Aceton+ benzyna
1 | Data: Pa?dziernik 26 2007 14:38:05 |
Temat: Aceton+ benzyna | |
Autor: PepedB | Cóż to za cudowne zjawisko zachodzi po zmieszaniu benzyny i acetonu: 2 |
Data: Pa?dziernik 26 2007 12:56:04 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: Krz | Dnia Fri, 26 Oct 2007 14:38:05 +0200, PepedB napisał(a): Cóż to za cudowne zjawisko zachodzi po zmieszaniu benzyny i acetonu: interesujÄ ce.. z tego co już wygoogle'owałem ("gas + acetone") wynika, że dodanie niewielkiej iloĹci czystego acetonu do benzyny powoduje bodaj obniżenie temperatury zapłonu? i przez to zwiÄkszenie eefektywnoĹci spalanie. efekt- ponoÄ 20, nawet 30% zmniejszenie zużycia paliwa... wady? Po pierwsze spalanie stukowe, a po drugie - aceton może reagowaÄ z plastikowymi elementami toru paliwowego. Kusi mnie poeksperymentowaÄ.... podejrzewam że nie zaszkodzi taka mieszanka bardziej niż lanie ruskiej benzyny ;p krz 3 |
Data: Pa?dziernik 26 2007 15:43:57 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: BartekK | Krz pisze: Dnia Fri, 26 Oct 2007 14:38:05 +0200, PepedB napisał(a):Niestety, nie jest pięknie. Po pierwsze czysty aceton (naprawdę czysty, a nie jakis marny rozpuszczalnik acetonowy) ciężko kupić (i jest drogi), trzeba wypełniać papiery na co i po co i dla kogo, bo ponoć z tego można narkotyki... Po drugie - dziadostwo superszybko paruje. Niezakręcona butelka 0.5l w warunkach pokojowych wyparuje może w godzinę... Po trzecie - wiąże się z wodą bardzo chętnie... (ale to może dobrze?) Po czwarte - okrutne spalanie stukowe, którego większość wysilonych silników może nie przeżyć. Po piąte - faktycznie niszczy plastikowe elementy, i to z ogromną siłą. Po prostu się rozpuszczają. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 4 |
Data: Pa?dziernik 27 2007 17:33:12 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: Raf :-) | Dnia Fri, 26 Oct 2007 15:43:57 +0200, BartekK napisał(a) w [...]Niestety, nie jest pięknie.Cóż to za cudowne zjawisko zachodzi po zmieszaniu benzyny i acetonu:Kusi mnie poeksperymentować.... podejrzewam że nie zaszkodzi taka Po czwarte - okrutne spalanie stukowe, którego większość wysilonych W USA benzyna ma niską liczbę oktanową - o ile dobrze pamiętam benzyna super ma 93 oktanów a zwykła 87 (mogę się mylić, ale jest dużo niższa niż w Europie). Z tego powodu silniki w amerykańskich samochodach mają mniejszy stopień sprężanie (i moc z litra pojemności), ale też mniejszą skłonność do spalania stukowego. Efektem ubocznym jest generalnie większa trwałość silników. Raczej nie próbowałbym tej sztuczki w silniku przeznaczonym na rynek europejski. Ale jeśli masz "amerykańca" - czemu nie? Na marginesie: łatwym sposobem zwiększenia liczby oktanowej benzyny jest zastosowanie domieszki spirytusu (tzw. benzyna ekologiczna czy benzyna z bio-dodatkami). Jakieś 10 lat temu, na jednej ze stacji benzynowych na Śląsku kupowałem właśnie takie cudo do mojego maluszka. Nie dosyć, że była znacznie tańsza od zwykłej benzyny, to jeszcze auto mniej paliło - porównywalnie do spalania na Pb98, czyli jakieś 0,7 l/100 km mniej niż przy Pb 95. Raf :-) -- www.myprofile.w.pl 5 |
Data: Pa?dziernik 27 2007 19:44:37 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: J.F. | On Sat, 27 Oct 2007 17:33:12 +0200, Raf :-) wrote: W USA benzyna ma niską liczbę oktanową - o ile dobrze pamiętam benzyna Oni ja inaczej mierza i te ich 87 okt to chyba tak jak europejskie 91. Raczej nie próbowałbym tej sztuczki w silniku przeznaczonym na rynek Ja cos nie bardzo wierze w taki wielki zysk, bo czemu ? Natomiast mowilo sie pozytywnie o acetonie do diesla - mial polepszac rozpylanie ropy .. J. 6 |
Data: Pa?dziernik 27 2007 21:50:17 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: Boombastic | W USA benzyna ma niską liczbę oktanową - o ile dobrze pamiętam benzyna Co za bajki. Oni stosują inną metodę pomiaru liczby oktanowej. 7 |
