Grupy dyskusyjne   »   Aku - pytanie

Aku - pytanie



1 Data: Grudzien 13 2010 08:35:51
Temat: Aku - pytanie
Autor: NESSO 

Pytanie dla znawców tematu , mam w moto licznik glowny km  + 2 miedzy
przebiegi ( ODO1, ODO2) , czy jesli odłacze aku i zabiorę do domku w celu
zimowania i podładowania to przebiegi uci['
ekną ?

jest na to jakiś sposob ? czy tylko przed odlaczenim klemy podlączenie
równolegle innego źródłą zasilania zegarów
jeżeli tak to jakie ? czy bateria 9V wystarczy aby komp nie wyzerował sie ?
( nie bede odpalał motora oczywisce natym )

V-storm DL650 / 2009



2 Data: Grudzien 13 2010 08:58:02
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

NESSO napisał(a):

Pytanie dla znawców tematu , mam w moto licznik glowny km  + 2 miedzy przebiegi ( ODO1, ODO2) , czy jesli odłacze aku i zabiorę do domku w celu zimowania i podładowania to przebiegi uci['
ekną ?

E no co Ty :)
Wiesz jak latwo mieli by wtedy handlarze? :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

3 Data: Grudzien 13 2010 09:05:20
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: juhass 

W dniu 2010-12-13 08:58, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

NESSO napisał(a):
Pytanie dla znawców tematu , mam w moto licznik glowny km + 2 miedzy
przebiegi ( ODO1, ODO2) , czy jesli odłacze aku i zabiorę do domku w
celu zimowania i podładowania to przebiegi uci['
ekną ?

E no co Ty :)
Wiesz jak latwo mieli by wtedy handlarze? :)


Koledze chyba chodzi o to czy mu przebiegi ODO1 i 2 się skasują. Tak, skasują się, tak samo jak zegarek i inne taki zasilane z acu. Przebieg całkowity jedynie pozostanie.
Jak Ci zależy na utrzymaniu przebiegów ODO, podepnij zamiast acu mały akumulatorek żelowy 12V, taki jak w ups-ach, tylko nie wiem czy te przebiegi warte aż takiego zachodu...


--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia

4 Data: Grudzien 13 2010 10:06:13
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: DrFugazi 

W dniu 13.12.2010 09:05, juhass pisze:

Koledze chyba chodzi o to czy mu przebiegi ODO1 i 2 się skasują. Tak,
skasują się, tak samo jak zegarek i inne taki zasilane z acu. Przebieg
całkowity jedynie pozostanie.

Nie, nie skasują się. Zegarek owszem, ale przebiegi powinny zostać,
przynajmniej w mojej buzie zostają, ale pewnie to jest zależne od
licznika i jego elektroniki.

Jak Ci zależy na utrzymaniu przebiegów ODO, podepnij zamiast acu mały
akumulatorek żelowy 12V, taki jak w ups-ach, tylko nie wiem czy te
przebiegi warte aż takiego zachodu...

Łatwiej spisać na kartkę/zrobić fotę i później sobie dodać ;)

Zdrówka!
--
Piotr Tarnowski /DrFugazi/
http://www.drfugazi.eu.org
http://www.hayabusa.eu.org

5 Data: Grudzien 13 2010 10:18:09
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: juhass 

W dniu 2010-12-13 10:06, DrFugazi pisze:

W dniu 13.12.2010 09:05, juhass pisze:

Koledze chyba chodzi o to czy mu przebiegi ODO1 i 2 się skasują. Tak,
skasują się, tak samo jak zegarek i inne taki zasilane z acu. Przebieg
całkowity jedynie pozostanie.

Nie, nie skasują się. Zegarek owszem, ale przebiegi powinny zostać,
przynajmniej w mojej buzie zostają, ale pewnie to jest zależne od
licznika i jego elektroniki.

