Grupy dyskusyjne   »   night breaker vs cool blue

night breaker vs cool blue



1 Data: Listopad 18 2010 01:25:51
Temat: night breaker vs cool blue
Autor: mariuszmo 

ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue niebieskie, jak sie to sprawdza w praktyce/
jakiej barwy jest swiatło?



2 Data: Listopad 18 2010 07:20:20
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: P.B. 

Dnia Thu, 18 Nov 2010 01:25:51 +0100, mariuszmo napisał(a):

ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue niebieskie,
jak sie to sprawdza w praktyce/
jakiej barwy jest swiatło?

Światło jest zimno-białe. Bardzo dobrze jeździ się w nocy z night
breakerami, ale będziesz miał wiecznie brudne ręce: w dieslu wystarczają na
przejechanie tylko kilku zbiorników paliwa. Podobno jest jakaś nowa wersja,
ale stare przepalały się tak często, że używanie ich było bez sensu. W tym
samym aucie zwykłe H1 - najtańsze ze stacji benzynowej wystarczają na kilka
lat, gdy NB na max dwa miesiące.

--
Pozdrawiam,

Przemek

3 Data: Listopad 18 2010 09:18:17
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Agent 


Użytkownik "P.B."  napisał w wiadomości

Dnia Thu, 18 Nov 2010 01:25:51 +0100, mariuszmo napisał(a):

ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue niebieskie,
jak sie to sprawdza w praktyce/
jakiej barwy jest swiatło?

Światło jest zimno-białe. Bardzo dobrze jeździ się w nocy z night
breakerami, ale będziesz miał wiecznie brudne ręce: w dieslu wystarczają na
przejechanie tylko kilku zbiorników paliwa. Podobno jest jakaś nowa wersja,

A co ma rodzaj paliwa do przepalania żarówek?

4 Data: Listopad 18 2010 10:38:16
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: P.B. 

Dnia Thu, 18 Nov 2010 09:18:17 +0100, Agent napisał(a):

A co ma rodzaj paliwa do przepalania żarówek?

Ma ilość kilometrów przejechanych między tankowaniami. Większość diesli
tankuje się co 700 - 900 kilometrów. Te żarówki wystarczają na jakieś 3 - 4
tysiące kilometrów, więc masz wrażenie, że co kilka tankowań musisz
wymieniać żarówki. Dla mnie to nie do przyjęcia: mogę zmienić żarówki raz w
roku, ale nie raz na dwa miesiące. I ja wcale nie jeżdżę dużo - niektorym
NB nie wystarczą nawet na miesiąc.

--
Pozdrawiam,

Przemek

5 Data: Listopad 18 2010 10:59:32
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Agent 


Użytkownik "P.B."  napisał w wiadomości

Dnia Thu, 18 Nov 2010 09:18:17 +0100, Agent napisał(a):

A co ma rodzaj paliwa do przepalania żarówek?

Ma ilość kilometrów przejechanych między tankowaniami. Większość diesli
tankuje się co 700 - 900 kilometrów.

Aaa, no nie skojarzyłem

Te żarówki wystarczają na jakieś 3 - 4
tysiące kilometrów, więc masz wrażenie, że co kilka tankowań musisz
wymieniać żarówki. Dla mnie to nie do przyjęcia: mogę zmienić żarówki raz w
roku, ale nie raz na dwa miesiące. I ja wcale nie jeżdżę dużo - niektorym
NB nie wystarczą nawet na miesiąc.

Ja nie pamiętam dokładnie ale kilka zbiorników juz przejeździłem i działają ale mam Plusy więc moze cos tam poprawili

6 Data: Listopad 18 2010 07:32:06
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Arek M 


ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue
niebieskie, jak sie to sprawdza w praktyce/

Moja NightBraker'y wytrzymały chyba ze 2 miesiące.

Jak swieciły?
Hmm... Na suchym w nocy widocznosc bardzo fajna, ale jak spadł deszcze to widac bylo jedno, wielkie g..... :)

CoolBlue miałem w poprzednim aucie - wytrzymaly dluzej, ale wrazenia dotyczące widocznosci identyczne.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

7 Data: Listopad 18 2010 08:37:42
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: PaweL 


Moja NightBraker'y wytrzymały chyba ze 2 miesiące.

Jak swieciły?
Hmm... Na suchym w nocy widocznosc bardzo fajna, ale jak spadł deszcze to
widac bylo jedno, wielkie g..... :)



A mi NBR wytrzymują 6-8 miesięcy. A gdyby samochód cały czas stał w garażu,
to podejrzewam że wytrzymały by z 3 lata :)

Sensowne jest porównanie w ilości przejechanych kilometrów. Mnie wystarczają
na ~8 tyś km. (H7 i H4 - w 2 samochodach)
Teraz założyłem NBRplus (H4) - zobaczymy ile pojeżdżą.