Data: Pa?dziernik 28 2007 02:03:50 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: Raf :-) | Dnia Sat, 27 Oct 2007 21:50:17 +0200, Boombastic napisał(a) w W USA benzyna ma niską liczbę oktanową - o ile dobrze pamiętam benzyna No tak, wiadomo, w Wikipedii to tylko bajki piszą. http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Regional_variations Na dodatek po angielsku. Żeby nie było wątpliwości - rzeczywiście mierzą inaczej, ale i tak mają paliwo o niższej liczbie oktanowej. Cytat z tego samego artykułu, z wstępu: In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane that would be shown on the pump is the RON, but in the United States, Canada and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI), Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2. Because of the 8 to 10 point difference noted above, this means that the octane in the United States will be about 4 to 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular" gasoline in the US and Canada, would be 91-92 in Europe. However most European pumps deliver ***95 (RON) as "regular", equivalent to 90-91 US *** (R+M)/2, and even deliver 98 (RON) or 100 (RON). Oznacza to, że nasza 95 odpowiada oko 90-91 według systemu w USA, wiec 87 w USA odpowiada około 91-92 w Europie. Raf :-) -- www.myprofile.w.pl 8 |
Data: Pa?dziernik 28 2007 10:18:29 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend Raf :-) wrote: benzynowych na Śląsku kupowałem właśnie takie cudo do mojego maluszka.W jaki sposób maluch niby może palić mniej benzyny 98 niż 95? :))) Jak to udowodnisz to duuuże piwo stawiam. -- Michał 9 |
Data: Pa?dziernik 28 2007 21:19:07 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: Raf :-) | Dnia Sun, 28 Oct 2007 10:18:29 +0000 (UTC), Michal_K napisał(a) w benzynowych na Śląsku kupowałem właśnie takie cudo do mojego maluszka. W jaki sposób maluch niby może palić mniej benzyny 98 niż 95? :))) Nie wiem jak, ale słowo honoru daję, że palił mniej. Maluszek był kupiony z przebiegiem 50 kkm, wlałem do oleju silnikowego preparat (w tamtym czasie bardzo drogi) o nazwie "slick 50", który podobno zmniejszał tarcie i pozwalał na jazdę bez oleju przez ileśtam km. Chyba działał podobnie jak "ceramizer" o którym ktoś niedawno pisał tutaj na grupie. Gdy malucha sprzedawałem, miał na liczniku 120 albo 130 kkm i wszystko się w nim psuło za wyjątkiem silnika. Bez problemu rozpędzał się do 135, a zdarzało się, że i do 140 (na płaskim - nie z górki). Nie pamiętam już ile palił, ale byłem studentem i miałem bardzo ograniczony budżet, więc notowałem wszystkie wydatki, tankowania i przebiegi. Pomimo, że benzyna 98 byłą droższa od 95, oszczędność na zużyciu paliwa była taka, że opłacało mi się tankować droższe paliwo. Maluszka sprzedałem w 1996 roku, więc więcej szczegółów Ci nie podam, bo nie pamiętam. Wydaje (podkreślam: wydaje) mi się, że użycie lepszej benzyny pozwalało na jazdę na wyższym biegu, więc silnik miał średnio niższe obroty. Być może przyczyna była inna - nie wiem. Szczerze powiedziawszy - na samochodach znam się tak samo jak na telewizorach i kuchenkach mikrofalowych: potrafię tych urządzeń używać, ale nie szczególnie dociekam, jak działają. Nie wykluczam, że jako że wiara góry przenosi, moja wiara z lekka popychała samochód na benzynie 98 i dlatego palił mniej. Dodam jeszcze, że moim następnym samochodem była Skoda Favorit, i w niej takiego efektu nie zaobserwowałem. Raf :-) -- www.myprofile.w.pl 10 |
Data: Pa?dziernik 28 2007 23:21:41 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend Raf :-) wrote: Wiesz, na słowo honoru wiele aut pali mniej, bo efekt jest taki, że naW jaki sposób maluch niby może palić mniej benzyny 98 niż 95? :))) niby "lepszej" benzynie po prostu... podświadomie, mniej się "ciśnie". tankowania i przebiegi. Pomimo, że benzyna 98 byłą droższa od 95,Możliwe też, że miałeś tak ustawiony zapłon (bardzo wcześnie- za wcześnie), że bardziej korzystna dla optymalnego spalania akurat w tym maluszku była benzynka 98, tyle, ze wtedy na 95 doświadczałbyś już stuków. Mam wrażenie, że to jest jedyna możliwość przy której można zanotować _faktyczny_ wzrost osiągów/spadek zużycia paliwa, przy zastosowaniu benzyny 98 w miejsce 95 w silnikach bez knock