Grupy dyskusyjne   »   Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym

Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym



1 Data: Marzec 21 2010 23:04:24
Temat: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Michał 

Witam

Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym.

Moje pomysy:

1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?

2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?


Pozdrawiam



2 Data: Marzec 21 2010 23:07:27
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Lewis 

Uytkownik "Micha"  napisa w wiadomości

Witam
Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu
jaowym.
Moje pomysy:
1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?
2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?
Pozdrawiam

Zgasić silnik. Jak masz ukad wtryskowy a nie ganik to za wiele nie poszalejesz.

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzeda
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

3 Data: Marzec 22 2010 11:44:57
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "Lewis"  napisa w wiadomości

Uytkownik "Micha"  napisa w wiadomości
Witam
Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu
jaowym.
Moje pomysy:
1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?
2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?
Pozdrawiam

Zgasić silnik.

A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze jej blokada?

4 Data: Marzec 22 2010 11:57:07
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Lewis 

Uytkownik "Ghost"  napisa w wiadomości

Uytkownik "Lewis"  napisa w wiadomości
Uytkownik "Micha"  napisa w wiadomości
Witam
Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu
jaowym.
Moje pomysy:
1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?
2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?
Pozdrawiam
Zgasić silnik.
A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze jej blokada?

Domyślnie bieg jaowy to uyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca. Sumasumarum nie opaca się i tak. Chyba ze naprawde dugo mamy stać. Innego sensu ograniczania paliwa w ruchu drogowym na biegu jaowym nie widzę


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzeda
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

5 Data: Marzec 22 2010 12:04:40
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "Lewis"  napisa w wiadomości

Uytkownik "Ghost"  napisa w wiadomości
Uytkownik "Lewis"  napisa w wiadomości
Uytkownik "Micha"  napisa w wiadomości
Witam
Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu
jaowym.
Moje pomysy:
1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?
2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?
Pozdrawiam
Zgasić silnik.
A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze jej blokada?

Domyślnie bieg jaowy to uyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.

Jest potrzebne. Brak blokady tez bylby przydatny.

6 Data: Marzec 22 2010 12:11:45
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: Bydlę 

Ghost wrote:
>
> Uytkownik "Lewis"  napisa w wiadomości
> >
>> Uytkownik "Ghost"  napisa w wiadomości
>> >>
>>> Uytkownik "Lewis"  napisa w wiadomości
>>> >>>
>>>> Uytkownik "Micha"  napisa w wiadomości
>>>> >>>>
>>>>> Witam
>>>>> Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu
>>>>> jaowym.
>>>>> Moje pomysy:
>>>>> 1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?
>>>>> 2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?
>>>>> Pozdrawiam
>>>>
>>>> Zgasić silnik.
>>>
>>> A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze
>>> jej blokada?
>>
>>
>> Domyślnie bieg jaowy to uyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej
>> w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.
>
>
> Jest potrzebne.

Wspomaganie stania?;-)


> Brak blokady tez bylby przydatny.

Kierownica się nie blokuje po wyączeniu silnika.

--
Bydlę

7 Data: Marzec 22 2010 12:30:54
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "Bydlę"  napisa w wiadomości Ghost wrote:
>

>> Domyślnie bieg jaowy to uyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej
>> w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.
>
>
> Jest potrzebne.

Wspomaganie stania?;-)

Wspomaganie zuzycia paliwa w trakcie stania.

8 Data: Marzec 22 2010 14:08:29
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: Bydlę 

Ghost wrote:


Uytkownik "Bydlę"  napisa w wiadomości Ghost wrote:
 >

>> Domyślnie bieg jaowy to uyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej
>> w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.

 >
 >

> Jest potrzebne.


Wspomaganie stania?;-)


Wspomaganie zuzycia paliwa w trakcie stania.


Nie bardzo rozumiem, ale przyjmuję, e wączony silnik wspomaga zuycie, a wyączony nie.

