ABS,ESP,TC
1 | Data: Wrzesien 20 2011 23:23:18 |
Temat: ABS,ESP,TC | |
Autor: Przemysław Czaja | TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny... 2 |
Data: Wrzesien 20 2011 21:29:19 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: masti | Dnia piÄknego Tue, 20 Sep 2011 23:23:18 +0200 osobnik zwany PrzemysÂław TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na zapomnieli włÄ czyÄ trybu nieĹmiertelnoĹci :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 3 |
Data: Wrzesien 20 2011 23:35:27 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: megrims | W dniu 2011-09-20 23:29, masti pisze: A kto powiedział, że ABS jest do skracania drogi hamowania?próbowałem udowodniÄ, że ABS wydłuża drogÄ hamowania ;-) zapomnieli włÄ czyÄ trybu nieĹmiertelnoĹci :) IDDQD 4 |
Data: Wrzesien 21 2011 10:54:34 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Chris | Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości A kto powiedział, że ABS jest do skracania drogi hamowania?próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-) IDKFA na pełny bak :) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. 5 |
Data: Wrzesien 21 2011 10:58:55 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Tomek | W dniu 2011-09-21 10:54, Chris pisze: IDDQD Jeszcze IDCLIP i wszystkie zabezpieczenia przeciwzderzeniowe niepotrzebne :) 6 |
Data: Wrzesien 21 2011 11:05:14 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Grejon | W dniu 2011-09-21 10:58, Tomek pisze: W dniu 2011-09-21 10:54, Chris pisze: Taa.. a IDDT daje nawigację ze wszystkimi mapami? :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 7 |
Data: Wrzesien 21 2011 14:27:08 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: venioo | W dniu 2011-09-21 11:05, Grejon pisze: W dniu 2011-09-21 10:58, Tomek pisze: No to mnie rozbroiliscie :) Nie wiedzialem, ze tu tylu weteranow jest :D -- venioo GG:198909 8 |
Data: Wrzesien 21 2011 20:14:29 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: scobowski | W dniu 2011-09-21 14:27, venioo pisze: W dniu 2011-09-21 11:05, Grejon pisze:Czitery ! ;) tylko IDCHOPPERS był przydatny ;) 9 |
Data: Wrzesien 21 2011 22:03:27 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Maciej S. |
Dobra, to se już poszyfrowaliście, a teraz tłumaczcie :)) MS 10 |
Data: Wrzesien 21 2011 22:51:49 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: megrims | W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze:
UTFG 11 |
Data: Wrzesien 21 2011 22:57:02 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Grejon | W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze:
http://uk.ign.com/cheats/games/doom-pc-3285 -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 12 |
Data: Wrzesien 21 2011 23:19:19 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: venioo | W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze:
http://demotywatory.pl/527839/IDDQD-- -IDKFA -- venioo GG:198909 13 |
Data: Wrzesien 22 2011 08:38:33 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: spider | W dniu 2011-09-21 23:19, venioo pisze: 14 |
Data: Wrzesien 27 2011 00:15:03 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Michał | spider napisał(a): W dniu 2011-09-21 23:19, venioo pisze: Novel 3.1, P. Pro 160MHz serwer i na AMD 486 100MHz 4MB EDO RAM Doom1 śmigał po sieci :) i Warcraft 1 i 2 :) Pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 15 |
Data: Wrzesien 21 2011 12:49:41 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: PrzemysĹaw Czaja |
A kto powiedział, że ABS jest do skracania drogi hamowania?próbowałem udowodniÄ, że ABS wydłuża drogÄ hamowania ;-) Nikt, ja twierdziłem i twierdzÄ nadal, że wydłuża drogÄ hamowania :) zapomnieli włÄ czyÄ trybu nieĹmiertelnoĹci :) LOL :) 16 |
Data: Wrzesien 20 2011 21:33:23 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: to | begin PrzemysÂław Czaja TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na No zbÄdny, bo porównywanie różnych aut żeby wyciÄ gnÄ Ä wniosek na temat ESP jest lekko bez sensu. Poza tym ESP nie został stworzony do jazdy po torze, ESP sprawnie poprawia drobne błÄdy, które można popełniÄ w normalnej jeździe, kiedy nie jest siÄ specjalnie skupionym. Nikt chyba w wyĹcigach nie używa ESP. TC jest używane w sporcie, ale to zupełnie inna historia niż to w autach cywilnych, które jest zwykle ustawione bardzo zachowawczo. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 17 |
