[cross] Android w samochodzie i CAN
1 | Data: Styczen 24 2015 09:07:47 |
Temat: [cross] Android w samochodzie i CAN | |
Autor: Ghost | Witam, 2 |
Data: Styczen 24 2015 09:47:05 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sat, 24 Jan 2015 09:07:47 +0100, "Ghost" wrote: Ostatnio pojawiły siÄ "radia" samochodowe z androidem napokładzie z możliwoĹciÄ podłÄ czenia do CAN. Moje pytanie brzmi, co można przeztego CAN zrobiÄ? Wszystko co udostÄpnione jest na CANie w danym modelu. Np. czy zamkniÄcie pilotem auta da sygnał jakiĹ do naszego androida? Jest to możliwe. Czy tym androidem można bÄdzie: zamknÄ Ä okna i złożyÄ luterka? Prawdopodobnie. Mi w Navarze przez CAN udało siÄ zapalaÄ Ĺwiatła drogowe, włÄ czaÄ migacze. -- Marek 3 |
Data: Styczen 24 2015 10:00:50 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Czy tym androidem można bÄdzie: zamknÄ Ä okna i złożyÄ luterka? Prawdopodobnie. Mi w Navarze przez CAN udało siÄ zapalaÄ Ĺwiatła drogowe, włÄ czaÄ migacze. KtórÄdy sie wpiÄ łeĹ do CANa? 4 |
Data: Styczen 24 2015 10:08:48 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sat, 24 Jan 2015 10:00:50 +0100, "Ghost" wrote: KtórÄdy sie wpiÄ łeĹ do CANa? Ja używałem własny moduł, pisałem ogólnie co może byÄ na CANie. W navarze obdII jest nad pedałami. -- Marek 5 |
Data: Styczen 24 2015 10:34:08 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
KtórÄdy sie wpiÄ łeĹ do CANa? Ja używałem własny moduł, pisałem ogólnie co może byÄ na CANie. W navarze obdII jest nad pedałami. Znaczy po obd2, na tym słychaÄ cały ruch szyny can z samochodu? 6 |
Data: Styczen 24 2015 11:03:25 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sat, 24 Jan 2015 10:34:08 +0100, "Ghost" wrote: Znaczy po obd2, na tym słychaÄ cały ruch szyny can z samochodu? Na obd2 (najczÄĹciej) sÄ styki od can, oznaczone canh i canl http://www.onboarddiagnostics.com/page03.htm -- Marek 7 |
Data: Styczen 24 2015 10:12:02 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sat, 24 Jan 2015 09:07:47 +0100, "Ghost" wrote: Ostatnio pojawiły siÄ "radia" samochodowe z androidem napokładzie z możliwoĹciÄ podłÄ czenia do CAN. Moje pytanie brzmi, co można przeztego CAN MógłbyĹ podaÄ linka do takiego radia? -- Marek 8 |
Data: Styczen 24 2015 10:33:00 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
pokładzie zOstatnio pojawiły siÄ "radia" samochodowe z androidem na tego CANmożliwoĹciÄ podłÄ czenia do CAN. Moje pytanie brzmi, co można przez MógłbyĹ podaÄ linka do takiego radia? To sÄ "radia", czyli 2din komputery pokładowe na podmianÄ zamiast radia, na allegro i ali jest tego zatrzÄsienie. 9 |
Data: Styczen 24 2015 11:09:32 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sat, 24 Jan 2015 10:33:00 +0100, "Ghost" wrote: To sÄ "radia", czyli 2din komputery pokładowe na podmianÄ zamiastradia, na allegro i ali jest tego zatrzÄsienie. Jednak poprosił bym o linka, na hasło "radio can" zwracane sÄ radia, które sÄ (lub nie sÄ ) sterowane poprzez CAN, czyli funkcjonalnoć trochÄ inna niż zasugerowałeĹ w pierwszym poĹcie. -- Marek 10 |
Data: Styczen 24 2015 14:14:31 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
radia, naTo sÄ "radia", czyli 2din komputery pokładowe na podmianÄ zamiast allegro i ali jest tego zatrzÄsienie. Jednak poprosił bym o linka, na hasło "radio can" zwracane sÄ radia, które sÄ (lub nie sÄ ) sterowane poprzez CAN, czyli funkcjonalnoć trochÄ inna niż zasugerowałeĹ w pierwszym poĹcie. Daj markÄ pojazdu i słowo android, albo: http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20150124051243&SearchText=android+car+pc http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=radio+android&search_scope=category-709&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-e-0113 SÄ kwadraciaki z ramkÄ , ale sÄ też takie idealnie pod dany pojazd przystosowane. 11 |
Data: Styczen 24 2015 15:47:00 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sat, 24 Jan 2015 14:14:31 +0100, "Ghost" wrote: Daj markÄ pojazdu i słowo android, albo: No dobrze ale to sÄ zwykle playery z Androidem, gdzie tam w opisach jest mowa o CAN (czytam i nie widzÄ). MógłbyĹ podaÄ źródło tej informacji, że przez CAN radia mogÄ kontrolowaÄ peryferiami samochodu? Taka funkcjonalnoć w produkcie konsumenckim to trochÄ partyzancka rzecz, aż mi siÄ nie chce wierzyÄ. -- Marek 12 |