--
Bydlę

9 Data: Marzec 22 2010 15:50:49
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "Bydlę"  napisa w wiadomości Ghost wrote:


Uytkownik "Bydlę"  napisa w wiadomości Ghost wrote:
 >

>> Domyślnie bieg jaowy to uyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej
>> w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.

> Jest potrzebne.


Wspomaganie stania?;-)


Wspomaganie zuzycia paliwa w trakcie stania.


Nie bardzo rozumiem, ale przyjmuję, e wączony silnik wspomaga zuycie, a wyączony nie.

Dokladnie, caly problem stad, ze ktos zrobil mundre zalozenie, ze dyskutujemy o oszczedzaniu paliwa gdy samochod ma stac.

10 Data: Marzec 22 2010 16:34:23
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: Bydlę 

Ghost wrote:
>
> Dokladnie, caly problem stad, ze ktos zrobil mundre zalozenie, ze
> dyskutujemy o oszczedzaniu paliwa gdy samochod ma stac.
>


Ktoś mu ju odpowiedzia, e wyączenie jest najlepsze.
:-)

Ale odnoszę wraenie, e pytający nie napisa o co mu dokadnie chodzi - czy o zmniejszenie spalania w czasie zmiany biegw, stania przed światami, czy po prostu obnienie zuycia paliwa w silniku, ktry pracuje bez wykonywania pracy innej, ni prr, prr, prr, prr...
;-)

--
Bydlę

11 Data: Marzec 22 2010 17:22:26
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "Bydlę"  napisa w wiadomości Ghost wrote:
>
> > Dokladnie, caly problem stad, ze ktos zrobil mundre zalozenie, ze
> > dyskutujemy o oszczedzaniu paliwa gdy samochod ma stac.
>


>Ktoś mu ju odpowiedzia, e wyączenie jest najlepsze.
>:-)

>Ale odnoszę wraenie, e pytający nie napisa o co mu dokadnie chodzi -
>czy o zmniejszenie spalania w czasie zmiany biegw, stania przed
>światami, czy po prostu obnienie zuycia paliwa w silniku, ktry
>pracuje bez wykonywania pracy innej, ni prr, prr, prr, prr...

Nie napisal nawet czy nie chodzi o jazde rozpedem (a to bym obstawial) i dlatego zalozenie, ze ma stac nie jest mundre.

12 Data: Marzec 23 2010 15:59:39
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: Bydlę 

Ghost wrote:
>
> Nie napisal nawet czy nie chodzi o jazde rozpedem (a to bym obstawial)

A mamy jakąś grę w okolicy(*), z ktrej zdjazd trwaby tak dugo, e:

- opacaoby się zmniejszać spalanie na jaowym
- hamulce byby niepotrzebne podczas takiego zjazdu

?

>i
> dlatego zalozenie, ze ma stac nie jest mundre.

Jak kade inne, dopki autor nie napisze o co mu chdzi, albo co mu chodzi po gowie.

(*-Europy)

--
Bydlę

13 Data: Marzec 23 2010 16:14:39
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "Bydlę"  napisa w wiadomości Ghost wrote:
>

> Nie napisal nawet czy nie chodzi o jazde rozpedem (a to bym obstawial)

A mamy jakąś grę w okolicy(*), z ktrej zdjazd trwaby tak dugo, e:

Etam, prawdziwi tfardziele podjezdzaja na luzie do swiatel.

14 Data: Marzec 23 2010 21:55:02
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: Bydlę 

Ghost wrote:
>
> Uytkownik "Bydlę"  napisa w wiadomości
> > Ghost wrote:
>  >
>
>> > Nie napisal nawet czy nie chodzi o jazde rozpedem (a to bym obstawial)
>
>
>> A mamy jakąś grę w okolicy(*), z ktrej zdjazd trwaby tak dugo, e:
>
>
> Etam, prawdziwi tfardziele podjezdzaja na luzie do swiatel.
>

Oszczędzają hamulce? :-)

--
Bydlę

15 Data: Marzec 23 2010 22:39:14
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "Bydlę"  napisa w wiadomości Ghost wrote:

> Etam, prawdziwi tfardziele podjezdzaja na luzie do swiatel.