Data: Wrzesien 20 2011 23:55:16 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: PrzemysĹaw Czaja |
begin PrzemysÂław Czaja Dla mnie miało sens...upadł kolejny mit na temat poczucia niesmiertelnoĹci w SUV - pomimo tych samych układów wspomagajÄ cych zachowujÄ siÄ na drodze znacznie gorzej niż kompakty Poza tym ESP nie został stworzony do jazdy po Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dajÄ złudne poczucie bezpieczeĹstwa, ponieważ myĹlisz, że w razie czego wyprowadzÄ CiÄ z opresji, co jak siÄ okazało jest bujdÄ na resorach Nikt chyba w Ano w sporcie nie ma, dlaczego miało by byÄ skoro mało, że nic nie daje, to jeszcze podnosi cenÄ, wagÄ, komplikacjÄ itd, itp. 18 |
Data: Wrzesien 21 2011 00:09:28 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: szufla | Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają Ta, to po huk montuja te systemy w autach ? sz. 19 |
Data: Wrzesien 21 2011 00:11:56 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Przemysław Czaja |
Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować skrzynię biegów. 20 |
Data: Wrzesien 21 2011 00:32:57 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: szufla | W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować Przestan, prosze cie :) sz. 21 |
Data: Wrzesien 21 2011 12:55:17 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: MZ | W dniu 2011-09-21 00:32, szufla pisze: Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontowaćW tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć... -- MZ 22 |
Data: Wrzesien 21 2011 13:24:32 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: kamil | On 21/09/2011 11:55, MZ wrote: W dniu 2011-09-21 00:32, szufla pisze: Ostatnio zmieniałem żarówkę ze 3 lata temu, to naprawdę aż taki problem? Zawsze możesz kupić poldka. Zawieszenie z wagonu na węgiel, wyje a nie jedzie, ale miejsca na żarówki masz sporo. Przecież ten cały postęp to bzdura i wyciąganie kasy, co nie? Za komuny to było lepiej. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 23 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:30:37 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Grejon | W dniu 2011-09-21 14:24, kamil pisze: Ostatnio zmieniałem żarówkę ze 3 lata temu, to naprawdę aż taki problem? Tak, jeśli musisz się specjalnie w ASO umawiać, zamiast zrobić to na stacji benzynowej zaraz po jej kupieniu. Zawsze możesz kupić poldka. Zawieszenie z wagonu na węgiel, wyje a nie No widzisz - też odnosisz takie wrażenie? -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 24 |
Data: Wrzesien 21 2011 14:21:29 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: P.B. | Dnia Wed, 21 Sep 2011 12:55:17 +0200, MZ napisał(a): Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontować Alternatywą jest odkręcenie jedynej śruby, na której jest zamocowana lampa i zwolnienie dwóch plastikowych zaczepów - tu przydaje się antena od radia. Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla porządku napiszę, że w FF II przed i po liftingu. -- Pozdrawiam, Przemek 25 |
Data: Wrzesien 21 2011 17:30:43 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Kuba (aka cita) |
Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla i to ma być argument obrony?! LOL -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html Fiat Uno 3d 1,7D - na części http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html 26 |
Data: Wrzesien 21 2011 20:18:53 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: P.B. | Dnia Wed, 21 Sep 2011 17:30:43 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a): Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla Skoro MZ woli rozebrać pół samochodu, by mieć luksus zmiany żarówki w reflektorze zamocowanym na samochodzie... Patent w FF zresztą nie jest taki nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choć pewnie można było przebijać się z wnętrza kabiny :-) -- Pozdrawiam, Przemek 27 |