A co do widoczności to w deszczu w nocy to i xenony nie pomogą, wręcz ich
zimne światło jest mniej widoczne.
Niedawno zmieniłem samochód z żarówkami H7, na nowszy z D2S. W deszczu nie
widzę istotnej poprawy oświetlenia.

Może zenony z allegro świecąc po przydrożnych drzewach, domach, samochodach
z przeciwka dają wrażenie lepszego oświetlenia? ;)

8 Data: Listopad 18 2010 10:32:48
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: huri_khan 

Dnia Thu, 18 Nov 2010 08:37:42 +0100, PaweL napisał(a):

Może zenony z allegro świecąc po przydrożnych drzewach, domach, samochodach
z przeciwka dają wrażenie lepszego oświetlenia? ;)

We mgle to wcale na tych zenonach nie pojedziesz bo wiązka światła świeci
wszędzie :)

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

9 Data: Listopad 18 2010 10:51:06
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: J_K_K 

Użytkownik "PaweL"  napisał w wiadomości

>
Sensowne jest porównanie w ilości przejechanych kilometrów. Mnie
wystarczają na ~8 tyś km. (H7 i H4 - w 2 samochodach)
Coś mało.
W moich autach (głównie Ople) mocniejsze żarówki wystarczają zwykle
na 25~30 kkm.

Może zenony z allegro świecąc po przydrożnych drzewach, domach,
samochodach z przeciwka
Nawet na pewno.
Zwłaszcza w reflektorach bez soczewek i/lub z karbowanym szkłem,

A dodatkowo użyszkodnicy takowych przejawiają wyraźną niechęć
do posiadania mokrej szmaty i systematycznego przecierania
zaskorupionych szybek oslepiających innych kierowców.

Co do meritum natomiast - bywają w supermarketach żarówki
GE / Tungsram +90% - 2 x H4 za ~35~40 PLN.

Pzdr

JKK

10 Data: Listopad 18 2010 11:39:05
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: PaweL 

W moich autach (głównie Ople) mocniejsze żarówki wystarczają zwykle
na 25~30 kkm.


Istotne są jeszcze warunki jazdy. 2h jazdy w trasie to 200km, a w mieście to
40km.

A w ogóle to ogromny wpływ na trwałość żarówek ma napięcie zasilania. Osram
podaje parametry żarówek przy 13,2V. W moich (japońskich) autach mam ~13,8V,
więc trwałość spada drastycznie (chociaż nieco wzrasta jasność)


....
A dodatkowo użyszkodnicy takowych przejawiają wyraźną niechęć
do posiadania mokrej szmaty i systematycznego przecierania
zaskorupionych szybek oslepiających innych kierowców.

Fabryczne xenony ze spryskiwaczami tez trzeba przecierać szmatką.
Spryskiwacze myją duże błoto, ale nigdy nie umyją "szkła" do czysta.


Paweł

11 Data: Listopad 18 2010 11:59:18
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: J_K_K 

Użytkownik "PaweL"  napisał w wiadomości

W moich autach (głównie Ople) mocniejsze żarówki wystarczają zwykle
na 25~30 kkm.

Istotne są jeszcze warunki jazdy. 2h jazdy w trasie to 200km, a w mieście
to 40km.

Zależy w jakim mieście i w jakiej trasie (średnia 100 km/h to raczej nie u
nas ;-),
ale ogólnie się zgodzę, że ma znaczenie i jedno i drugie
(podobnie jak przy żywotności akumulatora).

A w ogóle to ogromny wpływ na trwałość żarówek ma napięcie zasilania.
Osram podaje parametry żarówek przy 13,2V. W moich (japońskich) autach mam
~13,8V, więc trwałość spada drastycznie (chociaż nieco wzrasta jasność)

13,8 masz na żarówkach, czy na klemach ?

A dodatkowo użyszkodnicy takowych przejawiają wyraźną niechęć
do posiadania mokrej szmaty i systematycznego przecierania
zaskorupionych szybek oslepiających innych kierowców.

Fabryczne xenony ze spryskiwaczami tez trzeba przecierać szmatką.
Spryskiwacze myją duże błoto, ale nigdy nie umyją "szkła" do czysta.

Wycieraczki na reflektorach niestety zanikły.
Chociaż nigdy nie były zbyt popularne :-)

Pzdr

JKK

12 Data: Listopad 18 2010 13:47:02
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: PaweL 


13,8 masz na żarówkach, czy na klemach ?


na żarówkach. Na klemach jest 14,1V




Wycieraczki na reflektorach niestety zanikły.


