec lepsze opony, albo lepiej dociazona os napedowa.

Oczywiscie mozna bylo probowac sie ratowac .. ale efekt mogl byc taki ze po ominieciu auta z jeszcze wieksza predkoscia wjedziemy w pieszego.
Czasem lepiej stracic znizki niz zaznajomic sie z wymiarem sprawiedliwosci :-)

J.

33 Data: Styczen 18 2010 01:56:29
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Olleo 

Czasem lepiej stracic znizki niz zaznajomic sie z wymiarem
sprawiedliwosci :-)

Mozna jeszcze probowac wjechac na pobocze zanim sie dotrze do
zaparkowanego samochodu. Zazwyczaj na jakims trawniku latwiej sie
hamuje ;)
--
Olleo

34 Data: Styczen 18 2010 11:33:48
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: kamil 



"złoty"  wrote in message

to pisze:
złoty wrote:

..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do
wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i
szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to
system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym
kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na
wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..

Ale po co coĹ› wybierać, skoro można skorzystać z obu metod jednoczeĹ›nie? Czy ja mówiÄ™, ze należy wcisnąć hamulec i zamknąć oczy? Hamować i kontrować -- jednoczeĹ›nie!


..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :) Tak trzymac! :P

Mistrzu, sprawdz od jakiej predkosci ABS zaczyna dzialac, pozniej wyciagaj rewelacje.



Pozdrawiam
Kamil

35 Data: Styczen 18 2010 12:20:16
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-01-18 01:33, złoty pisze:

to pisze:
złoty wrote:

Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej wprawy i
dotyczy.. nizszych predkosci. Przy przykladowych 180 km/h tylko hampel
na max (przy ABS) ...i starac sie jakos wyjsc. Przy sporo nizszych..dac
sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne
inaczej.. dusic "hampel" do konca) i nie hamowac. Przydlawic silnik i
kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia.. Technike kazdy musi
dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za kolkiem..

Ale po co bawić się w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro
masz hamulce z ABS? Kontry z ABS wychodzÄ… bardzo dobrze.
[...]

ABS to
system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym
kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na
wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..

LOL!

A.

36 Data: Styczen 18 2010 11:32:55
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: kamil 

"złoty"  wrote in message

..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..

I pewnie dlatego zrezygnowano z niego w F1, bo za bardzo ulatwial zycie kierowcom. Ale co tam Schumacher, marny leszczu, teoretycy z polskiego internetu wiedza lepiej, bo kiedys nawet widzieli film na youtube.



Pozdrawiam
Kamil

37 Data: Styczen 18 2010 22:27:32
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: Tomasz Pyra 

kamil pisze:

"złoty"  wrote in message
..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..

I pewnie dlatego zrezygnowano z niego w F1, bo za bardzo ulatwial zycie kierowcom. Ale co tam Schumacher, marny leszczu, teoretycy z polskiego internetu wiedza lepiej, bo kiedys nawet widzieli film na youtube.

Poczucie własnej wspaniałoĹ›ci to bardzo powszechna cecha wĹ›ród kierowców.
Do tego dochodzÄ… jeszcze przekonania które zdezaktualizowały siÄ™ jakieĹ› 30 lat temu o tym że ABS wydłuża drogÄ™ hamowania i mamy modelowego mistrza kierownicy.

A na dowód swojej absolutnej racji mogÄ… zaprezentować że samochód z ABS w kopnym Ĺ›niegu albo miÄ™kkim piachu istotnie hamuje dłużej - przecież to warunki w których każdego dnia unika siÄ™ wielu wypadków grożÄ…cych Ĺ›mierciÄ….

38 Data: Styczen 19 2010 00:03:29
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: zĹ‚oty 

Tomasz Pyra pisze:

kamil pisze:
"złoty"  wrote in message
..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..

I pewnie dlatego zrezygnowano z niego w F1, bo za bardzo ulatwial zycie kierowcom. Ale co tam Schumacher, marny leszczu, teoretycy z polskiego internetu wiedza lepiej, bo kiedys nawet widzieli film na youtube.

Poczucie własnej wspaniałoĹ›ci to bardzo powszechna cecha wĹ›ród kierowców.

noo..to juz wiem skad u Ciebie ten "mentorski" ton.

Do tego dochodzÄ… jeszcze przekonania które zdezaktualizowały siÄ™ jakieĹ› 30 lat temu o tym że ABS wydłuża drogÄ™ hamowania i mamy modelowego mistrza kierownicy.

...serio? A ze tak spytam..skad to wiesz? 30 lat temu..to byl koniec lat '70 i o ile mnie pamiec nie myli..wyposazone w ten system byly najbardziej luksusowe wersje mercedesa i BMW. I byly to rozwiazania dosc prymitywne. Tomku.. moze doucz sie czegos z tej motoryzacji.. Z ciekawosci spytam..miales wowczas juz PJ? I widywales na codzien ulice pelne aut z ABS na wyposazeniu? ..hehe..wez przestan


A na dowód swojej absolutnej racji mogÄ… zaprezentować że samochód z ABS w kopnym Ĺ›niegu albo miÄ™kkim piachu istotnie hamuje dłużej - przecież to warunki w których każdego dnia unika siÄ™ wielu wypadków grożÄ…cych Ĺ›mierciÄ….

