nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
1 | Data: Styczen 04 2011 12:36:41 |
Temat: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | |
Autor: ttt | http://moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowiazkowe-wyposazenie,artykul.html 2 |
Data: Styczen 04 2011 12:44:08 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Maciek | W dniu 2011-01-04 12:36, ttt pisze: http://moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowiazkowe-wyposazenie,artykul.htmlCiekawe kiedy obowiązkowe boczne kółka dla motocykli ;-) -- Pozdrawiam Maciek 3 |
Data: Styczen 04 2011 11:45:45 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 04 Jan 2011 12:44:08 +0100, Maciek napisał(a): W dniu 2011-01-04 12:36, ttt pisze: Ciekawe, że jakoś wprowadzenie w dokładnie ten sam sposób obowiązkowego ABS i poduszek jakoś nikogo tak nie bulwersowało.. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 4 |
Data: Styczen 04 2011 12:48:26 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: ttt | http://moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowiazkowe-wyposazenie,artykul.htmlCiekawe kiedy obowiązkowe boczne kółka dla motocykli ;-) A czy ja gdzies napisalem, ze mnie to bulwersuje? Ja jestem ciekaw tylko, jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich samochodow w naszych salonach - bo to na pewno spowoduje, niemaly wzrost ceny. 5 |
Data: Styczen 04 2011 14:19:43 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Agent |
A ile tak faktycznie kosztuje wyprodukowanie ESP? Większość dodatków do auta kosztuje znacznie mniej niż za to płacimy w rzeczywistości. Np tempomat w Avensis to tylko i wyłącznie malutka dźwigienka przy kierownicy. Wszystko pozostałe jest takie samo w wersji z tempomatem i bez - wystraczy podłączyć wtyczkę + dzwigienkę i dziala.http://moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowiazkowe-wyposazenie,artykul.htmlCiekawe kiedy obowiązkowe boczne kółka dla motocykli ;-) 6 |
Data: Styczen 04 2011 17:31:53 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: J.F. | Użytkownik "Agent" napisał Użytkownik "ttt" napisał w wiadomości Prawdopodobnie bardzo malo - o ile porownujemy do auta z ABS. Pare dodatkowych czujnikow, lepszy procesor no i haracz dla Boscha za oprogramowanie. Za to mozna z klienta dodatkowo sciagnac za TCS/ASR. Większość dodatków do auta kosztuje znacznie mniej niż za to płacimy w rzeczywistości. Np tempomat w Avensis to tylko i wyłącznie malutka dźwigienka przy kierownicy. Wszystko pozostałe jest takie samo w wersji z tempomatem i bez - wystraczy podłączyć wtyczkę + dzwigienkę i dziala. No ale wiesz - wylacznik, plytka, kabelek, zmontowac, forma na dzwigienke .. J. 7 |
Data: Styczen 04 2011 18:45:30 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Tue, 4 Jan 2011 17:31:53 +0100, J.F. napisał(a): Prawdopodobnie bardzo malo - o ile porownujemy do auta z ABS. Wymyślą kilka nowych softwarowych trzyliterowców i będzie za co kasować. wyłącznie malutka dźwigienka przy kierownicy. Wszystko pozostałe I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 8 |
Data: Styczen 04 2011 18:49:02 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
koszt (różnica między ABS a ESP) produkcji był kiedyś w jakims programie motoryzacyjnym podany jaki kilkanaście euro. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 9 |
Data: Styczen 04 2011 18:52:28 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Tue, 4 Jan 2011 18:49:02 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a): I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego? Jak oni to liczyli? Bo ABS to jednak jest trochę sprzętu - czujniki, pompa, sterowanie... ESP to w zasadzie tylko trochę elektroniki doczepionej do tego, grosze w większej skali. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 10 |
Data: Styczen 04 2011 19:29:07 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
Dnia Tue, 4 Jan 2011 18:49:02 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a): no wlanie. ABS to skomplikowane urządzenie. ESP jeszcze bardziej, ale różnica między nimi jest w zasadzie niewielka. Dlatego wyprodukowanie auta z ABSem a wyprodukowanie auta z ESP dzieli jedynie kilkanascie EU. Ale jak to liczyli i na ile wiarygodnie - nie mam pojęcia, bo skąd mam to wiedziec. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 11 |
Data: Styczen 04 2011 20:52:48 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Rafał Grzelak | On Tue, 4 Jan 2011 18:52:28 +0100, Borys Pogoreło wrote: Dnia Tue, 4 Jan 2011 18:49:02 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a): Dlatego ABS + kilka EUR = ABS+ESP. Tak to zrozumialem. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 12 |
Data: Styczen 05 2011 09:49:03 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: MiKhau |
I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego? Dołożenie do Forda Focusa z ABS systemu ESP (pompka/i hamulcowa jakaś inna, kawałek elektroniki, czujniki (obrotu kierownicy, żyroskop pod siedzeniem pasażera i tego typu dodatki-części z rozbitka bodajze) to kwota 1000-1500zł. http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=116884 [Focus MK2] ESP założone! co fajniejsze cytaty -Co do kosztów to w mondeo kosztowało mnie to około 900 zł Wszystkie części były używane, ale w idealnym stanie. -pytałem się w serwisie forda ile kosztuje pompa ABS/ESP to dostałem odpowiedź,- 7000zł. -Ja za wymianę pompy ze sterownikiem dałem 6000zł ....itd czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł. Pozdrawiam MK 13 |
Data: Styczen 05 2011 09:55:15 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł. liczysz jako koszt produkcji róznice w cenie detalicznej brutto i ceną brutto po rabacie? LOL ps. musisz startować na posła RP, tam tacy ekonomiści zwykle budżet ustalają :D Albo jeszcze lepiej do NFZu sie przyjmij. Zaraz problem braku środków zostanie rozwiązany. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 14 |
Data: Styczen 05 2011 14:20:30 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: MiKhau |
czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł. A skąd ci to przysło do głowy? Czytać umiesz więc przeleć szybciutko podany przezemnie wyżej wątek, ludziska podają różne ceny - ubawiły mnię ceny ASO, więc podrzuciłem. Jak znasz choćby powierzchownie poziom marż to łatwo dojdziesz do kwoty 900-1000zł za dodatkowe części ABS vs.ABS ESP. To tyle. (...blebleble...) Dałbyś se spokój z docinkami, pomyśl tylko chwilę.
