Grupy dyskusyjne   »   no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P

no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P



1 Data: Styczen 29 2007 18:43:08
Temat: no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P
Autor: KrzysiekPP 


Powiedzcie mi lepiej, że dobrze zrobiłem ... pomimo, ze to auto na F bo
francuskie :)

Renault Twingo 1.2 1994 rok, teoretyczny przebieg 128 tys.
Po briefie patrzyłem i miało w Niemczech dwóch włascicieli, obaj
urodzeni w 1940 roku, jeheheh, mozna powiedziec, ze dziadkowie jezdzili.

To co mnie zaciekawiło, to "półautomat" ... tj. skrzynia niby zwykła,
ale dobudowano do niej automatyczny mechanizm "wyciskający" sprzęgło.
Czyli dźwignią się wachluje, ale pedału sprzęgła już nie ma.

No i ma ... skórę zamiast dachu :) Czyli pseudopanoramiczny dach
rozsuwany.

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/



3 Data: Styczen 29 2007 19:03:54
Temat: Re: no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P
Autor: KrzysiekPP 

A jak mozna wiediziec to ile za takie auto ?

Jakies 5 tys ... Ten akurat był na zimówkach, wiec to przewazylo na jego
korzysc.

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

4 Data: Styczen 29 2007 18:06:25
Temat: Re: no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P
Autor: Franc  

Gratuluje zakupu najładniejszego i najbardziej praktycznego samochodu
miejskiego zeszłego wieku (i obecnego jak na razie też) i od razu zapraszam
do Internetowego Klubu Twingo (Twingo Klub Polska = TKP):
http://www.twingo.pl oraz przede wszystkim do udzielania się na łamach Forum
klubu: http://www.forum.twingo.pl.
Kupiłeś auto z silnikiem C3G, który jest konstrukcją dosyć już starą,
wielokrotnie modernizowaną a przez to doskonale sprawdzoną i bardzo
bezawaryjną - ponoć niezniszczalą. Znane są przebiegi po 500kkm tego silnika,
w klubie jest wiele takich co mają ponad 250kkm i dalej jeżdżą. Więc z
silnikiem nie będziesz miał żądnych problemów. Gazuje też się go świetnie.
Buda jest dobrze ocynkowana więc ruda nie rusza. Chyba,że blacharka została
źle zrobiona po wypadkach (najlepszy sprawdzian na bezwypadkową historię
życia). Zawieszenie jest typowo francuskie, więc na polskich wyrobach
drogopodobnych trzeba uważać i jeździć ostrożnie bo może się posypać. Na
szczęście naprawy nie są drogie. Jedyne problemy  możesz mieć z tym
automatycznym sprzęgłem bo jest to chyba najbardziej awaryjny wynalazek w tym
pięknym samochodziku. Padają czujniki wrzuconego biegu, czujniki położenia
wału i takie tam pierdoły okołoelektryczne. Na Forum kilka osób zmieniało je
na normalne sprzęgła bo miało dość napraw. Może trafili na kogoś kto nie
umnie?? Może jest tak jak z hydrocytrynami? Jak naprawia zawieszenie ktoś kto
się zna, to działa doskonale i prawie nic nie kosztuje a jak jakiś kowal to
staje się skarbonką bez dna? Nie wiem, ja mam zwykłe sprzęgło i zwykłą
skrzynię z silnikiem D7F (nowszym).
Tak czy siak, zapraszamy na Forum Klubu, gdzie dowiesz się wszystkiego.
Pzdrw
--
Franc "Rowery Poziome Rule"

niczy niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia kombi z 2.0HDi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Styczen 29 2007 19:18:58
Temat: Re: no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P
Autor: KrzysiekPP 

Kupiłe? auto z silnikiem C3G, który jest konstrukcj? dosyć już star?,
wielokrotnie modernizowan? a przez to doskonale sprawdzon? i bardzo
bezawaryjn? - ponoć niezniszczal?. Znane s? przebiegi po 500kkm tego silnika,

Czesc

Dzieki za to wszystko :) I powiedz mi ... czy on ma pasek w rozrządzie
czy łańcuszek ? Sprzedawca twierdzi, że rozrząd jest "mokry", tzn.
łańcuszek w nim jest. Ale na allegro widze, ze rozrządy do tego rocznika
są z paskami.

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

6 Data: Styczen 29 2007 18:46:11
Temat: Re: no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P
Autor: Franc  

Dzieki za to wszystko :) I powiedz mi ... czy on ma pasek w rozrządzie czy
łańcuszek ? Sprzedawca twierdzi, że rozrząd jest "mokry", tzn. łańcuszek w
nim jest. Ale na allegro widze, ze rozrządy do tego rocznika są z paskami.
 
Jak masz C3G (55KM) a wszystko wskazuje, że masz - bo montowano je (i tylko
je, nie było wtedy innych silników) do 1998roku, to masz łańcuszek, a
sprzedawcy an alledrogo chrzanią. Koło 1997~98 wprowadzono silnik D7F 1143cm3
60KM 8V i montowano wspólnie, a po FaceLiftingu pod koniec 1998 montowano już
tylko D7F. W 2001 roku do D7F dołączył D4F (1143cm3, 16V 75KM). Dxx są na
pasku. Ale C3G jest na łańcuszku. Najprościej poznać je po kolektorach: C3G
ma alu a Dxx są na plastikach.
Pzdrw
--
Franc "Rowery Poziome Rule"

niczy niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia kombi z 2.0HDi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Styczen 29 2007 19:49:01
Temat: Re: no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P
Autor: KrzysiekPP 

pasku. Ale C3G jest na łańcuszku. Najpro?ciej poznać je po kolektorach: C3G

ma alu a Dxx s? na plastikach.

