Alternator KIA SPORTAGE
1 | Data: Grudzien 07 2010 17:43:20 |
Temat: Alternator KIA SPORTAGE | |
Autor: Krzysztof 45 | Kia Sportage 2,0 TD 2 |
Data: Grudzien 07 2010 21:41:24 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: J.F. | Użytkownik "Krzysztof 45" napisał Kia Sportage 2,0 TD A na wiekszych obrotach ? Albo na wolnych obrotach, cieplym silniku i swiatlach, dmuchawie i szybie ? Ja mam tylko forda, u mnie faktycznie swiece sie grzeja jeszcze kilkanascie sekund po zgasnieciu lampki. A takich kilkadziesiat A moze przewyzszac mozliwosci sprawnego alternatora na wolnych obrotach. Z drugiej strony - moze mu sie po prostu jedna faza urwala. A moze cos nie tak ze sterowaniem swiec - moze sie powinny znacznie wczesniej wylaczac ? J. 3 |
Data: Grudzien 07 2010 22:03:31 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Krzysztof 45 | J.F. napisał(a): A na wiekszych obrotach ?Zimny silnik, bez względu na ilość włączonych odbiorników, na wolnych obrotach 12,5V ale jak doda gazu wskakuje na 14V. Na ciepłym silniku włączone światła, dmuchawa, na wolnych obrotach jest 14 z hakiem. Nie wiem czy jest tam dostęp do listwy zasilającej świece. Najprościej byłoby sprawdzać napięcie na tej listwie po uruchomieniu zimnego silnika, kiedy to napięcie zniknie Ja mam tylko forda, u mnie faktycznie swiece sie grzeja jeszcze kilkanascie sekund po zgasnieciu lampki.Kilkanaście sekund. Ale nie aż do rozgrzania silnika. Ale jak przekręcisz kluczyk na rozruch silnika, to automatycznie świece jak jeszcze grzeją, wyłączają się. Tak? Z drugiej strony - moze mu sie po prostu jedna faza urwala. A mozeI tu się zaczynają gdybania, podobne do elektryka. Coś żre mu strasznie prąd tak długo, aż nie zagrzeje się silnik. Tak na oko około 10 min. -- Krzysiek 4 |
Data: Grudzien 08 2010 01:15:42 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: J.F. | On Tue, 07 Dec 2010 22:03:31 +0100, Krzysztof 45 wrote: J.F. napisał(a): Mam wrazenie ze grzeja nadal. Ale pewnosci nie mam. Z drugiej strony - moze mu sie po prostu jedna faza urwala. A mozeI tu się zaczynają gdybania, podobne do elektryka. Napisales co napisales i co poradze ze przyczyn moze byc kilka. Teraz napisales wiecej i na moj gust to alternator jest sprawny. Za to dlugo grzane swiece pasuja do objawow. J. 5 |
Data: Grudzien 08 2010 06:36:46 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Krzysztof 45 | J.F. napisał(a): Teraz napisales wiecej i na moj gust to alternator jest sprawny.Masz racje. Też stawiam na świece. -- Krzysiek 6 |
Data: Grudzien 08 2010 10:10:17 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: J.F. | On Wed, 08 Dec 2010 06:36:46 +0100, Krzysztof 45 wrote: J.F. napisał(a): Byc moze ten silnik ma juz jakies inne wynalazki - np podgrzewacz w ukladzie chlodzenia. J. 7 |
Data: Grudzien 07 2010 22:17:09 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Agent | ? Kia Sportage 2,0 TDNie kijanka ale też diesel i też tak mam że dopóki świece grzeją to jest tylko trochę ponad 12. Jak przestaną to już jest ok. Myśle że z twoim autem jest wszystko w porządku. 8 |