Również pozdrawiam MK 15 |
Data: Styczen 06 2011 10:20:01 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
A skąd ci to przysło do głowy? stary ale jak możesz obliczać koszty *produkcji* na podstawie cen sprzedaży detalicznej nawet bez marży. To jakbyś liczył ile kosztuje wyprodukowanie litra Pb95 na podstawie marży na stacji benzynowej. Zastanów sie. ps. a marże znam doskonale, bo akurat pracuje u dealera od jakiegoś czasu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 16 |
Data: Styczen 07 2011 15:00:48 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: MiKhau | Witam stary ale jak możesz obliczać koszty *produkcji* na podstawie cen Racja, tylko że to taki taki szacunek... mniej lub więcej/ pi razy drzwi...: Jeżeli ludziska na nowych częściach potrafią dołożyć sobie ESP za 3 tysie to znając proporcje ceny wyszło mi coś poniżej 1/3 To jakbyś liczył ile kosztuje wyprodukowanie litra Pb95 na podstawie marży nnnie do końca tak :-) Wiedząc, że 80proc ceny benzyny to podatki i marże mogę szacować, ze przy cenie końcowej 10 cena producenta to 2. I tak to oszacowałem, ale bez jakiejkolwiek pretensji do mienia mojszej racji :-) Zastanawiałem sie po prostu.
Myślę, że naświetliłem ooco mi szło I pozdrawiam MK EOT 17 |
Data: Styczen 06 2011 00:38:12 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Gotfryd Smolik news | On Tue, 4 Jan 2011, J.F. wrote: Użytkownik "Agent" napisał[...] dźwigienka przy kierownicy. Wszystko pozostałe jest takie samo Zapomniałeś o: - homologacji - opłatach za zezwolenie na korzystanie z "normalnej" cyny, znaczy ołowiowej. Zdaje się że do "samochodowych" zastosowań (bezpieczeństwo) można stosować, ale nie sądzę aby bez opłat się obyło :P OT: Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy dobrowolnie chwalą się używaniem "ekologicznych" rozwiązań (co po polsku przekłada się na mniejszą trwałość). pzdr, Gotfryd 18 |
Data: Styczen 06 2011 10:45:42 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: J.F. | On Thu, 6 Jan 2011 00:38:12 +0100, Gotfryd Smolik news wrote: On Tue, 4 Jan 2011, J.F. wrote: Oplata jednorazowa .. o ile w ogole podlega. - opłatach za zezwolenie na korzystanie z "normalnej" cyny, znaczy Koszt gospodarowania odpadem. nie wiem czy samochodow dotyczy - one maja odrebna gospodarke. tak czy inaczej - pare elementow elektronicznych wiecej w smd to sa jakies ulamki grama olowiu. Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy Moze sie tylko chwala :-) J. 19 |
Data: Styczen 06 2011 16:38:43 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 6 Jan 2011, J.F. wrote: On Thu, 6 Jan 2011 00:38:12 +0100, Gotfryd Smolik news wrote: Ale to jest doskonały powód żeby cena poszła x2 "Józek w garażu" konkurencją nie będzie, nie stać go i będzie musiał ideologię dorabiać ;), więc można podnieść do ceny uzasadniającej "koszty administracyjne plus narzut". - opłatach za zezwolenie na korzystanie z "normalnej" cyny, znaczy Nie, chodzi o to że AFAIR "normalnej" cyny (już) nie wolno stosować do "normalnej" produkcji przemysłowej. Mogę się mylić, ale bardzo bym się zdziwił, jakby prawo do wyjątkowego używania było "efektywnie darmowe" (wliczając koszty administracyjne itede). I powtórka do uwagi z "garażową" produkcją. Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy Ależ nie - w ich interesie leży żeby produkować sprzęt który się psuje, nie rozumiem dlaczego chwalą się tym, że on *ma* się zepsuć! :) Jakby po cichu używali "ekologicznego" spoiwa, bo ze stosowania ISO9002 czy ile to tam jest wychodziłoby że płytka z elektroniką za mało się psuje (po to są przecież normy *badania* jakości, czyż nie?), to przynajmniej ekonomiczne podłoże wciskania klientowi kitu byłoby jasne ;> pzdr, Gotfryd 20 |
Data: Styczen 06 2011 17:39:52 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: J.F. | On Thu, 6 Jan 2011 16:38:43 +0100, Gotfryd Smolik news wrote: On Thu, 6 Jan 2011, J.F. wrote: do produkcji sprzetu domowego uzytku. Jest masa zwolnien - samochody zapewne tez. bym się zdziwił, jakby prawo do wyjątkowego używania było "efektywnie To spojrz na etykietke z cena - KGO jest wyszczegolnione. Ale to jakies grosze sa - np aparat cyfrowy czy telefon to ponizej zlotowki. Fakt ze one chyba sa bezolowiowe. Ależ nie - w ich interesie leży żeby produkować sprzęt który sięPrawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzyMoze sie tylko chwala :-) Wszystko zalezy od rynku - klient przyzwyczajony ze co trzy lata kupuje sie nowy komputer, ale nowa pralke to jeszcze nie . J. 21 |
Data: Styczen 07 2011 01:45:47 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 6 Jan 2011, J.F. wrote: do produkcji sprzetu domowego uzytku. Jest masa zwolnien - samochody Zgadza się. Zmierzałem do pytania czy skorzystanie ze zwolnienia jest darmowe. Nie do kosztów złomowania ołowiu :) To spojrz na etykietke z cena - KGO jest wyszczegolnione. KGO tak, ale jeśli istnieje jakaś "ekstra" opłata, to wyszczególniona nie będzie. Mniej więcej na podobnej zasadzie jak akcyza i VAT (świadomośc kwoty VAT zazwyczaj na paragonie nabywasz, kwoty zapłaconej akcyzy nie bardzo - można w celach dydaktycznych spróbować kupić jakąś wódkę ;)) Ale to jakies grosze sa - np aparat cyfrowy czy telefon to ponizej Zgoda. Czy ktoś wie, czy skorzystanie ze zwolnienia od "bezołowiowego" jest odpłatne? pzdr, Gotfryd 22 |
Data: Styczen 07 2011 11:50:10 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: J.F. | On Fri, 7 Jan 2011 01:45:47 +0100, Gotfryd Smolik news wrote: Zgoda. Wydaje mi sie ze to dwa niezalezne przepisy sa. Sprzedajesz komputer domowy w EU - on musi byc "bezolowiowy". Sprzedajesz serwer - nie musi. W obu przypadkach naliczasz KGO, za olowiowe luty byc moze wyzszy. A KGO na samochody to chyba jeszcze trzeci przepis, bo przeciez tam sa osobne przepisy o utylizacji. J. 23 |