...alez skad Tomku. Wystarczylo byc w Krakowie kilkanascie (a moze i 10) dni temu, gdy padala marznaca mzawka, tworzaca w kontakcie z jezdnia super lodowa pokrywe. Warto bylo poogladac hamowanie w wykonaniu "kierownikow" ufnych w swoj ABS.. :)
A nie..sorry..o lodzie nic nie mowiles, wiec prawdopodobnie jeszcze nie wiesz, iz na lodzie ABS to tez nie bardzo Ci pomoze. A takich wyjatkow znalazloby sie wiecej ale.. moze to sam kiedys odkryjesz. Nie chce oslabiac Twojego..jak to nazwales? Aha.. "poczucia wlasnej wspanialosci" ;)

...na marginesie dodam jeszcze, iz podziwiam takich praktykow jak Wy. To, ze "kamil" nie jest owym "teoretykiem" tylko znanym praktykiem F1, lata spedzajacym na jej torach w charakterze kierowcy... podejrzewalem. Ale, ze Ty ....tez?! ..hmm - przyznaje, nie wiedzialem. Szacunek!

A... nastepnym razem celem podparcia swoich tez ..co wyciagniecie? Swoje doswiadczenia z pilotowania F-16? ..rotfl

Sorry za ten lekko zlosliwy tekst ale... wjechales mi na ambicje. No offence.. ;) Skoro grupa ta zmienila juz swoj charakter z samochodowej na psychoterapeutyczna..niech i ja skorzystam. A co! :)

pzdr
A.

39 Data: Styczen 21 2010 21:36:43
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:

Poczucie własnej wspaniałoĹ›ci to bardzo powszechna cecha wĹ›ród kierowców.
Do tego dochodzÄ… jeszcze przekonania które zdezaktualizowały siÄ™ jakieĹ› 30 lat temu o tym że ABS wydłuża drogÄ™ hamowania i mamy modelowego mistrza kierownicy.

Ba, malo tego. Skraca te droge o 150%.
Natomiast polaczenie ABSu z BASem to juz bajka. Samochod sam za ciebie zahamuje zanim zdÄ…żysz siÄ™ obejrzeć. Nigdy nie widziałem żeby samochod z   tymi systemami uczestniczył w stłuczce.


Pozdrawiam
Pawel

40 Data: Styczen 22 2010 11:50:19
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: kamil 



"DoQ"  wrote in message

Tomasz Pyra pisze:

Poczucie własnej wspaniałoĹ›ci to bardzo powszechna cecha wĹ›ród kierowców.
Do tego dochodzÄ… jeszcze przekonania które zdezaktualizowały siÄ™ jakieĹ› 30 lat temu o tym że ABS wydłuża drogÄ™ hamowania i mamy modelowego mistrza kierownicy.

Ba, malo tego. Skraca te droge o 150%.
Natomiast polaczenie ABSu z BASem to juz bajka. Samochod sam za ciebie zahamuje zanim zdÄ…żysz siÄ™ obejrzeć. Nigdy nie widziałem żeby samochod z tymi systemami uczestniczył w stłuczce.

A teraz zrob sam sobie przysluge i zrob male rozpoznanie terenu. Statystyki liczby samochodow i ilosci wypadkow z lat 80-tych i bardziej wspolczesnych w Polsce. Google wystarczy.


Podpowiem ci, ze samochodow bylo ok. polowe mniej, zas wypadkow prawie dwukrotnie wiecej.




Pozdrawiam
Kamil

41 Data: Styczen 22 2010 20:15:08
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: DoQ 

kamil pisze:

Podpowiem ci, ze samochodow bylo ok. polowe mniej, zas wypadkow prawie dwukrotnie wiecej.

http://www.policja.pl/portal/pol/8/160/Wypadki_drogowe_w_latach_1985__2008.html
Bredzisz.



Pozdrawiam
Pawel

42 Data: Styczen 19 2010 00:11:02
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: zĹ‚oty 

kamil pisze:

"złoty"  wrote in message
..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..

I pewnie dlatego zrezygnowano z niego w F1, bo za bardzo ulatwial zycie kierowcom. Ale co tam Schumacher, marny leszczu, teoretycy z polskiego internetu wiedza lepiej, bo kiedys nawet widzieli film na youtube.


...no niestety - takich "praktykow" F1 jak Ty jest na grupie jeszcze niewielu. Dziekujemy Ci, iz dzielisz sie z nami - marnymi
"teoretykami" swoimi doswiadczniami z prowadzenia pojazdow F1.
To.. ile juz lat jezdzisz tymi bolidami? Zdradz tez w jakich team'ach startowales.  :)

pzdr
A.

43 Data: Styczen 17 2010 23:18:14
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Olleo 

Ale po co bawić się w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro masz
hamulce z ABS? Kontry z ABS wychodz± bardzo dobrze.

