Grupy dyskusyjne   »   nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?

nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?



1 Data: Maj 08 2013 21:35:00
Temat: nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
Autor: _MichaĹ‚ 

Hej,

Zastanawiam siÄ™ nad wymianÄ… firmówki, bo lata lecÄ…
i aktualne się zaczyna psuć.

Tylko coĹ› pancernego chce bo "zwykłe" nie wytrzymywały
tych cudów jakie siÄ™ z nimi robiło i siÄ™ psuły,
aktualnie jest Safrane 2.5 R5 i już niestety jest za
stare żeby go serwisować bez problemów - części brak :(
a zaczynają nawalać zamki, zmieniarka cd, coś gada
o hamulcach ale cała ich elektronika jeszcze działa.

Pomysł siÄ™ pojawił taki: olać oktawie, passaty, bmw5 i inne
takie i kupić Renault Vel Satis :)

znam tylko modele Initiale z silnikiem 3.5 ale to chyba za
drogo jeĽdzi - i czasami nie jeĽdzi bo silnik po części
z Japonii jest. więc kombinuje czy nie diesel ?

Ma być:
-Bezpiecznie
-Tanio
-Tanio
-dobre hamulce i trakcja
-vmax około 210km/h minimum, w ciszy
-jakieĹ› duperele gps, xenony, czujniczki itp..


i teraz kombinuje czy nie 2.2litra, wolny jest ale ma 1760kg
wiÄ™c bÄ™dzie bezpieczny - bo jest uzasadnione ryzyko że kiedyĹ›
w coĹ› spektakularnie przyłoży z potÄ™żnÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ….

tylko ponoć się psują 10 letnie diesle 2.2 renault ? ktoś wie
o co chodzi ? po popsuciu wymienia siÄ™ cały silnik jak w 3.0 ?

generalnie ktoĹ› przerabiał Vel Satisa diesel ? da siÄ™ tym jeĽdzić ?
majÄ… to samo zwieszenie co initiale 3.5 ? i hamulce ?

sÄ… jeszcze jakieĹ› inne dziwadła co to można kupić 10..8 letnie
i mieć pewnoć że pojeĽdzi bezawaryjnie ?



2 Data: Maj 09 2013 07:07:22
Temat: Re: nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
Autor: Agent 23908 

W dniu 2013-05-08 21:35, _Michał pisze:

Hej,



i teraz kombinuje czy nie 2.2litra, wolny jest ale ma 1760kg
wiÄ™c bÄ™dzie bezpieczny - bo jest uzasadnione ryzyko że kiedyĹ›
w coĹ› spektakularnie przyłoży z potÄ™żnÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ….

tylko ponoć się psują 10 letnie diesle 2.2 renault ? ktoś wie
o co chodzi ? po popsuciu wymienia siÄ™ cały silnik jak w 3.0 ?

Polonezy były dobre, jak siÄ™ coĹ› popsuje to siÄ™ wymienia w całoĹ›ci a nie sam silnik.
10 letnia Renia w tym wydaniu to pewny, niezawodny z małym przebiegiem bo tylko do koĹ›cioła i najważniejsze - tani w utrzymaniu wózek. WeĽ coĹ› na rozjaĹ›nienie myĹ›lenia. To nie przypadek że 10 letnie samochody w "takim" wypasie kosztujÄ… tyle samo co małe miejskie popierdułki.

Agent 23908

3 Data: Maj 09 2013 07:53:03
Temat: Re: nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
Autor: Marek Dyjor 

_Michał wrote:

Hej,

Zastanawiam siÄ™ nad wymianÄ… firmówki, bo lata lecÄ…
i aktualne się zaczyna psuć.

Tylko coĹ› pancernego chce bo "zwykłe" nie wytrzymywały
tych cudów jakie siÄ™ z nimi robiło i siÄ™ psuły,
aktualnie jest Safrane 2.5 R5 i już niestety jest za
stare żeby go serwisować bez problemów - części brak :(
a zaczynają nawalać zamki, zmieniarka cd, coś gada
o hamulcach ale cała ich elektronika jeszcze działa.

