Grupy dyskusyjne   »   Akcja jedź 10 wolniej

Akcja jedź 10 wolniej



1 Data: Listopad 19 2013 16:16:43
Temat: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

Wkurwia mnie. Idzie pizdek po czterech piwach z tytką przed ryjem. I nagle zostaje rozjechany, na dodatek nie na chodniku. Dlaczego pan ekspert nie mówi że nie powinien wchodzić na jezdnię zanim się nie upewni że mu nic nie zagraża? Takimi akcjami utwierdzają kretynów że na jezdnię można sobie ot tak wejść i wszyscy mają się zatrzymać w miejscu. Dlaczego nie ma w tej akcji że jezdnia to dla pieszego wrogie środowisko. Że wszystko co się po niej porusza robi to szybko, 10 razy szybciej niż idący człowiek. Ze te poruszające się rzeczy wazą od dziesięciu razy więcej niż człowiek. Że człowiek nie ma z nimi najmniejszej szansy nie tylko przy pięćdziesięciu ale i przy pięciu kilometrach na godzinę. Że piesi powinni nie tylko za miastami ubierać się tak żeby byli widoczni po zmroku. No i dlaczego do kurwy nędzy Policja nic nie robi. Jak bylem pacholęciem to dostanie mandatu za wejście na jezdnię tam gdzie nie wolno nie było rzadkością. Chętnie wziął bym udział w nakręceniu kontr filmu.



2 Data: Listopad 20 2013 01:57:38
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 19 Nov 2013 16:16:43 -0800 (PST),
napisał(a):

Wkurwia mnie. Idzie pizdek po czterech piwach z tytką przed ryjem. I nagle zostaje rozjechany, na dodatek nie na chodniku. Dlaczego pan ekspert nie mówi że nie powinien wchodzić na jezdnię zanim się nie upewni że mu nic nie zagraża? Takimi akcjami utwierdzają kretynów że na jezdnię można sobie ot tak wejść i wszyscy mają się zatrzymać w miejscu. Dlaczego nie ma w tej akcji że jezdnia to dla pieszego wrogie środowisko.

Przecież pieszego co tak wlazł, to w tym spocie rozjechało.
I to tak definitywnie, na amen.

Co jeszcze chciałbyś dodać?
Że cierpiał przed śmiercią? :)

Akurat przekaz skierowane do kierowców, to jest w tym spocie zamotany,
nudny i raczej nieskuteczny.
Jedyne do kogo taki spot trafi, to do pieszego - obrazem.

3 Data: Listopad 20 2013 02:18:55
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 20 Nov 2013 01:57:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Dnia Tue, 19 Nov 2013 16:16:43 -0800 (PST),
Wkurwia mnie. Idzie pizdek po czterech piwach z tytką przed ryjem. I nagle zostaje rozjechany, na dodatek nie na chodniku. Dlaczego pan ekspert nie mówi że nie powinien wchodzić na jezdnię zanim się nie upewni że mu nic nie zagraża? Takimi akcjami utwierdzają kretynów że na jezdnię można sobie ot tak wejść i wszyscy mają się zatrzymać w miejscu. Dlaczego nie ma w tej akcji że jezdnia to dla pieszego wrogie środowisko.

Przecież pieszego co tak wlazł, to w tym spocie rozjechało.
I to tak definitywnie, na amen.
Co jeszcze chciałbyś dodać?
Że cierpiał przed śmiercią? :)

Akurat przekaz skierowane do kierowców, to jest w tym spocie zamotany,
nudny i raczej nieskuteczny.
Jedyne do kogo taki spot trafi, to do pieszego - obrazem.

A trescia nie ? To kierowca winny, 60 jechal.

J.

4 Data: Listopad 20 2013 10:00:34
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

To kierowca winny, 60 jechal.

Cmentarze sa pełne tych co mieli pierwszenstwo...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic na to nie można poradzić. To byłby
dobry tytuł do historii mojego życia."  Irwin Shaw

5 Data: Listopad 20 2013 11:48:37
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: mappl 

Cmentarze sa pełne tych co mieli pierwszenstwo...


zlikwidować cmentarze

6 Data: Listopad 20 2013 11:24:40
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Cmentarze sa pełne tych co mieli pierwszenstwo...

zlikwidować cmentarze

ROTFL

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło,
i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett

7 Data: Listopad 20 2013 02:11:31
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Chris 

W dniu 2013-11-20 01:16,  pisze:

Wkurwia mnie. Idzie pizdek po czterech piwach z tytką przed ryjem. I nagle zostaje rozjechany, na dodatek nie na chodniku. Dlaczego pan ekspert nie mówi że nie powinien wchodzić na jezdnię zanim się nie upewni że mu nic nie zagraża? Takimi akcjami utwierdzają kretynów że na jezdnię można sobie ot tak wejść i wszyscy mają się zatrzymać w miejscu. Dlaczego nie ma w tej akcji że jezdnia to dla pieszego wrogie środowisko. Że wszystko co się po niej porusza robi to szybko, 10 razy szybciej niż idący człowiek. Ze te poruszające się rzeczy wazą od dziesięciu razy więcej niż człowiek. Że człowiek nie ma z nimi najmniejszej szansy nie tylko przy pięćdziesięciu ale i przy pięciu kilometrach na godzinę. Że piesi powinni nie tylko za miastami ubierać się tak żeby byli widoczni po zmroku. No i dlaczego do kurwy nędzy Policja nic nie robi. Jak bylem pacholęciem to dostanie mandatu za wejście na jezdnię tam gdzie nie wolno nie było rzadkością. Chętnie wziął bym udział w nakręceniu kontr filmu.


