Grupy dyskusyjne   »   nowy opel astra calssic i już problem

nowy opel astra calssic i już problem



1 Data: Styczen 20 2008 12:09:43
Temat: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: b_pawel 

Witam,
niedawno pisałem posta z 10.01 "Mały, nowy diesel dla ojca co wybrać?"
już wybraliśmy i samochód kupiony
Opel Astra classic (II) 1,7 ctdi, dostaliśmy niezły upust więc różnica między corsą (podst wyposażenie) a astrą z klimą wyszła 2 tys zł
Niby dobrze ale..
samochód sam odbierałem i po przejechaniu dosłownie kilkunastu km coś zaczęło kopcić z pod maski, stanąłem otworzyłem i zapach taki jak w świeżo pomalowanym pomieszczeniu z dodatkiem jakiś smarów, pomyślałem nowy samochód więc pewnie wszystko musi się dotrzeć "wypalić" itp. Jednak po dalszej jeździe zapach ten wpadał do kabiny i aby w ogóle wytrzymać trzeba było otworzyć szybę. Jak już ojcu przyprowadziłem samochód, gdy postał na podwórku godzinkę okazało się że pod autem jest kilkanaście kropli oleju/ ropy.
Teraz pytanie czy to normalne i po prostu w nowych dieslach tak ma być i po tygodniu wszystko minie, czy już w poniedziałek wyruszać do serwisu i walczyć o swoje prawa ?

Pozdrawiam
Paweł



2 Data: Styczen 20 2008 12:53:04
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: rudy 


Ja juz sam nie wiem po przeczytaniu Twojej wiadomosci czy traktowac cala
sytuacje jako "trollowanie" czy raczej jako prawdziwy stan. Tak wiec wyciek
o ktorym mowa wyglada jakby wyciek nastepowal wprost na kolektor wylotowy
stad dym. Moze sprawdz dokladnie skad leci olej, poniewaz moze sie zaraz
okazac ze miske masz pusta.

Q>

3 Data: Styczen 20 2008 12:54:23
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: rudy 

oj przepraszam - chodzi o napedowy olej - w takim razie sprawdz czy nie ma
wycieku w rejonie filtra paliwa

Q>

4 Data: Styczen 20 2008 12:59:45
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: LUKY 

b_pawel pisze:

Opel Astra classic (II) 1,7 ctdi, dostaliśmy niezły upust więc różnica między corsą (podst wyposażenie) a astrą z klimą wyszła 2 tys zł

Z ciekawości ile ostatecznie kosztawała ta Astra 1,7CDTI z klimą? :)

5 Data: Styczen 20 2008 18:40:41
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: b_pawel 


Użytkownik "LUKY"  napisał w wiadomości

b_pawel pisze:
Opel Astra classic (II) 1,7 ctdi, dostaliśmy niezły upust więc różnica między corsą (podst wyposażenie) a astrą z klimą wyszła 2 tys zł

Z ciekawości ile ostatecznie kosztawała ta Astra 1,7CDTI z klimą? :)

49 tys zł

6 Data: Styczen 20 2008 13:53:40
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: PeJot - Krk 

[...]

Niby dobrze ale..
samochód sam odbierałem i po przejechaniu dosłownie kilkunastu km coś zaczęło kopcić z pod maski, stanąłem otworzyłem i zapach taki jak w świeżo pomalowanym pomieszczeniu z dodatkiem jakiś smarów, pomyślałem nowy samochód więc pewnie wszystko musi się dotrzeć "wypalić" itp. Jednak po dalszej jeździe zapach ten wpadał do kabiny i aby w ogóle wytrzymać trzeba było otworzyć szybę. Jak już ojcu przyprowadziłem samochód, gdy postał na podwórku godzinkę okazało się że pod autem jest kilkanaście kropli oleju/ ropy.
Teraz pytanie czy to normalne i po prostu w nowych dieslach tak ma być i po
                                                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
tygodniu wszystko minie, czy już w poniedziałek wyruszać do serwisu i walczyć o swoje prawa ?

LOL!

7 Data: Styczen 20 2008 14:07:17
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Wojtek 


Użytkownik "b_pawel"  napisał w wiadomości

czy już w poniedziałek wyruszać do serwisu i walczyć o swoje prawa ?

