Grupy dyskusyjne   »   Alternator - za niskie napięcie

Alternator - za niskie napięcie



1 Data: Sierpien 09 2007 21:27:12
Temat: Alternator - za niskie napięcie
Autor: daro 

Witajcie, co może być powodem za niskiego napięcia na alternatorze? Mierzone bezpośrednio na nim 13,5V. Regulator 14V nówka, pasek napędzający w porządku. Alternator BOSCH, samochód Omega A.
--
D.



2 Data: Sierpien 10 2007 09:55:17
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: misiek 


Użytkownik "daro"  napisał w wiadomości

Witajcie, co może być powodem za niskiego napięcia na alternatorze?
Mierzone
bezpośrednio na nim 13,5V. Regulator 14V nówka, pasek napędzający w
porządku. Alternator BOSCH, samochód Omega A.

rozbierz altka i zobacz jak szczotki i szczotkotrzymacz.

3 Data: Sierpien 10 2007 10:00:05
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: Jakub Witkowski 

daro pisze:

Witajcie, co może być powodem za niskiego napięcia na alternatorze? Mierzone bezpośrednio na nim 13,5V. Regulator 14V nówka, pasek napędzający w porządku. Alternator BOSCH, samochód Omega A.

Czym się objawia niedomaganie? Nie kręci z rana?
Nie napisałeś czy takie napięcie masz zawsze, czy tylko na wolnych
obrotach, z jakim obciążeniem itd.
Jeśli np. takie napięcie masz stale, również pod obciązeniem, to może być
zupełnie w porządku. Niektóre regulatory ustalają napięcie w funkcji
temperatury zewnętrznej, np. upał, lato: 13.5V, zima: 14.5V
I to jest w sumie najzdrowsze dla akumulatora.

Jeśli jestes jednak pewien że masz deficyt prądu, to powodem mogą być:
- szczotki
- diody
- zwarcia w uzwojeniach
- akumulator
Akumulator ze zwartą celą może powodować obniżenie napięcia w instalacji.
Z kolei mocno wyeksploatowany, z upływnościami, zasiarczony może dawać
stale objawy niedoładowywania, zwłaszcza "na drugi dzień".

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

4 Data: Sierpien 10 2007 10:35:44
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: daro 

Jeśli jestes jednak pewien że masz deficyt prądu, to powodem mogą być:
- szczotki
- diody
- zwarcia w uzwojeniach
- akumulator

Witam, dzięki za odzew. Właśnie chodzi o to że jestem pewny że mam deficyt
prądu. Alternator pół roku temu zrobiony (łożyszka, szczotki). Pytam dlatego
że 3 miesiące temu zmieniłem regulataor na 14,6V i napięcie się podniosło na
ok 13,7 - 13,9. No ale regulator był no name i padnął. Wróciłem do nowego
regulataora 14V i mam tak jak pisałem wcześniej. I teraz chciałem się od Was
dowiedzieć czy np. uszkodzona któraś dioda może powodować takie słabe
działanie czy możliwe że alternator w jakiś inny sposób się "zużył".

A deficyt polega na tym że rozrusznik nie kręci silnikiem tak jak np. po
pełnym ładowaniu akumulatora prostownikiem, przy włączonej klimatyzacja
napięcie spada już do 13V, w zimie jest jeszcze gorzej - ogrzewanie szyby
czy siedzeń - praktycznie cały czas mam akumulator niedoładowany. Te
napiecia oczywiście przy 2500 obr.
--
D.

5 Data: Sierpien 10 2007 11:05:15
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: Jakub Witkowski 

daro pisze:

Witam, dzięki za odzew. Właśnie chodzi o to że jestem pewny że mam deficyt
prądu. Alternator pół roku temu zrobiony (łożyszka, szczotki). Pytam dlatego

A czemu nie skontrolowano wtedy mostka?