Proste wyjście, trzeba jechać 10km szybciej wtedy pieszy nie zdąży wejść przed maskę ..

ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

8 Data: Listopad 20 2013 07:22:11
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: pwz 

W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze:
(...)

ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...

I o to właśnie chodzi. Jak w każdej reklamie - o wywołanie emocji. Nie jest ważne, czy pozytywnych, czy negatywnych, najważniejsze aby były i to możliwie silne. Wtedy każdy zapamięta, będzie się kojarzyło, nawet podświadomie, na zasadzie odruchu Pawłowa - uwarunkowanie biologiczne. Pod tym względem kampania o której piszecie jest b. skuteczna. Odsetek osób, które nie słyszały / nie widziały / zignorowały tę reklamę jest niewielki, do reszty dotarło i wywołało emocje (sądząc choćby po tym, że pokazują się na jej temat wątki na grupie), czyli jest skuteczne.
Ja akurat je czniam - mniej więcej kojarzę z radia te reklamy, ale tylko po długaśnym zakończeniu (obowiązkowej formułce o 'sponsorze'), poza tym nie oglądam TV. Zero emocji: ani mnie to grzeje, ani ziębi, zatem mniej stresu na drodze :-P
pwz

9 Data: Listopad 20 2013 09:39:18
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Chris 

pwz nabazgrał(a):

W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze:
(...)
ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...
I o to właśnie chodzi. Jak w każdej reklamie - o wywołanie emocji. Nie jest ważne, czy pozytywnych, czy negatywnych, najważniejsze aby były i to możliwie silne. Wtedy każdy zapamięta, będzie się kojarzyło, nawet podświadomie, na zasadzie odruchu Pawłowa - uwarunkowanie biologiczne. Pod tym względem kampania o której piszecie jest b. skuteczna. Odsetek osób, które nie słyszały / nie widziały / zignorowały tę reklamę jest niewielki, do reszty dotarło i wywołało emocje (sądząc choćby po tym, że pokazują się na jej temat wątki na grupie), czyli jest skuteczne.
Ja akurat je czniam - mniej więcej kojarzę z radia te reklamy, ale tylko po długaśnym zakończeniu (obowiązkowej formułce o 'sponsorze'), poza tym nie oglądam TV. Zero emocji: ani mnie to grzeje, ani ziębi, zatem mniej stresu na drodze :-P

To akurat dobrze wiem bo znam branżę reklamową od xx lat .. :) tylko że te spoty wywołują reakcje negatywne i nie wpływają na bezpieczeństwo a taki był cel.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

10 Data: Listopad 20 2013 10:35:24
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: WOJO 

To akurat dobrze wiem bo znam branżę reklamową od xx lat .. :) tylko że te spoty wywołują reakcje negatywne i nie wpływają na bezpieczeństwo a taki był cel.

Wręcz przeciwnie - bardzo wpływają na bezpieczeństwo. Człowiek z natury jest przekorny i na bodźce negatywne reaguje także przekornie.
Możecie sobie wyobrazić, co u większości kierowców wywołuje ta reklama - "przyśpieszę, bo nikt nie będzie mi mówił, jak mam jeździć"
Najważniejsze, że producent reklamy i emitent zgarną kasę - to się tak naprawdę liczy, nic więcej.
Pozdrawiam.
WOJO

11 Data: Listopad 20 2013 02:40:55
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

-- Człowiek z natury jest przekorny i na bodźce negatywne reaguje także przekornie. Możecie sobie wyobrazić, co u większości kierowców wywołuje ta reklama - "przyśpieszę, bo nikt nie będzie mi mówił, jak mam jeździć"

jesli wiekszosc rozumuje na poziomie 5-cio latka czyli "na zlosc mamie odmroze sobie uszy" to faktycznie wyglada to niewesolo ...

do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco:
liczba zabitych w PL/DE 1:1 przy czym Niemcow jest prawie 2 razy wiecej
jednak w przypadku zabitych na przejsciach jest juz duzo gorzej:
PL vs DE 10:1 (250 vs 22)

http://www.udv.de/de/strasse/planung-und-betrieb/wege-fuer-fussgaenger/technik/sicherheit-zebrastreifen

nie sugeruje oczywiscie ze wsrod ministrow/poslow sa sami niekompetentni debile, niemniej tak dlugi czas oczekiwania na reakcje sugeruje powazna ociezalosc umyslowa ...

P.

12 Data: Listopad 20 2013 07:49:38
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

W dniu środa, 20 listopada 2013 11:40:55 UTC+1 użytkownik  napisał:

do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco:

liczba zabitych w PL/DE 1:1 przy czym Niemcow jest prawie 2 razy wiecej

jednak w przypadku zabitych na przejsciach jest juz duzo gorzej:

PL vs DE 10:1 (250 vs 22)


To teraz porównaj ilość km autostrad w PL i DE. :)
Jadąc tranzytem przez DE można ani razu nie trafić na przejście dla pieszych. To samo w PL jest niewykonalne.

13 Data: Listopad 20 2013 17:50:53
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Radoslaw,

Wednesday, November 20, 2013, 4:49:38 PM, you wrote:

do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco:
liczba zabitych w PL/DE 1:1 przy czym Niemcow jest prawie 2 razy wiecej
jednak w przypadku zabitych na przejsciach jest juz duzo gorzej:
PL vs DE 10:1 (250 vs 22)
To teraz porównaj ilość km autostrad w PL i DE. :)
Jadąc tranzytem przez DE można ani razu nie trafić na przejście dla
pieszych. To samo w PL jest niewykonalne.

