Grupy dyskusyjne   »   ABS, droga hamowania, etc.

ABS, droga hamowania, etc.



1 Data: Styczen 30 2007 21:27:40
Temat: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Baton 

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z absem,
drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni (np.
lod)

Pozdrawiam

Baton



2 Data: Styczen 30 2007 21:50:38
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Moon 

Baton wrote:

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z
absem, drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie
(moze sie zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej
nawierzchni (np. lod)

do tego wystarczy zdrowy rozsądek.
a na suchym, dla odmiany, ABS czasem wydluża drogę hamowania.
takie dane były w opisie do Toyoty Camry - był metr różnicy.

moon

3 Data: Styczen 30 2007 21:59:15
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: złoty 

Baton napisał(a):

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z absem,
drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni (np.
lod)


...wątpię.
Auto z ABS-em zazwyczaj zatrzyma się wcześniej niż auto BEZ- (za wyjątkiem lodu..bo tam ponoć tylko modlitwa pomaga :) .
Odwrotna sytuacja ma miejsce latem na dobrej nawierzchni.
...choć na pewno znajdą się tacy, co tę drugą teorię zanegują wbrew faktom :P
pzdr
A.

4 Data: Styczen 30 2007 22:17:40
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Przemek 

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z
absem,
drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni
(np.
lod)
tak... wystarczy przed hamowaniem wylaczyc silnik i auto z abs hamuje bez
abs
Z doswiadczen przeprowadzonych na lodzie/sniegu wynika ze to samo auto bez
absu zatrzymuje sie szybciej (baz zadnego pulsacyjnego hamownia - po prostu
hamulec na maxa wcisniety i kola na pelnym poslizgu)
Przemek

5 Data: Styczen 30 2007 22:20:47
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Sanctum Officium 

"Przemek"  wrote in message

> Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z
> absem,
> drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
> zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni
> (np.
> lod)
tak... wystarczy przed hamowaniem wylaczyc silnik i auto z abs hamuje bez
abs
Z doswiadczen przeprowadzonych na lodzie/sniegu wynika ze to samo auto bez
absu zatrzymuje sie szybciej (baz zadnego pulsacyjnego hamownia - po
prostu
hamulec na maxa wcisniety i kola na pelnym poslizgu)

Też coś mi się tak zdaje. Będe musiał to sprawdzić (wyłączenie silnika lub
wyjęcie bezpiecznika).


MK

6 Data: Styczen 31 2007 09:28:23
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Piotrek 

Też coś mi się tak zdaje. Będe musiał to sprawdzić (wyłączenie silnika lub
wyjęcie bezpiecznika).


jak macie zlaczki od czujnikow gdzies pod maska w widocznym miejscu to wystarczy jedna rozpiac.
ABS nie przejdzie testu i sie nie wlaczy:)
przetestowane u mnie, szybko i sprawnie.

--
pzdr
piotrek
Scorpio 2,4i '87 LPG PMS

7 Data: Styczen 30 2007 21:50:17
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: M.R.F. 

"Przemek"  napisał(a) w
 

Z doswiadczen przeprowadzonych na lodzie/sniegu wynika ze to samo auto
bez absu zatrzymuje sie szybciej (baz zadnego pulsacyjnego hamownia - po
prostu hamulec na maxa wcisniety i kola na pelnym poslizgu)

Jeśli chodzi o współczesne (ok. 5-letnie i młodsze) auta - wydaje się to
zupełną bzdurą, hamują świetnie na śniegu z absem (na zimówkach, oczywiście,
też młodszych niż 5 lat - to tak a propos niedawnego wątku, w którym ktoś
twierdził że wiek opony nie ma znaczenia. Taaa.).

Jeśli chodziło Ci o pierwsze generacje abs'u (auta kilkunastoletnie) - może
się zgadzać, niestety... ABS działa w nich zazwyczaj po-o-o-woli i odhamowuje
wszystkie koła z taką samą siła, co daje marny efekt. Dziś najczęściej stosuje
się rozdział siły hamowania miedzy osie, chyba też na poszczególne koła w
droższych modelach.

--
pozdrawiam
M. R. F.

8 Data: Styczen 30 2007 21:51:09
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 30 Jan 2007 21:50:17 +0000 (UTC), M.R.F.
 wrote:

chyba też na poszczególne koła w
droższych modelach.

 A dodają do tego kierowcę wyścigowego? ;>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl

9 Data: Styczen 30 2007 22:42:51
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: 1024 Ireneusz Niemczyk 

A mnie zastanawia cos takiego, jesli jedno kolo najedzie na lod, to czy jego
poslizg i automatyczna korekcja sily hamowania (ABS) spowoduje rowniez
odpuszczenie na pozostalych trzech kolach, czy tylko na tym jednym slizgajacym
sie? Bo cos mi sie zdawa ze ABS to potrafi wrecz niebezpieczny byc w
szczegolnych przypadkach.

__
Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

10 Data: Styczen 30 2007 22:45:08
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Sanctum Officium 

"1024 Ireneusz Niemczyk"  wrote in
message

A mnie zastanawia cos takiego, jesli jedno kolo najedzie na lod, to czy
jego
poslizg i automatyczna korekcja sily hamowania (ABS) spowoduje rowniez
odpuszczenie na pozostalych trzech kolach, czy tylko na tym jednym
slizgajacym
sie? Bo cos mi sie zdawa ze ABS to potrafi wrecz niebezpieczny byc w
szczegolnych przypadkach.

ABS działa niezależnie na każde koło.


MK

11 Data: Styczen 30 2007 22:57:16
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: 1024 Ireneusz Niemczyk 

ABS działa niezależnie na każde koło.

Cos wlasnie mam wrazenie ze w moim nie... :(
__
Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

12 Data: Styczen 30 2007 23:36:25
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Sanctum Officium 

"1024 Ireneusz Niemczyk"  wrote in
message

> ABS działa niezależnie na każde koło.

Cos wlasnie mam wrazenie ze w moim nie... :(

Co za auto? U mnie (Astra II 2006) nie ma z tym problemów. Sprawdzałem latem
na asfalcie częściowo przysypanym piaskiem i zero problemów. Można było
zdjąć ręce z kierownicy w czasie hamowania. Teraz próbowałem hamowania, gdy
auto jechało jedną stroną po śniegu/lodzie, druga po asflacie i to samo. Nic
nie znosiło. Sprawdzałem też na nawierzchni nierówno pokrytej lodem i
śniegiem (co kawałek wystawał asfalt) i tak samo można było zdjąć ręce z
kierownicy, a auto równo hamowało.


MK

13 Data: Styczen 31 2007 20:18:16
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: 1024 Ireneusz Niemczyk 

Co za auto? U mnie (Astra II 2006) nie ma z tym problemów. Sprawdzałem latem
na asfalcie częściowo przysypanym piaskiem i zero problemów. Można było
zdjšć ręce z kierownicy w czasie hamowania. Teraz próbowałem hamowania, gdy
auto jechało jednš stronš po śniegu/lodzie, druga po asflacie i to samo. Nic
nie znosiło. Sprawdzałem też na nawierzchni nierówno pokrytej lodem i
śniegiem (co kawałek wystawał asfalt) i tak samo można było zdjšć ręce z
kierownicy, a auto równo hamowało.