Dlatego, ze w niektorych autach hamowanie na tyle odciaza tyl, ze ABS
nie pomoze przed wyprzedzeniem przezen przodu? ;)
--
Olleo

44 Data: Styczen 18 2010 09:56:05
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Jakub Witkowski 

Olleo pisze:

Ale po co bawić się w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro masz
hamulce z ABS? Kontry z ABS wychodz± bardzo dobrze.

Dlatego, ze w niektorych autach hamowanie na tyle odciaza tyl, ze ABS
nie pomoze przed wyprzedzeniem przezen przodu? ;)

Hamowanie na bardzo ¶liskim praktycznie w ogóle nie odci±ża tyłu.
Odci±żanie tyłu jest wynikiem przyspieszenia (tzn. ujemnego oczywi¶cie).
Czyli czego¶, czego własnie najbardziej brakuje w tych warunkach... ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

45 Data: Styczen 18 2010 01:54:47
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Olleo 

Hamowanie na bardzo ¶liskim praktycznie w ogóle nie odci±ża tyłu.
Odci±żanie tyłu jest wynikiem przyspieszenia (tzn. ujemnego oczywi¶cie).
Czyli czego¶, czego własnie najbardziej brakuje w tych warunkach... ;)

No na bardzo sliskim tak jest. Ale wtedy patrz moj drugi post ;)
--
Olleo

46 Data: Styczen 18 2010 01:52:03
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: złoty 

złoty pisze:

sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne

tfu! ..wowczas..

.. dusic "hampel" do konca)

...tak to jest jak po 14h za kolkiem ktos bierze sie za pisanie ;)

pzdr
A.

47 Data: Styczen 18 2010 10:32:55
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: J.F. 

Użytkownik "złoty"  napisał w wiadomo¶ci

J.F. pisze:
Trzeba by sprawdzic. Mnie w scierce najlepiej szlo jak od razu
sprzeglo wcisnalem.

..scierka byla tylnonapedowa (poniekad sympatyczne autko, mialem 3 ;) ). Gdy wpadla w uslizg...rece do Bozi..

Gdy wpadla to juz bylo mniej wiecej to samo co w FWD.
Problemem bylo to ze wpadala, a FWD nie :-)

Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej wprawy i dotyczy.. nizszych predkosci.

W RWD tez mozesz walczyc. I tak ja mowie - z treningu mi wynikalo ze najlepiej wcisnac sprzeglo, a wtedy rodzaj napedu jakby nie mial znaczenia.

Przy przykladowych 180 km/h tylko hampel na max (przy ABS) ...i starac sie jakos wyjsc. Przy sporo nizszych..dac sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne inaczej.. dusic "hampel" do konca) i nie hamowac. Przydlawic silnik i kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia..

Hm, wtedy mozesz miec tak ze tylne kola slizgaja sie bokiem, a przednie jednak w kierunku jazdy i lepiej hamuja, wiec Cie bedzie jeszcze bardziej obracac.

Technike kazdy musi dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za kolkiem..

doswiadczenie za kolkiem nic tu nie daje - liczy sie doswiadczenie na placu trenujac poslizgi :-(

J.

48 Data: Styczen 19 2010 00:12:18
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: złoty 

J.F. pisze:

doswiadczenie za kolkiem nic tu nie daje - liczy sie doswiadczenie na placu trenujac poslizgi :-(



...a na tym placu to.. planujesz siedziec w bagazniku?  Czy.. jednak "za kolkiem"? :P

pzdr
A.

49 Data: Styczen 20 2010 12:45:11
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: J.F. 

Użytkownik "złoty"  napisał w wiadomo¶ci

J.F. pisze:
doswiadczenie za kolkiem nic tu nie daje - liczy sie doswiadczenie na placu trenujac poslizgi :-(

..a na tym placu to.. planujesz siedziec w bagazniku?  Czy.. jednak "za kolkiem"? :P

Ale mozna za kolkiem miec i pol miliona przejechane i nie wiedziec co to poslizg :-)

J.

50 Data: Styczen 18 2010 00:26:48
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: to 

J.F. wrote:

To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje. Zaczniesz tanczyc na
prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola .. i bedziesz nadal sunal
prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.

Jak nie ma ABS to nie należy wciskać hamulca, bo wtedy auto pojedzie
mniej wiÄ™cej tam, gdzie w danym momencie miało zamiar.

--
cokolwiek

51 Data: Styczen 18 2010 10:40:29
Temat: Re: media o technice jazdy zimÂą
Autor: J.F. 

Użytkownik "to"  napisał w

J.F. wrote:
To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje. Zaczniesz tanczyc na
prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola .. i bedziesz nadal sunal
prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.

Jak nie ma ABS to nie należy wciskać hamulca, bo wtedy auto pojedzie
mniej wiÄ™cej tam, gdzie w danym momencie miało zamiar.

Tam gdzie prowadzi aktualny wektor predkosci, czyli zazwyczaj wzdluz drogi.
Chyba ze droga akurat skreca, albo wlasnie zmieniamy pas.

J.

52 Data: Styczen 18 2010 19:54:01
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: to 

J.F. wrote:

Tam gdzie prowadzi aktualny wektor predkosci, czyli zazwyczaj wzdluz
drogi.