Ale jeszcze troszeczkę pociągną A4 i już będzie można.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

14 Data: Listopad 21 2013 08:47:40
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Pawel O'Pajak 

Powitanko,

To teraz porównaj ilość km autostrad w PL i DE. :)

Ale tu raczej nalezaloby porownywac ilosc przejsc dla pieszych. I to tez nie byloby miarodajne. U nas sa wynalazki w stylu: przejscie dla pieszych/skrzyzowania z sygnalizacja swietlna, a 30m dalej przejscie juz bez swiatel w dodatku nieoswietlone. Albo dluga trasa ze swiatlami i na calej ulicy tylko 1 przejscie bez swiatel.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

15 Data: Listopad 21 2013 00:33:22
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

-- Ale tu raczej nalezaloby porownywac ilosc przejsc dla pieszych. I to tez nie byloby miarodajne.

dokladnie, liczy sie "jakosc" tych przejsc dla pieszych, odpowiednia infrastruktura, oswietlenie, oznakowanie i poziom bezpieczenstwa jest porownywalny do przejscia z ruchem regulowanym swiatlami

P.

16 Data: Listopad 21 2013 17:28:13
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: J.F 

Użytkownik "Pawel O'Pajak"  napisał w wiadomości
Powitanko,

To teraz porównaj ilość km autostrad w PL i DE. :)
Ale tu raczej nalezaloby porownywac ilosc przejsc dla pieszych. I to tez nie byloby miarodajne.

Tylko jak to pisano - u nich mozesz caly kraj przejechac i zadnego przejscia nie przejezdzac.
A u nas na krajowych drogach co chwila wioska i przejscie lub brak.

Ale te wypadki to nie wiem - na krajowkach w wioskach, czy na ulicach w miastach mamy ..

U nas sa wynalazki w stylu: przejscie dla pieszych/skrzyzowania z sygnalizacja swietlna, a 30m dalej przejscie juz bez swiatel w dodatku nieoswietlone. Albo dluga trasa ze swiatlami i na calej ulicy tylko 1 przejscie bez swiatel.

Albo przejscie, ze stosownym znakiem, migajacym, oswietlone lampa ... ale nikomu sie nie chcialo zamontowac przycisku i swiatel, aby pieszy mogl przejsc bezpiecznie.

A to juz nie sa takie duze koszta, skoro slupy jednak postawili.

J.

17 Data: Listopad 21 2013 18:44:07
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 21 Nov 2013, J.F wrote:

Albo przejscie, ze stosownym znakiem, migajacym, oswietlone lampa ... ale
nikomu sie nie chcialo zamontowac przycisku i swiatel, aby pieszy mogl
przejsc bezpiecznie.

  To wcale nie jest takie optymalne rozwiązanie.
  Blokuje nadmiernie ruch, bo trzeba stać póki jest czerwone, nawet
jak po pieszym pył już dawno opadł.
  Ba, w skrajnym wypadku ("opóźnianie zielonego" dla pieszego)
pieszego już dawno nie ma na horyzoncie, bo się wkurzył, przeszedł
na czerwonym a potem nadjeżdżająca kolumna podziwia czerwone kółko.

  Kilka razy już się przyznawałem - na przejsciu (w okolicy)
z przyciskiem często przechodzę na czerwowonym właśnie.
  Z powodu wyżej (akurat jest pusto, a jak wcisnę, to najpierw
ja będę stał, a potem widoczna kolumna).

pzdr, Gotfryd

18 Data: Listopad 20 2013 17:58:52
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: cef 

Użytkownik wrote:

do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco:
liczba zabitych w PL/DE 1:1 przy czym Niemcow jest prawie 2 razy
wiecej
jednak w przypadku zabitych na przejsciach jest juz duzo gorzej:
PL vs DE 10:1 (250 vs 22)

Ja bym proponował zajrzeć do innych statystyk, ale ich nikt nie prowadzi.
Jaki jest odsetek posiadających prawo jazdy
wsród poszkodowanych na przejściach czy poszkodowanych pieszych ogolnie?

19 Data: Listopad 20 2013 18:14:15
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: sqlwiel 

W dniu 2013-11-20 17:58, cef pisze:

Użytkownik wrote:

do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco:
liczba zabitych w PL/DE 1:1 przy czym Niemcow jest prawie 2 razy
wiecej
jednak w przypadku zabitych na przejsciach jest juz duzo gorzej:
PL vs DE 10:1 (250 vs 22)

Ja bym proponował zajrzeć do innych statystyk, ale ich nikt nie prowadzi.
Jaki jest odsetek posiadających prawo jazdy
wsród poszkodowanych na przejściach czy poszkodowanych pieszych ogolnie?

Doszukiwałbym się przyczyn właśnie w nadopiekuńczości i nadregulacji. (Choć Niemcy pewno są dalej od nas pod tym względem.)
Jak w sąsiednim wątku pisałem - "bezkolizyjne zielone" powoduje nawykową bezmyślność u kierowców, to podobnie przekonanie, że dobry pan minister pomyślał o wszystkim (albo, że "państwo powinno...") powoduje, że pieszy nie rozejrzy się przed wejściem na jezdnię. (Inne przykłady to Amber Gold itp.) A to elementarny przejaw instynktu samozachowawczego. Co-by nie nawymyślał minister, to nieobudowany człowiek o masie ~80kg ma bardzo mizerne szanse w zetknięciu z 1000kg stali o prędkości 15m/s. I prędkość zmniejszona do 12m/s niewiele tu zmieni.

