Grupy dyskusyjne   »   motor na ¶niegu i lodzie

motor na ¶niegu i lodzie



1 Data: Grudzien 11 2012 06:59:26
Temat: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Prawy 

witam
¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.
pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±
Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:

1. opony ze szpikulcami
2.
3. ...

co tam jeszcze?



2 Data: Grudzien 11 2012 15:05:18
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-11, Prawy  wrote:

witam
Ĺ›nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.
pytanie jakich niezbÄ™dnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zimÄ…
Pisze pierwszą rzecz jaka wydaje sie niezbędna:

1. opony ze szpikulcami
2.
3. ...

co tam jeszcze?

Zdefiniuj co to znaczy zima? Bo inaczej zima na wsi wyglada, a inaczej
w miescie. Kolce to sa dobre na snieg, po czarnym balbym sie jezdzic
na kolcach.

Jezdzilem zeszla zime jezeli tylko drogi byly w miare ogarniete i potrzebne
byly: cieple ciuchy, sensowne opony i troche rozwagi.

W tym roku mi sie po prostu nie chce, powrot 20km po mieniacych sie szklem
ulicach jak nagle z 0 st C po 8h zrobilo sie -10 st C nie jest niczym przyjemnym
a wrecz do domu przyjechalem styrany jak po 800km trasce...

--
Artur
ZZR 1200

3 Data: Grudzien 11 2012 15:15:48
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

co tam jeszcze?

Lekkie moto. Popatrz na tych hardkorów kurierów na skuterkach, oni sobie
radz± :)

a wrecz do domu przyjechalem styrany jak po 800km trasce...

Same with me (jeżdżę codziennie do pracy na moto - nie ma tu parkingu dla
samochodów a komunikacj± miejsk± mi się nie chce).

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

4 Data: Grudzien 11 2012 16:25:47
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Magic 

W dniu 2012-12-11 15:59, Prawy pisze:

witam
¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.
pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±
Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:

1. opony ze szpikulcami

Nie, to dobre na całkowicie białe drogi i u nas zabronione.

Najsensowniejsze s± skutery, choćby dlatego że s± do nich dostępne zimowe opony. I kocyki.

2.

Podgrzewane manetki i/lub łapki na kierownicę. Ew rękawice zimowe (mam takie dwie pary z licytacji Zapkołajkowych) ale ludzie się skarż± że nie maj± w nich czucia manetki.

3. ...

Porz±dna bielizna termoaktywna.
Gmole.
Brak pi±tej klepki :)

Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zim± to enduro, i to w terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzaj± zawieszenia i hamulce a przyczepno¶ć (a raczej nędzne jej resztki) mog± wyparować w ułamku sekundy. A zamarznięta ziemia ma twardo¶ć betonu. Ale przynajmniej nie ma tam dodatkowego zagrożenia w postaci samochodów. Jazda po mie¶cie jest po prostu zbyt niebezpieczna. Mam skuter i teoretycznie mógłbym nim poruszać się również zim±, ale nie ma to sensu. Tytus pewnie powie zaraz co¶ innego ale on jest z tych walniętych bardziej ;)


--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

5 Data: Grudzien 11 2012 15:32:40
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-11, Magic  wrote:


Nie, to dobre na całkowicie białe drogi i u nas zabronione.

Najsensowniejsze sÄ… skutery, choćby dlatego że sÄ… do nich dostÄ™pne
zimowe opony. I kocyki.

Li tam, latalem na Metzeler Racetec K2, jedyny mankament ze pierwsze
kilometry to jakby byly z debu ;-) Przyczepnosc nie jest jakos tam
dramatycznie obnizona. Ale na pewno pod takim kocem i z lapkami komfort
jest duzo wiekszy.

Brak piÄ…tej klepki :)

Trzeba miec fantazje... :P

Tytus pewnie powie zaraz coś innego ale on jest z tych walniętych
bardziej ;)

No Tytus to ma jeszcze szybe wielkosci zagla.

--
Artur
ZZR 1200

6 Data: Grudzien 12 2012 08:38:28
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Adam Wysocki 

Magic  wrote:

Podgrzewane manetki i/lub łapki na kierownicę. Ew rękawice zimowe (mam
takie dwie pary z licytacji Zapkołajkowych) ale ludzie się skarż± że nie
maj± w nich czucia manetki.