Data: Grudzien 07 2010 23:01:38 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Krzysztof 45 | Agent napisał(a): Nie kijanka ale też diesel i też tak mam że dopóki świece grzeją to jest tylko trochę ponad 12. Jak przestaną to już jest ok.Ale grzeją Ci 10 min i w czasie jazdy? Też mam diesla, ale zaraz po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach, mam 14,4V na klemach bez względu na ilość włączonych odbiorników. Myśle że z twoim autem jest wszystko w porządku.Nie z moim, tylko mojego kolesia. A w porządku nie jest, bo za długo jest 12,5V tj. około 10 min -- Krzysiek 9 |
Data: Grudzien 08 2010 07:18:09 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Agent |
Agent napisał(a):A ile ma byc jak grzeją świece żarowe + pewnie w układzie chłodzenia 3 sztuki łącznie ok 750W + może jeszcze grzanie foteli, szyby, światła itp. Altek chodzi wtedy na granicy 10 |
Data: Grudzien 07 2010 21:27:27 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Wmak | Krzysztof 45 napisał(a): Kia Sportage 2,0 TD Sprawdź w dokumentacji modelu lub zapytaj w serwisie, czy tam nie ma grzałek w układzie chłodzenia, przyspieszających nagrzewanie silnika i kabiny. Patent spotykany w wysokosprawnych a przez to wolno rozgrzewających się nowoczesnych silnikach diesla. Niektórzy sami dorabiają takie urządzenia z kilkoma świecami żarowymi omywanymi płynem chłodniczym. W schematach od KIA CEED diesel znalazłem "PTC Heater" - wygląda na to, że grzałkami są dużej mocy termistory, których oporność, na zimno mała, rośnie po uzyskaniu odpowiedniej temperatury i dopiero wtedy przestają "żreć" prąd. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 11 |
Data: Grudzien 07 2010 22:04:46 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Wmak | Tutaj: 12 |
Data: Grudzien 07 2010 22:11:27 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Wmak | Pogratuluj koledze, że ma takie luksusowe cieplutkie auto, bo bez 13 |
Data: Grudzien 07 2010 23:25:17 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Krzysztof 45 | Wmak napisał(a): Pogratuluj koledze, że ma takie luksusowe cieplutkie auto, bo bez tych PTC Heaterów silnik rozgrzewałby się pewno z godzinę a stygłby na postoju w korku.To jest jakieś gówno jak tyle żre prądu, lub musi być uszkodzone. Sam mam diesla i wiem jak potrafi sie rozgrzewać, oraz stygnąć w korku. Ale mnie załącza się webasto, a napięcie mam wzorcowe. No i niech sobie znajdzie elektryka co lepiej zna się na współczesnych autach.Masz racje. Skasował go za wymianę jakiś maneli w alternatorze, a problem na zimnym silniku nie zniknął. -- Krzysiek 14 |
Data: Grudzien 07 2010 22:55:43 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Wmak | Krzysztof 45 napisał(a): To jest jakieś gówno jak tyle żre prądu, lub musi być uszkodzone. Żadne gówno, tylko solidna grzałka a nie perpetum mobile. Skądś to ciepło musi się brać. Jeśli na akumulatorze utrzymuje się 12.5V to znaczy, że bilans ładowania przez te 10 minut od odpalenia na mrozie jest zerowy a później zacznie się ładować. Auta z dieslami nie są przeznaczone na krótkie trasy, bo wtedy mogą się pojawiać takie problemy, szczególnie przy niemłodym akumulatorze, który nie chce przyjmować dużych prądów ładowania. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 15 |