Pomysł siÄ™ pojawił taki: olać oktawie, passaty, bmw5 i inne
takie i kupić Renault Vel Satis :)

znam tylko modele Initiale z silnikiem 3.5 ale to chyba za
drogo jeĽdzi - i czasami nie jeĽdzi bo silnik po części
z Japonii jest. więc kombinuje czy nie diesel ?


velka jest wygodna ale dużo pali...

dci 2.2  jest jaki jest generalnie po zakupie warto odrazu jechać z silniekiem do warsztu i wymienić uszczelkÄ™ :)

najgorzej bezie ci kupić coĹ› sensownego...  szukaj zagranicami tego kraju...

4 Data: Maj 10 2013 05:26:41
Temat: Re: nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
Autor: _MichaĹ‚ 

On 5/9/2013 7:53 AM, Marek Dyjor wrote:

velka jest wygodna ale dużo pali...

dci 2.2  jest jaki jest generalnie po zakupie warto odrazu jechać z
silniekiem do warsztu i wymienić uszczelkę :)

najgorzej bezie ci kupić coĹ› sensownego...  szukaj zagranicami tego
kraju...

oj, na szukanie bÄ™dÄ™ miał... 1 dzieĹ„ :), no... bardziej 0.8 dnia

to nie do jadÄ™ do Niemiec BMW ;) bo siÄ™ bojÄ™ tym szybko jeĽdzić,
chyba że odpalÄ™ popsute safrane to wtedy 258km/h ;)

a tak bardziej serio, to chyba coĹ› sprowadzonego z kraju gdzie Francuskich nie lubiÄ… :)


WłaĹ›nie co do 2.2:

co tam siÄ™ sypie ?
bo w 3.0 pÄ™kał blok - zawsze :)
a te 2.2 powinny jako tako jeĽdzić ? czy może 3.0 kupować i liczyć
że 50kkm zrobi i nie pÄ™knie ?

5 Data: Maj 11 2013 21:31:43
Temat: Re: nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
Autor: Marek Dyjor 

_Michał wrote:

On 5/9/2013 7:53 AM, Marek Dyjor wrote:
velka jest wygodna ale dużo pali...

dci 2.2  jest jaki jest generalnie po zakupie warto odrazu jechać z
silniekiem do warsztu i wymienić uszczelkę :)

najgorzej bezie ci kupić coĹ› sensownego...  szukaj zagranicami tego
kraju...

oj, na szukanie bÄ™dÄ™ miał... 1 dzieĹ„ :), no... bardziej 0.8 dnia

to nie do jadÄ™ do Niemiec BMW ;) bo siÄ™ bojÄ™ tym szybko jeĽdzić,
chyba że odpalÄ™ popsute safrane to wtedy 258km/h ;)

a tak bardziej serio, to chyba coĹ› sprowadzonego z kraju gdzie
Francuskich nie lubiÄ… :)


WłaĹ›nie co do 2.2:

co tam siÄ™ sypie ?

w 2.2 blok nie pÄ™ka, lubi sie wydmuchać uszczelka głowicy, poczÄ…tkowe objawy to picie płynu chłodniczego...

trzeba uważać bo można łatwo przegrzać silnik, jak sie nie zaglÄ…da na zbiorniczek z płynem to stanie siÄ™ to z zaskoczenia.


bo w 3.0 pÄ™kał blok - zawsze :)
a te 2.2 powinny jako tako jeĽdzić ? czy może 3.0 kupować i liczyć
że 50kkm zrobi i nie pÄ™knie ?

6 Data: Maj 13 2013 04:18:57
Temat: Re: nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
Autor: _MichaĹ‚ 

On 5/11/2013 9:31 PM, Marek Dyjor wrote:

WłaĹ›nie co do 2.2:

co tam siÄ™ sypie ?

w 2.2 blok nie pÄ™ka, lubi sie wydmuchać uszczelka głowicy, poczÄ…tkowe
objawy to picie płynu chłodniczego...

trzeba uważać bo można łatwo przegrzać silnik, jak sie nie zaglÄ…da na
zbiorniczek z płynem to stanie siÄ™ to z zaskoczenia.


