W dniu 2015-10-08 o 07:50, kacper pisze:
czym sie roznia meganki przed liftem i po lifcie (megane I)
i ktory silnik polecacie ?
ośmiozaworowy k7m 90km
Z tego co pisze sporo osób po lifcie poszli w 16 zaworów i zaczÄ™ły siÄ™ cyrki z padajÄ…cymi cewkami, wprawdzie moc trochÄ™ wzrosła ale i spalanie też. W K7M po mieĹ›cie latem miałem 7,5..8l/100km. Ostre zimy 9...9,5l/100km (krótkie odcinki do 15km)
W trasie rekordem było 5,4l/100 na trasie Wałbrzych-Wrocław ale z powrotem tak siÄ™ nie dało (w koĹ„cu pod górÄ™ i pod wiatr). Ĺšrednio 6,3-6,5l/100 wychodziło. Silniki 1.4 były w biedniej wyposażonych autach. Paliły wprawdzie mniej po mieĹ›cie ale w trasie kumpel palił tyle samo a czasami i wiÄ™cej. Za słabe to było. W moim miałem elektrykÄ™ szyb, lusterek, ABS, podgrzewanÄ… przedniÄ… szybÄ™. Klimy niestety nie miałem. Patrz na progi i błotniki oraz pas tylny pod Ĺ›wiatłami - rdza. U mnie próg wyglÄ…dał ładnie ale z tyłu jak palcem przycisnÄ…łem to wpadł do Ĺ›rodka. CoĹ› na poczÄ…tku spaprali i żarło progi od wewnÄ…trz.
Miłe i wygodne i duże auto.
O Megane I ph 2 siÄ™ nie wypowiem
Pozdro.
--
Irokez
3 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 08:54:05 |
Temat: Re: megane phI i ph2 |
Autor: modz |
W dniu 2015-10-08 o 20:26, Irokez pisze:
W dniu 2015-10-08 o 07:50, kacper pisze:
czym sie roznia meganki przed liftem i po lifcie (megane I)
i ktory silnik polecacie ?
ośmiozaworowy k7m 90km
Z tego co pisze sporo osób po lifcie poszli w 16 zaworów i zaczÄ™ły siÄ™
cyrki z padajÄ…cymi cewkami, wprawdzie moc trochÄ™ wzrosła ale i spalanie
też. W K7M po mieĹ›cie latem miałem 7,5..8l/100km. Ostre zimy
9...9,5l/100km (krótkie odcinki do 15km)
W trasie rekordem było 5,4l/100 na trasie Wałbrzych-Wrocław ale z
powrotem tak siÄ™ nie dało (w koĹ„cu pod górÄ™ i pod wiatr). Ĺšrednio
6,3-6,5l/100 wychodziło. Silniki 1.4 były w biedniej wyposażonych
autach. Paliły wprawdzie mniej po mieĹ›cie ale w trasie kumpel palił tyle
samo a czasami i wiÄ™cej. Za słabe to było. W moim miałem elektrykÄ™ szyb,
lusterek, ABS, podgrzewanÄ… przedniÄ… szybÄ™. Klimy niestety nie miałem.
Patrz na progi i błotniki oraz pas tylny pod Ĺ›wiatłami - rdza. U mnie
próg wyglÄ…dał ładnie ale z tyłu jak palcem przycisnÄ…łem to wpadł do
Ĺ›rodka. CoĹ› na poczÄ…tku spaprali i żarło progi od wewnÄ…trz.
Miłe i wygodne i duże auto.
O Megane I ph 2 siÄ™ nie wypowiem
Pozdro.
po lifcie sÄ… tylko 16 zaworowe
4 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 10:10:52 | Temat: Re: megane phI i ph2 | Autor: sandman |
W dniu 2015-10-09 o 08:54, modz pisze:
W dniu 2015-10-08 o 20:26, Irokez pisze:
W dniu 2015-10-08 o 07:50, kacper pisze:
czym sie roznia meganki przed liftem i po lifcie (megane I)
i ktory silnik polecacie ?
