Dnia Sat, 30 Jun 2012 07:58:48 +0000 (UTC),
Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym po³±czeniu tak¿e. Spadek napiêcia
od³o¿y siê na kablu i stykach.
Aby mieæ odpowied¼ trzeba zmierzyæ jeszcze pr±d ³adowania.
Wystarczy pomacac - wiesz jaki prad musi plynac,
zeby na kablach byl spadek 2V ?
Najpierw to bym sprawdzil pomiary jeszcze raz, w tym potencjaly mas ... a
potem moze doszukal co tam madrego francuzy wymyslily w kwestii ladowania
akumulatora.
J.
5 |
Data: Lipiec 01 2012 10:24:02 |
Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie |
Autor: |
J.F. napisa³(a):
...
Wystarczy pomacac - wiesz jaki prad musi plynac,
zeby na kablach byl spadek 2V ?
"... na kablu i stykach, stykach, stykach..."
;-)
Pozdrawiam.
Sebastian
http://speedyelise.fora.pl
http://tunery.tv
--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
6 |
Data: Czerwiec 30 2012 12:46:53 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: Sebastian Bia³y |
On 2012-06-30 09:58, wrote:
Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym po³±czeniu tak¿e. Spadek napiêcia
od³o¿y siê na kablu i stykach.
Akku jest ok. Sprawdzilem z drugim, to samo.
7 |
Data: Lipiec 01 2012 10:13:50 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: tck |
U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci
Witam serdecznie.
Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym po³±czeniu tak¿e. Spadek napiêcia
od³o¿y siê na kablu i stykach.
Aby mieæ odpowied¼ trzeba zmierzyæ jeszcze pr±d ³adowania.
Pozdrawiam.
prosciej mozna zmierzyc napiecie na samym kablu tzn miedzy + z aku i + do alternatora, to samo z masa
jesli taki pomiar wykaze jakies napiecie oznacza to lipe na polaczeniu
--
pozdr
tck(at)top.net.pl
8 |
Data: Czerwiec 30 2012 11:29:25 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: J.F. |
Dnia Sat, 30 Jun 2012 00:12:29 +0200, Iksiñski napisa³(a):
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" napisa³ w wiadomo¶ci
Podobno atrenator i akku s± polaczone na sztywno.
a) czy to prawda i nie ma tam ¿adnych bezpieczników?
Prawda. Nie powinno byæ.
Po pierwsze - bywaja.
Po drugie - to fracuz :-P
b) Jakie¶ pomysly co mo¿e powodowaæ taki efekt? W pierowszej kolejno¶ci
sprawdzê czy po³aczenia nie ¶niedziej±.
Brak po³±czenia miêdzy alternatorem a akumulatorem lub masa. Na 99%
za¶niedzia³e po³±czenia albo odkrêci³a siê która¶ ¶ruba.
Sprawdzilbym ... ale jak rozumiem silnik zapala, to polaczenia aku do
rozrusznika, w tym i masa - sa dobre.
J.
9 |
Data: Czerwiec 30 2012 12:48:15 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: Sebastian Bia³y |
On 2012-06-30 11:29, J.F. wrote:
Sprawdzilbym ... ale jak rozumiem silnik zapala, to polaczenia aku do
rozrusznika, w tym i masa - sa dobre.
Przy na³adowanym akku rozrusznik rêci jak szalony, ale ³adowania nie ma.
Czy ten sam przewod do - alternatora zasila rozrusznik od strony masy?
10 |
Data: Czerwiec 30 2012 21:03:38 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: J.F. |
Dnia Sat, 30 Jun 2012 12:48:15 +0200, Sebastian Bia³y napisa³(a):
On 2012-06-30 11:29, J.F. wrote:
Sprawdzilbym ... ale jak rozumiem silnik zapala, to polaczenia aku do
rozrusznika, w tym i masa - sa dobre.
Przy na³adowanym akku rozrusznik rêci jak szalony, ale ³adowania nie ma.
Czy ten sam przewod do - alternatora zasila rozrusznik od strony masy?