Data: Grudzien 08 2010 06:42:56 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Krzysztof 45 | Wmak napisał(a): Jak sobie przypominam, to koleś często w różnych zimach miał problem z niedoładowanym aku. A wiązało się to z tym że do pracy czasami mamy 10-15 min jazdy po zakorkowanym mieście, gdzie jest bardzo mało odcinków by silnik chodził na wyższych obrotach. Bo jak już wspomniałem na zimnym silniku, ale na wyższych obrotach ma 14,2VTo jest jakieś gówno jak tyle żre prądu, lub musi być uszkodzone.Żadne gówno, tylko solidna grzałka a nie perpetum mobile. Może wyczaimy co to żre ten prąd :) -- Krzysiek 16 |
Data: Grudzien 07 2010 23:14:00 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Krzysztof 45 | Wmak napisał(a): Znalazłem twój pożeracz prądu.Tylko to Sportage z około 97, te patenty w tedy już montowali? Jest dodatkowa skrzynka przekaźników dla silnika diesla:Dzięki :) Zapodam te informacje kolesiowi i niech drąży temat, i sprawdza co tak długo żre mu prąd. -- Krzysiek 17 |
Data: Grudzien 08 2010 02:07:28 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-07 23:04, Wmak pisze: Z tego samego bezpiecznika jest zasilany jakiś podgrzewacz powietrza. Przecież musi być paliwo podgrzewane... Grzałki nie muszą żreć 150A ale 80 - 100A prawdopodobnie zużywają, dopókij/w 18 |
Data: Grudzien 07 2010 23:06:33 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Krzysztof 45 | Wmak napisał(a): Sprawdź w dokumentacji modelu lub zapytaj w serwisie, czy tam nie ma grzałek w układzie chłodzenia, przyspieszających nagrzewanie silnika i kabiny.To rocznik, nie pamiętam ale chyba około 97 i takiego patentu chyba tam nie ma. Elektryk też tak stwierdził. Niektórzy sami dorabiają takie urządzenia z kilkoma świecami żarowymi omywanymi płynem chłodniczym.Zrobiłem sobie kiedyś dawno temu taki w Kadeciku 1,6D :) -- Krzysiek 19 |
Data: Grudzien 07 2010 22:21:07 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Wmak | Krzysztof 45 napisał(a): 20 |
Data: Grudzien 07 2010 23:29:10 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Krzysztof 45 | Wmak napisał(a): Nie mam pojęcia od kiedy KIA stosuje te podgrzewacze, nie mam pojęcia, jak ich moduł wygląda ale proponuję zajrzeć do wszystkich skrzynek elektrycznych i pod pokrywkami odcyfrować opisy przekaźników, bezpieczników, "fusible link'ów".Już do kolesia naskrobałem z takim info że ma jutro robotę. Dzieki serdeczne. -- Krzysiek 21 |
Data: Grudzien 08 2010 12:17:52 | Temat: Odp: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Ryba | Użytkownik "Krzysztof 45" napisał w wiadomości Kia Sportage 2,0 TD Witam Co prawda nie kijanka ale w Oplu Corsie B mam to samo. W silniku 1,5 ISUZU jest jakieś dogrzewanie świec. Trwa to na oko 5-10 min przy niskich temp. na zewnątrz. Zaraz po odpaleniu jest duży pobór prądu i napięcie ładowania jest niewiele ponad 12 V. Już 2 razy tej zimy musiałem autko odpalać z kabli. Żona jeździ na dość krótkich odcinkach. Sytuacja była taka, że rano zapaliła auto i pojechała do pracy. Po południu też zapaliła ale po wyjechaniu z garażu zaraz zgasiła bo czekała na koleżankę. I już nie dało się odpalić. Fakt, że przez 10 min słuchała radia :) Teraz ma zakaz gaszenia :) Aż się boję o efekt cieplarniany. -- Pozdrawiam Ryba 22 |