O czym Ty piszesz? Ja nie mam na mysli sciagania samochodu, tylko to, ze jak
odpuszcza wszystkie 4-ry, a 3 z nich sa na suchym (i teoretycznie moga hamowac
na maxa nadal), to troche w plecy z hamowaniem bedzie, prawda?
__
Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

14 Data: Styczen 30 2007 23:53:12
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Tomasz Pyra 

1024 Ireneusz Niemczyk napisał(a):

ABS działa niezależnie na każde koło.

Cos wlasnie mam wrazenie ze w moim nie... :(

W dawnych konstrukcjach były ABS-y o mniejszej ilości kanałów niż ilość kół.
Ale w obecnych czasach czterokanałowy ABS to norma (chyba nawet wymagana przepisami europejskimi).

15 Data: Styczen 31 2007 00:50:40
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: J.F. 

On Tue, 30 Jan 2007 22:45:08 +0100,  Sanctum Officium wrote:

ABS działa niezależnie na każde koło.

Nie w kazdym, oj nie w kazdym.

A w reklamowkach byly chyba nawet 5-kanalowe Abs :-)

J.

16 Data: Styczen 31 2007 18:19:28
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Sanctum Officium 

"J.F."  wrote in message

On Tue, 30 Jan 2007 22:45:08 +0100,  Sanctum Officium wrote:
>ABS działa niezależnie na każde koło.

Nie w kazdym, oj nie w kazdym.

A w reklamowkach byly chyba nawet 5-kanalowe Abs :-)

Nawet Spark ma czterokanałowy ABS:
http://tinyurl.com/2mhrtf


MK

17 Data: Styczen 31 2007 18:30:20
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: J.F. 

On Wed, 31 Jan 2007 18:19:28 +0100,  Sanctum Officium wrote:

"J.F."  wrote in message
>ABS działa niezależnie na każde koło.
Nie w kazdym, oj nie w kazdym.
A w reklamowkach byly chyba nawet 5-kanalowe Abs :-)

Nawet Spark ma czterokanałowy ABS:
http://tinyurl.com/2mhrtf

Skoro tak podkreslaja ze 4-kanalowy, to znak ze nie wszedzie byly 4
:-)

J.

18 Data: Styczen 31 2007 18:45:04
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Blyskacz 

Skoro tak podkreslaja ze 4-kanalowy, to znak ze nie wszedzie byly 4
niektore marki w folderach podkreslaja nawet seryjny naped na przednie kola i wielopunktowy system wtrysku paliwa... jak sie nie ma czym pochwalic to sie wypisuje standardy i  "nowinki" sprzed 20lat.. glupi klient i tak sie nie zna to sie bedzie cieszyl, ze tyle nowinek w tym jego nowym nabytku sie znajduje ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

19 Data: Styczen 31 2007 19:16:06
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Sanctum Officium 

"Blyskacz"  wrote in message

> Skoro tak podkreslaja ze 4-kanalowy, to znak ze nie wszedzie byly 4
niektore marki w folderach podkreslaja nawet seryjny naped na przednie
kola i wielopunktowy system wtrysku paliwa... jak sie nie ma czym
pochwalic to sie wypisuje standardy i  "nowinki" sprzed 20lat.. glupi
klient i tak sie nie zna to sie bedzie cieszyl, ze tyle nowinek w tym
jego nowym nabytku sie znajduje ;-)

4-kanałowy ABS nie był standardem 20 lat temu.


MK

20 Data: Styczen 31 2007 20:00:30
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Blyskacz 

4-kanałowy ABS nie był standardem 20 lat temu.
W modelach wchodzacych do sprzedazy w roku 86' byl to juz standard :
Volvo seria 4xx ( czyli takie tanie volvo ) byl juz 4 kanalowy podobnie w :
vw passat 88'
renault 21 86'
opel vectra 88'
ford scorpio 85'
audi 80 86'
  .. i w wielu innych modelach, ktory wychodzily w tamtych czasach na rynek a ktorych nie chce mi sie sprawdzac...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

21 Data: Styczen 31 2007 20:19:21
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: 1024 Ireneusz Niemczyk 

A mondek `00 ?
__
Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

22 Data: Luty 01 2007 15:59:33
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Tomasz Pyra 

1024 Ireneusz Niemczyk napisał(a):

A mondek `00 ?

'98 miał na pewno 4 kanały.
..

23 Data: Styczen 31 2007 20:30:29
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Sanctum Officium 

"Blyskacz"  wrote in message

> 4-kanałowy ABS nie był standardem 20 lat temu.
W modelach wchodzacych do sprzedazy w roku 86' byl to juz standard :
Volvo seria 4xx ( czyli takie tanie volvo ) byl juz 4 kanalowy podobnie w
:
vw passat 88'
renault 21 86'
opel vectra 88'
ford scorpio 85'
audi 80 86'
  .. i w wielu innych modelach, ktory wychodzily w tamtych czasach na
rynek a ktorych nie chce mi sie sprawdzac...

Był w opcji, a nie w standardzie tak jak teraz. Poza tym był to powolny ABS
starszej generacji. Teraz czterokanałowy ABS jest w standardzie we
wszystkich (poza podstawowym modelem Sparka) samochodach dostępnych na rynku
(do formalistów: Łady, Wołgi itp. pomijam). Ma go standardowo Fiat 600,
wszystkie małe ople, fordy i inne.


MK

24 Data: Styczen 31 2007 21:04:52
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Blyskacz 

Był w opcji, a nie w standardzie tak jak teraz.
przeczytaj uwaznie o czym byla mowa : 20 lat temu standardem byl juz abs 4 kanalowy ( nie 2 kanalowy ) a to ze montowany w autach klasy wyzszej, lub jako opcja w klasie nizszej to inna sprawa, tak to juz jest, ze standardy wyznaczaja czolowi producenci a nie niszowi ...nie rozwazalismy czy abs byl standardem tylko _jaki_ abs byl standardem - w powyzszych modelach nie montowano abs-u 2 kanalowego , nawet na zyczenie ;-)


--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

25 Data: Styczen 31 2007 22:30:37
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Sanctum Officium 

"Blyskacz"  wrote in message

> Był w opcji, a nie w standardzie tak jak teraz.
przeczytaj uwaznie o czym byla mowa : 20 lat temu standardem byl juz abs
4 kanalowy ( nie 2 kanalowy ) a to ze montowany w autach klasy wyzszej,
lub jako opcja w klasie nizszej to inna sprawa, tak to juz jest, ze
standardy wyznaczaja czolowi producenci a nie niszowi ...nie
rozwazalismy czy abs byl standardem tylko _jaki_ abs byl standardem - w
powyzszych modelach nie montowano abs-u 2 kanalowego , nawet na zyczenie
;-)

Ale i tak tamten ABS sprzed 20 lat był o wiele słabszy niż ten dzsiejszy ABS
w Sparku.