Data: Wrzesien 21 2011 22:13:57 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: MZ | nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choćWell.... widocznie mieliśmy inne 125p bo w moim żarówkę się wymieniało normalnie, bez dodatkowych operacji. -- MZ 28 |
Data: Wrzesien 21 2011 22:45:20 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: P.B. | Dnia Wed, 21 Sep 2011 22:13:57 +0200, MZ napisał(a): nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choćWell.... widocznie mieliśmy inne 125p bo w moim żarówkę się wymieniało Normalnie, czyli odkręcało się okular, luzowało trzy śrubki trzymające element optyczny, lekko obracało się go, wyjmowało i wymieniało żarówkę. Tak było w tym 1974 i w tym z 1982r. którymi jeździłem - sprawdzałem też w "Sam Naprawiam.." Jeżeli "normalnie" to dla Ciebie przez zaślepkę od strony silnika, to w 125p nie jest normalnie. -- Pozdrawiam, Przemek 29 |
Data: Wrzesien 21 2011 17:39:02 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: szufla | Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontowaćW tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować Ale co ma do tego ABS, bo porownanie jest raczej z dupy wziete :) sz. 30 |
Data: Wrzesien 21 2011 10:42:28 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-09-21 00:09, szufla pisze: Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają No i to jest właściwe pytanie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 31 |
Data: Wrzesien 21 2011 12:53:19 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Bydlę | On 2011-09-21 00:09:28 +0200, "szufla" said: Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają Bo świetnie się spisują w sytuacjach, do których je zaprojektowano. Co więcej - czasami hamują na krótszym dystansie, niż pozbawione go pojady. :-) -- Bydlę 32 |
Data: Wrzesien 21 2011 11:14:29 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: kakmar | Dnia 20.09.2011 szufla napisał/a: Raz że można zaoszczÄdziÄ na zawieszeniu, co ładnie pokazał przykład mercedesa. Dwa że wielu chÄtnie dopłaci za fajne trzyliterowe cuda. -- kakmaratgmaildotcom 33 |
Data: Wrzesien 21 2011 14:16:09 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-09-21 13:14, kakmar pisze: Dnia 20.09.2011 napisał/a: [ntg] Podobne zjawisko w kompaktowych aparatach fotograficznych. ProjektowaÄ obiektywy bez dystorsji geometrycznych? Po co - soft aparatu wyprostuje krzywe linie. WalczyÄ z aberracjÄ chromatycznÄ ? Nie warto, soft skoryguje tÄczowe obwódki z małÄ stratÄ na ostroĹci. I dziÄki temu obiektyw ma mniej szkieł (taĹszy, lepszy kontrast), można zrobiÄ też zrobiÄ wiÄkszego "zooma". No i w sumie słuszna droga. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 34 |
Data: Wrzesien 21 2011 13:23:02 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: kamil | On 21/09/2011 12:14, kakmar wrote: Dnia 20.09.2011 napisał/a: Chętnie dowiem się, jakie zawieszenie przejmie funkcje ABSu. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 35 |
Data: Wrzesien 21 2011 14:24:42 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: BartekK | W dniu 2011-09-21 14:23, kamil pisze: On 21/09/2011 12:14, kakmar wrote:Nie zawieszenie przejmuje funkcje ABSu, tylko mercedes zaprojektował w A-klasie dupiate zawieszenie, którym jeździÄ by siÄ nie dało, auto przy teĹcie łosia siÄ przewracało, ale dorobił elektronikÄ, kontrole trakcji i inne dupiersznity które jakoĹ próbujÄ nie pozwoliÄ ci doprowadziÄ do przewrócenia auta. -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 36 |
Data: Wrzesien 23 2011 17:41:05 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: DoQ | W dniu 21-09-2011 14:24, BartekK pisze: A-klasie dupiate zawieszenie, którym jeździć by się nie dało, auto przy Czyli jednak to działa. Pozdrawiam Paweł 37 |
Data: Wrzesien 21 2011 08:21:09 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: gizmo | W dniu 2011-09-20 23:55, Przemysław Czaja pisze:
