Grupy dyskusyjne   »   [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego

[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego



1 Data: Listopad 09 2009 22:37:28
Temat: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
Autor: Conrado 

Witam,

Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika
powstałego na podstawie silnika ETZ 150.
Latam na paralotni i sam skonstruowałem napęd plecakowy do paralotni. Nic
wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wał
korbowy wraz z otaczającym go blokiem, cylinder, głowica, gaźnik, zapłon od
pily spalinowej, gaznik wallbro, przekładnia, śmigło - i tu fotka
http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje się nieźle, ale jedna rzecz mi
bardzo dokucza podczas startu, gdzie silnik dźwigam na plecach - waga...
Jedynym praktrycznie elementem,który mogłbym odciążyc, to wał korbowy z
kołami zamachowymi. Podczas pracy silnika sporą masą wirującą jest śmigło -
działa też trochę jak żyroskop. Nie ma skrzyni biegów, nie ma obciążenia
przy ruszaniu, silnik na biegu jałowym i tak ma wirujące śmigło, działąjace
w pewnym stopniu, jak koło zamachowe. Obciążenie silnika rośnie stopniowo
wraz ze zwiększaniem obrotów.
I tu pytanie - jest szansa pozbycia się jakiejś znaczacej masy materiału z
kół zamachowych bez szkody dla pracy silnika?

Dziękuję za pomoc :)

Conrado
ST 1100 Pan-European



2 Data: Listopad 10 2009 10:55:01
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
Autor: Baczek 

Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika
powstałego na podstawie silnika ETZ 150.
Latam na paralotni i sam skonstruowałem napęd plecakowy do paralotni. Nic
wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wał
korbowy wraz z otaczającym go blokiem, cylinder, głowica, gaźnik, zapłon
od pily spalinowej, gaznik wallbro, przekładnia, śmigło - i tu fotka
http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje się nieźle, ale jedna rzecz mi

403 Forbidden
Request forbidden by administrative rules.

3 Data: Listopad 10 2009 10:06:28
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
Autor: Glub 

"Conrado"  wrote:

Witam,

Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki
silnika
powstałego na podstawie silnika ETZ 150.
Latam na paralotni i sam skonstruowałem napęd plecakowy do paralotni.
Nic
wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wał

korbowy wraz z otaczającym go blokiem, cylinder, głowica, gaźnik,
zapłon od
pily spalinowej, gaznik wallbro, przekładnia, śmigło - i tu fotka
http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje się nieźle, ale jedna rzecz
mi
bardzo dokucza podczas startu, gdzie silnik dźwigam na plecach -
waga...
Jedynym praktrycznie elementem,który mogłbym odciążyc, to wał korbowy
z
kołami zamachowymi. Podczas pracy silnika sporą masą wirującą jest
śmigło -
działa też trochę jak żyroskop. Nie ma skrzyni biegów, nie ma
obciążenia
przy ruszaniu, silnik na biegu jałowym i tak ma wirujące śmigło,
działÄ…jace
w pewnym stopniu, jak koło zamachowe. Obciążenie silnika rośnie
stopniowo
wraz ze zwiększaniem obrotów.
I tu pytanie - jest szansa pozbycia się jakiejś znaczacej masy
materiału z
kół zamachowych bez szkody dla pracy silnika?


Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje się silnikami do paralotni i chyba
będą kompetentni.
--
Glub

4 Data: Listopad 10 2009 17:26:56
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
Autor: Conrado 


Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje się silnikami do paralotni i chyba
będą kompetentni


Tak wiem, ale tam silniki nie są przerabianymi silnikami motocyklowymi.
Tutaj to zwykla ETZ 150. Wiem, że tunigowcy dwusuwów m.in odciązali wał
korbowy, by silnik się szybciej zbierał, ale ile mozna maks, cięzko się
doszukać. Może ktoś kiedyś z forum bawil się w coś takiego?

Conrado

5 Data: Listopad 10 2009 22:20:46
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
Autor: Hinek 

Użytkownik "Conrado"  napisał


I tu pytanie - jest szansa pozbycia się jakiejś znaczacej masy materiału z kół zamachowych bez szkody dla pracy silnika?


Niewiele sie pozbędziesz.  Poza tym jeśli zdejmiesz materiał z tarcz
wału korbowego - będziesz musiał wypełnić skrzynie korbowa odpowiednia
wkladka. Można też wiercic tarcze wału (symetrycznie) ale trzeba otwory
wypelnic wkladkami np z balsy.W sumie moze z kilogram...?
Pozdr

--
Hinek

6 Data: Listopad 11 2009 11:28:26
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego
Autor:

On Tue, 10 Nov 2009 22:20:46 +0100, "Hinek"
 wrote:

wkladka. Można też wiercic tarcze wału (symetrycznie) ale trzeba otwory
wypelnic wkladkami np z balsy.W sumie moze z kilogram...?

balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. Lepiej uzyc jakiegos
syntetyka.

pozdr
neworm
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

7 Data: Listopad 11 2009 12:20:13
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego
Autor: Hinek 

Użytkownik  napisał


balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. Lepiej uzyc jakiegos
syntetyka.