MK

26 Data: Luty 01 2007 01:28:13
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Blyskacz 

Ale i tak tamten ABS sprzed 20 lat był o wiele słabszy niż ten dzsiejszy ABS
w Sparku.
mozliwe, ale dopoki nie podasz jakis szczegolowych danych to Twoje twierdzenie jest zwyklym biciem piany... sam rocznik to za malo...
dla przykladu :
saab w 1985 wprowadza uklad zaplonowy DI, zapewniajacy zaplon na poziomie o jakim posiadacze wiekszosci wspolczesnych tanich autek moga sobie tylko pomarzyc...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

27 Data: Luty 14 2007 17:50:09
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: fhisti 

Dnia Wed, 31 Jan 2007 20:00:30 +0100, Blyskacz napisał(a):

4-kanałowy ABS nie był standardem 20 lat temu.
W modelach wchodzacych do sprzedazy w roku 86' byl to juz standard :
Volvo seria 4xx ( czyli takie tanie volvo ) byl juz 4 kanalowy podobnie w :
vw passat 88'
renault 21 86'
opel vectra 88'
ford scorpio 85'
audi 80 86'
  .. i w wielu innych modelach, ktory wychodzily w tamtych czasach na
rynek a ktorych nie chce mi sie sprawdzac...

W201 i W124 miały chyba do końca produkcji 3-kanałowy, więc nie wszystkie
:>

--
pozdrawiam
fhisti

28 Data: Styczen 30 2007 22:44:37
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: JacusB 

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z absem,
drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni (np.
lod)

Pozdrawiam

Baton
Magazyn samochodowy Finnish testował VW Golf V w 3 warunkach. Droga
hamowania przy zmianie prędkości 80-0 km/h:
      Zablokowane koła / ABS
sucha jezdnia:    45m / 32m
śnieg:            53m / 64m
lód:              255m / 404m

to z wikipedii

29 Data: Styczen 30 2007 22:56:21
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: JacusB 

Magazyn samochodowy Finnish testował VW Golf V w 3 warunkach. Droga
hamowania przy zmianie prędkości 80-0 km/h:
     Zablokowane koła / ABS
sucha jezdnia:    45m / 32m
śnieg:            53m / 64m
lód:              255m / 404m

to z wikipedii


i jeszcze:

System ABS wydłuża drogę hamowania w sytuacjach, gdy na nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się warstwa luźna (np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w układzie z systemem ABS koło jedzie po śliskiej warstwie.

30 Data: Styczen 30 2007 22:59:05
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Dana S 

JacusB wrote:

     Zablokowane koła / ABS
sucha jezdnia:    45m / 32m
śnieg:            53m / 64m
lód:              255m / 404m

A moze skrecac w celu omijania przeszkody tez probowali?
Czy zamiast tego mierzyli szerokosc otwarcia oczu kierujacego?
;)
--
Dana

31 Data: Styczen 31 2007 08:27:43
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Marcin Jan 

Dana S napisał(a):

JacusB wrote:

     Zablokowane koła / ABS
sucha jezdnia:    45m / 32m
śnieg:            53m / 64m
lód:              255m / 404m

A moze skrecac w celu omijania przeszkody tez probowali?
Czy zamiast tego mierzyli szerokosc otwarcia oczu kierujacego?
;)

Dokładanie chyba w ludziska w tym wątku zapomnieli że hamuje się nie tylko na wprost ale też w celu ominięcia przeszkody.
--
Pozdrawiam
Marcin Będkowski

"Nienawidzę twoich poglądów, ale dam się zabić, żebyś mógł je głosić"

32 Data: Styczen 31 2007 10:56:15
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: JacusB 


Dokładanie chyba w ludziska w tym wątku zapomnieli że hamuje się nie
tylko na wprost ale też w celu ominięcia przeszkody.
--

Przeczytaj pierwszy post, autor pyta o najkrótszą drogę. Nie ma nic o
hamowaniu w celu wyminięcia przeszkody.

33 Data: Styczen 31 2007 12:10:45
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: GrzegorzG 


Użytkownik "JacusB"  napisał w wiadomości


Dokładanie chyba w ludziska w tym wątku zapomnieli że hamuje się nie
tylko na wprost ale też w celu ominięcia przeszkody.
--

Przeczytaj pierwszy post, autor pyta o najkrótszą drogę. Nie ma nic o
hamowaniu w celu wyminięcia przeszkody.

rownie dobrze mozna zapytac, czy jesli otworzysz drzwi podczas hamowania, to zatrzymasz sie szybciej.

abs nie sluzy do zatrzymania sie na krotszym odcinku.

34 Data: Styczen 31 2007 11:22:35
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: JacusB 

rownie dobrze mozna zapytac, czy jesli otworzysz drzwi podczas hamowania, to
zatrzymasz sie szybciej.

abs nie sluzy do zatrzymania sie na krotszym odcinku.

Autor zadał jasne pytanie, czy z ABS hamuje się na krótszym odcinku
czy dłuższym (czy są jakieś badania), i to go interesuje. Co z tego,
że z ABS można wyminąć przeszkodę, o to autor nie pytał !!! Chyba
niektórzy w tym wątku zapomnieli na jaki post odpowiadają.

35 Data: Styczen 31 2007 12:39:22
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: GrzegorzG 


Użytkownik "JacusB"  napisał w wiadomości

rownie dobrze mozna zapytac, czy jesli otworzysz drzwi podczas hamowania, to
zatrzymasz sie szybciej.

abs nie sluzy do zatrzymania sie na krotszym odcinku.

Autor zadał jasne pytanie, czy z ABS hamuje się na krótszym odcinku
czy dłuższym (czy są jakieś badania), i to go interesuje. Co z tego,
że z ABS można wyminąć przeszkodę, o to autor nie pytał !!! Chyba
niektórzy w tym wątku zapomnieli na jaki post odpowiadają.



mysle, ze to dlatego, ze zadajac takie pytanie sugeruje sie, ze abs wlasnie powinien skracac droge.

stad moja uwaga do otwieranych drzwi.
po co o to pytac, skoro ten system do tego nie sluzy.

36 Data: Styczen 31 2007 11:51:15
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: JacusB 

ze zadajac takie pytanie sugeruje sie, ze abs wlasnie
powinien skracac droge.

Wprost przeciwnie, w pytaniu sugerował, że to bez ABS hamuje się
szybciej.

stad moja uwaga do otwieranych drzwi.
po co o to pytac, skoro ten system do tego nie sluzy.

Człowiek zapytał bo był ciekawy. Może się założył. Może gdzieś
przeczytał jakieś głupoty i chciał się skonsultować.  Może sam
przeprowadzał takie testy i chciał porównać. Dlaczego wykluczasz, że
autor nie wie do czego jest ABS, może wie, że lepiej wyminąć
przeszkodę ale był ciekaw jak zachowa się auto na prostej przy
chamowaniu. Ludzie zadają pytania z różnych powodów.

