Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%85%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrastruktury/ar-BBnOgcw
"Czy uda siÄ zrealizowaÄ plan poprzedniego rzÄ
du i wydaÄ na drogi prawie 200 mld zł?
Konieczna bÄdzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł, a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminowaÄ niektóre inwestycje, by zmieĆciÄ siÄ w niższej kwocie. ZadaliĆmy takie pytanie i doszliĆmy do wniosku, że nie. Musimy szukaÄ oszczÄdnoĆci przy budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można obniżaÄ koszty, zmieniajÄ
c technologiÄ, przez zmniejszenie skali przedsiÄwziÄcia czy zmianÄ procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja ustawy â Prawo zamówieĆ publicznych. To także oznacza oszczÄdnoĆci.
-Ale niemożliwe sÄ
oszczÄdnoĆci, które pokryjÄ
brakujÄ
ce 90 mld zł.
-Ja tego nie twierdzÄ, choÄ znajdziemy oszczÄdnoĆci, które sporo tych inwestycji pozwolÄ
ocaliÄ. W tym celu musimy ustaliÄ priorytety.
-A jakie one bÄdÄ
?
-Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. DokoĆczenie głównych arterii i inwestycje drogowe niezbÄdne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania gospodarki. JeĆli mamy planowaÄ drogi, to patrzymy, jak bardzo majÄ
byÄ obciÄ
żone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla danej inwestycji w regionie. Bo z przykroĆciÄ
stwierdzam, że czÄsto do tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorzÄ
dowców, o czym paĆstwo zresztÄ
pisali. Na przykład droga obciÄ
żana przejazdem 3,5 tys. pojazdów w ciÄ
gu doby doczekała siÄ przebudowy, a taka, po której jeŒdzi 18 tys., nie może siÄ jej doczekaÄ. [...]
-JeĆli z analizy bÄdzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można zbudowaÄ drogÄ dwa plus jeden, to koszty spadnÄ
o połowÄ. To model realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5â10 km dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to siÄ zmienia - mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele lepsza, a czasem wrecz gorsza.
J.
2 |
Data: Grudzien 22 2015 11:38:49 |
Temat: Re: nowy minister nowe drogi |
Autor: CzesĆaw WiĆniak |
Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%85%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrastruktury/ar-BBnOgcw
"Czy uda siÄ zrealizowaÄ plan poprzedniego rzÄ
du i wydaÄ na drogi prawie
200 mld zł?
Konieczna bÄdzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł,
a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminowaÄ
niektóre inwestycje, by zmieĆciÄ siÄ w niższej kwocie. ZadaliĆmy takie
pytanie i doszliĆmy do wniosku, że nie. Musimy szukaÄ oszczÄdnoĆci przy
budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można
obniżaÄ koszty, zmieniajÄ
c technologiÄ, przez zmniejszenie skali
przedsiÄwziÄcia czy zmianÄ procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja
ustawy â Prawo zamówieĆ publicznych. To także oznacza oszczÄdnoĆci.
-Ale niemożliwe sÄ
oszczÄdnoĆci, które pokryjÄ
brakujÄ
ce 90 mld zł.
-Ja tego nie twierdzÄ, choÄ znajdziemy oszczÄdnoĆci, które sporo tych
inwestycji pozwolÄ
ocaliÄ. W tym celu musimy ustaliÄ priorytety.
-A jakie one bÄdÄ
?
-Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. DokoĆczenie głównych arterii i
inwestycje drogowe niezbÄdne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania
gospodarki. JeĆli mamy planowaÄ drogi, to patrzymy, jak bardzo majÄ
byÄ
obciÄ
żone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla
danej inwestycji w regionie. Bo z przykroĆciÄ
stwierdzam, że czÄsto do
tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorzÄ
dowców, o czym paĆstwo
zresztÄ
pisali. Na przykład droga obciÄ
żana przejazdem 3,5 tys. pojazdów
w ciÄ
gu doby doczekała siÄ przebudowy, a taka, po której jeŒdzi 18 tys.,
nie może siÄ jej doczekaÄ. [...]
-JeĆli z analizy bÄdzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
zbudowaÄ drogÄ dwa plus jeden, to koszty spadnÄ
o połowÄ. To model
realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5â10 km
dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to siÄ zmienia - mówi
Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele
lepsza, a czasem wrecz gorsza.
"Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co cytujesz jakiegoĆ debila?
Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO chciało to budowaÄ? KradnÄ
c resztÄ z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie budujÄ
, a kasÄ przeznaczÄ
tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już jest jakaĆ umowa z UE na dotacje?
3 |
Data: Grudzien 22 2015 12:02:59 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: yabba |
Użytkownik "Czesław WiĆniak" napisał w wiadomoĆci
Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%85%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrastruktury/ar-BBnOgcw
"Czy uda siÄ zrealizowaÄ plan poprzedniego rzÄ
du i wydaÄ na drogi prawie
200 mld zł?
Konieczna bÄdzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł,
a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminowaÄ
niektóre inwestycje, by zmieĆciÄ siÄ w niższej kwocie. ZadaliĆmy takie
pytanie i doszliĆmy do wniosku, że nie. Musimy szukaÄ oszczÄdnoĆci przy
budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można
obniżaÄ koszty, zmieniajÄ
c technologiÄ, przez zmniejszenie skali
przedsiÄwziÄcia czy zmianÄ procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja
ustawy â Prawo zamówieĆ publicznych. To także oznacza oszczÄdnoĆci.
-Ale niemożliwe sÄ
oszczÄdnoĆci, które pokryjÄ
brakujÄ
ce 90 mld zł.
-Ja tego nie twierdzÄ, choÄ znajdziemy oszczÄdnoĆci, które sporo tych
inwestycji pozwolÄ
ocaliÄ. W tym celu musimy ustaliÄ priorytety.
-A jakie one bÄdÄ
?
-Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. DokoĆczenie głównych arterii i
inwestycje drogowe niezbÄdne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania
gospodarki. JeĆli mamy planowaÄ drogi, to patrzymy, jak bardzo majÄ
byÄ
obciÄ
żone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla
danej inwestycji w regionie. Bo z przykroĆciÄ
stwierdzam, że czÄsto do
tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorzÄ
dowców, o czym paĆstwo
zresztÄ
pisali. Na przykład droga obciÄ
żana przejazdem 3,5 tys. pojazdów
w ciÄ
gu doby doczekała siÄ przebudowy, a taka, po której jeŒdzi 18 tys.,
nie może siÄ jej doczekaÄ. [...]