Ja jeżdżę w rękawicach zimowych, można się przyzwyczaić - chociaż w normalnej
rękawicy motocyklowej czucie jest większe. Ale nie ma dramatu.

Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zim± to enduro, i to w
terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzaj± zawieszenia
i hamulce a przyczepno¶ć (a raczej nędzne jej resztki) mog± wyparować w
ułamku sekundy.

Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

7 Data: Grudzien 12 2012 08:50:05
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Adam Wysocki  wrote:

Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zimÄ… to enduro, i to w
terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzajÄ… zawieszenia
i hamulce a przyczepnoć (a raczej nÄ™dzne jej resztki) mogÄ… wyparować w
ułamku sekundy.

Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?

Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Grudzien 12 2012 08:51:45
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?

Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.

Dlatego się zdziwiłem :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

9 Data: Grudzien 12 2012 08:55:50
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Adam Wysocki  wrote:

Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.

Dlatego siÄ™ zdziwiłem :)

Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
pare kucy wiecej ;-)

--
Artur
ZZR 1200

10 Data: Grudzien 12 2012 10:49:23
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-12-12 09:55, AZ pisze:

On 2012-12-12, Adam Wysocki  wrote:
Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.

Dlatego siÄ™ zdziwiłem :)

Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
pare kucy wiecej ;-)


A wtryskowece niby dlaczego nie ? Powietrze jest tak samo geste dla wszystkich.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

11 Data: Grudzien 12 2012 09:51:08
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Kuczu  wrote:


Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
pare kucy wiecej ;-)


A wtryskowece niby dlaczego nie ? Powietrze jest tak samo geste dla
wszystkich.

A gdzie ja napisalem ze wtryskowce nie? He? Wtrysk sie dostosuje bo ma
przeplywke a gaznik nie.

--
Artur
ZZR 1200

12 Data: Grudzien 12 2012 14:08:33
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: Magic 

W dniu 2012-12-12 09:50, AZ pisze:

On 2012-12-12, Adam Wysocki  wrote:
Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zimÄ… to enduro, i to w
terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzajÄ… zawieszenia
i hamulce a przyczepnoć (a raczej nÄ™dzne jej resztki) mogÄ… wyparować w
ułamku sekundy.

Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?

Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.


Chyba znowu odpowiedziałem na priv.
Poczekajcie aż Wam coĹ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuż przed zatrzymaniem na postój.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

13 Data: Grudzien 12 2012 13:12:47
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Magic  wrote:


Chyba znowu odpowiedziałem na priv.

Nom ;-)

Poczekajcie aż Wam coĹ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuż przed
zatrzymaniem na postój.

Ale co? Bez obrazy Magic ale preclujesz ;-) Nawet jak chlapnie breja na zacisk
czy tarcze to przeca nie zamarznie, nie polewasz metalu w temperaturze -15
wrzatkiem zeby mialo to zamarznac np. A na lagach to juz w ogole nie wiem o co
chodzi wiec przybliz temat.

--
Artur
ZZR 1200

14 Data: Grudzien 12 2012 15:48:32
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: Magic 

W dniu 2012-12-12 14:12, AZ pisze:

On 2012-12-12, Magic  wrote:

Chyba znowu odpowiedziałem na priv.

Nom ;-)

Poczekajcie aż Wam coĹ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuż przed
zatrzymaniem na postój.

Ale co? Bez obrazy Magic ale preclujesz ;-) Nawet jak chlapnie breja na zacisk
czy tarcze to przeca nie zamarznie, nie polewasz metalu w temperaturze -15
wrzatkiem zeby mialo to zamarznac

No wiÄ™c wyobraĽ sobie że taki fakt miał miejsce. LataliĹ›my endurakami i klocki przymarzły do tarczy, właĹ›nie zaraz po tym jak przepÄ™dzlowałem kałużÄ™ i zatrzymałem siÄ™ za całÄ… grupÄ…. Wystarczyło kilkanaĹ›cie sekund postać na wciĹ›niÄ™tym hamulcu.

  np. A na lagach to juz w ogole nie wiem o co
chodzi wiec przybliz temat.