37 Data: Styczen 31 2007 13:40:33
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Axel 

"JacusB"  wrote in message


przeszkodę ale był ciekaw jak zachowa się auto na prostej przy
chamowaniu.

Auto jak auto, ale przy _chamowaniu_ to latwo w ryj zarobic...

MSPANC




--
Axel

38 Data: Styczen 31 2007 12:49:39
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Richat 

JacusB napisał(a):

Autor zadał jasne pytanie, czy z ABS hamuje się na krótszym odcinku
czy dłuższym (czy są jakieś badania), i to go interesuje. Co z tego,
że z ABS można wyminąć przeszkodę, o to autor nie pytał !!! Chyba
niektórzy w tym wątku zapomnieli na jaki post odpowiadają.

tylko zważ na to że autorowi pewnie przyszło na myśl że jak ma ABS-a to musi szybciej się zatrzymać, a ABS nie służy do tego celu, i pewnie z tego powodu jest nie zadowolony z długości hamowania.


--
Pozdr.Richat - Katowice
Toyota avensis D-4D + CB Radio (tylko podkładki PMS)
oklejony Author czerwień meksykańska 7-mio biegowy ;-)

UWAGA !!! Jak chcesz do mnie napisać to w adresie zostaw tylko ksywkę

39 Data: Styczen 31 2007 11:53:59
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: JacusB 


tylko zważ na to że autorowi pewnie przyszło na myśl że jak ma ABS-a to
musi szybciej się zatrzymać, a ABS nie służy do tego celu, i pewnie z
tego powodu jest nie zadowolony z długości hamowania.

wprost przeciwnie, autor napisał: "ktory dowiodlby ze auto bez ABSu
zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej" więc chyba zdaje sobie sprawę z tego, że z ABS
droga hamowania się wydłuża, pyta tylko o jakieś dowody _oficjalne_ na
to.

40 Data: Styczen 31 2007 14:11:08
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Richat 

JacusB napisał(a):

wprost przeciwnie, autor napisał: "ktory dowiodlby ze auto bez ABSu
zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej" więc chyba zdaje sobie sprawę z tego, że z ABS
droga hamowania się wydłuża, pyta tylko o jakieś dowody _oficjalne_ na
to.

tak, ale może też myśleć, ze  na mokrej czy suchej nawierzchni jest ok i po to to jest, a wizmę nie przydatne wcale. spytajmy autora

--
Pozdr.Richat - Katowice
Toyota avensis D-4D + CB Radio (tylko podkładki PMS)
oklejony Author czerwień meksykańska 7-mio biegowy ;-)

UWAGA !!! Jak chcesz do mnie napisać to w adresie zostaw tylko ksywkę

41 Data: Styczen 31 2007 20:09:32
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Baton 

tak, ale może też myśleć, ze  na mokrej czy suchej nawierzchni jest ok i
po to to jest, a wizmę nie przydatne wcale. spytajmy autora

Jak jest to ja mniej wiecej wiem, chodzi mi o mocne, rzeczowe argumenty,
ktore moge przedstawic wcale nie glupim osobom, ktore twierdza ze 'abs
skraca droge hamowania na sliskiej nawierzchni'. Zreszta na co 2 stronie
internetowej tak jest napisane. Co prawda zaznaczaja ze jego (absu) glowna
funkcja, jest zgola inna, ale bardzo czesto jest tam zdanie o 'skracaniu
drogi hamowania' . Wiec jak mam polemizowac z gosciem, ktory jako dowod
przedklada opinie wyrazana w prasie motoryzacyjnej o 'skracaniu drogi
hamowania przez abs' ... mam mu powiedziec ze grupowicze wiedza lepiej niz
jakis tam Motor czy Auto Swiat ;-)

Pozdrawiam

Baton

42 Data: Luty 01 2007 16:12:12
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Richat 

Baton napisał(a):
  Wiec jak mam polemizowac z gosciem, ktory jako dowod

przedklada opinie wyrazana w prasie motoryzacyjnej o 'skracaniu drogi hamowania przez abs' ... mam mu powiedziec ze grupowicze wiedza lepiej niz jakis tam Motor czy Auto Swiat ;-)

nie, masz mu napisac tak
  -co predzej zahamuje, zablokowane koło które przedrze sie przez mokre liscie i łapnie asfaltu czy slizganie się koła po mokrych lisciach bo abs nie pozwoli na zdarcie tych liści i to samo  z wysypanym piaskiem itp.


--
Pozdr.Richat - Katowice
Toyota avensis D-4D + CB Radio (tylko podkładki PMS)
oklejony Author czerwień meksykańska 7-mio biegowy ;-)

UWAGA !!! Jak chcesz do mnie napisać to w adresie zostaw tylko ksywkę

43 Data: Luty 01 2007 20:06:34
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Baton 

nie, masz mu napisac tak
 -co predzej zahamuje, zablokowane koło które przedrze sie przez mokre
liscie i łapnie asfaltu czy slizganie się koła po mokrych lisciach bo abs
nie pozwoli na zdarcie tych liści i to samo  z wysypanym piaskiem itp.

a lod? Gdzie nie ma mozliwosci 'przedarcia'?

Pozdrawiam

Baton

44 Data: Styczen 31 2007 19:44:52
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Wlodek 

A moze skrecac w celu omijania przeszkody tez probowali?
Czy zamiast tego mierzyli szerokosc otwarcia oczu kierujacego?
;)

Dokładanie chyba w ludziska w tym wątku zapomnieli że hamuje się nie
tylko na wprost ale też w celu ominięcia przeszkody.

moze nie w celu ale przy okazji a w ramach ciekawostki
napisze, ze bez abs-u tez mozna ominac przeszkode :)

W.

45 Data: Luty 01 2007 00:10:31
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Dana S 

Wlodek wrote:

moze nie w celu ale przy okazji a w ramach ciekawostki napisze, ze bez abs-u tez mozna ominac przeszkode :)

Pewnie tez wiesz po co wynaleziono ABS?
--
Dana

46 Data: Luty 01 2007 01:00:30
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Wlodek 

moze nie w celu ale przy okazji a w ramach ciekawostki napisze, ze
bez abs-u tez mozna ominac przeszkode :)

Pewnie tez wiesz po co wynaleziono ABS?

dobrze wiem, ale autor watku nie pytal po co jest ABS tylko jak wplywa
na droge hamowania a ta wiedza moze sie przydac

W.