Data: Styczen 24 2015 16:02:29 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: JDX | On 2015-01-24 15:47, Marek wrote: No dobrze ale to sÄ zwykle playery z Androidem, gdzie tam w opisachNo właĹnie partyzancka i w zwiÄ zku z tym bałbym siÄ podłÄ czaÄ takie ustrojstwo do magistrali CAN z aucie. :-) A z pewnoĹciÄ nie chciałbym mieÄ podłÄ czonego takiego chiĹskiego szajsu trakcie jazdy. 13 |
Data: Styczen 24 2015 16:14:32 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Daj markÄ pojazdu i słowo android, albo: No dobrze ale to sÄ zwykle playery z Androidem, gdzie tam w opisach jest mowa o CAN (czytam i nie widzÄ). Rece mi opadaja... "car android canbus" Tak wiem, tez nie znajdziesz 14 |
Data: Styczen 24 2015 17:12:30 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: JDX | On 2015-01-24 16:14, Ghost wrote: Rece mi opadaja...RÄce to mi opadajÄ , bo jak ktoĹ ciÄ dwukrotnie poprosił o linka to nie możesz go po prostu podaÄ tylko wypisujesz jakieĹ pierdoły. Ten link to jakaĹ tajemnica czy co? 8-) 15 |
Data: Styczen 24 2015 21:14:49 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Rece mi opadaja... RÄce to mi opadajÄ , bo jak ktoĹ ciÄ dwukrotnie poprosił o linka to nie BO KURWA PRAWIE KAĹťDA POZYCJA DAJE WĹAĹCIWY WYNIK!!! DziÄkujÄ za uwagÄ. 16 |
Data: Styczen 24 2015 22:43:52 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sat, 24 Jan 2015 21:14:49 +0100, "Ghost" wrote: BO KURWA PRAWIE KAĹťDA POZYCJA DAJE WĹAĹCIWY WYNIK!!! Co z tego skoro 99% tych wyników nie opisuje precyzyjnie po co ten can temu radiu? Dopiero na alibabie znalazlem z jako takim opisem: radio pobiera z can info o temp, wentylatorze, temp. siedzen, zapietych pasach, otwartych drzwiach itp. i pewnie wyĹwietla to jako status. -- Marek 17 |
Data: Styczen 24 2015 23:03:52 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
BO KURWA PRAWIE KAĹťDA POZYCJA DAJE WĹAĹCIWY WYNIK!!! Co z tego skoro 99% tych wyników nie opisuje precyzyjnie po co ten can temu radiu? I może dlatego było moje pytanie w pierwszym poĹcie, a nie sugestia jak zasugerowałeĹ? A co robi, to zdecydujÄ programy jakie sÄ wgrane i jakie sobie tam wgrasz. 18 |
Data: Styczen 24 2015 17:30:32 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sat, 24 Jan 2015 16:14:32 +0100, "Ghost" wrote: "car android canbus" Znalazlem. Po co radiu odczyt po can kÄ ta skrÄtu kierownicy nie wiem, jakieĹ wyszukane sterowanie tym radiem? SkrÄcam w lewo to odtwarzacz robi REWIND, w prawo FF?? Na jednej stronie przeczytałem opis usera, że wciskanie hamulca pauzuje mu film, coby wÄ tku nie utracił gdy musi wzrok oderwaÄ od filmu i spojrzeÄ na drogÄ..... -- Marek 19 |
Data: Styczen 25 2015 11:32:42 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
"car android canbus" Znalazlem. Po co radiu odczyt po can kÄ ta skrÄtu kierownicy nie wiem, Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteĹ w stanie zutylizowaÄ, czy tez nie bardzo? 20 |
Data: Styczen 25 2015 13:08:35 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sun, 25 Jan 2015 11:32:42 +0100, "Ghost" wrote: Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteĹ w staniezutylizowaÄ, czy tez nie bardzo? JeĹli lecÄ po can to tak, o ile nie sÄ w jakiĹ sposób obfuscowane. Ale nie we wszystkich autach przyciski z kierownicy czy konsoli lecÄ po can, np. w tym projekcie: http://www.youtube.com/watch?v=CrqYqR2qepI (mazda) aby odczytaÄ stan przycisków konsoli musiałem komunikowaÄ siÄ z dykowanÄ magistralÄ zestawu audio (nie can) . -- Marek 21 |
Data: Styczen 25 2015 13:19:46 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
zutylizowaÄ,Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteĹ w stanie czy tez nie bardzo? JeĹli lecÄ po can to tak uff Ale nie we wszystkich autach przyciski z kierownicy czy konsoli lecÄpo can, np. w tym projekcie: http://www.youtube.com/watch?v=CrqYqR2qepI (mazda) aby odczytaÄ stan przycisków konsoli musiałem komunikowaÄ siÄ z dykowanÄ magistralÄ zestawu audio (nie can) . -- Marek 22 |
Data: Styczen 25 2015 13:20:44 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
zutylizowaÄ,Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteĹ w stanie czy tez nie bardzo? JeĹli lecÄ po can to tak uff Ale nie we wszystkich autach przyciski z kierownicy chyba w mniejszosci 23 |