Bezwzględnie tak !

Pozdrawiam
Wojtek

8 Data: Styczen 20 2008 15:21:15
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-20 14:07, *Wojtek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Użytkownik "b_pawel"  napisał w wiadomości

czy już w poniedziałek wyruszać do serwisu i walczyć o swoje prawa ?

Bezwzględnie tak !


Oj nie straszcie chłopaka :)
Zapewne pierwszy nowy samochód i stąd panika :), bo na 99% to nic innego jak "wypalające" się fabryczne smary, którym pokryte są nowe części i ewentualnie wosk, którego nałożono troszkę za dużo :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

9 Data: Styczen 20 2008 15:44:58
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Wojtek 


Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości
news:fmvloa$sm5

Oj nie straszcie chłopaka :)
Zapewne pierwszy nowy samochód i stąd panika :), bo na 99% to nic innego
jak "wypalające" się fabryczne smary, którym pokryte są nowe części i
ewentualnie wosk, którego nałożono troszkę za dużo :)


Prawdopodobnie jest tak jak napisałeś, ale cytuję:
 "gdy postał na
podwórku godzinkę okazało się że pod autem jest kilkanaście kropli oleju/
ropy."

I z tego powodu jutro zaraz po otwarciu bym się meldował w serwisie.

Pozdrawiam
Wojtek

10 Data: Styczen 20 2008 16:45:42
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

Wojtek wrote:


Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w
wiadomości news:fmvloa$sm5

Oj nie straszcie chłopaka :)
Zapewne pierwszy nowy samochód i stąd panika :), bo na 99% to nic innego
jak "wypalające" się fabryczne smary, którym pokryte są nowe części i
ewentualnie wosk, którego nałożono troszkę za dużo :)


Prawdopodobnie jest tak jak napisałeś, ale cytuję:
 "gdy postał na
podwórku godzinkę okazało się że pod autem jest kilkanaście kropli oleju/
ropy."

I z tego powodu jutro zaraz po otwarciu bym się meldował w serwisie.

Też polecam wizytę w serwisie, ale raczej nie "z mordą", bo mogą mieć
chłopaki niezły ubaw, a Tobie będzie głupio :-)

--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz

11 Data: Styczen 20 2008 16:11:38
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: rudy 


zawsze mozna sprawdzic spalanie :-)0 heh

Michal

12 Data: Styczen 20 2008 16:43:09
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: staszek 

ewentualnie wosk, którego nałożono troszkę za dużo :)

wosk w silniku?

13 Data: Styczen 20 2008 18:49:54
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-20 16:43, *staszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

ewentualnie wosk, którego nałożono troszkę za dużo :)

wosk w silniku?

Skąd ten pomysł? w profilach maski oczywiście.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

14 Data: Styczen 20 2008 19:25:25
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: staszek 

Skąd ten pomysł? w profilach maski oczywiście.

a tam skad znowu ?

15 Data: Styczen 20 2008 20:26:18
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-20 19:25, *staszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Skąd ten pomysł? w profilach maski oczywiście.

a tam skad znowu ?

Z pistoletów do nakładania wosku oczywiście

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

16 Data: Styczen 20 2008 21:26:54
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: staszek 

Z pistoletów do nakładania wosku oczywiście

nie wiem o czym piszesz. kto ten woski naklada i w dodatku pistoletem ?

17 Data: Styczen 20 2008 21:52:04
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-20 21:26, *staszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Z pistoletów do nakładania wosku oczywiście

nie wiem o czym piszesz. kto ten woski naklada i w dodatku pistoletem ?

Da się zauważyć :-P
Nakłada go człowiek lub maszyna.

Pozdrawiam - MIrek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

18 Data: Styczen 20 2008 21:55:58
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: staszek 

Da się zauważyć :-P

da sie zauwazyc ale cos innego

Nakłada go człowiek lub maszyna.

gdzie, jaki czlowiek i co to za "wosk" ?

19 Data: Styczen 20 2008 22:05:28
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-20 21:55, *staszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Da się zauważyć :-P

da sie zauwazyc ale cos innego

A ja taki grzeczny byłem...