że 3 miesiące temu zmieniłem regulataor na 14,6V i napięcie się podniosło na
ok 13,7 - 13,9. No ale regulator był no name i padnął. Wróciłem do nowego
regulataora 14V i mam tak jak pisałem wcześniej. I teraz chciałem się od Was
dowiedzieć czy np. uszkodzona któraś dioda może powodować takie słabe

Może.

działanie czy możliwe że alternator w jakiś inny sposób się "zużył".

Jest jeszcze możliwe zwarcie.

A deficyt polega na tym że rozrusznik nie kręci silnikiem tak jak np. po
pełnym ładowaniu akumulatora prostownikiem, przy włączonej klimatyzacja
napięcie spada już do 13V, w zimie jest jeszcze gorzej - ogrzewanie szyby
czy siedzeń - praktycznie cały czas mam akumulator niedoładowany. Te
napiecia oczywiście przy 2500 obr.

No cóż, u mnie takie właśnie objawy dawała jedna padnięta dioda "plusowa".
Wymieniłem mostek. Kosztował 80zł.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

6 Data: Sierpien 10 2007 11:57:10
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: J.F. 

On Fri, 10 Aug 2007 11:05:15 +0200,  Jakub Witkowski wrote:

daro pisze:
Witam, dzięki za odzew. Właśnie chodzi o to że jestem pewny że mam deficyt
prądu. Alternator pół roku temu zrobiony (łożyszka, szczotki). Pytam dlatego

A czemu nie skontrolowano wtedy mostka?

Bo malo ktory elektryk to jeszcze potrafi ?
Poza tym pan nie narzekal na alternator, wiec nie bylo potrzeby
sprawdzac :-)

A deficyt polega na tym że rozrusznik nie kręci silnikiem tak jak np. po
pełnym ładowaniu akumulatora prostownikiem, przy włączonej klimatyzacja
napięcie spada już do 13V, w zimie jest jeszcze gorzej - ogrzewanie szyby
czy siedzeń - praktycznie cały czas mam akumulator niedoładowany. Te
napiecia oczywiście przy 2500 obr.

No cóż, u mnie takie właśnie objawy dawała jedna padnięta dioda "plusowa".
Wymieniłem mostek. Kosztował 80zł.

I chyba cos podobnego kolege czeka.

Jeszcze bym ten stary padniety regulator przerobil tak zeby dawal
pelne wzbudzenie, zamontowal - jak sie nic nie zmieni to dioda lub
zwarcie ..

J.

7 Data: Sierpien 10 2007 14:46:56
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: daro 

>A czemu nie skontrolowano wtedy mostka?

Bo malo ktory elektryk to jeszcze potrafi ?
Poza tym pan nie narzekal na alternator, wiec nie bylo potrzeby
sprawdzac :-)

Tak właśnie mogło być, zrobili szczotki, łożyska no i to wszystko.

>No cóż, u mnie takie właśnie objawy dawała jedna padnięta dioda
"plusowa".
>Wymieniłem mostek. Kosztował 80zł.

I chyba cos podobnego kolege czeka.

Jeszcze bym ten stary padniety regulator przerobil tak zeby dawal
pelne wzbudzenie, zamontowal - jak sie nic nie zmieni to dioda lub
zwarcie ..

No nic wymontuję alternator, rozbiorę go i... będę pytał dalej. Jak ten
regulator padł to napięcie skoczyło do góry znacznie, nie wiem ile ale
wszystkie kontroli zaczęły się świecić.
--
D.

8 Data: Sierpien 10 2007 14:59:53
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: J.F. 

On Fri, 10 Aug 2007 14:46:56 +0200,  daro wrote:

Jeszcze bym ten stary padniety regulator przerobil tak zeby dawal
pelne wzbudzenie, zamontowal - jak sie nic nie zmieni to dioda lub
zwarcie ..

No nic wymontuję alternator, rozbiorę go i... będę pytał dalej.