A widzisz, w undach, przynajmniej w vfr po wyjęciu aku kasuje się wszystko oprócz total-a. Całe życie się człowiek uczy. ;)


--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia

6 Data: Grudzien 13 2010 16:12:19
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: NESSO 


W dniu 2010-12-13 08:58, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
NESSO napisał(a):
Pytanie dla znawców tematu , mam w moto licznik glowny km + 2 miedzy
przebiegi ( ODO1, ODO2) , czy jesli odłacze aku i zabiorę do domku w
celu zimowania i podładowania to przebiegi uci['
ekną ?

E no co Ty :)
Wiesz jak latwo mieli by wtedy handlarze? :)


Koledze chyba chodzi o to czy mu przebiegi ODO1 i 2 się skasują. Tak,
skasują się, tak samo jak zegarek i inne taki zasilane z acu. Przebieg
całkowity jedynie pozostanie.
Jak Ci zależy na utrzymaniu przebiegów ODO, podepnij zamiast acu mały
akumulatorek żelowy 12V, taki jak w ups-ach, tylko nie wiem czy te
przebiegi warte aż takiego zachodu...



generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
wiec:
 główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
odo 2  - przelatane całkowie tylko przeze mnie
odo1 - na bierzaco od zalania do zalania

i na tym ODO2 mi zalezy wiec chyba zrobie tak ze wpakuje tam jakiś mały
zelowy równolegle na kakiś krokodylkach pod klemy zamim odepne własciwe aku
, tylko sie zastanwaiłem czy to musi byc 12 czy do takiej elektroniki
wystarczy np mała bateryjka 9V -12 ?
np coś takiego http://eltronix.pl/products/430


jak myślicie da rade podtrzymać ten kawalek elektroniki na okres zimy ?

7 Data: Grudzien 13 2010 16:50:56
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Lukasz 

Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości  Koledze chyba chodzi o to czy mu przebiegi \> i

wystarczy np mała bateryjka 9V -12 ?
np coś takiego http://eltronix.pl/products/430


jak myślicie da rade podtrzymać ten kawalek elektroniki na okres zimy ?


to jest maleńka bateryjka jak do pilotów od alarmu - IMO nie ma szans.
w okolicach 30-40zł powinieneś dostać akumulatorek żelowy 7Ah a to już ma czym trzymać, może nawet 1,2Ah by podtrzymał ale chyba nie jest dużo tańszy (nie wiem bo rzadko go stosuję)


pozdrawiam
Lukasz

8 Data: Grudzien 13 2010 17:46:22
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Kopyt 

Czesc!

Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał

i na tym ODO2 mi zalezy wiec chyba zrobie tak ze wpakuje tam jakiś mały
zelowy równolegle na kakiś krokodylkach pod klemy zamim odepne własciwe
aku
, tylko sie zastanwaiłem czy to musi byc 12 czy do takiej elektroniki
wystarczy np mała bateryjka 9V -12 ?

Tylko uwazaj z tym podpinaniem rownolegle. Masz juz baterie 12V w moto.
Teraz rownolegle podepniesz do tego 9V. Miedzy elektrodami "+" tych dwoch
baterii poplynie prad proporcjonalny do roznicy potencjalow miedzy +12V i
+9V (prawo Ohma jednym slowem) i ograniczony jedynie minimalnym oporem
kontaktu. Jak juz musisz koniecznie tak sie bawic to choc tam jakis
rezystorek w szereg dodaj zeby sie ta roznica potencjalow miala na czym
odlozyc. Inaczej cos sie musi zaczac dymic. Rezystorek dodalbym takze wtedy
gdy druga bateria jest rowniez 12V. Nigdy idealnie nie trafisz z napieciami
na dwoch roznych bateriach.

Aha, przyklad ladowarki aku nie jest dobry zeby pokazac, ze bez rezystorka
tez sie da -- ladowarki maja zazwyczaj jakies ograniczenie pradu (np.
elektroniczne). Zestawienie ze soba dwoch aku takiego ograniczenia nie ma.