Data: Styczen 06 2011 12:04:12 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-01-05, Gotfryd Smolik news wrote: Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy Jak już muszą używać "ekologicznej" cyny to co mają pisać, robimy gorsze czy robimy ekologiczne? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 24 |
Data: Styczen 06 2011 16:41:03 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 6 Jan 2011, Krzysiek Kielczewski wrote: Jak już muszą używać "ekologicznej" cyny to co mają pisać, robimy gorsze To jest zła alternatywa, alternatywą jest nie pisać nic. Lutować umie co najmniej promil ludności, więc kontakt z człowiekiem który umie lutować ma całkiem spory procent społeczeństwa - i wiedza czym pachnie "spoiwo bezołowiowe" w ten sposób jest mało ukryta :> pzdr, Gotfryd 25 |
Data: Styczen 06 2011 17:06:53 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-01-06, Gotfryd Smolik news wrote: To jest zła alternatywa, alternatywą jest nie pisać nic. Idź do jakiegoś supermarketu z AGD i się popytaj klientów co wolą. Taka wiedza wcale nie jest tak szeroko rozpowszechniona :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 26 |
Data: Styczen 05 2011 08:09:36 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: szymo |
Ja jestem ciekaw tylko, jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich samochodow w naszych salonach - bo to na pewno spowoduje, niemaly wzrost ceny. Jestem ciekaw ile modeli zniknie z rynku :) 27 |
Data: Styczen 05 2011 09:12:06 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
pewnie żadne. Pytanie jest inne - jaka będzie jakość zainstalowanych dodatkowych systemów. ps. stworzyć takie systemy to pestka. Zrobic dobre systemy to już inna para kaloszy. Zwróć uwage, ze za markowy sprżed RTV czy np. komputery dzielą sie na markowe droga i dobre oraz podróbki chińskie tanie i słabe. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 28 |
Data: Styczen 04 2011 13:01:08 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Maciek | W dniu 2011-01-04 12:45, Waldek Godel pisze: A czy mnie to bulwersuje? Śmieszy mnie najwyżej jak banda urzędnikówCiekawe kiedy obowiązkowe boczne kółka dla motocykli ;-)Ciekawe, że jakoś wprowadzenie w dokładnie ten sam sposób obowiązkowego ABS robi mi na siłę dobrze :-> -- Pozdrawiam Maciek 29 |
Data: Styczen 04 2011 12:07:05 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 04 Jan 2011 13:01:08 +0100, Maciek napisał(a): A czy mnie to bulwersuje? Śmieszy mnie najwyżej jak banda urzędników A kto powiedział, że tobie? Robi dobrze 87% gospodyń z Gdańska.. Tak ogólnie - biorąc pod uwagę statystyczny poziom umiejętności prowadzenia pojazdów, to nawet dobrze. Jakby do tego jeszcze dołożyli kampanię uświadamiającą ogół z jedno- i dwucyfrowym IQ, że zimowe opony, ABS, ESP i włączone światła wcale nie oznaczają nieśmiertelności, to już w ogóle byłoby cudownie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 30 |
Data: Styczen 04 2011 04:16:04 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Mateusz | On 4 Sty, 12:45, Waldek Godel wrote: Ciekawe, e jako wprowadzenie w dok adnie ten sam spos b obowi zkowego ABS Nijak ma się porównanie ABS i poduszek do ESP i asystenta hamowania. ABS jeszcze czasami się przydaje, ale ESP? Dlaczego ma być wymagane? jeżdżę bez ESP i jakoś się jeszcze nie owinąłem wokół drzewa na zakręcie ani nie wypadłem z drogi na łuku itp. Jakbym chciał się zabić na łuku albo przykozaczył to i tak bym wylądował w rowie, żadne ESP mi nie pomoże, wystarczy odpowiednio duża prędkość. A co z systemem szkoleń kierowców ? Dlaczego nie opracują wytycznych adekwatnych dla danego kraju (w tym naszego)? Za dużo pracy? 31 |
Data: Styczen 04 2011 12:20:49 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 4 Jan 2011 04:16:04 -0800 (PST), Mateusz napisał(a): Nijak ma się porównanie ABS i poduszek do ESP i asystenta hamowania. Żadne poduszki i ABS ci nie pomogą - wystarczy odpowiednio duża prędkość. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 32 |
Data: Styczen 04 2011 04:40:44 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Mateusz | On 4 Sty, 13:20, Waldek Godel wrote: adne poduszki i ABS ci nie pomog - wystarczy odpowiednio du a pr dko . Waldku przecież oboje o tym dobrze wiemy, dlatego mając wybór pomiędzy autem bez w/w systemów a autem zaopatrzonym w te systemy wolę pierwszą opcję, bo jeszcze mam mózg i wolałbym sam panować nad tym co się dzieje z moim autem w sytuacji awaryjnej. 33 |
Data: Styczen 04 2011 14:12:57 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: CeSaR | Waldku przecież oboje ...... Dobra, przyznać się teraz!!!!!!! Które z was jest kobietą? C 34 |
Data: Styczen 04 2011 14:20:23 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Mateusz, adne poduszki i ABS ci nie pomog - wystarczy odpowiednio du a pr dko .Waldku przecież oboje Oboje? Jesteś kobietą czy muzykiem? http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=oboje http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=obaj [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 35 |
Data: Styczen 04 2011 14:21:43 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Przemysław Czaja |
Oba ;-) 36 |
Data: Styczen 04 2011 16:35:57 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: to | begin Mateusz Waldku przecież oboje o tym dobrze wiemy, dlatego majÄ c wybór pomiÄdzy Może w ogóle konia se kup, też da siÄ przemieszczaÄ, a nie trzeba benzyny, starczy trochÄ owsa pod nos podsunÄ Ä. -- ignorance is bliss 37 |
Data: Styczen 04 2011 19:35:19 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: DoQ | W dniu 2011-01-04 13:40, Mateusz pisze: Waldku przecież oboje o tym dobrze wiemy, dlatego mając wybór pomiędzy Potrafisz hamować każdym z kół osobno? Sytuacja awaryjna to nie kręcenie kółek na ośnieżonym placu, zanim się zorientujesz możesz wylądować w rowie. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: 38 |