Tak jak szklane reflektory. A te nowoczesne plastikowe matowieją z czasem i
wtedy dopiero oślepiają!

13 Data: Listopad 18 2010 15:02:26
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: J.F. 

Użytkownik "PaweL"  napisał w

W moich autach (głównie Ople) mocniejsze żarówki wystarczają zwykle
na 25~30 kkm.

Istotne są jeszcze warunki jazdy. 2h jazdy w trasie to 200km, a w mieście to 40km.

A jak po Wroclawiu to oprocz 2h dochodzi jeszcze 2000 wstrzasow :-)

J.

14 Data: Listopad 18 2010 16:28:25
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-11-18 15:02, J.F. pisze:

Użytkownik "PaweL"  napisał w
W moich autach (głównie Ople) mocniejsze żarówki wystarczają zwykle
na 25~30 kkm.

Istotne są jeszcze warunki jazdy. 2h jazdy w trasie to 200km, a w
mieście to 40km.

A jak po Wroclawiu to oprocz 2h dochodzi jeszcze 2000 wstrzasow :-)

A w Wałbrzychu wartoć podwoić. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

15 Data: Listopad 18 2010 19:36:46
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: J.F. 

On Thu, 18 Nov 2010 16:28:25 +0100,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

W dniu 2010-11-18 15:02, J.F. pisze:
Istotne są jeszcze warunki jazdy. 2h jazdy w trasie to 200km, a w
mieście to 40km.
A jak po Wroclawiu to oprocz 2h dochodzi jeszcze 2000 wstrzasow :-)

A w Wałbrzychu wartość podwoić. ;)

Oj tak .. chociaz .. asfalt z Karmelkowej juz odpadl ?

J.

16 Data: Listopad 19 2010 08:44:53
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Seba 

Dnia Thu, 18 Nov 2010 19:36:46 +0100, J.F. napisał(a):

A jak po Wroclawiu to oprocz 2h dochodzi jeszcze 2000 wstrzasow :-)

A w Wałbrzychu wartość podwoić. ;)

Oj tak .. chociaz .. asfalt z Karmelkowej juz odpadl ?

Ten wątek na tą chwilę sponsoruje ul. Wyszyńskiego i ul. Czajkowskiego
;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

17 Data: Listopad 19 2010 15:22:16
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-11-19 08:44, Seba pisze:

Dnia Thu, 18 Nov 2010 19:36:46 +0100, J.F. napisał(a):

A jak po Wroclawiu to oprocz 2h dochodzi jeszcze 2000 wstrzasow :-)

A w Wałbrzychu wartoć podwoić. ;)

Oj tak .. chociaz .. asfalt z Karmelkowej juz odpadl ?

Ten wątek na tą chwilę sponsoruje ul. Wyszyńskiego i ul. Czajkowskiego
;)


I poligon w Krzyżanowicach. Chociaż on w sumie najmniej w porównaniu z wymienionymi przez Ciebie sponsorami. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

18 Data: Listopad 18 2010 05:25:08
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Adam Adamaszek 

On 18 Lis, 08:37, "PaweL"  wrote:

A co do widoczności to w deszczu w nocy to i xenony nie pomogą, wręcz ich
zimne światło jest mniej widoczne.

Mit. Spowodowany tym, ze blyszczaca powierzchnia mokrej jezdni odbija
swiatlo bardziej jak lustro, niz jak matowa, sucha, poza tym jest
ciemniejsza. Swiatlo jednak nie znika, a odbijane jest dalej - innymi
slowy, wiekszy procent swiatla odbijany jest w przod, mniejszy z
powrotem do kierowcy.

Tak, czy inaczej - pieszego przy swiatlach ksenonowych nadal widac
lepiej, niz w swietle halogenu.

Niestety jednak, faktycznie dziury i znaki poziome widac gorzej.

Niedawno zmieniłem samochód z żarówkami H7, na nowszy z D2S. W deszczu nie
widzę istotnej poprawy oświetlenia.

A czy samochod jest nowy? Swiatla dobrze ustawione?

pozdr
AA

19 Data: Listopad 18 2010 14:33:22
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: PaweL 

A czy samochod jest nowy? Swiatla dobrze ustawione?

Nie jest nowy, światła ustawione dobrze. Na suchym świeci elegancko, lepiej
od starego samochodu.
Mokry asfalt jak czarna dziura wsysa światło.

20 Data: Listopad 18 2010 06:16:30
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Adam Adamaszek 

On 18 Lis, 14:33, "PaweL"  wrote:

A czy samochod jest nowy? Swiatla dobrze ustawione?