-JeĆli z analizy bÄdzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
zbudowaÄ drogÄ dwa plus jeden, to koszty spadnÄ
o połowÄ. To model
realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5â10 km
dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to siÄ zmienia - mówi
Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele
lepsza, a czasem wrecz gorsza.
"Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co cytujesz jakiegoĆ debila?
Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO chciało to budowaÄ? KradnÄ
c resztÄ z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie budujÄ
, a kasÄ przeznaczÄ
tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już jest jakaĆ umowa z UE na dotacje?
A może lepiej zrobiÄ "prawie 2+2", ale na razie z jednym pasem. Wszystkie obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji docelowej, ale położyÄ tylko jednÄ
nitkÄ asfaltu. DrugÄ
dorobiÄ za kilka lat.
--
Pozdrawiam,
yabba
4 |
Data: Grudzien 22 2015 13:18:05 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: J.F. |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomoĆci grup
A może lepiej zrobiÄ "prawie 2+2", ale na razie z jednym pasem. Wszystkie obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji docelowej, ale położyÄ tylko jednÄ
nitkÄ asfaltu. DrugÄ
dorobiÄ za kilka lat.
Taaa ... na taka druga nitke czekalismy 60 lat :-)
Myslisz, ze to bedzie jakos istotnie taniej ? Mosty chyba drogie sa.
Ja bym raczej zrobil miejscami 4 pasy, mozna by bylo bezpiecznie wyprzedzic, potem zwezenie, skrzyzowanie.
J.
5 |
Data: Grudzien 30 2015 08:03:44 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: Shrek |
On 22.12.2015 12:02, yabba wrote:
A może lepiej zrobiÄ "prawie 2+2", ale na razie z jednym pasem.
Wszystkie obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji
docelowej, ale położyÄ tylko jednÄ
nitkÄ asfaltu. DrugÄ
dorobiÄ za kilka
lat.
Raczej słabo. Ć»eby to zrobic gro nakładów musisz zrealizowaÄ już teraz - roboty ziemne, obiekty inżynieryjne. ZaoszczÄdzisz może z 15%. A potem musisz wydaÄ kolejne 35% na ponowne projekty, ĆciÄ
gniÄcie firm na budowÄ i masz totalnÄ
rozpierduchÄ na drodze za kolejne 2 lata. ReasumujÄ
c wydasz wiÄcej na przygotowanie pod drugi pas, czego pewnie w koĆcu nie zrobisz (wersja pesymistyczna), albo zrobisz o wiele drożej niz od razu (to wersja optymistyczna).
Shrek.
6 |
Data: Grudzien 22 2015 11:05:56 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: masti |
Czesław WiĆniak wrote:
Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
chciało to budowaÄ?
nie jest to 100/200 tylko jakieĆ 20% górkÄ
. Obejrzyj sobie ostatnie lata
przetargów na drogi. o tyle właĆnie Ćrednio nizsze sÄ
ceny ofertowe od
budżetowych. WiÄc wszystko sie kupy trzyma.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĆci?
-Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett
7 |
Data: Grudzien 22 2015 13:50:10 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: ZIWK |
W dniu 2015-12-22 o 12:05, masti pisze:
Czesław Wi¶niak wrote:
Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
chciało to budowaæ?
nie jest to 100/200 tylko jakie¶ 20% górk±. Obejrzyj sobie ostatnie lata
przetargów na drogi. o tyle wła¶nie ¶rednio nizsze s± ceny ofertowe od
budżetowych. Wiêc wszystko sie kupy trzyma.
Teraz nie bêdzie żadnych przetargów - wszyscy siê bêd± bali "mleczarzy" o 1 nad ranem.
8 |
Data: Grudzien 22 2015 12:52:28 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: masti |
ZIWK wrote:
W dniu 2015-12-22 o 12:05, masti pisze:
Czesław WiĆniak wrote:
Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
chciało to budowaÄ?
nie jest to 100/200 tylko jakieĆ 20% górkÄ
. Obejrzyj sobie ostatnie lata
przetargów na drogi. o tyle właĆnie Ćrednio nizsze sÄ
ceny ofertowe od
budżetowych. WiÄc wszystko sie kupy trzyma.
Teraz nie bÄdzie żadnych przetargów - wszyscy siÄ bÄdÄ
bali "mleczarzy"
o 1 nad ranem.
w sumie za rzÄ
dów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĆci?
-Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett
9 |
Data: Grudzien 22 2015 18:07:42 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: CzesĆaw WiĆniak |
Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
chciało to budowaÄ?
nie jest to 100/200 tylko jakieĆ 20% górkÄ
. Obejrzyj sobie ostatnie lata
przetargów na drogi. o tyle właĆnie Ćrednio nizsze sÄ
ceny ofertowe od
budżetowych. WiÄc wszystko sie kupy trzyma.
Teraz nie bÄdzie żadnych przetargów - wszyscy siÄ bÄdÄ
bali "mleczarzy"
o 1 nad ranem.
w sumie za rzÄ
dów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)
Po pierwsze KaczyĆscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji, wiec po objÄciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. PodejĆcie zdrowe, ale, żeby to zrealizowaÄ jest praktycznie niemożliwe. Był dyskredytowany za zbyt wolnÄ
realizacjÄ inwestycji. Na szczÄĆcie u mnie na Bemowie liniÄ tramwajowÄ
wybudował:)
PamiÄtaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na 2,5mld zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi braÄ :P
10 |
Data: Grudzien 22 2015 17:20:06 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: masti |
Czesław WiĆniak wrote:
Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
chciało to budowaÄ?
nie jest to 100/200 tylko jakieĆ 20% górkÄ
. Obejrzyj sobie ostatnie lata
przetargów na drogi. o tyle właĆnie Ćrednio nizsze sÄ
ceny ofertowe od
budżetowych. WiÄc wszystko sie kupy trzyma.