Data: Grudzien 08 2010 12:31:02 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Cavallino | Użytkownik "Ryba" napisał w wiadomości Użytkownik "Krzysztof 45" napisał w wiadomości A można w zamiana sprawdzać co jakiś czas naładowanie aku i podładowywać w razie potrzeby. Miernik kosztuje raptem kilkanaście zł. 23 |
Data: Grudzien 08 2010 13:18:59 | Temat: Odp: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Ryba | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Użytkownik "Ryba" napisał w wiadomości Mam aku bezobsługowy a tego się przecież nie ładuje prostownikiem ;) -- Pozdrawiam Ryba 24 |
Data: Grudzien 08 2010 13:27:16 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Cavallino | Użytkownik "Ryba" napisał w wiadomości news: Już 2 razy tej zimy musiałem autko odpalać z kabli. Żona jeździ na dość krótkich LOL. Tego palanta mam splonkowanego, ale wiem do czego pijesz. Zawsze możesz spróbować podładować mocą Jedi. ;-) 25 |
Data: Grudzien 08 2010 13:42:12 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: J.F. | On Wed, 8 Dec 2010 12:31:02 +0100, Cavallino wrote: Użytkownik "Ryba" napisał w wiadomości Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta. Rozsadniejszy moze byc zakup malej ladowarki i regularne jej uzywanie o ile sa warunki, a moze slonecznej. No i jeszcze drobiazg ze z wylaczonym silnikiem pewnie nie dziala to dogrzewanie, wiec jesli 10 minut radia go zalatwilo, to jest spora szansa ze ten akumulator jest juz do wymiany. J. 26 |
Data: Grudzien 08 2010 13:44:04 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: A można w zamiana sprawdzać co jakiś czas naładowanie aku i podładowywać w Skąd ten wniosek? Mam miernik z kilkoma kolorowymi diodkami i nawet tak badziew daje sobie radę z tym rzekomo trudnym zadaniem, 27 |
Data: Grudzien 08 2010 15:18:16 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: J.F. | On Wed, 8 Dec 2010 13:44:04 +0100, Cavallino wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: Bo zejde teraz do auta, zmierze np 12.43V - naladowany ten aku czy nie? J. 28 |
Data: Grudzien 08 2010 15:26:31 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Wed, 8 Dec 2010 13:44:04 +0100, Cavallino wrote: A tu już jest problem z wiedzą praktyczną, a nie z mierzeniem jako takim. Ja u siebie widzę tylko ile diód się świeci, a nie jakie jest napięcie. Ale to wystarcza, problemy z aku zniknęły. Poszukaj sobie jakiejś tabelki. 29 |
Data: Grudzien 08 2010 22:39:53 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: J.F. | On Wed, 8 Dec 2010 15:26:31 +0100, Cavallino wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Problem jest taki ze jak wylaczysz silnik to napiecie spada z tych 14V dosc szybko do 13V, a potem juz wolniej ale ciagle spada. A akumulator sobie po prostu stoi - wiec ciagle naladowany. Przyjdzie zima i moze nawet spadnie ponizej 12.0V. A niewielki nawet przeplyw pradu ma spory wplyw. Tak naprawde to sie nadaje do oceny sprawnosci alternatora w czasie pracy silnika: 15.0V - uciekac 14.5V - jest swietnie, 13.5V - bardzo slabo laduje, ale laduje. J. 30 |
Data: Grudzien 08 2010 22:44:59 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: Problem jest taki ze jak wylaczysz silnik to napiecie spada z tych 14V Przecież nie mówiłem o mierzeniu po wyłączeniu, tylko przed odpaleniem.