Na lagach robi siÄ™ warstewka lodu. OczywiĹ›cie jesteĹ› w stanie to rozbujać ale lód tnie wtedy uszczelniacze. Zapytaj Ĺ»wirka.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

15 Data: Grudzien 12 2012 15:01:08
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 12 Dec 2012 15:48:32 +0100) ktos podajacy sie za Magic
wyklawiaturowal co nastepuje:

No więc wyobraĽ sobie że taki fakt miał miejsce. Latali¶my endurakami i
klocki przymarzły do tarczy, wła¶nie zaraz po tym jak przepędzlowałem
kałużę i zatrzymałem się za cał± grup±. Wystarczyło kilkana¶cie sekund
postać na wci¶niętym hamulcu.

Jest jaki¶ powód dla którego nie dzieje się tak w samochodzie?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

16 Data: Grudzien 12 2012 15:03:23
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Magic  wrote:


Ale co? Bez obrazy Magic ale preclujesz ;-) Nawet jak chlapnie breja na zacisk
czy tarcze to przeca nie zamarznie, nie polewasz metalu w temperaturze -15
wrzatkiem zeby mialo to zamarznac

No wiÄ™c wyobraĽ sobie że taki fakt miał miejsce. LataliĹ›my endurakami i
klocki przymarzły do tarczy, właĹ›nie zaraz po tym jak przepÄ™dzlowałem
kałużÄ™ i zatrzymałem siÄ™ za całÄ… grupÄ…. Wystarczyło kilkanaĹ›cie sekund
postać na wciśniętym hamulcu.

A widzisz, jednak łÄ…k i lasów solÄ… i chlorkiem nie posypujÄ… ;-)
Po dwóch zimach na Warszawskich ulicach nie mialem zadnego problemu ale tez
nie mowie, ze nie moga jakies wystapic.

--
Artur
ZZR 1200

17 Data: Grudzien 12 2012 14:36:39
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Adam Wysocki 

Magic  wrote:

Poczekajcie aż Wam co¶ chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuż przed
zatrzymaniem na postój.

Chlapało cał± poprzedni± zimę (GSXF). Jedyny skutek był taki że hamulec
się zapiekł i trzeba było odsuwać klocki kluczem, żeby dało się ruszyć.
Ale nie mam w nim osłonek na tłoczki, które powinienem mieć.

Z zawieszeniem nie było problemów. Może w Hayce byłoby inaczej bo tam
mam upside-down, ale przez zimę latam GSXF-em, sprzedam go po zimie :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

18 Data: Grudzien 12 2012 14:38:49
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Adam Wysocki  wrote:

Poczekajcie aż Wam coĹ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuż przed
zatrzymaniem na postój.

Chlapało całÄ… poprzedniÄ… zimÄ™ (GSXF). Jedyny skutek był taki że hamulec
siÄ™ zapiekł i trzeba było odsuwać klocki kluczem, żeby dało siÄ™ ruszyć.
Ale nie mam w nim osłonek na tłoczki, które powinienem mieć.

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

--
Artur
ZZR 1200

19 Data: Grudzien 12 2012 15:50:30
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: Piotr Rezmer 

AZ pisze:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Przez chwilÄ™ zastanawiałem siÄ™ jak bardzo klocki na oponie mogÄ… Ci zwisać że siÄ™gajÄ… aż do tarczy, na ale nie leżało mi w kontekĹ›cie.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

20 Data: Grudzien 12 2012 15:07:34
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Piotr Rezmer  wrote:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Przez chwilÄ™ zastanawiałem siÄ™ jak bardzo klocki na oponie mogÄ… Ci
zwisać że siÄ™gajÄ… aż do tarczy, na ale nie leżało mi w kontekĹ›cie.

