ABS i "pralka"
1 | Data: Listopad 18 2013 10:56:18 |
Temat: ABS i "pralka" | |
Autor: Jacek | Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie? 2 |
Data: Listopad 18 2013 11:06:27 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: P.B. | Dnia Mon, 18 Nov 2013 10:56:18 +0100, Jacek napisał(a): Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie? Jeżeli to auto to Ford Focus MK II, to TTM. Na coś podobnego skarżyli się też użytkownicy Vectry B. Niektóre samochody mają bardzo histerycznie działający ABS - w Focusie wystarczy większa nierówność i auto leeeci. I piszę tu o samochodzie nowym, bo graty z wylanymi amortyzatorami to już całkiem może być dramat. -- Pozdrawiam, Przemek 3 |
Data: Listopad 18 2013 15:54:27 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: BUNIEK | Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie? Doć czÄsta przypadłoć na takiej nawierzchni z ABS - taka wada zachowania sterowalnoĹci. A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu bÄdziesz miał bez ABS. Buniek 4 |
Data: Listopad 18 2013 20:48:31 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze: Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie? Raczej niespecjalnie. Niektóre tak majÄ i to najczÄĹciej uszkodzone. A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu bÄdziesz miał bez ABS. Ĺwietna rada - daj link do danych, na podstawie których bÄdziesz odpowiadał za skutki z niej skorzystania :> 5 |
Data: Listopad 18 2013 23:42:53 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: Adam | W dniu 2013-11-18 20:48, Artur Maśląg pisze: W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze: Jakie skutki? Czyżby w Polsce nie było żadnego samochodu bez ABS? Zresztą na tego typu nawierzchniach (tarka, miks asfalt/błoto, piasek, trawa, itp) - często auto bez ABS jest bardziej przewidywalne. Nie dotyczy oczywiście hamowania w ciasnym zakręcie. Chociaż to ja może się nie znam ;) bo wychowywałem się na książkach m.in. Witolda Rychtera, Sobiesława Zasady, bo jestem po wyższej szkole techniki jazdy (tej "starej", klasycznej: zwrot Kampbela, czy jak mu tam było, przewrót Aaltonena, itp). W każdym razie wyjmując bezpiecznik (tylko na czas testów) z ABS, trzeba brać poprawkę na inne zachowanie pojazdu. I przy okazji można się zdziwić, jak mocno samochód hamuje np. w piasku. Poważnie. -- Pozdrawiam. Adam. 6 |
Data: Listopad 19 2013 08:11:57 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2013-11-18 23:42, Adam pisze: W dniu 2013-11-18 20:48, Artur Maśląg pisze: Takie negatywne, czyli dla przykładu niepoprawny rozkład sił hamowania. Czyżby w Polsce nie było żadnego samochodu bez ABS? Odróżniasz samochód bez ABS-u od samochodu z ABS z wyjętym bezpiecznikiem? (...) W każdym razie wyjmując bezpiecznik (tylko na czas testów) z ABS, trzeba To testów czy cywilnej jazdy jak tu poprzednik zaproponował? 7 |
Data: Listopad 19 2013 11:30:41 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: Adam | W dniu 2013-11-19 08:11, Artur Maśląg pisze: W dniu 2013-11-18 23:42, Adam pisze: Pośpieszyłem się. Masz rację - za szybko myślałem ;) Oczywiście - do testów można. Do codziennej jazdy - tylko niektóre najstarsze ABS-y jednokanałowe można odłączyć, co zresztą też nie jest wskazane. Natomiast w nowszych autach, zwłaszcza tych z kontrolą trakcji - nie należy odłączać ABS. Sam zresztą kiedyś miałem problem, aby Land Roverem wyjechać z błota - kręcił tylko dwoma kołami po przekątnej. Problem znalazłem dopiero jakieś 2 godziny później - uszkodzone mocowanie czujnika pedału sprzęgła. Wciśnięcie sprzęgła rozłącza w tym aucie układy kontroli uślizgu kół, więc nie działały "blokady", realizowane przez hamowanie ślizgającego się koła. Ach, ta wszechobecna elektronika ;) -- Pozdrawiam. Adam. 8 |