Z tego co pamiÄ™tam w safranie były 2 lub 3 komunikaty z tym zwiÄ…zane

JakoĹ› sobie wykrywał problemy z chłodzeniem i gadał odrazu

Jak silnik był gorÄ…cy to mówił ze jest gorÄ…cy

i chyba trzeci (nie wiem czy nie dodali w wersji "po 96") jak silnik był
już "za gorÄ…cy" to mówił że jest "za gorÄ…cy żeby siÄ™ zatrzymać i uważać
przy otwieraniu maski i go nie dotykać bo gorący".
czy jakiĹ› taki przydłuższy tekst :) - tego siÄ™ nasłuchałem bo
uszkodzonym 1100km robiłem i siÄ™ zwolnić nie dało, bo siÄ™ grzał.

i jeszcze poziomy wszystkich płynów monitorował na bieżÄ…co od
spryskiwaczy po oleje, wodÄ™ i hamulcowy (nie każda wersja).

vel satis nie ma podobnie ? że 5x wczeĹ›niej łopatologicznie zdÄ…ży
powiedzieć co się dzieje ?

7 Data: Maj 21 2013 18:26:40
Temat: Re: nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
Autor: Marek Dyjor 

_Michał wrote:

Jak silnik był gorÄ…cy to mówił ze jest gorÄ…cy

i chyba trzeci (nie wiem czy nie dodali w wersji "po 96") jak silnik
był już "za gorÄ…cy" to mówił że jest "za gorÄ…cy żeby siÄ™ zatrzymać i
uważać przy otwieraniu maski i go nie dotykać bo gorÄ…cy".
czy jakiĹ› taki przydłuższy tekst :) - tego siÄ™ nasłuchałem bo
uszkodzonym 1100km robiłem i siÄ™ zwolnić nie dało, bo siÄ™ grzał.

i jeszcze poziomy wszystkich płynów monitorował na bieżÄ…co od
spryskiwaczy po oleje, wodÄ™ i hamulcowy (nie każda wersja).

vel satis nie ma podobnie ? że 5x wczeĹ›niej łopatologicznie zdÄ…ży
powiedzieć co się dzieje ?


jako limuzyna :)  jest mniej rozmowny :)


ciekawie sie zachowywał gdy lekko mu temperatura sie podnosiła ponad ormÄ™  - dławił lekko silnik, samochód zmniejszał moc aby obniżyć temperaturÄ™.

8 Data: Maj 09 2013 10:51:11
Temat: Re: nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
Autor: Piotrek 

Użytkownik "_Michał"  napisał w wiadomo¶ci

Hej,

Zastanawiam się nad wymian± firmówki, bo lata lec±
i aktualne się zaczyna psuć.

Tylko co¶ pancernego chce bo "zwykłe" nie wytrzymywały
tych cudów jakie się z nimi robiło i się psuły,
aktualnie jest Safrane 2.5 R5 i już niestety jest za
stare żeby go serwisować bez problemów - czę¶ci brak :(
a zaczynaj± nawalać zamki, zmieniarka cd, co¶ gada
o hamulcach ale cała ich elektronika jeszcze działa.

Pomysł się pojawił taki: olać oktawie, passaty, bmw5 i inne
takie i kupić Renault Vel Satis :)


Postaw flaszke i popytaj w warsztatch ktore specjalizuja sie w autach tej
marki, czy warto kupowac cos takiego, czy pojezdzisz, czy jest awaryjne, jak
wyglada eksploatacja itd.

Zebys sie pozniej nie zaskoczyl kosztami.

Kolega na pale kupil a**i za 56.000zl. Na drugi dzien strzelil mu
rozrzad...po tym co chwile awarie, naprawy, duze koszta - wydal dodatkowo
28.000pln. Zmeczony po pol roku sprzedal to auto za 28k. Kupil Honde Accord
paroletnia od dealera (ktos zostawil w rozliczeniu) i jest bardzo zadowolony
(2 lata) - oprocz eksploatacji nic nie naprawia)

9 Data: Maj 10 2013 05:21:13
Temat: Re: nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
Autor: _MichaĹ‚ 

On 5/9/2013 10:51 AM, Piotrek wrote:

Postaw flaszke i popytaj w warsztatch ktore specjalizuja sie w autach tej
marki, czy warto kupowac cos takiego, czy pojezdzisz, czy jest awaryjne, jak
wyglada eksploatacja itd.

Zebys sie pozniej nie zaskoczyl kosztami.