Oszczędzają hamulce? :-)

Raczy marnjo.

16 Data: Marzec 22 2010 15:38:57
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: szerszen 


Uytkownik "Ghost"  napisa w wiadomości

 co na najgorsze jej blokada?

jaka blokada?
od kiedy to wylaczenie silnika = blokada kierownicy?

17 Data: Marzec 22 2010 15:48:49
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "szerszen"  napisa w wiadomości


Uytkownik "Ghost"  napisa w wiadomości
 co na najgorsze jej blokada?

jaka blokada?
od kiedy to wylaczenie silnika = blokada kierownicy?

Od wtedy, jak za daleko czlowiek pomysli.

18 Data: Marzec 22 2010 18:25:45
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Olek 

On 2010-03-22 15:48, Ghost wrote:

Od wtedy, jak za daleko czlowiek pomysli.

raczej wyjcie kluczyka ze stacyjki = blokada kierownicy :P

19 Data: Marzec 22 2010 18:45:37
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "Olek"  napisa w wiadomoci

On 2010-03-22 15:48, Ghost wrote:

Od wtedy, jak za daleko czlowiek pomysli.

raczej wyjcie kluczyka ze stacyjki = blokada kierownicy :P

Ojej, dobrze, ze napisales.

20 Data: Marzec 22 2010 18:46:58
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Olek 

On 2010-03-22 18:45, Ghost wrote:

Ojej, dobrze, ze napisales.

te sie ciesze :)

21 Data: Marzec 21 2010 23:10:03
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: Paweł W. 

Micha pisze:

Witam

Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym.

Moje pomysy:

1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?

A co to takiego?


2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?

Z tego co wiem, tak się robi w niektrych V8 i to nie tylko w czasie postoju, ale take w trakcie jazdy, jak tylko nie jest potrzebna  dua moc.

Pozdrawiam,
Pawe W.

--
"A niektre dzieci, jak się obraą, to pokazują innym język. Ja te pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

22 Data: Marzec 21 2010 23:38:28
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: daxus 

W dniu 21-03-2010 23:10, "Pawe W." pisze:

Micha pisze:
Witam

Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu
jaowym.

Moje pomysy:

1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?

A co to takiego?


2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?

Z tego co wiem, tak się robi w niektrych V8 i to nie tylko w czasie
postoju, ale take w trakcie jazdy, jak tylko nie jest potrzebna dua moc.

Pozdrawiam,
Pawe W.

To się nazywa kupić auto z silnikiem na miarę buhahahaha w obecnej ofercie na rynku.
Trza byo nie brać samochodu na ktry kogoś nie stać.

23 Data: Marzec 22 2010 11:35:52
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: Mario 

daxus pisze:

W dniu 21-03-2010 23:10, "Pawe W." pisze:
Micha pisze:
Witam

Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu
jaowym.

Moje pomysy:

1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?

A co to takiego?


2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?

Z tego co wiem, tak się robi w niektrych V8 i to nie tylko w czasie
postoju, ale take w trakcie jazdy, jak tylko nie jest potrzebna dua moc.

Pozdrawiam,
Pawe W.

To się nazywa kupić auto z silnikiem na miarę buhahahaha w obecnej ofercie na rynku.
Trza byo nie brać samochodu na ktry kogoś nie stać.

no ale to nie kupującego wina e producent wymyśli takie gwno.

pozdrawiam
mario

24 Data: Marzec 22 2010 21:56:45
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: Padre 


Z tego co wiem, tak się robi w niektrych V8 i to nie tylko w czasie
postoju, ale take w trakcie jazdy, jak tylko nie jest potrzebna dua moc.