Moze to znak, ze czas zmienic dilera? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

21 Data: Grudzien 13 2012 09:19:01
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Dokładnie ten przypadek :) Tylko że raczej tłoczki z zaciskami, a nie klocki
z tarcz± :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

22 Data: Grudzien 13 2012 09:22:21
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-13, Adam Wysocki  wrote:

AZ  wrote:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Dokładnie ten przypadek :) Tylko że raczej tłoczki z zaciskami, a nie klocki
z tarczÄ… :)

U mnie akurat klocki z tarcza, tylko ze ja jeszcze na sinter-metalowych
i w tym przypadku pewnie nie jest to bez znaczenia. Po zimie mialem problem
tylko z tylnym zaciskiem do ktorego zagladam raz na dwa lata bo uzywam
baaardzo sporadycznie. Dlatego jak sie chce jezdzic w zimie warto miec
przesmarowany zacisk - prowadnice itp.

--
Artur
ZZR 1200

23 Data: Grudzien 11 2012 16:33:49
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: RadoslawF 

Dnia 2012-12-11 15:59, Użytkownik Prawy napisał:

witam ¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.
pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±
Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:

1. opony ze szpikulcami
2.
3. ...

co tam jeszcze?

Szpikulce w oponach s± u nas nielegalne na drogach publicznych.
Ja bym wybrał g±sienice zamiast tylnego koła.
http://www.motocykl-online.pl/testy/Gasienica_w_snieg


Pozdrawiam

24 Data: Grudzien 11 2012 21:10:45
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Monster 

W dniu 2012-12-11 15:59, Prawy pisze:

witam
¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.
pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±
Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:

1. opony ze szpikulcami
2.
3. ...

co tam jeszcze?

Wózek boczny,wtedy można naprawdę fajnie zapierdzielać,im więcej ¶niegu tym lepiej:-)


Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

25 Data: Grudzien 11 2012 21:23:21
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Prawy"  napisał w wiadomo¶ci
news:1aaa331a-42b0-477e-b141-

pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±

ocieplenie kierowcy - motomufki, podgrzewane manetki, motokoc i nic wiecej

26 Data: Grudzien 12 2012 00:20:10
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: morghul 

Użytkownik "Prawy"  napisał w wiadomo¶ci

1. opony ze szpikulcami


No pomysł może i nie głupi ale jak ty to http://www.solostocks.pl/img/szpikulec-do-lodu-z-drewnianym-uchwytem-23-cm-939115z0.jpg zamontujesz?




--

morghul

27 Data: Grudzien 12 2012 02:56:52
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor:

W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:

witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.

pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

wyobrażam sobie jakiego¶ enduraka/crossa 2t i skoro nie szpikulce na koła to może jest opcja założenia po prostu łancuchów? Kto¶ proował?

coraz bardziej mi sie to podoba - wła¶ciewie łańcuchy mogłbym założyć od razu u siebie, bez dokupowania czegokolwiek/kół, motora nic, natychmiastowa przeróbka i heja!

28 Data: Grudzien 12 2012 14:06:46
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Magic 

W dniu 2012-12-12 11:56,  pisze:

W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:
witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.

pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

wyobrażam sobie jakiego¶ enduraka/crossa 2t i skoro nie szpikulce na koła to może jest opcja założenia po prostu łancuchów? Kto¶ proował?


Nawet je¶li próbował to chyba nie dożył żeby opowiedzieć o efektach.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

29 Data: Grudzien 12 2012 15:09:28
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Piotr Rezmer 

 pisze:

wyobrażam sobie jakiego¶ enduraka/crossa 2t i skoro nie szpikulce na koła to może jest opcja założenia po prostu łancuchów? Kto¶ proował?

łańcuch na kostkę? IMO bez sensu

Durgi problem to bardzo prawdopodobny brak miejsca pomiędzy opon±, wahaczem, i osłonami tylnego amora. Czasami bardziej odstaj±ca kostka (albo zmodyfikowany profil opony) potrafi haczyć o osłony.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

30 Data: Grudzien 12 2012 02:59:05
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Prawy 

W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:

witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.

pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

czy kto¶ próbował założyć po prostu łańcuchy na koła moto, jakie to daje efekty, jakie s± problemy? akurat tak sie składa że mam enduraka, trochę przycieżkiego ale je¶li to oszczędziłoby mi kłopotu z oponami z kolcami to może warto poprobowac dla samej próby....