Data: Styczen 25 2015 06:30:31 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Pszemol | "Marek" wrote in message Na jednej stronie przeczytałem opis usera, że wciskanie hamulca pauzuje mu film, coby wÄ tku nie utracił gdy musi wzrok oderwaÄ Ja pier... on w czasie jazdy film oglÄ da?? 24 |
Data: Styczen 25 2015 13:47:04 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sun, 25 Jan 2015 06:30:31 -0600, "Pszemol" wrote: Ja pier... on w czasie jazdy film oglÄ da?? Ja prowadzÄ c pisze na usenet, wiÄc tylko oglÄ daÄ da siÄ na pewno. -- Marek 25 |
Data: Styczen 25 2015 14:21:03 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Ja pier... on w czasie jazdy film oglÄ da?? Ja prowadzÄ c pisze na usenet, wiÄc tylko oglÄ daÄ da siÄ na pewno. Nie wiem czy to co robisz głupsze niż, to co robiÄ w hameryce: http://wyborcza.pl/1,75477,17142970,Plaga_onanistow_za_kolkiem_na_amerykanskich_drogach_.html 26 |
Data: Styczen 25 2015 15:04:10 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sun, 25 Jan 2015 14:21:03 +0100, "Ghost" wrote: Nie wiem czy to co robisz głupsze niż, to co robiÄ w hameryce: Zastanawiam siÄ, co jeszcze ci brakuje oprócz kultury i poczucia humoru... http://wyborcza.pl/1,75477,17142970,Plaga_onanistow_za_kolkiem_na_amerykanskich_drogach_.html ....i zaczynam siÄ domyĹlaÄ. -- Marek 27 |
Data: Styczen 25 2015 17:19:16 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Nie wiem czy to co robisz głupsze niż, to co robiÄ w hameryce: Zastanawiam siÄ, co jeszcze ci brakuje oprócz kultury i poczucia humoru... Rozumu? 28 |
Data: Styczen 25 2015 00:07:22 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: adamschodowy | Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
Witam, a radio ma pilota? bo widzi mi się piękny backdoor. btw, spece na forum samochodowym poświęconym tej magistralce chwalili się że wynaleźli w specyfikacji jakiegoś producenta komendę w podobie "odpal_wszystkie_airbagi" :) 29 |
Data: Styczen 25 2015 10:12:27 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Witam, a radio ma pilota? często ma bo widzi mi się piękny backdoor. Zdaje się airbaga nie da odpalić przez CAN. W przypadku radyjek wiadomo jest tyle, ze się podpina pod CAN, nie wiadomo, czy np. nie istnieje jakiś tryb pasywny (tylko słuchanie) i to by trzeba było zbadać - co tak naprawdę się z tym da zrobić. Choćby wspomniane zamykanie okien i lusterek. 30 |
Data: Styczen 25 2015 10:38:53 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: re |
bo widzi mi się piękny backdoor. Zdaje się airbaga nie da odpalić przez CAN. W przypadku radyjek wiadomo jest tyle, ze się podpina pod CAN, nie wiadomo, czy np. nie istnieje jakiś tryb pasywny (tylko słuchanie) i to by trzeba było zbadać - co tak naprawdę się z tym da zrobić. Choćby wspomniane zamykanie okien i lusterek. -- - Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc jeśli tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się stanie. 31 |
Data: Styczen 25 2015 10:41:40 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji? 32 |
Data: Styczen 25 2015 13:00:33 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sun, 25 Jan 2015 10:41:40 +0100, "Ghost" wrote: Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji? Jest tak jak pisze. ZłÄ cze obd2/can służy do komunikacji dwustronnej, jeĹli podłÄ czone urzÄ dzenie zacznie szaleÄ i zrobi flooda na magistrali może unieruchomiÄ pojazd, w skrajnych przypadkach trwale. -- Marek 33 |
Data: Styczen 25 2015 13:07:39 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji? Jest tak jak pisze. ZłÄ cze obd2/can służy do komunikacji dwustronnej, jeĹli podłÄ czone urzÄ dzenie zacznie szaleÄ i zrobi flooda na magistrali może unieruchomiÄ pojazd, w skrajnych przypadkach trwale. Flooda zgodnie ze specyfikacja? Ok, bÄdÄ pisał powili, czytaj tez powoli, może zaskoczysz - MOWA BYĹA O SPECYFIKACJI SZYNY I URZÄDZEĹ, Z TEGO CO WIEM, KAĹťDE MOĹťE WEJĹÄ W STAN READ-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIÄ CZASEM PROCESORĂW Z PORTAMI KTĂRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN. 34 |
