Grupy dyskusyjne »
A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
1 | Data: Luty 28 2008 09:59:03 |
Temat: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | |
Autor: Bender | Witam 2 |
Data: Luty 28 2008 13:02:09 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: Rysiek Branson | Bender pisze: Witam Multitronic i Tiptronic, pierwsza odpusc, druga sprawdz dobrze i bierz smialo, mam wlasnie taka i takie auto dokladnie. Pozdrawiam Rysiek www.V10.pl www.Wroom.pl 3 |
Data: Luty 28 2008 13:04:31 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: Bender | Rysiek Branson pisze: Multitronic i Tiptronic, pierwsza odpusc, druga sprawdz dobrze i bierz smialo, mam wlasnie taka i takie auto dokladnie. Zdecydowana większość modeli ma multitronic . Możesz napisać co jest z nią nie tak ? Jaką przewagę ma tiptronic ? 4 |
Data: Luty 28 2008 12:15:05 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: Brzezi | Cz, 28 lut 2008 o 13:04 GMT, Bender napisał(a): Multitronic i Tiptronic, pierwsza odpusc, druga sprawdz dobrze i bierzZdecydowana większość modeli ma multitronic . Multitronic to CVT, nie znam szczegolow, ale krazy opinia bardzo awaryjnej, i co gorsza, kosztownej... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ If you go on with this nuclear arms ] [ Ekg: #3781111 ][ race, all you are going to do is ] [ LinuxUser: #249916 ][ make the rubble bounce. ] [ -- Winston Churchill ] 5 |
Data: Luty 28 2008 13:47:53 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: Bender | Brzezi pisze: Cz, 28 lut 2008 o 13:04 GMT, Bender napisał(a): Trochę inaczej jest to opisane tutaj: http://www.auto-swiat.pl/wydania,artykul/,Multitronic__lepszy_automat,Artykul-34/ A6 z Multitronikiem rusza bez najmniejszego szarpnięcia. Podczas gdy dawniej silnik współpracujący z bezstopniową skrzynią CVT wchodził na wysokie obroty, a samochód przyspieszał dopiero po pewnym czasie, Audi zabiera się od razu żwawo do dzieła. 6 |
Data: Luty 28 2008 21:58:44 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: axial | Użytkownik "Brzezi" napisał w wiadomości Cz, 28 lut 2008 o 13:04 GMT, Bender napisał(a):awaryjnej, i co gorsza, kosztownej... Na szczęście to tylko plotka. Mechanicy z Audi i DEKRA nie potwierdzają tej opinii... Multitronic ma wiele zalet (choć tiptronic też). Problem z Audi z wtórnego rynku jest taki jak z innymi autami... .... z reguły maja przebieg kilka razy większy niż na liczniku. ax 7 |
Data: Luty 28 2008 22:43:41 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: Hektor | Użytkownik "Bender" napisał Multitronic i Tiptronic, pierwsza odpusc, druga sprawdz dobrze i bierz smialo, mam wlasnie taka i takie auto dokladnie. Co to za pierdoły ? Nie było multitronica z tym silnikiem. Zostaje tylko tiptronic, przy zakupie którego szczególną uwagę zwracamy na czestotliwość wymiany ATF'u. W przypadku odpowiedzi typu: "nie pamiętam", "nigdy", "w tym modelu się nie wymienia" lub przy bezradnym drapaniu w głowę, żegnamy sprzedawcę ozięble lub robimy rezerwę na poczet wydatków przyszłych okresów w wysokości 8 tys. zł na naprawę skrzyni. Zbigniew Kordan 8 |
Data: Luty 29 2008 23:49:22 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: FoxŁódź_nspam |
Co to za pierdoły ? Nie było multitronica z tym silnikiem. Zostaje tylko ja z kolei usłyszałem (od Grześka Staszewskiego z VTG) że VW/Audi nie zaleca wymiany ATF, chyba że w przypadku awarii, remontu itp. Podobno po zmianie skrzynie potrafią się ślizgać? przemawia to do mnie z tego także powodu że w moim aucie nie ma klasycznego bagnetu do sprawdzania poziomu ATF, zbiorniczek jest praktycznie cały zakryty, można jedynie stwierdzić czy plyn jest, i ewentualnie w jakim jest stanie... nawet nie widać dobrze poziomu... pzodr Fox -- FoxŁódź Audi A6 V8 4.2 Honda Hornet 600 tel/sms: +48 501 033 258 9 |
Data: Luty 29 2008 22:41:21 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: Pete |
ja z kolei usłyszałem (od Grześka Staszewskiego z VTG) że VW/Audi nie zaleca wymiany ATF, chyba że w przypadku awarii, remontu itp. No właśnie, ale gdybyś wymieniał ten olej częściej, to tych awarii by może nie było. :) Generalnie większość uważa, że oleje typu "lifetime" to wielka ściema. Owszem lifetime, tylko niech ktoś zdefiniuje ten lifetime. Jeśli skrzynia padnie Ci po 150 tys km, to faktycznie olej był lifetime - wytrzymał tyle co skrzynia. Pete 10 |
