Grupy dyskusyjne   »   no to kolejna zagadka

no to kolejna zagadka



1 Data: Lipiec 04 2011 16:33:32
Temat: no to kolejna zagadka
Autor: megrims 

Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.

Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
mam na szybie komunikat:
"High rate of battery discharge".

BłÄ…d nie zniknie sam, dopóki aku podłÄ…czone.

OdłÄ…czamy aku na parę godzin i ładujemy.

I do następnej trasy święty spokój.

Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
ma około roku.

Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma  12,6V,
a przy uruchomionym silniku 13,6.

Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.

Jakiś pomysł co to może być?



2 Data: Lipiec 04 2011 16:41:23
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: CeSaR 

Jakiś pomysł co to może być?

A czy ty juz czegoś podobnego z tymi bakteriami nie cwiczyłeś?
Bo coś tam pamiętam a szukać mi się nie chce....
I co wtedy było problemem?

pzdr

C

3 Data: Lipiec 04 2011 17:10:33
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: mleko 

On 2011-07-04 16:33, megrims wrote:

Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.


Zawiez auto do ASO, na lawecie, osobiscie jak ci wygodniej.
Nie wiem, czy jestes trolem, czy nie, ale nigdy rzeczowej odpowiedzi na grupie nie uzyskales. Mam wrazenie, ze jednak jests trolem chwalacym sie zabawkami. Jesli sie myle, to przepraszam. Jesli nie stac cie na ASO, to poczytaj anglojezyczne fora dotyczace E60  i pewnie uzyskasz satysfakcjonujaca odpowiedz.
Pozdrawiam

4 Data: Lipiec 04 2011 23:13:19
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: megrims 

W dniu 2011-07-04 17:10, mleko pisze:

jednak jests trolem chwalacym sie zabawkami.

jestem mega-trolem!

ROTFL

5 Data: Lipiec 04 2011 17:38:34
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:

Jakiś pomysł co to może być?

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=626389&nmt=e60

Wystarczyło w googlu wpisać 'BMW E60 High rate of battery discharge'.

--
Pozdrawiam,
Maciek

6 Data: Lipiec 04 2011 17:40:46
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

--
Pozdrawiam,
Maciek

7 Data: Lipiec 04 2011 23:20:07
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: megrims 

W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:

W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błÄ…d.

Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.

Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.

Teraz jak pójdę z tym do ASO to na dzień dobry wymienią akumulator,
potem 20 sterowników. Nie oszukujmy się, ale ASO to głównie
wymieniacze sterowników, a mnie z czysto inżynierskiego podejścia
zastanawia co tam jest nie tak. IMO stawiam na kiepskie ładowanie.

8 Data: Lipiec 04 2011 15:36:56
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: PJ 

pomysł z ASO szczerze mówiąc średni, postowanie na tej grupie również,
trzeba szukać po forach tematycznych także obcojęzycznych ...
np tu http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=469769

P.

9 Data: Lipiec 05 2011 01:28:27
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: yabba 

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błÄ…d.

Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.

Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.


Sam sobie odpowiedziałeś. :)
Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się samorozładowywuje.


--
Pozdrawiam,

yabba

10 Data: Lipiec 05 2011 09:19:44
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: yabba 

Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości
W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błÄ…d.

Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.

Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.


Sam sobie odpowiedziałeś. :)
Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się samorozładowywuje.


-- Pozdrawiam,

yabba


Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?

--
Pozdrawiam,

yabba

11 Data: Lipiec 05 2011 09:31:57
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: megrims 

W dniu 2011-07-05 09:19, yabba pisze:

Użytkownik "yabba"  napisał w
wiadomości
Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a
known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błÄ…d.

Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.

Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.


Sam sobie odpowiedziałeś. :)
Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która
myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się
samorozładowywuje.


--
Pozdrawiam,

yabba


Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?