Teraz nie bÄdzie żadnych przetargów - wszyscy siÄ bÄdÄ
bali "mleczarzy"
o 1 nad ranem.
w sumie za rzÄ
dów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)
Po pierwsze KaczyĆscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji, wiec po
objÄciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. PodejĆcie zdrowe,
co najlepiej widaÄ po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopaÄ
firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. WiÄc cena
wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)
ale, żeby to zrealizowaÄ jest praktycznie niemożliwe. Był dyskredytowany
za zbyt wolnÄ
realizacjÄ inwestycji. Na szczÄĆcie u mnie na Bemowie
liniÄ tramwajowÄ
wybudował:)
PamiÄtaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na 2,5mld
zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi braÄ :P
a jak miała byÄ zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
inwestycje?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĆci?
-Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett
11 |
Data: Grudzien 22 2015 18:49:44 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: J.F. |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĆci grup Czesław WiĆniak wrote:
w sumie za rzÄ
dów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)
Po pierwsze KaczyĆscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji, wiec po
objÄciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. PodejĆcie zdrowe,
co najlepiej widaÄ po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopaÄ
firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. WiÄc cena
wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)
Zaraz - ja sie tam na Warszawie nie znam, ale jesli mowa o tym
https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Marii_Sk%C5%82odowskiej-Curie_w_Warszawie
to akurat za Kaczynskich byla raczej batalia prawna o rozpoczecie budowy, i to niekoniecznie z ich winy.
Zbudowano za HGW, ale przetarg trafil akurat w hosse, wiec nie ma sie co dziwic ze cena wzrosla.
No i wyglada raczej na to, ze Kaczynscy starali sie go zbudowac, a nie zaczeli od uniewaznienia przetargu.
ale, żeby to zrealizowaÄ jest praktycznie niemożliwe. Był dyskredytowany
za zbyt wolnÄ
realizacjÄ inwestycji. Na szczÄĆcie u mnie na Bemowie
liniÄ tramwajowÄ
wybudował:)
PamiÄtaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na 2,5mld
zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi braÄ :P
a jak miała byÄ zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
inwestycje?
Odszukajcie jeszcze przychody miasta, bo moze te 6 mld to nieduzo.
J.
12 |
Data: Grudzien 22 2015 18:12:00 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: masti |
J.F. wrote:
Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĆci grup
Czesław WiĆniak wrote:
w sumie za rzÄ
dów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg
:)
Po pierwsze KaczyĆscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji,
wiec po
objÄciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. PodejĆcie
zdrowe,
co najlepiej widaÄ po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopaÄ
firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. WiÄc cena
wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)
Zaraz - ja sie tam na Warszawie nie znam, ale jesli mowa o tym
https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Marii_Sk%C5%82odowskiej-Curie_w_Warszawie
to akurat za Kaczynskich byla raczej batalia prawna o rozpoczecie
budowy, i to niekoniecznie z ich winy.
Zbudowano za HGW, ale przetarg trafil akurat w hosse, wiec nie ma sie
co dziwic ze cena wzrosla.
No i wyglada raczej na to, ze Kaczynscy starali sie go zbudowac, a nie
zaczeli od uniewaznienia przetargu.
tak o ten. otóż przetarg ogłoszony za ich czasów trzeba było unieważniÄ
bo metoda, którÄ
próbowali budowaÄ była bez sensu i horrendalnie droga.
W hosse to trafił nastepny przetarg. Za czasów KaczyĆskiego i jego
namiestników można to było zrobiÄ taniej.
ale, żeby to zrealizowaÄ jest praktycznie niemożliwe. Był
dyskredytowany
za zbyt wolnÄ
realizacjÄ inwestycji. Na szczÄĆcie u mnie na Bemowie
liniÄ tramwajowÄ
wybudował:)
PamiÄtaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na
2,5mld
zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi braÄ :P
a jak miała byÄ zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
inwestycje?
Odszukajcie jeszcze przychody miasta, bo moze te 6 mld to nieduzo.
oczywiĆcie, zÄ niedużo. Warszawa jest jednym z najmniej zadłużonych
miast
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĆci?
-Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett
13 |
Data: Grudzien 22 2015 20:06:42 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: CzesĆaw WiĆniak |
w sumie za rzÄ
dów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg
:)
Po pierwsze KaczyĆscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji,
wiec po
objÄciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. PodejĆcie
zdrowe,
co najlepiej widaÄ po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopaÄ
firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. WiÄc cena
wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)
Zaraz - ja sie tam na Warszawie nie znam, ale jesli mowa o tym
https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Marii_Sk%C5%82odowskiej-Curie_w_Warszawie
to akurat za Kaczynskich byla raczej batalia prawna o rozpoczecie
budowy, i to niekoniecznie z ich winy.
Zbudowano za HGW, ale przetarg trafil akurat w hosse, wiec nie ma sie
co dziwic ze cena wzrosla.
No i wyglada raczej na to, ze Kaczynscy starali sie go zbudowac, a nie
zaczeli od uniewaznienia przetargu.
tak o ten. otóż przetarg ogłoszony za ich czasów trzeba było unieważniÄ
bo metoda, którÄ
próbowali budowaÄ była bez sensu i horrendalnie droga.
W hosse to trafił nastepny przetarg. Za czasów KaczyĆskiego i jego
namiestników można to było zrobiÄ taniej.
ale, żeby to zrealizowaÄ jest praktycznie niemożliwe. Był
dyskredytowany
za zbyt wolnÄ
realizacjÄ inwestycji. Na szczÄĆcie u mnie na Bemowie
liniÄ tramwajowÄ
wybudował:)
PamiÄtaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na
2,5mld
zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi braÄ :P
a jak miała byÄ zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
inwestycje?
Odszukajcie jeszcze przychody miasta, bo moze te 6 mld to nieduzo.
oczywiĆcie, zÄ niedużo. Warszawa jest jednym z najmniej zadłużonych
miast
W stosunku do otrzymanych dochodów wzrost 15-20%, niedużo to pojÄcie wzglÄdne. Z 2014 roku mieĆci siÄ w Ćrodku tabeli miast wojewódzkich.
Nie ma siÄ czym chwaliÄ.
Trzeba tez pamiÄtaÄ, że mimo bardzo długich rzÄ
dów HGW wiÄkszoæ kluczowych inwestycji była mocno opóŒniona co było wypominane przy ero2012 i dalej sÄ
przekładane terminy.