Moze lepiej poswiecic czas i zweryfikowac, czy aby komp. sterujacy budzikami
(instrument cluster) nie ma zlacza zewnetrznego, ktore pozwala na wpisanie z
zewnatrz ustawien ODO 1 i ODO 2? Na 95% wykluczam, ze to ECU odpowiada za
pamietanie o przebiegach. W SV (w DL tez tak musi byc biorac pod uwage
podobienstwa oby motongow) komunikacja ECU<->zegary odbywa sie cyfrowo. W
zegarach musi wiec byc mikrokontroler dekodujacy dane i sterujacy
odpowiednio lampkami/silnikiem krokowym obrotomierze itd. Skoro ECU ma
wyjscie na swiat (np. mozna tamtedy wyciagnac oprogramowanie mikrokontrolera
zaszytego w ECU) to i scalak w zegarach ma pewnie takie zlacze. Wiem
wieksza/ambitna robota niz podpinanie bateryjki -- ale jaki pozytek dla
ogolu no i satysfacja z hackowania japonskiej roboty bezcenna

Pozdrawiam

Pawel

SVSZ (bez 32-bitowej elektroniki ani rusz) i SC33'98 (prosty do bolu)

9 Data: Grudzien 14 2010 09:30:53
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: NESSO 



i na tym ODO2 mi zalezy wiec chyba zrobie tak ze wpakuje tam jakiś mały
zelowy równolegle na kakiś krokodylkach pod klemy zamim odepne własciwe
aku
, tylko sie zastanwaiłem czy to musi byc 12 czy do takiej elektroniki
wystarczy np mała bateryjka 9V -12 ?

Tylko uwazaj z tym podpinaniem rownolegle. Masz juz baterie 12V w moto.
Teraz rownolegle podepniesz do tego 9V. Miedzy elektrodami "+" tych dwoch
baterii poplynie prad proporcjonalny do roznicy potencjalow miedzy +12V i
+9V (prawo Ohma jednym slowem) i ograniczony jedynie minimalnym oporem
kontaktu. Jak juz musisz koniecznie tak sie bawic to choc tam jakis
rezystorek w szereg dodaj zeby sie ta roznica potencjalow miala na czym
odlozyc. Inaczej cos sie musi zaczac dymic. Rezystorek dodalbym takze
wtedy
gdy druga bateria jest rowniez 12V. Nigdy idealnie nie trafisz z
napieciami
na dwoch roznych bateriach.

Aha, przyklad ladowarki aku nie jest dobry zeby pokazac, ze bez rezystorka
tez sie da -- ladowarki maja zazwyczaj jakies ograniczenie pradu (np.
elektroniczne). Zestawienie ze soba dwoch aku takiego ograniczenia nie ma.

Moze lepiej poswiecic czas i zweryfikowac, czy aby komp. sterujacy
budzikami
(instrument cluster) nie ma zlacza zewnetrznego, ktore pozwala na wpisanie
z
zewnatrz ustawien ODO 1 i ODO 2? Na 95% wykluczam, ze to ECU odpowiada za
pamietanie o przebiegach. W SV (w DL tez tak musi byc biorac pod uwage
podobienstwa oby motongow) komunikacja ECU<->zegary odbywa sie cyfrowo.



w tym miejscu przewe bo boje sie ze mnie obrazasz tymi zwrotami (ECU)  o
ktorych pojecia mi brak :)
dzis smigam do garazu z zelowym aku z kasy fiskalnej i zakladam ze wszystko
bedzie ok
kasa fiskalna ni ejest tak wazna jak moto :) i obejdzie sie bez aku te kilka
m-cy

a przekonam sie o tym czy aku dalo rade w okolicach marca

Pozdr

10 Data: Grudzien 14 2010 10:53:44
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Kopyt 


Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał

w tym miejscu przewe bo boje sie ze mnie obrazasz tymi zwrotami (ECU)  o
ktorych pojecia mi brak :)
dzis smigam do garazu z zelowym aku z kasy fiskalnej i zakladam ze
wszystko
bedzie ok
kasa fiskalna ni ejest tak wazna jak moto :) i obejdzie sie bez aku te
kilka
m-cy

a przekonam sie o tym czy aku dalo rade w okolicach marca

Jesli mozna Cie obrazic zwrotem ECU, to jak ty sobie chlopaku radzisz
przysluchujac sie typowym rozmowkom tzw. mlodziezy w tramwaju na przyklad:))

