Grupy dyskusyjne   »   metody przyśpieszania w AVE D4D 2002

metody przyśpieszania w AVE D4D 2002



1 Data: Listopad 20 2006 16:24:59
Temat: metody przyśpieszania w AVE D4D 2002
Autor: loco 

zostałem niedawno posiadaczem i współwłaścicielem takiego samochodu [jw] po
latach ekspolatacji małych benzynowych szlifierek 1.6 też spod znaku toyoty...
niemniej mam pytanie, jakie są metody maksymalnego wykorzystania mocy tego
samochodu np przyśpieszanie 0-100; 0-130 ; 60(70)-120; - jak np przygotować się
do wyprzedzania, żeby samochód od razu przyśpieszył. Ja ogólnie przyśpieszam od
włączenia turbo (2000) do 3500 4000 (żeby go nie przeciągać, bo mam wrażenie że
później maleje przyśpieszenie) i jeżeli chodzi o mozliwość szybiego
przyśpieszenia uważam, że dobre jest ustawienie samochodu pow.2000 RPM tak,
żeby czuć, że turbo ruszyło, żeby nie stracić czasu na jego załączenie... takie
mam własne spostrzeżenia nie poparte żadną teorią tylko krótką praktyką... a
tak wogóle to czy jest duża różnica w ekonomice jazdy powyżej i ponizej 2000
(określając ten moment jako załączenie turbo) - pozdrawiam lukasz

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Listopad 20 2006 18:11:00
Temat: Re: metody przyśpieszania w AVE D4D 2002
Autor: Stanislaw Chmielarz 

loco wrote:

przyśpieszył. Ja ogólnie przyśpieszam od włączenia turbo (2000)
do 3500 4000 (żeby go nie przeciągać, bo mam wrażenie że później
maleje przyśpieszenie) i jeżeli chodzi o mozliwość szybiego
przyśpieszenia uważam, że dobre jest ustawienie samochodu
pow.2000 RPM tak, żeby czuć, że turbo ruszyło, żeby nie stracić
czasu na jego załączenie... takie mam własne spostrzeżenia nie

Spostrzezenia trafne, dodam tylko, ze jak na nizszym biegu
rozkrecisz turbosprezarke to ona sie od razu nie zatrzyma i daje
efekt doladowania na wyzszym biegu przy nizszych obrotach.
Jezdze Xantia 1.9 TD i jak chce ostro ruszyc spod swiatel to
ruszam normalnie z jedynki bez rozkrecania, dopiero na dwojce
podciagam do okolo 4000 obr/min i na trojce juz jestem pierwszy.
Fajnie to wyglada jak mi sie zdarzy nagrzany mlodzieniec co sie
cieszy jak mnie wyprzedzil ze startu na jedynce a potem znika w
oczach.

--
Pozdrowienia!!StaCH
Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.
http://www.uniprojekt.com  mobile:wap.uniprojekt.com

3 Data: Listopad 20 2006 21:36:22
Temat: Re: metody przyśpieszania w AVE D4D 2002
Autor: bigmac 

....Jezdze Xantia 1.9 TD ... mi sie zdarzy nagrzany mlodzieniec co sie

cieszy jak mnie wyprzedzil ze startu na jedynce a potem znika w
oczach.

No faktycznie hulajnogę to łykniesz =]

4 Data: Listopad 20 2006 18:28:36
Temat: Re: metody przyśpieszania w AVE D4D 2002
Autor: Silvah 


"loco"  wrote in message

zostałem niedawno posiadaczem i współwłaścicielem takiego samochodu [jw] po
latach ekspolatacji małych benzynowych szlifierek 1.6 też spod znaku toyoty...
niemniej mam pytanie, jakie są metody maksymalnego wykorzystania mocy tego
samochodu np przyśpieszanie 0-100; 0-130 ; 60(70)-120; - jak np przygotować się
do wyprzedzania, żeby samochód od razu przyśpieszył. Ja ogólnie przyśpieszam od

zalezy najlepiej miec bieg taki zeby obroty byly wlasnie na poczatku dzialania turbiny wtedy dluzej nie bedziesz musial wrzucac wyzszego biegu zreszta to jest wlasnie zaleta dizla ze nie trzeba redukowac zeby kogos wyprzedzic i palowac do odciecia chociaz jak trzeba to i do odciny sie dobrze zbierze ale lepiej zmienic bieg troche szybciej

5 Data: Listopad 20 2006 18:38:07
Temat: Re: metody przyśpieszania w AVE D4D 2002
Autor: Tomasz Pyra 

loco napisał(a):

zostałem niedawno posiadaczem i współwłaścicielem takiego samochodu [jw] po latach ekspolatacji małych benzynowych szlifierek 1.6 też spod znaku toyoty... niemniej mam pytanie, jakie są metody maksymalnego wykorzystania mocy tego samochodu np przyśpieszanie 0-100; 0-130 ; 60(70)-120; - jak np przygotować się do wyprzedzania, żeby samochód od razu przyśpieszył. Ja ogólnie przyśpieszam od włączenia turbo (2000) do 3500 4000 (żeby go nie przeciągać, bo mam wrażenie że później maleje przyśpieszenie)

W dieslu powoli zaczyna maleć moment obrotowy, stąd to uczucie, ale w sprawnym samochodzie opłaca się zawsze ciągnąć do końca.
Po prostu czujesz że spada przyspieszenie, ale po zmianie biegu na skutek zmiany przełożenia przyspieszenie masz jeszcze niższe.
Jeżeli faktycznie przy zmianie przy 3500rpm na wyższym biegu masz lepsze przyspieszenie niż miałeś na niższym to zainteresuj się wydajnością układu podawania paliwa (pompa, filtr), bo to nie jest normalne.

i jeżeli chodzi o mozliwość szybiego przyśpieszenia uważam, że dobre jest ustawienie samochodu pow.2000 RPM tak, żeby czuć, że turbo ruszyło, żeby nie stracić czasu na jego załączenie...

2000rpm to jest jeszcze nic. Przed wyprzedzaniem wrzuć najniższy bieg na jakim się jeszcze da przyspieszać, sądzę że przyspieszasz co najmniej o 1 jak nie 2 biegi za wysoko.
Przed przyspieszaniem redukuj.
Nie patrz na "subiektywne odczucia", a jak masz wątpliwości to pomierz sobie czas.

Na obrotomierzu masz czerwone pole i dopiero jak wskazówka tam wchodzi to zmieniaj bieg - wtedy przyspieszysz najszybciej.

6 Data: Listopad 21 2006 16:09:19
Temat: Re: metody przyśpieszania w AVE D4D 2002
Autor: locco5 

dzięki za spostrzeżenia, sprawdzę, chetnie zapoznam się z ewentualnymi innymi -
pozdrawiam Lukasz

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

metody przyśpieszania w AVE D4D 2002



Grupy dyskusyjne