OczywiĆcie sÄ
takie rodzynki jak Most Ćazienkowski pt. jak spaliÄ most, wydaÄ na niego 100baniek i siÄ tym pochwaliÄ, czyli jak porażkÄ obróciÄ w sukces:)
14 |
Data: Grudzien 22 2015 20:49:57 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: J.F. |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĆci grup J.F. wrote:
co najlepiej widaÄ po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopaÄ
firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. WiÄc cena
wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)
Zaraz - ja sie tam na Warszawie nie znam, ale jesli mowa o tym
https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Marii_Sk%C5%82odowskiej-Curie_w_Warszawie
to akurat za Kaczynskich byla raczej batalia prawna o rozpoczecie
budowy, i to niekoniecznie z ich winy.
Zbudowano za HGW, ale przetarg trafil akurat w hosse, wiec nie ma sie
co dziwic ze cena wzrosla.
No i wyglada raczej na to, ze Kaczynscy starali sie go zbudowac, a nie
zaczeli od uniewaznienia przetargu.
tak o ten. otóż przetarg ogłoszony za ich czasów trzeba było unieważniÄ
bo metoda, którÄ
próbowali budowaÄ była bez sensu i horrendalnie droga.
W hosse to trafił nastepny przetarg. Za czasów KaczyĆskiego i jego
namiestników można to było zrobiÄ taniej.
Ja tam nie wiem, ale z artykulu wynika, ze za czasow Kaczynskiego (2002) to sie dopiero zaczelo planowanie mostu. Potem byly rozne protesty mieszkancow i przetarg wystartowal dopiero w 2005 - czyli na odchodnym.
Nie bylo wiec tak, ze Kaczynski uniewaznil przetarg - to po nim uniewazniono.
jakies stare informacje
http://hgw-watch.pl/2007/10/planowany-koszt-mostu-pnocnego-13-mld-z.html
PamiÄtaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na
2,5mld
zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi braÄ :P
a jak miała byÄ zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
inwestycje?
Odszukajcie jeszcze przychody miasta, bo moze te 6 mld to nieduzo.
oczywiĆcie, zÄ niedużo. Warszawa jest jednym z najmniej zadłużonych
miast
O relatywizm mi chodzi - 2.5 mld w 2005 to wcale niekoniecznie jest mnie niz 6 mld w 2015.
Inna sprawa, ze gdyby wtedy pozyczono miliard, to mogl by byc juz dawno splacony ... choc w zlym scenariuszu mogloby i miasto zbankrutowac :-)
A zadluzenie miasta latwo ukryc w spolkach miejskich.
J.
15 |
Data: Grudzien 22 2015 13:47:56 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: ZIWK |
W dniu 2015-12-22 o 11:38, Czesław Wi¶niak pisze:
"Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co
cytujesz jakiego¶ debila?
Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
chciało to budowaæ? Kradn±c resztê z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
Sk±de¶ te drobne na wypłaty "zysków" w kopalniach, interwencyjne zakupy kolejnych milionów ton wêgla i inne drobiazgi musz± wzi±æ - padło na drogi :(
Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie
buduj±, a kasê przeznacz± tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już
jest jaka¶ umowa z UE na dotacje?
Zrobi± polski patent 1+0+1 - czyli 2 pasy i szerokie pobocze miêdzy nimi poprzedzielane wysepkami co 50m...
16 |
Data: Grudzien 22 2015 12:05:13 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: yabba |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomoĆci
Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%85%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrastruktury/ar-BBnOgcw
"Czy uda siÄ zrealizowaÄ plan poprzedniego rzÄ
du i wydaÄ na drogi prawie 200 mld zł?
Konieczna bÄdzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł, a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminowaÄ niektóre inwestycje, by zmieĆciÄ siÄ w niższej kwocie. ZadaliĆmy takie pytanie i doszliĆmy do wniosku, że nie. Musimy szukaÄ oszczÄdnoĆci przy budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można obniżaÄ koszty, zmieniajÄ
c technologiÄ, przez zmniejszenie skali przedsiÄwziÄcia czy zmianÄ procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja ustawy â Prawo zamówieĆ publicznych. To także oznacza oszczÄdnoĆci.
-Ale niemożliwe sÄ
oszczÄdnoĆci, które pokryjÄ
brakujÄ
ce 90 mld zł.
-Ja tego nie twierdzÄ, choÄ znajdziemy oszczÄdnoĆci, które sporo tych inwestycji pozwolÄ
ocaliÄ. W tym celu musimy ustaliÄ priorytety.
-A jakie one bÄdÄ
?
-Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. DokoĆczenie głównych arterii i inwestycje drogowe niezbÄdne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania gospodarki. JeĆli mamy planowaÄ drogi, to patrzymy, jak bardzo majÄ
byÄ obciÄ
żone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla danej inwestycji w regionie. Bo z przykroĆciÄ
stwierdzam, że czÄsto do tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorzÄ
dowców, o czym paĆstwo zresztÄ
pisali. Na przykład droga obciÄ
żana przejazdem 3,5 tys. pojazdów w ciÄ
gu doby doczekała siÄ przebudowy, a taka, po której jeŒdzi 18 tys., nie może siÄ jej doczekaÄ. [...]
-JeĆli z analizy bÄdzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można zbudowaÄ drogÄ dwa plus jeden, to koszty spadnÄ
o połowÄ. To model realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5â10 km dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to siÄ zmienia - mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele lepsza, a czasem wrecz gorsza.
DużÄ
poprawÄ w jeŒdzie daje to, że droga omija miejscowoĆci, nie ma skrzyżowaĆ ze Ćwiatłami, przejæ dla pieszych. Można budowaÄ jeden pas, a drugi dołożyÄ za kilka lat.
--
Pozdrawiam,
yabba
17 |
Data: Grudzien 22 2015 13:14:09 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: J.F. |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomoĆci grup Użytkownik "J.F." napisał w wiadomoĆci
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele lepsza, a czasem wrecz gorsza.
DużÄ
poprawÄ w jeŒdzie daje to, że droga omija miejscowoĆci, nie ma skrzyżowaĆ ze Ćwiatłami, przejæ dla pieszych.
Alez sa - przeciez piesi musza jakos przejsc.
Owszem - mniej ich, 90/70 obowiazuje itp.
Można budowaÄ jeden pas, a drugi dołożyÄ za kilka lat.