Data: Styczen 25 2015 13:25:31 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sun, 25 Jan 2015 13:07:39 +0100, "Ghost" wrote: Flooda zgodnie ze specyfikacja?BYĹA O SPECYFIKACJI SZYNY I URZÄDZEĹ, Z TEGO CO WIEM, KAĹťDE MOĹťE WEJĹÄ WSTAN READ-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIÄ CZASEM PROCESORĂW ZPORTAMI KTĂRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN. SpecyfikacjÄ czego? Człowieku weź siÄ ogarnij, flood spowoduje błÄ d w firmware, to jest masowy chiĹski sprzÄt. Niech mnie ktoĹ mÄ drzejszy poprawi ale chyba w can nie ma czegoĹ jak read only (w typowym znaczeniu), jeĹli dany node (który pracuje "read only") nie odbierze ramki poprawnie od innego noda (błÄ d crc) to wysyła żÄ danie retransmisji. -- Marek 35 |
Data: Styczen 25 2015 13:54:52 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: BK | W dniu 2015-01-25 o 13:25, Marek pisze: Niech mnie ktoĹ mÄ drzejszy CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla całkowitej pewnoĹci, że żaden błÄ d programowy nie spowoduje przełÄ czenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. 36 |
Data: Styczen 25 2015 14:14:49 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Niech mnie ktoĹ mÄ drzejszy CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla całkowitej pewnoĹci, że żaden błÄ d programowy nie spowoduje przełÄ czenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. I myĹlÄ, ze cóĹ takiego może byÄ w tych radyjach 37 |
Data: Styczen 25 2015 15:04:56 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-01-25 o 14:14, Ghost pisze:
Kłócisz siÄ o czymĹ czego nie znacz, co widaÄ po tekstach "może byÄ" czy "MOĹťE WEJĹÄ". A to że może nie oznacza jeszcze że faktycznie bÄdzie czy że wejdzie i zostanie w trybie "read only". Pozdrawiam 38 |
Data: Styczen 25 2015 22:28:31 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: re |
CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla całkowitej pewnoĹci, że żaden błÄ d programowy nie spowoduje przełÄ czenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. I myĹlÄ, ze cóĹ takiego może byÄ w tych radyjach -- - A nie miały one sterowaÄ przez CAN ? 39 |
Data: Styczen 25 2015 22:45:02 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla całkowitej pewnoĹci, że żaden błÄ d programowy nie spowoduje przełÄ czenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. I myĹlÄ, ze cóĹ takiego może byÄ w tych radyjach -- - A nie miały one sterowaÄ przez CAN ? -- - nie mam pojecia o co pytasz 40 |
Data: Styczen 25 2015 23:01:28 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: re |
CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla całkowitej pewnoĹci, że żaden błÄ d programowy nie spowoduje przełÄ czenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. I myĹlÄ, ze cóĹ takiego może byÄ w tych radyjach -- - A nie miały one sterowaÄ przez CAN ? -- - nie mam pojecia o co pytasz -- - Skup siÄ. Było o możliwoĹci sterowania przez CAN radiem. 41 |
Data: Styczen 26 2015 00:11:36 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla całkowitej pewnoĹci, że żaden błÄ d programowy nie spowoduje przełÄ czenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. I myĹlÄ, ze cóĹ takiego może byÄ w tych radyjach -- - A nie miały one sterowaÄ przez CAN ? -- - nie mam pojecia o co pytasz -- - Skup siÄ. Było o możliwoĹci sterowania przez CAN radiem. -- - Skup siÄ: "one sterowaÄ przez CAN", czy "możliwoĹci sterowania przez CAN radiem". Wbrew pozorom to dwie różne sytuacje. 42 |
Data: Styczen 25 2015 14:15:55 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sun, 25 Jan 2015 13:54:52 +0100, BK wrote: CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu potwierdzenia poprawnoĹci ramki. Dla całkowitej pewnoĹci, że żadenbłÄ d programowy nie spowoduje przełÄ czenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie odłÄ czyÄ pin TX od mikrokontrolera. Ten swój snifer budowałem 4 lata temu i jak widaÄ co siÄ nie pamiÄta to siÄ zmyĹli ;(. Ten tryb "listen only" jest powszechnie spotykany w produkcyjnych urzÄ dzeniach czy to tylko raczej na etapie developerskim? -- Marek 43 |
Data: Styczen 25 2015 14:12:13 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