Tylko e 4 cylindry dalej zapewniają rwnomierno pracy silnika ale co najwaniejsze nieuywane cylindry są rozkompresowane przez stae otwarcie zaworw co wymaga kosztownej konstrukcji rozrządu.

Trochę sobie nie wyobraam pracy silnika na jednym cylindrze, musia by wtedy mieć znacznie wieksza predkośc obrotową biegu jaowego a to chyba pochonęo by caą oszczędno paliwa.

25 Data: Marzec 21 2010 23:20:28
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: DoQ 

Micha pisze:

Witam

Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym.

Przekrecic kluczyk w stacyjce.


Pozdrawiam
Pawel

26 Data: Marzec 21 2010 23:29:56
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Jackare 

Uytkownik "Micha"  napisa w wiadomości

Witam

Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym.

Moje pomysy:

1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?
Nie sądzę. Jak miaoby spa jeeli do mieszanki wprowadzisz dodatkowo niepalne, odtlenione gazy? Nie widzę wpywu.

Lepiej byoby chyba zakcić stabilno pracy silnika i dawkować paliwo np co drugi-trzeci raz (oczywiscie we wtryskach bo przy ganiku nie ma mowy....)

2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?

Tak, ale pod warunkiem e w nieuywanych cylindrach zostayby otwarte wszystkie zawory (lub jakiś specjalny suacy tylko do tego celu) co sprawioby e odączone cylindry nie pracowayby jak kompresory czyli nie stanowiyby dla pracującej częsci istotnego obciąenia. Takie odączanie cylindrw stosuje sie w duych silnikach, np w maszynach i pojazdach budowlanych.


Najprościej byoby mieć moliwo odączenia od silnika wszystkiego co pobiera z niego moc na wolnych obrotach: odbiornikw prądu, wszelkich wspomagań sterowanych podciśnieniem itp a nastęonie zejście z obotami nieobciąonego silnika do granicy stabilnej pracy.
Jeszcze prosciej silnik na postoju wyączyć.
Inne proste amatorskie rozwiązanie to zakup samochodu hybrydowego. Tam silnik spalinowy nie pracuje na postoju. Tak przynajmniej bylo w Priusie ktrym trochę kilometrw zrobiem.
--
Jackare

27 Data: Marzec 22 2010 00:19:48
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Jacek_P 

W Micha napisal:

1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?

Nie. Recyrkulacja spalin ma na celu uzyskanie czystszego
wydechu, a nie zmniejszenie spalania. W szczegolnosci powoduje
tez znaczacy spadek mocy.

2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?

A to jest niewykluczone, aczkolwiek OIDP silnik benzynowy musi
miec te swoje 800 obrotow/min, aby nie zgasnac. Jezeli wiec
wylaczysz niektore cylindry, to pracujace beda musialy na siebie
przejac obciazenie od oporow wewnetrznych silnika.

--
Pozdrawiam,

Jacek

28 Data: Marzec 22 2010 01:23:28
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: the_foe 

W dniu 2010-03-21 23:04, Micha pisze:

Witam

Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu
jaowym.

Moje pomysy:

1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?

2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?


Pozdrawiam

hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa.
przy wlaczonym silniku jazda na jolowym biegu jest bez sensu - zeby utrzymac stala predkosc najekonimiczniej jest jechac caly czas na minimalnych obrotach przy ktorych jedziemy zadana predkoscia dla danego przelozenia.
Wylaczenie silnika w czasie jazdy jest karkolomne. Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc. Mozemy sobie dopomoc polsprzeglem ale przy duzych predkosciach sprzeglo dlugo nam nie posluzy.
Pamietajmy takze ze bieg jalowy + sila odsrodkowa to nie jest dobry pomysl. uwazajmy na luki.
albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla ani skrzyni biegow.


--
the_foe

29 Data: Marzec 22 2010 08:18:04
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Kerry 

Uytkownik "the_foe"  napisa w wiadomości [...]

albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla ani skrzyni biegow.

