On Jun 21, 2:12 pm, "nowy140"  wrote:
Witajcie. Czy jest mozliwe zeby na tylnej napedzanej osi opony zuzywaly sie
nierowno po obu ''stronach'' pojazdu /merc/ - niestety nie wiem ktora by to
miala byc strona - ta na 'bardziej' bo dopiero po zalozeniu letnich widze ze
sa nierowno zuzyte a chodzily caly czas na tylnej osi. Nie wiem niestety
ktora na ktorej stronie :-( wczesniej lezala...
Roznica nie jest wielka. Niecaly milimetr na cale zycie opon - obecnie czeka
mnie wymiana...
Czy to jest normalne? Czy w czasie normalnej jazdy prosto jest mozliwe ze na
ktores z kol jest przekladane wiecej momentu obrotowego?
dzieki za uwagi
Nie napisales, co to za Merc. Podejrzewam, ze nie zabytek ze sztywna
osia napedzana, wiec to raczej wina geometrii niezaleznego zawieszenia
niz napedu. Tylne zawieszenia niezalezne maja regulacje geometrii.
JAM
| 3 | 
Data: Czerwiec 21 2007 21:12:36 | 
| Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon | 
| Autor: nowy140  | 
 
  
Nie napisales, co to za Merc. Podejrzewam, ze nie zabytek ze sztywna 
osia napedzana, wiec to raczej wina geometrii niezaleznego zawieszenia 
niz napedu. Tylne zawieszenia niezalezne maja regulacje geometrii. 
 
JAM 
 
MB Sprinter 316 cdi, - w bdb stanie. Co do komplikacji zawiechy z tylu to w 
tym aucie chyba nie podejrzewam, zapodali pewnie cos prostego i trwalego. 
Zastanawiam sie nad tym czy w normalnych warunkach eksploatacji sama 
konstrukcja dyfra daje rozklad dokladnie po 50 proc na kolo /zakladajac ze 
naprawde auto jedzie prosto a nie po nawet minimalnym luku/. 
No a co z jazda w lukach? Kola kreca sie z roznymi predkosciami ale co z 
momentem?
 | 4 | 
Data: Czerwiec 21 2007 22:33:19 |  | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon |  | Autor: J.F.  |  
On Thu, 21 Jun 2007 21:12:36 +0200,  nowy140 wrote:  
 Zastanawiam sie nad tym czy w normalnych warunkach eksploatacji sama 
konstrukcja dyfra daje rozklad dokladnie po 50 proc na kolo /zakladajac ze 
naprawde auto jedzie prosto a nie po nawet minimalnym luku/. 
No a co z jazda w lukach? Kola kreca sie z roznymi predkosciami ale co z 
momentem? 
 
moment jest zasadniczo 50% plus-minus tarcie. 
 
Ale naprawde zacznij od geometrii - nie bylo stukniete ? 
 
A cisnienia pilnowales ?
 
J.
 | 5 | 
Data: Czerwiec 21 2007 23:42:01 |  | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon |  | Autor: theStachoo  |  
Witam! 
 
 Witajcie. Czy jest mozliwe zeby na tylnej napedzanej osi opony zuzywaly sie 
nierowno po obu ''stronach'' pojazdu /merc/ - niestety nie wiem ktora by to 
miala byc strona - ta na 'bardziej' bo dopiero po zalozeniu letnich widze ze 
sa nierowno zuzyte a chodzily caly czas na tylnej osi. Nie wiem niestety 
ktora na ktorej stronie :-( wczesniej lezala... 
Roznica nie jest wielka. Niecaly milimetr na cale zycie opon - obecnie czeka 
mnie wymiana... 
Czy to jest normalne? Czy w czasie normalnej jazdy prosto jest mozliwe ze na 
ktores z kol jest przekladane wiecej momentu obrotowego? 
dzieki za uwagi 
 
Teoretycznie prawa powinna zużywać się szybciej ze względu na siłe Coriolisa.
 