Nakłada go człowiek lub maszyna.

gdzie, jaki czlowiek i co to za "wosk" ?

W profile zamknięte lub (bo pytanie nieprecyzyjne) w fabryce.
Człowiek jest najczęściej biały, ale Murzyni Latynosi i Azjaci też się zdarzają.
Wosk... hmmm jak by Ci napisać to taki wosk do zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych - dlaczego trzeba je zabezpieczać, i dlaczego mają otwory (mimo nazwy), z których ten wosk może wyciekać to już praca domowa dla Ciebie.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

20 Data: Styczen 21 2008 05:50:12
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: staszek 

A ja taki grzeczny byłem...

???

W profile zamknięte lub (bo pytanie nieprecyzyjne) w fabryce.
Człowiek jest najczęściej biały, ale Murzyni Latynosi i Azjaci też się
zdarzają.
Wosk... hmmm jak by Ci napisać to taki wosk do zabezpieczenia
antykorozyjnego profili zamkniętych - dlaczego trzeba je zabezpieczać, i
dlaczego mają otwory (mimo nazwy), z których ten wosk może wyciekać to już
praca domowa dla Ciebie.

to ty chyba sobie nie wyobrazasz

a) ilosci tego 'wosku' zeby splywal, czy parowal
b) temperatury jaka musi temu towarzyszyc

21 Data: Styczen 21 2008 08:12:18
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-21 05:50,  *staszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
....

Wosk... hmmm jak by Ci napisać to taki wosk do zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych - dlaczego trzeba je zabezpieczać, i dlaczego mają otwory (mimo nazwy), z których ten wosk może wyciekać to już praca domowa dla Ciebie.

to ty chyba sobie nie wyobrazasz

Nie, nie wyobrażam - widzę to na własne oczy dosyć często przechadzając się po wydziale montażu fabryki GMMP (dawniej Opel Polska) w Gliwicach

a) ilosci tego 'wosku' zeby splywal, czy parowal

Parować to może rozpuszczalnik z niego zaraz po natryśnięciu, a nie wosk, którego wcale nie musi być specjalnie dużo, żeby wyciekł (aczkolwiek większa ilość w tym pomaga). Właśnie podczas pierwszych kilkunastu minut po nałożeniu zdarza się, że pewna część tego wosku wycieknie z profili, a że jest on nakładany także na maskę to część z tego trafia na silnik i kolektor.

b) temperatury jaka musi temu towarzyszyc

Wosk staje się plastyczny nawet w czasie słonecznej pogody w lecie - przy zbyt obfitej aplikacji zdarza się, że wycieka np z drzwi ma progi samochodu.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

22 Data: Styczen 21 2008 08:39:49
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: staszek 

Właśnie podczas pierwszych kilkunastu minut po nałożeniu zdarza się, że
pewna część tego wosku

czyli wg ciebie autor watku kupil auto w fabryce, prosto z linni
produkcyjnej


b) temperatury jaka musi temu towarzyszyc

Wosk staje się plastyczny nawet w czasie słonecznej pogody w lecie - przy
zbyt obfitej aplikacji zdarza się, że wycieka np z drzwi ma progi
samochodu.

tak i cieknie sobie pod auto robiac mala kaluze

23 Data: Styczen 21 2008 08:50:21
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-21 08:39,  *staszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Właśnie podczas pierwszych kilkunastu minut po nałożeniu zdarza się, że pewna część tego wosku

czyli wg ciebie autor watku kupil auto w fabryce, prosto z linni produkcyjnej

W salonie - nieomal prosto z fabryki...


b) temperatury jaka musi temu towarzyszyc
Wosk staje się plastyczny nawet w czasie słonecznej pogody w lecie - przy zbyt obfitej aplikacji zdarza się, że wycieka np z drzwi ma progi samochodu.

tak i cieknie sobie pod auto robiac mala kaluze

Czasami tak - z czasem wosk twardnieje, jednak na placu pod fabryką da się znaleźć ślady wycieków - potrzebujesz fotografii?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

24 Data: Styczen 21 2008 08:57:15
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: staszek 

W salonie - nieomal prosto z fabryki...