Może, gdyby przywrócić takie ozdoby na masce, jak miały Pabiedy, Jaguary i Rols-Royce trochę by to motłoch natchnęło?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

20 Data: Listopad 20 2013 22:12:35
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: J.F. 

 napisał(a):

-- Człowiek z natury jest przekorny i na bodźce negatywne reaguje także przekornie. Możecie sobie wyobrazić, co u większości kierowców wywołuje ta reklama - "przyśpieszę, bo nikt nie będzie mi mówił, jak mam jeździć"
jesli wiekszosc rozumuje na poziomie 5-cio latka czyli "na zlosc mamie odmroze sobie uszy" to faktycznie wyglada to niewesolo ...

do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco:
liczba zabitych w PL/DE 1:1 przy czym Niemcow jest prawie 2 razy wiecej
jednak w przypadku zabitych na przejsciach jest juz duzo gorzej:
PL vs DE 10:1 (250 vs 22)

http://www.udv.de/de/strasse/planung-und-betrieb/wege-fuer-fussgaenger/technik/sicherheit-zebrastreifen

No, ciekawe.

Bo z jednej strony - u nich raczej autostrady krajowe nie prowadza
przez wioski pelne przejsc, z drugiej - spora czesc naszych to chyba w
miastach, gdzie niby 50 obowiazuje.

Ale tez 22 - strasznie malo jak na calkiem spory kraj.
Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ... albo te 10 mniej
naprawde ratuje zycie.
 

J.

21 Data: Listopad 20 2013 16:00:25
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

W dniu środa, 20 listopada 2013 22:12:35 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

 napisał(a):

> -- Człowiek z natury jest przekorny i na bodźce negatywne reaguje także przekornie. Możecie sobie wyobrazić, co u większości kierowców wywołuje ta reklama - "przyśpieszę, bo nikt nie będzie mi mówił, jak mam jeździć"

> jesli wiekszosc rozumuje na poziomie 5-cio latka czyli "na zlosc mamie odmroze sobie uszy" to faktycznie wyglada to niewesolo ...

>

> do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco:

> liczba zabitych w PL/DE 1:1 przy czym Niemcow jest prawie 2 razy wiecej

> jednak w przypadku zabitych na przejsciach jest juz duzo gorzej:

> PL vs DE 10:1 (250 vs 22)

>

> http://www.udv.de/de/strasse/planung-und-betrieb/wege-fuer-fussgaenger/technik/sicherheit-zebrastreifen



No, ciekawe.



Bo z jednej strony - u nich raczej autostrady krajowe nie prowadza

przez wioski pelne przejsc, z drugiej - spora czesc naszych to chyba w

miastach, gdzie niby 50 obowiazuje.



Ale tez 22 - strasznie malo jak na calkiem spory kraj.

Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ... albo te 10 mniej

naprawde ratuje zycie.

 



J.

I te 10 mniej może uratować życie. Akcja powinna iść dwukierunkowo ze wskazaniem na kierunek " piesi" To oni mają mieć oczy nawet w dupie jak nie chcą popełnić pięknego samobójstwa wpadając pod samochód na pasach. Od jakiegoś czasu widzę zle nawyki wywołane przez publikatory. Nakładli ludziom o tym że przy przechodzeniu przez jezdnię są ważniejsi od samochodów. A to kłamstwo. Wczoraj zjeby dostałem od takiego palanta co na niego zatrąbiłem bo on z marszu bez patrzenia na jezdnię na przejściu wylazł. W lusterku widziałem jak się odgrażał i pokazywał że pasy są. Dlaczego nie ma programu w którym tłumaczą że jak jedzie samochód i idzie pieszy to dla środowiska lepiej żeby samochód przejechał pierwszy. Każde ruszenie to ileś paliwa w pizdu niepotrzebnie idzie. Ileś startych opon ileś pyłu z klocków. Niby na jednym zdarzeniu mało ale jak ilość zdarzeń idzie w miliony to się jakieś pierdyliony ton robią. Zamiast tego raczą mnie filmem z palantem co wylazł bez patrzenia i został trafiony.

22 Data: Listopad 20 2013 23:44:08
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

-- Każde ruszenie to ileś paliwa w pizdu niepotrzebnie idzie. Ileś startych opon ileś pyłu z klocków. Niby na jednym zdarzeniu mało ale jak ilość zdarzeń idzie w miliony to się jakieś pierdyliony ton robią.

tak czekalem kiedy zostana uzyte pseudo-naukowe argumenty o oponach i klockach hamulcowych :-) to juz naprawde dno ...

-- Zamiast tego raczą mnie filmem z palantem co wylazł bez patrzenia i został trafiony.

jak wylazl na przejscie to ten co go trafil idzie do puszki, traci prawko a jego ubezpieczyciel steka bo musi bulic rente w xxxx ojro przez nastepne 30 lat (worst case) a jak wylazl poza przejsciem to po smierci jego rodzina placi kierujacemu za rozbita fure ... welcome in EU :-)

P.

23 Data: Listopad 21 2013 05:54:23
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

W dniu czwartek, 21 listopada 2013 08:44:08 UTC+1 użytkownik  napisał:

-- Każde ruszenie to ileś paliwa w pizdu niepotrzebnie idzie. Ileś startych opon ileś pyłu z klocków. Niby na jednym zdarzeniu mało ale jak ilość zdarzeń idzie w miliony to się jakieś pierdyliony ton robią.



tak czekalem kiedy zostana uzyte pseudo-naukowe argumenty o oponach i klockach hamulcowych :-) to juz naprawde dno ...



-- Zamiast tego raczą mnie filmem z palantem co wylazł bez patrzenia i został trafiony.



jak wylazl na przejscie to ten co go trafil idzie do puszki, traci prawko a jego ubezpieczyciel steka bo musi bulic rente w xxxx ojro przez nastepne 30 lat (worst case) a jak wylazl poza przejsciem to po smierci jego rodzina placi kierujacemu za rozbita fure ... welcome in EU :-)



P.

Dokąd nie przedstawisz niepodważalnych dowodów że w czasie ruszania przybywa paliwa w zbiorniku a hamowanie powoduje zwiększenie grubości tego co hamuje w samochodzie oraz zwiększanie się wysokości bieżnika. To co napisalem nie jest pseudo naukowe tylko jest prawem. Możesz je obalić. Dokąd nie obalisz będzie prawem. To obalaj a ja w międzyczasie kopnę się do żabki po jakieś chrupki i dużą Pepsi. Życia Ci braknie żeby udowodnić że nie nie mam racji.

24 Data: Listopad 22 2013 00:12:37
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

-- To co napisalem nie jest pseudo naukowe tylko jest prawem. Możesz je obalić. Dokąd nie obalisz będzie prawem.

juz niedlugo mam nadzieje, zegar tyka :-)

-- To obalaj a ja w międzyczasie kopnę się do żabki po jakieś chrupki i dużą Pepsi. Życia Ci braknie żeby udowodnić że nie nie mam racji.

pomylka, czas gra na Twoja niekorzysc, rzadowe gamonie juz wiedza ze ludzie patrza im na rece i cisnienie rosnie, rosnie coraz szybciej ...

ps kaskaderzy sa szczupli i wysportowani wiec zalecam diet coke :-)

P.

25 Data: Listopad 21 2013 17:23:41
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: J.F 

Użytkownik  napisał w wiadomości grup
W dniu środa, 20 listopada 2013 22:12:35 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco:
> liczba zabitych w PL/DE 1:1 przy czym Niemcow jest prawie 2 razy > wiecej
> jednak w przypadku zabitych na przejsciach jest juz duzo gorzej:
> PL vs DE 10:1 (250 vs 22)
> http://www.udv.de/de/strasse/planung-und-betrieb/wege-fuer-fussgaenger/technik/sicherheit-zebrastreifen
No, ciekawe.
Ale tez 22 - strasznie malo jak na calkiem spory kraj.
Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ... albo te 10 mniej
naprawde ratuje zycie.

I te 10 mniej może uratować życie.

Ze moze to nikt nie przeczy, tylko pytanie czy warto aby pol spoleczenstwa sie wloklo aby pare zyc uratowac.

Z liczb powyzej wynikaloby jednak ze poprawa jest drastyczna.
O ile to prawidlowe wnioski.

Dlaczego nie ma programu w którym tłumaczą że jak jedzie samochód i idzie pieszy to dla środowiska lepiej żeby samochód przejechał pierwszy.

Bo to takie niemodne.

J.

26 Data: Listopad 21 2013 00:20:41
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

-- No, ciekawe. Bo z jednej strony - u nich raczej autostrady krajowe nie prowadza przez wioski pelne przejsc, z drugiej - spora czesc naszych to chyba w miastach, gdzie niby 50 obowiazuje.

a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na pasach ? max. dozwolona predkosc to 70 km/h w normalnych warunkach (oznakowane przejscie, dobra widocznosc) widzisz go z kilkuset metrow ... zero okolicznosci lagodzacych czyli do puchy + sankcje finansowe

-- Ale tez 22 - strasznie malo jak na calkiem spory kraj. Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ...

dla nas strasznie malo, dla Niemcow za duzo ... jednoznaczne prawo w polaczeniu z sankcjami finansowymi daja taki efekt ... w ktoryms ADAC opisywali przypadek kierowcy, ktory walnal na przejsciu jakiegos menago, miesieczne koszta rehabilitacji i odszkodowanie za utracone dochody cos kolo 50k ojro, w sumie zamkneli sie ponizej 1 mln ojro, taka zabawa w DE jest bardzo kosztowna wiec malo kto sie na nia decyduje, za duze ryzyko ...

-- albo te 10 mniej naprawde ratuje zycie. J.

no raczej

P.

27 Data: Listopad 21 2013 12:03:19
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 21 Nov 2013,  wrote:

a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na pasach ?

  Oślepieniem przez TIRmana, parkującego na poboczu na przykład.
  Z rzadka takie wypadki są możliwe (tyle, że z rzadka właśnie)

pzdr, Gotfryd

28 Data: Listopad 21 2013 12:33:02
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Gotfryd,

Thursday, November 21, 2013, 12:03:19 PM, you wrote:

a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na pasach ?
  Oślepieniem przez TIRmana, parkującego na poboczu na przykład.
  Z rzadka takie wypadki są możliwe (tyle, że z rzadka właśnie)

Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dość
trudno mi to idzie.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

29 Data: Listopad 21 2013 18:14:53
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup

Hello Gotfryd,

Thursday, November 21, 2013, 12:03:19 PM, you wrote:

a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na pasach ?
  Oślepieniem przez TIRmana, parkującego na poboczu na przykład.
  Z rzadka takie wypadki są możliwe (tyle, że z rzadka właśnie)

Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dość
trudno mi to idzie.

Gierkówka.

30 Data: Listopad 21 2013 18:22:00
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: jerzu 

On Thu, 21 Nov 2013 12:33:02 +0100, RoMan Mandziejewicz
 wrote:


Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dość
trudno mi to idzie.

Ty tak na poważnie? Chociażby DK7 na północ od Warszawy. Do Płońska.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

31 Data: Listopad 21 2013 18:40:35
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello jerzu,

Thursday, November 21, 2013, 6:22:00 PM, you wrote:

Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dość
trudno mi to idzie.
Ty tak na poważnie? Chociażby DK7 na północ od Warszawy. Do Płońska.

Wiesz... Rzadko bywam na północ od Warszawy ;)


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

32 Data: Listopad 21 2013 19:18:29
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-11-21 18:22, jerzu pisze:

On Thu, 21 Nov 2013 12:33:02 +0100, RoMan Mandziejewicz
 wrote:


Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dość
trudno mi to idzie.

Ty tak na poważnie? Chociażby DK7 na północ od Warszawy. Do Płońska.

A są takie bez świateł?

33 Data: Listopad 21 2013 19:30:43
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: jerzu 

On Thu, 21 Nov 2013 19:18:29 +0100, Artur Maśląg
wrote:

A są takie bez świateł?

A nie ma?

https://www.google.pl/maps/preview?hl=pl#!data=!1m8!1m3!1d3!2d20.767205!3d52.379489!2m2!1f175.05!2f86.27!4f75!2m7!1e1!2m2!1srFJep6ntQi3A6gZFtGw2Xg!2e0!5m2!1srFJep6ntQi3A6gZFtGw2Xg!2e0&fid=5


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

34 Data: Listopad 21 2013 19:45:59
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-11-21 19:30, jerzu pisze:

On Thu, 21 Nov 2013 19:18:29 +0100, Artur Maśląg wrote:

A są takie bez świateł?

A nie ma?

https://www.google.pl/maps/preview?hl=pl#!data=!1m8!1m3!1d3!2d20.767205!3d52.379489!2m2!1f175.05!2f86.27!4f75!2m7!1e1!2m2!1srFJep6ntQi3A6gZFtGw2Xg!2e0!5m2!1srFJep6ntQi3A6gZFtGw2Xg!2e0&fid=5

Faktycznie, rzadkość co prawda, ale są. Do tego oznakowane itd.
Teraz pytanie, czy na którymś z takich doszło do wypadku i ile ich
miało miejsce np. w ostatnich 5 latach.

35 Data: Listopad 21 2013 21:56:51
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: jerzu 

On Thu, 21 Nov 2013 19:45:59 +0100, Artur Maśląg
wrote:

Teraz pytanie, czy na którymś z takich doszło do wypadku i ile ich
miało miejsce np. w ostatnich 5 latach.

Nie wiem. Wiem tylko, że w ramach poprawy (?) bezpieczeństwa, na
odcinku od okolic Zakroczymia do Płońska, przed wszystkimi przejściami
postawili ogranicznenia do 70 km/h, chyba zdecydowana większość jest z
sygnalizacją świetlną. Kilka ładnych lat temu te ograniczenia zdjęto,
cała trasa od S7 do Płońska było 100 km/h. Po co je przywrócono?
Czyżby dochodziło tam do wypadków?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

36 Data: Listopad 21 2013 17:39:43
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: J.F 

Użytkownik  napisał w wiadomości grup

-- No, ciekawe. Bo z jednej strony - u nich raczej autostrady krajowe nie prowadza przez wioski pelne przejsc, z drugiej - spora czesc naszych to chyba w miastach, gdzie niby 50 obowiazuje.
a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na pasach ? max. dozwolona predkosc to 70 km/h w normalnych warunkach (oznakowane przejscie, dobra >widocznosc) widzisz go z kilkuset metrow ... zero okolicznosci lagodzacych czyli do puchy + sankcje finansowe

Ale przeciez jak go widze z kilkuset metrow, to on zdazy przejsc :-)
Jak widze z kilkudziesieciu to tez zwolnie.
Czyli musialem nie widziec - czy to dlatego ze on wbiegl nagle, czy dlatego ze np wyprzedzalem/omijalem na przejsciu i inny pojazd zaslonil.

-- Ale tez 22 - strasznie malo jak na calkiem spory kraj. Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ...
dla nas strasznie malo, dla Niemcow za duzo ... jednoznaczne prawo w polaczeniu z sankcjami finansowymi daja taki efekt
... w ktoryms ADAC opisywali przypadek kierowcy, ktory walnal na przejsciu jakiegos menago, miesieczne koszta rehabilitacji i odszkodowanie za utracone dochody cos kolo 50k ojro, w sumie zamkneli sie ponizej 1 mln ojro, taka zabawa w DE jest bardzo kosztowna wiec malo kto sie na nia decyduje, za duze ryzyko ...

Przeciez nie on placi, tylko jego ubezpieczenie. Wypadki chodza po ludziach, wiec ubezpieczenie obowiazkowe i wszyscy sa zadowoleni.

Niemcy po miescie jezdza spokojnie, ale znow bez jakiegos widocznego wielkiego szacunku dla pieszych.
Piesi tez sie rozgladaja przed wejsciem na jezdnie.
Przepisy ponoc maja jak angielskie - pieszemu ktory chce przejsc trzeba ustapic, ale w praktyce jakos tego nie widzialem.
Rzeklbym normalnie jezdza - troche wolniej niz u nas na niektorych ulicach, troche kulturalniej i czasem ktos pieszych przepusci, troche czesciej maja ruch gesty i powolny.

-- albo te 10 mniej naprawde ratuje zycie.
no raczej

Hm, mimo ze sie w reklamie podniecaja, to mam watpliwosci.
Co prawda te 50 na zachodzie wprowadzili ponoc wlasnie dlatego ze z badan wyszla ze to predkosc raczej bezpieczna.
Ale zostac polamanym inwalida to tez nic przyjemnego.

J.

37 Data: Listopad 22 2013 01:36:48
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

-- Ale przeciez jak go widze z kilkuset metrow, to on zdazy przejsc :-)

jesli go widzisz to nie mozesz go potracic, jesli go potracisz -> patrz puszka itd

-- Przeciez nie on placi, tylko jego ubezpieczenie.

ubezpieczenie najpierw sprobuje sie wymigac, czyli podzielic wine: letnie opony w lecie, razace niedbalstwo czyli np 80/50, stan techniczny auta i juz jest 75/25 nawet jesli sie uda to czeka zwyzka/ rekalkulacja skladki i juz robi sie niefajnie. Dodatkowe "extrasy" to np MPU i juz jezdzisz rowerem :-)

-- Piesi tez sie rozgladaja przed wejsciem na jezdnie. Przepisy ponoc maja jak angielskie - pieszemu ktory chce przejsc trzeba ustapic, ale w praktyce jakos tego nie widzialem.

dyskusja na temat tego co widze z okna wydaje mi sie bezcelowa, zreszta liczby mowia same za siebie

-- Rzeklbym normalnie jezdza - troche wolniej niz u nas na niektorych ulicach, troche kulturalniej i czasem ktos pieszych przepusci, troche czesciej maja ruch gesty i powolny.

-- Ale zostac polamanym inwalida to tez nic przyjemnego. J.

tego najbardziej boja sie ubezpieczalnie bo jest najbardziej kosztowne, wydatki w przypadku dlugiej rehabilitacji ida w dziesiatki tysiecy euro wiec ubezpieczalnia bedzie wychodzic ze skory zeby przypisac choc czesc winy kierowcy, walnac pieszego na pasach to chyba najglupsza rzecz jaka mozna zrobic ...

P.

38 Data: Listopad 21 2013 12:06:40
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Wed, 20 Nov 2013, J.F. wrote:

Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ...

  Nie mają regulacji zachęcającej co naruszania pierwszeństwa.
  Jak z góry wiadomo "kto ma stanąć" to nie ma wątpliwości,
to samo dotyczy dyskusji o linii zatrzymania na parkingach
przed marketami.
  Tak samo prowokują do (niesłusznego) myślenia "przecież on
ma obowiązek stanąć".

pzdr, Gotfryd

39 Data: Listopad 21 2013 18:15:40
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomości grup

On Wed, 20 Nov 2013, J.F. wrote:

Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ...

 Nie mają regulacji zachęcającej co naruszania pierwszeństwa.
 Jak z góry wiadomo "kto ma stanąć" to nie ma wątpliwości,

My też mamy takowe regulacje.
Tylko że kto inny ma stanąć.

40 Data: Listopad 21 2013 18:38:03
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 21 Nov 2013, Cavallino wrote:

My też mamy takowe regulacje.

  Nie, nie "takowe", ta regulacja nie odbiera pierwszeństwa.
  Dokładnie tak jak linia zatrzymania, stosowana na parkingu
bez wsparcia A-7.

Tylko że kto inny ma stanąć.

  Jak nie stanie to ma pierwszeństwo i tyle.
  Trupowi dokładają mandat (trzeba umorzyć), a kierowca
w końcu doszkala się co tam w PoRD napisali DLA NIEGO
a nie dla innych.

pzdr, Gotfryd

41 Data: Listopad 21 2013 19:15:34
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomości grup

On Thu, 21 Nov 2013, Cavallino wrote:

My też mamy takowe regulacje.

 Nie, nie "takowe", ta regulacja nie odbiera pierwszeństwa.

Ale pozwala łatwo ustalić winę za wypadek.
To wystarczy.

 Dokładnie tak jak linia zatrzymania, stosowana na parkingu
bez wsparcia A-7.

Zero analogii.


Tylko że kto inny ma stanąć.

 Jak nie stanie to ma pierwszeństwo i tyle.

Jak nie stanie to on jest winny wypadku i tyle.
I możesz sobie tupać nóżkami ile chcesz.

42 Data: Listopad 20 2013 03:12:56
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

W dniu środa, 20 listopada 2013 07:22:11 UTC+1 użytkownik pwz napisał:

W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze:

(...)

> ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...



I o to właśnie chodzi. Jak w każdej reklamie - o wywołanie emocji.. Nie

jest ważne, czy pozytywnych, czy negatywnych, najważniejsze aby były i

to możliwie silne. Wtedy każdy zapamięta, będzie się kojarzyło, nawet

podświadomie, na zasadzie odruchu Pawłowa - uwarunkowanie biologiczne..

Pod tym względem kampania o której piszecie jest b. skuteczna. Odsetek

osób, które nie słyszały / nie widziały / zignorowały tę reklamę jest

niewielki, do reszty dotarło i wywołało emocje (sądząc choćby po tym, że

pokazują się na jej temat wątki na grupie), czyli jest skuteczne.

Ja akurat je czniam - mniej więcej kojarzę z radia te reklamy, ale tylko

po długaśnym zakończeniu (obowiązkowej formułce o 'sponsorze'), poza tym

nie oglądam TV. Zero emocji: ani mnie to grzeje, ani ziębi, zatem mniej

stresu na drodze :-P

pwz

Masz racje. Ale to powinny być emocje że jak wejdę jak krowa to mnie ktoś rozjedzie a jak będzie jechał 10 mniej to dostanę takiego strzała że cudem będzie jak nic złamanego nie będę miał. A jak to będzie dwudziesto tonowa ciężarówka to 10 mniej nic nie daje. Przesłanie powinno być proste. Zanim wejdę nawet na oznakowanym przejściu upewniam się czy mi się nic nie stanie. Tego w filmiku nie ma. Jak by piesi ustawowo oczu nie posiadali to odpowiedzialność spadała by na kierowców. Jeśli mają oczy to muszą podwoić czujność bo wchodzą ta teren przeciwnika.

