Grupy dyskusyjne   »   Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII

Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII



1 Data: Grudzien 19 2009 13:35:49
Temat: Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Autor: franc 

Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
Bosch Silver kupiony 3 lata temu.


Pytanie 1.
Czy akumulator tego typu w aucie uzywanym raczej do jazdy po miescie moze
pasc po 3 latach? (czyli krotki czas doladowywania w codziennej jezdzie)

Pytanie 2
Czy ladowanie tego typu akumulatora urzadzeniem do Aku kwasowych jest dobre?
Kiedys, majac starszy aku byl to taki z odkrecanymi nakretkami z dojsciem do
kazdej komory (i dolaniem wody destylowanej na przyklad). Pamietam, ze wtedy
odrkecalo sie te korki na czas ladowania. Teraz nie ma czego odkrecic.

Pytanie 3
Jak sprawdzic, gdy juz akumulatror podladuje i zamontuje w samochodzie : to
akumulator czy alternator fiksuje.
Gdzies czytalem, ze mozna to ogolnie stwierdzic sprawdzajac napiecie
akumulatora przy wylaczonym i wlaczonym silniku.
Powinno to byc na poziomie 12 V przy wylaczonym i okolo 14 V przy wlaczonym
silniku.

Pozdrawiam
Franc



2 Data: Grudzien 19 2009 14:20:01
Temat: Re: Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Autor: Piotrek 

Dnia Sat, 19 Dec 2009 13:35:49 +0100, franc napisał(a):

Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
Bosch Silver kupiony 3 lata temu.


Pytanie 1.
Czy akumulator tego typu w aucie uzywanym raczej do jazdy po miescie moze
pasc po 3 latach? (czyli krotki czas doladowywania w codziennej jezdzie)

Oczywiście. Krótkie odcinki = niedoładowanie = zasiarczenie akumulatora

Pytanie 2
Czy ladowanie tego typu akumulatora urzadzeniem do Aku kwasowych jest dobre?
Kiedys, majac starszy aku byl to taki z odkrecanymi nakretkami z dojsciem do
kazdej komory (i dolaniem wody destylowanej na przyklad). Pamietam, ze wtedy
odrkecalo sie te korki na czas ladowania. Teraz nie ma czego odkrecic.

Przy takiej eksploatacji nie tylko dobre, ale wręcz niezbędne. Ale
prostownik musi mieć układ stabilizacji napięcia. Przy akumulatorze
obsługowym nie było to potrzebne, bo akumulator gazował i dolewało się wody
destylowanej, a napięcie pod koniec ładowania sięgało gdzieś koło 16,8v.
Przy bezobsługowym szczelnym akumulatorze by go mogło rozsadzić no i nie ma
jak wody dolać, więc prostownik musi mieć stabilizator napięcia i ładować w
zakresie 13,8 - 14,4v. Wtedy gazowanie nie występuje i można bezpiecznie
ładować, ale to dłużej trwa.


Pytanie 3
Jak sprawdzic, gdy juz akumulatror podladuje i zamontuje w samochodzie : to
akumulator czy alternator fiksuje.
Gdzies czytalem, ze mozna to ogolnie stwierdzic sprawdzajac napiecie
akumulatora przy wylaczonym i wlaczonym silniku.
Powinno to byc na poziomie 12 V przy wylaczonym i okolo 14 V przy wlaczonym
silniku.

Napięcie w pełni naładowanego akumulatora nie powinno być niższe niż 12,6v.
Po zapaleniu auta napięcie w instalacji powinno wynosić między 13,8v, a
14,4v. Jeżeli jest wyższe to na bank walnięty jest regulator napięcia w
alternatorze i trzeba go szybko naprawić bo się będzie akumulator gotował i
może go rozerwać, lub nastąpi opad mas czynnych i aku do wywalenia

3 Data: Grudzien 20 2009 11:08:30
Temat: Re: Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Autor: franc 

Napięcie w pełni naładowanego akumulatora nie powinno być niższe niż
12,6v.
Po zapaleniu auta napięcie w instalacji powinno wynosić między 13,8v, a
14,4v. Jeżeli jest wyższe to na bank walnięty jest regulator napięcia w
alternatorze i trzeba go szybko naprawić bo się będzie akumulator gotował
i
może go rozerwać, lub nastąpi opad mas czynnych i aku do wywalenia

Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i
wlaczeniu silnika na wolnych obrotach - 14,5. Co ciekawe przy dodaniu gazu
jest mniej - 14,4. Mam nadzieje ze to normalne?

--
F.