Nie bardzo. Jesli w planach jest ekspresowka o dwoch jezdniach, to jak na niej zrobic 3 pasy ?
No chyba, ze najpierw zrobimy jedna jezdnie, na szerokosc dwa pasy+pobocze, pobocza chwilowo wymalowanego nie bedzie, tylko 3 pasy ruchu, a druga jezdnia w przyszlosci.
Dalej - bedzie uklad 2+1, to zapewne bedzie ciagla linia je oddzielajaca. Nie daj Bog wpakowac sie za jakis traktor na 10km.
Teoretycznie moze byc linia przerywana ... ale czy KRBRD dopusci ?
Poza tym praktyka dowodzi, ze zaraz srodkowy pas przeznacza na lewoskret, a reszte zakreskuja :-)
J.
18 |
Data: Grudzien 23 2015 13:05:09 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: ddddddddd |
W dniu 2015-12-22 o 13:14, J.F. pisze:
Dalej - bedzie uklad 2+1, to zapewne bedzie ciagla linia je
oddzielajaca.
ale dlaczego ciÄ
gła? jakoĆ w innych krajach żyjÄ
z 2+1 i możliwoĆciÄ
wyprzedzania "pod prÄ
d" (a ja wiem gdzie to widziałem? w Czechach?)
--
Pozdrawiam
Ćukasz
19 |
Data: Grudzien 23 2015 13:50:26 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: J.F. |
Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomoĆci grup W dniu 2015-12-22 o 13:14, J.F. pisze:
Dalej - bedzie uklad 2+1, to zapewne bedzie ciagla linia je
oddzielajaca.
ale dlaczego ciÄ
gła? jakoĆ w innych krajach żyjÄ
z 2+1 i możliwoĆciÄ
wyprzedzania "pod prÄ
d" (a ja wiem gdzie to widziałem? w Czechach?)
Mogles zobaczyc i w Polsce. na DK8 np przed Zabkowicami.
ale juz nie zobaczysz
Bo to niebezpieczne bylo, wiec przemalowali.
Po prawdzie - troche niebezpieczne bylo, jaka w praktyce tam byla wypadkowosc to sam jestem ciekaw ... czarnego punktu chyba sie nie dorobila.
Przy okazji przemalowano droge mocniej i z ladnego kawalka do wyprzedzania zrobiono dwa krotkie.
Wiec taki los czeka trzypasmowki ... chyba ze nowa wladza wyp* stara KRBRD ...
J.
20 |
Data: Grudzien 26 2015 10:44:18 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: TM |
W dniu 2015-12-22 o 12:05, yabba pisze:
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomoĆci
Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%85%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrastruktury/ar-BBnOgcw "Czy uda siÄ zrealizowaÄ plan poprzedniego rzÄ
du i wydaÄ na drogi prawie 200 mld zł?
Konieczna bÄdzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł, a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminowaÄ niektóre inwestycje, by zmieĆciÄ siÄ w niższej kwocie. ZadaliĆmy takie pytanie i doszliĆmy do wniosku, że nie. Musimy szukaÄ oszczÄdnoĆci przy budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można obniżaÄ koszty, zmieniajÄ
c technologiÄ, przez zmniejszenie skali przedsiÄwziÄcia czy zmianÄ procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja ustawy â Prawo zamówieĆ publicznych. To także oznacza oszczÄdnoĆci.
-Ale niemożliwe sÄ
oszczÄdnoĆci, które pokryjÄ
brakujÄ
ce 90 mld zł.
-Ja tego nie twierdzÄ, choÄ znajdziemy oszczÄdnoĆci, które sporo tych inwestycji pozwolÄ
ocaliÄ. W tym celu musimy ustaliÄ priorytety.
-A jakie one bÄdÄ
?
-Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. DokoĆczenie głównych arterii i inwestycje drogowe niezbÄdne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania gospodarki. JeĆli mamy planowaÄ drogi, to patrzymy, jak bardzo majÄ
byÄ obciÄ
żone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla danej inwestycji w regionie. Bo z przykroĆciÄ
stwierdzam, że czÄsto do tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorzÄ
dowców, o czym paĆstwo zresztÄ
pisali. Na przykład droga obciÄ
żana przejazdem 3,5 tys. pojazdów w ciÄ
gu doby doczekała siÄ przebudowy, a taka, po której jeŒdzi 18 tys., nie może siÄ jej doczekaÄ. [...]
-JeĆli z analizy bÄdzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można zbudowaÄ drogÄ dwa plus jeden, to koszty spadnÄ
o połowÄ. To model realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5â10 km dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to siÄ zmienia - mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele lepsza, a czasem wrecz gorsza.
DużÄ
poprawÄ w jeŒdzie daje to, że droga omija miejscowoĆci, nie ma skrzyżowaĆ ze Ćwiatłami, przejæ dla pieszych. Można budowaÄ jeden pas, a drugi dołożyÄ za kilka lat.
Jasne, to typowo polskie myĆlenie. jakoĆ to bÄdzie ... za 50 lat.
21 |
Data: Grudzien 28 2015 14:40:35 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: yabba |
Użytkownik "TM" napisał w wiadomoĆci
W dniu 2015-12-22 o 12:05, yabba pisze:
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomoĆci
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele lepsza, a czasem wrecz gorsza.
DużÄ
poprawÄ w jeŒdzie daje to, że droga omija miejscowoĆci, nie ma skrzyżowaĆ ze Ćwiatłami, przejæ dla pieszych. Można budowaÄ jeden pas, a drugi dołożyÄ za kilka lat.
Jasne, to typowo polskie myĆlenie. jakoĆ to bÄdzie ... za 50 lat.
Typowo polskie marudzenie. Sam nic lepszego nei zaproponujesz przy ograniczonych funduszach, tylko krytykujesz.
--
Pozdrawiam,
yabba
22 |
Data: Grudzien 28 2015 17:09:27 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: Cavallino |
W dniu 28.12.2015 o 14:40, yabba pisze:
Użytkownik "TM" napisał w wiadomoĆci
W dniu 2015-12-22 o 12:05, yabba pisze:
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomoĆci
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac -
niewiele lepsza, a czasem wrecz gorsza.