31 Data: Grudzien 12 2012 11:00:17
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Prawy  wrote:


czy ktoĹ› próbował założyć po prostu łaĹ„cuchy na koła moto, jakie to daje efekty, jakie sÄ… problemy? akurat tak sie składa że mam enduraka, trochÄ™ przycieżkiego ale jeĹ›li to oszczÄ™dziłoby mi kłopotu z oponami z kolcami to może warto poprobowac dla samej próby...

Podstawowe pytanie - gdzie chcesz tym jezdzic? Po drogach czy terenie?

--
Artur
ZZR 1200

32 Data: Grudzien 12 2012 14:10:47
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Monster 

W dniu 2012-12-12 11:59, Prawy pisze:

W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:
witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.

pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

czy kto¶ próbował założyć po prostu łańcuchy na koła moto, jakie to daje efekty, jakie s± problemy? akurat tak sie składa że mam enduraka, trochę przycieżkiego ale je¶li to oszczędziłoby mi kłopotu z oponami z kolcami to może warto poprobowac dla samej próby...

Owiń na pocz±tek koło link±,działa jak łańcuch i nie dzwoni na czarnym

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

33 Data: Grudzien 12 2012 15:49:28
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Magic 

W dniu 2012-12-12 14:10, Monster pisze:

W dniu 2012-12-12 11:59, Prawy pisze:
W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:
witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych
przeróbkach i kompromisach może być.

pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

czy kto¶ próbował założyć po prostu łańcuchy na koła moto, jakie to
daje efekty, jakie s± problemy? akurat tak sie składa że mam enduraka,
trochę przycieżkiego ale je¶li to oszczędziłoby mi kłopotu z oponami z
kolcami to może warto poprobowac dla samej próby...

Owiń na pocz±tek koło link±,działa jak łańcuch i nie dzwoni na czarnym


A drugi koniec na szyję ? ;)
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

34 Data: Grudzien 12 2012 17:16:44
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Monster 

W dniu 2012-12-12 15:49, Magic pisze:

W dniu 2012-12-12 14:10, Monster pisze:
W dniu 2012-12-12 11:59, Prawy pisze:
W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:
witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych
przeróbkach i kompromisach może być.

pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

czy kto¶ próbował założyć po prostu łańcuchy na koła moto, jakie to
daje efekty, jakie s± problemy? akurat tak sie składa że mam enduraka,
trochę przycieżkiego ale je¶li to oszczędziłoby mi kłopotu z oponami z
kolcami to może warto poprobowac dla samej próby...

Owiń na pocz±tek koło link±,działa jak łańcuch i nie dzwoni na czarnym


A drugi koniec na szyję ? ;)
Się czepiasz.
  O ile pamiętam Tango latał tak Kaw±,ja stosuję tylko na trzech kołach,baardzo się poprawia przyczepno¶ć:-)
Będziesz miał ochotę polatać to nie ma problemu:-)
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

35 Data: Grudzien 12 2012 17:55:05
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Monster  wrote:


  O ile pamiÄ™tam Tango latał tak KawÄ…,ja stosujÄ™ tylko na trzech
kołach,baardzo siÄ™ poprawia przyczepnoć:-)
BÄ™dziesz miał ochotÄ™ polatać to nie ma problemu:-)

Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem
pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.

No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do
snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na
kokardke??

--
Artur
ZZR 1200

36 Data: Grudzien 12 2012 22:06:58
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: Monster 

W dniu 2012-12-12 18:55, AZ pisze:

On 2012-12-12, Monster  wrote:

   O ile pamiÄ™tam Tango latał tak KawÄ…,ja stosujÄ™ tylko na trzech
kołach,baardzo siÄ™ poprawia przyczepnoć:-)
BÄ™dziesz miał ochotÄ™ polatać to nie ma problemu:-)

Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem
pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.
Może sam siÄ™ pochwali,gdzieĹ› były fotki,to była gruba lina okrÄ™cona kilka razy na obwodzie.
No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do
snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na
kokardke??
Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakieĹ› 8-10mm,trwałoć zależna od iloĹ›ci czarnego,ale kilkadziesiÄ…t km bez problemu.Supełków kilka bo lubi siÄ™ czasem urwać.Przyczepnoć zwiÄ™kszała siÄ™ znaczÄ…co,co siÄ™ póĽniej zemĹ›ciło-jak siÄ™ wrÄ…bałem w Ĺ›nieg na zadupiu to na amen.