--  
TheStachoo
 | 6 | 
Data: Czerwiec 21 2007 23:05:08 |  | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon |  | Autor: Waldek Godel  |  
Dnia Thu, 21 Jun 2007 23:42:01 +0200, theStachoo napisał(a): 
 
 Teoretycznie prawa powinna zużywać się szybciej ze względu na siłe  
Coriolisa. 
 
Ale też będzie się inaczej zużywało jak będzie jeździł na trasie Katowice - 
Wrocław - Poznań - Gdańsk - Olszyn - Lublin - Rzeszów - Kraków - Katowice a 
inaczej jak w odwrotnej :-P
 
--   
Pozdrowienia, Waldek Godel 
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org 
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na 
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."
 | 7 | 
Data: Czerwiec 22 2007 07:54:46 |  | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon |  | Autor: Cyprian Prochot  |  
 
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości 
 
 
 Ale też będzie się inaczej zużywało jak będzie jeździł na trasie 
 
Katowice -
 Wrocław - Poznań - Gdańsk - Olszyn - Lublin - Rzeszów - Kraków - Katowice 
 
a
 inaczej jak w odwrotnej :-P 
 
hmm, ale jak pojedzie w taka trase to przeciez musi potem wracac ;P
 
--   
pozdrawiam 
Cyprian Prochot 
CKMK -  Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700 + 
niebieski Zuk 2.2D ;P;P;P 
PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++
 | 8 | 
Data: Czerwiec 22 2007 08:05:59 |  | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon |  | Autor: Alex81  |  
In article    
says... 
 hmm, ale jak pojedzie w taka trase to przeciez musi potem wracac ;P 
 
Dlaczego? Dalej prosto, potem przez jeden ocean, przez Kanadę, przez  
drugi ocean...
 
--   
Alex GG#1667593 
'97 Caro 1.6GLSI - patriotyczny mały czołg 
Na RWD Polacy przelecieli Atlantyk! :D
 http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl
 | 9 | 
Data: Czerwiec 22 2007 12:31:31 |  | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon |  | Autor: nowy140  |  
 
"Waldek Godel"  wrote in message 
 
 Dnia Thu, 21 Jun 2007 23:42:01 +0200, theStachoo napisał(a): 
 
> Teoretycznie prawa powinna zużywać się szybciej ze względu na siłe 
> Coriolisa. 
 
Ale też będzie się inaczej zużywało jak będzie jeździł na trasie 
 
Katowice -
 Wrocław - Poznań - Gdańsk - Olszyn - Lublin - Rzeszów - Kraków - Katowice 
 
a
 inaczej jak w odwrotnej :-P 
 
 
Smiejesz sie? Podjedz do dowolnego gumiarza w Niemczech. I zrob mu awanture 
ze rok temu tu opony i tp itd i ze lewa p /od kierowcy/ zuzywa sie bardziej 
i ze zjebali. 
Uslyszysz: Panie, na autostradzie kazdy zjazd jest w prawo, wjazd oczywiscie 
jakby tez. I naprawde w ciezkich autach lewa przednia idzie szybciej na 
zlom... Sprawdzone
 | 10 | 
Data: Czerwiec 22 2007 11:47:28 |  | Temat: Re: naped tylny>dyfer> zuzycie opon |  | Autor: Waldek Godel  |  
Dnia Fri, 22 Jun 2007 12:31:31 +0200, nowy140 napisał(a): 
 
 Uslyszysz: Panie, na autostradzie kazdy zjazd jest w prawo, wjazd oczywiscie 
jakby tez. I naprawde w ciezkich autach lewa przednia idzie szybciej na 
zlom... Sprawdzone 
 
No tak, ale oni mają autostrady. 
 
--   
Pozdrowienia, Waldek Godel 
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org 
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na 
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."
  |  |  |  |  |  |  |  |