DużÄ
poprawÄ w jeŒdzie daje to, że droga omija miejscowoĆci, nie ma
skrzyżowaĆ ze Ćwiatłami, przejæ dla pieszych. Można budowaÄ jeden
pas, a drugi dołożyÄ za kilka lat.
Jasne, to typowo polskie myĆlenie. jakoĆ to bÄdzie ... za 50 lat.
Typowo polskie marudzenie. Sam nic lepszego nei zaproponujesz przy
ograniczonych funduszach, tylko krytykujesz.
W sensie, że to co zaproponowano było lepsze?
Od czego niby?
Na drogÄ 2+1 to można przerabiaÄ istniejÄ
ce szerokie drogi z ogromnymi poboczami ZAMIAST budowaÄ na ich Ćrodku wyłÄ
czone z ruchu wysepki, który to kretynizm obecnie wykonuje siÄ nagminnie i gdzie siÄ da.
Ale budowanie od nowa czegoĆ takiego kompletnie mija siÄ z celem, już lepiej zwykłe 2+2, nawet niekoniecznie w pełni ekspresowe i z wÄ
skimi pasami.
23 |
Data: Grudzien 28 2015 18:06:28 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: yabba |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomoĆci
W dniu 28.12.2015 o 14:40, yabba pisze:
Użytkownik "TM" napisał w wiadomoĆci
W dniu 2015-12-22 o 12:05, yabba pisze:
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomoĆci
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac -
niewiele lepsza, a czasem wrecz gorsza.
DużÄ
poprawÄ w jeŒdzie daje to, że droga omija miejscowoĆci, nie ma
skrzyżowaĆ ze Ćwiatłami, przejæ dla pieszych. Można budowaÄ jeden
pas, a drugi dołożyÄ za kilka lat.
Jasne, to typowo polskie myĆlenie. jakoĆ to bÄdzie ... za 50 lat.
Typowo polskie marudzenie. Sam nic lepszego nei zaproponujesz przy
ograniczonych funduszach, tylko krytykujesz.
W sensie, że to co zaproponowano było lepsze?
Od czego niby?
Na drogÄ 2+1 to można przerabiaÄ istniejÄ
ce szerokie drogi z ogromnymi
poboczami ZAMIAST budowaÄ na ich Ćrodku wyłÄ
czone z ruchu wysepki, który
to kretynizm obecnie wykonuje siÄ nagminnie i gdzie siÄ da.
Te wysepki to pełny kretynizm. Po co kłaæ szeroki asfalt, a potem nie pozwalaÄ po nim jeŒdziÄ?
Ale budowanie od nowa czegoĆ takiego kompletnie mija siÄ z celem, już
lepiej zwykłe 2+2, nawet niekoniecznie w pełni ekspresowe i z wÄ
skimi
pasami.
JeĆli mamy tylko 2/3 funduszy na budowÄ drogi, to proponujÄ zbudowaÄ
ekspresówkÄ 2+2, ale etapami. Wszystkie wiadukty, mosty, wykupywanie ziemi i skrzyżowania zrobiÄ pod pełne 2+2. PołożyÄ tylko jednÄ
nitkÄ asfaltu i puĆciÄ ruch w dwie strony. Za 2 lub 3 lub 5 lat położyÄ druga nitkÄ asfaltu i uruchomiÄ pełne 2+2.
--
Pozdrawiam,
yabba
24 |
Data: Grudzien 28 2015 20:54:08 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: Cavallino |
W dniu 28.12.2015 o 18:06, yabba pisze:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomoĆci
W dniu 28.12.2015 o 14:40, yabba pisze:
Użytkownik "TM" napisał w wiadomoĆci
W dniu 2015-12-22 o 12:05, yabba pisze:
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomoĆci
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac -
niewiele lepsza, a czasem wrecz gorsza.
DużÄ
poprawÄ w jeŒdzie daje to, że droga omija miejscowoĆci, nie ma
skrzyżowaĆ ze Ćwiatłami, przejæ dla pieszych. Można budowaÄ jeden
pas, a drugi dołożyÄ za kilka lat.
Jasne, to typowo polskie myĆlenie. jakoĆ to bÄdzie ... za 50 lat.
Typowo polskie marudzenie. Sam nic lepszego nei zaproponujesz przy
ograniczonych funduszach, tylko krytykujesz.
W sensie, że to co zaproponowano było lepsze?
Od czego niby?
Na drogÄ 2+1 to można przerabiaÄ istniejÄ
ce szerokie drogi z ogromnymi
poboczami ZAMIAST budowaÄ na ich Ćrodku wyłÄ
czone z ruchu wysepki, który
to kretynizm obecnie wykonuje siÄ nagminnie i gdzie siÄ da.
Te wysepki to pełny kretynizm. Po co kłaæ szeroki asfalt, a potem nie
pozwalaÄ po nim jeŒdziÄ?
Ale budowanie od nowa czegoĆ takiego kompletnie mija siÄ z celem, już
lepiej zwykłe 2+2, nawet niekoniecznie w pełni ekspresowe i z wÄ
skimi
pasami.
JeĆli mamy tylko 2/3 funduszy na budowÄ drogi, to proponujÄ zbudowaÄ
ekspresówkÄ 2+2, ale etapami. Wszystkie wiadukty, mosty, wykupywanie
ziemi i skrzyżowania zrobiÄ pod pełne 2+2. PołożyÄ tylko jednÄ
nitkÄ
asfaltu i puĆciÄ ruch w dwie strony. Za 2 lub 3 lub 5 lat położyÄ druga
nitkÄ asfaltu i uruchomiÄ pełne 2+2.
A ja właĆnie inaczej - najpierw zrobiÄ SZEROKÄ jednÄ
nitkÄ i zrobiÄ tam 2*2 pasy, bez poboczy
Po czasie dobudowaÄ drugÄ
nitkÄ i na obu nitkach po 2 szerokie pasy z poboczem.
25 |
Data: Grudzien 28 2015 23:32:56 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: re |
Użytkownik "yabba"
....
JeĆli mamy tylko 2/3 funduszy na budowÄ drogi, to proponujÄ zbudowaÄ
ekspresówkÄ 2+2, ale etapami. Wszystkie wiadukty, mosty, wykupywanie ziemi i
skrzyżowania zrobiÄ pod pełne 2+2. PołożyÄ tylko jednÄ
nitkÄ asfaltu i
puĆciÄ ruch w dwie strony. Za 2 lub 3 lub 5 lat położyÄ druga nitkÄ asfaltu
i uruchomiÄ pełne 2+2.
