Alfa 147 - dlaczego nie?
1 | Data: Marzec 23 2011 17:42:27 |
Temat: Alfa 147 - dlaczego nie? | |
Autor: Arek M | No wlasnie .... 2 |
Data: Marzec 23 2011 17:58:50 | Temat: Re: Alfa 147 - dlaczego nie? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2011-03-23 17:42, Arek M pisze: No wlasnie .... Sam kiedyĹ› o to pytałem, nastawiajÄ…c siÄ™ na AlfÄ™ z dieslem. Diesel właĹ›nie ze wzglÄ™du na sprawdzone silniki JTD, raczej bezproblemowe. Na zawieszenie ludzie jednak narzekajÄ…. OczywiĹ›cie mam na myĹ›li trwałoć, na naszych dziurawych drogach. ZresztÄ… - jeĽdzisz po Wrocławiu, to wiesz jak tu jest. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój." 3 |
Data: Marzec 23 2011 18:02:49 | Temat: Re: Alfa 147 - dlaczego nie? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Arek M" napisał w wiadomoĹ›ci No wlasnie .... Chcesz info o awaryjnoĹ›ci od osoby która miała, tyle że krótko bo nie była gotowa na trzeciÄ… wymianÄ™ silnika? ;-) Ale to info Tobie siÄ™ nie przyda, bo to był model z boxerem. 4 |
Data: Marzec 23 2011 18:19:39 | Temat: Re: Alfa 147 - dlaczego nie? | Autor: Karolek | W dniu 2011-03-23 18:02, Cavallino pisze: Użytkownik "Arek M" napisał w I to nie byla 147, durniu. -- Karolek 5 |
Data: Marzec 23 2011 19:16:54 | Temat: Re: Alfa 147 - dlaczego nie? | Autor: Irokez | Użytkownik "Arek M" napisał w wiadomoĹ›ci No wlasnie .... JTDm ale zadbany, bo jak wiesz ten drogi osprzÄ™t jak dwumasa czy turbina dotyczy wszystkich nowoczesnych turbodizelków. Na szczęście JTD sÄ… bardzo dobre pod tym wzglÄ™dem. Chyba że robisz kilka kkm rocznie to może jednak benzyna. Zawieszenie zniesie nasze czasem lekko dziurawe drogi? 1.9JTD jest w miarÄ™ lekki i auto mniejsze niż 156. WłaĹ›ciciele 156 z benzynÄ… 1.6 to już w ogóle sporo kkm robiÄ… na komplecie zawieszki. Ja niestety robiłem w swoim mieĹ›cie (dużo gorsze drogi niż Wrocek) na oryginale 16kkm ale silnik 2.4JTD. Zamienniki umierały w moim mieĹ›cie po 4kkm. (147 i 156 ma tÄ… samÄ… zawiechÄ™). Teraz Avensis... nareszcie cisza... prawdziwie pancerne zawieszenie. Tylko to już nie ta jazda... ehh.. w Polsce siÄ™ niestety pewnych rzeczy nie da. Pozdrawiam. -- Irokez 6 |
Data: Marzec 23 2011 19:22:02 | Temat: Re: Alfa 147 - dlaczego nie? | Autor: Pan Piskorz | W dniu 2011-03-23 19:16, Irokez pisze: na oryginale 16kkm Matko, po takim przebiegu to myĹ›lÄ™ jedynie o kupnie oleju za < 100 zł. P. 7 |
Data: Marzec 23 2011 20:15:23 | Temat: Re: Alfa 147 - dlaczego nie? | Autor: Irokez | Użytkownik "Pan Piskorz" napisał w wiadomoĹ›ci W dniu 2011-03-23 19:16, Irokez pisze: hehe.. było wpać do Wałbrzycha :) -- Irokez 8 |