Podczas poĹ›lizgu wzdłuż drogi? No raczej bym nie powiedział...

Chyba ze droga akurat skreca, albo wlasnie zmieniamy pas.

CiÄ™żko raczej wpać w poĹ›lizg jadÄ…c prosto, o ile nie jedzie siÄ™ dużo za
szybko.

--
cokolwiek

53 Data: Styczen 18 2010 11:31:16
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: kamil 



"J.F."  wrote in message

On Mon, 18 Jan 2010 00:44:24 +0100,  złoty wrote:
" Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
wciskamy do końca.
Wówczas jest duża szansa, iż nie zmienimy pasa ruchu."

..jedno wielkie klamstwo. NIGDY nie wciskajmy wowczas hamulca (no chyba,
iz mamy "cudowny" naped na tyl, gdzie mozna wcisnac i liczyc na
cud..heh).  Jesli nie musimy hamowac - przy napedzie na przod - nie
hamowac. Na "5" przydusic silnik (lub ESP..heh) i zachowac zdolnosci
manewrowe.. Coz za ignorant pisal ten tekst...

To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje.
Zaczniesz tanczyc na prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola ..
i bedziesz nadal sunal prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.

Zakladajac, ze twoj pas wyglada jak studio 'gwiazdy tancza na lodzie'. A raczej kazde kolo bedzie miec inna przyczepnosc i od czasu do czasu wpadac w dziure w sniegu, piasek itd. Powodzenia w utrzymaniu sie na swoim pasie w ten sposob, mozesz pocwiczyc na pustym placu i opisac nam wrazenia.

Poza tym, ile % poslizgow ma miejsce na prostej jak strzelil drodze, a ile w zakrecie?



Pozdrawiam
Kamil

54 Data: Styczen 18 2010 14:36:05
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Axel 


"J.F."  wrote in message

" Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
wciskamy do końca.
Wówczas jest duża szansa, iż nie zmienimy pasa ruchu."

..jedno wielkie klamstwo. Coz za ignorant pisal ten tekst...

To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje.
Zaczniesz tanczyc na prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola ..
i bedziesz nadal sunal prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.

Wlasnie tydzien temu zona mojego kumpla z pracy zastosowala sie do cytatu... naprawa samochodu bedzie kosztowala 7 kzl + naprawa samochodu jadacego z przeciwka z OC. Ogrodzenie, w ktorym wyladowala na koniec na szczescie nie ucierpialo...
Depnela po hamulcach i znioslo ja na przeciwlegly pas.

--
Axel

55 Data: Styczen 18 2010 22:09:09
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Tomasz Pyra 

Axel pisze:


"J.F."  wrote in message
" Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
wciskamy do końca.
Wówczas jest duża szansa, iż nie zmienimy pasa ruchu."

..jedno wielkie klamstwo. Coz za ignorant pisal ten tekst...

To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje.
Zaczniesz tanczyc na prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola ..
i bedziesz nadal sunal prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.

Wlasnie tydzien temu zona mojego kumpla z pracy zastosowala sie do cytatu... naprawa samochodu bedzie kosztowala 7 kzl + naprawa samochodu jadacego z przeciwka z OC. Ogrodzenie, w ktorym wyladowala na koniec na szczescie nie ucierpialo...
Depnela po hamulcach i znioslo ja na przeciwlegly pas.

Tylko pytanie ile by kosztowało j± władowanie się z pełn± prędko¶ci± w to co skłoniło j± do depnięcia po hamulcach (pomijaj±c sytuację gdy hamowała niepotrzebnie, bo np. przestraszyła się szmaty lez±cej na drodze).

56 Data: Styczen 20 2010 15:03:16
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Axel 

"Tomasz Pyra"  wrote in message


Wlasnie tydzien temu zona mojego kumpla z pracy zastosowala sie do
cytatu... naprawa samochodu bedzie kosztowala 7 kzl + naprawa samochodu
jadacego z przeciwka z OC. Ogrodzenie, w ktorym wyladowala na koniec na
szczescie nie ucierpialo...
Depnela po hamulcach i znioslo ja na przeciwlegly pas.
Tylko pytanie ile by kosztowało j± władowanie się z pełn± prędko¶ci± w to
co skłoniło j± do depnięcia po hamulcach (pomijaj±c sytuację gdy hamowała
niepotrzebnie, bo np. przestraszyła się szmaty lez±cej na
drodze).

Przestraszyla sie samochodu jadacego przed nia (lekko przyhamowal) i
nacisnela na hamulec. A jak juz nacisnela, to nie puscila do konca ;-)

--
Axel

57 Data: Styczen 20 2010 12:47:16
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: J.F. 

Użytkownik "Axel"  napisał w wiadomo¶ci

"J.F."  wrote in message
To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje.
Zaczniesz tanczyc na prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola ..
i bedziesz nadal sunal prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.

Wlasnie tydzien temu zona mojego kumpla z pracy zastosowala sie do cytatu... naprawa samochodu bedzie kosztowala 7 kzl + naprawa samochodu jadacego z przeciwka z OC. Ogrodzenie, w ktorym wyladowala na koniec na szczescie nie ucierpialo...
Depnela po hamulcach i znioslo ja na przeciwlegly pas.

