Grupy dyskusyjne   »   Akumulator w Megane I ph II: Jak wyciągnąć i jak sprawdzać stan naładowania z zimie?

Akumulator w Megane I ph II: Jak wyciągnąć i jak sprawdzać stan naładowania z zimie?



1 Data: Listopad 11 2007 21:11:14
Temat: Akumulator w Megane I ph II: Jak wyciągnąć i jak sprawdzać stan naładowania z zimie?
Autor: MAcks 

Witam,

Dzisiaj akumulator w Megane I ph II mi padł. Udało się odpalić od
znajomego, ale na następny raz chciałbym wiedzieć jak to wyciągnąć, aby
podłączyć do prostownika, albo wymienić w ogóle. Samochód nie jest
garażowany, co pogarsza trochę sytuację.

Zdjęcia lokalizacji akumulatora są tutaj (przepraszam za złą jakość
zdjęć - były robione moim leciwym telefonem. Akumulator jest pod
plastykową "kratką", blisko prawej strony samochodu, zaraz przy
przedniej szybie):

Tu: http://img132.imageshack.us/my.php?image=image242ei4.jpg
i tu: http://img132.imageshack.us/my.php?image=image243wq1.jpg

Czy da się to wyciągnąć w jakiś w miarę wygodny i bezproblemowy sposób i
czy jest jakaś specjalna procedura odłączania?

Druga część pytania: w jaki sposób sprawdzać naładowanie akumulatora,
(zakładając, że chcę to zrobić w pojedynkę) mając dostęp do multimetru?
Czy pomiar napięcia przy wyłączonym silniku jest w ogóle miarodajny?

Ewentualnie przewiduję możliwość pomiaru napięcia podczas rozruchu, ale
czy da się to zrobić łatwo w pojedynkę, czy potrzeba 2 osób? Jakie jest
(z grubsza) normalne napięcie w takim stanie?

Z góry dzięki za odpowiedzi na moje pytania,
Pozdrawiam.

--
MAcks



2 Data: Listopad 12 2007 00:04:32
Temat: Re: Akumulator w Megane I ph II: Jak wyciągnąć i jak sprawdzać stan naładowania z zimie?
Autor: darnok 

In  *MAcks* wrote:

Dzisiaj akumulator w Megane I ph II mi padł. Udało się odpalić od
znajomego, ale na następny raz chciałbym wiedzieć jak to wyciągnąć,
aby podłączyć do prostownika, albo wymienić w ogóle. Samochód nie jest
garażowany, co pogarsza trochę sytuację.

Zdjęcia lokalizacji akumulatora są tutaj (przepraszam za złą jakość
zdjęć - były robione moim leciwym telefonem. Akumulator jest pod
plastykową "kratką", blisko prawej strony samochodu, zaraz przy
przedniej szybie):

Tu: http://img132.imageshack.us/my.php?image=image242ei4.jpg
i tu: http://img132.imageshack.us/my.php?image=image243wq1.jpg

Czy da się to wyciągnąć w jakiś w miarę wygodny i bezproblemowy
sposób i czy jest jakaś specjalna procedura odłączania?

Odkrecasz chyba jedna srubke, gdzies po prawej (torx) trzymajaca ta czarna plastikowa zeberkowa nakladke podszybia. Zdjemujesz ta nakladke.
Potem kluczem nr 10 odkrecasz 1 taka dziwna dluga srube trzymajaca akumulator (trudno nie poznac, bo po taki jakby drut stojacy obok akumulatora). odkrecasz klemy (znaczy poluzowujesz), zdjemujesz je (kolejnosc raczej nie istotna, choc ja bym najpierw zdjal minus, na wszelki wypadek gdyby w instalacji w jakims kondensatorze bylo jeszcze napiecie, to dotkniecie tej klemy do karoserii nie spowoduje zwarcia.
wyciagasz aku (zmiesci sie w dziurze).

Druga część pytania: w jaki sposób sprawdzać naładowanie akumulatora,
(zakładając, że chcę to zrobić w pojedynkę) mając dostęp do
multimetru?

Woltomierzem :) dotykajac do zaciskow aku.

Czy pomiar napięcia przy wyłączonym silniku jest w ogóle
miarodajny?