Ad rem. Jak wstawisz aku (a nie bateryjke 9V) to w porzo -- najwyzej na
poczatku poplynie duzy prad ladowania z aku moto do aku kasy fiskalnej.
Potem sie ciut podladuje, prad spadnie, odepniesz aku oryginalny i juz.

P

11 Data: Grudzien 14 2010 21:27:04
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Andrzej 

?
Użytkownik "Kopyt"  wptotez.itopl> napisał w wiadomości

Tylko uwazaj z tym podpinaniem rownolegle. Masz juz baterie 12V w moto.
Teraz rownolegle podepniesz do tego 9V. Miedzy elektrodami "+" tych dwoch
baterii poplynie prad proporcjonalny do roznicy potencjalow miedzy +12V i
+9V (prawo Ohma jednym slowem) i ograniczony jedynie minimalnym oporem
kontaktu. Jak juz musisz koniecznie tak sie bawic to choc tam jakis
rezystorek w szereg dodaj zeby sie ta roznica potencjalow miala na czym
odlozyc. Inaczej cos sie musi zaczac dymic. Rezystorek dodalbym takze
wtedy
gdy druga bateria jest rowniez 12V. Nigdy idealnie nie trafisz z
napieciami
na dwoch roznych bateriach.

a nie prościej odpalić moto, wyjąć aku właściwe, podpiąć zimowe i wyłączyć
zapłon?

--
Pozdrv!
Andrzej
http://tnij.org/wpnielubiinteri
http://ump.waw.pl

12 Data: Grudzien 14 2010 22:16:59
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Andrzej"  napisał w wiadomości

?
odlozyc. Inaczej cos sie musi zaczac dymic.
a nie prościej odpalić moto, wyjąć aku właściwe, podpiąć zimowe i wyłączyć zapłon?

Podobnież regulator napięcia można sobie w ten sposób załatwić.

Pzdr

JKK

13 Data: Grudzien 14 2010 23:40:00
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 14-12-2010 o 21:27:04 Andrzej  napisał(a):

+9V (prawo Ohma jednym slowem) i ograniczony jedynie minimalnym oporem
kontaktu. Jak juz musisz koniecznie tak sie bawic to choc tam jakis
rezystorek w szereg dodaj zeby sie ta roznica potencjalow miala na czym
odlozyc. Inaczej cos sie musi zaczac dymic. Rezystorek dodalbym takze
wtedy
gdy druga bateria jest rowniez 12V. Nigdy idealnie nie trafisz z
napieciami
na dwoch roznych bateriach.

a nie proÂściej odpaliĂŚ moto, wyj¹Ì aku wÂłaÂściwe, podpi¹Ì zimowe i  wy³¹czyĂŚ
zapÂłon?


nom... i od razu szykuj kaske na nowy regulator napięcia... a nawet nowy  stojan...

w każdej instrukcji jak byk stoi żeby nie odłÄ…czać akumulatora przy  pracującym silniku... akumulator musi zamykać obwód ładowania... może być  trup (byle bez zwarcia w celach) ale musi być... tyczy się to silników  wyposażonych w prądnicę trójfazową, potocznie zwaną alternatorem. takie  rozwiązanie jest obecnie powszechne z racji prostoty konstrukcji i dużej  sprawności w stosunku to prądnic z wirnikiem komutatorowym... nie piszę  dla czego tak się dzieje bo to byłby długi wykład z elektrotechniki w  temacie prądów zmiennych oraz konstrukcji prostowników opartych o  półprzewodniki a i tak mało kto zrozumie :)

pomysł z chwilowym równoległym połÄ…czeniem dwóch akumulatorów imho jest  najlepszy a z tymi rezystorkami to bym nie przesadzał... w praktyce nie  zauważyłem konieczności potrzeby stosowania większej rezystancji niż mają  średnio grube przewody (coś jak do lampki nocnej, przekrój 0.5-0.75cm^2 i  długości z pół metra)...