niemal....??? napewno mial przejechane kilka km i ten twoj wosk dawno by
zniknal

Czasami tak - z czasem wosk twardnieje, jednak na placu pod fabryką da

ale on nie kupil w fabryce

się znaleźć ślady wycieków - potrzebujesz fotografii?

a po co. ja wiem ze to nie zaden wosk bo jest to fizycznie niemozliwe

25 Data: Styczen 21 2008 09:15:52
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-21 08:57,  *staszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

W salonie - nieomal prosto z fabryki...

niemal....??? napewno mial przejechane kilka km i ten twoj wosk dawno by zniknal

Czasami nawet kilkadziesiąt, ale w bardzo krótkich odcinakach - tylko kilka samochodów dziennie odbywa jazdy testowe, które i tak nie są wystarczająco długie, żeby sie cały wosk i oleje wypaliły.

Czasami tak - z czasem wosk twardnieje, jednak na placu pod fabryką da

ale on nie kupil w fabryce

Co z tego? skoro to co ma ewentualnie dymić i śmierdzieć jest już na silniku i nie miało kiedy sie wypalić.

się znaleźć ślady wycieków - potrzebujesz fotografii?

a po co. ja wiem ze to nie zaden wosk bo jest to fizycznie niemozliwe

Jedno co wiem, to to, że nigdy nowego samochodu na oczy nie widziałeś - dalsza dyskusja nic nie da - chyba, że te zdjęcia chcesz - też z linii zaraz za kabiną woskowania.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

26 Data: Styczen 21 2008 09:18:07
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: staszek 

Co z tego? skoro to co ma ewentualnie dymić i śmierdzieć jest już na
silniku i nie miało kiedy sie wypalić.

skoro przejechal kilkadziesiat km zanim on go kupil, to musial miec tego
wosku kilka kg na kolektorze


Jedno co wiem, to to, że nigdy nowego samochodu na oczy nie widziałeś -
dalsza dyskusja nic nie da - chyba, że te zdjęcia chcesz - też z linii
zaraz za kabiną woskowania.

widzialem czy nie - to nie ma znaczenia. od podszewki znam wszelkie
materialy lakiernicze, konserwacyjne itd itp. i dam sobie reke uciac ze
twoje woski jesli juz nawet sa to wypalaja sie w 5 min po odpaleniu silnika.

27 Data: Styczen 21 2008 10:01:02
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-21 09:18,  *staszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Co z tego? skoro to co ma ewentualnie dymić i śmierdzieć jest już na silniku i nie miało kiedy sie wypalić.

skoro przejechal kilkadziesiat km zanim on go kupil, to musial miec tego wosku kilka kg na kolektorze

Jasne...
Wystarczy kilka kropel i niekoniecznie na kolektorze (choć tam rzeczywiście wypala sie najszybciej z racji temperatury).
Swoją Vectrę odebrałem z przebiegiem 23 km, przejechałem ponad 300 km z DC do Gliwic i jeszcze przez kolejnych kilka dni było czuć smrodek spod maski a jednego dnia nawet się zadymiło.


Jedno co wiem, to to, że nigdy nowego samochodu na oczy nie widziałeś - dalsza dyskusja nic nie da - chyba, że te zdjęcia chcesz - też z linii zaraz za kabiną woskowania.

widzialem czy nie - to nie ma znaczenia. od podszewki znam wszelkie materialy lakiernicze, konserwacyjne itd itp. i dam sobie reke uciac ze twoje woski jesli juz nawet sa to wypalaja sie w 5 min po odpaleniu silnika.

Nie ryzykuj części swego ciała tak łatwo :) - co do znajomości to pozwól, że oszczędzę Ci wstydu, bo zapewne jedyne co znasz to materiały renowacyjne a o OEM nie masz bladego pojęcia (podobnie jak ja mam wiedzę na temat renowacyjnych na żałosnym poziomie - choć i tak zapewne większą niż Twoja o OEM).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

28 Data: Styczen 21 2008 16:13:16
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: staszek 

Nie ryzykuj części swego ciała tak łatwo :) - co do znajomości to pozwól,
że oszczędzę Ci wstydu, bo zapewne jedyne co znasz to materiały
renowacyjne a o OEM nie masz bladego pojęcia (podobnie jak ja mam wiedzę
na temat renowacyjnych na żałosnym poziomie - choć i tak zapewne większą
niż Twoja o OEM).