Zdecydowanie nie. Myślę, że normalny ołowiowy, ciężki jak cholera.
Miał takie "oko" z 3 kolorami:  żółty (naładuj), zielony
(jest OK) i czarny (wymień baterie). Teraz ma czarny kolor oka.
Wskaźnik to taki pływak, który bada gęstoć elektrolitu.

12 Data: Lipiec 05 2011 09:43:31
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: yabba 

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-07-05 09:19, yabba pisze:
Użytkownik "yabba"  napisał w
wiadomości
Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a
known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błÄ…d.

Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.

Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.


Sam sobie odpowiedziałeś. :)
Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która
myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się
samorozładowywuje.


--
Pozdrawiam,

yabba


Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?


Zdecydowanie nie. Myślę, że normalny ołowiowy, ciężki jak cholera.
Miał takie "oko" z 3 kolorami:  żółty (naładuj), zielony
(jest OK) i czarny (wymień baterie). Teraz ma czarny kolor oka.
Wskaźnik to taki pływak, który bada gęstoć elektrolitu.


13,6 V ładowania zasugerowało mi akumulator żelowy. Są tak samo ciężkie jak jak zwykłe samochodowe. Tylko nie wiem jak w żelowym zrealizować pływak gęstości elektrolitu.
Wymyśliłem teorię, że elektronika samochodu spodziewa się wyższego napięcia z akumulatora, bo nie została nauczona charakterystyki obecnie zamontowanego - dlatego informuje o błÄ™dzie.



--
Pozdrawiam,

yabba

13 Data: Lipiec 05 2011 09:13:00
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "megrims" <> napisał w wiadomości ...

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

nie wiem skąd jesteś i jak daleko masz do DE
ale odżałuj dzień czy dwa i jedź do jakiegoś dużego ASO np. w Berlinie
a zrobią ci w dzień to czego polskie ASO nie potrafiło w 2 miesiące...

Suma summarum wyjdzie cię to lepiej a licząc nerwy pewnie też taniej :)


--
pozdrawiam
Tadeusz

14 Data: Lipiec 04 2011 19:00:11
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: Olo 

W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:

Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.

Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
mam na szybie komunikat:
"High rate of battery discharge".

Błąd nie zniknie sam, dopóki aku podłączone.

Odłączamy aku na parę godzin i ładujemy.

I do następnej trasy święty spokój.

Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
ma około roku.

Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V,
a przy uruchomionym silniku 13,6.

Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.

Jakiś pomysł co to może być?

strzelam - z komunikatu wynika, że zbyt szybko (w/g elektroniki) rozładowuje się aku... Czyli ładowanie nic tu nie da, może czas zmienić na normalny akumulator, a nei jakiś badziew?

15 Data: Lipiec 05 2011 00:28:08
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "megrims"

Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma  12,6V,
a przy uruchomionym silniku 13,6.

13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam podczas pomiaru w Astrze z włÄ…czonymi światłami, ogrzewaniem szyby, nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V

16 Data: Lipiec 04 2011 22:59:01
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: to 

begin Przemysław Czaja

13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam
podczas pomiaru w Astrze z włÄ…czonymi światłami, ogrzewaniem szyby,
nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V

W nowszych autach tak bywa, przypuszczam, że po prostu ładują kiedy
uznają to za konieczne, a w innych przypadkach nie marnują mocy.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

17 Data: Lipiec 05 2011 09:14:07
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: J.F 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam
podczas pomiaru w Astrze z włÄ…czonymi światłami, ogrzewaniem szyby,
nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V

W nowszych autach tak bywa, przypuszczam, że po prostu ładują kiedy
uznają to za konieczne, a w innych przypadkach nie marnują mocy.

tu chyba nawet nie o moc chodzi, bo do 14.5 jest niewielka, co gazowanie aku .. czyzby oryginalny byl zelowy ?

No i te 13.6V to jakby ciut za malo, mowilo sie 13.8 ... zaczalbym od sprawdzenia miernika.

J.

18 Data: Lipiec 05 2011 07:53:26
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: wchpikus 

Witam!