Chcesz byc pewny to obejrzyj ... ale do rozrusznika musi dochodzic gruby
kabel masy, a silnik caly z metalu ... i raczej nie widzialem zeby ktos
dodawal dodatkowy kabel do alternatora.
J.
11 |
Data: Czerwiec 30 2012 21:59:18 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napiêcie | Autor: PiteR |
na ** p.m.s ** Sebastian Bia³y pisze tak:
Czy ten sam przewod do - alternatora zasila rozrusznik od strony
masy?
ale od strony plusa nie ten sam. Pociagnij za przewód. Byæ mo¿e
zostanie Ci w rêku bo zgni³ w ¶rodku.
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
12 |
Data: Czerwiec 30 2012 13:50:26 | Temat: Re: Alternator -> akku gubi napięcie | Autor: BartekK |
W dniu 2012-06-29 21:57, Sebastian Bia³y pisze:
Alternator kręci sie. Napięcie mierzone na śrubie wyjsciowej wynosi 14V.
aKumulator nie kręci się ;) ale napięcie na klemach 12V.
Zale¿y jeszcze czym mierzone.
Przy uszkodzonych diodach w alternatorze - daje on napiÄ™cie (bardzo s³abo ³adujÄ…c), ale bardzo mocno "poszarpane" - same szpilki.
Niby kabel alternator>aku ma ma³Ä… rezystancjÄ™, ale jednak ma, a impedancjÄ™ (plus styki i zaÅ›niedzenia) mo¿e mieć wiÄ™kszÄ…, przez co "szpilkowe" przebiegi na tej d³ugoÅ›ci kabla siÄ™ gumiÄ…. Typowy elektroniczny tani mierniczek - przy pomiarze ko³o alternatora "szaleje" i pokazuje napiÄ™cie Å›rednie plus bzdury na skutek szpilek, a ju¿ ko³o akumulatora - ³adniejsze napiÄ™cie Å›rednie (bo szpilki sÄ… ju¿ mocno wyg³adzone).
Do kompletu problemów pomiarowych dochodzi punkt masy, wzglÄ™dem którego mierzysz - przy zaÅ›niedzia³ych po³Ä…czeniach bywa ró¿nie z tym napiÄ™ciem na karoserii, niekoniecznie wszÄ™dzie jest równe 0v...
b) JakieÅ› pomysly co mo¿e powodować taki efekt? W pierowszej kolejnoÅ›ci
sprawdzÄ™ czy po³aczenia nie Å›niedziejÄ….
Naj³atwiej olać sprawÄ™ poszukiwaÅ„ Å›niedzenia na niewiadomo ilu z³Ä…czkach, olać Å›ledztwo którÄ™dy francuzy puÅ›ci³y kabel - po prostu zamienić/zdublować go swoim nowym sprawnym przewodem wprost z "grubego wyjÅ›cia" z alternatora wprost do plus akumulatora. To ci prawdÄ™ powie, a jak odetniesz stary przewód przy alternatorze, a zostawisz tylko swój- to bÄ™dzie ci ³atwiej mierzyć prÄ…d ³adowania, nie tylko napiÄ™cie.
Zalecenie - przewód co najmniej 6mm^2 miÄ™kka plecionka, w izolacji przewidzianej do zastosowaÅ„ samochodowych (nie bylejaki, bo niektóre izolacje sÄ… nie odporne na oleje, paliwo itp, a zwarcie tego przewodu do masy - to po¿ar). Jak go puÅ›cisz jeszcze w cieÅ„kim peszlu http://www.mpartner.com.pl/images/peszel.jpg "samochodowym" to te¿ nie zaszkodzi. Koszt kilka z³ + odpowiednie koÅ„cówki (oczko do aku, wsuwka lub oczko do alternatora) jest chyba op³acalny ni¿ ¿mudne poszukiwanie 'w której wiÄ…zce jest zaplÄ…tany i gdzie przetarty' oryginalny przewód.
--
| Bart³omiej Ku¼niewski
| GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
| | | | | | | |