nowy polski samochód osobowy
1 | Data: Lipiec 16 2010 22:48:42 |
Temat: nowy polski samochód osobowy | |
Autor: Heniek | witam was, 2 |
Data: Lipiec 17 2010 00:38:24 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: J.F. | On Fri, 16 Jul 2010 22:48:42 +0200, Heniek wrote: dwa pytania, może wiecie: Na ile sie tam umowicie - zawsze mozesz sobie cos sam narysowac i grosza nie zaplacic :-) 2. ile blachy w m2 schodzu na samochód klasy A? Znowu nie tak duzo .. kilkanascie metrow kw ? .. J. 3 |
Data: Lipiec 17 2010 09:08:18 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2010-07-17 00:38, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: 2. ile blachy w m2 schodzu na samochód klasy A? Oj chyba więcej :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 4 |
Data: Lipiec 17 2010 13:33:19 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: J.F. | On Sat, 17 Jul 2010 09:08:18 +0200, Mirek Ptak wrote: Dnia 2010-07-17 00:38, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Ale gdzie ? Tak sie patrze na swoje: dach powiedzmy 4m. podloga 5. Od zewnatrz drzwi 4*1, blotniki 4*1, klapa silnika 2, bagaznika 1. pod przednimi blotnikami jeszcze po 1 metrze. Na razie wyszlo 22m, ale to duze kombi jest :-) Nie doceniam slupkow i profili czy wewnetrznych wzmocnien i odpadow produkcyjnych? Drzwi drugie tyle wymagaja, klapy tez . Bo tak poza tym .. 20m kw blachy 1mm wazy 156kg, i pamietam te zdjecia jak to zlomiarze wioza bude poloneza na zwyklym wozeczku, a malucha to chyba nawet czterech w rekach. Tylko .. skad potem poltorej tony masy wlasnej ? J. P.S. Na oknach w domu tak sie kiedys przejechalem - jak sie skonczyla puszka farby co to niby na 15m kw powinna starczyc, to zaczalem liczyc ile sobie ramy licza powierzchni. Duzo sobie licza :-) 5 |
Data: Lipiec 19 2010 08:50:46 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2010-07-17 13:33, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: 2. ile blachy w m2 schodzu na samochód klasy A?Znowu nie tak duzo .. kilkanascie metrow kw ? .. Astra 4 HB - 119 m^2 obustronnie, Astra 3 Sedan =110 m^2 obustronnie to daje mniej więcej 50 m^2 blachy na gotowym samochodzie - jakby policzyć ile na to poszło blachy z roli na Press Shopie to może się okazać, że dobre 75-80 m^2 :)
Blacha poszyciowa ma bodaj 0,6 (0,7) mm, ale ile waży Body in White to nie pytałem :)
A to już z osprzętu głównie Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 6 |
Data: Lipiec 19 2010 23:50:55 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: J.F. | On Mon, 19 Jul 2010 08:50:46 +0200, Mirek Ptak wrote: Dnia 2010-07-17 13:33, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Ale gdzie schowane ? Zapomnialem o grodzi silnika i progach, wewnetrznych czesci w drzwiach i klapach troche. Slupki ? Blachy w oparciach kanapy nie liczysz ? ile na to poszło blachy z roli na Press Shopie to może się okazać, że A to owszem - nie wiem czy staraja sie oszczedzac, czy blacha najtansza .. Bo tak poza tym .. 20m kw blachy 1mm wazy 156kg, i pamietam te zdjeciaBlacha poszyciowa ma bodaj 0,6 (0,7) mm, ale ile waży Body in White to Ale co w tym osprzecie ? Silnik 1.6 nie przekracza chyba 100kg, reszta nie jest znowu taka ciezka. J. 7 |
Data: Lipiec 20 2010 09:08:52 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2010-07-19 23:50, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Astra 4 HB - 119 m2 obustronnie, Astra 3 Sedan =110 m2 obustronnie toAle gdzie schowane ? Zapomnialem o grodzi silnika i progach, Nie - tylko to co się składa na nadwozie, które wchodzi na lakiernię (bez żadnego wyposażenia).
Starają się oszczędzać, ale jednak tych okrawków trochę jest.