-- -
Eee yyy... http://niusy.pl/9m4
Jeden z postulatów Kanadyjskiej Partii Nosorożców:
"wprowadzenia ruchu lewostronnego â w rozłożeniu przez piÄÄ lat na poszczególne etapy: najpierw tylko samochody ciÄżarowe, nastÄpnie autobusy, a na koĆcu samochody osobowe i rowery"
26 |
Data: Grudzien 26 2015 10:44:33 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: TM |
W dniu 2015-12-22 o 12:05, yabba pisze:
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomoĆci
Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%85%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrastruktury/ar-BBnOgcw "Czy uda siÄ zrealizowaÄ plan poprzedniego rzÄ
du i wydaÄ na drogi prawie 200 mld zł?
Konieczna bÄdzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł, a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminowaÄ niektóre inwestycje, by zmieĆciÄ siÄ w niższej kwocie. ZadaliĆmy takie pytanie i doszliĆmy do wniosku, że nie. Musimy szukaÄ oszczÄdnoĆci przy budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można obniżaÄ koszty, zmieniajÄ
c technologiÄ, przez zmniejszenie skali przedsiÄwziÄcia czy zmianÄ procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja ustawy â Prawo zamówieĆ publicznych. To także oznacza oszczÄdnoĆci.
-Ale niemożliwe sÄ
oszczÄdnoĆci, które pokryjÄ
brakujÄ
ce 90 mld zł.
-Ja tego nie twierdzÄ, choÄ znajdziemy oszczÄdnoĆci, które sporo tych inwestycji pozwolÄ
ocaliÄ. W tym celu musimy ustaliÄ priorytety.
-A jakie one bÄdÄ
?
-Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. DokoĆczenie głównych arterii i inwestycje drogowe niezbÄdne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania gospodarki. JeĆli mamy planowaÄ drogi, to patrzymy, jak bardzo majÄ
byÄ obciÄ
żone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla danej inwestycji w regionie. Bo z przykroĆciÄ
stwierdzam, że czÄsto do tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorzÄ
dowców, o czym paĆstwo zresztÄ
pisali. Na przykład droga obciÄ
żana przejazdem 3,5 tys. pojazdów w ciÄ
gu doby doczekała siÄ przebudowy, a taka, po której jeŒdzi 18 tys., nie może siÄ jej doczekaÄ. [...]
-JeĆli z analizy bÄdzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można zbudowaÄ drogÄ dwa plus jeden, to koszty spadnÄ
o połowÄ. To model realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5â10 km dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to siÄ zmienia - mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele lepsza, a czasem wrecz gorsza.
DużÄ
poprawÄ w jeŒdzie daje to, że droga omija miejscowoĆci, nie ma skrzyżowaĆ ze Ćwiatłami, przejæ dla pieszych. Można budowaÄ jeden pas, a drugi dołożyÄ za kilka lat.
Jasne, to typowo polskie myĆlenie. jakoĆ to bÄdzie ... za 50 lat.
27 |
Data: Grudzien 26 2015 10:45:15 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: TM |
W dniu 2015-12-22 o 12:05, yabba pisze:
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomoĆci
Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%85%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrastruktury/ar-BBnOgcw "Czy uda siÄ zrealizowaÄ plan poprzedniego rzÄ
du i wydaÄ na drogi prawie 200 mld zł?
Konieczna bÄdzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł, a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminowaÄ niektóre inwestycje, by zmieĆciÄ siÄ w niższej kwocie. ZadaliĆmy takie pytanie i doszliĆmy do wniosku, że nie. Musimy szukaÄ oszczÄdnoĆci przy budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można obniżaÄ koszty, zmieniajÄ
c technologiÄ, przez zmniejszenie skali przedsiÄwziÄcia czy zmianÄ procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja ustawy â Prawo zamówieĆ publicznych. To także oznacza oszczÄdnoĆci.
-Ale niemożliwe sÄ
oszczÄdnoĆci, które pokryjÄ
brakujÄ
ce 90 mld zł.
-Ja tego nie twierdzÄ, choÄ znajdziemy oszczÄdnoĆci, które sporo tych inwestycji pozwolÄ
ocaliÄ. W tym celu musimy ustaliÄ priorytety.
-A jakie one bÄdÄ
?
-Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. DokoĆczenie głównych arterii i inwestycje drogowe niezbÄdne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania gospodarki. JeĆli mamy planowaÄ drogi, to patrzymy, jak bardzo majÄ
byÄ obciÄ
żone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla danej inwestycji w regionie. Bo z przykroĆciÄ
stwierdzam, że czÄsto do tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorzÄ
dowców, o czym paĆstwo zresztÄ
pisali. Na przykład droga obciÄ
żana przejazdem 3,5 tys. pojazdów w ciÄ
gu doby doczekała siÄ przebudowy, a taka, po której jeŒdzi 18 tys., nie może siÄ jej doczekaÄ. [...]
-JeĆli z analizy bÄdzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można zbudowaÄ drogÄ dwa plus jeden, to koszty spadnÄ
o połowÄ. To model realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5â10 km dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to siÄ zmienia - mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele lepsza, a czasem wrecz gorsza.
DużÄ
poprawÄ w jeŒdzie daje to, że droga omija miejscowoĆci, nie ma skrzyżowaĆ ze Ćwiatłami, przejæ dla pieszych. Można budowaÄ jeden pas, a drugi dołożyÄ za kilka lat.
Jasne, to typowo polskie myĆlenie. jakoĆ to bÄdzie ... za 50 lat.
28 |
Data: Grudzien 26 2015 21:07:04 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: janusz_k |
Jasne, to typowo polskie myĆlenie. jakoĆ to bÄdzie ... za 50 lat.
Enter ci siÄ zaciÄ
ł że wysłałeĆ posta 3 razy?
