Grupy dyskusyjne   »   Africa Twin

Africa Twin



1 Data: Wrzesien 15 2011 13:28:55
Temat: Africa Twin
Autor: zly 

Witam
Kto¶ mi powie czemu to cholerstwo jest takie drogie? :) Ja rozumiem, że
legenda itp, ale ludzie wystawiaj± często 15 letnie sprzęty, które nie s±
wcale jakie¶ super hiper dopieszczone i wymagaj± zazwyczaj sporego wkładu,
za często ponad 15 tys.
Oczywi¶cie o targowaniu się nie ma mowy, bo "wcale im nie zależy na
sprzedaży" - usłyszałem co¶ takiego już 3 razy.
Jeszcze żeby to się sprzedawało, ale o warto¶ci towaru decyduje zasadniczo
rynek. A ten pokazuje, że te same sprzęty s± wystawiane od kilku miesięcy i
wcale nie ma chętnych do kupna za tę wymy¶lon± kwotę.
Zakładam, że działa to tak, że kto¶ przed wystawieniem sprzętu patrzy po
ile wystawiaj± inni. Tylko nie zdaje sobie sprawy, że ci inni nie mog±
sprzedać go za tak± cenę. A potem padaj± argumenty w stylu "wiem co
sprzedaję, i nie puszczę taniej"
I tak sobie siedzę i szukam i nie da rady kupić nic fajnego w sensownej
cenie :/
--
marcin



2 Data: Wrzesien 15 2011 14:23:44
Temat: Re: Africa Twin
Autor: marider 

W dniu 2011-09-15 13:28, zly pisze:

I tak sobie siedzę i szukam i nie da rady kupić nic fajnego w sensownej
cenie :/

Dozbieraj, albo zostan przy rowerze. I tak juz wlasciwie koniec sezonu ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

3 Data: Wrzesien 15 2011 14:38:53
Temat: Re: Africa Twin
Autor: zly 

Dnia Thu, 15 Sep 2011 14:23:44 +0200, marider napisał(a):

Dozbieraj, albo zostan przy rowerze. I tak juz wlasciwie koniec sezonu ;)

To nie tyle kwestia dozbierania, co tego, że nie uważam za stosowne
wydawania takiej kasy na pierwszy sprzęt, zwłaszcza tak wiekowy :)
A na koniec sezonu liczyłem wła¶nie. Wtedy zawsze ceny topniej±.
Na pocz±tku sobie odpu¶ciłem AT i my¶lałem o Transalpie - połowę tańszy.
Ale ostatnio miałem okazję przysi±¶ć  na obu i AT pasuje mi zdecydowanie
bardziej.


--
marcin

4 Data: Wrzesien 16 2011 00:00:18
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Tomek Wozniakowski 

   Czesc :)

W dniu 2011-09-15 14:38, zly pisze:

To nie tyle kwestia dozbierania, co tego, że nie uważam za stosowne
wydawania takiej kasy na pierwszy sprzęt, zwłaszcza tak wiekowy :)
A na koniec sezonu liczyłem wła¶nie. Wtedy zawsze ceny topniej±.
Na pocz±tku sobie odpu¶ciłem AT i my¶lałem o Transalpie - połowę tańszy.
Ale ostatnio miałem okazję przysi±¶ć  na obu i AT pasuje mi zdecydowanie
bardziej.



Sorry, ale jak Ciebie czytam, to sie gubie.

W koncu chcesz kupic Africe, czy chcesz kupic sensowne moto za jakastam kase? To dwie rozne sprawy. Jak chcesz koniecznie Africe, znaczy uwazasz, ze to moto jest duzo warte.

Jak uwazasz, ze nie jest tyle warte, to kup cos innego, wartego swojej ceny, zamiast marudzic, ze nie wiesz czego to moto jest takie drogie, ale jest super i wlasnie je chcesz kupic i nic innego...

;)

Towarzystwo juz Ci swoje teorie wylozylo i jest w nich sporo prawdy.

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek
(ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze;
CCCP...l, kaem "Pluszaki" - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR;
Nowa Iwiczna, okol. Pulaw)
ICQ 112695673

5 Data: Wrzesien 16 2011 00:19:17
Temat: Re: Africa Twin
Autor: zly 

Dnia Fri, 16 Sep 2011 00:00:18 +0200, Tomek Wozniakowski napisał(a):

Sorry, ale jak Ciebie czytam, to sie gubie.

W koncu chcesz kupic Africe, czy chcesz kupic sensowne moto za jakastam
kase? To dwie rozne sprawy.

Ogólnie się wdrażam w temat motocykli. Africa do tej pory najbardziej
przypadła mi do gustu. Je¶li s± jakie¶ inne sensowne propozycje, to chętnie
posłucham. Varadero za duży jak na pocz±tek, v-strom mi się nie podoba.
Transalp... hmm dużo wygodniej mi na AT. Ten Triumph może być ciekawy, ale
podejrzewam, że z racji moich gabarytów odpadnie. Co¶ jeszcze sensownego?

Jak chcesz koniecznie Africe, znaczy
uwazasz, ze to moto jest duzo warte.

Eeee... Jaki¶ bł±d w rozumowaniu :) To, że koniecznie chcę kanapki z serem
na ¶niadanie, to nie znaczy, że dam za nie 30zł :)

Jak uwazasz, ze nie jest tyle warte, to kup cos innego, wartego swojej
ceny, zamiast marudzic, ze nie wiesz czego to moto jest takie drogie,
ale jest super i wlasnie je chcesz kupic i nic innego...

Chciałbym AT, ale uważam, że nie jest warta tyle ile za ni± ludzie chc±.
Dlatego jeszcze nie kupiłem. Proste :)


--
marcin

6 Data: Wrzesien 15 2011 23:20:59
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Kefir 

Elou!

On Sep 16, 12:19 am, zly  wrote:

Dnia Fri, 16 Sep 2011 00:00:18 +0200, Tomek Wozniakowski napisa (a):
> Jak uwazasz, ze nie jest tyle warte, to kup cos innego, wartego swojej
> ceny, zamiast marudzic, ze nie wiesz czego to moto jest takie drogie,
> ale jest super i wlasnie je chcesz kupic i nic innego...

Chcia bym AT, ale uwa am, e nie jest warta tyle ile za ni ludzie chc .
Dlatego jeszcze nie kupi em. Proste :)

Acha, zatem liczysz, ze jak uderzysz z tym do wiekszej grupy ( moze
mediow ;) ) to cos sie w tej materii zmieni, czy chciales tylko
ponarzekac na drozyzne?

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660 X / Tiger 955

7 Data: Wrzesien 16 2011 09:32:27
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Kopyt 

Czesc!

Uzytkownik "Kefir"  napisal

Acha, zatem liczysz, ze jak uderzysz z tym do wiekszej grupy ( moze
mediow ;) ) to cos sie w tej materii zmieni, czy chciales tylko
ponarzekac na drozyzne?

Daj spokoj -- to grupa dyskusyjna. Watek akurat jest na temat wiec sie
dyskutuje. A ze nic z tego nie wynika... jak z 99% dyskusji w ogole.
Wszystko IMHO Ok.

Pozdrawiam

Pawel, SVSZ i SC33'98

8 Data: Wrzesien 16 2011 03:21:55
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Kefir 

On Sep 16, 9:32 am, "Kopyt"  wptotez.itopl> wrote:

Czesc!

Uzytkownik "Kefir"  napisal

>Acha, zatem liczysz, ze jak uderzysz z tym do wiekszej grupy ( moze
>mediow ;) ) to cos sie w tej materii zmieni, czy chciales tylko
>ponarzekac na drozyzne?

Daj spokoj -- to grupa dyskusyjna. Watek akurat jest na temat wiec sie
dyskutuje. A ze nic z tego nie wynika... jak z 99% dyskusji w ogole.
Wszystko IMHO Ok.

Zgadzam sie z "pszedmufcom". Chcialbym bardzo, by mej wypowiedzi nie
traktowano jako ataku ad personam. Z tego co widze ponizej tak sie
zreszta nie stalo i za to szacunek dla autora watku

Mr "zly" - musisz probowac. Niewykluczone (a nawet pewne) jest, ze
nastepne moto nie bedzie Twym docelowym. Zreszta, IMHO byloby to
okropne. Mnie dowiedzenie sie czego poszukuje zajelo jakies 8 lat.
Szczesliwie takiej kozy nie ma. Eee, moze BMW 800GS, moze Tiger 800 XC
ale to cenowy kosmos. Pozostaja kompromisy, i uznanie zmian jako
czegos fajnego.
Jedna rzecz mnie do tej pory urzekla i trzyma: charakterystyka
trzycylindowca 955 z bielizniarskiej fabryki. Co do reszty (a moto to
nir tylko piecyk) jednak mozna miec uzasadnione zastrzezenia.
Doceniam takze spontanicznosc singli. Oczywiscie nie mam na mysli tego
osla ze stopki ;)

Gdybys ulegl np czarowi KTM, polecam opinie Pana ktory pojechal w
swiat:
www.kilometr.com -> sprzet -> moj KTM.

Zycze powodzenia.

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & Sprint 955 / XT660 X / Tiger 955

9 Data: Wrzesien 15 2011 23:58:16
Temat: Re: Africa Twin
Autor: zly 

On 16 Wrz, 08:20, Kefir  wrote:

czy chciales tylko
ponarzekac na drozyzne?

To też, ale liczę po cichu, że kto¶ przypadkiem podsunie sensowne
rozwi±zanie ;)

10 Data: Wrzesien 17 2011 23:58:15
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Tomek Wozniakowski 

   Czesc :)

W dniu 2011-09-16 00:19, zly pisze:

Ogólnie się wdrażam w temat motocykli.

To wiele wyjasnia i szkoda, ze nikt na to nie zwrocil uwagi.
Odpusc sobie na razie Afrike. Nad trampkiem sie mozesz zastanowic, ale moim zdaniem, jesli juz koniecznie chcesz wysoka koze, to na pierwsze wez cos lzejszego - jakiegos singla, moze freewinda, KLE500 albo jakies XT600/660, ew. rzeczywiscie Trampka.
Ew. rozejrzyj sie w nakedach - CBF500 powinna byc do kupienia w okolicach 10 kPLN, a GS500 czy ER5 z pocalowaniem w reke.

Afrika to generalnie nie jest sprzet do nauki jazdy, chociaz wielu ja ceni - za co, to juz kwestia dyskusji.
Aha... o Tigerze IMO zapomnij, bo to jednak sprzet bij±cy AT dynamik± i choc zacny, to na poczatek nie polecam. Podobnie SuperTerefere :)

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek
(ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze;
CCCP...l, kaem "Pluszaki" - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR;
Nowa Iwiczna, okol. Pulaw)
ICQ 112695673

11 Data: Wrzesien 18 2011 13:58:24
Temat: Re: Africa Twin
Autor: zly 

Dnia Sat, 17 Sep 2011 23:58:15 +0200, Tomek Wozniakowski napisał(a):

To wiele wyjasnia i szkoda, ze nikt na to nie zwrocil uwagi.

:) Do tej pory jeĽdziłem na kursanckiej yamaha ybr250 afair i na cbf600

Odpusc sobie na razie Afrike. Nad trampkiem sie mozesz zastanowic, ale
moim zdaniem, jesli juz koniecznie chcesz wysoka koze, to na pierwsze
wez cos lzejszego - jakiegos singla, moze freewinda, KLE500 albo jakies
XT600/660, ew. rzeczywiscie Trampka.
Ew. rozejrzyj sie w nakedach - CBF500 powinna byc do kupienia w
okolicach 10 kPLN, a GS500 czy ER5 z pocalowaniem w reke.

Przede wszystkim planuję często jeĽdzić w dwie osoby. Druga jest mała, ale
ja mam 190cm, i ok 100kg. Na większo¶ci do których się przysiadałem, czuję
się jak na motorynce ;)

Aha... o Tigerze IMO zapomnij, bo to jednak sprzet bij±cy AT dynamik± i
choc zacny, to na poczatek nie polecam. Podobnie SuperTerefere :)

A co my¶licie o Yamaha TDM? Wyklucza zdaje się jazdę w terenie, ale poza
tym jakie¶ uwagi?

--
marcin

12 Data: Wrzesien 18 2011 16:44:04
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-09-18 13:58, zly pisze:


Przede wszystkim planujÄ™ czÄ™sto jeĽdzić w dwie osoby. Druga jest mała, ale
ja mam 190cm, i ok 100kg. Na wiÄ™kszoĹ›ci do których siÄ™ przysiadałem, czujÄ™
siÄ™ jak na motorynce ;)

To kup sobie DL 1000 albo KLV i juz nie marudz.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

13 Data: Wrzesien 18 2011 21:01:49
Temat: Re: Africa Twin
Autor: falco 

W dniu 2011-09-18 16:44, Kuczu pisze:

To kup sobie DL 1000 albo KLV i juz nie marudz.
Kuczu nie krzycz na KolegÄ™, przecież każdy z nas przechodził podobne (wiÄ™ksze lub mniejsze) rozterki, wiÄ™c trzeba spokojnie doradzać i (jeszcze) wiÄ™cej uĹ›miechać... ;)

PamiÄ™tasz jak ja marudziłem... ;)
A teraz nakrÄ™cam już 3 dyszkÄ™ T.Apaczem (i to praktycznie tylko po PL) i gÄ™ba wciÄ…ż mi siÄ™ Ĺ›mieje, choć Estrellka i W650 wciÄ…ż sÄ… dla mnie piÄ™kne... ;)

P.S. Przy 190 cm wzrostu Trampek choć nie należy do małych może być za ciasny, choć znam takich co latajÄ… z zadowoleniem i sÄ… podobnego wzrostu.


--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

14 Data: Wrzesien 19 2011 06:24:38
Temat: Re: Africa Twin
Autor: jahi 

falco wrote:

P.S. Przy 190 cm wzrostu Trampek choć nie należy do małych może
być za ciasny, choć znam takich co latają z zadowoleniem i są
podobnego wzrostu.

Dokładnie, ja mam 190/120 i trampkiem z wielkÄ… przyjemnoĹ›ciÄ… latam
:)

--

15 Data: Wrzesien 22 2011 21:11:02
Temat: Re: Africa Twin [OT]
Autor: Ivam 

Użytkownik "falco"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

A teraz nakrÄ™cam już 3 dyszkÄ™ T.Apaczem

Tyle km sie robi, a jak sie sprawdzi allegro to wychodzi, ze kazdy sprzet ma przejechane 30kkm. Niezaleznie czy sprzet ma 5 czy 15lat ;)

A w temacie - TDM'a super sprawa. Mialem powazny dylemat przy wyborze miedzy fazerem, a TDM, ale ja jestem maly, slaby i uznalem TDM za zbyt wysoka.


--
pzdr:
Ivam

16 Data: Wrzesien 23 2011 18:00:48
Temat: Re: Africa Twin [OT]
Autor: falco 

W dniu 2011-09-22 21:11, Ivam pisze:

Tyle km sie robi, a jak sie sprawdzi allegro to wychodzi, ze kazdy
sprzet ma przejechane 30kkm. Niezaleznie czy sprzet ma 5 czy 15lat ;)

hehehe, coĹ› w tym jest, zwłaszcza, że mój ('97) gdy kupowałem w zeszłym roku miał... 21675 i tej wersji bÄ™dÄ™ siÄ™ 3mał... ;)


--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

17 Data: Wrzesien 18 2011 22:10:33
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Nikanor 

Dnia 18-09-2011 o 13:58:24 zly   napisał(a):

:) Do tej pory jeĽdziłem na kursanckiej yamaha ybr250 afair i na cbf600
Przede wszystkim planujÄ™ czÄ™sto jeĽdzić w dwie osoby.

Don't. Serio. Wożenie pasażerki zacznij planować na trzeci sezon, jak już  nakrÄ™cisz chociaż ze 20-30 tys. km. Zaczynanie jeżdżenia na motocyklu od  wożenia pasażera to proszenie siÄ™ o kłopoty. Takie z OIOM-em włÄ…cznie.  Przecież na razie ty jeszcze nawet nie wiesz czego nie wiesz.

ja mam 190cm, i ok 100kg. Na wiÄ™kszoĹ›ci do których siÄ™ przysiadałem,  czujÄ™ siÄ™ jak na motorynce ;)

I dobrze. BÄ™dziesz miał pewne podparcie obiema nogami i siłÄ™ utrzymać toto  jak ci siÄ™ bÄ™dzie walić na parkingu.

Możesz pomyĹ›leć o DL650. TrochÄ™ wiÄ™kszy niż Transalp, waży tyle samo a  sporo żwawszy. Koło z przodu ma mniejsze 19", ale po szutrze i tak  przejedziesz. Mam 185 cm i na DL650 było mi bardzo wygodnie. DL1000 ma  praktycznie tÄ™ samÄ… budowÄ™, tylko jest ciÄ™ższy i ma mniej przyjazny silnik  z TL-a. JeĹ›li planujesz jeĽdzić także po mieĹ›cie - brałbym mniejszego.  Duży to już turystyk.

A co myślicie o Yamaha TDM? Wyklucza zdaje się jazdę w terenie, ale poza
tym jakieĹ› uwagi?

IMHO - cudny motocykl. Ale nie jako twój pierwszy. Jak już bÄ™dziesz  wiedział czego chcesz i że to właĹ›nie TDM to tak.

A z tÄ… jazdÄ… w terenie - to może najpierw potrenuj na czymĹ› terenowym, co  waży 130 kg a nie 220. Jak uznasz, że fajnie i tak chcesz, to sobie potem  kupisz tÄ™ AfrykÄ™ czy coĹ›.

--
Nikanor [TE630, SH300, DR350]

18 Data: Wrzesien 18 2011 22:47:00
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Tomek Wozniakowski 

   Czesc :)

W dniu 2011-09-18 13:58, zly pisze:


:) Do tej pory jeĽdziłem na kursanckiej yamaha ybr250 afair i na cbf600

Jakbym mial wyliczac sprzety, ktorymi 'jezdzilem' w pierwszych 5 latach swojej motocyklowej kariery, to by mi wszystkich palcow pewnie zabraklo. Nigdy pozniej nie mialem takiego 'przerobu;. Z perspektywy czasu ciesze sie, ze wowczas nie stac mnie bylo na spelnienie wtedy moich motocyklowych marzen - ZZR1100, a kulalem sie na codzien ETZ150, co ja wciaz posiadam. Rowniez z pasazerem

Przede wszystkim planuję często jeĽdzić w dwie osoby. Druga jest mała, ale

Do Chorwacji, Portugalii, czy do kina na drugi koniec miasta?... Ktos juz Ci napisal o odpowiedzialnosci za pasazera i jest w tym nieco prawdy.

ja mam 190cm, i ok 100kg. Na większo¶ci do których się przysiadałem, czuję
się jak na motorynce ;)

ja mam 185 z groszami i jestem jednak nieco lzejszy, ale byl tu taki jeden nieglupi facet, co po latach stwierdzil, ze najlepiej, to mu sie jednak jezdzi po miescie GSem 500, chociaz na dlugie trasy rzeczywiscie wolalby GTR'a. Tylko on oprocz mojego wzrostu i wagi rzedu 100-120 kg. ma jeszcze nascie lat doswiadczenia na moto i dziesiatki tyciecy nawinietych kilometrow.

Wybacz, ale na razie nic nowego nie napisales, a mi sie tez wyczerpaly rady dla Ciebie. Wiele ich zreszta przeczytales nie tylko ode mnie.
Tymczasem z mojej strony koniec tematu, jesli cos sie zmieni, to napisze, ale paleczka jest IMO po Twojej stronie - musisz sam wybrac i skonczyc marudzenie nad droga Afryka - tego nie zmienisz, chyba, że zmniejszajac popyt.

Madrej decyzji Ci zycze :) serioserio :)

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek
(ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze;
CCCP...l, kaem "Pluszaki" - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR;
Nowa Iwiczna, okol. Pulaw)
ICQ 112695673

19 Data: Wrzesien 19 2011 13:42:39
Temat: Re: Africa Twin
Autor: kakmar 

Dnia 18.09.2011 Tomek Wozniakowski  napisał/a:


ja mam 185 z groszami i jestem jednak nieco lzejszy, ale byl tu taki
jeden nieglupi facet, co po latach stwierdzil, ze najlepiej, to mu sie
jednak jezdzi po miescie GSem 500, chociaz na dlugie trasy rzeczywiscie
wolalby GTR'a. Tylko on oprocz mojego wzrostu i wagi rzedu 100-120 kg.
ma jeszcze nascie lat doswiadczenia na moto i dziesiatki tyciecy
nawinietych kilometrow.

Ja mam 183, ale GS500 mi siÄ™ Ľle jeĽdzi, głównie dlatego że łokciami
zawadzam o kolana. Dlatego nie polecił bym go nikomu wiÄ™kszemu.

--
kakmaratgmaildotcom

20 Data: Wrzesien 20 2011 08:41:03
Temat: Re: Africa Twin
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-09-18 13:58, zly pisze:

Odpusc sobie na razie Afrike. Nad trampkiem sie mozesz zastanowic, ale
moim zdaniem, jesli juz koniecznie chcesz wysoka koze, to na pierwsze
wez cos lzejszego - jakiegos singla, moze freewinda, KLE500 albo jakies
XT600/660, ew. rzeczywiscie Trampka.
Ew. rozejrzyj sie w nakedach - CBF500 powinna byc do kupienia w
okolicach 10 kPLN, a GS500 czy ER5 z pocalowaniem w reke.

Przede wszystkim planuję często jeĽdzić w dwie osoby. Druga jest mała, ale
ja mam 190cm, i ok 100kg. Na większo¶ci do których się przysiadałem, czuję
się jak na motorynce ;)

Do jakiej turystyki? Jeżeli zamierzasz jeĽdzić po asfalcie to ani africa ani tym bardziej trampek nie będ± do tego stworzone.

Aha... o Tigerze IMO zapomnij, bo to jednak sprzet bij±cy AT dynamik± i
choc zacny, to na poczatek nie polecam. Podobnie SuperTerefere :)

A co my¶licie o Yamaha TDM? Wyklucza zdaje się jazdę w terenie, ale poza
tym jakie¶ uwagi?


TDM to bardzo fajny motocykl. Miałem okazję się nim przejechać jak szukałem motocykla. Moim zdaniem na niezły ci±g. Silnik zachęca do dynamicznej jazdy. Zawieszenie i rama jest nie tyle bardziej szosowa co jest do jazdy po szosie. Dodano tylko większy skok zawieszenia.
Dla porównania wg mnie:
TDM okre¶liłbym jako 70% szosa 30% teren a DLa jako 65% szosa i 35 % teren, versys 80% szosa i 20% teren, nowy trampek 50% szosa i 50% teren.

Żeby nie było - teren to ja rozumiem - nie bagno ale jak nadaje się motocykl do jazdy po drogach ostatniej kategorii, ¶cieżek le¶nych, latania po rżysku ;) czy innych próbach dotarcia do horyzontu niekoniecznie po ubitym i twardym.

Pozdrawiam
Rafał

21 Data: Wrzesien 20 2011 20:57:46
Temat: Re: Africa Twin
Autor: blackraven 

Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2011-09-18 13:58, zly pisze:


Do jakiej turystyki? Jeżeli zamierzasz jeĽdzić po asfalcie to ani africa
ani tym bardziej trampek nie będ± do tego stworzone.

Aha... o Tigerze IMO zapomnij, bo to jednak sprzet bij±cy AT dynamik± i
choc zacny, to na poczatek nie polecam. Podobnie SuperTerefere :)

A co my¶licie o Yamaha TDM? Wyklucza zdaje się jazdę w terenie, ale poza
tym jakie¶ uwagi?


TDM to bardzo fajny motocykl. Miałem okazję się nim przejechać jak
szukałem motocykla. Moim zdaniem na niezły ci±g. Silnik zachęca do
dynamicznej jazdy. Zawieszenie i rama jest nie tyle bardziej szosowa co
jest do jazdy po szosie. Dodano tylko większy skok zawieszenia.
Dla porównania wg mnie:
TDM okre¶liłbym jako 70% szosa 30% teren a DLa jako 65% szosa i 35 %
teren, versys 80% szosa i 20% teren, nowy trampek 50% szosa i 50% teren.

A jak by¶cie zaszeregowali Triumpha Tigera 955i (zaczynam się nim
interesować w prespektywie następnego motocykla). Czy maj±c 190cm wzrostu
moto nie będzie za małe?

Pozdrawiam
Jansun

22 Data: Wrzesien 15 2011 14:25:02
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 15-09-2011 13:28, zly pisze:
[cut]

I tak sobie siedzę i szukam i nie da rady kupić nic fajnego w sensownej
cenie :/

Mam podobne spostrzezenia i doszedlem do wniosku MIT i LEGENDA, kupujesz motocykl ktory nie jedzie, nie ma zawieszenia, jest przestarzaly ale w zestawie dostajesz MIT i LEGENDE.
A ze ludziom sie wydaje, ze od AT nie ma lepszego sprzetu to i efekty cenowe widac.
Ale spoko, rynek weryfikuje wszystko :)


--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl

23 Data: Wrzesien 15 2011 14:39:40
Temat: Re: Africa Twin
Autor: zly 

Dnia Thu, 15 Sep 2011 14:25:02 +0200, Grzegorz Rogala napisał(a):

Ale spoko, rynek weryfikuje wszystko :)

Byle szybko, bo chciałbym jeszcze w tym sezonie pojeĽdzić :)
--
marcin

24 Data: Wrzesien 16 2011 07:50:23
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Piotr Rezmer 

zly pisze:

Byle szybko, bo chciałbym jeszcze w tym sezonie pojeĽdzić :)

A rozważałe¶ F800 GS? Czy raczej nie leży w kontekscie?

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

25 Data: Wrzesien 16 2011 09:32:32
Temat: Re: Africa Twin
Autor: zly 

Dnia Fri, 16 Sep 2011 07:50:23 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

A rozważałe¶ F800 GS? Czy raczej nie leży w kontekscie?

W kontek¶cie finansowym na pewno ;) Raczej tak max 13-14k chciałbym wydać.
--
marcin

26 Data: Wrzesien 15 2011 15:27:13
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Grzegorz Rogala napisał(a):

Mam podobne spostrzezenia i doszedlem do wniosku MIT i LEGENDA, kupujesz motocykl ktory nie jedzie, nie ma zawieszenia, jest przestarzaly ale w zestawie dostajesz MIT i LEGENDE.

No a forum AT? Zloty, naklejki, koszulki te sprawy.

Ale spoko, rynek weryfikuje wszystko :)

Za ta sama kupuje sie motocykle dekade nowsze i klase lepsze.
Swoja droga jak jest z cenami AT za granica? Tez takie kosmiczne?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

27 Data: Wrzesien 15 2011 15:59:46
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 15-09-2011 15:27, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

No a forum AT? Zloty, naklejki, koszulki te sprawy.

A to przepraszam, MIT i LEGENDA i forum ;)
Tylko co z tego jak nadal motur jest z chuja wyjety..

Za ta sama kupuje sie motocykle dekade nowsze i klase lepsze.
Swoja droga jak jest z cenami AT za granica? Tez takie kosmiczne?

Patrzac na ebay tez trzeba wywalic 2-3kE.


--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl

28 Data: Wrzesien 16 2011 00:04:44
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Tomek Wozniakowski 

   Czesc :)

W dniu 2011-09-15 15:59, Grzegorz Rogala pisze:

W dniu 15-09-2011 15:27, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

No a forum AT? Zloty, naklejki, koszulki te sprawy.

A to przepraszam, MIT i LEGENDA i forum ;)

Jeszcze znaczek... nie zapominaj o tym skrzydelku. Za nie trzeba slono zaplacic, niezaleznie od modelu ;)

W ramach anegdotki, jak sie pewnemu wyznawcy religii Hondy dalem przejechac gaciami, to wrocil uhahany od ucha do ucha i zasmucony, bo stwierdzil jeden powazny brak w tym moto - brak odpowiedniego znaczka na zbiorniku, bo w sumie tak fajnym moto, to jeszcze nie jezdzil ;p


Za ta sama kupuje sie motocykle dekade nowsze i klase lepsze.
Swoja droga jak jest z cenami AT za granica? Tez takie kosmiczne?

Patrzac na ebay tez trzeba wywalic 2-3kE.

w sumie, jakby spojrzec na Africe jako na lokate kapitalu, to jedno z nielicznych moto spelniajacych takie kryterium :)

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek
(ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze;
CCCP...l, kaem "Pluszaki" - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR;
Nowa Iwiczna, okol. Pulaw)
ICQ 112695673

29 Data: Wrzesien 15 2011 16:50:33
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Norbi 

W dniu 2011-09-15 14:25, Grzegorz Rogala pisze:

A ze ludziom sie wydaje, ze od AT nie ma lepszego sprzetu to i efekty
cenowe widac.
Ale spoko, rynek weryfikuje wszystko :)



Tiger lepsiejszy ? :)

Norbi
BLACK XX'03

30 Data: Wrzesien 15 2011 17:08:29
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 15-09-2011 16:50, Norbi pisze:

Tiger lepsiejszy ? :)

w kazdym calu :P
chociaz nie ma co i po co go porownywac do AT.

--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl

31 Data: Wrzesien 15 2011 13:59:42
Temat: Re: Africa Twin
Autor: LukeB 

On 15 Wrz, 16:50, Norbi  wrote:

W dniu 2011-09-15 14:25, Grzegorz Rogala pisze:
Tiger lepsiejszy ? :)

No ba, za cenę Afryki masz moto rocznik 200x, z zajebiaszczo
elastycznym silnikiem o mocy 105 KM, momencie 92Nm przy 4000 RPM, do
tego sztywny zawias (po winklach idzie jak po szynie), regulowana w 6
pozycjach, wygodna kanapa; wtrysk i spalanie rzędu 5,5l/100km, zasięg
niemal 400km na jednym baku, porz±dne ¶wiatła i hamulce (standardowo z
przewodami w oplocie), a waży tyle co Afryka. Trasę Belgrad -
Budapeszt robiłem nie schodz±c poniżej 150-160 km/h. Chciałbym widzieć
kierownika Afry po takiej jeĽdzie. Varadero i R1150GS Tygrys zostawia
na ¶wiatłach. Wady - nieco gorszy w teren (mniejsze, 19" koło z przodu
- ogólnie rozmiary opon nie przystaj±ce do rozmiarów enduro i gorsza
pozycja do jazdy off), kiepska fabryczna szyba, no i ci±gle słaba
dostępno¶ć czę¶ci. Poza tym to wogóle inna klasa sprzętu... Ogólnie
Tiger to BARDZO niedocenione w Polandii moto, którego 'wad±' jest
tylko to, że nie jest made in Japan (chociaż w sumie to jest,
wystarczy spojrzeć na podzespoły :P ). A zapi...dala aż miło.

--
Baran,
Triumph Tiger 955i, Honda Pantheon 150, Warszawa

32 Data: Wrzesien 15 2011 23:49:50
Temat: Re: Africa Twin
Autor: zly 

Dnia Thu, 15 Sep 2011 13:59:42 -0700 (PDT), LukeB napisał(a):

On 15 Wrz, 16:50, Norbi  wrote:
W dniu 2011-09-15 14:25, Grzegorz Rogala pisze:
Tiger lepsiejszy ? :)
No ba,

No dobra, zainteresowali¶cie mnie, chociaż wygl±dało jakby¶cie się
nabijali. Wizualnie podoba mi się dużo mniej. I z tego co doczytałem jest
mniejszy. Jak usiadłem, na AT to od razu wiedziałem, że to to, w
przeciwieństwie do takiego Transalpa, który wydaje mi się nieco za niski.
Mam 190cm i ogólnie do¶ć długie kończyny;) Nie będzie toto za małe?
--
marcin

33 Data: Wrzesien 15 2011 22:25:11
Temat: Re: Africa Twin
Autor: LukeB 

On 15 Wrz, 23:49, zly  wrote:

No dobra, zainteresowali cie mnie, chocia wygl da o jakby cie si
nabijali. Wizualnie podoba mi si du o mniej. I z tego co doczyta em jest
mniejszy. Jak usiad em, na AT to od razu wiedzia em, e to to, w
przeciwie stwie do takiego Transalpa, kt ry wydaje mi si nieco za niski.
Mam 190cm i og lnie do d ugie ko czyny;) Nie b dzie toto za ma e?
--
marcin

Usiadz i sie przekonasz, tylko kaz sobie zrobic najpierw kanape na
maxa w gore.
Ja mam 186 cm wzrostu i jezdze na srodkowej pozycji.
Co do kwestii wizualnej, to na zywo wyglada znacznie lepiej niz na
fotkach.
Poza tym to nie chopper, to ma jezdzic a nie wygladac i nie martw
sie,
kierownicy Afryk i tak ogladali by tylko twoje plecy i kufer.

--
Baran,
Triumph Tiger 955i, Honda Pantheon 150, Warszawa

34 Data: Wrzesien 27 2011 05:53:12
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Gawron 

On 16 Wrz, 07:25, LukeB  wrote:
..

Poza tym to nie chopper, to ma jezdzic a nie wygladac i nie martw
sie,
kierownicy Afryk i tak ogladali by tylko twoje plecy i kufer.

Jakby o to chodzilo to nikt Afryka by nie jezdzil.

Gawron
AT

35 Data: Wrzesien 16 2011 07:54:18
Temat: Re: Africa Twin
Autor: OGONek~ 


Użytkownik "zly"  napisał w wiadomo¶ci


No dobra, zainteresowali¶cie mnie, chociaż wygl±dało jakby¶cie się
nabijali. Wizualnie podoba mi się dużo mniej. I z tego co doczytałem jest
mniejszy. Jak usiadłem, na AT to od razu wiedziałem, że to to, w
przeciwieństwie do takiego Transalpa, który wydaje mi się nieco za niski.
Mam 190cm i ogólnie do¶ć długie kończyny;) Nie będzie toto za małe?

Wydaje mi się że zobacz jeszcze super tenere.

--
OGONek~

36 Data: Wrzesien 16 2011 08:41:26
Temat: Re: Africa Twin
Autor: AZ 

On 2011-09-16, OGONek~  wrote:

No dobra, zainteresowali¶cie mnie, chocia¿ wygl±da³o jakby¶cie siê
nabijali. Wizualnie podoba mi siĂŞ duÂżo mniej. I z tego co doczytaÂłem jest
mniejszy. Jak usiadÂłem, na AT to od razu wiedziaÂłem, Âże to to, w
przeciwieñstwie do takiego Transalpa, który wydaje mi siĂŞ nieco za niski.
Mam 190cm i ogólnie do¶æ dÂługie koñczyny;) Nie bĂŞdzie toto za maÂłe?

Wydaje mi siĂŞ Âże zobacz jeszcze super tenere.

Tytus wroci to opowie Ci cos o tym motocyklu :-)

--
Artur

37 Data: Wrzesien 16 2011 11:25:32
Temat: Re: Africa Twin
Autor: zly 

Dnia Fri, 16 Sep 2011 07:54:18 +0200, OGONek~ napisał(a):

Wydaje mi się że zobacz jeszcze super tenere.

Jutro będę miał okazję się przymierzyć. A jak to się ma do tego Tigera, bo
wygl±daj± na dwa zupełnie różne moto?
--
marcin

38 Data: Wrzesien 16 2011 12:50:34
Temat: Re: Africa Twin
Autor: OGONek~ 

Użytkownik "zly"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia Fri, 16 Sep 2011 07:54:18 +0200, OGONek~ napisał(a):

Wydaje mi się że zobacz jeszcze super tenere.

Jutro będę miał okazję się przymierzyć. A jak to się ma do tego Tigera, bo
wygl±daj± na dwa zupełnie różne moto?

Super tenera zawsze była super sprzętem na dalekie wojaże po bezdrożach
¶wiata. Zawdzięcza to klasycznej konstrukcji ramy (stalowa) któr± każdy
rosjanin czy inny tubylec kowal pospawa przy pomocy prętów zbrojeniowych.
To tylko jedna z jej licznych zalet.

Pozdrawiam

--
OGONek~

39 Data: Wrzesien 16 2011 04:32:05
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Domin 

Wydaje mi si e zobacz jeszcze super tenere.

--
OGONek~
Nie wydaje sie, tylko zobacz. Tutaj masz link:
http://xtzclub.pl/threads/2771-Bartasowa-Africa-wrogi-motung.
dotyczacy pewnej historii gdzie gosc stwierdzil iz przesiada sie z ST
na Africe. Final historii jest taki, ze Africa jest na sprzedaz, a on
szuka ST.
Pozdrawiam
DominikK
Yamaha Super Tenere 750

40 Data: Wrzesien 16 2011 13:42:19
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Jasio 

Domin  napisala rzekomo

Wydaje mi si e zobacz jeszcze super tenere.
--
OGONek~
Nie wydaje sie, tylko zobacz. Tutaj masz link:
http://xtzclub.pl/threads/2771-Bartasowa-Africa-wrogi-motung.
dotyczacy pewnej historii gdzie gosc stwierdzil iz przesiada sie z ST
na Africe. Final historii jest taki, ze Africa jest na sprzedaz, a on
szuka ST.
Pozdrawiam
DominikK
Yamaha Super Tenere 750

Tylko, zeby to zobaczyc, to musi sie zalogowac.
Ech, kluby, naszywki, fora, regulaminy...

A to z harlejowcow sie nabijaja - widze, ze offroadowcy nie lepsi.

--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

41 Data: Wrzesien 16 2011 13:48:25
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Domin napisał(a):

Nie wydaje sie, tylko zobacz. Tutaj masz link:
http://xtzclub.pl/threads/2771-Bartasowa-Africa-wrogi-motung.

Podaj swoj login i haslo, zebysmy mogli przeczytac i ewentualnie sie wypowiedziec typu "aha".

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
clr 125 do wziecia
Krakuf

42 Data: Wrzesien 16 2011 14:26:59
Temat: Re: Africa Twin
Autor: OGONek~ 

Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'"  napisał w wiadomo¶ci

Domin napisał(a):
Nie wydaje sie, tylko zobacz. Tutaj masz link:
http://xtzclub.pl/threads/2771-Bartasowa-Africa-wrogi-motung.

Podaj swoj login i haslo, zebysmy mogli przeczytac i ewentualnie sie
wypowiedziec typu "aha".

Nic bardziej nie wqrwia jak jakie¶ pojebane fora z logowaniem i rejestracj±.
Omijam takie szerokim łukiem i to wła¶nie ladmini zyskuj± swoim działaniem.

--
OGONek~

43 Data: Wrzesien 17 2011 15:36:14
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Domin 

On Sep 16, 1:48 pm, Kamil Nowak 'Amil'  wrote:

Domin napisał(a):

> Nie wydaje sie, tylko zobacz. Tutaj masz link:
>http://xtzclub.pl/threads/2771-Bartasowa-Africa-wrogi-motung.

Podaj swoj login i haslo, zebysmy mogli przeczytac i ewentualnie sie
wypowiedziec typu "aha".

Nie bardzo rozumiem, co chciales powiedziec? Ze forum wymaga
logowania? No tak, ale pewnie jesli kogos temat interesuje, to
poswieci 5 minut na rejestracje, a potem zapomnie. Rachunek mu raczej
do domu nie bedzie przychodzil co miesiac.
W podanym linku masz konkret dotyczacy porownania tych dwoch
motocykli. Teraz zastanowmy sie co zajmie wiecej czasu: rejestracja na
forum (zgadzam sie ze to bezsens, aby przeczytac posty), czy czytanie
takich wypocin jak Twoje (swoja droga mojej odpowiedzi rowniez) w tym
watku dwie wypowiedzi nie majace zadnej wartosci merytorycznej.
Pozdrawiam
Domin
XTZ 750, ale nie Krakuf lecz Krakow

44 Data: Wrzesien 20 2011 11:47:05
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Magic 

W dniu 2011-09-18 00:36, Domin pisze:

On Sep 16, 1:48 pm, Kamil Nowak   wrote:
Domin napisał(a):

Nie wydaje sie, tylko zobacz. Tutaj masz link:
http://xtzclub.pl/threads/2771-Bartasowa-Africa-wrogi-motung.

Podaj swoj login i haslo, zebysmy mogli przeczytac i ewentualnie sie
wypowiedziec typu "aha".

Nie bardzo rozumiem, co chciales powiedziec? Ze forum wymaga
logowania? No tak, ale pewnie jesli kogos temat interesuje, to
poswieci 5 minut na rejestracje, a potem zapomnie. Rachunek mu raczej
do domu nie bedzie przychodzil co miesiac.

Nie, chodzi o to że ktoĹ› może chcieć zerknąć czy go to zainteresuje a rejestrowac siÄ™ po obejrzeniu i ocenie. Czyli oglÄ…dać i czytać tak, ale pisać nie. I to jest ok. Koniecznoć rejestracji żeby w ogóle zobaczyć o co kaman jest bez sensu - pomijam fora i listy czysto prywatne gdzie wchodzi siÄ™ za zaproszeniem.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

45 Data: Wrzesien 24 2011 00:00:12
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Don Pedro 

W dniu 2011-09-18 00:36, Domin pisze:

On Sep 16, 1:48 pm, Kamil Nowak   wrote:
Domin napisał(a):

Nie wydaje sie, tylko zobacz. Tutaj masz link:
http://xtzclub.pl/threads/2771-Bartasowa-Africa-wrogi-motung.

Podaj swoj login i haslo, zebysmy mogli przeczytac i ewentualnie sie
wypowiedziec typu "aha".

Nie bardzo rozumiem, co chciales powiedziec? Ze forum wymaga
logowania? No tak, ale pewnie jesli kogos temat interesuje, to
poswieci 5 minut na rejestracje, a potem zapomnie. Rachunek mu raczej
do domu nie bedzie przychodzil co miesiac.

O to, że aby coĹ› przeczytać, nie chce zostawiać info o sobie w sieci. Ja też zazwyczaj zlewam takie fora. Czego siÄ™ wstydzi to forum, że wymaga rejestracji?


Pozdrawiam
Domin
XTZ 750, ale nie Krakuf lecz Krakow

Również pozdr
DP
z domu Kraków, a co!

46 Data: Wrzesien 16 2011 14:44:07
Temat: Re: Africa Twin
Autor: KiloSierra 

W dniu 11/09/15 22:59, LukeB pisze:

Triumph Tiger 955i,

ło bosh... jaki on brzydki :/

47 Data: Wrzesien 19 2011 21:48:26
Temat: Re: Africa Twin
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-09-16 14:44, KiloSierra pisze:

W dniu 11/09/15 22:59, LukeB pisze:

Triumph Tiger 955i,

ło bosh... jaki on brzydki :/

Brzydkie i wstrętne to jest to: http://tinyurl.com/6ek5482

KTM 990 adventure dakar 2011. Jakim antytalentem designerskim trzeba być aby zrobić pomarańczowy gmol do niebieskiego plastiku...
Na żywo widziałem to pare miesiÄ™cy temu i do tej pory mnie mdli.

Pozdrawiam
Rafał

48 Data: Wrzesien 19 2011 22:43:51
Temat: Re: Africa Twin
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-09-19 21:48, The_EaGle pisze:

KTM 990 adventure dakar 2011. Jakim antytalentem designerskim trzeba być
aby zrobić pomarańczowy gmol do niebieskiego plastiku...
Na żywo widziałem to pare miesiÄ™cy temu i do tej pory mnie mdli.

Od kiedy tu jestem to mialem generalnie w dupie dyskusje nt urody motocykli, choc wiem ze niektorym sie musi blyszczec, niektorzy spiewali psalmy do malowania sportow (Wayne) niektorzy lubia zebrowane cylindry abo ze jak naked to szybka to profanacja i takie tam. I generalnie jak mialem w dupie tak mam, nie mowiac juz o tym ze zawsze mialem najbrzydszy motocykl na tej liscie, a jak juz nie najbrzydszy to przynajmniej dobrze brudny. Wiem, wiem zgadza sie, piore kombinezon raz w sezonie ale juz naprawde nie szlo sie od much odgonic.

Ale zeby kolory tak przezywac ? Do torebki Ci nie pasuja czy do szpilek?

To nie jest lista emo, tu motocykle sa do jezdzenia ewentualnie do podziwiania za dizajn abo robale-tribale i pincet warstw lakieru.

A tego gmola i kawalek ramy to Ci pokoloruja za 200 na jaki Ci tam najbardziej pasuje... różowy?

Pytam no bo nie wiem.

KJ
PS. Jak sie raz w tym roku odpindrzylem na nowke sztuke od butow po kask to potem mnie zaciagneli z ulicy na sesje z modelka w topless, ale to temat na calkiem inny temat.

49 Data: Wrzesien 19 2011 23:39:30
Temat: Re: Africa Twin
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-09-19 22:43, KJ Siła Słów pisze:

W dniu 2011-09-19 21:48, The_EaGle pisze:

KTM 990 adventure dakar 2011. Jakim antytalentem designerskim trzeba być
aby zrobić pomarańczowy gmol do niebieskiego plastiku...
Na żywo widziałem to pare miesiÄ™cy temu i do tej pory mnie mdli.

Od kiedy tu jestem to mialem generalnie w dupie dyskusje nt urody
motocykli, choc wiem ze niektorym sie musi blyszczec, niektorzy spiewali
psalmy do malowania sportow (Wayne) niektorzy lubia zebrowane cylindry
abo ze jak naked to szybka to profanacja i takie tam. I generalnie jak
mialem w dupie tak mam, nie mowiac juz o tym ze zawsze mialem
najbrzydszy motocykl na tej liscie, a jak juz nie najbrzydszy to
przynajmniej dobrze brudny. Wiem, wiem zgadza sie, piore kombinezon raz
w sezonie ale juz naprawde nie szlo sie od much odgonic.

Chwalisz siÄ™ czy chciałeĹ› coĹ› udowodnić?

Ale zeby kolory tak przezywac ? Do torebki Ci nie pasuja czy do szpilek?

Ty jesteĹ› z tych co montujÄ… sobie różowe zakrÄ™tki do wentyli i niebieskie Ĺ›wiatła pozycyjne? Ubierasz siÄ™ na Ĺ›lub w różowy garnitur i niebieskie mokasyny? Zakładasz różowy szal do zielonego swetra?
Nie masz nawet upoĹ›ledzonego jak każdy facet zmysłu estetycznego?
Jest coĹ› takiego jak niepasujÄ…ce do siebie kolory i generalnie o tym mówiÄ™. Ja rozumiem że turystyczne enduro ma być funkcjonalne ale pomalowanie go w ten sposób w jaki robi to KTM to istny odpust. Brakuje tylko bombek i kolorowych Ĺ›wiatełek.

To nie jest lista emo, tu motocykle sa do jezdzenia ewentualnie do
podziwiania za dizajn abo robale-tribale i pincet warstw lakieru.

NaprawdÄ™ to jakie tematy na p.r.m mogÄ… być poruszane? Gdzie jest zestaw tematów do wyboru ?

To jest ogólnodostÄ™pna grupa o motocyklach wiÄ™c można niej pisać zgodnie z netykietÄ… wszystko co jest zwiÄ…zane z motocyklami a lakier jak najbardziej jest ich częściÄ….

A tego gmola i kawalek ramy to Ci pokoloruja za 200 na jaki Ci tam
najbardziej pasuje... różowy?

Na taki który nie bÄ™dzie siÄ™ tak rzucał w oczy jak pomaraĹ„czowy na tle niebieskiego...


Pytam no bo nie wiem.

Już wiesz.


KJ
PS. Jak sie raz w tym roku odpindrzylem na nowke sztuke od butow po kask
to potem mnie zaciagneli z ulicy na sesje z modelka w topless, ale to
temat na calkiem inny temat.

I siÄ™ zgodziłeĹ›? Przecież zmysłu estetycznego nie masz wiec co za różnica czy modelka czy straszydło? ;)

--
Pozdrawiam
Rafał

50 Data: Wrzesien 20 2011 11:46:24
Temat: Re: Africa Twin
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-09-19 23:39, The_EaGle pisze:


To jest ogólnodostÄ™pna grupa o motocyklach wiÄ™c można niej pisać zgodnie
z netykietÄ… wszystko co jest zwiÄ…zane z motocyklami a lakier jak
najbardziej jest ich częścią.

Lawa tez tak gada.

Nie rozumiemy sie ale ze moja misja edukacyjna na tej liscie sie wyczerpala wiec musisz sam pomyslec co przekazywal moj przekaz.

KJ

51 Data: Wrzesien 19 2011 23:24:25
Temat: Re: Africa Twin
Autor: kakmar 

Dnia 19.09.2011 KJ Siła Słów  napisał/a:

PS. Jak sie raz w tym roku odpindrzylem na nowke sztuke od butow po kask
to potem mnie zaciagneli z ulicy na sesje z modelka w topless, ale to
temat na calkiem inny temat.

Opowiadaj ;)

--
kakmaratgmaildotcom

52 Data: Wrzesien 20 2011 11:47:31
Temat: Re: Africa Twin
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-09-20 01:24, kakmar pisze:

Dnia 19.09.2011 KJ Siła   napisał/a:
PS. Jak sie raz w tym roku odpindrzylem na nowke sztuke od butow po kask
to potem mnie zaciagneli z ulicy na sesje z modelka w topless, ale to
temat na calkiem inny temat.

Opowiadaj ;)

Dobra.

Ktoregos dlugiego zimowego wieczoru.

KJ

53 Data: Wrzesien 20 2011 06:44:19
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Jasio 

Użytkownik "KJ Siła Słów"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2011-09-19 21:48, The_EaGle pisze:

KTM 990 adventure dakar 2011. Jakim antytalentem designerskim trzeba być
aby zrobić pomarańczowy gmol do niebieskiego plastiku...
Na żywo widziałem to pare miesiÄ™cy temu i do tej pory mnie mdli.

Od kiedy tu jestem to mialem generalnie w dupie dyskusje nt urody motocykli, choc wiem ze niektorym sie musi blyszczec, niektorzy spiewali psalmy do malowania sportow (Wayne) niektorzy lubia zebrowane cylindry abo ze jak naked to szybka to profanacja i takie tam.

Ale szybka w golasie to jest profanacja.
Howgh.

--
Jasio-cykow
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

54 Data: Wrzesien 20 2011 08:52:45
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Jasio napisał(a):

Ale szybka w golasie to jest profanacja.

a w toplesie?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

55 Data: Wrzesien 20 2011 09:18:37
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Magic 

W dniu 2011-09-20 06:44, Jasio pisze:


Ale szybka w golasie to jest profanacja.
Howgh.


Sracja :)
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

56 Data: Wrzesien 20 2011 07:44:39
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Tytus z domQ 

Siemka

*** "KJ Siła Słów"
 PS. Jak sie raz w tym roku odpindrzylem na nowke sztuke od butow po kask
 to potem mnie zaciagneli z ulicy na sesje z modelka w topless, ale to
 temat na calkiem inny temat.

To takie sa odczucia po spotkaniu z ortopeda??? Czy za duzo znieczulenia???

--
         Tytus
żółta motorynka
malagutek RWD

57 Data: Wrzesien 20 2011 11:50:39
Temat: Re: Africa Twin
Autor: duddits 

On 09/19/11 22:43, KJ Siła Słów wrote:

PS. Jak sie raz w tym roku odpindrzylem na nowke sztuke od butow po kask
to potem mnie zaciagneli z ulicy na sesje z modelka w topless, ale to
temat na calkiem inny temat.

Pewnie drugiego Fronczewskiego chcieli z Ciebie zrobić.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

58 Data: Wrzesien 24 2011 00:04:08
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Don Pedro 

W dniu 2011-09-19 22:43, KJ Siła Słów pisze:
(...)

mialem w dupie tak mam, nie mowiac juz o tym ze zawsze mialem
najbrzydszy motocykl na tej liscie, a jak juz nie najbrzydszy to
przynajmniej dobrze brudny.

Chujatam. Jak miałeĹ› ZZR to ja miałem CBX550 FII, a on był zdecydowanie brzydszy. Vide pogoĹ„ za lisem, na której Maxxowi wpadł kamyk pod sprzÄ™gło.

Pozdr
DP

PS. Imidż se jakoĹ› odbudujesz.

59 Data: Wrzesien 27 2011 16:41:01
Temat: Re: Africa Twin
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-09-24 00:04, Don Pedro pisze:

Chujatam. Jak miałeĹ› ZZR to ja miałem CBX550 FII, a on był zdecydowanie
brzydszy.

Jesli to było Ĺ›wiezo po malowaniu u Damiano to fakt, mogl nie byc.

Ale to byl tylko moment.

KJ

60 Data: Wrzesien 27 2011 05:50:53
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Gawron 

On 15 Wrz, 22:59, LukeB  wrote:

On 15 Wrz, 16:50, Norbi  wrote:

> W dniu 2011-09-15 14:25, Grzegorz Rogala pisze:
> Tiger lepsiejszy ? :)

No ba, za cenę Afryki masz moto rocznik 200x, z zajebiaszczo
elastycznym silnikiem o mocy 105 KM, momencie 92Nm przy 4000 RPM, do
tego sztywny zawias (po winklach idzie jak po szynie), regulowana w 6
pozycjach, wygodna kanapa; wtrysk i spalanie rzędu 5,5l/100km, zasięg
niemal 400km na jednym baku, porz±dne ¶wiatła i hamulce (standardowo z
przewodami w oplocie), a waży tyle co Afryka. Trasę Belgrad -
Budapeszt robiłem nie schodz±c poniżej 150-160 km/h. Chciałbym widzieć
kierownika Afry po takiej jeĽdzie. Varadero i R1150GS Tygrys zostawia
na ¶wiatłach. Wady - nieco gorszy w teren (mniejsze, 19" koło z przodu
- ogólnie rozmiary opon nie przystaj±ce do rozmiarów enduro i gorsza
pozycja do jazdy off), kiepska fabryczna szyba, no i ci±gle słaba
dostępno¶ć czę¶ci. Poza tym to wogóle inna klasa sprzętu... Ogólnie
Tiger to BARDZO niedocenione w Polandii moto, którego 'wad±' jest
tylko to, że nie jest made in Japan (chociaż w sumie to jest,
wystarczy spojrzeć na podzespoły :P ). A zapi...dala aż miło.

Porownujecie z Rogalem gruszki z jablkami. Nie wszystkim musi pasowac
to samo.
Ale fakt, ze ceny sa zaporowe.

Gawron
AT

61 Data: Wrzesien 16 2011 10:34:41
Temat: Re: Africa Twin
Autor: revell 

jest przestarzaly ale w zestawie dostajesz MIT i LEGENDE.
A ze ludziom sie wydaje, ze od AT nie ma lepszego sprzetu to i efekty
cenowe widac.
Ale spoko, rynek weryfikuje wszystko :)


a nie chodzi może o to, że tak± afryke to każdy kowal w Mongolii naprawi?

--
pozdrawiam
tomek - t.alp - 0,6

62 Data: Wrzesien 16 2011 10:46:46
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

revell napisał(a):

a nie chodzi może o to, że tak± afryke to każdy kowal w Mongolii naprawi?

Jest dziesiatki innych motocykli ktora sa prostsze w naprawie i robia to samo a czasami i lepiej i tyle nie kosztuja.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

63 Data: Wrzesien 16 2011 21:38:27
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Nikanor 

Dnia 16-09-2011 o 10:34:41 revell <poczta.tio.pl> napisał(a):

a nie chodzi mo¿e o to, ¿e tak± afryke to ka¿dy kowal w Mongolii naprawi?

Gdyż kowale w Mongolii sÄ… wyposażeni w stock części i serwisówki do  Afryki, ale do KTM990 to już nie?

--
Nikanor [TE630, SH300, DR350]

64 Data: Wrzesien 20 2011 08:47:31
Temat: Re: Africa Twin
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-09-16 21:38, Nikanor pisze:

Dnia 16-09-2011 o 10:34:41 revell <poczta.tio.pl> napisał(a):

a nie chodzi mo¿e o to, ¿e tak± afryke to ka¿dy kowal w Mongolii naprawi?

Gdyż kowale w Mongolii sÄ… wyposażeni w stock części i serwisówki do
Afryki, ale do KTM990 to już nie?

W sumie to DHL bÄ™dzie miał bliżej z Japonii do Mongolii niż z Austrii... Może to o to chodzi?

Pozdrawiam
Rafał

65 Data: Wrzesien 27 2011 14:16:11
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-16 21:38, Nikanor pisze:

Gdyż kowale w Mongolii sÄ… wyposażeni w stock części i serwisówki do
Afryki, ale do KTM990 to już nie?

Bylem na 2tygodniowej wycieczce w towarzystwie 2 afryk i 2 duzych katow 990 chyba wlasnie (1,5-2,5 roku mialy). Obydwa katy sie zjebaly. Po prawdzie w jednej afryce poprzez zaniedbanie wlasciciela sfajczyl sie regler, no ale jego wymiana trwala moment i problem dal sie zdiagnozowac gdzies posrodku niczego. Natomiast ktmy wrocily zjebane (jeden nawet zakonczyl na wlasnych kolach) pomimo wielokrotnych konsultacji telefonicznych z serwisami ktm w Polsce i Niemczech.
Generalnie to te duze katy zajebiscie mi sie podobaly, ale solo bym sie nimi dalej nie wybral.

jesli ktos chce afryke to placze i placi, jesli ktos uwaza ze at jest za drogo to wybiera sposrod innych marek lub modeli, bo pomimo tego ze ludzie ciagle pieprza ze to przeplacanie i ze nie warto, afryki znajduja kupcow za ceny ktore umozliwilyby zakup duzo mlodszych/szybszych/mocniejszych sprzetow.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

66 Data: Wrzesien 28 2011 08:53:05
Temat: Re: Africa Twin
Autor: zly 

Dnia Tue, 27 Sep 2011 14:16:11 +0200, Roman Niewiarowski napisał(a):

afryki znajduja
kupcow za ceny ktore umozliwilyby zakup duzo
mlodszych/szybszych/mocniejszych sprzetow.

No i koniec końców zakupiłem AT :) JeĽdzi się fajnie :) W końcu mam
wrażenie, że siedzę na motocyklu, a nie motorynce. Demonem prędko¶ci nie
jest, ale to dobrze, nie o to chodziło. Cenowo też udało mi się w miarę
rozs±dnie.
Szybko jednak miałem awarię, okazało się, że poszedł bezpiecznik od
rozrusznika, i co¶ tam trzeba będzie pokombinować  z pomp± paliwa.
Bydlę wielkie i dwa razy zd±żyło mnie już jako niedo¶wiadczonego osła
przeci±żyć :)
Ogólnie jestem zadowolony :)
--
marcin

67 Data: Wrzesien 28 2011 09:30:09
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 08:53, zly pisze:

Szybko jednak miałem awarię, okazało się, że poszedł bezpiecznik od
rozrusznika, i co¶ tam trzeba będzie pokombinować  z pomp± paliwa.

1. pilnuj czystosci stykow zwlaszcza przy regulatorze i przy przekazniku rozrusznika. Zajrzyj do srodka bo z zewnatrz nie zawsze widac ze sa wypalone.
2. do pompy zastosuj przekaznik albo 'plytke R2D2'. Plytek troche do kupienia jest w 'sklepiku' foruma czarnuchowego. Zestaw naprawczy jest (byl?) do kupienia w larsonie.

> Bydlę wielkie i dwa razy zd±żyło mnie już jako niedo¶wiadczonego osła
> przeci±żyć :)

Normalka, to duze i ciezke moto. Ja mialem troche doswiadczenia zanim na nie wsiadlem, ale i tak zrobilem piekna parkingowe w pierwszym tygodniu uzytkowania ;)

> Ogólnie jestem zadowolony :)

I o to chodzi, o to chodzi.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

68 Data: Wrzesien 28 2011 08:50:32
Temat: Re: Africa Twin
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Roman Niewiarowski  wrote:


Szybko jednak miałem awariÄ™, okazało siÄ™, że poszedł bezpiecznik od
rozrusznika, i coĹ› tam trzeba bÄ™dzie pokombinować  z pompÄ… paliwa.

1. pilnuj czystosci stykow zwlaszcza przy regulatorze i przy przekazniku
rozrusznika. Zajrzyj do srodka bo z zewnatrz nie zawsze widac ze sa
wypalone.
2. do pompy zastosuj przekaznik albo 'plytke R2D2'. Plytek troche do
kupienia jest w 'sklepiku' foruma czarnuchowego. Zestaw naprawczy jest
(byl?) do kupienia w larsonie.

To tak wyglada uzytkowanie Hondy? Patent goni patent? Pytam bo mam KHI.

--
Artur
ZZR 1200

69 Data: Wrzesien 28 2011 11:05:19
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 10:50, AZ pisze:

To tak wyglada uzytkowanie Hondy? Patent goni patent?

Mozna wymieniac pompe co 100-150 tys km, ale ze jedyne co tam sie psuje to styki... mozna po taniosci tego uniknac. Konserwacja stykow to zwykla czynnosc obslugowa.

> Pytam bo mam KHI.

A jak powszechnie wiadomo zadne KicHI nie potrzebowalo przerabiania silnika zeby uniknac zatarcia panefki. Bo KicHI to jest najzabiestrza marka co wszystko robi idealnie i dba o klienta jak rodzona matka.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

70 Data: Wrzesien 28 2011 09:10:54
Temat: Re: Africa Twin
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Roman Niewiarowski  wrote:


Mozna wymieniac pompe co 100-150 tys km, ale ze jedyne co tam sie psuje
to styki... mozna po taniosci tego uniknac. Konserwacja stykow to zwykla
czynnosc obslugowa.

Piekna gra slow. Czyli w Hondzie kazda naprawa nazywa sie czynnoscia
obslugowa.

A jak powszechnie wiadomo zadne KicHI nie potrzebowalo przerabiania
silnika zeby uniknac zatarcia panefki. Bo KicHI to jest najzabiestrza
marka co wszystko robi idealnie i dba o klienta jak rodzona matka.

Otosz to.

--
Artur
ZZR 1200

71 Data: Wrzesien 28 2011 11:44:55
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 11:10, AZ pisze:

Czyli w Hondzie kazda naprawa nazywa sie czynnoscia obslugowa.

Utrzymanie w czystosci stykow polaczen to wg Ciebie naprawa ?
Wymiana pompy to co innego, chociaz ja to traktuje bardziej na zasadzie wymiany klockow czy zespolu napedowego. Sie zuzyje to sie wymieni. Fabrycznie jest to trwaly element, ale mozna go za dwie dychy przerobic tak by trwaloscia nie ustepowal reszcie konstrukcji.
Jestem w stanie pojac ze nie akceptujesz takiego stanu rzeczy bo w KicHI pompa robiaca 100tys przebiegu bylaby najtrwalsza czescia :P

Otosz to.

Aaaameeeeeennnnn

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

72 Data: Wrzesien 28 2011 09:58:49
Temat: Re: Africa Twin
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Roman Niewiarowski  wrote:


Utrzymanie w czystosci stykow polaczen to wg Ciebie naprawa ?
Wymiana pompy to co innego, chociaz ja to traktuje bardziej na zasadzie
wymiany klockow czy zespolu napedowego. Sie zuzyje to sie wymieni.
Fabrycznie jest to trwaly element, ale mozna go za dwie dychy przerobic
tak by trwaloscia nie ustepowal reszcie konstrukcji.
Jestem w stanie pojac ze nie akceptujesz takiego stanu rzeczy bo w KicHI
pompa robiaca 100tys przebiegu bylaby najtrwalsza czescia :P

A to w Hondzie te wszystkie wtyczki wisza za przednim kolem ze sie
brudza? Bo moje KHI lata w zimie i nie wiem co to utrzymanie czystosci
stykow polaczen.

KHI jeszcze chwila i bedzie miala 100 kkm a jedynie co wymienilem to
lancuszek napedu alternatora, no i Tytus regenerowal alternator 2
kilowym mlotkiem ale na szczescie nie udalo mu sie zepsuc choc pewnie
taki byl zamiar.

--
Artur
ZZR 1200

73 Data: Wrzesien 28 2011 12:13:16
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 11:58, AZ pisze:

A to w Hondzie te wszystkie wtyczki wisza za przednim kolem ze sie
brudza?

Te co sie sypia w at sa pod lewym boczkiem, nad tylnym kolem.

Bo moje KHI lata w zimie i nie wiem co to utrzymanie czystosci
stykow polaczen.

zajebiste to KHI, jakby kiedys zrobili motocykl ktory spelni moje oczekiwania to na pewno go wybiore sposrod innych marek! :-)

KHI jeszcze chwila i bedzie miala 100 kkm a jedynie co wymienilem to
lancuszek napedu alternatora, no i Tytus regenerowal alternator 2
kilowym mlotkiem ale na szczescie nie udalo mu sie zepsuc choc pewnie
taki byl zamiar.

Jak Twoje KicHI bedzie mialo 15 albo 2 z przodu to pogadamy o trwalosci, na razie masz ledwo dotarty motur (znaczy mialbys, jakby to byla honda) ;>

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

74 Data: Wrzesien 28 2011 10:17:18
Temat: Re: Africa Twin
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Roman Niewiarowski  wrote:


Te co sie sypia w at sa pod lewym boczkiem, nad tylnym kolem.

Czyli wspaniala mysl techniczna.

zajebiste to KHI, jakby kiedys zrobili motocykl ktory spelni moje
oczekiwania to na pewno go wybiore sposrod innych marek! :-)

To jakie masz te oczekiwania?

Jak Twoje KicHI bedzie mialo 15 albo 2 z przodu to pogadamy o trwalosci,
na razie masz ledwo dotarty motur (znaczy mialbys, jakby to byla honda) ;>

Przy 15 latach musialo by miec przebieg ponad 330kkm a tyle to nawet
motocykle Hondy nie robiom (nie mowie tu o samochodzie PanEuro).

--
Artur
ZZR 1200

75 Data: Wrzesien 28 2011 12:26:21
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 12:17, AZ pisze:

To jakie masz te oczekiwania?

Prosta konstrukcja, duza trwalosc, odprezona pozycja, duzy przeswit, kolo 21" z przodu, szprychy w kolach, jak najmniej elektroniki (czyt: nic poza modulem), motocykl ma byc duzy i dobrze znosic duze obciazenie (2 osoby + obladowane kufry), owiewki maja dobrze chronic przed warunkami atmosferycznymi. Serwis co nie mniej niz 10tys km bedzie dodatkowym plusem.
Zeby dac szanse, odpuscilem gazniki :)

Przy 15 latach musialo by miec przebieg ponad 330kkm a tyle to nawet
motocykle Hondy nie robiom (nie mowie tu o samochodzie PanEuro).

aha

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

76 Data: Wrzesien 28 2011 10:31:14
Temat: Re: Africa Twin
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Roman Niewiarowski  wrote:

W dniu 2011-09-28 12:17, AZ pisze:

To jakie masz te oczekiwania?

Prosta konstrukcja, duza trwalosc, odprezona pozycja, duzy przeswit,
kolo 21" z przodu, szprychy w kolach, jak najmniej elektroniki (czyt:
nic poza modulem), motocykl ma byc duzy i dobrze znosic duze obciazenie
(2 osoby + obladowane kufry), owiewki maja dobrze chronic przed
warunkami atmosferycznymi. Serwis co nie mniej niz 10tys km bedzie
dodatkowym plusem.
Zeby dac szanse, odpuscilem gazniki :)

Gdyby nie kolo, szprychi i przeswit to tocka w tocke moje KHI. No i nie
wiem co chcesz od gaznikow, raz na rok je wyczyszcze chociaz nie ma
nawet co czyscic i tyle.

--
Artur
ZZR 1200

77 Data: Wrzesien 28 2011 12:42:23
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 12:31, AZ pisze:

Gdyby nie kolo, szprychi i przeswit to tocka w tocke moje KHI.

odprezona pozycja ? Moze jakbym wczesniej jezdzil na kocie to bym przyznal racje. A przeswit jest dla mnie bardzo wazny. Jezdze takimi drogami ze nawet w afryce zdaza mi sie przywalic centralka albo plyta pod silnikiem.
Znaczy ma byc cos zblizonego do duzego enduraka.

No i nie wiem co chcesz od gaznikow, raz na rok je wyczyszcze chociaz nie ma
nawet co czyscic i tyle.

Ja chce gazniki, ale nie chca ich montowac w nowych konstrukcjach. A ze starszych nic mi w kawasaki nie pasuje (ew jakbys sie bardzo spial to klv).

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

78 Data: Wrzesien 28 2011 10:56:19
Temat: Re: Africa Twin
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Roman Niewiarowski  wrote:


odprezona pozycja ? Moze jakbym wczesniej jezdzil na kocie to bym
przyznal racje. A przeswit jest dla mnie bardzo wazny. Jezdze takimi
drogami ze nawet w afryce zdaza mi sie przywalic centralka albo plyta
pod silnikiem.
Znaczy ma byc cos zblizonego do duzego enduraka.

Wspolczuje, ze macie w Krakowie takie drogi, nie to co my w Warszawie,
ale u was to koscioly sie buduje a nie drogi.

Prawdopodobnie wiem o czym mowisz. Siedzialem ostatnio na trjumfie
tajgerze, pierwsze skojrzenie po zejsciu to jakbym siedzial na kiblu
trzymajac w rece rozlozona gazete formatu dwoch kartek A3.

--
Artur
ZZR 1200

79 Data: Wrzesien 28 2011 14:47:19
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 12:56, AZ pisze:

Wspolczuje, ze macie w Krakowie takie drogi, nie to co my w Warszawie,
ale u was to koscioly sie buduje a nie drogi.

bo kasa z Krakowa jest pchana w stolyce, normalka.
ale akurat mialem na mysli drogi w Albanii :)

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

80 Data: Wrzesien 28 2011 12:56:08
Temat: Re: Africa Twin
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Roman Niewiarowski  wrote:

Wspolczuje, ze macie w Krakowie takie drogi, nie to co my w Warszawie,
ale u was to koscioly sie buduje a nie drogi.

bo kasa z Krakowa jest pchana w stolyce, normalka.

Stolyce ale apostolska ;-)

--
Artur
ZZR 1200

81 Data: Wrzesien 28 2011 15:00:18
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 14:56, AZ pisze:

Stolyce ale apostolska ;-)

No ale wplywu na to co robia z ta kasa prafianie sfiontyni opacznosci nie mam.
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

82 Data: Wrzesien 28 2011 13:04:09
Temat: Re: Africa Twin
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Roman Niewiarowski  wrote:


Stolyce ale apostolska ;-)

No ale wplywu na to co robia z ta kasa prafianie sfiontyni opacznosci
nie mam.

To ta kasa jest rozdawana parafianom? To siem chyba musze zapisac,
znaczy sie zostac parafjaninem.

--
Artur
ZZR 1200

83 Data: Wrzesien 28 2011 12:44:28
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Nikanor 

Dnia 28-09-2011 o 11:05:19 Roman Niewiarowski   napisał(a):

W dniu 2011-09-28 10:50, AZ pisze:

To tak wyglada uzytkowanie Hondy? Patent goni patent?

Mozna wymieniac pompe co 100-150 tys km, ale ze jedyne co tam sie psuje  to styki... mozna po taniosci tego uniknac. Konserwacja stykow to zwykla  czynnosc obslugowa.

Mnie siÄ™ wydaje, że te historie, że KTM-y siÄ™ psujÄ… to właĹ›nie efekt  przykładania różnych miar. Ludzie jeżdżÄ… Afrykami od ponad 20 lat, dawno  odkryto wszystkie słaboĹ›ci i albo je firma poprawiła albo wymyĹ›lono na nie  patenty. ChÄ™tni na AfrykÄ™ wiedzÄ…, że kupujÄ… od razu cały dostÄ™pny know-how  i jak pojadÄ… do tej CzarnejDupy(tm) to zabiorÄ… stosowne części, żeby  padakÄ™ na miejscu ożywić i sÄ… na tyle technicznie Ĺ›wiadomi, że dadzÄ… z tym  radÄ™.

KTM 990 jest na rynku od lat 5 i przechodzi właĹ›nie choroby wieku  dzieciÄ™cego: zdaje siÄ™ sterownik wtrysku nowy jest od 2009 r., Ĺ›lizgacz  łaĹ„cucha odpadał, filtry paliwa siÄ™ na kiepskim paliwie zatykały, przewody  siÄ™ łamały we wiÄ…zkach, problemy z regulatorem były itp. A i target  użytkowników inny, niż przy Afryce: duża czÄ™ć to korpoludki traktujÄ…ce  motor jak samochód: autoryzowany serwis co 6 tys. i Assistance w razie  awarii w trasie. O, tu jest fajny wÄ…tek :)

<http://www.goldenline.pl/forum/476722/ktm-990-adventure-ciagle-awarie>

Przypuszczam, że gdybyĹ› ty wziÄ…ł tego 990, to byĹ› przekopał ADVRider,  pogadał z innymi użyszkodnikami, przygotował sprzÄ™t jak należy do wyprawy  i przejechał tÄ™ CzarnÄ…DupÄ™(tm) wzdłuż, wszerz i z powrotem bez bólu.

--
Nikanor [TE630, SH300, DR350]

84 Data: Wrzesien 28 2011 13:14:28
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Nikanor napisał(a):

 A i target użytkowników inny, niż przy Afryce: duża czÄ™ć to korpoludki traktujÄ…ce motor jak samochód: autoryzowany serwis co 6 tys. i Assistance w razie awarii w trasie.

No z jednym gadalem, Newrom, nie wiem czy nie z Toba byl, albo z PKSem. W kazdym razie dopiero na pustyni sie dowiedzial, ze ma filtr powietrza ktory trzeba czyscic :) Ale ubranka mial firmowe KTMa :)


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

85 Data: Wrzesien 28 2011 14:36:37
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 13:14, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

No z jednym gadalem, Newrom, nie wiem czy nie z Toba byl, albo z PKSem.
W kazdym razie dopiero na pustyni sie dowiedzial, ze ma filtr powietrza
ktory trzeba czyscic :) Ale ubranka mial firmowe KTMa :)

Ze mna byli goscie o normalnym podejsciu i sporej wiedzy :-> Tyle ze ani oni (zwlaszcza ze jeden to wyznawca, wiec wszystkie adwrajdery ma przeczytane pod katem 'zwyklych' usterek), ani mechanicy w serwisach (polskich i niemieckich, nie pamietam juz czy aby nie dzwonili tez gdzies do ktma) nie mieli pojecia ze pompa paliwowa jest zjebana w tym modelu i obydwie zdechly. A objawy byly jakby filtr powietrza byl zarypany (co nie byloby nic niezyklego biorac pod uwage zapylenie). Nawet dorabialismy filtr gabkowy z gabki wykrojonej z materaca (bo innej nie bylo) :)
A Dave jak sie przejal zdychajacym kateemami to codziennie robil pranie filtra, ale to juz w 640 adv =)

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

86 Data: Wrzesien 28 2011 15:35:48
Temat: Re: Africa Twin
Autor: robertbig 

Fajnie sie czyta te peany. By nie powiedzieć bzdury o AT.
Tylko dlaczego dobra połowa forum AT , spierdzieliła na inne lepesze ich zdaniem sprzety. Głownie KTM ?
"Choc w sercu afryka to po tyłkiem"...I tym podobne puste pierdolenie w bambus pod publiczke.
Oto forumowa rzeczywisto¶ć.


AT to fajny sprzecik.
Ale sa tez inne fajne i fajniejsze.
Nie wspominajac o róznych gustach.
Tak naprwde AT to bardzo ładny i zgrabny mtórek.
Tylko dlaczego ma byc z tego powodu najlepszy.
Jesli tak naprawde to drugorzedna cecha...

Bo czy spalanie 18 l/100km przy prędko¶ci 160km/h a jednak  słabej mocy to powód do dumuy ?
Czy w miarę stabilny ale o krótkawym skoku zawias to powód do dumy ?
Czy ta bardzo cięzka konstrukcja to powód do dumy?
Czy ten kawał efekciarskiej blachy wokoło silnika to osłona czy tylko nadęty gadżet ?

Wycukrzony wygl±d . Utemperowane zawiasy i silnik . Silnik z masywnymi elemnetami . Ale to tylko dlatego ze materiały sa raczej liche :)))
Gdyby dołozyc AT troche temperamentu i skoków zawiasu . To nie było by tak rózowego odbioru tego żelaza.
Nie ,nie.
A tak to mamy jedynie dosyc efekciarski dupowóz dla miernych kierówców...

O klasie tego cuda ¶wiadczy spektakularna porazka AT  w rajdzie Paryz Dakar. Na poczatku lat 90-tych wystawiono do rajdu spora grupke AT . Podzielono to na reprezentacjie narodowe, zeby dało lepszy efekt psychologiczny w poszczególnych krajach.
Wielka i sprytna akcja propagandowa poniosła całkowita kleske.
Zawiodła własnie ona , "królowa" ( chyba przypału ? he.he)
Bo żadna nie ukończyła rajdu.
Tak to wyglada w praniu...

Przypominam ,ze Meoni z gar¶ci wygrał Dakar na debiutujacym LC8 Adv.
Nawet BMW doprowadziło do zwyciestwa take nierajdowe bryki jak F650 czy R800GS.

Tak wiec AT z pewnoscia jest niebrzydka i całkiem dobra jak stoi w grazu....
Wie o tym Honda bo zmknęła juz bardzo dawno produkcje tego cuda.
A taki KLR nedzny , zyje sobie w najlepsze . Nawet go jedna armia przygarnęła i przerobiła na diesla.
Dlaczego więc ¶cieto łeb "królowej" gdy była w sile wieku ???

87 Data: Wrzesien 29 2011 07:40:42
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-29 00:35, robertbig pisze:

Ale sa tez inne fajne i fajniejsze.

I dlatego nie wszyscy jezdza AT :)

Bo czy spalanie 18 l/100km przy prędko¶ci 160km/h a jednak  słabej mocy to powód do dumuy ?

Przy takiej predkosci nie spalila mi afra wiecej niz jakies 8 moze 9. Nie pamietam bo to jednostkowy przypadek byl, normalnie jezdze 120-130 i wtedy pali 6,5 do 7 jesli jest obladowany.
Przyznam ze troche to meczace jak sie ma do pokonania >1000km autostrady i na autostradach czasami sobie mysle o zmienie sprzeta... ale pozniej dojezdzam i dochodze do wniosku ze jazda autostrada to tylko epizod i olewam :)

A tak to mamy jedynie dosyc efekciarski dupowóz dla miernych kierówców...

I mnie tyle wystarcza.
Nie mam ambicji wjezdzania tym motocyklem w teren, ani tez szybkiej jazdy pod autobanach.

Bo żadna nie ukończyła rajdu.
Tak to wyglada w praniu...

A wiesz gdzie mozna znalezc informacje kiedy to dokladnie bylo, albo listy startowe ?
Bo chyba nie slyszalem o takim starcie, HRC wystawial NXR-750.

Przypominam ,ze Meoni z gar¶ci wygrał Dakar na debiutujacym LC8 Adv.

KTM to zupelnie inna bajka, no i 20-30 lat mlodsza kostrukcja, nie robiona do uzytku cywilnego 'na wzor' modelu rajdowego.

A taki KLR nedzny , zyje sobie w najlepsze .

KLR konkuruje z xt/xr/dr650 a te modele zyja i maja sie bardzo dobrze.

Nawet go jedna armia przygarnęła i przerobiła na diesla.

Harleya tez ;)

Dlaczego więc ¶cieto łeb "królowej" gdy była w sile wieku ???

Tak na prawde to nie wiem co sobie dzial marketingu myslal, podejrzewam ze chodzilo o pozostawienie na rynku jednego duzego 'turystycznego enduro' czyli wiaderka. Po tych 15 latach produkcji afryka byla juz sprzetem przestarzalym i pewnie doszli do wniosku ze zapotrzebowanie na takie moto bedzie spadac. Do tego modernizacja AT musialaby obejmowac praktycznie wszystko zeby kalog-bojsi mogli sie brandzlowac porownywaniem jej parametrow z konkurencja. Pomylili sie co widac w cenach AT.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

88 Data: Wrzesien 28 2011 23:47:54
Temat: Re: Africa Twin
Autor: robertbig 

W dniu czwartek, 29 wrze¶nia 2011, 07:40:42 UTC+2 > > Bo czy spalanie 18 l/100km przy prďż˝dkoďż˝ci 160km/h a jednak  sďż˝abej mocy to powďż˝d do dumuy ?


Przy takiej predkosci nie spalila mi afra wiecej niz jakies 8 moze 9.
Nie pamietam bo to jednostkowy przypadek byl, normalnie jezdze 120-130 i
wtedy pali 6,5 do 7 jesli jest obladowany.

To spalanie niestety jest prawdziwe.
Zostało solidnie przetestowane na trasie Wa-wa - Moskwa - Wa-wa.
To był koniec lat 90 -tych. Afrika miała może ze 20kkm . Chyba z pól roku od wyjecia z salonu.
Jechała wtedy tez ST.
Predko¶ci na M1 były w zasadzie na maxa non stop.
Około 170 km i znowu tankowanie do pełna. Spalanie niestety było bardzo wysokie w obu sprzetach.
wachało sie przy takim stylu jazdy własnie w granicach 15-18l.
Benzyna kosztowała 1zł na polskie. To mozna było uzywać
:D
Jak by kogos interesowło spalnie DR800 to jest z nim podobnie jak z AT i ST.

89 Data: Wrzesien 29 2011 09:07:24
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-29 08:47, robertbig pisze:

Około 170 km i znowu tankowanie do pełna. Spalanie niestety było bardzo wysokie w obu sprzetach.
wachało sie przy takim stylu jazdy własnie w granicach 15-18l.

Mnie spalila najwiecej ok 12L/100 jak mialem zawieszone ssanie. Ale wtedy benzyna kosztowala 4pln :(


pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

90 Data: Wrzesien 29 2011 09:12:58
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Roman Niewiarowski napisał(a):

Mnie spalila najwiecej ok 12L/100 jak mialem zawieszone ssanie.

A probowales zsiasc i wsiasc? Slyszalem ze to pomaga.


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

91 Data: Wrzesien 29 2011 09:15:31
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-29 09:12, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

A probowales zsiasc i wsiasc? Slyszalem ze to pomaga.

Nie pomagalo, pomoglo kupienie zestawu za stowke czy dwie ( i sprawdzilem, nie bylo tam ani troche zlota!) :-/

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

92 Data: Wrzesien 29 2011 13:53:08
Temat: Re: Africa Twin
Autor: AZ 

On 29 Wrz, 09:15, Roman Niewiarowski  wrote:

W dniu 2011-09-29 09:12, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

> A probowales zsiasc i wsiasc? Slyszalem ze to pomaga.

Nie pomagalo, pomoglo kupienie zestawu za stowke czy dwie ( i
sprawdzilem, nie bylo tam ani troche zlota!) :-/

Czy to kolejna czynnosc serwisowa w Hondzie?? No i legendarna
niezawodno¶ hondy poszła w pizdu...

--
Artur
ZZR 1200

93 Data: Wrzesien 30 2011 07:43:15
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-29 22:53, AZ pisze:

Czy to kolejna czynnosc serwisowa w Hondzie??

Nie, maszyna gwizda ino mechanik pizda :(
Sam to zepsulem :(

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

94 Data: Wrzesien 28 2011 09:45:51
Temat: Re: Africa Twin
Autor: falco 

W dniu 2011-09-28 08:53, zly pisze:

No i koniec końców zakupiłem AT :) JeĽdzi się fajnie :)

Gratuluję i polecam forum AT http://www.africatwin.com.pl a także nasze (zaprzyjaĽnione) TA http://www.transalpclub.pl na obu masz kopalnię wiedzy a także stałe umawianie się na wyjazdy czy to jednodniowe czy dłuższe oraz mnóstwo relacji z dalekich wypraw...

Bydlę wielkie i dwa razy zd±żyło mnie już jako niedo¶wiadczonego osła
przeci±żyć :)

Zdarza się, oby tylko przy parkingówkach... Ja ostatnio zrobiłem co¶, czego dot±d nie umiem wytłumaczyć...
Na TA, normalnie próbuj±c zawrócić na kawałku asfaltu (przy niemal zerowej prędko¶ci, praktycznie tylko odpychaj±c się nogami) nagle poczułem, że moto się kładzie i... jedyne co mogłem zrobić, to delikatnie położyć na gmolach uskakuj±c by nie przygniotło mi nogi... ;)

Wstyd na cał± Hajnówkę... ;););)

Ogólnie jestem zadowolony :)
Tak 3mać!!

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

95 Data: Wrzesien 28 2011 10:04:51
Temat: Re: Africa Twin
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 09:45, falco pisze:

Wstyd na cał± Hajnówkę... ;););)

Taaa, na Podlasju sa najlepsi spece od ksiezycowki, ale zeby pozniej wsiadac na motor?! Wstydz sie wstydz! ;)

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

96 Data: Wrzesien 28 2011 10:18:17
Temat: Re: Africa Twin
Autor: falco 

W dniu 2011-09-28 10:04, Roman Niewiarowski pisze:

Taaa, na Podlasju sa najlepsi spece od ksiezycowki, ale zeby pozniej
wsiadac na motor?! Wstydz sie wstydz! ;)

hehehe... a żeby¶ wiedział, że było to dokładnie gdy przestawiałem moto domkiem znajomych, którzy ci±gnęli mnie do siebie na imprezę, ale ponieważ jechali¶my dalej penetrować Podlasie, musiałem (ze wstydem) odpu¶cić... ;)


--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Africa Twin



Grupy dyskusyjne