Ale opisz dokladnie cala sytuacje, bo moze w tym miejscu nie nalezalo deptac, alo to bylo najmniejsze zlo.

J.

58 Data: Styczen 20 2010 13:54:40
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Axel 

"J.F."  wrote in message


Wlasnie tydzien temu zona mojego kumpla z pracy zastosowala sie do
cytatu... naprawa samochodu bedzie kosztowala 7 kzl + naprawa samochodu
jadacego z przeciwka z OC. Ogrodzenie, w ktorym wyladowala na koniec na
szczescie nie ucierpialo...
Depnela po hamulcach i znioslo ja na przeciwlegly pas.
Ale opisz dokladnie cala sytuacje, bo moze w tym miejscu nie nalezalo
deptac, alo to bylo najmniejsze zlo.

Droga 2x1 pas, nie za szeroki, kawalek trawnika/klepiska z boku i ogrodzenia
domow.
Jechala dosc blisko poprzednika, ten przyhamowal, ona sie przestraszyla i
depnela ostro, samochod zjechal na przeciwlegly pas, zahaczyl naroznikiem o
auto jadace z przeciwka, obrocil sie o 180 stopni uderzajac to samo auto
prawym tylnym naroznikiem, po czym przydzwonil na wprost w solidne
ogrodzenie (po prawej stronie poczatkowego kierunku jazdy ;-) Zona kolegi
puscila hamulec dopiero po przywaleniu w ogrodzenie.
Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala.


--
Axel

59 Data: Styczen 20 2010 14:02:47
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-01-20 13:54, Axel pisze:

  wrote in message


Wlasnie tydzien temu zona mojego kumpla z pracy zastosowala sie do
cytatu... naprawa samochodu bedzie kosztowala 7 kzl + naprawa samochodu
jadacego z przeciwka z OC. Ogrodzenie, w ktorym wyladowala na koniec na
szczescie nie ucierpialo...
Depnela po hamulcach i znioslo ja na przeciwlegly pas.
Ale opisz dokladnie cala sytuacje, bo moze w tym miejscu nie nalezalo
deptac, alo to bylo najmniejsze zlo.

Droga 2x1 pas, nie za szeroki, kawalek trawnika/klepiska z boku i ogrodzenia
domow.
Jechala dosc blisko poprzednika, ten przyhamowal, ona sie przestraszyla i
depnela ostro, samochod zjechal na przeciwlegly pas, zahaczyl naroznikiem o
auto jadace z przeciwka, obrocil sie o 180 stopni uderzajac to samo auto
prawym tylnym naroznikiem, po czym przydzwonil na wprost w solidne
ogrodzenie (po prawej stronie poczatkowego kierunku jazdy ;-) Zona kolegi
puscila hamulec dopiero po przywaleniu w ogrodzenie.
Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala.

Maj±c ABS po zahamowaniu rzuciło j± na drugi pas? Co to za samochód?

A.

60 Data: Styczen 20 2010 15:17:24
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Jan Kowalski 


Użytkownik "Arek (G)"  napisał w wiadomo¶ci news:hj6utn$6t2>>
Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala.


Maj±c ABS po zahamowaniu rzuciło j± na drugi pas? Co to za samochód?

Może był lód na drodze?

61 Data: Styczen 20 2010 18:54:48
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-01-20 15:17, Jan Kowalski pisze:

Użytkownik "Arek   napisał w wiadomo¶ci news:hj6utn$6t2>>
Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala.

Maj±c ABS po zahamowaniu rzuciło j± na drugi pas? Co to za samochód?

Może był lód na drodze?

I co to zmienia?

A.

62 Data: Styczen 20 2010 21:45:08
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: DoQ 

Arek (G) pisze:

Maj±c ABS po zahamowaniu rzuciło j± na drugi pas? Co to za samochód?
Może był lód na drodze?
I co to zmienia?

ABS pomaga utrzymac kierunek przy hamowaniu, wiec skoro samochod go nie posiada to utrzymanie kierunku w tych samych warunkach jest utrudnione. Proste i logiczne, czyz nie?


Pozdrawiam
Pawel

63 Data: Styczen 20 2010 23:06:23
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 20 Jan 2010 21:45:08 +0100, DoQ napisał(a):

ABS pomaga utrzymac kierunek przy hamowaniu, wiec skoro samochod go nie

Nie pomaga ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

64 Data: Styczen 20 2010 23:14:31
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: DoQ 

Adam Płaszczyca pisze:

ABS pomaga utrzymac kierunek przy hamowaniu, wiec skoro samochod go nie 
Nie pomaga ;)

Alez pomaga :)
Dzis na ten przyklad zjedzalem w dol po kolei 2ma 206tkami po oblodzonym sniegu (pol na pol snieg/lod) i bawilem sie troche. Ta z ABS w momencie gwaltownego hamowania utrzymywala kierunek na wprost, ta bez ABSu ciagnela wyraznie w kierunku plotu gdzie na drodze lezalo troche sniegu. W sumie to oczywiste i proste jak... :P