--
Pozdr
Janusz_K
29 |
Data: Grudzien 22 2015 15:21:35 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: J.F. |
P.S. I po promocji na A1
http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/koniec-autostradowej-promocji-pis-nie-otworzy-bramek-kierowcom/ar-BBnOfq1
"Andrzej Adamczyk twierdzi, że decyzja poprzedniego rzÄ
du o podnoszeniu bramek w wakacyjnych szczytach komunikacyjnych była błÄdem. - PamiÄtam, jak rok temu jechałem autostradÄ
A4, gdy w radiu usłyszałem, że za chwilÄ zostanÄ
podniesione szlabany na A1, a ja stałem w tymczasie 40 minut w korku właĆnie przed bramkami. A przecież sÄ
zapisy w umowie o odpowiedzialnoĆci koncesjonariusza za rozładowanie zatorów - mówi minister. Zapytany wprost, czy szlabany bÄdÄ
jeszcze otwierane, odpowiada: - Nie chciałbym byÄtym, który wyda takie polecenie.
Na pokrycie zmniejszonych wpływówdo Krajowego Funduszu Drogowego, w zwiÄ
zku z niepobieraniem opłat za przejazdA1 GdaĆsk-ToruĆ, wykorzystano Ćrodki z ogólnej rezerwy budżetowej - w 2014 r.ok. 11,8 mln zł, a w 2015 r. ok. 26,8 mln zł (kwoty netto). "
Tak prawde mowiac ... faktycznie nie powinno byc wydawane polecenie.
Powinno byc stale prawo, ze kolejka nie moze przekroczyc 3 minut :-)
"Zadowolenia z tych zapowiedzi nie kryjeoperator systemu e-myta (viaTOLL), firma Kapsch. - Od lat staraliĆmy siÄuzmysłowiÄ rzÄ
dzÄ
cym, że jedynym rozwiÄ
zaniem problemu korków na polskich autostradach jestzastÄ
pienie archaicznych bramek poborem elektronicznym - mówi KrzysztofGorzkowski z Kapscha.
Nie jest zresztÄ
tajemnicÄ
, że dÄ
żeniedo powszechnych opłat elektronicznych - czego przejawem może byÄ decyzja o nieotwieraniu szlabanów - jest na rÄkÄ Kapschowi. Kilka miesiÄcy temu spółkawypuĆciła na rynek aż 150 tys. urzÄ
dzeĆ pokładowych dla samochodów osobowych wpromocyjnej cenie, liczÄ
c, że dziÄki takiemu posuniÄciu umocni swojÄ
pozycjÄ rynkowÄ
(a w 2018 r. Kapschowi koĆczy siÄ umowa operatorska na systeme-myta i konieczny bÄdzie nowy przetarg). Jak nieoficjalnie ustaliliĆmy, do tejpory sprzedało siÄ zaledwie ok. 40 tys. urzÄ
dzeĆ z promocyjnej puli. "
.... a przy okazji bedzie mozna opodatkowac i ekspresowki :-)
J.
30 |
Data: Grudzien 22 2015 20:56:56 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: Jacek |
W dniu 2015-12-22 o 11:08, J.F. pisze:
-JeĆli z analizy bÄdzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
zbudowaÄ drogÄ dwa plus jeden, to koszty spadnÄ
o połowÄ. To model
realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5â10 km
dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to siÄ zmienia - mówi
Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
Przejechałem SkandynawiÄ wzdłuż i wszerz i faktycznie jeŒdzi siÄ u nich fajnie. Jeden tylko drobiazg. Szwecja, Finlandia i Norwegia majÄ
każde z osobna powierzchniÄ zbliżonÄ
do Polski, ALE ludzi w Szwecji jest trochÄ ponad 7 mln, w Norwegii i Finlandii coĆ koło 4 mln.
Taka "malutka" różnica".
Jacek
31 |
Data: Grudzien 22 2015 21:26:22 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: J.F. |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomoĆci grup
W dniu 2015-12-22 o 11:08, J.F. pisze:
-JeĆli z analizy bÄdzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
zbudowaÄ drogÄ dwa plus jeden, to koszty spadnÄ
o połowÄ. To model
realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5â10 km
dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to siÄ zmienia - mówi
Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
Przejechałem SkandynawiÄ wzdłuż i wszerz i faktycznie jeŒdzi siÄ u nich fajnie.
Hm, 100km/h po autostradzie ... mam inne poczucie fajnosci :-)
A tych autostrad to zdaje sie nie ma u nich zbyt duzo.
Jeden tylko drobiazg. Szwecja, Finlandia i Norwegia majÄ
każde z osobna powierzchniÄ zbliżonÄ
do Polski, ALE ludzi w Szwecji jest trochÄ ponad 7 mln, w Norwegii i Finlandii coĆ koło 4 mln.
Taka "malutka" różnica".
Otoz to.
A jaka tam szansa spotkania traktora, ktory zablokuje ten jeden pas przez 10 km ?
J.
32 |
Data: Grudzien 22 2015 21:33:34 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: CzesĆaw WiĆniak |
W dniu 22.12.2015 o 21:26, J.F. pisze:
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomoĆci grup
W dniu 2015-12-22 o 11:08, J.F. pisze:
-JeĆli z analizy bÄdzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
zbudowaÄ drogÄ dwa plus jeden, to koszty spadnÄ
o połowÄ. To model
realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5â10 km
dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to siÄ zmienia - mówi
Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
Przejechałem SkandynawiÄ wzdłuż i wszerz i faktycznie jeŒdzi siÄ u
nich fajnie.
Hm, 100km/h po autostradzie ... mam inne poczucie fajnosci :-)
A tych autostrad to zdaje sie nie ma u nich zbyt duzo.
A po co im wiÄcej? Po autostradzie 120, z N na S i odwrotnie lataja samolotami ;)
Jeden tylko drobiazg. Szwecja, Finlandia i Norwegia majÄ
każde z
osobna powierzchniÄ zbliżonÄ
do Polski, ALE ludzi w Szwecji jest
trochÄ ponad 7 mln, w Norwegii i Finlandii coĆ koło 4 mln.
Taka "malutka" różnica".
Otoz to.
A jaka tam szansa spotkania traktora, ktory zablokuje ten jeden pas
przez 10 km ?
Na ekspresowce to i w PL jest mała szansa.
33 |
Data: Grudzien 25 2015 23:17:07 | Temat: Re: nowy minister nowe drogi | Autor: |
On Tue, 22 Dec 2015 21:33:34 +0100, Czesław Wi¶niak
wrote:
Na ekspresowce to i w PL jest mała szansa.
Na ekspresówce w PL to i rowerzyste spotkaæ można.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |