Aku - pytanie
1 | Data: Grudzien 13 2010 08:35:51 |
Temat: Aku - pytanie | |
Autor: NESSO | Pytanie dla znawców tematu , mam w moto licznik glowny km + 2 miedzy 2 |
Data: Grudzien 13 2010 08:58:02 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Kamil Nowak 'Amil' | NESSO napisał(a): Pytanie dla znawców tematu , mam w moto licznik glowny km + 2 miedzy przebiegi ( ODO1, ODO2) , czy jesli odłacze aku i zabiorę do domku w celu zimowania i podładowania to przebiegi uci[' E no co Ty :) Wiesz jak latwo mieli by wtedy handlarze? :) -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf 3 |
Data: Grudzien 13 2010 09:05:20 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: juhass | W dniu 2010-12-13 08:58, Kamil Nowak 'Amil' pisze: NESSO napisał(a): Koledze chyba chodzi o to czy mu przebiegi ODO1 i 2 się skasują. Tak, skasują się, tak samo jak zegarek i inne taki zasilane z acu. Przebieg całkowity jedynie pozostanie. Jak Ci zależy na utrzymaniu przebiegów ODO, podepnij zamiast acu mały akumulatorek żelowy 12V, taki jak w ups-ach, tylko nie wiem czy te przebiegi warte aż takiego zachodu... -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia 4 |
Data: Grudzien 13 2010 10:06:13 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: DrFugazi | W dniu 13.12.2010 09:05, juhass pisze: Koledze chyba chodzi o to czy mu przebiegi ODO1 i 2 się skasują. Tak, Nie, nie skasują się. Zegarek owszem, ale przebiegi powinny zostać, przynajmniej w mojej buzie zostają, ale pewnie to jest zależne od licznika i jego elektroniki. Jak Ci zależy na utrzymaniu przebiegów ODO, podepnij zamiast acu mały Łatwiej spisać na kartkę/zrobić fotę i później sobie dodać ;) Zdrówka! -- Piotr Tarnowski /DrFugazi/ http://www.drfugazi.eu.org http://www.hayabusa.eu.org 5 |
Data: Grudzien 13 2010 10:18:09 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: juhass | W dniu 2010-12-13 10:06, DrFugazi pisze: W dniu 13.12.2010 09:05, juhass pisze: A widzisz, w undach, przynajmniej w vfr po wyjęciu aku kasuje się wszystko oprócz total-a. Całe życie się człowiek uczy. ;) -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia 6 |
Data: Grudzien 13 2010 16:12:19 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: NESSO |
W dniu 2010-12-13 08:58, Kamil Nowak 'Amil' pisze: generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY wiec: główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :) odo 2 - przelatane całkowie tylko przeze mnie odo1 - na bierzaco od zalania do zalania i na tym ODO2 mi zalezy wiec chyba zrobie tak ze wpakuje tam jakiś mały zelowy równolegle na kakiś krokodylkach pod klemy zamim odepne własciwe aku , tylko sie zastanwaiłem czy to musi byc 12 czy do takiej elektroniki wystarczy np mała bateryjka 9V -12 ? np coś takiego http://eltronix.pl/products/430 jak myślicie da rade podtrzymać ten kawalek elektroniki na okres zimy ? 7 |
Data: Grudzien 13 2010 16:50:56 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Lukasz | Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości Koledze chyba chodzi o to czy mu przebiegi \> i wystarczy np mała bateryjka 9V -12 ? to jest maleńka bateryjka jak do pilotów od alarmu - IMO nie ma szans. w okolicach 30-40zł powinieneś dostać akumulatorek żelowy 7Ah a to już ma czym trzymać, może nawet 1,2Ah by podtrzymał ale chyba nie jest dużo tańszy (nie wiem bo rzadko go stosuję) pozdrawiam Lukasz 8 |