Pozdrawiam
Pawel

65 Data: Styczen 20 2010 23:39:41
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 20 Jan 2010 23:14:31 +0100, DoQ napisał(a):

Alez pomaga :)
Dzis na ten przyklad zjedzalem w dol po kolei 2ma 206tkami po oblodzonym
sniegu (pol na pol snieg/lod) i bawilem sie troche. Ta z ABS w momencie
gwaltownego hamowania utrzymywala kierunek na wprost, ta bez ABSu
ciagnela wyraznie w kierunku plotu gdzie na drodze lezalo troche sniegu.
W sumie to oczywiste i proste jak... :P

Mowa o tym, jak Ci bez hamowania d... zarzuca.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

66 Data: Styczen 20 2010 23:48:29
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: DoQ 

Adam Płaszczyca pisze:


Mowa o tym, jak Ci bez hamowania d... zarzuca.

Ja pisze o hamowaniu (Axel pisal o gwaltownym hamowaniu).



Pozdrawiam
Pawel

67 Data: Styczen 21 2010 02:32:10
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Autor: J.F. 

On Wed, 20 Jan 2010 23:39:41 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Wed, 20 Jan 2010 23:14:31 +0100, DoQ napisał(a):
Alez pomaga :)
Dzis na ten przyklad zjedzalem w dol po kolei 2ma 206tkami po oblodzonym
sniegu (pol na pol snieg/lod) i bawilem sie troche. Ta z ABS w momencie
gwaltownego hamowania utrzymywala kierunek na wprost, ta bez ABSu
ciagnela wyraznie w kierunku plotu gdzie na drodze lezalo troche sniegu.
W sumie to oczywiste i proste jak... :P

Mowa o tym, jak Ci bez hamowania d... zarzuca.

Jak juz zarzuca to moze i za pozno, ale dzis skorzystalem ze swiezego
sniegu - od samego samowania nie zarzuca, i mozna jedna strona po
sniegu a druga po czarnej koleinie i tez nie obraca.

J.

68 Data: Styczen 21 2010 12:27:55
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-01-20 21:45, DoQ pisze:

Arek (G) pisze:

Maj±c ABS po zahamowaniu rzuciło j± na drugi pas? Co to za samochód?
Może był lód na drodze?
I co to zmienia?

ABS pomaga utrzymac kierunek przy hamowaniu, wiec skoro samochod go nie
posiada to utrzymanie kierunku w tych samych warunkach jest utrudnione.
Proste i logiczne, czyz nie?

Zgadza się, ale nie o tym pisał kolega Axel.

A.

69 Data: Styczen 20 2010 16:34:35
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Autor: J.F. 

Użytkownik "Axel"

Droga 2x1 pas, nie za szeroki, kawalek trawnika/klepiska z boku i ogrodzenia domow.

prosty odcinek rozumiem ?

Jechala dosc blisko poprzednika, ten przyhamowal, ona sie przestraszyla i depnela ostro, samochod zjechal na przeciwlegly pas, zahaczyl naroznikiem o auto jadace z przeciwka,

lewym przednim rozumiem ?

Dalej to juz moglo byc roznie bo sily dodatkowe zadzialaly.

obrocil sie o 180 stopni uderzajac to samo auto prawym tylnym naroznikiem, po czym przydzwonil na wprost w solidne ogrodzenie (po prawej stronie poczatkowego kierunku jazdy ;-) Zona kolegi puscila hamulec dopiero po przywaleniu w ogrodzenie.

Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala.

Auto  ma ABS ?

Panika to jedno, ale zasadniczo jednak po zablokowaniu kol auto kontynuje jazde prosto.
Moze lekko obracac - grubsze efekty to jesli podloze nierowno przyczepne, moze sie troche zsuwac na bok - ale nie jest to jakies trudne do opanowania.

Gorzej jesli od obrotu sie zaczelo.


J.

70 Data: Styczen 18 2010 00:25:58
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: to 

złoty wrote:

..jedno wielkie klamstwo. NIGDY nie wciskajmy wowczas hamulca (no chyba,
iz mamy "cudowny" naped na tyl, gdzie mozna wcisnac i liczyc na
cud..heh).  Jesli nie musimy hamowac - przy napedzie na przod - nie
hamowac. Na "5" przydusic silnik (lub ESP..heh) i zachowac zdolnosci
manewrowe.. Coz za ignorant pisal ten tekst...

WrÄ™cz przeciwnie, jak jest ABS to warto wcisnąć hamulec, szczególnie, gdy
auto nie ma ESP. Jest spora szansa, że elektronika odzyska przyczepnoć,
a przy ABS można bez problemu kontrować hamujÄ…c.

--
cokolwiek

71 Data: Styczen 18 2010 01:30:06
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: zĹ‚oty 

to pisze:

WrÄ™cz przeciwnie, jak jest ABS to warto wcisnąć hamulec, szczególnie, gdy auto nie ma ESP. Jest spora szansa, że elektronika odzyska przyczepnoć, a przy ABS można bez problemu kontrować hamujÄ…c.


...cmentarze pelne sa osob podzielajacych Twoje poglady.

pzdr
A.