Data: Styczen 04 2011 18:15:42 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: J.F. | Użytkownik "Waldek Godel" napisał w Dnia Tue, 4 Jan 2011 04:16:04 -0800 (PST), Mateusz napisał(a): Wprowadzi sie ograniczenie pojemnosci silnika w UE do 1 litra i 45KM :-) Ewentualnie jeszcze elektroniczny system spowalniania pojazdu przed zakretami :-) J. 39 |
Data: Styczen 04 2011 16:35:31 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: to | begin Mateusz jeżdżÄ Logika godna przedszkolaka... -- ignorance is bliss 40 |
Data: Styczen 05 2011 08:12:25 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: szymo | Mateusz pisze: On 4 Sty, 12:45, Waldek Godel wrote: To se kup auto bez ESP kto ci broni. 41 |
Data: Styczen 04 2011 12:58:41 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: CeSaR | Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z A czemu światła do jazdy dziennej mają być obowiązkowym wyposażeniem na terenie całej UE skoro obowiązek jazdy na światłach w dzień chyba nie jest ogólnoeuropejski? C 42 |
Data: Styczen 04 2011 13:02:09 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Maciek | W dniu 2011-01-04 12:58, CeSaR pisze: A czemu światła do jazdy dziennej mają być obowiązkowym wyposażeniem naWidocznie niedługo będzie. Także w Grecji, Włoszech itp ;-) -- Pozdrawiam Maciek 43 |
Data: Styczen 04 2011 14:34:00 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: omega_fan | On 01/04/2011 01:02 PM, Maciek wrote: W dniu 2011-01-04 12:58, CeSaR pisze: We Włoszech już jest, od dość dawna. Poza obszarem zabudowanym. 44 |
Data: Styczen 05 2011 08:14:12 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: szymo | Maciek pisze: W dniu 2011-01-04 12:58, CeSaR pisze: o ile Grecja jeszcze będzie :) 45 |
Data: Styczen 04 2011 18:17:10 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: J.F. | Użytkownik "CeSaR" napisał w Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z naszych salonow.A czemu światła do jazdy dziennej mają być obowiązkowym wyposażeniem na terenie całej UE skoro obowiązek jazdy na światłach w dzień chyba nie jest ogólnoeuropejski? No to teraz bedzie :-) Tzn obowiazku moze nie bedzie, ale swiatla sie wlacza automatycznie - oczywiscie tylko w nowych pojazdach. J. 46 |
Data: Styczen 06 2011 12:49:45 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Lew2 | On 4 Sty, 12:58, "CeSaR" wrote: > Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z To akurat jest dobrze, bo inaczej będzie w innych krajach to co w Polsce. Światła do jazdy dziennej zostały cichaczem w Polsce dodane do rozporządzenia o warunkach technicznych pod naciskiem Unii, bo rządowi i sejmowi są nie na rękę (za mało kasy leci przy światłach do jazdy dziennej). Niestety większość posiadaczy tych świateł jeździ nadal na światłach mijania, co jest kompletnym kretynizmem. Co gorsza przepis brzmi, że jest obowiązek jazdy na światłach mijania(!!!), a "dopuszczalne są do jazdy dziennej" (zdanie dodane pod naciskiem Unii) (tak jakby te drugie były gorsze). Sprawa postawiona na głowie! 47 |
Data: Styczen 04 2011 04:01:44 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Mateusz | On 4 Sty, 12:36, "ttt" wrote: 48 |
Data: Styczen 04 2011 13:04:31 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Cavallino | Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości On 4 Sty, 12:36, "ttt" wrote: O ile światła do jazdy dziennej i ESP są mniejszym złem koniecznym (w Obstawiam, że nie masz pojęcia co to jest asysten hamowania, bo byś bzdur nie pisał. 49 |
Data: Styczen 04 2011 04:26:34 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Mateusz | On 4 Sty, 13:04, "Cavallino" wrote: Obstawiam, e nie masz poj cia co to jest asysten hamowania, bo by bzdur Stary mylisz się i to grubo... miałem okazję testować w ramach prezentu w starym roku passata B7 i miałem do czynienia z tym systemem. Nawet robiłem testy. Ok, na normalnej nawierzchni jest spora różnica. Na lodzie czy ściegu czy błocie już drastycznie mniejsza.. Nadal upieram się przy tym, że powinien być większy nacisk na szkolenie a nie na asekurację. 50 |
Data: Styczen 04 2011 13:36:41 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Cavallino | Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości On 4 Sty, 13:04, "Cavallino" wrote: Obstawiam, e nie masz poj cia co to jest asysten hamowania, bo by bzdur Stary mylisz się i to grubo... miałem okazję testować w ramach Tym to znaczy jakim? No napisz, na czym polega działanie asystenta hamowania Twoim zdaniem? Nawet robiłem testy. Ok, na normalnej nawierzchni jest spora LOL !!! Tylko potwierdzasz, że nie masz pojęcia o czym gadasz. Nadal upieram się przy tym, że powinien być większy nacisk na szkolenie a nie na asekurację. 51 |
Data: Styczen 04 2011 04:44:10 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Mateusz | On 4 Sty, 13:36, "Cavallino" wrote: LOL !!!Jasne jasne... zwiększone ciśnienie w układzie hamulcowym podczas hamowania awaryjnego to tez bujda... 52 |
Data: Styczen 04 2011 13:51:14 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Cavallino | Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości On 4 Sty, 13:36, "Cavallino" wrote: LOL !!! Wreszcie doczytałeś. No to teraz już będziesz wiedział na czym to polega, oczywiście o ile zrozumiałeś co czytasz. A może nawet będziesz w stanie wymyślić w czym i komu to może przeszkadzać, że nazywałeś jego obowiązkowe montowanie debilizmem. 53 |
Data: Styczen 04 2011 14:17:56 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Przemysław Czaja |
Obstawiam, e nie masz poj cia co to jest asysten hamowania, bo by bzdur Jest to kolejne gówno, którym próbują naprawić gówniany ABS wydłużający drogę hamowania - sama definicja asystenta jest gówniana - "Asystent hamowania wspomaga kierowcę w sytuacji nagłego hamowania, jeśli niewystarczająco mocno naciskany jest pedał hamulca. Szybkie naciśnięcie na pedał hamulca sprawia, że asystent hamowania reaguje natychmiast i - wytwarzając dużo większe ciśnienie w układzie hamulcowym - zdecydowanie skraca drogę hamowania" - jak się to ma do ABS, który obniża ciśnienie w układzie łatwo się domyślić, więc kałagnido zostaw swoje przemyślenia dla siebie. 54 |