Data: Grudzien 13 2010 17:46:22 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Kopyt | Czesc! i na tym ODO2 mi zalezy wiec chyba zrobie tak ze wpakuje tam jakiś małyaku , tylko sie zastanwaiłem czy to musi byc 12 czy do takiej elektroniki Tylko uwazaj z tym podpinaniem rownolegle. Masz juz baterie 12V w moto. Teraz rownolegle podepniesz do tego 9V. Miedzy elektrodami "+" tych dwoch baterii poplynie prad proporcjonalny do roznicy potencjalow miedzy +12V i +9V (prawo Ohma jednym slowem) i ograniczony jedynie minimalnym oporem kontaktu. Jak juz musisz koniecznie tak sie bawic to choc tam jakis rezystorek w szereg dodaj zeby sie ta roznica potencjalow miala na czym odlozyc. Inaczej cos sie musi zaczac dymic. Rezystorek dodalbym takze wtedy gdy druga bateria jest rowniez 12V. Nigdy idealnie nie trafisz z napieciami na dwoch roznych bateriach. Aha, przyklad ladowarki aku nie jest dobry zeby pokazac, ze bez rezystorka tez sie da -- ladowarki maja zazwyczaj jakies ograniczenie pradu (np. elektroniczne). Zestawienie ze soba dwoch aku takiego ograniczenia nie ma. Moze lepiej poswiecic czas i zweryfikowac, czy aby komp. sterujacy budzikami (instrument cluster) nie ma zlacza zewnetrznego, ktore pozwala na wpisanie z zewnatrz ustawien ODO 1 i ODO 2? Na 95% wykluczam, ze to ECU odpowiada za pamietanie o przebiegach. W SV (w DL tez tak musi byc biorac pod uwage podobienstwa oby motongow) komunikacja ECU<->zegary odbywa sie cyfrowo. W zegarach musi wiec byc mikrokontroler dekodujacy dane i sterujacy odpowiednio lampkami/silnikiem krokowym obrotomierze itd. Skoro ECU ma wyjscie na swiat (np. mozna tamtedy wyciagnac oprogramowanie mikrokontrolera zaszytego w ECU) to i scalak w zegarach ma pewnie takie zlacze. Wiem wieksza/ambitna robota niz podpinanie bateryjki -- ale jaki pozytek dla ogolu no i satysfacja z hackowania japonskiej roboty bezcenna Pozdrawiam Pawel SVSZ (bez 32-bitowej elektroniki ani rusz) i SC33'98 (prosty do bolu) 9 |
Data: Grudzien 14 2010 09:30:53 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: NESSO |
w tym miejscu przewe bo boje sie ze mnie obrazasz tymi zwrotami (ECU) o ktorych pojecia mi brak :) dzis smigam do garazu z zelowym aku z kasy fiskalnej i zakladam ze wszystko bedzie ok kasa fiskalna ni ejest tak wazna jak moto :) i obejdzie sie bez aku te kilka m-cy a przekonam sie o tym czy aku dalo rade w okolicach marca Pozdr 10 |
Data: Grudzien 14 2010 10:53:44 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Kopyt |
w tym miejscu przewe bo boje sie ze mnie obrazasz tymi zwrotami (ECU) owszystko bedzie okkilka m-cy Jesli mozna Cie obrazic zwrotem ECU, to jak ty sobie chlopaku radzisz przysluchujac sie typowym rozmowkom tzw. mlodziezy w tramwaju na przyklad:)) Ad rem. Jak wstawisz aku (a nie bateryjke 9V) to w porzo -- najwyzej na poczatku poplynie duzy prad ladowania z aku moto do aku kasy fiskalnej. Potem sie ciut podladuje, prad spadnie, odepniesz aku oryginalny i juz. P 11 |
Data: Grudzien 14 2010 21:27:04 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Andrzej | ? Tylko uwazaj z tym podpinaniem rownolegle. Masz juz baterie 12V w moto. a nie prościej odpalić moto, wyjąć aku właściwe, podpiąć zimowe i wyłączyć zapłon? -- Pozdrv! Andrzej http://tnij.org/wpnielubiinteri http://ump.waw.pl 12 |
Data: Grudzien 14 2010 22:16:59 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: J_K_K | Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości ?Podobnież regulator napięcia można sobie w ten sposób załatwić. Pzdr JKK 13 |
Data: Grudzien 14 2010 23:40:00 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Gr4N4c1K | Dnia 14-12-2010 o 21:27:04 Andrzej napisał(a): +9V (prawo Ohma jednym slowem) i ograniczony jedynie minimalnym oporem nom... i od razu szykuj kaske na nowy regulator napiÄcia... a nawet nowy stojan... w każdej instrukcji jak byk stoi żeby nie odłÄ czaÄ akumulatora przy pracujÄ cym silniku... akumulator musi zamykaÄ obwód ładowania... może byÄ trup (byle bez zwarcia w celach) ale musi byÄ... tyczy siÄ to silników wyposażonych w prÄ dnicÄ trójfazowÄ , potocznie zwanÄ alternatorem. takie rozwiÄ zanie jest obecnie powszechne z racji prostoty konstrukcji i dużej sprawnoĹci w stosunku to prÄ dnic z wirnikiem komutatorowym... nie piszÄ dla czego tak siÄ dzieje bo to byłby długi wykład z elektrotechniki w temacie prÄ dów zmiennych oraz konstrukcji prostowników opartych o półprzewodniki a i tak mało kto zrozumie :) pomysł z chwilowym równoległym połÄ czeniem dwóch akumulatorów imho jest najlepszy a z tymi rezystorkami to bym nie przesadzał... w praktyce nie zauważyłem koniecznoĹci potrzeby stosowania wiÄkszej rezystancji niż majÄ Ĺrednio grube przewody (coĹ jak do lampki nocnej, przekrój 0.5-0.75cm^2 i długoĹci z pół metra)... ważne by siÄ nie pomyliÄ i podłÄ czaÄ plus do plusa a minus do minusa bo inaczej kabelki mogÄ zaĹwieciÄ :) pozdrawiam 14 |
