begin Picia
Jaki jest wpływ temperatury zewnÄ™trznej na moc silnika w przypadku
silników wolnossÄ…cych i doładowanych (a te z kolei z intercoolerem lub
bez)? Czy jest to rzecz pomijalna np . przy różnicy 40 stopni zima/lato?
Z różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na 
poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w 
nowoczeĹ›niejszych silnikach, spora możliwoć adaptacji ECU do warunków --  
przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też ciĹ›nienie 
atmosferyczne (im wyższe tym moc wiÄ™ksza), wilgotnoć (ZTCP im wyższa tym 
moc większa) i to pewnie nie wszystko.
Ogólnie, różnice mocy zwiÄ…zane z warunkami zewnÄ™trznymi mogÄ… w praktyce 
siÄ™gać, myĹ›lÄ™, nawet ok. 20% lub wiÄ™cej jeĹ›li pomiarów dokonamy w 
skrajnych warunkach.
--  
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." --  Ernest Hemingway
| 5 | Data: Listopad 10 2011 07:26:23 | 
| Temat: Re: moc a temperatura zew. | 
| Autor: Agent | 
Z różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na
 poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w
 nowoczeĹ›niejszych silnikach, spora możliwoć adaptacji ECU do warunków --  przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też ciĹ›nienie
 atmosferyczne (im wyższe tym moc wiÄ™ksza), wilgotnoć (ZTCP im wyższa tym
 moc większa) i to pewnie nie wszystko.
 
 Ogólnie, różnice mocy zwiÄ…zane z warunkami zewnÄ™trznymi mogÄ… w praktyce
 siÄ™gać, myĹ›lÄ™, nawet ok. 20% lub wiÄ™cej jeĹ›li pomiarów dokonamy w
 skrajnych warunkach.
 
 
 
Napewno ale czy w przypadku silników doładowanych turbina nie zapewni mniejszych zmian w zależnosci od warunków atmosferycznych. Bo tak se myĹ›lÄ™ że jak np. spada niĹ›nienie atmosferyczne to turbina i tak bÄ™dzie inaczej wysterowana przez ECU tak aby osiagnÄ… wartoć zadanÄ…. Z temeraturÄ… to może już być trudniej.
 | 6 | Data: Listopad 10 2011 23:15:30 |  | Temat: Re: moc a temperatura zew. |  | Autor: Lewis |  W dniu 2011-11-10 07:26, Agent pisze:
 Napewno ale czy w przypadku silników doładowanych turbina nie zapewniZ różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na
 poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w
 nowoczeĹ›niejszych silnikach, spora możliwoć adaptacji ECU do warunków
 --  przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też
 ciśnienie
 atmosferyczne (im wyższe tym moc wiÄ™ksza), wilgotnoć (ZTCP im wyższa tym
 moc większa) i to pewnie nie wszystko.
 
 Ogólnie, różnice mocy zwiÄ…zane z warunkami zewnÄ™trznymi mogÄ… w praktyce
 siÄ™gać, myĹ›lÄ™, nawet ok. 20% lub wiÄ™cej jeĹ›li pomiarów dokonamy w
 skrajnych warunkach.
 
 
 mniejszych zmian w zależnosci od warunków atmosferycznych. Bo tak se
 myĹ›lÄ™ że jak np. spada niĹ›nienie atmosferyczne to turbina i tak bÄ™dzie
 inaczej wysterowana przez ECU tak aby osiagnÄ… wartoć zadanÄ…. Z
 temeraturÄ… to może już być trudniej.
 
 
U mnie gdy temp otoczenia siÄ™ga 30*C w dolocie mam nieraz +70*C a IC mam nie mały. Wówczas ECU doć mocno cofa zapłon aby uniknąć stuków i lekko liczÄ…c jakieĹ› 40-50KM ucieka.
 
--  
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 
Pozdrawiam 
Lewis
 |  |