Data: Styczen 04 2011 16:03:19 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
czy Ty aby wiesz jak działa ABS, bo napewno nie przez mniejszenie ciśnienia... Przeciwnie - żeby ABS działał poprawnie cisnienie robocze musi być możliwie duże - stąd taki nacisk na to, zeby w samochodzach z ABSem i hanmowaniu awaryjnym wyrywać oparcie z mocowań fotela. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 55 |
Data: Styczen 04 2011 16:10:03 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: CeSaR | Przeciwnie - żeby ABS działał poprawnie cisnienie robocze musi być A co to biedne oparcie przy hamowaniu ma za robotę? Łapie pasażerów jadących z tyłu? C 56 |
Data: Styczen 04 2011 16:15:00 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
Przeciwnie - żeby ABS działał poprawnie cisnienie robocze musi być możliwie duże - stąd taki nacisk na to, zeby w samochodzach z ABSem i hanmowaniu awaryjnym wyrywać oparcie z mocowań fotela. czytaj ze zrozumieniem. Awaryjne hamowanie samochodem wyposażonym w ABS polega na wcisnięciu pedału hamulca tak mocno jak sie tylko da - potocznie mówiąc należy starać sie wyrwać oparcie fotela zapierając sie o nie, zeby mieć siłe na wcisnięcie pedału hamulca. Teraz jaśniej? ps. w przeciwieństwie do samochodu nie wyposażonego w ABS, gdzie siła nacisku na hamulec powinna utrzymywac koła w stanie "tuż przed poślizgiem" czyli w praktyce wykorzystuje sie tzw hamowanie pulsacyjne (choć ta nazwa zwykle przynosi mniej pożytku niż powinna) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 57 |
Data: Styczen 04 2011 16:36:46 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: CeSaR | czytaj ze zrozumieniem. Czytam to co autor napisał :-) Nic więcej i nic mniej. Awaryjne hamowanie samochodem wyposażonym w ABS polega na wcisnięciu Wystarczyło dodać dwa słowa i jest OK. pzdr C 58 |
Data: Styczen 04 2011 16:45:53 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
czytaj ze zrozumieniem. może i wystąpił "przeskok myslowy" ale można też sie troche zastanowić :P ps. podobnie bylo, gdy kiedyś napisalem o swiatłach przeciwmgielnych nazywając je per halogeny. No i zjebał mnie ktoś, ze halogeny to taki rodzaj żarówki ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 59 |
Data: Styczen 05 2011 08:18:42 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: szymo |
może i wystąpił "przeskok myslowy" ale można też sie troche zastanowić :P Bo to taki rodzaj żarówki :):) 60 |
Data: Styczen 04 2011 17:45:36 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Przemysław Czaja |
Nie wdaje się w szczegóły techniczne działania ABS, piszę jedynie o skutkach, które być może wbrew Twojej teorii, której jeszcze nie przedstawiłeś zmniejszają ciśnienie płynu hamulcowego na tłoczki w chwili gdy koło przestaje się obracać. W tym samym czasie asystent stwierdza, że co? Weź mi to po chłopsku wytłumacz co robi asystent! Nadmienię tylko, że cały czas rozmawiamy o śliskiej nawierzchni. 61 |
Data: Styczen 04 2011 18:33:50 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
po co duże cisnienie w ABSie żeby dobrze działał? .... to po chłopsku Co robi ABS - odpuszcza hamulec, zeby koło odzyskało przyczepność. Jakie są założenia? Trzeba to zrobić możliwie sprawnie i szybko. Jak zapewnić jak najkrótszy czas na reakcje? Zwiększyć cisnienie płynu "na wejściu" żeby układ mógł działać bez histerezy (choć to pewnie niezbyt trafne określenie), generalnie chodzi o to, zeby abs działał tak __|-- -- -- -|_|-- -- -- |_|-- -- -- -|_|-- -- a nie tak _/-- -- -- \_/-- -- -- \_/-- -- -- \_/-- -- Im wyższe cisnienie na wejsciu, tym bardziej stroma harakterystyki narastania po odpuszczeniu hamulca. Ergo - im wyższe cisnienie (czyli mocniej wcisnięty pedał hamulca, czy też działalność asystenta) tym bardziej "cyfrowa"charakterystyka siły hamowania po odpuszczeniu i tym samym większa skuteczność hamowania i skrócenie (ew. mniejsze wydłużenie) drogi hamowania w niekorzydstnych dla ABS warunkach przyczepności, bo czas odpuszczenia hamulca krótszy. Teraz wiesz po co wysokie cisnienie w układzie, ktore normalnie robisz Ty swoją noga, a w przypadku asystenta hamowania to on wyręcza sie z tego mocnego pedałowania. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 62 |
Data: Styczen 04 2011 18:37:51 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
63 |
Data: Styczen 04 2011 19:59:10 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Przemysław Czaja |
Zeby była jasność w samochodach z ABSem i podczas hamowania awaryjnego wciskamy pedał hamulca z całych sił nie po do, zeby była większa siła hamowania samego koła (bo do samego zablokowania koła siła na pedale hamulca wcale nie jest potrzeba aż taka wielka), ale zeby ABS działał szybciej. Jak rozumiem do tej pory myslales, ze chodzi o to, zeby mocniej "trzymać koło" Hehe, trochę nie tak, to znaczy znam zasadę działania ABS, różnimy się jedynie w poglądach na temat asystenta, a właściwie nawet nie jego samego, co przyczyn które powodują jego wprowadzenie - od czasu gdy wprowadzono wspomaganie układu hamulcowego siła "wytworzona" przez nogę kierowcy jest aż nadto wystarczająca do całkowitego zablokowania wszystkich kół pojazdu, nawet na najbardziej przyczepnej jezdni - w jakim więc celu wprowadza się wspomaganie wspomagania? Słyszałem sensowne wytłumaczenie i podziele się nin z Tobą, choć pewnie żadnych prawd tajemnych nie odkryję. Wszystkiemu winny jest...ABS, który jak słusznie napisałeś do działania potrzebuje wysokiego ciśnienia, niestety musi się również gdzieś pozbyć znacznej części siły w chwili gdy "odpuszcza" koła - skutek pedał hamulca "kopie" kierowce w noge, który odruchowo_zmniejsza_nacisk na dzwignię hamulca, temu odruchowi ma właśnie zapobiegać asystent. Tyle, że nadal będę się dopytywał jak to zadziała na śliskim skoro nawet niewielka siła nacisku wyzwala ochoczo ABS, dodatkowe "pierdolnięcie" w hamulec wydaje mi się pozbawione sensu, niestety nie mogę stwierdzić tego organoleptycznie, nie mam asystenta więc sobie gdybam, być może opowiadając pierdoły :) Pozdrówki 64 |