Super ... to by znaczyło ze da sie tanio zagazowac :) Dzięki.

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

8 Data: Styczen 29 2007 23:08:01
Temat: Re: no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P
Autor: ONYX 


Użytkownik "Franc "  napisał w wiadomości

Dzieki za to wszystko :) I powiedz mi ... czy on ma pasek w rozrządzie
czy
łańcuszek ? Sprzedawca twierdzi, że rozrząd jest "mokry", tzn. łańcuszek w
nim jest. Ale na allegro widze, ze rozrządy do tego rocznika są z paskami.

Jak masz C3G (55KM) a wszystko wskazuje, że masz - bo montowano je (i
tylko
je, nie było wtedy innych silników) do 1998roku, to masz łańcuszek, a
sprzedawcy an alledrogo chrzanią. Koło 1997~98 wprowadzono silnik D7F
1143cm3
60KM 8V i montowano wspólnie, a po FaceLiftingu pod koniec 1998 montowano
już
tylko D7F. W 2001 roku do D7F dołączył D4F (1143cm3, 16V 75KM). Dxx są na
pasku. Ale C3G jest na łańcuszku. Najprościej poznać je po kolektorach:
C3G
ma alu a Dxx są na plastikach.

Ja mam R5 na takim silniku tylko gaźnik i fajnie to hula tylko że pali sporo
w mieście. Dokładne oznaczenie to C1GE/720 - w tym jest ZCW łańcuszek i tego
się trzymam bo nie wymieniałem tego od zakupu.


--
......::::: O N Y X :::::.....
         Saxo & R5
         KRAKÓW
.....................................

9 Data: Styczen 29 2007 19:46:30
Temat: Re: no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "KrzysiekPP"  napisał w wiadomości


Dzieki za to wszystko :) I powiedz mi ... czy on ma pasek w rozrządzie
czy łańcuszek ? Sprzedawca twierdzi, że rozrząd jest "mokry", tzn.
łańcuszek w nim jest. Ale na allegro widze, ze rozrządy do tego rocznika
są z paskami.

tak jak Ci mowilem, wg katalogu IC sa i lancuchy i paski.
wyglada ze w Twoim jest lancuch.

swoja droga to niezly wynalazek kupiles ;)

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

10 Data: Styczen 29 2007 19:59:39
Temat: Re: no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P
Autor: Franc  

tak jak Ci mowilem, wg katalogu IC sa i lancuchy i paski. wyglada ze w
Twoim jest lancuch.
 
swoja droga to niezly wynalazek kupiles ;)

Na podstawie wiadomości z TKP: w 1994 roku (do 1996 na 100%) dostępny był
tylko silnik C3G a on występuje _wyłącznie_ na łańcuchu. Na gazie II gen taki
silnik śmiga aż miło i nic się z nim złego nie dzieje (gaz go nie uszkadza,
sprawdzone na dystansach ponad 150kkm i kilku Żabach), mocy ma mało, na
szosie niezaszalejesz, ale po mieście jest ponoć całkowicie wystarczający.
Uważaj na sprzęgło, choć jeżeli wytrzymało tyle lat, to pewnie masz dobry
egzemplarz. Niemniej poszukaj od razu sobie kogoś kto się na nim zna. Tak jak
ja, zaim kupiłem Xsiężniczkę to ustaliłem kto w okolicy może ją dobrze
serwisować. Strzeżonego, Pan Bóg strzeże.
Pzdrw
--
Franc "Rowery Poziome Rule"

niczy niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia kombi z 2.0HDi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Styczen 29 2007 19:59:39
Temat: Re: no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P
Autor: Franc  

tak jak Ci mowilem, wg katalogu IC sa i lancuchy i paski. wyglada ze w
Twoim jest lancuch.
 
swoja droga to niezly wynalazek kupiles ;)

Na podstawie wiadomości z TKP: w 1994 roku (do 1996 na 100%) dostępny był
tylko silnik C3G a on występuje _wyłącznie_ na łańcuchu. Na gazie II gen taki
silnik śmiga aż miło i nic się z nim złego nie dzieje (gaz go nie uszkadza,
sprawdzone na dystansach ponad 150kkm i kilku Żabach), mocy ma mało, na
szosie niezaszalejesz, ale po mieście jest ponoć całkowicie wystarczający.
Uważaj na sprzęgło, choć jeżeli wytrzymało tyle lat, to pewnie masz dobry
egzemplarz. Niemniej poszukaj od razu sobie kogoś kto się na nim zna. Tak jak
ja, zaim kupiłem Xsiężniczkę to ustaliłem kto w okolicy może ją dobrze
serwisować. Strzeżonego, Pan Bóg strzeże.
Pzdrw
--
Franc "Rowery Poziome Rule"

niczy niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia kombi z 2.0HDi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

no i chyba kupiłem pierdla ... Twingo :P



Grupy dyskusyjne