BYĹA OFlooda zgodnie ze specyfikacja? STANSPECYFIKACJI SZYNY I URZÄDZEĹ, Z TEGO CO WIEM, KAĹťDE MOĹťE WEJĹÄ W PORTAMIREAD-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIÄ CZASEM PROCESORĂW Z KTĂRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN. SpecyfikacjÄ czego? canbusa? Człowieku weź siÄ ogarnij, flood spowoduje błÄ d w firmware, Podobnie jak wtedym gdy zewrze przewody, ale nie o tym mowa. Proponuje jednak jakiĹ kurs czytajÄ ze zrozumieniem. to jest masowy chiĹski sprzÄt. O, kolejny miszczu któremu siÄ zdaje, ze elektronikÄ siÄ produkuje w hameryce i japonii. Niech mnie ktoĹ mÄ drzejszy poprawi ale chyba w can nie ma czegoĹ jak read only (w typowym znaczeniu), jeĹli dany node (który pracuje "read only") nie odbierze ramki poprawnie od innego noda (błÄ d crc) to wysyła żÄ danie retransmisji. Jest 44 |
Data: Styczen 25 2015 14:26:34 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sun, 25 Jan 2015 14:12:13 +0100, "Ghost" wrote: O, kolejny miszczu któremu siÄ zdaje, ze elektronikÄ siÄ produkujew hameryce i japonii InteresujÄ cy wniosek. Jest. Jak jesteĹ taki expert od gumowych dzwonków, to po chuj siÄ pytasz jak to działa? Kupuj, instaluj, używaj. -- Marek 45 |
Data: Styczen 25 2015 14:35:34 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
to jest masowy chiĹski sprzÄt. wO, kolejny miszczu któremu siÄ zdaje, ze elektronikÄ siÄ produkuje hameryce i japonii InteresujÄ cy wniosek. Hmm, moim zdaniem twój wniosek był bardziej głupi niż interesujÄ cy. Jest. Jak jesteĹ taki expert od gumowych dzwonków, to po chuj siÄ pytasz jak to działa? Kupuj, instaluj, używaj. Pytam bo może ktoĹ używał? KiedyĹ do tego służył usenet. Popracuj trochÄ nad podniesieniem samooceny, bo taka jak teraz wychodzi ci słomÄ przez buty. 46 |
Data: Styczen 25 2015 14:53:47 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Sun, 25 Jan 2015 14:35:34 +0100, "Ghost" wrote: Hmm, moim zdaniem twój wniosek był bardziej głupi niż interesujÄ cy. Z całym niezasłużonym szczacunkiem, ale głupi wniosek to ty wyciÄ gnołeĹ nie ja. To że sprzÄt masowo siÄ produkuje w Chinach nie oznacza, że wydaje mi siÄ, że tylko tam. Popracuj trochÄ nad podniesieniem samooceny, bo taka jak terazwychodzi ci słomÄ przez buty. Ĺťeby byÄ dobrze zrozumianym zawsze staram siÄ dobieraÄ słowa pasujÄ ce do poziomu interlokutora. -- Marek 47 |
Data: Styczen 25 2015 17:18:44 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Hmm, moim zdaniem twój wniosek był bardziej głupi niż interesujÄ cy. Z całym niezasłużonym szczacunkiem, ale głupi wniosek to ty wyciÄ gnołeĹ nie ja. To że sprzÄt masowo siÄ produkuje w Chinach nie oznacza, że wydaje mi siÄ, że tylko tam. Zastanów siÄ jeszcze raz. 48 |
Data: Styczen 25 2015 20:25:04 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: re |
Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji? -- - Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może. 49 |
Data: Styczen 25 2015 20:27:44 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?-- - Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może. To uruchom drugi (czy co tam masz) i poczytaj o wspomnianym tu "listen only mode" 50 |
Data: Styczen 25 2015 22:59:50 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: re |
Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?-- - Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może. To uruchom drugi (czy co tam masz) i poczytaj o wspomnianym tu "listen only mode" -- - Ty uruchom (to czego Ci brak). Z mojego jednego wynika jasno, że urządzenie podłączone do interfejsu OBD-2 może uzyskać dowolną jego funkcjonalność. 51 |
Data: Styczen 26 2015 00:13:14 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?-- - Nie zgaduję tylko uruchomiłem jeden zwój mózgowy i wyszło mi, że jeśli jakikolwiek interfejs diagnostyczny umie sterować to każdy inny potencjalnie może. To uruchom drugi (czy co tam masz) i poczytaj o wspomnianym tu "listen only mode" -- - Ty uruchom (to czego Ci brak). Z mojego jednego wynika jasno, że urządzenie podłączone do interfejsu OBD-2 może uzyskać dowolną jego funkcjonalność. -- - Sorry, ale wyglądasz mi na trolla albo imbecyla. Żeby nie kusiło to PLONK 52 |
Data: Styczen 26 2015 20:22:06 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: re |
53 |
Data: Styczen 25 2015 06:33:18 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Pszemol | "re" wrote in message Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie. 54 |