sensora. Niech mnie ktoś poprawi lub rozwinie moją myśl... Wydaje (podkreślam: wydaje) mi się, że użycie lepszej benzynyBardzo możliwe, jednak normy określające jakość benzyn są nieubłagane- energetyczna wartość 95 i 98 są bardzo podobne (a nawet 98 ma ciut niższą!). Korzyścią z wyższej liczby oktanowej jest możliwość przesunięcia zapłonu wcześniej, ale to potrafi wykorzystać jedynie silnik z czujnikiem spalania stukowego :) Możliwe po prostu, że to co lałeś jako 95 było chrzczone, dolewane rozpuszczalniki itd, a 98ki nie kantowali. W każdym razie- JEŚLI widziałeś różnicę to może dlatego, że energetyczność Twojej wlewanej 98 była znacząco różna od Twojej wlewanej 95... :) -- Michał 11 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 09:52:52 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: PAndy |
Na marginesie: łatwym sposobem zwiększenia liczby oktanowej benzyny no "cod" zwazywszy ze liczba oktanowa mowi nam o podatnosci na spalanie detonacyjne (wlascwie odpornosci) i normalny silnik wlasciwe nie jest w stanie wykorzystac ani 98 ani vpowerow i innych super hyper 100 oktanow co prawda niektore samochody posiadaja tzw knock sensor ale jedyne co moga to niewielkie korekty opoznienie zaplonu i to glownie z mysla o ochronie silnika po zalaniu paliwem o nizszej liczbie oktanowej. nizsze spalanie bierze sie prawdopdoobnie wylacznie z lepszej jakosci 98 (podobno jest mniej chrzczona) 12 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 10:20:56 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: JKK |
no "cod" zwazywszy ze liczba oktanowa mowi nam o podatnosci na spalanie No to ja w kilku ostatnich oplach miałem nienormalne silniki, bo potrafiły to wykorzystać ;-) Pzdr JKK 13 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 10:27:53 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: J.F. | On Mon, 29 Oct 2007 10:20:56 +0100, JKK wrote: Użytkownik "PAndy" napisał w wiadomości To bylo tylko czesciowe wykorzystanie. Przyspieszyly zaplon, ale nie podniosly stopnia sprezania. J. 14 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 14:14:32 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: PAndy |
knock sensor ale tak jak pisze JF - drobne zmiany w wyprzedzeniu zaplonu wzgledem TDC 15 |
Data: Pa?dziernik 27 2007 18:23:01 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: jerzu | On Fri, 26 Oct 2007 15:43:57 +0200, BartekK Po pierwsze czysty aceton (naprawdę czysty, a nie jakis marny Na co i po co to nie trzeba. Spisują tylko dane z dowodu osobistego. Sklep "Chemia" na Powązkowskiej w Warszawie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 16 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 02:19:14 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: | On 26 Paź, 13:56, Krz wrote: interesujące.. z tego co już wygoogle'owałem ("gas + acetone") wynika, że Dolewałem na zbiornik flaszkę acetonu z Castoramy, nic szczególnie zachęcającego do takiego wlewania nie zauważałem ;) Czyli nie było ani lepiej ani gorzej :) Pozdro !! 17 |
Data: Pa?dziernik 26 2007 15:44:44 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello PepedB, Cóż to za cudowne zjawisko zachodzi po zmieszaniu benzyny i acetonu: Czasem w głowicy robią się dziury... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 18 |
Data: Pa?dziernik 26 2007 18:01:04 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: Filip | Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Tej na szyi. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 19 |
Data: Pa?dziernik 27 2007 23:30:48 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: dogfish | RoMan Mandziejewicz wrote: Hello PepedB, Otoz to. Byc moze ze i tloki sie "wydziurkuja". Mimo wszystko polecam wytestowac ten exsperyment na wlasnym samochodzie. Prosimy nie dzielic sie z nami wynikami rego testu..... 20 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 09:55:25 | Temat: Re: Aceton+ benzyna | Autor: PAndy |
Byc moze ze i tloki sie "wydziurkuja". sadzac po ilosci tego acetonu to raczej nie powinno sie nic stac |