AKUMULATOR
1 | Data: Marzec 11 2011 12:23:07 |
Temat: AKUMULATOR | |
Autor: Strachu S. | Czy i jesli tak to jak 2 |
Data: Marzec 11 2011 12:29:41 | Temat: Re: AKUMULATOR | Autor: Albercik | W dniu 11.03.2011 12:23, Strachu S. pisze: Czy i jesli tak to jak A jakie są objawy? Miernikiem dużo nie zmierzysz, elektryk coś więcej mógłby zdziałać. Miernikiem możesz zmierzyć napięcie ładowania, czyli podczas pracy silnika, najlepiej na obrotach około 2..3krpm. Po obserwacji objawów można z dość dużym prawdopodobieństwem stwierdzić co i jak... napisz więc coś więcej co się dzieje 3 |
Data: Marzec 11 2011 12:42:29 | Temat: Re: AKUMULATOR | Autor: Strachu S. | > Czy i jesli tak to jak A jakie są objawy? A/ Woz stoi w garażu, +8°C. Po nocy odpali _raz_. Po wylaczeniu silnika drugi raz juz nie poruszy rozrusznikiem/silnikiem. B/ Prad ladowania 14,2V na biegu jalowym. Swiatla nie przygasaja po zmniejszeniu obrotow. C/ Jesli to ma znaczenie samochod jezdzi dwa razy na dobe po 3~5km. Nie zdazy sie podladowac? D/ Ladownie przez noc 8h pradem 3 lub 5A poprawia sytuacje na 7-10dni. Strachu S. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Marzec 11 2011 12:52:40 | Temat: Re: AKUMULATOR | Autor: Albercik | W dniu 11.03.2011 12:42, Strachu S. pisze: Czy tak jest zawsze? czy po tym 8godzinnym ładowaniu można pokręcić dłużej? czy nawet po tym naładowaniu tylko jedna szansa na zapalenie?Czy i jesli tak to jak B/ Prad ladowania 14,2V na biegu jalowym.
W zależności czy po tych 8h ładowania można pokręcić silnikiem więcej niż kilka razy, czy prądu starcza tylko jedno..dwa kręcenia to wersje są dwie: 1/aku słaby, ale daje i da jeszcze radę bo sezon zimowy się kończy, lecz trzeba zadbać o doładowanie co jakiś czas(dłuższa trasa, prostownik) i odkładać kasę na nowy. 2/ aku padnięty, jeżeli masz kasę to kup nowy i po problemie. Jednak nawet nowy akumulator trzeba doładować do pełna raz za czas, z pewnością rzadziej niż już leciwy, ale się mu należy konkretniejsza trasa co jakiś czas.. 5 |
Data: Marzec 11 2011 12:56:26 | Temat: Re: AKUMULATOR | Autor: J.F. | On Fri, 11 Mar 2011 12:42:29 +0100, Strachu S. wrote: A/ Woz stoi w garażu, +8°C. W ogole ? to bym najpierw poszukal gdzie indziej. Immobilizer, rozrusznik, o - klemy najpierw przeczyscic, choc to tylko w maluchach pomagalo. zazwyczaj silnik drugi raz zapalic latwiej - juz troche podgrzany, olej rozruszany. B/ Prad ladowania 14,2V na biegu jalowym. Wszystko razem wskazuje jakby na c). Ale tak dla pewnosci - podladuj, wlacz mu swiatla, po godzinie sprawdz czy sie jeszcze swieca. Byc moze te 7-10 dni to przypadek - zuzyty bardzo, ale co pare dni warunki ciezsze niz zwykle. J. 6 |
Data: Marzec 11 2011 13:38:06 | Temat: Re: AKUMULATOR | Autor: JK | W dniu 2011-03-11 12:42, Strachu S. pisze: Czy i jesli tak to jak Witam, dokładnie takie same objawy miałem w Toyocie 2.0 D4D. Wyczaiłem nawet, że prąd jałowy (tzn. po wyłączeniu silnika, zamknięciu wszystkich drzwi, odłączeniu wszelkich światełek, itd.) wynosi ok. 0,3 A czyli dużo za dużo. Myślałem, że coś mi zżera akumulator podczas postoju. Sporo się napociłem żeby znaleźć winowajcę. W końcu okazało się, że to... normalne. Po 1,5 minuty prąd spada do jakichś 2 mA. Rozwiązaniem było kupno nowego akumulatora. -- Pozdrawiam JK 7 |
Data: Marzec 11 2011 14:41:26 | Temat: Re: AKUMULATOR | Autor: szufla | Masz stale niedoladowany akumulator, kup nowy. 8 |
Data: Marzec 11 2011 14:52:45 | Temat: Re: AKUMULATOR | Autor: J_K_K | Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości Masz stale niedoladowany akumulator, kup nowy.I wg. powyższego nowy będzie doładowany ? Pzdr JKK 9 |
Data: Marzec 11 2011 12:38:01 | Temat: Re: AKUMULATOR | Autor: J.F. | On Fri, 11 Mar 2011 12:23:07 +0100, Strachu S. wrote: Czy i jesli tak to jak Do spejalistycznego punktu. Tam maja miernik ktory obciazy akumulator duzym pradem i zmierzy wtedy napiecie. miernikiem uniwersalnym to mozna zmierzyc napiecie spoczynkowe, napiecie ladowania, spadek po wlaczeniu swiatel - zawsze to troche informacji. Ale jesli kreci rozrusznikiem to wydajnosc ma dobra, jesli swiatla zasila przez 2h to pojemnosc ma dobra - tylko uwaga, to zuzywa akumulator, moze sie ograniczyc do godziny i zaraz potem ladowac. Jak jeszcze wytrzymuje 2 tygodnie postoju to dobry jest :-) J. 10 |
Data: Marzec 11 2011 14:51:37 | Temat: Re: AKUMULATOR | Autor: J_K_K |
Zobacze sam, czy jednak trzeba jechac do elektryka lub innegoPodjedź - najlepiej do takiego, co jednocześnie zajmie się ew. naprawą rozrusznika. Ew. jak ci nie chce odpalić za 2-gim razem (IMHO - dziwne) spróbuj "opukać" rozrusznik. Jak pomoże - masz odpowiedź. Napięcie na akumulatorze nie jest rewelacyjne, ale najniższe dopuszczalne to podobno nawet 13,9 V. Upływ prądu mogą też powodować wyłączniki drzwiowe (oświetlenie wew.) czy dokładane od alarmu - np. maska. Sprawdź też czystość klem, mocowanie ujemnego przewodu akumulatora do karoserii. W mojej okolicy jest hurtownia akumulatorów, gdzie przed zakupem / montażem akumulatora, mierzą parametry elektryki dedykowanym miernikiem firmowanym przez Exide (dla jasności sytuacji dla obu stron i braku problemów przy ew. reklamacji). Może masz podobny punkt u siebie ? Pzdr JKK 11 |
Data: Marzec 11 2011 16:40:19 | Temat: Re: AKUMULATOR | Autor: kogutek | Strachu S. napisał(a): Czy i jesli tak to jakJasne ze można. Przy objawach jakie opisujesz sprawdz ile ma lat. Oczywiście mozesz pojechać do elektryka zeby z obudowy przeczytał z którego jest roku. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 12 |
Data: Marzec 11 2011 18:18:10 | Temat: Re: AKUMULATOR | Autor: J_K_K | Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości mozesz pojechać do elektryka zeby z obudowy przeczytał z którego jest roku.Przejdź się do swojego auta, powiedz jakiej firmy masz akumulator i na podstawie czego wywnioskowałeś z którego jest roku ;-) Pzdr JKK |