na temat twojej wiedzy cos juz wiem w kontekscie lakieru termoutwardzalnego
i przez grzecznosc wtedy nie skomentowalem :0

29 Data: Styczen 21 2008 22:01:22
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-21 16:13,  *staszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie ryzykuj części swego ciała tak łatwo :) - co do znajomości to pozwól, że oszczędzę Ci wstydu, bo zapewne jedyne co znasz to materiały renowacyjne a o OEM nie masz bladego pojęcia (podobnie jak ja mam wiedzę na temat renowacyjnych na żałosnym poziomie - choć i tak zapewne większą niż Twoja o OEM).

na temat twojej wiedzy cos juz wiem w kontekscie lakieru termoutwardzalnego i przez grzecznosc wtedy nie skomentowalem :0

Przypomnij proszę... jakoś nie kojarzę
Ja w międzyczasie poszukam swoją drogą...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

30 Data: Styczen 21 2008 22:06:32
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-21 16:13,  *staszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

na temat twojej wiedzy cos juz wiem w kontekscie lakieru termoutwardzalnego i przez grzecznosc wtedy nie skomentowalem :0

OK :) - znalazłem dwie (może jest więcej?):
http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/msg/492441814b902a7e
http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/msg/5079985d25919d8f

Teraz słucham komentarza :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

31 Data: Styczen 24 2008 19:48:25
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mariusz M. 

Dnia Mon, 21 Jan 2008 08:50:21 +0100, Mirek Ptak napisał(a):
 

Czasami tak - z czasem wosk twardnieje, jednak na placu pod fabryką da
się znaleźć ślady wycieków - potrzebujesz fotografii?

....czyli co wosk ścieka z "profili maski" po silniku, a następnie kapie na
plac? Klienci się nie ślizgają, nie łamią nóg/rąk?
--
M.

32 Data: Styczen 25 2008 10:00:23
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-24 19:48,  *Mariusz M.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dnia Mon, 21 Jan 2008 08:50:21 +0100, Mirek Ptak napisał(a):
 
Czasami tak - z czasem wosk twardnieje, jednak na placu pod fabryką da się znaleźć ślady wycieków - potrzebujesz fotografii?

...czyli co wosk ścieka z "profili maski" po silniku, a następnie kapie na
plac? Klienci się nie ślizgają, nie łamią nóg/rąk?

Ironia nie potrzebna, a nawet złośliwa - jakbyś dobrze zacytował a nie silił się na bycie błyskotliwym inaczej to wyglądało by to tak:

-- -- - pełny cytat -- -- -
>>>> Wosk staje się plastyczny nawet w czasie słonecznej pogody w lecie
>>>> - przy
>>>> zbyt obfitej aplikacji zdarza się, że wycieka np z drzwi ma progi
>>>> samochodu.
>
>>> tak i cieknie sobie pod auto robiac mala kaluze
>
>>Czasami tak - z czasem wosk twardnieje, jednak na placu pod fabryką da
>>się znaleźć ślady wycieków - potrzebujesz fotografii?
> ...czyli co wosk ścieka z "profili maski" po silniku, a następnie kapie na
> plac? Klienci się nie ślizgają, nie łamią nóg/rąk?
-- -- - koniec -- -- -

Poza tym - plac jest przy fabryce a tu klientów nie ma. Samochód po dostarczeniu do dilera jest dokładnie czyszczony i myty, a wosk jest już dość mocno utwardzony.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

33 Data: Styczen 24 2008 12:29:03
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mariusz M. 

Mirek Ptak  napisał(a):

Zapewne pierwszy nowy samochód i stąd panika :), bo na 99% to nic innego
jak "wypalające" się fabryczne smary, którym pokryte są nowe części i
ewentualnie wosk, którego nałożono troszkę za dużo :)
LOL, ROTFL
Musi ognisko pod maską, skoro się wosk z profili i smar z silnika wypala....
--
M.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

34 Data: Styczen 24 2008 14:24:31
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-24 13:29,  *Mariusz M.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Zapewne pierwszy nowy samochód i stąd panika :), bo na 99% to nic innego jak "wypalające" się fabryczne smary, którym pokryte są nowe części i ewentualnie wosk, którego nałożono troszkę za dużo :)
LOL, ROTFL
Musi ognisko pod maską, skoro się wosk z profili i smar z silnika wypala....