Silnik, chłodnice, aku, deska, wyciszenia, fotele, tapicerka, szyby, przewody, koła + zapas, zawieszenie, zbiornik, wydech, plastiki itd - nazbiera się kilkaset kg. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 8 |
Data: Lipiec 16 2010 18:24:45 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: JAM | On Jul 16, 4:48 pm, "Heniek" wrote: witam was, A co rozumiesz pod pojeciem "projekt wzorniczy" ? O jaki zakres projektu chodzi ? JAM 9 |
Data: Lipiec 19 2010 13:06:23 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: Heniek | przez projekt wzorniczy rozumiem na początku design, tzn. pojazdu wg zamieżeń > witam was, -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 10 |
Data: Lipiec 19 2010 16:56:02 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: JAM | On Jul 19, 7:06 am, "Heniek" wrote: przez projekt wzorniczy rozumiem na początku design, tzn. pojazdu wg zamieżeń Chyba nie najlepiej zapytalem. Jezeli masz na mysli produkcje masowa to czy chodzi wylacznie o projekt stylistyczny czy tez potrzebujesz projektu inzynierskiego ? Projekt stylistyczny mozesz dostac relatywnie tanio. Zrobi ci to artysta specjalizujacy sie w nadwoziach samochodowych czy nawet student szkoly specjalizujacej sie tematyka artystyczna motoryzacji. Oczywiscie prawdziwie fachowy projekt z wloskiego studia to juz miliony dolarow ale na to stac jedynie znane koncerny. Zaczyna sie od projektow "studenckich" za male pieniadze. Tak zaczynali na przyklad Koreanczycy ktorych pocztkowa stylistyka ewidentnie byla robiona "tanio". Projekt inzynierski to kilkadziesiat milionow USD i kilka lat pracy dosyc duzego zespolu ludzi. Nadwozie musi przejsc proby zderzeniowe i inne wymogi homologacyjne. Tego nie zrobi pojedynczy czlowiek. Takie nadwozia projektuja dziesiatki specjalistow od zwyklych kreslazy po inzynierow specjalizujacyh sie a modelowaniu i symulacji zderzeniowej, wibracji, sztywnosci itp. Sam sprzet komputerowy i software aby obsluzyc ta grupe ludzi kosztuje kilka milionow USD nie mowiac o wynajeciu oi oplaceniu im budynku, wynajeciu specjalistow, ktorzy taki zespol beda musieli umiec poprowadzic. Jeden inzynier ze stazem w branzy motoryzacyjnej kosztuje firme okolo $100,000 rocznie a manager $150,000. Jego stanowisko pracy kosztuje dodatkowe $50,000. Do niedawna w USA, Niemczech czy Wielkiej Brytanii istnialy firmy spoecjalizujace sie w projektowaniu pojazdow na zamowienie dla koncernow ale od kilku lat kryzys ekonomiczny spowodowal, ze koncerny przeniosly design do wlasnych zespolow a firmy uslugowe zmienily profil. Dzis juz raczej nie kupisz projektu z zewnatrz, chyba ze u bardzo drogich stylistow wloskich. Mozesz to ominac jedynie w produkcji jednostkowej, ktora jest zwolniona z wiekszosci wymogow homologacyjnych i na podstawie projektu artystycznego zrobi ci projekt inzynierski kilku kreslarzy pracujacych a AutoCAD na "tanio". Tyle tylko, ze nie wolno ci bedzie wyprodukowac wiecej niz kilkadziesiat sztuk takiego pojazdu no i bledy konstukcyjne bedziesz musial wykrywac i reperowac juz w gotowym prototypie. Ogolnie biorac kompletny projekt nowej platformy motoryzacyjnej to w dzisiejszych czasach okolo miliarda dolarow. Jest to jedna z glownym przyczyn, dla ktorej nie istnieja juz mali producenci samochodow a jedynie wielkie i srednie koncerny a nawet pomimo to wiele podzespolow jest opracowywane wspolnie. Nowe firmy motoryzacyjne maja dzisiaj jedynie szanse zaistniec gdy za nimi stoja pieniadze rzadowe tak jak to sie stalo kilka dekad temu w Korei Poludniowej i jak to obecnie sie dzieje w Chinach.
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 11 |
Data: Lipiec 20 2010 12:33:07 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: J.F. | Użytkownik "JAM" napisał w Nowe firmy motoryzacyjne maja dzisiaj Jacku - ale skad rzad w biednych krajach bierze na to pieniadze ? :-) Miliard dolarow w takiej Polsce to juz jest niebagatelna pozycja w budzecie panstwa .. J. 12 |
Data: Lipiec 20 2010 07:00:08 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: JAM | On Jul 20, 6:33 am, "J.F." wrote: Użytkownik "JAM" napisał w Sluszna uwaga :-) Dlatego Polska nie ma szans na stworzenie przemyslu samochodowego (osobowego). Koreanczycy zaczynali wczesniej, kiedy bylo taniej i latwiej a Chiny maja kapitalu w brod. Chiny sa obecnie krajem, ktory ma najwieksze srodki kapitalowe na swiecie. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 13 |
Data: Lipiec 17 2010 04:14:05 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: to | Heniek wrote: dwa pytania, może wiecie: Startujesz w konkursie na najbardziej nonsensowne pytanie miesiÄ ca? -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 14 |
Data: Lipiec 17 2010 11:59:59 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: Bydlę | Heniek wrote: 15 |
Data: Lipiec 17 2010 12:47:01 | Temat: Re: nowy polski samochód osobowy | Autor: daxus | W dniu 2010-07-17 11:59, Bydlę pisze: Heniek wrote: moron ahead, watch out !! |