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

37 Data: Grudzien 13 2012 01:23:39
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: ditron 

W dniu ¶roda, 12 grudnia 2012 22:06:58 UTC+1 użytkownik Monster napisał:

Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakie¶ 8-10mm,trwało¶ć
zależna od ilo¶ci czarnego,ale kilkadziesi±t km bez problemu.

Może dla zwiększenia trwało¶ci linka stalowa ?
Albo wyżej wspomniany łańcuch.
Można co¶ takigoe gdzies kupić: http://tinyurl.com/c58lcle ?

38 Data: Grudzien 13 2012 09:38:09
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-13, ditron  wrote:

Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakieĹ› 8-10mm,trwałoć
zależna od iloĹ›ci czarnego,ale kilkadziesiÄ…t km bez problemu.

Może dla zwiÄ™kszenia trwałoĹ›ci linka stalowa ?

Zmaltretuje Ci felge.

Albo wyżej wspomniany łaĹ„cuch.

Bedzie dzwonil na czarnym.

--
Artur
ZZR 1200

39 Data: Grudzien 13 2012 02:04:28
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: ditron 

W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 10:38:09 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

On 2012-12-13, ditron  wrote:

> Może dla zwiększenia trwało¶ci linka stalowa ?

>

Zmaltretuje Ci felge.

>

> Albo wyżej wspomniany łańcuch.

>

Bedzie dzwonil na czarnym.


Jak dla mnie najlepsze wydaje się to:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=418653
Swoj± drog± czy to kawałki linki czy łańcucha można w ten sposób zamontować nie niszcz±c felg.
Dzwonienie na czarnym? - omijać czarne...

40 Data: Grudzien 13 2012 11:53:02
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Monster 

W dniu 2012-12-13 11:04, ditron pisze:


Jak dla mnie najlepsze wydaje się to:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=418653
Swoj± drog± czy to kawałki linki czy łańcucha można w ten sposób zamontować nie niszcz±c felg.
Dzwonienie na czarnym? - omijać czarne...

Swoj± szos± fajny pomysł,w niedzielę pogrzebię znajomemu w gratach z demobilu,troczki powinny być idealne,chociaż na równinach potrzebuję jedynie żeby wyskoczyć z garażu.
Tomek
  BMW R1100S
Dniepr z wozem

41 Data: Grudzien 13 2012 01:32:56
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: ditron 

W dniu ¶roda, 12 grudnia 2012 22:06:58 UTC+1 użytkownik Monster napisał:

W dniu 2012-12-12 18:55, AZ pisze:

> On 2012-12-12, Monster  wrote:

>>

>>    O ile pamiętam Tango latał tak Kaw±,ja stosuję tylko na trzech

>> kołach,baardzo się poprawia przyczepno¶ć:-)

>> Będziesz miał ochotę polatać to nie ma problemu:-)

>>

> Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem

> pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.

Może sam się pochwali,gdzie¶ były fotki,to była gruba lina okręcona

kilka razy na obwodzie.

> No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do

> snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na

> kokardke??

Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakie¶ 8-10mm,trwało¶ć

zależna od ilo¶ci czarnego,ale kilkadziesi±t km bez problemu.Supełków

kilka bo lubi się czasem urwać.Przyczepno¶ć zwiększała się znacz±co,co

się póĽniej zem¶ciło-jak się wr±bałem w ¶nieg na zadupiu to na amen.



Tomek

BMW R1100S

Dniepr z wozem

42 Data: Grudzien 20 2012 02:22:20
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Prawy 

w końcu wobec nikłego dyskursu tutaj(zainteresowanie tematem) zawnioskowałem iż najlepiej po prostu zakupić moto predestynowane fabrycznie do jazd zim±.

43 Data: Grudzien 27 2012 10:16:14
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Prawy napisał(a):

co tam jeszcze?

Plyn w spryskiwaczu na zimowy trzeba wymienic.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

motor na ¶niegu i lodzie



Grupy dyskusyjne