Nie jest nowy, wiat a ustawione dobrze. Na suchym wieci elegancko, lepiej
od starego samochodu.
Mokry asfalt jak czarna dziura wsysa wiat o.

Czesc "wsysa", czesc odbija. Odbitego jest wiecej, niz przy halogenie,
co powoduje, ze pieszych widac lepiej. Powierzchnie jezdni - gorzej.

pozdr
AA

21 Data: Listopad 18 2010 21:09:21
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "Arek M"  napisał w wiadomości


ma może ktoś jakieś porównanie barwy światła tych 2 żarówek osrama?
mialem kupić te night breakery ale one są podobnie jak cool blue
niebieskie, jak sie to sprawdza w praktyce/

Moja NightBraker'y wytrzymały chyba ze 2 miesiące.

Jak swieciły?
Hmm... Na suchym w nocy widocznosc bardzo fajna, ale jak spadł deszcze to widac bylo jedno, wielkie g..... :)

CoolBlue miałem w poprzednim aucie - wytrzymaly dluzej, ale wrazenia dotyczące widocznosci identyczne.

-- PozdrawiAM!
WRX/240KM

    Dlatego jak pada czy jest snieg to ja jezdze na AllWeather (i pochodnych). kiedys w IC kupilem Flossery niemiecki i te byly najlepsze, chyba okolo 5 lat w samochodzie, okolo 60 tys km i pojechaly dalej do nastepnego wlasciciela.

Ale to sie trzeba do takiego oswietlenie przyzwyczaic.

PZDr
Adam

22 Data: Listopad 19 2010 09:25:25
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: KiG 


Użytkownik "Adam Szewczak" napisał:

   Dlatego jak pada czy jest snieg to ja jezdze na AllWeather (i pochodnych).

Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących. Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba, że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.

--
KiG

23 Data: Listopad 19 2010 00:43:39
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Gom 

On 19 Lis, 09:25, "KiG"  wrote:

Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących.
Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka
do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba,
że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.>

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać.

--
Gom

24 Data: Listopad 19 2010 00:48:17
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Gom 

On 19 Lis, 09:25, "KiG"  wrote:

U ytkownik "Adam Szewczak" napisa :

>    Dlatego jak pada czy jest snieg to ja jezdze na AllWeather (i
> pochodnych).

Zastanawia mnie dlaczego one znikaj z ofert firm je produkuj cych. Philips
allweather ju nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze ko c wka do
dostania. W Polsce nic wpadaj cego w te nie mo na dosta . No chyba, e
allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.

--
KiG

On 19 Lis, 09:25, "KiG"  wrote:

Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących.
Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka
do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba,
że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.>

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać (mijania/
drogowe).

--
Gom

25 Data: Listopad 19 2010 10:12:20
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: KiG 


Użytkownik "Gom"  napisał

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać (mijania/
drogowe).

Nie mówimy o świetle barwy żółtej selektywnej.

--
KiG

26 Data: Listopad 19 2010 00:48:44
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Gom 

On 19 Lis, 09:25, "KiG"  wrote:

U ytkownik "Adam Szewczak" napisa :

>    Dlatego jak pada czy jest snieg to ja jezdze na AllWeather (i
> pochodnych).

Zastanawia mnie dlaczego one znikaj z ofert firm je produkuj cych. Philips
allweather ju nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze ko c wka do
dostania. W Polsce nic wpadaj cego w te nie mo na dosta . No chyba, e
allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.

--
KiG

On 19 Lis, 09:25, "KiG"  wrote:

Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących.
Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka
do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba,
że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.>

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać (mijania/
drogowe).

--
Gom

27 Data: Listopad 19 2010 00:50:18
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: Gom 

On 19 Lis, 09:25, "KiG"  wrote:

Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących.
Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka
do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba,
że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.>

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać (mijania/
drogowe).

--
Gom

28 Data: Listopad 19 2010 10:38:45
Temat: Re: night breaker vs cool blue
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Gom,

Friday, November 19, 2010, 9:50:18 AM, you wrote:

On 19 Lis, 09:25, "KiG"  wrote:
Zastanawia mnie dlaczego one znikają z ofert firm je produkujących.
Philips allweather już nie dokupienia. Allseason Osrama jeszcze końcówka
do dostania. W Polsce nic wpadającego w żółte nie można dostać. No chyba,
że allegro i import z Niemiec np. Narva Contrast +.>

To proste. Od 1 stycznia 2010 r. nie można ich używać (mijania/
drogowe).

Jeszcze 5 razy.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

night breaker vs cool blue



Grupy dyskusyjne