47 Data: Luty 01 2007 20:02:44
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Dana S 

Wlodek wrote:

dobrze wiem, ale autor watku nie pytal po co jest ABS tylko jak wplywa
na droge hamowania a ta wiedza moze sie przydac

Nawet bardzo.
Jak bedzie wiedzial to wyskoczy w biegu, szybko zmierzy miarka wolne miejsce, wskoczy i nacisnie hamulec albo nie w zaleznosci od tego co zmierzyl;)
--
Dana

48 Data: Luty 03 2007 01:09:22
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Wlodek 

dobrze wiem, ale autor watku nie pytal po co jest ABS tylko jak
wplywa na droge hamowania a ta wiedza moze sie przydac

Nawet bardzo.
Jak bedzie wiedzial to wyskoczy w biegu, szybko zmierzy miarka wolne
miejsce, wskoczy i nacisnie hamulec albo nie w zaleznosci od tego co
zmierzyl;)

O ile znalem teorie na temat ABS zanim mialem pierwsze auto z ABS
i wiedzialem, ze na sniegu, piachu moze byc gorzej to zapomnialem,
ze rowniez na nierownosciach ABS moze odczuwalnie wydluzyc droge
hamowania i wlasnie na bruku ABS zaskoczyl mnie najbardziej -
- wyhamowalem ale z mniejszym zapasem bezpieczenstwa niz sie tego
spodziewalem.

W.

49 Data: Styczen 30 2007 23:58:29
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Tomasz Pyra 

Baton napisał(a):

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z absem,
drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni (np.
lod)

Ja robiłem sobie takie testy i faktycznie bez ABS-u zazwyczaj jest możliwość zatrzymania się szybciej.

Tyle że wątpliwość jest taka czy bez ABS-u będziemy w stanie zahamować odpowiednio skutecznie w nagłej sytuacji na drodze, zwłaszcza jeżeli nawierzchnia jest skomplikowana, o zmiennej przyczepności, różnej dla różnych kół? Może jak ktoś spędzi setki godzin na solidnym treningu...
Na placyku to się udaje, czy na drodze to nie wiem - nie da się tego miarodajnie zbadać. W każdym razie ja jeżdżę z ABS-em.

Zwłaszcza na nawierzchniach takich jak lód, śnieg czy luźny szuter bez ABS hamuje się skuteczniej. Na luźnej nawierzchni blokując koła powoduje się pewne zakopanie samochodu które poprawia skuteczność hamowania.

50 Data: Styczen 31 2007 00:48:29
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: J.F. 

On Tue, 30 Jan 2007 21:27:40 +0100,  Baton wrote:

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z absem,
drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni (np.
lod)

Wiarygodny moze malo, ale kiedys Rzeczpospolita testowala,
i na mokro z ABS wychodzilo znacznie krocej.

Byc moze bez ABS kierowca wciskal tez na maksa.

J.

51 Data: Styczen 31 2007 08:40:44
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: tomciar 

napisal w wiadomosci > Wiarygodny moze malo, ale kiedys Rzeczpospolita
testowala,
i na mokro z ABS wychodzilo znacznie krocej.

Byc moze bez ABS kierowca wciskal tez na maksa.


No ale w ABS nie chodzi o droge hamowania tylko o mozliwosc sterowania
samochodem podczas hamowania awaryjnego. Mnie zdecydowanie lepiej jezdzi sie
samochodem z ABS, problem moze miec kierowca który po raz pierwszy siada do
samochodu z ABS, troche sie trzeba z nim oswoic.
--
tomek

52 Data: Styczen 31 2007 09:33:57
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: GrzegorzG 


Uzytkownik "tomciar"  napisal w wiadomosci

napisal w wiadomosci > Wiarygodny moze malo, ale kiedys Rzeczpospolita
testowala,
i na mokro z ABS wychodzilo znacznie krocej.

Byc moze bez ABS kierowca wciskal tez na maksa.


No ale w ABS nie chodzi o droge hamowania tylko o mozliwosc sterowania
samochodem podczas hamowania awaryjnego.

no wreszcie ktos to napisal :/

53 Data: Styczen 31 2007 15:23:55
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Chris 


"J.F."  wrote in message

On Tue, 30 Jan 2007 21:27:40 +0100,  Baton wrote:
>Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z
absem,
>drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
>zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni
(np.
>lod)

Wiarygodny moze malo, ale kiedys Rzeczpospolita testowala,
i na mokro z ABS wychodzilo znacznie krocej.

Byc moze bez ABS kierowca wciskal tez na maksa.

Zwykle w takich testach, przy hamowaniu bez ABSu kierowca
wciska hamulec na maksa i dlatego wyniki testow mamy jakie mamy.
Ale takie hamowanie nie ma nic wspolnego ze skutecznym hamowaniem.
Zeby sprawdzic droge hamowania musimy miec kierowce ktory
potrafi hamowac bez ABSu. Sam ABS jest wlasnie po to zeby nadrabiac
brak umiejetnosci kierowcy.

Pozdrawiam, Chris.

54 Data: Luty 01 2007 16:15:00
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Richat 

Chris napisał(a):

Zwykle w takich testach, przy hamowaniu bez ABSu kierowca
wciska hamulec na maksa i dlatego wyniki testow mamy jakie mamy.
Ale takie hamowanie nie ma nic wspolnego ze skutecznym hamowaniem.
Zeby sprawdzic droge hamowania musimy miec kierowce ktory
potrafi hamowac bez ABSu. Sam ABS jest wlasnie po to zeby nadrabiac
brak umiejetnosci kierowcy.

tak, wszystko sie zgadza, ale sa sytuacje w których hamowanie na zablokowanych kołach jest duzo skuteczniejsze aniżeli hamowanie z absem czy też swobodne hamowanie bez blokowania kół


--
Pozdr.Richat - Katowice
Toyota avensis D-4D + CB Radio (tylko podkładki PMS)
oklejony Author czerwień meksykańska 7-mio biegowy ;-)

UWAGA !!! Jak chcesz do mnie napisać to w adresie zostaw tylko ksywkę

55 Data: Styczen 31 2007 10:29:27
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: NVM 

Użytkownik "Baton"  napisał w wiadomości

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z
absem,
drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni
(np.
lod)


Pewnie wkładam kij w mrowisko, ale może dzięki temu tekstowi chociaż kilka osób poczyta sobie trochę na temat ABS i wyjdzie im to po prostu na zdrowie.
MITEM JEST, że ABS skraca drogę hamowania! ABS służy do zachowania
sterowności przy gwałtownym hamowaniu - szczególnie przydatne
niedoświadczonym kierowcom - reszcie może tak naprawdę przeszkadzać.

Ogólnie:
    * ABS na SUCHEJ i CIEPŁEJ nawierzchni potrafi NIEZNACZNIE skrócić drogę
hamowania zakładając jednak, że w samochodzie bez ABS ktoś po prostu
zablokuje koła i ślizga się, bez stosowania jakichkolwiek technik hamowania
pulsacyjnego, itp.
    * ABS na śniegu, lodzie, liściach, itp. POWODUJE WYDŁUŻENIE DROGI
HAMOWANIA! Bardzo często koła "dokopałyby" się do przyczepnej nawierzchni,
gdyby ABS ich zezwolił na zablokowanie kół, co oczywiście jest w
sprzeczności z zasadą działania tego mechanizmu.