Data: Grudzien 14 2010 12:28:37 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Marcin N |
generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego? Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować licznik co kilka(naście) miesięcy? Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła dowodowa jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii. 15 |
Data: Grudzien 14 2010 21:51:26 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: NESSO | generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz moze inni podadza swoje pomysły , moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i mądrzej z tych ODO kozystać 16 |
Data: Grudzien 15 2010 11:30:12 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: huck |
generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY normalnie w ogole nie korzystac, kolejny fjuczer gpotrzebny tak se czytam ta dyskusje i se mysle czy kurcze oni nie maja czego innego do roboty ? ostatnimi czasy miałem założon licznik rowerowy w który mozna było przebieg wpisac po wymianie aku (całe 9,90 zł kosztował) ale go nie wpisywałem bo po co ? przeciez nie powiem nabywcy jaki ma moto przebieg bo go nikt nie kupi a tak to mi nawet nikt nie zarzuci ze licznik cofałem :-) pozdroo huck 17 |
Data: Grudzien 15 2010 11:41:03 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Wieca | W dniu 2010-12-14 21:51, NESSO pisze: Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu - np. ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY -- Pozdr Wieca DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli 18 |
Data: Grudzien 15 2010 15:34:35 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Michał V-R | W dniu 2010-12-15 11:41, Wieca pisze: Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu - Jak masz wskaznik paliwa, to racczej do tankowania nie uzywalbym, no chyba, ze za kazdym razem chcesz zobaczyc ile pali ja jeden uzywam jako dzienny, badz imprezkowy, a drugi na wymiane oleum, jest mnostwo zastosowan :-) -- -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 19 |
Data: Grudzien 15 2010 22:20:10 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: NESSO |
Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu - np.generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY Witam posiadacza DL 1000 generalnie pytanie czemu lub czy miałbym sie przesiaśc z DL 650 na DL 1000 . Masz jakies doswiadczenia z 650 i porównanie tych maszyn ? rozmawiałem kiedyś z gosciem na oldtimerbazar ale na kazde pytanie odpowiadał - jak sprobujesz to sie dowiesz wiec generalnie nadal nie mam porownania . Moze masz jakies doswiadczenie na słabszej wersji do tego DL na czym aktualnie smigasz. Nie wiem czemu pomimo ze jeszcze dobrze nie objechałem 650 bo zaledwie 2k/km i tylko koncówka sezonu od września , a cos mi mowi ze DL1000 to bedzie to :) . ale moze sie myle ? generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam 180cm i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :) NESSO na DL 650 /2009/ 20 |
Data: Grudzien 15 2010 23:02:13 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-15 22:20, NESSO pisze: generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam 180cm skuter se kup -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 21 |
Data: Grudzien 15 2010 23:59:56 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: NESSO |
DRUGI ? JEDEN OBOK SUZI JUŻ MAM :) generalnie obrasta mchem ale moze chcesz od-kupić ? 22 |
Data: Grudzien 18 2010 18:25:37 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Wieca | W dniu 2010-12-15 22:20, NESSO pisze: Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu - np.generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY Jak spróbujesz to się dowiesz. Masz jakies doswiadczenia z 650 i porównanie tych maszyn ? Nie. rozmawiałem kiedyś z gosciem na oldtimerbazar ale na kazde pytanie ;-) wiec generalnie nadal nie mam porownania . Moze masz jakies doswiadczenie na Na małym nie jeździłem. Z opinii ludzi którzy jeździli małym wiem że w porównaniu do dużego nie jedzie. Skłaniam się do tej teorii bo miałem szansę polatać maszynkami o podobnych mocach/momencie i one faktycznie nie jadą. może to być trochę mało miarodajne bo małe to były rzędówki a DL to V-twin, ale jednak. Generalnie - wszystko zależy od celu. DL to duży, wygodny, uterenowiony motocykl turystyczny 70/30 (70 asfalt 30 teren). W związku z tym oczekiwania są jak od uniwersalnego turystyka. Na asfalcie ma dobrze przyspieszać niezależnie od obciążenia i w granicach normalnie używanych prędkości, oferować komfort jazdy na długich przebiegach itd. Poza asfaltem ma ci umożliwić jazdę bez rozpadania się na części, w miarę stabilną i bezpieczną. I tu zapewne tkwi różnica pomiędzy dużym a małym. Duży spokojnie leci w dwie osoby i kufry na "niemieckiej autostradzie" ponad 2 paki, wyprzedzanie przy wysokich prędkościach (160 - 180) jest bezstresowe, niezależnie od obciążenia. Z opinii o małym wiem ze komfort/bezpieczeństwo kończy się przy 140 - 160 km/h i jednak jest dużo bardziej podatny na obciążenia. Z kolei ze względu na masę i wysokość, dużym ciężko jeździ się poza asfaltem. Nie to że się nie da - latałem i po lesie i po polach, no ale ja mam 180 cm wzrostu i 120 kg wagi. Tu z kolei mały powinien mieć przewagę. Jest chyba 20 czy 30 kg lżejszy. No ale wszystko psuje ten tłumik 2w1... Mały jest asymetryczny ! Przez co brzydki bo wygląda jakby połowa motocykla się zgubiła... Nie wiem czemu pomimo ze jeszcze dobrze nie objechałem 650 bo zaledwie 2k/km Duży i mały są praktycznie tych samych rozmiarów. Duży jest sporo cięższy i to może stanowić problem w mieście. Wyżej położone siedzenie też nie ułatwia manewrowania. Ja niby nie mam jakiś strasznych problemów ale często staję w korku bo za wąsko... Kwestia wjeżdżenia się w sprzęt i problemu nie ma (no chyba ze wąsko). Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to nie będziesz wiedział :-) -- Pozdr Wieca DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli 23 |
Data: Grudzien 19 2010 02:39:35 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: NESSO |
Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu -generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY thx za odp. teraz wiec bede szukal mozliwosci wypróbowania 1000 . Uwaga co do autostrady i 200 z plecakiem i kuframi :) to plecak chyba musi byc bardzo odważny a kufry bardzo malutkie . Naprawde probowales czy to tylko luźny wywod bo 1000 ma Vmax tylko o te 20 km wiecej a predkosc podaje sie chyba dla golasa a nei na pełnym dociązeniu (Twoje 120 + pasazer ) i z kuframi 24 |
Data: Grudzien 19 2010 12:25:30 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: Wieca | W dniu 2010-12-19 02:39, NESSO pisze: generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
Ja mam kufry boczne 21 litrów : http://www.motobagaz.pl/kufry-givi-e21n-czarne-2x-21-litrow-p-615.html i duży top case. A plecak - jak to plecak. Licznika nie widzi :-)
Naprawdę próbowałem. Najszybciej co leciałem to 2,2 licznikowe. Normalny przelot z przelotową pod 2 paki jest normalnym przelotem, przy czym do 180-190 przyspiesza praktycznie bez wysiłku, a potem też tragedii nie ma. Nie ma też praktycznie żadnej różnicy czy jadę sam czy z kobitą, z kuframi czy bez. -- Pozdr Wieca DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli 25 |
Data: Grudzien 19 2010 13:51:49 | Temat: Re: Aku - pytanie | Autor: NESSO |
generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY tymbardziej musze spróbować Pozdr |