No waśnie - jest to przyszo, czy ekstrawagancja (i taką pozostanie)?
Tylko bez emocji.. :)

--
Pozdrawiam,
Kerry

30 Data: Marzec 22 2010 08:26:43
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: MarcinJM 

Kerry pisze:

Uytkownik "the_foe"  napisa w wiadomości [...]
albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla ani skrzyni biegow.

No waśnie - jest to przyszo, czy ekstrawagancja (i taką pozostanie)?
Tylko bez emocji.. :)

na dzien dzisiejszy niczym nieuzasadniona ekstrawagancja. To cos takiego, co czuje czlowiek pieczolowicie sortujacy w domu smieci, ktore i tak laduja zmiksowane na jednym wysypisku.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

31 Data: Marzec 22 2010 08:35:44
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "the_foe"  napisa w wiadomości

W dniu 2010-03-21 23:04, Micha pisze:

Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc.

Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu.

32 Data: Marzec 22 2010 11:54:59
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: the_foe 

W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze:


Uytkownik "the_foe"  napisa w wiadomości

W dniu 2010-03-21 23:04, Micha pisze:

Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do
predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc.

Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu.

a czemu? zmieniajac bieg na wyzszy robisz to z wysokich obrotow poprzedniego biegu gdzie predkosc jezdna jesta taka sama jak dla biegu docelowego przy niskich obrotach. Samochod jedze plynnie i nie sposob sie tu pomylic. Przy zmianie na nizszym odwrotnie - najpierw hamujemy zmmniejszeniem przepustnicy az obroty spadna do malej wartosci i wrzucamy nizszy bieg - obroty same wzrosna do bezpiecznego poziomu (hamowanie silnikiem).
Przy jezdzie z wylaczonym silnikiem - sila pedu - mozna sie pomylic wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz wysprzeglajac zbyt szybko, szcegolnie na sliskiej nawierzchni mozna straci przyczepnosc.

--
the_foe

33 Data: Marzec 22 2010 12:07:47
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "the_foe"  napisa w wiadomości

W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze:

Uytkownik "the_foe"  napisa w wiadomości

W dniu 2010-03-21 23:04, Micha pisze:

Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do
predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc.

Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu.

Przy jezdzie z wylaczonym silnikiem - sila pedu - mozna sie pomylic wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz wysprzeglajac zbyt szybko, szcegolnie na sliskiej nawierzchni mozna straci przyczepnosc.

Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".

34 Data: Marzec 22 2010 13:00:16
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: the_foe 

W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:

Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".

czytac umiesz? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden. Jesli chialbys dolaczyc wygaszony/odlaczony silnik musisz zdbac o porownywalna predkosc obrotowa kol i silnika (po przelozeniu). Przy normalnej jezdzie nie posob sie pomylic bo dana predkosc wynika z tego wlasnie co robisz (bieg przepustnica hamulec). Ja nawet nie znam charakterystyki danego biegu (np. maksymalna/minimalna predkosc) bo mi to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie.

--
the_foe

35 Data: Marzec 22 2010 12:28:23
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 22.03.2010 the_foe  napisa/a:

W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:
Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".

czytac umiesz? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden.

Czemu? Bardzo czsto jad 1-2-3-5 po prostu chc utrzyma prdko
uzyskan na 3 wic mi 4 do niczego nie potrzebna. Z redukcj to
ju w ogle czsto przed zakrtem jest to hamowanie silnikiem 5-3,
przed samym zakrtem 2 na wychodzcy, 3 na kocwce wyjcia.
Duo zalezy od elastycznoci silnika i terenu oczywicie, ale
z duym zapasem mocy, lekkie auto, na nizinie i 5 biegw to w
wielu przypadkach o 2 za duo :)

to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie
uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie.