13,6V to prąd ładowania?
Raczej napiecie podczas ladowania na aku....troche malo.
Sprawdzilbym alternalor, moze nie wydala lub ma uszkodzony uklad wzbudzenia.

19 Data: Lipiec 04 2011 22:56:56
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: to 

begin megrims

Jakiś pomysł co to może być?

Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
popsuty gadżet?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

20 Data: Lipiec 05 2011 07:38:13
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: megrims 

W dniu 2011-07-05 00:56, to pisze:

begin megrims

Jakiś pomysł co to może być?

Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
popsuty gadżet?


Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat:
Increased battery discharge. Ale srał pies.
Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki
i zobaczymy co to się okaże.

21 Data: Lipiec 05 2011 09:24:25
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: megrims 

W dniu 2011-07-05 07:38, megrims pisze:

W dniu 2011-07-05 00:56, to pisze:
begin megrims

Jakiś pomysł co to może być?

Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
popsuty gadżet?


Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat:
Increased battery discharge. Ale srał pies.
Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki
i zobaczymy co to się okaże.


Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
Ładowarka oczywiście chińska.
Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakręcił i ERROR.
Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całÄ… noc
będę go ładował.

22 Data: Lipiec 05 2011 09:53:16
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: venioo 

W dniu 2011-07-05 09:24, megrims pisze:



Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
Ładowarka oczywiście chińska.
Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakręcił i ERROR.
Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całÄ… noc
będę go ładował.

A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku IMHO.

--
venioo

23 Data: Lipiec 05 2011 09:55:04
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: megrims 

W dniu 2011-07-05 09:53, venioo pisze:

W dniu 2011-07-05 09:24, megrims pisze:


Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
Ładowarka oczywiście chińska.
Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakręcił i ERROR.
Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całÄ… noc
będę go ładował.

A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
IMHO.


A zobaczymy.

24 Data: Lipiec 05 2011 10:38:46
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: GR001 

Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
Ładowarka oczywiście chińska.
Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakręcił i ERROR.
Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
będę go ładował.

A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
IMHO.

jeżeli AKU mu się rozładowuje w czasie postoju, to przede wszystkim należy
pomierzyć
prądy w obwodzie.
jaki pobór jest z AKU na postoju,
jaki wydatek jest z Altka w czasie pracy,
jaki jest pobór urządzeń w czasie pracy..
i nie ma cudów, prąd gdzieś musi "znikać", albo aku nie trzyma.
Jest wiele powodów, że AKU może nie trzymać....
Należy popatrzeć na prądy w czasie postoju i załączonego alarmu itp...
Każdy porządny elektronik od aut powinien dać radę to posprawdzać i
policzyć.
pozdr.
Gr

25 Data: Lipiec 05 2011 10:39:11
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello megrims,

Tuesday, July 5, 2011, 9:24:25 AM, you wrote:

Jakiś pomysł co to może być?
Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
popsuty gadżet?
Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat:
Increased battery discharge. Ale srał pies.
Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki
i zobaczymy co to się okaże.
Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
Ładowarka oczywiście chińska.
Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakręcił i ERROR.
Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
będę go ładował.

No to akumulator Ci się skończył...

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

26 Data: Lipiec 05 2011 10:46:30
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: J.F 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello megrims,

Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
Ładowarka oczywiście chińska.
Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakręcił i ERROR.

No to akumulator Ci się skończył...

Albo ladowanie. Na dwoje babka wrozyla.

13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?

Choc po 300km 13.6V powinien aku byc jednak naladowany.
Ale moze na swiatlach jest 13.0


J.

27 Data: Lipiec 06 2011 00:38:33
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: DoQ 

W dniu 05-07-2011 10:46, J.F pisze:

13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?

Współczesne alternatory wzbudzają się płynnie, im większe zapotrzebowanie na prąd tym większe "napięcie wzbudzenia".