43 Data: Listopad 20 2013 07:53:28
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: sqlwiel 

W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze:

ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...

Bo to chodziło o to, żeby "szwagry" zarobili na tym spocie. Tak się wydaje nasze pieniądze.


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

44 Data: Listopad 20 2013 09:38:11
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Chris 

sqlwiel" <"nick nabazgrał(a):

W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze:
ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...
Bo to chodziło o to, żeby "szwagry" zarobili na tym spocie. Tak się wydaje nasze pieniądze.

O ile wiem to była kasa z Unii promująca bezpieczeństwo na drogach i musieli ją jakoś wydać.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

45 Data: Listopad 20 2013 09:43:38
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: sqlwiel 

W dniu 2013-11-20 09:38, Chris pisze:

sqlwiel" <"nick nabazgrał(a):

W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze:
ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...
Bo to chodziło o to, żeby "szwagry" zarobili na tym spocie. Tak się
wydaje nasze pieniądze.

O ile wiem to była kasa z Unii promująca bezpieczeństwo na drogach i
musieli ją jakoś wydać.

A "kasa z Unii" to niby skąd się bierze? Przecież ładujemy do tego wora!
(A "netto" - to szkody dla gospodarki i społeczeństwa wynikające ze stosowania unijnych nakazów są dużo większe, niż komukolwiek się wydaje)

Tak zwykle kończy "kasa z Unii" :)

Mogliby wydać na oświetlenie dróg, na udoskonalenie sterowania światłami (np uzupełnienie o czujniki/liczniki pojazdów), ale pewno wytyczne były takie, żeby kasa wpadła w czarną dziurę i nikt (poza osobami dedykowanymi) nic z niej nie miał.


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

46 Data: Listopad 20 2013 10:04:51
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: Chris 

sqlwiel" <"nick nabazgrał(a):

W dniu 2013-11-20 09:38, Chris pisze:
sqlwiel" <"nick nabazgrał(a):
W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze:
ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...
Bo to chodziło o to, żeby "szwagry" zarobili na tym spocie. Tak się
wydaje nasze pieniądze.
O ile wiem to była kasa z Unii promująca bezpieczeństwo na drogach i
musieli ją jakoś wydać.
A "kasa z Unii" to niby skąd się bierze? Przecież ładujemy do tego wora!

Więcej bierzemy niż ładujemy więc nie do końca się z tobą zgodzę.

(A "netto" - to szkody dla gospodarki i społeczeństwa wynikające ze stosowania unijnych nakazów są dużo większe, niż komukolwiek się wydaje)
Tak zwykle kończy "kasa z Unii" :)

W 80% usdaje się ja kakoś wydać.

Mogliby wydać na oświetlenie dróg, na udoskonalenie sterowania światłami (np uzupełnienie o czujniki/liczniki pojazdów), ale pewno wytyczne były takie, żeby kasa wpadła w czarną dziurę i nikt (poza osobami dedykowanymi) nic z niej nie miał.

Tamta kasa jest inna :) każda kasa z unii ma konkrretny cel więc jak dostaniesz na żarówrki to już kloszy nie wymienisz :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

47 Data: Listopad 20 2013 14:20:56
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: SW3 

W dniu 20.11.2013 o 10:04 Chris  pisze:

Więcej bierzemy niż ładujemy

No i co z tego, że bierzemy jak bardzo często bierzemy na coś co jest  kompletnie niepotrzebne lub wręcz szkodliwe?

Ale tak to juz jest przy dyskusjach o kasie z unii. Gdy mowa o składce to  zawsze jest argument "ale więcej dostajemy" ale gdy dotacje idą na jakieś  głupoty to "nie ma co żałować bo przecież to kasa z unii (nie nasza)" :(

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

48 Data: Listopad 20 2013 21:47:32
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: jerzu 

On Wed, 20 Nov 2013 10:04:51 +0100, "Chris"  wrote:

Więcej bierzemy niż ładujemy

Po czym oddajemy Unii nazad, kupując np. takie Inspiro dla
warszawskiego metra :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

49 Data: Listopad 20 2013 21:05:49
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: m4rkiz 

"Chris"  wrote in message

ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...
Bo to chodziło o to, żeby "szwagry" zarobili na tym spocie. Tak się
wydaje nasze pieniądze.
O ile wiem to była kasa z Unii promująca bezpieczeństwo na drogach i
musieli ją jakoś wydać.
A "kasa z Unii" to niby skąd się bierze? Przecież ładujemy do tego wora!
Więcej bierzemy niż ładujemy więc nie do końca się z tobą zgodzę.


dopoki tak sie dzieje to dobrze byloby ja sensownie zainwestowac zamiast
przepieprzyc na byle co

a juz za chwile za limity co2 w oparciu o rok 2005 bedziemy bulili tyle
ze nie tylko bedziemy na minusie ale tez w glebokiej dupie na wiele lat

--
http://db.org.pl/

50 Data: Listopad 20 2013 03:14:38
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor:

W dniu środa, 20 listopada 2013 09:38:11 UTC+1 użytkownik Chris napisał:

sqlwiel" <"nick nabazgrał(a):



> W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze:

>> ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...

> Bo to chodziło o to, żeby "szwagry" zarobili na tym spocie. Tak się wydaje

> nasze pieniądze.



O ile wiem to była kasa z Unii promująca bezpieczeństwo na drogach i musieli

ją jakoś wydać.



--

www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.

www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Ale mogli ją wydać lepiej niż wydali. Kosztowało by dokładnie tyle samo.

51 Data: Listopad 20 2013 18:05:54
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Autor: mappl 

Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 64 bytes) in /www/www.grupy.v10.pl/lib/message.inc.php on line 589