ośmiozaworowy k7m 90km
Z tego co pisze sporo osób po lifcie poszli w 16 zaworów i zaczÄ™ły siÄ™
cyrki z padajÄ…cymi cewkami, wprawdzie moc trochÄ™ wzrosła ale i spalanie
też. W K7M po mieĹ›cie latem miałem 7,5..8l/100km. Ostre zimy
9...9,5l/100km (krótkie odcinki do 15km)
W trasie rekordem było 5,4l/100 na trasie Wałbrzych-Wrocław ale z
powrotem tak siÄ™ nie dało (w koĹ„cu pod górÄ™ i pod wiatr). Ĺšrednio
6,3-6,5l/100 wychodziło. Silniki 1.4 były w biedniej wyposażonych
autach. Paliły wprawdzie mniej po mieĹ›cie ale w trasie kumpel palił tyle
samo a czasami i wiÄ™cej. Za słabe to było. W moim miałem elektrykÄ™ szyb,
lusterek, ABS, podgrzewanÄ… przedniÄ… szybÄ™. Klimy niestety nie miałem.
Patrz na progi i błotniki oraz pas tylny pod Ĺ›wiatłami - rdza. U mnie
próg wyglÄ…dał ładnie ale z tyłu jak palcem przycisnÄ…łem to wpadł do
Ĺ›rodka. CoĹ› na poczÄ…tku spaprali i żarło progi od wewnÄ…trz.
Miłe i wygodne i duże auto.
O Megane I ph 2 siÄ™ nie wypowiem
Pozdro.
po lifcie sÄ… tylko 16 zaworowe
300 kkm przejechane MIphII (1,6 16V) i ani jedna cewka nie wymieniona (gdyby nie ruda, byłby całkiem fajny samochód). Ale kupujÄ…c używane, jest bardzo prawdopodobne, że poprzedni właĹ›ciciele powymieniali wadliwe cewki ;)
--
sandman
5 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 10:47:20 | Temat: Re: megane phI i ph2 | Autor: t |
po lifcie sÄ… tylko 16 zaworowe
Były też wersje 8zaworowe. Rzadziej ale jednak :)
Różnice, to głównie wyglÄ…d - przód i trochÄ™ inne tapicerki. Dodali silniki 16V i poprawili zabezpieczenie antykorozyjne.
Sam mam ph2 kombi. Ruda pojawiła mi siÄ™ w 3 miejscach, ale tam auto było robione po stłuczkach. Gdzie nie bite, nie ma rdzy. Wersje przed liftem ruda bardzo lubiła. Podobnie było z lagunÄ… 1 . Silnik oszczÄ™dny. Pb paliła ok 5,5 trasa do 8,5 miasto zima. teraz nie wiem, bo jeżdżÄ™ na lpg, którego spala do 10l. Miasto kraków, krótkie odcinki i dynamiczna jazda. W trybie: emeryt mode, jestem w stanie zejć do ok 8,5l ,ale to nie dla mnie. Cewki, owszem padały, ale w nowych autach i tylko Sagem'a. Potem powymieniali na Denso i problem zniknÄ…ł. Ja nawet nie zaglÄ…dałem do nich przez ok 70tyĹ› km, bo nie ma po co.
Ogólnie autko zacne, ale zanim siÄ™ kupi, to trzeba obejrzeć jak każde , aby siÄ™ nie wpakować na minÄ™.
Pozdrawiam
Tor
6 |
Data: Pa?dziernik 09 2015 10:33:45 | Temat: Re: megane phI i ph2 | Autor: Gregoriusx |
W dniu 2015-10-08 o 20:26, Irokez pisze:
W dniu 2015-10-08 o 07:50, kacper pisze:
czym sie roznia meganki przed liftem i po lifcie (megane I)
i ktory silnik polecacie ?
ośmiozaworowy k7m 90km
Z tego co pisze sporo osób po lifcie poszli w 16 zaworów i zaczÄ™ły siÄ™
cyrki z padajÄ…cymi cewkami,
Nowa cewka Lucasa kosztuje 50zł ... W ciÄ…gu 8 lat w M1 Ph2 1.4 16V, które jest w rodzinie padło dokładnie zero cewek. CenÄ™ znam bo padła jedna w Clio III żony - sÄ… dokładnie takie same.
> wprawdzie moc trochÄ™ wzrosła ale i spalanie
> też. W K7M po mieĹ›cie latem miałem 7,5..8l/100km. Ostre zimy
> 9...9,5l/100km (krótkie odcinki do 15km)
1.4 16V + LPG - 9-11 LPG/100
--
Gregorius
| | | |