Data: Styczen 25 2015 14:12:58 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania pszemuś, pobaw się siri 55 |
Data: Styczen 25 2015 08:24:51 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Pszemol | "Ghost" wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup "re" wrote in message Czemu jesteś arogancki? Masz jakiś problem z samooceną co Ci jak słoma z butów wyłazi? 56 |
Data: Styczen 25 2015 17:21:22 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup "re" wrote in message Czemu jesteś arogancki? Bo to takie męskie jest. 57 |
Data: Styczen 25 2015 20:05:09 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: JK | W dniu 2015-01-25 o 17:21, Ghost pisze:
Dobra, dobra. Lepiej napisz gdzie widziałeś te ledówki po 3 PLN. Czy to może w pijackim zwidzie było? 58 |
Data: Styczen 25 2015 20:17:46 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Bo to takie męskie jest. Dobra, dobra. Lepiej napisz gdzie widziałeś te ledówki po 3 PLN. W Twoim pijackim zwidzie. 59 |
Data: Styczen 25 2015 14:33:19 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Pszemol | "JK" wrote in message W dniu 2015-01-25 o 17:21, Ghost pisze: Wydawało mu się... 60 |
Data: Styczen 26 2015 08:41:21 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
W dniu 2015-01-25 o 17:21, Ghost pisze: Wydawało mu się... Wydawało mu JK się, ze pisałem cos o 3pln, czy może cos innego chciałeś napisać, misiu? 61 |
Data: Styczen 25 2015 22:42:48 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: re |
Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie. -- - Do jakiego systemu ? 62 |
Data: Styczen 26 2015 07:12:44 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Pszemol | "re" wrote in message No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania Do hosta (komputera pokładowego). 63 |
Data: Styczen 26 2015 20:05:29 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote: "re" wrote in message <zgryźliwość> Tego w lusterku i tego w klamce/zamku? </zgryźliwość> pzdr, Gotfryd 64 |
Data: Styczen 26 2015 17:20:16 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Pszemol | "Gotfryd Smolik news" wrote in message On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote: W lusterku masz procesor? Ciekawe... :-) 65 |
Data: Styczen 27 2015 02:04:15 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: re |
No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania W lusterku masz procesor? Ciekawe... :-) -- - CAN 66 |
Data: Styczen 27 2015 13:43:39 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Adam | W dniu 2015-01-27 o 02:04, re pisze:
Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już jest dostęp do przewodów. -- Pozdrawiam. Adam 67 |
Data: Styczen 27 2015 12:50:38 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Pszemol | "Adam" wrote in message Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już jest dostęp do przewodów. Dostęp do przewodów, ale nie tych co trzeba... niestety. Te opisy to była ściema, prawdopodobnie podsycana przez firmy ubezpieczeniowe żerujące na strachu właścicieli samochodów przed kradzieżą swoich ukochanych auto-pupilków. 68 |
Data: Styczen 27 2015 23:45:32 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Adam | W dniu 2015-01-27 o 19:50, Pszemol pisze: "Adam" wrote in message Nie wiem, nie siedzę w tych tematach. Czyli, pomimo tego, iż lusterkami macha CAN, to dostanie się do wnętrza lusterka i podpięcie się pod CAN nic nie da? Czy też CAN siedzi wewnątrz pojazdu, macha natomiast lusterkami podając już tylko sygnały wykonawcze na silniczki (i grzałkę) w lusterku - a więc linii CAN niet w lusterku? Przy okazji: Czy CAN wychodzi przez wtyczkę do przyczepy? Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje mi się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez firewalla ;) -- Pozdrawiam. Adam 69 |
Data: Styczen 27 2015 17:51:02 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Pszemol | "Adam" wrote in message W dniu 2015-01-27 o 19:50, Pszemol pisze: Otóż to. CAN macha procesorem lusterek w drzwiach, umieszczonym tuż pod ręcznymi manipulatorami lusterek - zwykle zintegrowana ta sama płytka elektroniczna z otwieraniem/zamykaniem drzwi i okien. Pamiętaj, że samochody robi się w dziesiątkach milionów sztuk i tam się oszczędza na wszystkim, nawet na tym że może iść 4 zamiast 6 drutów. Przy okazji: Ja nie wiem na 100% ale obstawiam że nie. Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje mi się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez firewalla ;) Nie słuchaj co Ci mówi taki czy inny mechanik tylko otwórz sobie diagram połączeń do swojego samochodu i się dowiesz jak jest naprawdę. 70 |