Zalezy co chcesz mierzyc. W czasie pracy silnika napiecie powinno wynosic 14,4 V. I tak to sie dowiesz glownie czy samochod ma sprawny alternator.

Na odlaczonym sprawnym akumulatorze to chyba 12-12,5V.
Jak odlaczony ma ponizej 10,5V to zabierasz go do sklepu i kupujesz nowy :)


--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

3 Data: Listopad 12 2007 15:55:52
Temat: Re: Akumulator w Megane I ph II: Jak wyciągnąć i jak sprawdzać stan naładowania z zimie?
Autor: MAcks 

darnok napisał:

[instrukcja wyjęcia akumulatora]

Odkrecasz chyba jedna srubke, gdzies po prawej (torx) trzymajaca ta
czarna plastikowa zeberkowa nakladke podszybia. Zdjemujesz ta nakladke.
Potem kluczem nr 10 odkrecasz 1 taka dziwna dluga srube trzymajaca
akumulator (trudno nie poznac, bo po taki jakby drut stojacy obok
akumulatora). odkrecasz klemy (znaczy poluzowujesz), zdjemujesz je
(kolejnosc raczej nie istotna, choc ja bym najpierw zdjal minus, na
wszelki wypadek gdyby w instalacji w jakims kondensatorze bylo jeszcze
napiecie, to dotkniecie tej klemy do karoserii nie spowoduje zwarcia.
wyciagasz aku (zmiesci sie w dziurze).

Dzięki za pomoc. Instrukcja się zgadza ze stanem faktycznym :).

Mam jeszcze pytanie: czy po długotrwałym odłączeniu akumulatora można
się spodziewać jakichś niespodzianek z działaniem zdalnego sterowania
zamkami, albo z immobiliserem?

Pozdrawiam.

--
MAcks

4 Data: Listopad 12 2007 16:08:42
Temat: Re: Akumulator w Megane I ph II: Jak wyciągnąć i jak sprawdzać stan naładowania z zimie?
Autor: darnok 

In  *MAcks* wrote:

Mam jeszcze pytanie: czy po długotrwałym odłączeniu akumulatora można
się spodziewać jakichś niespodzianek z działaniem zdalnego sterowania
zamkami, albo z immobiliserem?

Ze 2 lata temu musialem w lutym ok miesiac trzymac takie autko na mrozie, wiec mu aku zabralem, co by go nie katowac.
Zero problemow pozniej.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

5 Data: Listopad 12 2007 17:01:16
Temat: Re: Akumulator w Megane I ph II: Jak wyciągnąć i jak sprawdzać stan naładowania z zimie?
Autor: wo 


(kolejnosc raczej nie istotna, choc ja bym najpierw zdjal minus, na
wszelki
wypadek gdyby w instalacji w jakims kondensatorze bylo jeszcze napiecie,
to dotkniecie tej klemy do karoserii nie spowoduje zwarcia.
wyciagasz aku (zmiesci sie w dziurze).


Ze względów bezpieczeństwa kolejność istotna, tzn. jeśli zaczniemy zdejmować
klemy od plusa to jeśli nam się omsknie ręka i kluczem dotkniemy karoserii
to mamy bam... jeśli zaś odwrotnie czyli najpierw minus, to po pierwsze
dotknięcie do masy nic nie spowoduje bo minus również jest na masie, po
drugie jeśli mamy odpięty minus i odłączamy plus to w tym wypadku również
dotknięcie do masy nie spowoduje konsekwencji bo obwód jest otwarty.
Podłączanie aku w odwrotnej kolejności - najpierw plus potem minus.


Druga część pytania: w jaki sposób sprawdzać naładowanie akumulatora,
(zakładając, że chcę to zrobić w pojedynkę) mając dostęp do
multimetru?

Woltomierz nie jest zbyt miarodajny, lepiej zaopatrzyć się w pierwszym
lepszym hipermarkecie w areometr (do pomiaru gęstości elektrolitu
akumulatora) kupiłem kiedyś chyba za 5 zł w Sellgrosie, jeśli aku
bezobsługowy to powinien mieć wskaźnik naładowania (który działa zresztą na
podobnej zasadzie).

Pozdrawiam
Wojtek
lag f4r

Akumulator w Megane I ph II: Jak wyciągnąć i jak sprawdzać stan naładowania z zimie?



Grupy dyskusyjne