Data: Styczen 05 2011 09:24:19 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
mylisz dwie rzeczy. Siła hamowania i siła na tłoczkach zacisków oraz siła na pedale hamulca oraz siła na pompie ABS. Kiedy nie masz ABSu siła hamowania jest proporcjonalna do siły na pedale hamulca. W przypadku ABS już tak całkiem do konca nie jest. Przeczytaj jeszcze raz co napisałem w porpzednim poście. ABS do tego, zeby szybko działał potrzebuje dużego cisnienia. Człowiek, nazwijmy to, nie jest przyzwyczajony do wciskania pedału hamulca na maksa ile sił w nodze, bo albo sie wystraszy, albo pulsowanie pedału "zmusi go" do odpuszczenia itd. Nie ważne jakie są przyczyny ważne jakie są efekty, a te są takie, ze na pompie spada cisnienie. Ty mówisz o sile hamowania na kołach, a ja mówie o sile na pompie ABS, ktora jest wytwarzana przez noge. Ta druga siła potrzebna jest duża, a siłą hamowania na kołach sie specjalnie nie zmieni - bo jak sam zauważyłeś zwykłe wspomaganie hamulca z łatwością radzi sobie z zablokowaniem kół i wcale nie trzeba wciskać aż tak mocno pedału. TU jednak w większości przypadków następuje pomylenie pojęć i kierownik mysli "skoro zablokowałem koła, to już mocniej wciskać pedału nie musze" a to błąd. Im mocniej wcisniesz pedał mając ABS tym sprawniej on będzie działał. Będą krótsze czasy reakcji ABS (patrz "wykresy" jakie narysowałem), bo elektronika nadąża, ale czas po odpuszczeniu hamulca na to żeby tłoczki zdążyły sie znów zacisnąć jest zależny włąsnie od cisnienia na pompie. Im będzie ono wyższe tym szybciej (a nie mocniej) będzie pracował tłoczek. I tu asystent bierze sprawe w swoje ręce. On podniesie cisnienie na pompie ABS a ta dopiero będzie hamować kołami. Czy to będzie suchy asfalt, czy oblodzona nawierchnia zasada działania ABSu sie nie zmieni, bo tak czy inaczej, jak już ABS jest, to zależy nam na tym, zeby czas niehamowania, był mozliwie najkrótszy. Mozna to osiągnąć tylko wciskając pedał hamulca z całych sił - innego wpływu na ABS nie mamy. Hamowanie z ABSem w sytuacji kiedy on już i tak odpuszcza hamulce w sposob delikatny mija sie z celem (chyba, ze jest mozliwość hamowania takiego, kiedy nie blokujemy kół - ale wtedy asysten też nam nie przeszkodzi) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 65 |
Data: Styczen 05 2011 20:23:51 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Przemysław Czaja |
Właśnie dlatego się nie rozumiemy, ponieważ mylisz się w kwestii tego co robi człowiek w chwili zagrożenia - wali z całej siły w hamulec i nie puszcza do samego końca i nie musi się do tego przyzwyczajać - to jest ODRUCH, własnie dlatego wymyslili ABS, ponieważ niewielu umie ten odruch zwalczyć i hamować pulsacyjnie - i po raz kolejny powtórzę - wprowadzają asystenta, ponieważ działający ABS wywalająć do góry pedał hamulca straszy kierowcę, innego powodu nie ma, ciśnienie w układzie jest aż nadto wystarczające jeśli kierowca nie "popuszcza" hamulca. 66 |
Data: Styczen 06 2011 00:28:10 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: BQB | W dniu 2011-01-05 20:23, Przemysław Czaja pisze:
Jest dokładnie tak jak piszesz, gdy zdarzy się coś, na co nie byłeś gotowy i wymusi na tobie nagłe hamowanie, to odruchowo hamujesz z całej siły. Moje auto nie ma ABSu, a miałem taką sytuację, że jadę sobie drogą którą doskonale znam około 95km/h widzę gościa, który chce się włączyć do ruchu, no i się włączył tak, że wyjechał przede mną jakieś 100 m, no to ja z całych sił na hamulec, koła się zblokowały, a ja hamuje, hamuje, hamuje i go doganiam, zjechał mi z drogi na pobocze, a ja ciągle hamując go wyprzedziłem o jakieś 0,5m. Nie mam pojęcia, co by było, jakbym w niego uderzył. Całe szczęście, że tylko opony na tym ucierpiały - z jakichś 3-4 mm bieżnika zostało mniej niż zero. I wtedy żałowałem, że nie miałem ABSu. 67 |
Data: Styczen 06 2011 10:32:20 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
wlasnie, ze nie. Odruchowo doprowadzasz do zablokowania kół, ale czy to jest wcisnięcie z całych sił, czy tylko mocne ... sprawa jest dyskusyjna. Pamiętaj, ze zeby zablokować koła wcale nie trzeba wciskać pedału jakoś ekstra mocno. Wystarczy wcisnąć go porządnie i tyle, a z ABSem chodzi o to, ze porządnie nie wystarcza, mimo, ze ABS potrafi już wtedy zadziałać. Z ABSem trzeba wciskać pedał zdecydowanie mocniej. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 68 |
Data: Styczen 06 2011 17:12:55 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Bydlę | BQB wrote: 69 |
Data: Styczen 06 2011 17:28:36 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: J.F. | On Thu, 06 Jan 2011 00:28:10 +0100, BQB wrote: Jest dokładnie tak jak piszesz, gdy zdarzy się coś, na co nie byłeś Oj, albo niedostosowales predkosci do warunkow, albo to bylo 195km/h :-) go wyprzedziłem o jakieś 0,5m. Nie mam pojęcia, co by było, jakbym w niewiele. No ale znizki by polecialy .. albo i nie :-) Całe szczęście, że tylko opony na tym ucierpiały - z Ale to narawde nie jest takie trudne przez 100m odpuscic na chwile hamulec. J. 70 |
Data: Styczen 06 2011 22:12:09 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Thu, 06 Jan 2011 00:28:10 +0100, BQB napisał(a): Jest dokładnie tak jak piszesz, gdy zdarzy się coś, na co nie byłeś Owszem, nie. Tak hamują osoby, które nie potrenowały hamowanai awaryjnego nigdy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 71 |
Data: Styczen 06 2011 13:29:04 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Lew2 | On 6 Sty, 22:12, Adam Płaszczyca Dnia Thu, 06 Jan 2011 00:28:10 +0100, BQB napisał(a): Dodatkowo system BA powoduje, że hamujesz silniej niż chcesz. 72 |
Data: Styczen 07 2011 19:28:11 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Thu, 6 Jan 2011 13:29:04 -0800 (PST), Lew2 napisał(a): Dodatkowo system BA powoduje, że hamujesz silniej niż chcesz. System BA wystepuje tylko w połaczeniu z ABS. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 73 |