Tylko spokojnie :) - proponuję złapać za kolektor wydechowy po kilkunastu kilometrach jazdy - i bez ogniska się pięknie poparzysz :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

35 Data: Styczen 24 2008 19:29:59
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mariusz M. 

Dnia Thu, 24 Jan 2008 14:24:31 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

 

Tylko spokojnie :) - proponuję złapać za kolektor wydechowy po
kilkunastu kilometrach jazdy - i bez ogniska się pięknie poparzysz :)
Też mam kolektor wydechowy w samochodzie (a jakże!) i jakoś wosk z profili
mi się nie wypala:-)

Przestań już hOpla bronić, trafił lipny egzemplarz, naprawią i będzie po
problemie.
--
M.

36 Data: Styczen 25 2008 09:42:13
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-24 19:29,  *Mariusz M.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Tylko spokojnie :) - proponuję złapać za kolektor wydechowy po kilkunastu kilometrach jazdy - i bez ogniska się pięknie poparzysz :)
Też mam kolektor wydechowy w samochodzie (a jakże!) i jakoś wosk z profili
mi się nie wypala:-)

Bo niby jak miałby to robić? :) No chyba, że masz auto bez osłony pod maską... ;)
To co napisałem dotyczy jedynie nowych samochodów, gdzie jest szansa, że   coś kapnie na silnik i okolice w czasie montażu - potem już takiej możliwości nie ma bo dochodzą osłony pod maską i na silniku.
Na dodatek w nowszych samochody (Opla) już nie woskuje sie klapy silnika - w Gliwicach dotyczy to Zafiry i Astry III.
Wosku jeż na tych silnikach nie ma pozostaje jeszcze tylko olej służący do konserwacji części.

Przestań już hOpla bronić, trafił lipny egzemplarz, naprawią i będzie po
problemie.

Czemu miałbym bronić - po prostu napisałem co w 99% jest przyczyną dymienia i smrodku z okolic silnika przez pierwszy okres eksploatacji nowego samochodu :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

37 Data: Styczen 21 2008 07:31:05
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Krzysiek 

niedawno pisałem posta z 10.01 "Mały, nowy diesel dla ojca co wybrać?"
już wybraliśmy i samochód kupiony
Opel Astra classic (II) 1,7 ctdi, dostaliśmy niezły upust więc różnica
między corsą (podst wyposażenie) a astrą z klimą wyszła 2 tys zł
Niby dobrze ale..
samochód sam odbierałem i po przejechaniu dosłownie kilkunastu km coś
zaczęło kopcić z pod maski, stanąłem otworzyłem i zapach taki jak w świeżo
pomalowanym pomieszczeniu z dodatkiem jakiś smarów, pomyślałem nowy
samochód więc pewnie wszystko musi się dotrzeć "wypalić" itp. Jednak po
dalszej jeździe zapach ten wpadał do kabiny i aby w ogóle wytrzymać trzeba
było otworzyć szybę. Jak już ojcu przyprowadziłem samochód, gdy postał na
podwórku godzinkę okazało się że pod autem jest kilkanaście kropli oleju/
ropy.

też niedawno kupowałem taką astrę ale z silnikiem benzynowym i nie wyobrażam
sobie żeby coś śmierdziało i dymiło. jak najszybciej śmigaj do serwisu.