Co najwyżej ten konkretny kompakt zachował siÄ w tej konkretnej sytuacji lepiej niż ten konkretny SUV. Tyle i tylko tyle z tego wynika. g. 38 |
Data: Wrzesien 21 2011 01:51:53 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze: TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na No wiesz... wyszło co miało wyjść. Po pierwsze przy 35km/h to bardziej by się przydał asystent parkowania, a nie ESP :) Po drugie przy 35km/h to każdy głupi umie doskonale panować nad samochodem - niech spróbują przy bardziej życiowych prędkościach o jakieś 100km/h wyższych. Po trzecie jak rozumiem wypróbowano trzy różne samochody, domyślam się że na różnych oponach, co już w ogóle trąca o komedię, a nie o test - test należy wykonywać tym samym samochodem, raz z ESP włączonym, a raz nie. Po czwarte ESP w żaden magiczny sposób nie urodzi przyczepności jeżeli jej brak - zaleta ESP to prawie natychmiastowa reakcja na niespodziewaną siłę obracającą samochód, np. aquaplanning w koleinie, a to pozwala w szerszym zakresie sytuacji zachować tor jazdy. To że jak ktoś umie (albo wie że go to czeka) zapiąć ładnego boka w zakręcie, to wiadomo że przeleci go szybciej jak mu nic nie będzie kół hamowało. Np. standaryzowany test łosia samochody z ESP przejeżdżają z wyższymi prędkościami niż bez ESP (tyle że to też jest oszustwo, tyle że inne i na korzyść ESP). 39 |
Data: Wrzesien 21 2011 08:48:55 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Vlad The Ripper | Po czwarte ESP w żaden magiczny sposób nie urodzi przyczepności jeżeli jej brak - zaleta ESP to prawie natychmiastowa reakcja na niespodziewaną siłę obracającą samochód, np. aquaplanning w koleinie, a to pozwala w szerszym zakresie sytuacji zachować tor jazdy. Fakt. ESP bez przyczepności nie zadziała, ani praw fizyki nie zmienia. Czasem warto nawet wyłączyć ESP - np przy wyjeżdżaniu z zaśnieżonego miejsca parkingowego. ESP w takich przypadkach odcina moc nie dając nabrać obrotów. W sumie są sytuacje kiedy pomaga, ale trzeba mieć świadomość jego ograniczeń. Wolałbym go mieć niż nie mieć, ale też chciałbym mieć przycisk, którym mogę go wyłaczyć, gdy uznam za stosowne. Odnośnie samego programu. Pokazali co nieco, ale to żaden test. Dobrze byłoby zrobić chociaż dwa przejazdy z włączonym i wyłączonym ESP by sprawdzić jaka jest róznica - myslę, że w przedstawionej sytuacji żadna, ale dobrze byłoby to pokazać. 40 |
Data: Wrzesien 21 2011 11:41:49 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Darek |
Fakt. ESP bez przyczepności nie zadziała, ani praw fizyki nie zmienia.Zgadza się W sumie są sytuacje kiedy pomaga, ale trzeba mieć świadomość jegoJa mam taki przycisk Pegot 307sw 41 |
Data: Wrzesien 21 2011 13:42:53 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: MM | Dnia 21-09-2011 o 11:41:49 Darek napisał(a): Ja mam taki przycisk Pegot 307sw 407 też to ma, ale działa do 50km/h 42 |
Data: Wrzesien 21 2011 14:20:40 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Darek |
Dnia 21-09-2011 o 11:41:49 Darek napisał(a):Masz rację kiedyś go użyłem (zaspa) i po przekroczeniu prędkości znowu się włączył 43 |
Data: Wrzesien 21 2011 13:05:53 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: MZ | W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze: TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity naOpinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP, ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś napisał, systemy wspomagające: a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie zastąpią myślenia i techniki jazdy ATSD to mnie z kolei ciekawi skąd ostatnio takie parcie na wszelkiego rodzaju asystentów pasa ruchu, wykrywania przeszkód, parkowania? Czyżby niedługo mieli wprowadzić nową kategorię PJ "0" - na samochody z "* Assist" gdzie jedyną potrzebną wiedzą będzie "tu wlewam paliwo" ? -- MZ 44 |
Data: Wrzesien 21 2011 17:58:09 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: szufla | Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP I to jest rzeczowy post, a wiem cos o tym bo bylem w tak trudnej sytuacji i to na suchej drodze. Po zbyt szybkim wyjsciu z lewego zakretu z dociazonym na maxa kufrze ( 3 flaszki do nurkowania i inny sprzet), zlapalem pobocze prawym tylnym kolem. Odruchowo skontrowalem kierownica w lewo i polatalem sobie po calej szerokosci drogi widzac na przemian drzewa raz po jednej raz po drugiej stronie a byly to ulamki sekund. Dzieki ABS mialem pelna kontrole podczas hamowania i skonczylo sie na strachu, inaczej moglo byc bardzo nieciekawie bo co powinienem zrobic w tamtej sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac godzine pozniej przy piwku, a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl. sz. 45 |
Data: Wrzesien 21 2011 18:14:32 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: szufla | Dodam jeszcze tylko, ze spora grupa kierowcow nie potrafi hamowac z ABSem 46 |
Data: Wrzesien 21 2011 18:29:27 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Przemysław Czaja |
Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP To teraz ja zapytam - co ma do opisanej przez ciebie sytuacji ABS? 47 |
Data: Wrzesien 21 2011 19:13:25 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: szufla | Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto: 48 |
Data: Wrzesien 21 2011 19:38:59 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Przemysław Czaja |
Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto: Nie miesza Ci się ABS z ESP? 49 |
Data: Wrzesien 21 2011 20:17:48 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: scobowski | W dniu 2011-09-21 19:38, Przemysław Czaja pisze: A widziałeś w wyposazonym w nie jednocześnie samochodzie te systemy działające oddzielnie? ;) 50 |
Data: Wrzesien 21 2011 20:23:19 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 2011-09-21 19:38, Przemysław Czaja pisze: ja tam nie wiem, ale pisał o ABS a nie ESP, wiec nie ma powodu sądzić, ze ma ESP w ogóle. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html Fiat Uno 3d 1,7D - na części http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html 51 |
Data: Wrzesien 21 2011 20:22:45 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: szufla | Nie miesza Ci się ABS z ESP? Nie, nie miesza. Nie czytasz tego co napisalem ! To bylo 10 lat temu i auto nie mialo ESP i watpie, zeby w tamtej sytuacji pomoglo. Co innego lagodny poslizg na asfaltowym zakrecie a co innego nagly spadek kola z wysokiego asfaltu na zwir (bo to waska mazurska droga byla), bledna kontra w lewo i auto od razu jedzie bokiem. Do tego noga do oporu na hamulec, kola zblokowane i juz nastepnej kontry w prawo nie bedzie, jesli nie bedziemy mieli ABSu. Ja te sytuacje analizowalem ze 100x bo to walka o zycie byla wiec to dobrze pamietam :) PS. Znalazlem cos dla ciebie, moze lepiej to zrozumiesz bo sa to zdarzenia z ktorych cholernie trudno wyjsc, zwlaszcza gdy ma to miejsce na zakrecie: Naprawde swietnie wszystko opisane: http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/Skoda-szkola-auto-bezpieczenstwo-1784.html Pozdro :) sz 52 |
Data: Wrzesien 21 2011 20:39:59 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: scobowski | W dniu 2011-09-21 20:22, szufla pisze: To bylo 10 lat temu i auto nie mialo ESP i watpie, zeby w tamtej sytuacji(ciach) no tego nie napisałeĹ ;) 53 |
Data: Wrzesien 21 2011 17:04:00 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: kamil | On 21/09/2011 12:05, MZ wrote: W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze: Ty zaś zapominasz, że jesteś na PMS. Tutaj z 60km/h hamuje się na 4 metrach na śniegu na oponach zrobionych z ogrodowego węża, a wszelkie systemu jedynie przeszkadzają mistrzom kierownicy ratować podczas tego hamowania niemowlę z płonącego budynku. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 54 |
Data: Wrzesien 21 2011 13:10:15 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: J.F | Użytkownik "Przemysław Czaja" napisał w wiadomości grup TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny... ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-) Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ? No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ? Byc moze jeszcze na torze o roznym stopniu mokrosci. J. 55 |
Data: Wrzesien 21 2011 13:22:38 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Przemysław Czaja |
Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ? Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ? Tor i miejsce toru to samo, nawadniane przez spryskiwacze - dla mnie przesłanie tego programu było jedno nie wolno nadmiernie ufać systemom wspomagającym, bo nie są aż tak skuteczne jak to widzimy na reklamach Pozdrówki 56 |
Data: Wrzesien 21 2011 13:58:14 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Karolek | W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze:
Ma. Wyciagnij bezpiecznik lub odlacz czujnik i bedzie wylaczone ;> -- Karolek 57 |
Data: Wrzesien 21 2011 14:20:29 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze:
Bezpieczników nie masz? Inna sprawa czy jest w ogóle tak zaprojektowany że po wyłączeniu zachowuje się poprawnie (dawne pojazy występujące w wersjach np. z i bez ABS takie były, nowsze niekoniecznie) No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ? To jeszcze o wiele za mało na choćby próbę zbliżenia się do standardów naukowego obiektywizmu :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 58 |
Data: Wrzesien 22 2011 00:50:06 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-09-21 14:20, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze: To się przestało udawać tak od początku XXI wieku. Dziś komputer kontroluje też balans hamowania przód/tył, ale to działa w miarę prawidłowo tylko jeżeli ABS funkcjonuje. Pozostawienie samej regulacji balansu z wyłączeniem funkcji antyblokujących też działało strasznie topornie - prawdopodobnie użyty algorytm nie potrafił działać dobrze jak koła się blokowały. A wyłączenie zupełnie elektroniki z kolei przenosi balans hamowania zbyt mocno do tyłu i w ogóle jest beznadziejnie, bo tylne hamulce blokują się szybciej niż przednie. Żeby odłączyć ABS i żeby miało to jakiś sens, trzeba zamontować regulowane (najlepiej z kabiny) reduktory siły tylnych hamulców. 59 |
Data: Wrzesien 21 2011 15:34:07 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Arek | W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze: No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, A może po prostu nie mają co pokazywać, to wymyślają jakieś głupoty. Nie oglądałem tego programu więc opieram się tylko na tym co napisałeś. A z tego wynika, że ten test absolutnie nic nie wniósł. W ten sposób można udowodnić dowolną bzdurę. A. 60 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:02:59 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: DoQ | W dniu 21-09-2011 15:34, Arek pisze: A może po prostu nie mają co pokazywać, to wymyślają jakieś głupoty. Nie No właśnie.Facet porównywał auta z ESP tj. Fiata500 (OIDP) i Grand Vitarę. Na koniec przejechał się Imprezą (prawdopodobnie jakąś GT) bez ESP i "udowodnił" że nią można najszybciej. Pozdrawiam Paweł 61 |
Data: Wrzesien 26 2011 11:12:36 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Arek | W dniu 2011-09-23 18:02, DoQ pisze: W dniu 21-09-2011 15:34, Arek pisze: Wcale mnie to nie dziwi, takie podejście do tematu, jest charakterystyczne dla tej stacji. A. 62 |
Data: Wrzesien 27 2011 00:21:31 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-09-23 18:02, DoQ pisze: W dniu 21-09-2011 15:34, Arek pisze: Hehe... Pewnie w innej konfiguracji jakoś nie chciało wyjść to co było zaplanowane w scenariuszu :) 63 |
Data: Wrzesien 22 2011 15:36:37 | Temat: Re: ABS,ESP,TC | Autor: J.F | Użytkownik "Przemysław Czaja" napisał w Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ? Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście Hamowanie przed zakretami zawsze mi wychodzilo, a teraz ABS w tym nie przeszkadza. No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ? Tor i miejsce toru to samo, nawadniane przez spryskiwacze - dla mnie OK, czyli to przynajmniej jest porownywalne. przesłanie tego programu było jedno nie wolno nadmiernie ufać systemom wspomagającym, bo nie są aż tak skuteczne jak to widzimy na reklamach Nie wiem co tam widzimy, ale zaden taki system fizyki nie przeskoczy, co najwyzej pozwoli ja wykorzystac. Dopiero Batmobile mial dobre systemy :-) J. |