Jest wiele wiarygodnych testów, proponuję poczytać Wikipedię, podaję linki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

i wersja polska, niestety bardzo skrócona:

http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_%28motoryzacja%29

Ten system powoduje głównie podniesienie rankingu samochodu w specyficznych
testach EuroNCAP. Tak naprawdę wszystkie te 3 literowe skróty, jak tu ktoś
napisał nie dają nic, jeżeli kierowca nie myśli.

56 Data: Styczen 31 2007 10:42:20
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Tomasz Pyra 

NVM napisał(a):

Użytkownik "Baton"  napisał w wiadomości

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z
absem,
drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni
(np.
lod)


Pewnie wkładam kij w mrowisko, ale może dzięki temu tekstowi chociaż kilka osób poczyta sobie trochę na temat ABS i wyjdzie im to po prostu na zdrowie.
MITEM JEST, że ABS skraca drogę hamowania! ABS służy do zachowania
sterowności przy gwałtownym hamowaniu - szczególnie przydatne
niedoświadczonym kierowcom - reszcie może tak naprawdę przeszkadzać.

Ogólnie:
   * ABS na SUCHEJ i CIEPŁEJ nawierzchni potrafi NIEZNACZNIE skrócić drogę
hamowania zakładając jednak, że w samochodzie bez ABS ktoś po prostu
zablokuje koła i ślizga się, bez stosowania jakichkolwiek technik hamowania
pulsacyjnego, itp.

Technika hamowania pulsacyjnego też jest techniką która wydłuża drogę hamowania, ale za to daje sterowność.
Poddałbym pod wątpliwość czy kierowca który nawet trochę ćwiczy hamowanie jest w stanie lepiej zahamować pulsacyjnie niż czterokanałowy ABS. Kierowca który nie trenuje IMO nie ma szans zahamować lepiej.
Dlatego słusznie że wprowadzono obowiązek posiadania ABS - myślę że 95% nigdy nie ćwiczy sytuacji awaryjnych w samochodzie, więc nie mają żadnych szans na uniknięcie poślizgu czy efektywne hamowanie, a ABS tu może sporo pomóc, bo odruchem będzie mocne wciśnięcie hamulca, a ABS już zadba żeby to hamowanie w miarę się udało i żeby nawet dało się trochę skręcać podczas hamowania.
A jak ktoś jest na tyle świadomy że mu ABS przeszkadza, to sobie zrobi wyłącznik.

Z pewnością nie mając ABS mamy większą swobodę - można zawsze zahamować bardziej, do świadomego zablokowania kół włącznie, czego mając ABS zrobić się nie da.

Ten system powoduje głównie podniesienie rankingu samochodu w specyficznych
testach EuroNCAP.

ABS jest już obowiązkowy i każdy samochód musi go mieć.

57 Data: Styczen 31 2007 10:50:19
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: NVM 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości


A jak ktoś jest na tyle świadomy że mu ABS przeszkadza, to sobie zrobi wyłącznik.


Niestety nie jest tak łatwo to zrobić :( Komputer loguje błędy - w najlepszym razie, w najgorszym - zapala się kontrolka i wyświetlają się komunikaty o błędach. Próbowałem wyłączać, ale po prostu nie umiem tego zrobić, w ASO twierdzą, że też nie potrafią wyłączyć tak, żeby komputer nie logował błędów :(



Ten system powoduje głównie podniesienie rankingu samochodu w specyficznych
testach EuroNCAP.

ABS jest już obowiązkowy i każdy samochód musi go mieć.

Niestety...

58 Data: Styczen 31 2007 10:59:22
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Tomasz Pyra 

NVM napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

A jak ktoś jest na tyle świadomy że mu ABS przeszkadza, to sobie zrobi wyłącznik.


Niestety nie jest tak łatwo to zrobić :( Komputer loguje błędy - w najlepszym razie, w najgorszym - zapala się kontrolka i wyświetlają się komunikaty o błędach. Próbowałem wyłączać, ale po prostu nie umiem tego zrobić, w ASO twierdzą, że też nie potrafią wyłączyć tak, żeby komputer nie logował błędów :(

A czytałeś fora, zwłaszcza zagraniczne? Tam często można znaleść rozwiązania wielu problemów których generalnie "się nie da".

Mój samochód to jeszcze stara generacja :) Co prawda wyłącznika nie mam, ale pod maską mam ładnie opisany przekaźnik z obudową w specjalnie różniącym się kolorze który wystarczy wyjąć i już nie ma ABS-u. Komputer   błąd zauważa, ale nie przechodzi w tryb awaryjny, a tylko wyłącza ABS.
Tyle że nawet po włożeniu przekaźnika ABS nie zaczyna działać - muszę wyłączyć i włączyć stacyjkę.

Ten system powoduje głównie podniesienie rankingu samochodu w specyficznych
testach EuroNCAP.

ABS jest już obowiązkowy i każdy samochód musi go mieć.

Niestety...

Ja tam się cieszę - ktoś kto nie trenuje nie ma żadnych szans na wyjście z poślizgu (no może przypadkiem), ani na efektywne hamowanie. Więc dzięki temu ogólny poziom panowania nad samochodem się podniósł.
Tyle że ABS jest systemem wybitnie mocno kompensującym ryzyko - nawet niewielki uślizg kół przy hamowaniu bez ABS jest sytuacją bardzo stresującą i powoduje najczęściej że kierowca trochę się przestraszy i będzie jechał wolniej. A hamowanie z ABS-em to w każdych warunkach czysty relaks :)

59 Data: Styczen 31 2007 12:49:40
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Blyskacz 

Niestety nie jest tak łatwo to zrobić :( Komputer loguje błędy - w najlepszym razie, w najgorszym - zapala się kontrolka i wyświetlają się komunikaty o błędach.
tak zapytam : a co Ci one przeszkadzaja ?  abs, nie ma zadnego "trybu awaryjnego" , jak uklad sprawny to dziala, jak nie to nie i tyle... w niektorych modelach po sztucznym wylaczeniu, trzeba wlaczyc i wylaczyc zaplon, ale te sa  w mniejszosci, zwykle uklady na biezaco sprawdzaja stan elementow i w przypadku poprawnych odczytow uklad poprostu sie aktywuje.


Próbowałem wyłączać, ale po prostu nie umiem tego
zrobić, w ASO twierdzą, że też nie potrafią wyłączyć tak, żeby komputer nie logował błędów :(

no z tym to faktycznie moze byc klopot... ale dalej nie rozumiem po co sie z tym scierasz - swego czasu robilem wylaczniki abs-u w kilku autach
i nie walczylem z tym, pojawia sie blad - normalna sprawa, jak Ci przeszkadza kontrolka czy komunikaty to je wylacz na ten czas  i po sprawie...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

60 Data: Styczen 31 2007 13:11:09
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: NVM 

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Niestety nie jest tak łatwo to zrobić :( Komputer loguje błędy - w najlepszym razie, w najgorszym - zapala się kontrolka i wyświetlają się komunikaty o błędach.
tak zapytam : a co Ci one przeszkadzaja ?  abs, nie ma zadnego "trybu awaryjnego" , jak uklad sprawny to dziala, jak nie to nie i tyle... w niektorych modelach po sztucznym wylaczeniu, trzeba wlaczyc i wylaczyc zaplon, ale te sa  w mniejszosci, zwykle uklady na biezaco sprawdzaja stan elementow i w przypadku poprawnych odczytow uklad poprostu sie aktywuje.