Data: Styczen 06 2011 10:29:58 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
to Ty nie dopuszczasz do siebie jednego istotnego faktu: kiedy zaskakuje Cie sytuacja na drodze walisz w heble, ale wcale nie z całych sił. Generalnie ludzie hamują gwałtownie i mocno, ale to nie znaczy, ze tak mocno jak można. Do tego dochodzi efekt, o którym piszesz czyli wystraszenia sie drgania pedału hamulca. Sęk w tym, ze asystem hamowania nie będzie hamował, jesli kierowca sie wystraszy i odpuści pedał. To tak nie działa. Jesli kierowca zmniejszy siłe hamowania asystent zrobi to samo, dlatego to ie panaceum na to zjawisko. W pojeździe z ABSem chodzi wlasnie o wcisnięcie hamulca na maksa z całych sił, a zwykle to jest tylko tyle zeby zablokować koła i nikt już nie analizuje czy wcisnął pedał na maksa, czy tylko mocno - bo skoro ABS już działa, to co jeszcze moze zrobic i tu własnie wkracza asystent, bo zrobić jeszcze mozna wciskająć pedał mocniej. Cały myk z asystentem jest taki ze to prawie nic innego niż zwiększenie siły działania wspomagania, z tą róznicą, ze jesli wspomaganie byloby takie agresywne w całym zakresie to dozowalność siły hamowania bylaby kiepska, dlatego siłą ta zwiększana jest tylko jesli zostaną spełnione pewne warunki. Dalej powtarzam, ze siła na pedale jest potrzebna do tego, zeby ABS miał mozliwie wysokie cisnienie, bez związku z tym czy kierowca jest Pudzianem, czy Puszkiem Okruszkiem oraz żeby na skuteczność hamowania nie miało wpływu to, czy kogoś boli noga, boi sie drgającego pedału hamulca czy też po prostu wystraszy sie na tyle, ze zapomni docisnąć pedał do konca. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 74 |
Data: Styczen 05 2011 14:53:56 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Piotr Czyż | Przemysław Czaja pisze: Weź mi to po chłopsku wytłumacz co robi asystent! Asystent robi to czego nie robi większość niemyślących kierowców. W pierszej fazie hamowania hamuje "leciutko" i dopiero im bliżej dzwona tym mocniej zapiera się o fotel. Chodzi o to, że to właśnie jest bez sensu i niby aystent ma na nich wymusić, żeby nie hamowali delikatnie, tylko od razu tyle ile się da żeby nie stracić tego czasu. -- Piotr Czyż 75 |
Data: Styczen 05 2011 18:42:57 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Przemysław Czaja |
Weź mi to po chłopsku wytłumacz co robi asystent! Uważam, i niestety wiem to z autopsji, że odruchem w sytuacji nagłego zagrożenia jest nagłe bardzo mocne wciśnięcie hamulca - odruchowe wciskanie z całej siły aż do uderzenia w przeszkodę - na miłość boską ludzie czyście już całkiem powariowali, przecież po to właśnie wymyślili ABS, żeby uniknąć takiego sposobu hamowania, no żeś teraz teorię wymyślił...pisałem już wczesniej dlaczego powstał asystent i powstał niestety w wyniku działania ABS - zauważ, że asystent nie powstanie w autach gdzie będzie wyeliminowane działanie ABS na pedał hamulca, bo i po co on miałby tam być nie wystarczy mocniejsze wspomaganie? 76 |
Data: Styczen 06 2011 10:42:15 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Kuba (aka cita) |
to poczytaj o ABSsie i o tym po co on powstał. Prawda jest taka, ze ABS umożliwia nic innego jak sterowanie samochodem podczas gwałtownego hamowania. Do niczego innego nie służy. Inną sprawą jest to, czy przeciętny kierowca jest w stanie z tego skorzystać w sytuacji awaryjnej. ABS nie skraca drogi hamowania, ABS nie ma powodować samego nie blokowania kół - on w założeniu ma umożliwić sterowność. Houk. no żeś teraz teorię wymyślił...pisałem już wczesniej dlaczego powstał asystent i powstał niestety w wyniku działania ABS - zauważ, że asystent nie powstanie w autach gdzie będzie wyeliminowane działanie ABS na pedał hamulca, bo i po co on miałby tam być nie wystarczy mocniejsze wspomaganie? Już wyżej napisałem - mocniejsze wspomaganie nie wystarczy, bo zniweluje dozowalność siły hamowania. Asystent róznic sie od silniejszego wspomagania tym, ze działa tylko w określonej sytuacji i umozliwia łagodne hamowanie z dozowalną siłą i awaryjne hamowanie z maksymalną siłą. Prosze Cie, zebyś w tej dyskusji dostrzegł jedna istotną rzecz, którą skrzętnie omijasz ciągle. Cisnienie w ukłądzie hamulcowym potrzebne do zablokowania kół da sie wytworzyć stosunkowo niewielką siłą na pedale hamulca. Wtedy koła już mogą sie blokować i ABS działa. Sęk w tym, zeby ABS działał skutczniej to cisnienie musi być zdecydowanie większe i tu wkracza asystent, bo przeciętny kierwca wcisnie hamulec mocno na tyle, zeby koła zablokować, ale nie na tyle ile wymagałby tego ABS do możliwie najsprawniejszego działania. Poza tym, jak już tez pisałem, dostrzeż prosze różnice między siłą w nodze Pudzianowskiego oraz Maji Popielarskiej - a takie róznice również wyeliminuje asystent. Ile razy mozna powtarzać zanim doczytasz, ze siła potrzebna do zablokowania kół jest niewystarczająca do możliwie najsprawniejszego działania ABSu (bez względu na rodzaj nawierzchni) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 77 |
Data: Styczen 06 2011 18:26:42 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Przemysław Czaja |
Eh Kuba - ja piszę dlaczego powstał, a ty mi udowadniasz co umozliwia
houk, tylko czy ja twierdziłem coś innego? no żeś teraz teorię wymyślił...pisałem już wczesniej dlaczego powstał asystent i powstał niestety w wyniku działania ABS - zauważ, że asystent nie powstanie w autach gdzie będzie wyeliminowane działanie ABS na pedał hamulca, bo i po co on miałby tam być nie wystarczy mocniejsze wspomaganie? wszysto rozumiem, poprostu musze się kiedyś przejechać autem z tym wynalazkiem, chętnie po śniegu i poobserwować skutki Prosze Cie, zebyś w tej dyskusji dostrzegł jedna istotną rzecz, którą skrzętnie omijasz ciągle. te różnice już dawno wyeliminowało wspomaganie układu i nawet babci wystarczy sił, żeby ABS warczał aż miło Ile razy mozna powtarzać zanim doczytasz, ze siła potrzebna do zablokowania kół jest niewystarczająca do możliwie najsprawniejszego działania ABSu (bez względu na rodzaj nawierzchni) nie będę się upierał, przyjmuję Twoje wyjaśnienia do wiadomości, choć jeszcze wątpliwości pozostały. Serdecznie pozdrawiam 78 |
Data: Styczen 04 2011 13:22:48 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Piotr Jurczak | W dniu 2011-01-04 13:01, Mateusz pisze: On 4 Sty, 12:36, wrote:Poczytaj reportaż z XXI wieku, radzieccy uczeni pięćdziesiąt lat temu nie takie rzeczy przewidzieli :) Pozdrawiam 79 |
Data: Styczen 04 2011 04:51:37 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Mateusz | On 4 Sty, 13:22, Piotr Jurczak wrote: Poczytaj reporta z XXI wieku, radzieccy uczeni pi dziesi t lat temu;-) Nie dostanę linka to nie uwierzę. Również pozdrawiam. 80 |
Data: Styczen 04 2011 13:59:30 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Piotr Jurczak | W dniu 2011-01-04 13:51, Mateusz pisze: On 4 Sty, 13:22, Piotr wrote:Orginału nie mam, ale Jacek Hugo Bader "Biała gorączka", fragmenty o drogach, samochodach, telefonach komórkowych i zderzenie tego z tym co jest w rzeczywistości. Pozdrawiam 81 |
Data: Styczen 04 2011 14:02:24 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Mario | W dniu 2011-01-04 13:01, Mateusz pisze: On 4 Sty, 12:36, wrote: złem koniecznym? Masz rację, też bym ich nie chciał ale pewni debile JUŻ uchwalili jazdę na światłach. pozdrawiam mario 82 |
Data: Styczen 04 2011 05:24:09 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Mateusz | On 4 Sty, 14:02, Mario wrote: W dniu 2011-01-04 13:01, Mateusz pisze: Wolę jeździć na światłach mijania niż instalować/używać. Jeszcze nie widziałem świateł do jazdy dziennej, które dobrze komponowałyby się z budą z przodu, chyba, że jakieś zintegrowane, w kloszu. Może to śmieszne, ale tak mam i tyle. 83 |
Data: Styczen 04 2011 13:42:11 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 4 Jan 2011 05:24:09 -0800 (PST), Mateusz napisał(a): Wolę jeździć na światłach mijania niż instalować/używać. Jeszcze nie A kto ci każe? Dyrektywy dotyczą aut NOWYCH sprzedawanych od danego roku. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 84 |
Data: Styczen 04 2011 13:55:15 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Technolog | Dnia Tue, 4 Jan 2011 12:36:41 +0100, ttt napisał(a): http://moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowiazkowe-wyposazenie,artykul.html A jakie są aktualne wymogi? Poduszka dla kierowcy, ABS, czy może więcej poduszek? Oczywiście poza normami Euro. 85 |
Data: Styczen 04 2011 20:13:38 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: xs | ttt napisał(a): Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z Ja sie ciesze z tych pomyslow, sam bawie sie amatorsko w rajdy wiec umiem walnac hamulcem do podlogi, tak ze kubelek skrzypi czy wyciagnac auto idace bokiem ale jak jezdze z "normalnymi" kierowcami i widze ich wyczyny to sie ciesze z pomyslow UE. Niestety 90% ludzi nie zdaje sobie sprawy, ze mocne hamowanie na luku nawet jak jest tylko mokro potrafi obrocic auto, nie mowiac nawet o reszcie gwaltownych manewrow. Tak samo z abs, 99% osob nigdy nie nabyla odruchu puszczania hamulca przed przeszkoda i omijania jej. I chwala za abs, nawet jak na sniego-lodo-szutro-bloto-syfiastych nawierzchniach auto jedzie i jedzie i jedzie i jedzie i jedzie. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 86 |
Data: Styczen 05 2011 14:39:50 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: J.F. | Użytkownik "xs" napisał w Ja sie ciesze z tych pomyslow, sam bawie sie amatorsko w rajdy wiec umiem Czyli kurs do d* ? Nie jest tez takie trudne zahamowanie tak zeby nie obrocilo. Tak samo z abs, 99% osob nigdy nie Poczekamy az kiedy bedziesz na gorce w Szczecinie - czy tak latwo bedzie ci puscic hamulec, czy puszczenie pomoze, czy ABS pomoze :-) za abs, nawet jak na sniego-lodo-szutro-bloto-syfiastych nawierzchniach auto Z tym ze jest maly problem - czy bez ABS szybciej stanie ? Malo kto cofnie, wylaczy ABS i sprawdzi jeszcze pare razy .. J. 87 |
Data: Styczen 05 2011 21:42:05 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: xs | J.F. napisał(a): Czyli kurs do d* ? Gwaltowne jest trudne ;) Szczegolnie jak zaraz za lukiem swiatla albo korek. Poczekamy az kiedy bedziesz na gorce w Szczecinie - czy tak latwo Mieszkam w Szczecinie, pod ta gorke ganialem tej zimy juz kilkadziesiat razy (tak samo jak w dol), bo jest akurat na mojej czestej strasie ;) Akurat hamowanie na lodzie to staly element zimowych pojezdzawek, bo kazda meta stop robi sie po kilku zawodnikach strasznie wyslizgana. Z tym ze jest maly problem - czy bez ABS szybciej stanie ? Zdecydowanie szybciej bez abs, mimo abs w cywilu i NOWYCH nietanich zimowek, to rajdowka zatrzymuje sie sporo szybciej na rocznych kormoranach ;) Dla mnie jedyna zaleta abs do sportowej jazdy jest taka, ze opony nie robia sie kwadratowe ;) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 88 |
Data: Styczen 05 2011 23:59:23 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: J.F. | On Wed, 5 Jan 2011 21:42:05 +0000 (UTC), xs wrote: J.F. napisał(a): Nie takie trudne, skoro nawet ja potrafie :-) Poczekamy az kiedy bedziesz na gorce w Szczecinie - czy tak latwo Skoro juz mowa o hamowaniu to znaczy ze warunki jeszcze nie byly zle :-) Z tym ze jest maly problem - czy bez ABS szybciej stanie ? No coz, ja niestety nie mam wylacznika, ale ostatnich pare testow jakos nie chcialo tego potwierdzic - kombinowanie z pedalem potrafilo zepsuc wynik, polepszyc nie. Moze na jakiejs bardzo specyficznej nawierzchni ABS potrafi zepsuc. J. 89 |
Data: Styczen 06 2011 00:12:38 | Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut | Autor: Przemysław Czaja |
Zdecydowanie szybciej bez abs, mimo abs w cywilu i NOWYCH nietanich zimowek, nareszcie ktoś zauważył to samo co ja :) pozdrówki |