Ale o czym Ty mówisz? Ja nic nie pisałem o mierzeniu alternatorów. Czytaj na co odpowiadasz. 31 |
Data: Grudzien 09 2010 08:56:41 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Kuba (aka cita) |
Ty nie pisałeś ale do tego sie to sprowadza. Samo napięcie na akumulatorze przed odpaleniem to jedno, a sprawność akumulatora i napięcie pod obciążeniem to zupełnie coś innego i to dopiero obrazuje w jakim stanie jest akumulator. Bo to, ze będzie miał swoje >12V nie oznacza, ze odpalisz samochód, ponieważ pod obciążeniem może spaść grubo poniżej 10V. Stąd do sprawdzania stanu akumulatora mierniki mają spore obciązenie podłaczane do akumulatora i dopiero wtedy mierzy sie spadek napięcia. Inne pomiary są średnio wiarygodne. Oczywiście jak zmierzysz napięcie na akumulatorze przed odpaleniem auta i będzie ono poniżej 12V to wiesz, ze coś jest nie tak, ale nie wiesz ani tego, czy wynika to ze stanu akumulatora, czy stanu ładowania w samochodzie, czy wystarczy podładować, czy trzeba wymienić akumulator. Ponadto jak napięcie będzie nominalne dalej nie wiesz, czy odpalisz samochód. Mierzenie napięcia ładowania, jak wspomina J.F. za to daje konkretny obraz ładowania w samochodzie i choć o akulatorze nie mówi wiele, to daje zupełną wiedze na temat stanu ładowania i eliminuje/piotwierdza usterke auta. Teraz wiesz o czym mówi? Napięcie akululatora w spoczynku jest tylko jednym z parametrów i w zasadzie nie daje żadnego obrazu na temat stanu akumulatora. Kup sobie przyrząd do sprawdzania akumulatorów, ktory mierzy napięcie (a w zasadzie szybkość jego spadku) pod sporym obciążeniem a dopiero wtedy dowiesz sie czegoś o akumulatorze. Mierniczki z lampeczkami, czy też mierniki napięcia bez obciążenia mozesz wsadzić na półke w Auchanie między swiecącą na niebiesko antenke a pseudoaluminiowe pokrowce na siedzenia. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 32 |
Data: Grudzien 09 2010 15:41:22 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: No to mowie - mocno zmienne jest. I w efekcie trudno powiedziec jaki jest stan naladowania akumulatora. Tak naprawde to sie nadaje do oceny sprawnosci alternatora w czasieAle o czym Ty mówisz? Ja nic nie pisałem o mierzeniu alternatorów. Ja odpowiadam do czego sie takie mierniki nadaja :) Dobrze informuja o ladowaniu, jesli ladowanie caly czas bylo dobre, a auto nie odpala, to czas po nowe aku :-) J. 33 |
Data: Grudzien 09 2010 15:45:36 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: Przecież nie mówiłem o mierzeniu po wyłączeniu, tylko przed odpaleniem. No nie wiem, u mnie jest chyba stałe, skoro miernik pokazuje te same ilości lampek (zmniejszają się oczywiście im więcej dni auto stoi). Kiedy spada do minimum to podładowuję ZANIM zechcę wyjechać. I jakoś problemy zniknęły. 34 |
Data: Grudzien 08 2010 14:02:02 | Temat: Odp: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Ryba | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Wed, 8 Dec 2010 12:31:02 +0100, Cavallino wrote: Miałem już nowy aku w bagażniku, ale pojechałem do znajomego który ma warsztat i sprawdził mi aku pod obciążeniem takim specjalnym miernikiem i okazało się, że jest jeszcze OK Pod obciążeniem spadło do 9,5 V To rozładowanie to jest notoryczne. Pewnie bilans ładowania jest niewiele na plusie i przy dużym mrozie tak się stało. Aku ma 3 lata wiec pewnie nie ma już 100% pojemności. -- Pozdrawiam Ryba 35 |
Data: Grudzien 18 2010 08:35:53 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 08 Dec 2010 13:42:12 +0100, J.F. napisał(a): Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta. A Granada miała amperomierz... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 36 |
Data: Grudzien 18 2010 10:56:54 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: J.F. | On Sat, 18 Dec 2010 08:35:53 +0100, Adam Płaszczyca wrote: Dnia Wed, 08 Dec 2010 13:42:12 +0100, J.F. napisał(a): Tez ci nie pomoze ocenic stopnia naladowania aku po tygodnu postoju :-P J. 37 |
Data: Grudzien 19 2010 14:52:58 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 18 Dec 2010 10:56:54 +0100, J.F. napisał(a): A Granada miała amperomierz... Nie tyle pomoże, co pozwoli na stwierdzenie tegoż. Odpalasz i obserwujesz amperomierz. Czas w jakim prąd ładowania spadnie do niemal zera wyznacza stan rozładowania. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 38 |
Data: Grudzien 19 2010 16:27:39 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: J.F. | On Sun, 19 Dec 2010 14:52:58 +0100, Adam Płaszczyca wrote: Dnia Sat, 18 Dec 2010 10:56:54 +0100, J.F. napisał(a): No tak, ale my bysmy chcieli wejsc do garazu i dowiedziec sie czy czas ladowac aku czy jeszcze niekoniecznie. Wlaczenie silnika i poczekanie az sie naladuje ... nie bardzo o to chodzi :-) J. 39 |
Data: Grudzien 20 2010 00:29:34 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 19 Dec 2010 16:27:39 +0100, J.F. napisał(a): No tak, ale my bysmy chcieli wejsc do garazu i dowiedziec sie czy czas Dlaczego nie? Odpalasz i po 20 sekundach wiesz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 40 |
Data: Grudzien 08 2010 14:40:29 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Krzysztof 45 | Chopy, dzięki wszystkim za sugestie i pomysły co może być, gdzie, i jak. 41 |
Data: Grudzien 08 2010 15:22:05 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: J.F. | On Wed, 08 Dec 2010 14:40:29 +0100, Krzysztof 45 wrote: Byłem u kolesia z miernikiem, alternator sprawny, żadnych podgrzewaczy Kiepska sprawa dla tych z takim patentem na krótkie miejskie przebiegi. Mozna jeszcze pisac petycje do p-o-slow zeby w ciagu dnia nie trzeba miec swiatel wlaczonych stojac w korku. Albo wyrobic sobie zwyczaj lekkiego gazowania na swiatlach. J. 42 |
Data: Grudzien 08 2010 15:30:36 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Kuba (aka cita) |
Albo wyrobic sobie zwyczaj lekkiego gazowania na swiatlach. ale jazda na podówjnym gazie też została zabroniona przez posłów... P -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 43 |
Data: Grudzien 08 2010 16:10:21 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Krzysztof 45 | J.F. napisał(a): Mozna jeszcze pisac petycje do p-o-slow zeby w ciagu dnia nie trzeba miec swiatel wlaczonych stojac w korku. Albo wyrobic sobie zwyczaj lekkiego gazowania na swiatlach.To nic nie da. Czy ma włączone światła czy nie, wartość na mierniku była prawie taka sama. Co do gazowania, stwierdziłem że wystarczy podnieść mu nieznacznie obroty, tak na moje oko około 500-600 i woltomierz skoczył z 12,5 na prawie 13,5-13,8V A to już ładuje aku. Zaproponowałem mu podkręcenie linki gazu, by wolne obroty nie spadały do takich jakie ma teraz, tylko były te 500-600 wyżej i będzie miał nieznacznym kosztem ON full prądu na zimnym silniku. Ale co on z tym zrobi to nie wiem. Ważne że jest świadomy tego co żre mu tyle prądu. -- Krzysiek 44 |
Data: Grudzien 08 2010 19:54:13 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Rafal Osobka | Krzysztof 45 napisał(a): J.F. napisał(a): -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 45 |
Data: Grudzien 13 2010 22:33:01 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Wed, 08 Dec 2010 14:40:29 +0100, Krzysztof 45 napisał(a): Kiepska sprawa dla tych z takim patentem na krótkie miejskie przebiegi.Moze niech wykombinuje sobie ogrzewanie postojowe silnika na prad z gniazdka? Silniczek cieply rano do rozruchu. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 46 |
Data: Grudzien 18 2010 08:34:05 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 07 Dec 2010 17:43:20 +0100, Krzysztof 45 napisał(a): Kia Sportage 2,0 TD Jak długo? Może po prostu autko ma układ ograniczający prąd ładowania? Co mówi amperomierz właczony między klemę, a reszte instalacji? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 47 |
Data: Grudzien 18 2010 19:59:23 | Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE | Autor: Krzysztof 45 | Adam Płaszczyca napisał(a): Jak długo?Już pisałem. Świece żarowe grzeją po uruchomieniu silnika jeszcze około 7-10 min jak bywa około -10st. Więc na krótkich dojazdach do pracy akumulator nie dostawał papu i po kilku zimnych dniach już nie zakręcił. -- Krzysiek |