Tak, ale sie nie wdawalem detale. Trzeba ja zaimpregnowac.
Kiedys uzylem do takich wypelnien korka i zywicy. Sprawdzilo sie.
Do wypelnienia skrzyni kobowej i wykonania tzw, podkowy najlepiej
użyć blachy aluminiowej. To sa zapomniane metody zwiekszania mocy
silnkow 2s. Przy okazji da to niewielkie zmniejszenie masy silnika.
No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie
liczy :)
Pozdr

--
Hinek

8 Data: Listopad 12 2009 15:08:07
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego
Autor: Jacot 

"Hinek"  wrote:

No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie
liczy :)

A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Z ciezarkami do
zrownowazenia  co powinno byc o tyle latwiejsze, ze w oryginale etka
jakos specjalnie precyzyjnie wywazona nie byla a silnik w zastosowaniu
lotniczym to jak byc moze blednie sie domyslam, trzaby wywazyc na
waski stosunkowo zakres obrotow?
Jeno ze Etka ma wal 3 czesciowy a nie 5, prosciej bylo nowy wal
wykonac.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

9 Data: Listopad 12 2009 14:10:38
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciĹĄżanie układu korbowego
Autor: AZ 

On 2009-11-12, Jacot  wrote:


A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Z ciezarkami do
zrownowazenia  co powinno byc o tyle latwiejsze, ze w oryginale etka
jakos specjalnie precyzyjnie wywazona nie byla a silnik w zastosowaniu
lotniczym to jak byc moze blednie sie domyslam, trzaby wywazyc na
waski stosunkowo zakres obrotow?
Jeno ze Etka ma wal 3 czesciowy a nie 5, prosciej bylo nowy wal
wykonac.

A to sie w ogole da wywazyc? No chyba zeby w aluminiowe przeciwwagi
wcisnac metalowe walce coby zrownowazyc wage korby i tloka?
No i pozostaje pytanie co z wytrzymaloscia takiego walu?

A z wywazaniem nie jest tak, ze wywaza sie po prostu? Sily powstajace
w skutku zlego wywazenia z tego co sie orientuje nie rosna liniowo
wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik
pracuje wiekszosc czasu na wysokich obrotach to musi byc dokladnie
wywazony?

--
Artur
ZZR 1200

10 Data: Listopad 12 2009 16:46:22
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciĹĄżanie ukĹ,adu korbowego
Autor: Budyn 

Uzytkownik "AZ"  napisal w wiadomosci

wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik
pracuje wiekszosc czasu na wysokich obrotach to musi byc dokladnie
wywazony?


Przy wznoszeniu na wysokich, przy locie poziomym na mniej (okolo 50%) a
czesto na wolnych obrotach - przy opadaniu. Czyli trzeba to zrobic porzadnie
i calosciowo




b.

11 Data: Listopad 12 2009 19:51:04
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego
Autor: Conrado 

A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium?

Znalazlem taki pomysl ostatnio na forum syreniarzy. Troche dyskusji
teoretycznej bylo, ale temat ogólnie upadl :(

Conrado

12 Data: Listopad 12 2009 20:58:06
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego
Autor: Budyń 

Użytkownik "Conrado"  napisał w wiadomości

A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium?

Znalazlem taki pomysl ostatnio na forum syreniarzy. Troche dyskusji
teoretycznej bylo, ale temat ogólnie upadl :(


bo tak można tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, dołóż  i
kup normalne solo. Wyjdzie pewnie na tą sama kase a bedzie mógł latać do
bólu.


b.

13 Data: Listopad 13 2009 00:14:17
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego
Autor: Conrado 

bo tak można tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, dołóż
i kup normalne solo. Wyjdzie pewnie na tą sama kase a bedzie mógł latać do
bólu.


Wiesz, ale to bardzo fajnie sie sprawuje, tanie w eksploatacji no i frajda,
że TYMI RĘCYMA :D. No ale odchudzic by mozna :)

Conrado

14 Data: Listopad 11 2009 13:59:23
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego
Autor: Kuczu 

 pisze:

balsa pije wode, pewnie olej tez wypije.

A jak wypije benzyne z mieszanki 300 metrow nad ziemia ?

Lepiej uzyc jakiegos syntetyka.

Ale samochodowego czy motocyklowego ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego



Grupy dyskusyjne