38 Data: Styczen 22 2008 20:43:17
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: b_pawel 

Niestety przez jeden dzień przestało śmierdzieć i już się ucieszyliśmy,
ale już dziś nie dość że śmierdzi to jeszcze na każdym postoju kałużka ropy :( pewnie gdzieś na gorące części silnika się leje i dlatego leci dym spod maski, dobrze że ojciec mi się nie spalił.
rano ma przyjechać laweta i zabrać do naprawy,
teraz ojciec się wścieka, że zaminił siekierkę na kijek.
Mam nadzieję, że po tej jednej naprawie będzie można się cieszyć nowym samochodem

39 Data: Styczen 24 2008 11:53:42
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-22 20:43,  *b_pawel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Niestety przez jeden dzień przestało śmierdzieć i już się ucieszyliśmy,
ale już dziś nie dość że śmierdzi to jeszcze na każdym postoju kałużka ropy :( pewnie gdzieś na gorące części silnika się leje i dlatego leci dym spod maski, dobrze że ojciec mi się nie spalił.
rano ma przyjechać laweta i zabrać do naprawy,
teraz ojciec się wścieka, że zaminił siekierkę na kijek.
Mam nadzieję, że po tej jednej naprawie będzie można się cieszyć nowym samochodem

Coś już wiadomo?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

40 Data: Styczen 24 2008 17:13:28
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: b_pawel 

Coś już wiadomo?

Pozdrawiam - Mirek

Z tego co ojciec mówił to jakaś nieszczelność w pompie paliwa, ale szczegółów nie znam. W serwisie powiedzieli, że to drobiazg, choć co mięli powiedzieć...
w każdym razie niezbyt dobrze zaczęło się użytkowanie nowego samochodu, poprzedni zawiódł tylko raz gdy było zwarcie w układzie zapłonowym (po 9-ciu latach), a poza tym to standardowa wymiana części eksploatacyjnych

41 Data: Styczen 24 2008 17:33:39
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: JKK 


Użytkownik "b_pawel"  napisał w wiadomości

poprzedni zawiódł tylko raz gdy było zwarcie w układzie zapłonowym (po
9-ciu latach), a poza tym to standardowa wymiana części eksploatacyjnych

Bo teraz to się nazywa optymalizacja (redukcja) kosztów,
program oszczędnościowy, itp.

Pzdr

JKK

42 Data: Styczen 25 2008 09:35:34
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-24 17:13,  *b_pawel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Coś już wiadomo?

Pozdrawiam - Mirek

Z tego co ojciec mówił to jakaś nieszczelność w pompie paliwa, ale szczegółów nie znam. W serwisie powiedzieli, że to drobiazg, choć co mięli powiedzieć...

Czyli jednak nie to co podejrzewałem... Nie powinno się zdarzyć bo to dosyć poważna sprawa moim zdaniem.

w każdym razie niezbyt dobrze zaczęło się użytkowanie nowego samochodu, poprzedni zawiódł tylko raz gdy było zwarcie w układzie zapłonowym (po 9-ciu latach), a poza tym to standardowa wymiana części eksploatacyjnych

Pozostaje mieć nadzieję, że dalej będzie OK :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

43 Data: Styczen 25 2008 14:59:32
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mariusz M. 

Mirek Ptak  napisał(a):

Czyli jednak nie to co podejrzewałem... Nie powinno się zdarzyć bo to
dosyć poważna sprawa moim zdaniem.

Widzisz Mireczku...Twoje 99% okazało się strzałem w płot...
Dobrze, że kolega uległ jednak forumowym "strachom"...

PS. Starałem się nie być złośliwy:-)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

44 Data: Styczen 25 2008 21:03:03
Temat: Re: nowy opel astra calssic i już problem
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-25 15:59, *Mariusz M.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Czyli jednak nie to co podejrzewałem... Nie powinno się zdarzyć bo to dosyć poważna sprawa moim zdaniem.

Widzisz Mireczku...Twoje 99% okazało się strzałem w płot...
Dobrze, że kolega uległ jednak forumowym "strachom"...

Widzisz statystyka ma to do siebie, że zawsze znajdzie się wyjątek - chciałbym Cię widzieć, jak będziesz zapewniał, że brak powietrza w oponie to nie problem z przebitą gumą tylko dziurawa felga - cóż zdarzyć się może podobnie jak wyciek z układu paliwowego w nowym samochodzie (jak najbardziej naganne).

PS. Starałem się nie być złośliwy:-)

Nie bardzo Ci wyszło :-P - na szczęście była to czysta złośliwość wynikająca z niewiedzy, bo wszystko co napisałem to prawda - mój błąd polegał jedynie na niewzięciu pod uwagę najmniej prawdopodobnej przyczyny :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

nowy opel astra calssic i już problem



Grupy dyskusyjne