On Fri, 31 Oct 2008 09:21:10 +0100, Norbert Komorowski
wrote:
Gazowe czy olejowe?
Takie, jakie masz z przodu. Nie ma sensu mieszać twardości
przodu i tyłu, jeśli nie wiesz, jaki dokładnie chcesz uzyskać
efekt i jak ten efekt uzyskać.
Na alledrogo są nawet po 27zł, ale są i po
100zł,
Ujmę to tak: najtańsze są po 27PLN, Bilstein B6 za kupę kasy,
Bilstein B4 około stówki, Sachs około 135, Kayaba 70-120, to
resztę dopowiedz sobie sam.
nie wiem czym się sugerować.
My też nie wiemy. Dla jednego ważna będzie jakość, dla innego
cena. Jak się określisz, to dostaniesz jakąś poradę.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:
http://forum-subaru.pl
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
6 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 19:14:42 |
Temat: Re: Amortyzatory - tył SC? |
Autor: Tomasz Pyra |
Robert Rędziak pisze:
Ujmę to tak: najtańsze są po 27PLN, Bilstein B6 za kupę kasy,
Bilstein B4 około stówki, Sachs około 135, Kayaba 70-120, to
resztę dopowiedz sobie sam.
B6 do SC to akurat są dość tanie.
Za to dziwi mnie dysproporcja pomiędzy przednim a tylnym - tylny 300zł sztuka, a przedni prawie 2x droższy.
Ale tak do jeżdżenia po ulicach to ja bym nie polecał - nadwozie się rozklekocze :)
Najwyżej B4 jako już wysokiej klasy rozwiązanie do takiego auta - z tych powinien być zadowolony.
7 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 20:37:30 | Temat: Re: Amortyzatory - tył SC? | Autor: Robert Rędziak |
On Fri, 31 Oct 2008 19:14:42 +0100, Tomasz Pyra
wrote:
Za to dziwi mnie dysproporcja pomiędzy przednim a tylnym - tylny 300zł
sztuka, a przedni prawie 2x droższy.
Z tyłu jest zwykły amortyzator (tylko ucho ma trochę fikuśnie
zamontowane), z przodu jest kolumna.
Ale tak do jeżdżenia po ulicach to ja bym nie polecał - nadwozie się
rozklekocze :)
Pospinać je i trochę da radę. Poza tym B6 seria-seria nie jest
jakoś dramatycznie twardy. Ale fakt, rozsztywni się na naszych
,,drogach''.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
8 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 22:24:29 | Temat: Re: Amortyzatory - tył SC? | Autor: Tomasz Pyra |
Robert Rędziak pisze:
On Fri, 31 Oct 2008 19:14:42 +0100, Tomasz Pyra
wrote:
Za to dziwi mnie dysproporcja pomiędzy przednim a tylnym - tylny 300zł sztuka, a przedni prawie 2x droższy.
Z tyłu jest zwykły amortyzator (tylko ucho ma trochę fikuśnie
zamontowane), z przodu jest kolumna.
No i ten pierścień kosztuje 200zł?
Tak kombinowałem czy ten z przodu nie przenosi np. sił poprzecznych, ale chyba nie.
Chociaż może masa większa z przodu, to i solidniejsza konstrukcja (większe średnice).
Ale tak do jeżdżenia po ulicach to ja bym nie polecał - nadwozie się rozklekocze :)
Pospinać je i trochę da radę. Poza tym B6 seria-seria nie jest
jakoś dramatycznie twardy. Ale fakt, rozsztywni się na naszych
,,drogach''.
No zależy co dla kogo oznacza "dramatycznie twardy". Ja tam sądzę że seryjna B6 i tak wykracza poza to co przeciętny użytkownik uważa za twarde zawieszenie.
Tzn. w przypadku B6 chyba w dość szerokim zakresie można sobie zamówić zestrojenie tłumienia pod własne upodobania, to i pewnie da się zrobić coś takiego żeby plomby nie wypadały, ale ja tam nie znam takiego właściciela B6 ;)
9 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 21:29:29 | Temat: Re: Amortyzatory - tył SC? | Autor: Robert Rędziak |
On Fri, 31 Oct 2008 22:24:29 +0100, Tomasz Pyra
wrote:
No i ten pierścień kosztuje 200zł?
Tak kombinowałem czy ten z przodu nie przenosi np. sił poprzecznych, ale
chyba nie.
Chociaż może masa większa z przodu, to i solidniejsza konstrukcja
(większe średnice).
Bardzo często kolumna w B6 jest odwrócona (upside-down).
No zależy co dla kogo oznacza "dramatycznie twardy". Ja tam sądzę że
seryjna B6 i tak wykracza poza to co przeciętny użytkownik uważa za
twarde zawieszenie.
Seryjny B6 może mieć, np. 60/80N/mm, Zerkopol potem to ustawia
np. na 100/140N/mm (wartości z czapy).
Tzn. w przypadku B6 chyba w dość szerokim zakresie można sobie zamówić
zestrojenie tłumienia pod własne upodobania,
Jeśli jest rozbieralny. Nieliczne wykonania B6 nie są.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
10 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 22:39:14 | Temat: Re: Amortyzatory - tył SC? | Autor: Boombastic |
No i ten pierścień kosztuje 200zł?
Tak kombinowałem czy ten z przodu nie przenosi np. sił poprzecznych, ale chyba nie.
Chociaż może masa większa z przodu, to i solidniejsza konstrukcja (większe średnice).
Ale tak to już bywa. Dokładnie jak w Civicu 6 generacji. Wszystkie modele mają amory w takiej samej cenie przód/tył, oprócz modelu 5D, bo ma inną konstrukcję tyłu i tam amor jest dwa razy tańszy.
11 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 23:01:09 | Temat: Re: Amortyzatory - tył SC? | Autor: CUT |
Norbert Komorowski pisze:
Witam,
jakie amortyzatory tylnie wybrac do Fiata SC?
Gazowe czy olejowe? Jakiej marki? Na alledrogo są nawet po 27zł, ale są i po 100zł, nie wiem czym się sugerować. Proszę więc o poradę. Ile weźmię mechanik za zmianę?
pozdrawiam
nk
Ja na amortyzatorach firm Sachs i Bilstein nie zawiodłem się. Choć te drugie krócej wytrzymały niż Sachs (w tym samym samochodzie) Natomiast ostro przejechałem się na firmach Monroe i Delphi.
| | | | | |