Data: Marzec 23 2011 14:13:55 | Temat: Re: Alfa 147 - dlaczego nie? | Autor: Pszemol | "Irokez" wrote in message JTDm ale zadbany, bo jak wiesz ten drogi osprzÄ™t jak dwumasa czy turbina dotyczy wszystkich nowoczesnych turbodizelków. Na szczęście JTD sÄ… bardzo dobre pod tym wzglÄ™dem. A po czym poznajesz, że zawieszenie umiera po 16 tysiÄ…cach km? Bo siÄ™ właĹ›nie zastanawiam majÄ…c hondÄ™, z oryginalnym zawieszeniem i dobre 180 tysiÄ™cy km na liczniku czy ja mam takie dobre zawieszenie czy po prostu głuchy jestem i klekotania nie słyszÄ™? 9 |
Data: Marzec 23 2011 20:42:27 | Temat: Re: Alfa 147 - dlaczego nie? | Autor: Irokez | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹ›ci
Nie widzÄ™ emotikonów... Bo siÄ™ właĹ›nie zastanawiam majÄ…c hondÄ™, z oryginalnym zawieszeniem a tego nie wiem, nie miałem hondy W każdym razie moja 156 miała oryginalne z przebiekiem 150 tysiÄ™cy, tyle że po przyjeĽdzie do Wałbrzycha z Niemiec w 2 miesiÄ…ce szlag je trafił dokumentnie. -- Irokez 10 |
Data: Marzec 24 2011 08:37:06 | Temat: Re: Alfa 147 - dlaczego nie? | Autor: Pszemol | "Irokez" wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹ›ci Bo ich nie było - pytałem poważnie... Bo siÄ™ właĹ›nie zastanawiam majÄ…c hondÄ™, z oryginalnym zawieszeniem Acha, czyli u mnie winne sÄ… amerykaĹ„skie autostrady? 11 |
Data: Marzec 24 2011 17:24:24 | Temat: Re: Alfa 147 - dlaczego nie? | Autor: Irokez | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹ›ci
WiÄ™c po tym, że jadÄ…c kostkÄ… mam wrażenie że wpadajÄ… one mi pod maskÄ™ i luĽno napierdzielajÄ… po czym siÄ™ da. Przy czym najpierw wyczuwalne jest to na skrÄ™conych kołach a z biegiem czasu na wprost a na skrÄ™conych myĹ›lisz że coĹ› w koĹ„cu odpadnie. Niestety przeguby w Alfie nie sÄ… wymienne, trzeba wymienić cały wahacz. Najpierw pada górny, a jak przychodzi pora na kolejny górny pada dolny.. albo i wczeĹ›niej. Jedyny spokój to był drÄ…żek stabilizatora z przodu - wymiana po 170kkm (nie regeneracja bo to na krótkÄ… metÄ™ ze wzglÄ™du na wycieranie siÄ™ metalu w miejscu mocowania gumy przez co maleje Ĺ›rednica i nowy lata jak stary). Tył też długo wytrzymuje, wahacze dwa wzdłużne wymienione przy tych 160kkm na oryginały (zamienników chyba nadal nie ma), trochÄ™ gorzej z czterema poprzecznymi i tulejÄ… zwrotnicy. Wprawdzie nie puka ale jak dostanie luzów to "dupa" na zakrÄ™cie chce wyprzedzać przód. Wymiana poprzecznych to opuszczanie tylnej belki, upierdliwe. Bo siÄ™ właĹ›nie zastanawiam majÄ…c hondÄ™, z oryginalnym zawieszeniem A tego nie wiem... W każdym razie z tego co poczytałem, wywnioskowałem że Wrocławianie robiÄ… ze 3 razy wiÄ™ksze przebiegi. Po prostu zawiecha delikatna w Alfie i tyle. -- Irokez 12 |
Data: Marzec 23 2011 13:19:56 | Temat: Re: Alfa 147 - dlaczego nie? | Autor: koziel | jak chodzi o 147, to przy jej masie w zupelnosci wystarczy silniczek |