ważne by się nie pomylić i podłÄ…czać plus do plusa a minus do minusa bo  inaczej kabelki mogą zaświecić :)

pozdrawiam

14 Data: Grudzien 14 2010 12:28:37
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Marcin N 


Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości grup

generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
wiec:
główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
odo 2  - przelatane całkowie tylko przeze mnie
odo1 - na bierzaco od zalania do zalania

Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego?
Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować licznik co kilka(naście) miesięcy?
Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła dowodowa jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.

15 Data: Grudzien 14 2010 21:51:26
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: NESSO 

generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
wiec:
główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
odo 2  - przelatane całkowie tylko przeze mnie
odo1 - na bierzaco od zalania do zalania

Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego?
Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować licznik
co kilka(naście) miesięcy?
Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła dowodowa
jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.

Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz

moze inni podadza swoje pomysły ,
moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i mądrzej
z tych ODO  kozystać

16 Data: Grudzien 15 2010 11:30:12
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: huck 


Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości

generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
wiec:
główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
odo 2  - przelatane całkowie tylko przeze mnie
odo1 - na bierzaco od zalania do zalania

Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego?
Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować licznik
co kilka(naście) miesięcy?
Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła dowodowa
jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.

Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz

moze inni podadza swoje pomysły ,
moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i
mądrzej z tych ODO  kozystać

normalnie w ogole nie korzystac, kolejny fjuczer gpotrzebny
tak se czytam ta dyskusje i se mysle czy kurcze oni nie maja czego innego do
roboty ?
ostatnimi czasy miałem założon licznik rowerowy w który mozna było przebieg
wpisac   po wymianie aku (całe 9,90 zł kosztował) ale go nie wpisywałem bo
po co ?
przeciez nie powiem nabywcy jaki ma moto przebieg bo go nikt nie kupi
a tak to mi nawet nikt nie zarzuci ze licznik cofałem :-)
pozdroo
huck




17 Data: Grudzien 15 2010 11:41:03
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Wieca 

W dniu 2010-12-14 21:51, NESSO pisze:

generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
wiec:
główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
odo 2  - przelatane całkowie tylko przeze mnie
odo1 - na bierzaco od zalania do zalania

Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego?
Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować licznik
co kilka(naście) miesięcy?
Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła dowodowa
jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.

Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz

moze inni podadza swoje pomysły ,
moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i mądrzej
z tych ODO  kozystać


Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu - np. ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.

--
Pozdr
Wieca

DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli

18 Data: Grudzien 15 2010 15:34:35
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Michał V-R 

W dniu 2010-12-15 11:41, Wieca pisze:

Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu -
np. ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik
przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.


Jak masz wskaznik paliwa, to racczej do tankowania nie uzywalbym, no chyba, ze za kazdym razem chcesz zobaczyc ile pali
ja jeden uzywam jako dzienny, badz imprezkowy, a drugi na wymiane oleum, jest mnostwo zastosowan :-)
--
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

19 Data: Grudzien 15 2010 22:20:10
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: NESSO 


generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
wiec:
główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
odo 2  - przelatane całkowie tylko przeze mnie
odo1 - na bierzaco od zalania do zalania

Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego?
Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować
licznik
co kilka(naście) miesięcy?
Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła
dowodowa
jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.

Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz

moze inni podadza swoje pomysły ,
moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i
mądrzej
z tych ODO  kozystać


Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu - np.
ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik
przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.