Moja szkoa nauki ruszania: jedynka i rusz bez dotykania gazu - jaowe+samo
sprzgo, jak opanujesz, to to samo na dwjce. Jak to opanujesz to z gazem
jest 100x atwiej :) Jeszcze nie spotkaem wtyskowca ze sprawnym krokowcem
ktrego na paskim bym nie ruszy z ostatniego biegu bez gazu, czasami
trzeba lekko zabuja :)

--
"A c to za sens kupowa samochd, eby jedzi po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
co ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziaek zaczyna si w sobot.

36 Data: Marzec 22 2010 14:03:14
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Ghost 


Uytkownik "the_foe"  napisa w wiadomości

W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:
Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".

czytac umiesz?

Kultury Cie nie nauczali?

przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden.

I tu jest oczywista nieprawda. Ale cytujac: "mozna sie pomylic wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz
wysprzeglajac zbyt szybko" - to wez teraz sytuacje z "lub".

37 Data: Marzec 22 2010 10:13:01
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Tomasz bla Fortuna 

Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100
the_foe  napisa(a):

W dniu 2010-03-21 23:04, Micha pisze:
> Witam
>
> Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu
> jaowym.
>
> Moje pomysy:
>
> 1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?
>
> 2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?
>
>
> Pozdrawiam

hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa.

O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to
jasne. Gdy samochd ma ganik silnik rwnie nie ciągnie paliwa w takim
momencie?

pzdr.
--
Tomasz bla Fortuna
jid: bla(at)af.gliwice.pl
pgp: 0x90746E79 @ pgp.mit.edu
www: http://bla.thera.be

38 Data: Marzec 22 2010 10:17:42
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: yabba 

Uytkownik "Tomasz bla Fortuna"  napisa w wiadomości Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100
the_foe  napisa(a):

W dniu 2010-03-21 23:04, Micha pisze:
> Witam
>
> Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu
> jaowym.
>
> Moje pomysy:
>
> 1. Gdyby dooyć EGR czy spalanie by spado?
>
> 2. Gdyby odączyć poszczeglne cylindry to by spalanie spado?
>
>
> Pozdrawiam

hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa.

O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to
jasne. Gdy samochd ma ganik silnik rwnie nie ciągnie paliwa w takim
momencie?


Gdy ma ganik z zaworem elektromagnetycznym biegu jaowego, to te nie zuywa.
Łady i chyba Polonezy miay takie ganiki.

--
Pozdrawiam,

yabba

39 Data: Marzec 22 2010 11:01:06
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia pal iwa na biegu jaowym
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

yabba pisze:
(...)

Gdy ma ganik z zaworem elektromagnetycznym biegu jaowego, to te nie zuywa.
Łady i chyba Polonezy miay takie ganiki.

Nie pamiętam jak byo z Ładami, ale w części Polonezw jak najbardziej
- to ustrojstwo nazywao się ZHS. Bardzo często le wyregulowane
fabrycznie, o dziaalności zenexw ju nie wspomnę.

40 Data: Marzec 22 2010 13:44:03
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Autor: Tomasz bla Fortuna 

Dnia Mon, 22 Mar 2010 11:01:06 +0100
Artur 'futrzak' Maśląg  napisa(a):

yabba pisze:
(...)
> Gdy ma ganik z zaworem elektromagnetycznym biegu jaowego, to te
> nie zuywa.
> Łady i chyba Polonezy miay takie ganiki.

Nie pamiętam jak byo z Ładami, ale w części Polonezw jak najbardziej
- to ustrojstwo nazywao się ZHS. Bardzo często le wyregulowane
fabrycznie, o dziaalności zenexw ju nie wspomnę.


Kojarzycie moe czy ford fiesta 1.1 z 93 roku (rok produkcji) ma coś
takiego?

Ganiki bez tego dupsa będą "ciągnięte przez koa" ssać więcej paliwa,
ni gdyby silnik by wysprzęglony?

Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowe odpowiedzi,
--
Tomasz bla Fortuna
jid: bla(at)af.gliwice.pl
pgp: 0x90746E79 @ pgp.mit.edu
www: http://bla.thera.be

Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym



Grupy dyskusyjne