72 Data: Styczen 18 2010 00:30:52
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: to 

złoty wrote:

WrÄ™cz przeciwnie, jak jest ABS to warto wcisnąć hamulec, szczególnie,
gdy auto nie ma ESP. Jest spora szansa, że elektronika odzyska
przyczepnoć, a przy ABS można bez problemu kontrować hamujÄ…c.

..cmentarze pelne sa osob podzielajacych Twoje poglady.

A coĹ› ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS?
SprawdziłeĹ› chociaż raz to o czym piszÄ™ w praktyce?

--
cokolwiek

73 Data: Styczen 18 2010 01:35:14
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: zĹ‚oty 

to pisze:

złoty wrote:

WrÄ™cz przeciwnie, jak jest ABS to warto wcisnąć hamulec, szczególnie,
gdy auto nie ma ESP. Jest spora szansa, że elektronika odzyska
przyczepnoć, a przy ABS można bez problemu kontrować hamujÄ…c.

..cmentarze pelne sa osob podzielajacych Twoje poglady.

A coĹ› ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS? SprawdziłeĹ› chociaż raz to o czym piszÄ™ w praktyce?


...sprawdzilem tysiace razy. Co chcesz mi powiedziec nowego?

pzdr
A.

74 Data: Styczen 18 2010 01:27:11
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: to 

złoty wrote:

..sprawdzilem tysiace razy. Co chcesz mi powiedziec nowego?

Że masz niesprawny ABS? ;)

--
cokolwiek

75 Data: Styczen 18 2010 02:31:56
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: zĹ‚oty 

to pisze:

złoty wrote:

..sprawdzilem tysiace razy. Co chcesz mi powiedziec nowego?

Że masz niesprawny ABS? ;)


...w kilkunastu autach?! Hmm..to mozliwe. Ale..bardzo malo prawdopodbne..

pzdr
A.

76 Data: Styczen 20 2010 14:04:16
Temat: Re: media o technice jazdy zimÄ…
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-01-18 02:31, złoty pisze:

to pisze:
złoty wrote:

..sprawdzilem tysiace razy. Co chcesz mi powiedziec nowego?

Że masz niesprawny ABS? ;)


..w kilkunastu autach?! Hmm..to mozliwe. Ale..bardzo malo prawdopodbne..

No dziwne, ale skoro nie działa to coĹ› musi być na rzeczy.

A.

77 Data: Styczen 17 2010 23:21:22
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: Olleo 

A co¶ ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS?
Sprawdziłe¶ chociaż raz to o czym piszę w praktyce?

Niektorzy zbyt mocno wierza w marketingowy belkot. ABS nie pozwoli
zablokowac kol podczas hamowania, co zapobiegnie poslizgowi wzdluznemu
opony... ale nie bedzie mialo wplywu na poslizg  boczny. Dlatego ta
kierowalnosc jest w naprawde malym zakresie - im wieksza predkosc i im
bardziej sliska droga, tym mniejszy zakres.

Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem
podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i tak
wyjedziecie w kartofle ;P
--
Olleo

78 Data: Styczen 17 2010 23:39:30
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: Olleo 

czy bez sprzegla

ze sprzeglem ;)
--
Olleo

79 Data: Styczen 18 2010 09:58:20
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: karbar 

Olleo pisze:

A co¶ ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS?
 ABS nie pozwoli
zablokowac kol podczas hamowania, co zapobiegnie poslizgowi wzdluznemu
opony... ale nie bedzie mialo wplywu na poslizg  boczny.

O wła¶nie, wła¶nie. sprawdzone :)

80 Data: Styczen 18 2010 10:42:00
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: J.F. 

Użytkownik "Olleo"  napisał

Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem
podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i tak
wyjedziecie w kartofle ;P

Oj, to nie takie proste ..

J.

81 Data: Styczen 18 2010 17:11:37
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: Lewis 


Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem
podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i tak
wyjedziecie w kartofle ;P

Zim± w kartofle to może być mały problem...

--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

82 Data: Styczen 18 2010 10:26:42
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: Olleo 

Zim w kartofle to mo e by ma y problem...

Nigdy nie widziales kopca kartofli na polu zima? ;-)

A tak na serio - zima, czy latem.. w kartofle mozna o kazdej porze
roku wyjechac.
--
Olleo

83 Data: Styczen 18 2010 19:56:22
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: to 

Lewis wrote:

Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem
podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i tak
wyjedziecie w kartofle ;P

ZimÄ… w kartofle to może być mały problem...

Jaki problem, kupujesz w Tesco kilka kilo, rozrzucasz w pobliżu zakrÄ™tu z
którego zamierzasz wypać i gotowe.

--
cokolwiek

84 Data: Styczen 18 2010 19:55:35
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: to 

Olleo wrote:

A coĹ› ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS?
SprawdziłeĹ› chociaż raz to o czym piszÄ™ w praktyce?

Niektorzy zbyt mocno wierza w marketingowy belkot. ABS nie pozwoli
zablokowac kol podczas hamowania, co zapobiegnie poslizgowi wzdluznemu
opony... ale nie bedzie mialo wplywu na poslizg  boczny.