Próbowałem wyłączać, ale po prostu nie umiem tego
zrobić, w ASO twierdzą, że też nie potrafią wyłączyć tak, żeby komputer nie logował błędów :(

no z tym to faktycznie moze byc klopot... ale dalej nie rozumiem po co sie z tym scierasz - swego czasu robilem wylaczniki abs-u w kilku autach
i nie walczylem z tym, pojawia sie blad - normalna sprawa, jak Ci przeszkadza kontrolka czy komunikaty to je wylacz na ten czas  i po sprawie...

pozdrawiam Blyskacz



Podejrzałem nagłówek i widzę, że jesteś z Wrocławia - szkoda, bo poprosiłbym Cię o przysługę :(
Masz rację, zostawię te błędy - i tak wystarczy spalona żarówka, żeby log przestałbyć pusty, więc przestanę z tym walczyć. Daje się podobno zrobić tak, żeby na desce nic nie mrugało i komp nie wypisywał tragicznych komunikatów, więc na to się zdecyduję.

A wracając do ABS-ów, pomimo tego, że już długo z tym jeżdżę, dalej mnie denerwuje. Nie mogę zapomnieć, jak po raz pierwszy gwałtownie hamowałem, tzn. gwałtownie... ABS stwierdził, że to było gwałtownie. Jak książka przykazała, potrenowałem trochę na szutrze, trochę na asfalcie - niby w porządku.
Później sytuacja w rzeczywistości - nie pamiętam dokładnie, czy były liście, czy tylko piach - spadło bardzo mało deszczu, dojeżdżałem do skrzyżowania (czerwone). Hamuję i nic - jadę, jak na snowboardzie. Całe szczęście, że z naprzeciwka nic nie jechało, bo udało mi się ominąć stojący przede mną samochód - inaczej stłuczka i to z mojej winy. Byłem do tego stopnia osłupiały, że przejechałem RAZ JESZCZE tą samą drogą (za jakiś kwadrans) i specjalnie zacząłem mocno hamować - tym razem było ok.

Pozdrawiam!

61 Data: Styczen 31 2007 13:44:11
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Tomasz Pyra 

Blyskacz napisał(a):

Niestety nie jest tak łatwo to zrobić :( Komputer loguje błędy - w najlepszym razie, w najgorszym - zapala się kontrolka i wyświetlają się komunikaty o błędach.
tak zapytam : a co Ci one przeszkadzaja ?  abs, nie ma zadnego "trybu awaryjnego" , jak uklad sprawny to dziala, jak nie to nie i tyle...

Mam wrażenie że problemem może być właśnie to, że jak komputer wykryje błąd ABS-u to cały komputer przejdzie w tryb awaryjny i np. ograniczy obroty do 3000 a prędkość do 50km/h.

Bo że zapali się kontrolka ABS to jest jasne i chyba nikomu nie przeszkadza. Gorzej jak reszta samochodu przez to nie będzie działać.

62 Data: Styczen 31 2007 14:03:00
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Blyskacz 

Mam wrażenie że problemem może być właśnie to, że jak komputer wykryje błąd ABS-u to cały komputer przejdzie w tryb awaryjny i np. ograniczy obroty do 3000 a prędkość do 50km/h.
wrazenie to mozesz miec, natomiast nie ma ono pokrycia w rzeczywistosci.

przeszkadza. Gorzej jak reszta samochodu przez to nie będzie działać.
nic z tego, przynajmniej jak narazie, warunki przejscia sterowania silnikiem w tryb serwisowy sa scisle okreslone i nie maja nic wspolnego
  z praca ukladu ABS, poduszkami itd.

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

63 Data: Styczen 31 2007 14:20:34
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Tomasz Pyra 

Blyskacz napisał(a):

Mam wrażenie że problemem może być właśnie to, że jak komputer wykryje błąd ABS-u to cały komputer przejdzie w tryb awaryjny i np. ograniczy obroty do 3000 a prędkość do 50km/h.
wrazenie to mozesz miec, natomiast nie ma ono pokrycia w rzeczywistosci.

No to nie rozumiem w czym NVM ma problem.
Lampka "ABS" na desce rozdzielczej mu tak przeszkadza że nie da się zrobić wyłącznika?

64 Data: Styczen 31 2007 14:31:27
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Blyskacz 

No to nie rozumiem w czym NVM ma problem.
no z tego co napisal pozniej wynika, ze chcial miec "czysto" w kompie... w zasadzie taka chec to ja i rozumiem, ale z jej realizacja to juz jest maly klopot...

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

65 Data: Styczen 31 2007 14:58:12
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: NVM 

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

No to nie rozumiem w czym NVM ma problem.
no z tego co napisal pozniej wynika, ze chcial miec "czysto" w kompie... w zasadzie taka chec to ja i rozumiem, ale z jej realizacja to juz jest maly klopot...


I czysto w kompie i bez błysków na desce rozdzielczej - bardzo irytuje czerwona diodka + płynące komunikaty (jeżeli zrobi się to brutalnie).

66 Data: Styczen 31 2007 13:24:02
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Konrad Urbański 

NVM wrote:

Jest wiele wiarygodnych testów, proponuję poczytać Wikipedię, podaję
linki:
No, no, wiki jako wiarygodne źródło...


--
Konrad
Moja stroniczka:
http://www.put.poznan.pl/~urbanski/
a tam m.in.: PF126p, xantia, papugi, akwarium, zdjęcia

67 Data: Styczen 31 2007 11:46:08
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: kuba (aka cita) 

Baton wrote:

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z
absem, drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie
(moze sie zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej
nawierzchni (np. lod)


wszytsko zależy od auta ..
Jednak ABS nie jest z założenia systemem skracającym droge hamowania, tylko umozliwiającym sterowanie pojazdem podczas gwałtownego hamowania.



--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.z.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

68 Data: Styczen 31 2007 14:17:11
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Richat 

Baton napisał(a):

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z absem,
drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni (np.
lod)

rozpętałeś burzę i teraz sie przyznaj bez bicia, czy chodziło ci po prostu o zwykły test-porównanie drogi hamowania z ABS i bez w kontekście po co oni to montują skoro droga hamowania jest dłuższa, czy też wiedziałeś po co jest montowany ABS w samochodach skoro to praktycznie wręcz wydłuża drogę hamowania.

--
Pozdr.Richat - Katowice
Toyota avensis D-4D + CB Radio (tylko podkładki PMS)
oklejony Author czerwień meksykańska 7-mio biegowy ;-)

UWAGA !!! Jak chcesz do mnie napisać to w adresie zostaw tylko ksywkę

69 Data: Styczen 31 2007 16:59:16
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Baton 

rozpętałeś burzę i teraz sie przyznaj bez bicia, czy chodziło ci po prostu
o zwykły test-porównanie drogi hamowania z ABS i bez w kontekście po co
oni to montują skoro droga hamowania jest dłuższa, czy też wiedziałeś po
co jest montowany ABS w samochodach skoro to praktycznie wręcz wydłuża
drogę hamowania.

Udowodnij, albo podaj zrodlo na podstawie ktorego twierdzisz ze abs 'wydluza
droge hamowania'. Chodzi mi o odpowiedz kto ma racje: ten ktory tak
twierdzi, czy tez ten ktory twierdzi inaczej. Szukam nie tyle opini, co
namacalnych dowodow...

Pozdrawiam

Baton

70 Data: Styczen 31 2007 17:05:39
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: 'Tom N' 

Baton  w


Udowodnij, albo podaj zrodlo na podstawie ktorego twierdzisz ze abs 'wydluza
droge hamowania'.


Mówisz, masz...

-- śliska nawierzchia (płyta poślizgowa)
-- rozpędzamy pojazd do 60km/h
-- 15 metrów przed przeszkodą w postaci ściany betonowej hamulec w podłogę i
nie puszczamy aż auto sie zatrzyma
-- wolno kręcić kierownicą

wyniki:
auto bez ABS zatrzyma sie po mniej więcej 15 metrach od naciśnięcia hamulca
auto ABS również może sie zatrzymać po 15 metrach, ale ma również duże
szanse zatrzymać się dzięki hamulcom np. 50 metrów za ścianą

Dalej twierdzisz, że ABS nie może wydłużyć drogi hamowania?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

71 Data: Luty 01 2007 16:22:23
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Richat 

'Tom N' napisał(a):


wyniki:
auto bez ABS zatrzyma sie po mniej więcej 15 metrach od naciśnięcia hamulca
auto ABS również może sie zatrzymać po 15 metrach, ale ma również duże
szanse zatrzymać się dzięki hamulcom np. 50 metrów za ścianą

no to jest żaden dowód to jest tak jak bys powiedział ze ze zdrowymi zebami zjesz jabłko o wadze 20 dkg w 5 minut a z gibisem mozesz też zjeść w 5 minut, ale rónie dobrze moze sie twoje jedzenie przeciagnać do 7 minut zaden dowód

--
Pozdr.Richat - Katowice
Toyota avensis D-4D + CB Radio (tylko podkładki PMS)
oklejony Author czerwień meksykańska 7-mio biegowy ;-)

UWAGA !!! Jak chcesz do mnie napisać to w adresie zostaw tylko ksywkę

72 Data: Luty 01 2007 15:58:30
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: 'Tom N' 

Richat  w


'Tom N' napisał(a):
auto bez ABS zatrzyma sie po mniej więcej 15 metrach od naciśnięcia hamulca
auto ABS również może sie zatrzymać po 15 metrach, ale ma również duże
szanse zatrzymać się dzięki hamulcom np. 50 metrów za ścianą

no to jest żaden dowód to jest tak jak bys powiedział ze ze zdrowymi
zebami zjesz jabłko o wadze 20 dkg w 5 minut

A za betonową ścianą siedzi ironia ze zdrowymi zębami i kąsa ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

73 Data: Styczen 31 2007 20:40:37
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Moon 

Baton wrote:
>

Udowodnij, albo podaj zrodlo na podstawie ktorego twierdzisz ze abs
'wydluza droge hamowania'. Chodzi mi o odpowiedz kto ma racje: ten
ktory tak twierdzi, czy tez ten ktory twierdzi inaczej. Szukam nie
tyle opini, co namacalnych dowodow...

w książce toyoty camry, którą kiedyś kupiłem było wyraźnie napisane, że droga hamowania na suchej nawierzcni dłuższa jest o 3 stopy, czyli metr.
na pewno możesz wygooglać wiele manuali do różnych aut i tam poszukać.

moon

74 Data: Styczen 31 2007 14:54:17
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Chris 


"Baton"  wrote in message

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z
absem,
drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni
(np.
lod)

ABS nie sluzy do skracania drogi hamowania

75 Data: Styczen 31 2007 13:57:02
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: JacusB 

On 31 Sty, 14:54, "Chris"  wrote:

"Baton"  wrote in message



> Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z
absem,
> drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
> zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni
(np.
> lod)

ABS nie sluzy do skracania drogi hamowania


Ale ma na nią wpływ, dlatego dobrze wiedzieć, czy z ABS droga
hamowania jest dłuższa czy krótsza.

76 Data: Luty 01 2007 16:24:07
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Richat 

JacusB napisał(a):

Ale ma na nią wpływ, dlatego dobrze wiedzieć, czy z ABS droga
hamowania jest dłuższa czy krótsza.

moze nie czy jest tylko w jakich warunkach jest mniej, a  w jakich wiecej

--
Pozdr.Richat - Katowice
Toyota avensis D-4D + CB Radio (tylko podkładki PMS)
oklejony Author czerwień meksykańska 7-mio biegowy ;-)

UWAGA !!! Jak chcesz do mnie napisać to w adresie zostaw tylko ksywkę

77 Data: Styczen 31 2007 15:33:44
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: J.F. 

On Wed, 31 Jan 2007 14:54:17 +0100,  Chris wrote:


ABS nie sluzy do skracania drogi hamowania

Kiedy jego podstawowa funkcja - utrzymanie kol na granicy poslizgu,
powinna tez pozwolic osiagnac optymalnie krotkie hamowanie.

J.

78 Data: Styczen 31 2007 15:54:01
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. napisał(a):

On Wed, 31 Jan 2007 14:54:17 +0100,  Chris wrote:
ABS nie sluzy do skracania drogi hamowania

Kiedy jego podstawowa funkcja - utrzymanie kol na granicy poslizgu,
powinna tez pozwolic osiagnac optymalnie krotkie hamowanie.

Ale nie na każdej nawierzchni granica poślizgu oznacza optymalnie krótkie hamowanie.

79 Data: Luty 01 2007 14:47:59
Temat: Re: ABS, droga hamowania, etc.
Autor: Jarek 

Baton napisał(a):

Czy istnieje gdzies wiarygodny test, identycznego samochodu (jeden z absem,
drugi bez), ktory dowiodlby ze auto bez ABSu zatrzyma sie (moze sie
zatrzymac?) wczesniej (krotsza droga hamowania) na sliskiej nawierzchni (np.
lod)

Nie wiem jak na lodzie, ale na piachu ABS istotnie wydłużał drogę hamowania. Na zblokowanych kołach samochód się "zarywał" w piachu i stawał, z ABS-em jechał jak po maśle.

J.

ABS, droga hamowania, etc.



Grupy dyskusyjne