Witajcie. Mam wrazenie, ze moja megi dosc dlugo sie rozgrzewa, po odpaleniu
motoru przewody wodne nagrzewaja sie dosc powoli i mam wrazenie, ze
chlodnica rowniez sie z wolna grzeje. W zwiazku z tym pytanko, czy termostat
(zakladajac ze jest sprawny) powinien definitywnie odciac doplyw wody do
chlodnicy, czy jest dopuszczalny jakis minimalny przeplyw wody. Pytam
dlatego, ze w poprzednio posiadanym UNO termostat posiadal w swojej obudowie
maly otworek, przez ktory woda caly czas delikatnie przeplywala. W zwiazku z
tym nie wiem, czy jest dopuszczalne, zeby sie weze powoli nagrzewaly, czy
tez powinny dostac goracej wody w momencie uzyskania przez silnik
temperatury pracy.
Nadmienie w celach statystycznych ze chodzi o 1.4 8V benzyna z 1996 roku.
Pozdrowionka
Andrzej
2 |
Data: Styczen 23 2007 22:14:13 |
Temat: Re: megi I gen i uklad chlodzenia |
Autor: krzymek |
Dobrze się domyślasz.
Do wymiany termostat, dla silnika E7J (1,4 8V) to koszt ok 30-40zł.
Jaeśli masz możliwość zrób to samemu, pamiętaj o uzupełnieniu płynu chłodniczego bo przy wymianie na pewno się uleje.
Potem pozostaje tylko odpowietrzyć układ i gotowe.
--
-- -==[ krzymek ]==-- -
CLIO'93 1.4RT E7J + LPG
Uniden 520XL + Hustler
|