Kolega na pale kupil a**i za 56.000zl. Na drugi dzien strzelil mu
rozrzad...po tym co chwile awarie, naprawy, duze koszta - wydal dodatkowo
28.000pln. Zmeczony po pol roku sprzedal to auto za 28k. Kupil Honde Accord
paroletnia od dealera (ktos zostawil w rozliczeniu) i jest bardzo zadowolony
(2 lata) - oprocz eksploatacji nic nie naprawia)


WłaĹ›nie sÄ… takie co siÄ™ psujÄ… i nie :) i liczÄ™ (trochÄ™) na szczęście

Moje prywatne 3 safrane psuły siÄ™ okrutnie (po czasie tak mogÄ™ nazwać)
ale jako że innych nie miałem to było to "normalne" (aczkolwiek zawsze
potrafiły siÄ™ doczołgać o własnych siłach, a czasem fundowały zabawÄ™
pokroju - poniżej 160km/h nie mogÄ™ jechać bo siÄ™ przegrzewam - a do
celu zostało 1100km...).

po przesiadce na stare BMW7, szok ze to może jeĽdzić i jeĽdzić i jeĽdzić
ale tam w sumie nie ma fanaberii jak w renaultach (mimo że auto nowsze
konstrukcyjnie), mniej trwałe zawieszenia, i gorsze prowadzenie - ale
bezawaryjnoć niezła i prostackie ale mocne silniki, bez cudów.

Ale firmówka 2.5 jeĽdziła ze 3 lata i jedyne co to normalne serwisowanie
super bezawaryjne auto za absolutne grosze było :) i części do 2.5
dramatycznie, ale to dramatycznie taĹ„sze niż do 3.0 były, i nie miał
trubin, (chyba) szpery, miał normalne adaptacyjne wspomaganie bez
elektrycznych bajerów, brak gps i foteli z 14 guzikami - i pilota IR ;)

tylko teraz vel satis spadł do cen ówczesnych safrane i może powtórkÄ™ trza zrobić :)

i teraz tak sobie myĹ›lÄ™ kupić gołego vel satisa (tz z jakimĹ› tam wyposażeniem - np. żeby w kartach trzymał pozycjÄ™ foteli i lusterek,
ale koniecznie welurem, gps, może być bez radarów ACC, bez automata,
mp3, dvd itp...)

i z najtańszym silnikiem i skrzynią :) czyi jakiś diesel i manual6

bo sobie tak myĹ›lÄ™ - wyposażenie w vel satisach siÄ™ nie sypie,
sypie siÄ™ mechanika w silnikach 3.5 (tylko tego znam)
-alternatory (japońskie mitsubishi), ale to okrutnie
-silnik "nissan z350"
-skrzynie i wszystko dookoła skrzyni (z tym że uszkodzona pojeĽdzi
   spokojnie 100kkm - testowane, tylko czuć że np. delikatnie
   szarpie z 1 na 2)
-esp dla wersji 3.5
a cena siÄ™ zbliża do 0 i ktoĹ› już kiedyĹ› w niego wpakował 80k na
naprawy i pewnie naprawił wszystko po fabryce i teraz tylko czas
na kilka lat lania oleju ;) i sprzeda za 10% ceny tego co wpakował ;)
jak w safrane nowe ponoć siÄ™ psuły, b. stare siÄ™ psujÄ…, ale 9 latek
to była rewelacja ;) (chyba że V6 rewelacja jeszcze wiÄ™ksza, tylko
stojÄ…ca u mechanika cały czas ;) )


Przebiegi by nie były okrutne około 15..18kkm/rok i liczÄ™ na
bezawaryjne 50kkm/ 3 lata. w tym ze 4kkm zrobiÄ™ ja :)

Auto na miasto krótkie odcinki i raz na mc jakaĹ› trasa, kilka
razy w roku trasa ze 2kkm.


Czyli 50kkm: wymienić klocki 2x, raz olej wymienić i 3x dolać,
kilka żarówek i powiedzmy że termostat i jakaĹ› wtyczka nawali
i kilka duperelek zawieszenia - to to tak wyglądać nie będzie ?

10 Data: Maj 09 2013 05:51:15
Temat: Re: nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?
Autor: Dman666 

W dniu ¶roda, 8 maja 2013 21:35:00 UTC+2 użytkownik _Michał napisał:

Zastanawiam się nad wymian± firmówki, bo lata lec±
i aktualne się zaczyna psuć.

kupić Renault Vel Satis :)
Ma być:
-Tanio
-Tanio

To tutaj tanio raczej nie bedzie...tez kiedys rozwazalem kupno i po analizie opinii mechanikow odpuscilem.

--
Dman-666

nietypowe firmowe - Renault Vel Satis ?



Grupy dyskusyjne