4 Data: Grudzien 20 2009 16:32:48
Temat: Re: Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Autor: Karol Y 

Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i
wlaczeniu silnika na wolnych obrotach - 14,5. Co ciekawe przy dodaniu gazu
jest mniej - 14,4. Mam nadzieje ze to normalne?

U mnie po wymianie alternatora na nowy, dokładnie tak samo wskazuje. 14,5V przy odpalonym silniku. Może się spokojnie wahać te 0,1-0,2V ;-)
Powyżej 13,8V jest w porządku.

Ciekawostka, że nowy alternator daje radę - ogrzewanie szyby tylnej, światła, długie, stop, radio i oświetlenie wnętrza - spada tylko do 14,2V.

--
Mateusz Bogusz

5 Data: Grudzien 21 2009 17:29:14
Temat: Re: Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Autor: Piotrek 

Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i
wlaczeniu silnika na wolnych obrotach - 14,5. Co ciekawe przy dodaniu gazu
jest mniej - 14,4. Mam nadzieje ze to normalne?

14,5v to już naprawdę granica. Warto sprawdzić regulator, tak na wszelki
wypadek, ale myślę że jest ok. 12,9v. bezposrednio po ładowaniu to
normalne.

6 Data: Grudzien 21 2009 19:32:28
Temat: Re: Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Autor: franc 


Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości

Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta
i
wlaczeniu silnika na wolnych obrotach - 14,5. Co ciekawe przy dodaniu
gazu
jest mniej - 14,4. Mam nadzieje ze to normalne?

14,5v to już naprawdę granica. Warto sprawdzić regulator, tak na wszelki
wypadek, ale myślę że jest ok. 12,9v. bezposrednio po ładowaniu to
normalne.

Dzisiaj musialem jednak kupic nowy aku. Kupilem Centra Futura 47AH. No i tu
dziwne - nowo wlozony do auta i podlaczony - efekt : kontrolka aku swieci
sie.
Silnik dziala, odpala, ale wieczorem juz zaczelo wszystko przygasac. Troche
go podladuje na noc i na rano jade do mechanika-elektryka.

--
F.

7 Data: Grudzien 19 2009 17:32:41
Temat: Re: Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Autor: Karol Y 

Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
Bosch Silver kupiony 3 lata temu.

Miałeś może dzisiaj problem z jego wyjęciem? Klucz 13? ;-)

--
Mateusz Bogusz

8 Data: Grudzien 19 2009 17:43:28
Temat: Re: Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Autor: franc 


Użytkownik "Karol Y"  napisał w wiadomości

Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
Bosch Silver kupiony 3 lata temu.

Miałeś może dzisiaj problem z jego wyjęciem? Klucz 13? ;-)

Mialem :-) Ale udalo sie.

--
F.

9 Data: Grudzien 19 2009 22:37:05
Temat: Re: Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Autor: jack 


Użytkownik "Karol Y"  napisał w wiadomości

>> Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
>> Bosch Silver kupiony 3 lata temu.
>
> Miałeś może dzisiaj problem z jego wyjęciem? Klucz 13? ;-)

Mialem :-) Ale udalo sie.

--
F.



Nie wiem jak oni to robią[producenci]ale jak na akumulator jest 2 lata gwarancji
to raczej nie ma prawa pracować dłuzej.
pozdro.jack

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

10 Data: Grudzien 19 2009 23:11:41
Temat: Re: Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Autor: franc 

Nie wiem jak oni to robią[producenci]ale jak na akumulator jest 2 lata
gwarancji
to raczej nie ma prawa pracować dłuzej.
pozdro.jack

Wiem, ze to tylko prosty akumulator. Ale znam wiele rzeczy na swiecie, ktore
dzialaja 'dziesiat'-razy wiecej niz gwarancja producenta. I cale szczescie.
Jako 35-latek jestem zawsze zdania, ze rzeczy sprzed lat - te, ktore nie
maja 'made in china' na obudowie i byly robione bez dzisiejszych 'redukcji
kosztow' i tej calej 'jednorazowosci' sa o niebo lepsze niz najnowsze
gadzety. Dotyczy to samochodow, elektroniki, domow .... wszystkiego chyba.

Moj akku boscha moze tez jest china, ale sie trzymal do tej pory pomimo
producenta :-)

Pozdrawiam
Franc

11 Data: Grudzien 19 2009 18:45:02
Temat: Re: Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Autor: Karol Y 

Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
Bosch Silver kupiony 3 lata temu.

Miałeś może dzisiaj problem z jego wyjęciem? Klucz 13? ;-)

Mialem :-) Ale udalo sie.

No to się ciesze ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII



Grupy dyskusyjne