--
Pozdr
Wieca

DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli

Witam posiadacza DL 1000
generalnie pytanie czemu lub czy miałbym sie przesiaśc z DL 650 na DL 1000 .
Masz jakies doswiadczenia z 650 i porównanie tych maszyn ?
rozmawiałem kiedyś z gosciem na oldtimerbazar ale na kazde pytanie
odpowiadał - jak sprobujesz to sie dowiesz
wiec generalnie nadal nie mam porownania . Moze masz jakies doswiadczenie na
słabszej wersji do tego DL na czym aktualnie smigasz.

Nie wiem czemu pomimo ze jeszcze dobrze nie objechałem 650 bo zaledwie 2k/km
i tylko koncówka sezonu od września
, a cos mi mowi ze DL1000 to bedzie to :) . ale moze sie myle ?
generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam 180cm
i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :)



NESSO na DL 650 /2009/

20 Data: Grudzien 15 2010 23:02:13
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-12-15 22:20, NESSO pisze:

generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam 180cm
i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :)

skuter se kup


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

21 Data: Grudzien 15 2010 23:59:56
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: NESSO 



generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam
180cm
i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :)

skuter se kup


--
Kuczu


DRUGI ?  JEDEN OBOK  SUZI JUŻ MAM :)
generalnie obrasta mchem ale moze chcesz od-kupić ?

22 Data: Grudzien 18 2010 18:25:37
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Wieca 

W dniu 2010-12-15 22:20, NESSO pisze:

generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
wiec:
główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
odo 2  - przelatane całkowie tylko przeze mnie
odo1 - na bierzaco od zalania do zalania

Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego?
Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować
licznik
co kilka(naście) miesięcy?
Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła
dowodowa
jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.

Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz

moze inni podadza swoje pomysły ,
moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i
mądrzej
z tych ODO  kozystać


Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu - np.
ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik
przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.

--
Pozdr
Wieca

DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli

Witam posiadacza DL 1000
generalnie pytanie czemu lub czy miałbym sie przesiaśc z DL 650 na DL 1000 .

Jak spróbujesz to się dowiesz.

Masz jakies doswiadczenia z 650 i porównanie tych maszyn ?

Nie.

rozmawiałem kiedyś z gosciem na oldtimerbazar ale na kazde pytanie
odpowiadał - jak sprobujesz to sie dowiesz

;-)

wiec generalnie nadal nie mam porownania . Moze masz jakies doswiadczenie na
słabszej wersji do tego DL na czym aktualnie smigasz.


Na małym nie jeździłem. Z opinii ludzi którzy jeździli małym wiem że w porównaniu do dużego nie jedzie. Skłaniam się do tej teorii bo miałem szansę polatać maszynkami o podobnych mocach/momencie i one faktycznie nie jadą. może to być trochę mało miarodajne bo małe to były rzędówki a DL to V-twin, ale jednak.

Generalnie - wszystko zależy od celu. DL to duży, wygodny, uterenowiony motocykl turystyczny 70/30 (70 asfalt 30 teren). W związku z tym oczekiwania są jak od uniwersalnego turystyka. Na asfalcie ma dobrze przyspieszać niezależnie od obciążenia i w granicach normalnie używanych prędkości, oferować komfort jazdy na długich przebiegach itd. Poza asfaltem ma ci umożliwić jazdę bez rozpadania się na części, w miarę stabilną i bezpieczną.

I tu zapewne tkwi różnica pomiędzy dużym a małym. Duży spokojnie leci w dwie osoby i kufry na "niemieckiej autostradzie" ponad 2 paki, wyprzedzanie przy wysokich prędkościach (160 - 180) jest bezstresowe, niezależnie od obciążenia. Z opinii o małym wiem ze komfort/bezpieczeństwo kończy się przy 140 - 160 km/h i jednak jest dużo bardziej podatny na obciążenia.

Z kolei ze względu na masę i wysokość, dużym ciężko jeździ się poza asfaltem. Nie to że się nie da - latałem i po lesie i po polach, no ale ja mam 180 cm wzrostu i 120 kg wagi.
Tu z kolei mały powinien mieć przewagę. Jest chyba 20 czy 30 kg lżejszy.

