nowe crashtesty
1 | Data: Marzec 26 2010 18:58:37 |
Temat: nowe crashtesty | |
Autor: J.F. |
2 |
Data: Marzec 26 2010 19:04:44 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: 'Tom N' | J.F. w http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html Jesteś głuchy? i ktory to rocznik ? Bez znaczenia. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 3 |
Data: Marzec 26 2010 19:06:38 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: Grejon | J.F. pisze: http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html Mi to na Swifta wygląda http://pl.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ 4 |
Data: Marzec 26 2010 19:11:09 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: Olek | On 2010-03-26 18:58, J.F. wrote:
stary Swift - wspominają w filmiku kilka razy... 5 |
Data: Marzec 26 2010 19:17:03 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004. Doć specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest lżejszy od Cinquecento. 6 |
Data: Marzec 26 2010 19:49:25 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-03-26 19:17, Tomasz Pyra pisze: To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004. Z silnikiem 1,3 "popyla" bardzo ładnie - tyle że w czasie jazdy czuÄ jak pracuje nadwozie ;) Pozdrawiam !! 7 |
Data: Marzec 27 2010 00:18:20 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: Tomasz Pyra | Czarek Daniluk pisze: W dniu 2010-03-26 19:17, Tomasz Pyra pisze: KlatkÄ trzeba wstawiÄ, a minimum to trzy rozpórki. Co do popylania to coĹ o tym wiem, bo z tymi Swiftami siÄ Ĺcigam w jednej klasie. Nawet na seryjnym silniku taki Swift odchodzi mi jak chce. Nie mówiÄ c o tych zdłubanych na 120KM. Ale czego siÄ spodziewaÄ jak w tym aucie można zejć z wagÄ do 600kg - wychodzi wtedy 200KM/t. 8 |
Data: Marzec 27 2010 12:17:35 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: xs | Tomasz Pyra napisał(a): Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg Taaa, 600 kg i co jeszcze ;) Mam Swifta GTi i wiem ile wazy, tak samo wiec ile mozna go odchudzic bo wybebeszalem go. 600kg jest absolutnie nieosiagalne nawet z szybami z pleksy, maska i klapa z laminatu, brakiem nagrzewnicy i wszystkich zbednych rzeczy. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. 750kg to chyba minimum nawet z pleksa. Tak gwoli scislosci do wiki klamie. Mk1 - 85-89 Mk2 - 89-91 Mk3 - 91-96 (GTi do sierpnia 95 i pozniej juz ich nie produkowano po przeniesieniu montazu na Wegry) Mk4 - 96-00 Mk5 - 00-03 Mk6 - 03-do teraz Ten ze zdjecia to mk4 lub mk5, na zdjeciach z boku nie da sie odroznic. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Marzec 27 2010 23:53:12 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: Tomasz Pyra | xs pisze: Tomasz Pyra napisał(a): Nie jest to wcale wielki wyczyn. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. Jeżeli buda waży powiedzmy 400kg i zbudowana jest z blachy 0.8mm, to jeżeli zdejmiesz z niej przeciętnie 0.2mm, to już jesteś 100kg do przodu. Oczywiście do tego w zasadzie trzeba już doliczyć masę klatki bezpieczeństwa - od około 20kg za Cro-Mo. Do tego usunięcie wszelkich wypełnień, zabezpieczeń antykorozyjnych, wielowarstwowego lakieru itp. to wszystko również sporo waży. Można usunąć wiele ciężkich elementów i zastąpić elementami z tworzyw - maska, tylne drzwi, nawet drzwi boczne (a ciężkie są), błotniki. Do tego układ wydechowy z którego jest sporo kg do zdjęcia. Trochę można odchudzić też silnik. Jest też kupa wyposażenia które w sumie też będzie swoje ważyć - zamki, oświetlenie, część uszczelek, skracanie wiązek elektrycznych itp. Wiele elementów można zastąpić lżejszymi - z tych ciężkich np. akumulator, alternator, rozrusznik, chłodnica, wentylator, elementy hamulców, koła. Często tania chińszczyzna bywa znacznie lżejsza od oryginałów, bo materiały drogie. Np. do mojego Cinquecento dwa chińskie reflektory ważą tyle co jeden oryginalny. Szyby z plexi to nie jest chyba najlepszy, ani najlżejszy pomysł - stosuje się raczej poliwęglan. Pozostaje kwestia legalności takich przeróbek - głównie zgodności z regulaminami różnych dyscyplin motorsportu, ale piszę o tym co można i co się robi. W jednych dyscyplinach wolno więcej, w innych mniej, pytanie jeszcze co w jakich się sprawdza. 10 |