Data: Marzec 01 2008 14:51:52 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: Hektor | Użytkownik "FoxŁódź_nspam" napisał ja z kolei usłyszałem (od Grześka Staszewskiego z VTG) że VW/Audi nie zaleca wymiany ATF, chyba że w przypadku awarii, remontu itp. Audi rzeczywiscie w wielu typach skrzyn nie przewiduje wymiany ATF'u i jest to dzialanie nie do konca wytlumaczalne. Kazdy fachowiec od skrzyn przyzna racje, ze powoduje to wczesniejsza awarie skrzyni. Nie nalezy sie sugerowac brakiem bagnetu, bo plynu ze szczelnej skrzyni nie powinno ubywac. A jego wyglad po kilkudziesieciu tysiacach nie napawa optymizmem. W tiptronicach (a wiec i w Twojej skrzyni) zaleca sie wymieniac plyn co 60-100 tys. km w zaleznosci od temperamentu kierowcy i obciazenia pojazdu. Zbigniew Kordan 11 |
Data: Marzec 03 2008 15:35:56 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: FoxŁódź_nspam |
wyglad po kilkudziesieciu tysiacach nie napawa optymizmem. W tiptronicach ale kto tak zaleca? zdrowy rozsądek? urzytkownicy? serwis? w ASO w Łodzi potwierdzili że wymiany okresowej Audi w tym przypadku nie przewiduje... pozdr Fox -- FoxŁódź Audi A6 V8 4.2 Honda Hornet 600 tel/sms: +48 501 033 258 12 |
Data: Luty 29 2008 10:00:58 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: |
Ja szukam automata w A4 1.8 lub 2.0 i oto moje nabyte informacje: Multitronic jest tylko montowany w słabszych wariantach silnikowych ( 2.0 1.8T, 1.9 TDI). w tym 2.5 na bank go nie będzie. Od początku tego typu skrzynie nie mogły przenosić dużych momentów ( w 1990 roku w Fordzie Fiesta tylko w wersji 60 KM :) ), ale Audi coś ulepszyło w konstrukcji ( wprowadziło chyba łańcuch) ale dalej mają one ograniczenia w przenoszeniu mocy ( ale już nie 60 KM :) ). Podobno multitronic potrafi sie zrypać w silnikach diesla ( duży moment obrotowy) - ale o jedynych awariach co słyszałem to że poszedł uszczelniacz. Koszty naprawy - sa takie same ( tiptroniki to skrzynie minimum 5 biegowe - a te są bardzo skomplikowane). np. wyciągnięci skrzyni z wersji silnikowej V8 to koszty x 3 - a w takiej jest tiptronic. W naprawie skrzyni zalezy w jakim stopniu jesteś zmoszony kożystać z orginalnych części VW - podnosi to koszty. Z ciekawostek Sama płyta sterująca potrafi spokojnie kosztować 5 - 8 tys do tiptronica ( a np. multitronic jej nie ma). Pozdr Krzysiek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Luty 28 2008 17:18:22 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: PARKER | Dnia 2008-02-28 09:59, Użytkownik Bender napisał: Witam Skrzynia jak skrzynia ale silnik bardzo awaryjny, drogi w obsłudze, zawodny i nielubiany przez mechaników. Zastanów się czy napewno chcesz to kupić. Adam www.qmotor.pl 14 |
Data: Luty 28 2008 19:41:23 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: Bender | PARKER pisze: Dnia 2008-02-28 09:59, Użytkownik Bender napisał: Wg ADAC wręcz przeciwnie drogi w obsłudze, W stosunku do jakiego innego prawie 180-konnego diesla ? zawodny jw i nielubiany przez mechaników. A to dobre ! Spytam jutro znajomego mechanika czy go lubi :) Zastanów się czy napewno chcesz to kupić. Wolałbym 4.2 ale obecnie mam 2.8 i tegoroczne dwa wyjazdy na narty do Austrii zbyt mocno kojarzą mi się ze stacjami benzynowymi a planując ich w tym roku znacznie więcej nie mam za bardzo wyboru. 15 |
Data: Luty 28 2008 21:27:48 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: FoxŁódź_nspam |
Wolałbym 4.2 ale obecnie mam 2.8 i tegoroczne dwa wyjazdy na narty do no różnica jest znaczna, ale maleje po uwzględnieniu kosztów utrzymania tego TDI przy częstszych awariach... 4.2. w mieście przy rozsądnej (wcale nie kapeluszniczej) jeździe pali 15,2-16l/100km, w trasie możliwe jest osiągnięcie 11,4 (przy podobnym stylu, prędkości 100-140) pozdr Fox 16 |
Data: Luty 28 2008 20:10:20 | Temat: Re: A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie | Autor: Jacek Bronowski | Skrzynia jak skrzynia ale silnik bardzo awaryjny, drogi w obsłudze, A to ciekwe. Tez sie przymierzam do A6 i rozmawialem z moim mechanikiem. Zdecydowanie nie potwierdzil tych szeroko rozpowszechnionych plotek o tym silniku. Wydaje mi sie, ze problem wynika poprostu z faktu, ze na naszym rynku 90% A6 z poczastku XXI w. ma taki wlasnie (albo ten slabszy 2,5 TDI) silnik. To prosta statystyka - jak sie zepsuje 1% z kazdego rodzaju silnikow to i tak tych 2,5 TDI popsuje sie ilosciowo 10 razy wiecej niz wszystkich innych razem wzietych... :-) Poza tym o ten silnik podobno po prostu trzeba dbac - pilnowac wymiany oleju, paska rozrzadu itp... pozdr. Jacek Bronowski -- Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - Aktualnie 10 510 zdjęc z 18 krajów. Wydawnictwa autorskie: http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie |
A6 2.5TDI 180KM 2002-2004 - skrzynie
Newsletter
Galerie zdjęć