Pozdrawiam
Paweł

28 Data: Lipiec 06 2011 00:53:01
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Wednesday, July 6, 2011, 12:38:33 AM, you wrote:

W dniu 05-07-2011 10:46, J.F pisze:

13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
Współczesne alternatory wzbudzają się płynnie,

Współczesne? Czy stary Polonez to również "wspólczesne"?

im większe zapotrzebowanie na prąd tym większe "napięcie
wzbudzenia".

Prąd wzbudzenia. Bo to on jest istotny.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

29 Data: Lipiec 06 2011 00:55:02
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: DoQ 

W dniu 06-07-2011 00:53, RoMan Mandziejewicz pisze:

13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
Współczesne alternatory wzbudzają się płynnie,
Współczesne? Czy stary Polonez to również "wspólczesne"?

Nie wiem jak było w starym polonezie (nie miałem poloneza). W moich starszych samochodach było to +12V. W nowych napięcie waha się od 1-12V.


Pozdrawiam
Paweł

30 Data: Lipiec 05 2011 08:57:12
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: Agent 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości

Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.

Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
mam na szybie komunikat:
"High rate of battery discharge".

Jakiś pomysł co to może być?

Ja bym zmierzył prąd pobierany w czasie gdy auto stoi bo może coś (np. lamka w bagażniku) pobiera prąd.

31 Data: Lipiec 05 2011 09:05:48
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: Nex@pl 

W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:

Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.


Ja bym pojechał do ASO, ale nie w kraju :) Tylko na zachód, tam przynajmniej dobre rabaty samą gadką można uzyskać.

32 Data: Lipiec 12 2011 13:21:26
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: megrims 

W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:

Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.

Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
mam na szybie komunikat:
"High rate of battery discharge".

BłÄ…d nie zniknie sam, dopóki aku podłÄ…czone.

OdłÄ…czamy aku na parę godzin i ładujemy.

I do następnej trasy święty spokój.

Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
ma około roku.

Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V,
a przy uruchomionym silniku 13,6.

Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.

Jakiś pomysł co to może być?

Stan na dzisiaj:

Postanowiłem naładować akumulator "po bożemu" czyli bez
odpinania go od instalacji. PodłÄ…czyłem pod pokrywą
silnika pod takie niby_specjalne miejsca do ładowania.
Ładowałem całÄ… noc.

I ot tygodnia wszystko działa i nie zgłasza żadnych błÄ™dów.
A z 1500 km zrobiłem :D.

Nie rozumiem tego, ale może ta cała elektronika czymś
tam steruje.

Jak coś się zmieni, to poinformuję.

pzdr.

33 Data: Lipiec 13 2011 12:54:04
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: megrims 

W dniu 2011-07-12 13:21, megrims pisze:

W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
(ciach)

I ot tygodnia wszystko działa i nie zgłasza żadnych błÄ™dów.
A z 1500 km zrobiłem :D.

Nie rozumiem tego, ale może ta cała elektronika czymś
tam steruje.

Jak coś się zmieni, to poinformuję.

pzdr.

KURWA! Dzisiaj rano znów błÄ…d - pojechał do fachowca.

34 Data: Lipiec 13 2011 13:46:42
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: Andrzej Ława 

W dniu 13.07.2011 12:54, megrims pisze:

W dniu 2011-07-12 13:21, megrims pisze:
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
(ciach)

I ot tygodnia wszystko działa i nie zgłasza żadnych błÄ™dów.
A z 1500 km zrobiłem :D.

Nie rozumiem tego, ale może ta cała elektronika czymś
tam steruje.

Jak coś się zmieni, to poinformuję.

pzdr.

KURWA! Dzisiaj rano znów błÄ…d - pojechał do fachowca.

Może licencja na system samochodu się skończyła? ;->

BP,NMSP ;)

35 Data: Lipiec 13 2011 13:56:58
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Autor: CeSaR 

Jak coś się zmieni, to poinformuję.

KURWA! Dzisiaj rano znów błąd - pojechał do fachowca.

Może samochód ma wbudowany czytnik news i zasubskrybował pms?

C

no to kolejna zagadka



Grupy dyskusyjne