Data: Marzec 27 2010 12:18:21 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: xs | Tomasz Pyra napisał(a): Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg Taaa, 600 kg i co jeszcze ;) Mam Swifta GTi i wiem ile wazy, tak samo wiec ile mozna go odchudzic bo wybebeszalem go. 600kg jest absolutnie nieosiagalne nawet z szybami z pleksy, maska i klapa z laminatu, brakiem nagrzewnicy i wszystkich zbednych rzeczy. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. 750kg to chyba minimum nawet z pleksa. Tak gwoli scislosci do wiki klamie. Mk1 - 85-89 Mk2 - 89-91 Mk3 - 91-96 (GTi do sierpnia 95 i pozniej juz ich nie produkowano po przeniesieniu montazu na Wegry) Mk4 - 96-00 Mk5 - 00-03 Mk6 - 03-do teraz Ten ze zdjecia to mk4 lub mk5, na zdjeciach z boku nie da sie odroznic. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 11 |
Data: Marzec 26 2010 21:00:43 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: J.F. | On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: Czyli co - manipulacja ? Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ? J. 12 |
Data: Marzec 26 2010 21:21:52 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: Michał |
Czyli co - manipulacja ?Nie, info dla posidzaczy CC, bmw3 i rover200 jak ich auto będzie wygladało. Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?Nie testowano, około 1..1.5 -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Marzec 26 2010 22:33:08 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: PepedB | W dniu 2010-03-26 21:00, J.F. pisze: On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100, Tomasz Pyra wrote: To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004. Poniekąd- jakby wzięli takiego Smarka: http://www.metacafe.com/watch/60538/smart_car_crash/ to by tak widowiskowo się nie złożył. Inna sprawa, że przeciążenia i tak pewnie pokonałyby każdego zawodnika za kierownicą. -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl 14 |
Data: Marzec 28 2010 03:25:30 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: Chevy |
On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100, Tomasz Pyra wrote: Jak wy to oglądacie? Normlane testy robi się przy 54 czy 56km/h w europie w usa ponad 60km/h. A tego swifta rozpędzili do prawie 83km/h 15 |
Data: Marzec 28 2010 10:53:50 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: J.F. | On Sun, 28 Mar 2010 03:25:30 +0200, Chevy wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości W europie juz 64. A tego swifta rozpędzili do prawie 83km/h No i wlasnie o to chodzi :-) Czy: a) zwracaja uwage ze auto optymalizowane do crashtestu przy 64km/h nie wytrzyma 80km/h b) specjalnie wybrali najslabsze auto zeby podkreslic jak wazne jest "dyscyplinowanie kierowcow" :-) J. 16 |
Data: Marzec 26 2010 19:51:11 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: Esen | J.F. wrote: A czy to ważne? Ważne żeby wszyscy zapamiętali, że pan Adam Rapacki powinien być odsunięty od jakichkolwiek decyzji związanych z ruchem drogowym. -- Sławek 17 |
Data: Marzec 26 2010 19:32:39 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: Hants | "Esen" wrote in message Ważne żeby wszyscy zapamiętali, że pan Adam Rapacki powinien być odsunięty Pan Adam Rapacki wyraznie informuje, ze trzeba wiecej radarów i dotkliwych metod dyscyplinowania kierowców. 18 |
Data: Marzec 26 2010 20:42:43 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: Esen | Hants wrote: "Esen" wrote in message No właśnie. -- Sławek 19 |
Data: Marzec 27 2010 09:40:14 | Temat: Re: nowe crashtesty OT | Autor: Hants | "Esen" wrote in message Hants wrote:> -- Sławek No to moze czas przemyslec sprawę na kogo się głosuje i nie dać pajacowi się znow wybrać w nastepnych wyborach? 20 |
Data: Marzec 28 2010 16:45:35 | Temat: Re: nowe crashtesty OT | Autor: jerzu | On Sat, 27 Mar 2010 09:40:14 -0000, "Hants" No to moze czas przemyslec sprawę na kogo się głosuje i nie dać pajacowi się Jego nikt z Nas nie wybierał. Donek go wybrał. Masz gwarancję że nie wybierze go potem ktoś inny? Wszak to "wysokiej klasy specjalista". -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 21 |
Data: Marzec 31 2010 18:10:47 | Temat: Re: nowe crashtesty OT | Autor: Sebastian Kaliszewski | Hants wrote: "Esen" wrote in message On niczego nie wygrywał. To lediwe podsekretarz stanu, czyli niżej wiceministra -- takich mogą trzymać długo niezależnie od władzy ( i często trzymają). pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 22 |
Data: Marzec 28 2010 22:01:18 | Temat: Re: nowe crashtesty | Autor: to | J.F. wrote: http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html(...) Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ? Test iĹcie kretyĹski, konstrukcja tego Swifta pamiÄta lata 80-te i jest to auto o legendarnie wrÄcz niskim poziomie bezpieczeĹstwa biernego... -- cokolwiek |