Data: Listopad 19 2013 14:41:09 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2013-11-19 11:30, Adam pisze: W dniu 2013-11-19 08:11, Artur Maśląg pisze: Do testów to się zgadzam, tylko z tego niewielki sens w kontekście jazdy w realnych warunkach. Jeżeli już to się bawić samochodem bez ABS, bądź takim który jest przystosowany do jazdy bez niego. Do codziennej jazdy - tylko niektóre najstarsze ABS-y jednokanałowe Nie zgadzam się z jednokanałowością - można wyłączyć nawet w wielokanałowych, jeżeli funkcja ABS jest tylko stricte antypoślizgowa i nie jest on wykorzystywany przez inne systemy jako jeden z elementów wykonawczych. Natomiast w nowszych autach, zwłaszcza tych z kontrolą trakcji - nie Tak jak i w wielu starszych, które mają rozkład sił hamowania kontrolowany przez ABS, a nie stricte fizycznie, przez regulatory hydrauliczne. (...) ślizgającego się koła. Ach, ta wszechobecna elektronika ;) Ano powszechna, aktywna i powala spokojnie i bezpiecznie jeździć. 9 |
Data: Listopad 18 2013 16:21:11 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: Trybun | W dniu 2013-11-18 10:56, Jacek pisze: Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie? Wszystkie auta którymi miałem okazjÄ jeździÄ inaczej sie zachowujÄ w czasie hamowanie na równym asfalcie, a inaczej np. na trawie. A wiÄc w odpowiedzi - należy przypuszczaÄ że takie zachowanie to norma w autach wyposażonych w ABS. 10 |
Data: Listopad 18 2013 17:16:25 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: jerzu | On Mon, 18 Nov 2013 10:56:18 +0100, Jacek wrote: Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie? Ale co z tą pralką? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 11 |
Data: Listopad 18 2013 17:40:18 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: Axel | "jerzu" wrote in message Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie? Ale co z tą pralką? Ale Ty jerzu niedomyślny jesteś... Jak jeszcze nie było pralek, to na czym się prało? :-P Myślisz, że on wie, co to było? ;-P -- Axel 12 |
Data: Listopad 18 2013 19:33:10 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: Jacek | W dniu 2013-11-18 17:16, jerzu pisze: On Mon, 18 Nov 2013 10:56:18 +0100, Jacek wrote:Pralka typu "tara" - rodzaj nawierzchni jezdni spotykany w zakresie długości geograficznych od 15 stopni na wschód ;-) odpowiednik pralki ręcznej: http://img3.sprzedajemy.pl/540x405_stara-reczna-pralka-- 744168.jpg Jacek 13 |
Data: Listopad 18 2013 20:33:08 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: WOJO | http://img3.sprzedajemy.pl/540x405_stara-reczna-pralka-- 744168.jpg Jednak wiedział... :) WOJO 14 |
Data: Listopad 20 2013 01:34:26 | Temat: Re: ABS i "pralka" | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 18 Nov 2013 10:56:18 +0100, Jacek napisał(a): Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie? Z ABS już tak jest, że samochód hamuje fatalnie, jedzie jak po lodzie, odpuszcza za szybko i w ogóle jest źle, a auto zatrzymuje się np. po 20m. W tych samych warunkach bez ABS, auto staje prawie dęba, dosłownie w miejscu, już 25m od miejsca gdzie zaczniesz hamować. ;) I ja nie żartuję... Amortyzatory mam chyba dobre, bo auto ma dopiero 100 kkm a na Jeżeli ABS działa przy niewielkim nacisku na hamulec to znaczy że jakieś koło, lub koła straciły przyczepność. Nie ma w zasadzie czegoś takiego jak za szybko odpuszczający ABS. ABS działa w ten sposób, że uaktywnia się dopiero po wykryciu nagłego spadku prędkości koła podczas hamowania. Tego się nie bardzo da oszukać - któreś koło przyczepność straciło. Być może chwilowo. Ale ogólnie nie świadczy to dobrze o zawieszeniu (natomiast nadal może być tak, że zawieszenie jest fatalne już na pierwszym montażu). Co do samego ABS - czy korzystasz z hamulca poprawnie? Czy naciskasz pedał w takim wypadku z całej siły? Jeśli nie, być może doprowadzasz do sytuacji kiedy np. jedno koło traci przeczepność, czujesz na stopie działanie systemu ABS, ale nadal nie wykorzystujesz przyczepności pozostałych kół, a przynajmniej nie dzieje się to w chwilach kiedy koła odzyskują przyczepność. Również EBD podobnie stuka pedałem w stopę przy hamowaniu, a opony nadal mogą mieć zapas przyczepności. Poza luźnymi nawierzchniami, to już musi być jakiś szczególny pech (albo niesprawność systemu) żeby samochód z ABS hamował jakoś wyraźnie gorzej. |