Nie rozbieraj - wtedy bedzie trudniej.
Ktos tu niedawno dawal link do instrukcji diagnostyki,
ale wymaga oscyloskopu, dostepu do punktu srodkowego uzwojen i
mozliwosci zakrecenie altkiem.

Jak ten
regulator padł to napięcie skoczyło do góry znacznie, nie wiem ile ale
wszystkie kontroli zaczęły się świecić.

U mnie tez tak bylo [sierra sie czasem psuje :-(].
najpierw padl regulator i napiecie bylo za duze, pol roku pozniej
napiecie podobne, a ja przekonany z altek dobry tylko regulator czy
cus..

J.

9 Data: Sierpien 10 2007 15:15:03
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: Jakub Witkowski 

J.F. pisze:

On Fri, 10 Aug 2007 14:46:56 +0200,  daro wrote:
Jeszcze bym ten stary padniety regulator przerobil tak zeby dawal
pelne wzbudzenie, zamontowal - jak sie nic nie zmieni to dioda lub
zwarcie ..
No nic wymontuję alternator, rozbiorę go i... będę pytał dalej.

Nie rozbieraj - wtedy bedzie trudniej.
>
Ktos tu niedawno dawal link do instrukcji diagnostyki, ale wymaga oscyloskopu, dostepu do punktu srodkowego uzwojen i

Te dwa warunki są w praktyce dość trudne do spełnienia, a oba
jednocześnie, to już naprawdę duże szczęście :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

10 Data: Sierpien 13 2007 12:47:30
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: daro 

Witam, tylko informacyjnie dopiszę, że alternator rozebrałem, diody
sprawdziłem, są dobre, uzwojenia wyglądają na dobre. Po złożeniu nic się nie
zmieniło, napięcie 13,6V, spada pod obciążeniem. Szukam nowego alternatora.
Pozdrawiam
--
D.

11 Data: Sierpien 14 2007 09:15:13
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: kan 

daro wrote:

Witam, tylko informacyjnie dopiszę, że alternator rozebrałem, diody
sprawdziłem, są dobre, uzwojenia wyglądają na dobre. Po złożeniu nic się nie
zmieniło, napięcie 13,6V, spada pod obciążeniem. Szukam nowego alternatora.

A diody wylutowałeś przy sprawdzaniu? Jeśli nie to takie sprawdzenie to o kant....
Jeśli rzeczywiście wszystko jest sprawne to alternator musi dobrze działać i problemem jest raczej regulator napięcia. Oprócz diod i uzwojeń w alternatorze problemy może stwarzać jeszcze przebicie izolacji uzwojeń.
Pozdrawiam,
kan

12 Data: Sierpien 14 2007 09:38:18
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: daro 

A diody wylutowałeś przy sprawdzaniu? Jeśli nie to takie sprawdzenie to
o kant....

Hmm no nie wylutowałem, pomierzyłem miernikiem, żadna nie miała zwarcia, i
żadna nie miała przerwy... Wszystkie wyglądaja na dobre - ale jak mówiłem
bez wylutowywania.
--
D.

13 Data: Sierpien 16 2007 13:44:02
Temat: Re: Alternator - za niskie napięcie
Autor: kan 

daro wrote:

A diody wylutowałeś przy sprawdzaniu? Jeśli nie to takie sprawdzenie to
o kant....

Hmm no nie wylutowałem, pomierzyłem miernikiem, żadna nie miała zwarcia, i
żadna nie miała przerwy... Wszystkie wyglądaja na dobre - ale jak mówiłem
bez wylutowywania.

No to wyciągnij tego altka jeszcze raz. Diody w mostku są łączone równolegle i wystarczy że jedna będzie spalona (przerwa) i pojawią się objawy jakie masz a takim mierzeniem tego nie wykryjesz. Trzeba odlutować przynajmniej po jednym końcu dwóch(z trzech) diod na mostku aby je właściwie pomierzyć.

--
Pozdrawiam,
kan

Alternator - za niskie napięcie



Grupy dyskusyjne