Data: Styczen 28 2015 09:47:29 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Marek | On Tue, 27 Jan 2015 17:51:02 -0600, "Pszemol" wrote: Ja nie wiem na 100% ale obstawiam że nie. CAN wystÄpujr gnieździe przyczepy przy samochodach ciÄżarowych w gniazdach 24V np. 24V/15-pin (DIN/ISO 12098). -- Marek 71 |
Data: Styczen 28 2015 11:57:20 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Adam | W dniu 2015-01-28 o 00:51, Pszemol pisze: "Adam" wrote in message Mechaników rzadko słucham - śmiem twierdzić, że czasami sam już więcej zapomniałem, niż oni nauczyli się przez całe życie ;) Natomiast auta z CAN-em nie miałem i na razie wolę nie mieć. Teraz jeżdżę Pajero II, które ma kilka sterowników, każdy odpowiada za coś innego (np. tylko szyby, tylko centralny zamek, tylko tempomat, itd) - i to jest dobre. Są autonomiczne - ewentualne uszkodzenie jednego nie ma wpływu na resztę. Nawet "automat" obywa się bez elektroniki. Wcześniej miałem wynalazek p.t. Freelander - tam byle bzdura mogła nawet spowodować niemożność odpalenia silnika, lub przejście tegoż w tryb awaryjny. Natomiast, gdybym miał mieć auto, do którego wkładając hak holowniczy, musiałbym to kodować w CAN-ie - nie, dziękuję :( -- Pozdrawiam. Adam 72 |
Data: Styczen 28 2015 00:12:34 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote: "Gotfryd Smolik news" wrote A czy ja wiem, co tego konkretnie CANa obsługuje? Nie widać przeszkód (żeby mikrokontroler procesorowy), skoro sobie życzysz. Przeszkodę widać za to w Twoim rozumowaniu: Ciekawe... :-) Nie. Ty najwyraźniej uparłeś się nie zajarzyć, że CAN nie jest "magistralą centralną" (z procesorem sterującym), lecz magistralą wielodostępną - we wszystkich tego słowa znaczeniach (jak to niektórzy mawiają, "multihosted"). *każdy* kto ma dostęp do drutów może wysłać rozkazy! Zgodnie ze specyfikacją, dodajmy, ona (magistrala CAN) do tego właśnie służy. Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI (tak, można mieć kilka kart kontrolerów na jednej magistrali, w tym podpiętych do kilku różnych komputerów, choć OSy które potrafią coś takiego obsłużyć można policzyć na połowie palców jednej ręki drwala). Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora z logowaniem"! pzdr, Gotfryd 73 |
Data: Styczen 27 2015 17:53:02 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Pszemol | "Gotfryd Smolik news" wrote in message On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote: Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku, zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po 4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku... Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI Zgoda. 74 |
Data: Styczen 28 2015 08:44:17 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora Zgoda. Siri pomogło? 75 |
Data: Styczen 28 2015 11:01:04 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: J.F. | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku, Ale po co tam jakis procesor ? Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania. A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ? Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN. J. 76 |
Data: Styczen 28 2015 07:13:02 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich niż analogowo. 77 |
Data: Styczen 28 2015 14:48:06 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: J.F. | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-) J. 78 |
Data: Styczen 28 2015 16:10:18 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Piotr Wyderski | J.F. wrote: Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i I mniej więcej w tę stronę świat zmierza. :-) Kiedyś robiłem przetwornicę do LEDów sterowaną cyfrowo. Znacznie łatwiejsze okazało się włożenie SMPS w CPU niż CPU do SMPS... Pozdrawiam, Piotr 79 |
Data: Styczen 30 2015 12:39:21 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy, że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko. 80 |