Dlatego tak jak napisałem oprócz hamowania trzeba też kontrować, w
poślizgu bocznym rzecz jasna, ale to chyba oczywiste.

Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem
podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i tak
wyjedziecie w kartofle ;P

Ale przecież nikt tego nie podważa.

--
cokolwiek

85 Data: Styczen 20 2010 14:09:34
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-01-18 08:21, Olleo pisze:

A co¶ ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS?
Sprawdziłe¶ chociaż raz to o czym piszę w praktyce?

Niektorzy zbyt mocno wierza w marketingowy belkot. ABS nie pozwoli
zablokowac kol podczas hamowania, co zapobiegnie poslizgowi wzdluznemu
opony... ale nie bedzie mialo wplywu na poslizg  boczny. Dlatego ta
kierowalnosc jest w naprawde malym zakresie - im wieksza predkosc i im
bardziej sliska droga, tym mniejszy zakres.


Jedziesz z prędko¶ci± x w zakręcie siła jest na tyle duża, że można zerwać przyczepno¶ć i wpa¶ć w u¶lizg boczny. Hamuj±c z ABS może uda się na tyle wytracić prędko¶ć, że do u¶lizgu bocznego nie dojdzie.

Hamuj±c bez ABS koła się blokuj± i mamy po¶lizgi wzdłużne boczne jakie tylko chcesz. Auto tańczy po całej drodze.

Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem
podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i tak
wyjedziecie w kartofle ;P

Może uda się utracić na tyle prędko¶ć, że do tego nie dojdzie.

A.

86 Data: Styczen 18 2010 15:11:10
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: Lagod 

W dniu 2010-01-17 23:35, Michał pisze:

"Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
wciskamy do końca."

Jaki¶ mędrzec niedawno w Trójce (akademia bezpiecznej jazdy, czy cu¶ takiego po czym puszcza się reklamę opon zimowych) radził by hamować silnikiem gdy jest bardzo ¶lisko.

--
____________________________________________________________MAT_______

87 Data: Styczen 18 2010 19:47:08
Temat: Re: media o technice jazdy zim±
Autor: Tomasz Pyra 

Michał pisze:

"Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem, zawodowi kierowcy radz± hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie wciskamy do końca."

http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100117/REGION/435868226


Czyli: po heblach i do rowu...


Ale to jest całkiem dobra rada.

Oczywi¶cie wiadomo, że im kierowca mniej obeznany z jazd± samochodem, tym gło¶niej będzie opowiadał "morskie opowie¶ci" z jakich to on po¶lizgów się gazem nie wyratowywał i że hamulec to pedał dla amatorów i panikarzy, a prawdziwi mężczyĽni nawet przed czerwonym ¶wiatłem na skrzyżowaniu hamuj± pedałem gazu.

Jako¶ nawet czołówka WRC i F1 jak tylko co¶ pójdzie nie tak, to grzecznie bloki na 4 koła i czekaj± co się będzie działo.
Po chwili, jak już auto swoje wyhamuje, często ogl±damy efektowne ratowanie, ale to dlatego, że tam strata sekundy to bardzo dużo i dlatego trzeba gnać do przodu jak najszybciej. Na drodze nie trzeba - spokojnie można się zatrzymać do zera, a nawet jak w co¶ przywalić to lepiej to zrobić z mniejsz± prędko¶ci± niż ryzykować zderzenie z większ±.

Na drodze hamowanie będzie wła¶ciwie w każdej niebezpiecznej sytuacji najlepszym wyj¶ciem dlatego, że nawet jak s± problemy z utrzymaniem toru jazdy to lepiej najpierw wyhamować ile się da, a potem już przy mniejszej prędko¶ci próbować odzyskać kontrolę nad samochodem.
Skoro prędko¶ć przed manewrem była tak duża, że kierowca stracił panowanie nad samochodem, to pewnie jest nadal zbyt duża żeby j± odzyskał.
A nawet jeżeli kontroli nad pojazdem odzyskać się nie uda, to zawsze lepszy dzwon po jakimkolwiek hamowaniu niż po jaki¶ dzikich próbach powtórzenia niewytrenowanego manewru.

Jeżeli kto¶ rzetelnie trenuje takie sytuacje, to w sytuacji kryzysowej nawet nie¶wiadomie zrobi to co należy, i to wcze¶niej nim się w ogóle połapie że wpadł w po¶lizg - po wyćwiczeniu to jest jak łapanie równowagi jak się człowiek potknie.
Natomiast jeżeli kto¶ ma się nad czymkolwiek wtedy zastanawiać, to lepiej żeby się zastanawiał z hamulcem wci¶niętym do dechy.

Raz, że samochód będzie hamował, co już jest bardzo pozytywne, dwa że samochód hamuj±cy (czy to na zablokowanych kołach czy z ABS) wbrew obiegowej opinii jest bardziej przewidywalny niż przy panicznej walce kontrami z lataj±cym od lewej do prawej tyłem. Sunie sobie po prostej, albo powoli się obraca.

A wystarczy chociaż krótka chwila hamowania żeby samochód jechał znacznie wolniej i był dużo łatwiejszy w opanowaniu.

media o technice jazdy zim±



Grupy dyskusyjne