No ale wszystko psuje ten tłumik 2w1... Mały jest asymetryczny ! Przez co brzydki bo wygląda jakby połowa motocykla się zgubiła...


Nie wiem czemu pomimo ze jeszcze dobrze nie objechałem 650 bo zaledwie 2k/km
i tylko koncówka sezonu od września
, a cos mi mowi ze DL1000 to bedzie to :) . ale moze sie myle ?
generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam 180cm
i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :)


Duży i mały są praktycznie tych samych rozmiarów. Duży jest sporo cięższy i to może stanowić problem w mieście. Wyżej położone siedzenie też nie ułatwia manewrowania. Ja niby nie mam jakiś strasznych problemów ale często staję w korku bo za wąsko... Kwestia wjeżdżenia się w sprzęt i problemu nie ma (no chyba ze wąsko).


Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to nie będziesz wiedział :-)

--
Pozdr
Wieca

DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli

23 Data: Grudzien 19 2010 02:39:35
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: NESSO 


generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
wiec:
główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
odo 2  - przelatane całkowie tylko przeze mnie
odo1 - na bierzaco od zalania do zalania

Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego?
Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować
licznik
co kilka(naście) miesięcy?
Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła
dowodowa
jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.

Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz

moze inni podadza swoje pomysły ,
moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i
mądrzej
z tych ODO  kozystać


Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu -
np.
ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik
przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.

--
Pozdr
Wieca

DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli

Witam posiadacza DL 1000
generalnie pytanie czemu lub czy miałbym sie przesiaśc z DL 650 na DL
1000 .

Jak spróbujesz to się dowiesz.

Masz jakies doswiadczenia z 650 i porównanie tych maszyn ?

Nie.

rozmawiałem kiedyś z gosciem na oldtimerbazar ale na kazde pytanie
odpowiadał - jak sprobujesz to sie dowiesz

;-)

wiec generalnie nadal nie mam porownania . Moze masz jakies doswiadczenie
na
słabszej wersji do tego DL na czym aktualnie smigasz.


Na małym nie jeździłem. Z opinii ludzi którzy jeździli małym wiem że w
porównaniu do dużego nie jedzie. Skłaniam się do tej teorii bo miałem
szansę polatać maszynkami o podobnych mocach/momencie i one faktycznie nie
jadą. może to być trochę mało miarodajne bo małe to były rzędówki a DL to
V-twin, ale jednak.

Generalnie - wszystko zależy od celu. DL to duży, wygodny, uterenowiony
motocykl turystyczny 70/30 (70 asfalt 30 teren). W związku z tym
oczekiwania są jak od uniwersalnego turystyka. Na asfalcie ma dobrze
przyspieszać niezależnie od obciążenia i w granicach normalnie używanych
prędkości, oferować komfort jazdy na długich przebiegach itd. Poza
asfaltem ma ci umożliwić jazdę bez rozpadania się na części, w miarę
stabilną i bezpieczną.

I tu zapewne tkwi różnica pomiędzy dużym a małym. Duży spokojnie leci w
dwie osoby i kufry na "niemieckiej autostradzie" ponad 2 paki,
wyprzedzanie przy wysokich prędkościach (160 - 180) jest bezstresowe,
niezależnie od obciążenia. Z opinii o małym wiem ze komfort/bezpieczeństwo
kończy się przy 140 - 160 km/h i jednak jest dużo bardziej podatny na
obciążenia.

Z kolei ze względu na masę i wysokość, dużym ciężko jeździ się poza
asfaltem. Nie to że się nie da - latałem i po lesie i po polach, no ale ja
mam 180 cm wzrostu i 120 kg wagi.
Tu z kolei mały powinien mieć przewagę. Jest chyba 20 czy 30 kg lżejszy.

No ale wszystko psuje ten tłumik 2w1... Mały jest asymetryczny ! Przez co
brzydki bo wygląda jakby połowa motocykla się zgubiła...


Nie wiem czemu pomimo ze jeszcze dobrze nie objechałem 650 bo zaledwie
2k/km
i tylko koncówka sezonu od września
, a cos mi mowi ze DL1000 to bedzie to :) . ale moze sie myle ?
generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam
180cm
i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :)


Duży i mały są praktycznie tych samych rozmiarów. Duży jest sporo cięższy
i to może stanowić problem w mieście. Wyżej położone siedzenie też nie
ułatwia manewrowania. Ja niby nie mam jakiś strasznych problemów ale
często staję w korku bo za wąsko... Kwestia wjeżdżenia się w sprzęt i
problemu nie ma (no chyba ze wąsko).


Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to
nie będziesz wiedział :-)

--
Pozdr
Wieca

DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli


thx za odp.

teraz wiec bede szukal mozliwosci wypróbowania 1000 .

Uwaga co do autostrady i 200 z plecakiem i kuframi :) to plecak chyba musi
byc bardzo odważny a kufry bardzo malutkie .

Naprawde probowales czy to tylko luźny wywod bo 1000 ma Vmax tylko o te 20
km wiecej a predkosc podaje sie chyba dla golasa a nei na pełnym dociązeniu
(Twoje 120 + pasazer ) i z kuframi

24 Data: Grudzien 19 2010 12:25:30
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: Wieca 

W dniu 2010-12-19 02:39, NESSO pisze:

generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
wiec:



Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to
nie będziesz wiedział :-)


thx za odp.

teraz wiec bede szukal mozliwosci wypróbowania 1000 .

Uwaga co do autostrady i 200 z plecakiem i kuframi :) to plecak chyba musi
byc bardzo odważny a kufry bardzo malutkie .

Ja mam kufry boczne 21 litrów : http://www.motobagaz.pl/kufry-givi-e21n-czarne-2x-21-litrow-p-615.html i duży top case. A plecak - jak to plecak. Licznika nie widzi :-)


Naprawde probowales czy to tylko luźny wywod bo 1000 ma Vmax tylko o te 20
km wiecej a predkosc podaje sie chyba dla golasa a nei na pełnym dociązeniu
(Twoje 120 + pasazer ) i z kuframi

Naprawdę próbowałem. Najszybciej co leciałem to 2,2 licznikowe. Normalny przelot z przelotową pod 2 paki jest normalnym przelotem, przy czym do 180-190 przyspiesza praktycznie bez wysiłku, a potem też tragedii nie ma. Nie ma też praktycznie żadnej różnicy czy jadę sam czy z kobitą, z kuframi czy bez.


--
Pozdr
Wieca

DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli

25 Data: Grudzien 19 2010 13:51:49
Temat: Re: Aku - pytanie
Autor: NESSO 


generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
wiec:



Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to
nie będziesz wiedział :-)


thx za odp.

teraz wiec bede szukal mozliwosci wypróbowania 1000 .

Uwaga co do autostrady i 200 z plecakiem i kuframi :) to plecak chyba
musi
byc bardzo odważny a kufry bardzo malutkie .

Ja mam kufry boczne 21 litrów :
http://www.motobagaz.pl/kufry-givi-e21n-czarne-2x-21-litrow-p-615.html i
duży top case. A plecak - jak to plecak. Licznika nie widzi :-)


Naprawde probowales czy to tylko luźny wywod bo 1000 ma Vmax tylko o te
20
km wiecej a predkosc podaje sie chyba dla golasa a nei na pełnym
dociązeniu
(Twoje 120 + pasazer ) i z kuframi

Naprawdę próbowałem. Najszybciej co leciałem to 2,2 licznikowe. Normalny
przelot z przelotową pod 2 paki jest normalnym przelotem, przy czym do
180-190 przyspiesza praktycznie bez wysiłku, a potem też tragedii nie ma.
Nie ma też praktycznie żadnej różnicy czy jadę sam czy z kobitą, z kuframi
czy bez.


--
Pozdr
Wieca

DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli

tymbardziej musze spróbować

Pozdr

Aku - pytanie



Grupy dyskusyjne