Data: Styczen 30 2015 20:34:17 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-01-30 o 19:39, Pszemol pisze: "J.F." wrote in messageI siÄ projektant zdziwi używajÄ c takiego rozwiÄ zania w naszym klimacie w zimie jak lusterko zamarznie czy siÄ zawias przytrze. Pozdrawiam 81 |
Data: Styczen 30 2015 22:31:14 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ? Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-) Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy, Niezły sposób na pamięć ustawień. Hehe, kreatywny wyznawca srajfona. 82 |
Data: Styczen 29 2015 11:02:26 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Gotfryd Smolik news | On Tue, 27 Jan 2015, Pszemol wrote: Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku, Moment. Po kolei: zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie Primo, Ty piszesz o lusterkach prawym i lewym, tak? Czyli niby (w późniejszym poście) masz świadomość, że rozwiązania takie jak CAN stosuje się po to, aby ZMNIEJSZYĆ liczbę przewodów, a jednocześnie proponujesz wizję konstrukcji, w której ZWIĘKSZASZ liczbę przewodów sterujących, i to w krytycznym miejscu, bo nie tylko oblatujących auto dookoła, ale jeszcze przechodzących przez ruchome części? Zwracam uwagę, że to co piszesz jest DIAMETRALNIE PRZECIWNE do przypadku, w którym "końcówka CAN" steruje fizycznym lusterkiem, szybą, zamkiem i czymś tam jeszcze, ale znajdującymi się OBOK SIEBIE! Druga część jest trudniejsza. Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz. Przypomnę, że mamy do czynienia z "multihosted" magistralą, na której KAŻDY może nadawać, KAŻDY widzi całą transmisję, jest wykorzystywana m.in. przy diagnostyce, a mamy przeciwko sobie włamywacza, który chce wydać "lewy" rozkaz. Ta magistrala nijak nie jest przystosowana do "blokowania transmisji", co chcesz zrobić! Bo mi wychodzi że proponujesz: - uwalenie możliwości diagnostyki - bo szyfrowanie trasmisji jest konieczne - co nijak nie będzie pasowało do idei prostego sterowania magistralą - kosztem narzutu wyrażonego dwucyfrową liczbą pewnie. Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora No jak chcesz je wymusić? Kartką "włamywaczu, prosimy najpierw się wlogować, przed wydaniem rozkazu do lusterka"? Po czym zidentyfikujesz, że nadaje "uprawniony" sprzęt? pzdr, Gotfryd 83 |
Data: Styczen 29 2015 11:11:17 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Ghost |
Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz. Ależ pszemuś bardzo pragnie zapomnieć, że walnął tego babola, a ty mu przypominasz. Zlituj się! 84 |
Data: Styczen 29 2015 13:51:53 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 29 Jan 2015, Ghost wrote: Zlituj się! Aj, już się zamykam! pzdr, Gotfryd 85 |
Data: Styczen 28 2015 01:47:47 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: | W dniu środa, 28 stycznia 2015 00:31:48 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał: Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSIDlaczego? Praktycznie każdy OS który obsługuje SCSI coś takiego potrafi. Osobiście nie spotkałem OS'a który miałby z tym problem. Radek 86 |
Data: Styczen 29 2015 10:37:20 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: Gotfryd Smolik news | On Wed, 28 Jan 2015, wrote: W dniu środa, 28 stycznia 2015 00:31:48 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał: Bierzesz dwa komputery, wpinasz na jedną SCSI i obsługujesz filesystem na tych samych dyskach? Może mało wyraźnie napisałem, że chodzi o współbieżne korzystanie z tych samych lusterek... no dobra, dysków :) Druga sprawa to kontrolery - znacząca część przy włączeniu daje sobie radośnie różne resety na SCSI, tak jakby nic innego nie miało prawa w tym czasie działać. Osobiście nie spotkałem OS'a który miałby z tym problem. Hm... chyba wszystkie un*xy dają SCSI lock, jak jeden komp "zawłaszczy" dysk to drugi nie może się dorwać. Pierwsze spotkanie z tym feature na SCSI po FC mnie zaskoczyło :) pzdr, Gotfryd 87 |
Data: Styczen 26 2015 20:24:22 | Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN | Autor: re |
No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania Do hosta (komputera pokładowego). -- - To mówię, że jaki by nie był to te interfejsy diagnostyczne jakoś nie mają problemu by sterować urządzeniami. |