Apel do TCWL (Tych Co Wiedza Lepiej)
1 | Data: Wrzesien 23 2007 11:24:21 |
Temat: Apel do TCWL (Tych Co Wiedza Lepiej) | |
Autor: BRODACZ | Ludzieee!!! 2 |
Data: Wrzesien 23 2007 10:23:31 | Temat: Re: Apel do TCWL (Tych Co Wiedza Lepiej) | Autor: Seweryn | "BRODACZ" Ludzieee!!!zaczniecie odpowiadac! Moja odpowiedz nie miala nic wspólnego z kreceniem srubkami w gazniku. Jestem przeciwnikiem samodzielnego krecenia owymi w te i nazad bez przyczyny, czy tez za kazdym razem jak silnik kichnie czy sie obsmarka (znam takich, co kazdy problem próbuja rozwiazac tymi srebkami). Robert nie napisal ile i w jakich warunkach spala mu silnik jego samochodu, na jakich jezdzi kolach, w jaka pore roku, na jak dlugich odcinkach oraz w jakim stanie jest auto, silnik, sam gaznik, ssanie i inne bzdety. On by tylko chcial, zeby autko spalalo mu 7 literków (pewnie na 100km?). Moze w jego przypadku jest to niewykonalne? Moze dojezdza do pracy od poniedzialku do piatku i ma w jedna strone 2.3km do pokonania w ruchu miejskim, a w sobote jedzie do supermarketu 3.1 km w jedna strone? Wówczas jesli zejdzie do 11 l na 100km to juz bedzie spory sukces. Te 7 litrów na 100km jest do osiagniecia w przecietnym Garbusie w przecietnym stanie technicznym z byle jak ustawionym gaznikiem w odpowiednich warunkach drogowych. Pozdrawiam, SPB 3 |
Data: Wrzesien 23 2007 15:28:17 | Temat: Re: Apel do TCWL (Tych Co Wiedza Lepiej) | Autor: BRODACZ | Seweryn wrote: "BRODACZ" Brawo! Sewerynie Piotrze B. Nie mam nic do zarzucenia Twojej wypowiedzi. Jest bardzo logiczna i jak najbardziej na temat. Fasola! Siadaj pala! Robert zapytal o regulacje gaznika majaca na celu obnizenie paliwozernosci i zapytal czy jak pokreci srobkami (ktore sluza do ustawiania wonych obrotow), to taki efekt osiagnie, a Ty zamiast uswiadomic koledze, ze wolne obroty maja sie nijak do jazdy, wysylasz go na strone z opisem ich regulacji. -- BROD@CZ 4 |
Data: Wrzesien 23 2007 15:21:57 | Temat: Re: Apel do TCWL (Tych Co Wiedza Lepiej) | Autor: fasola | BRODACZ pisze: wysylasz go na strone z opisem ich gdzie ma jak byk napisane do czego sluza owe dysze o ktorych wspomina w swoim poscie :P fakt, moglem go wprowadzic w blad przy zalozeniu ze zajmie sie regulacja bez interpretowania tekstu umieszczenia na stronie. siadam wiec z podkulonym ogonem i pala. a swoja droga czy lewe powietrze dostajace sie np przez uczelke pod gaznikiem nie ma wplywu na nadmierne zuzycie paliwa? ps: miejmy nadzieje, ze Robert przeczyta ten watek, dotyczy on jego problemu chociaz temat nie sugeruje ciagu dalszego jego pytania. -- Pozdrawiam Krzysztof Golik fasola - żółty 1303 "przejściówka" '73 - '76 fasolek (malpiak) poczta. fm -gg: 1740489 -skype: fasola_77 5 |
Data: Wrzesien 23 2007 18:33:02 | Temat: Re: Apel do TCWL (Tych Co Wiedza Lepiej) | Autor: BRODACZ | a swoja droga czy lewe powietrze dostajace sie np przez uczelke pod Zalezy jak duzo tego lewego powietrza tamtedy sie przedostaje. Jezeli przedmuch jest minimalny, to bedzie mial pewien wplyw na wolne obroty natomiast w czasie jazdy bedzie pomijalny. Jezeli wprzedmuch jest powazny (np 3mm szczelina miedzy gaznikiem i kolektorem, to juz w czasie jazdy beda sie dzialy dziwne rzeczy z silnikiem i nie pozostanie to bez wplywu na zasys paliwka, natomiast wolnych obrotow wogole nie bedzie. Glupawka wolnych obrotow ma jeszcze taka wade, ze stojac na swiatlach, czy w innym korku trzymamy lekko wcisniety gaz, zeby silnik nie gasl, co nie pozostaje bez wplywu na ilosc paliwa wciaganego przez silnik. ps: miejmy nadzieje, ze Robert przeczyta ten watek, dotyczy on jego Tam tez powiesilem informacje do czego sluza regulatory wolnych obrotow... -- BROD@CZ 6 |
Data: Wrzesien 24 2007 03:24:37 | Temat: Re: Apel do TCWL (Tych Co Wiedza Lepiej) | Autor: harom z krainy kangurow | Witam, On by O spalaniu cos ode mnie. Jezdze teraz 1303 z 1975r z silnikiem 1600. Silnik prawdopodobnie od nowosci nie byl ruszany. Zadnych remontow czy udziwnien. Jezdze BARDZO DUZO, okolo 200 km dziennie. Z tego wypada okolo 160 km na trase i 20 km po miescie. Poruszam sie z predkoscia 90-100 km/h. Spalanie waha mi sie miedzy 7.3 a 8l/100 km. I wiem, ze na ten stan silnika i trase jaka pokonuje jest to akceptowalna wiekosc. Jakbym chcial krecic zaplonem czy gaznikiem za kazdym razem, gdy spalanie mi podskoczy do 8l rozregulowalbym samochod kompletnie. Tankuje co 500 km. Czasami wydaje mi sie, ze mam juz pelny bak po 37,5l (co dawaloby 7.5 l) a mimo to udaje mi sie tam wcisnac jeszcze 2l paliwa, co daje juz 7.9 l na 100 km. Jesli dodatkowo dystrybutor na tych 39.5l oszuka mnie o 0.5l (1.2%) to juz spalanie mam 8l. Jesli wszystko dziala na moja korzysc moje "spalanie" spada do 7.3l. I to wszystko mam w porownywalnych warunkach, bo codziennie jezdze ta sama trasa z tym samym natezeniem ruchu i stylem jazdy. To, co che zasygnalizowac tym postem wiaze sie z tym o czym pisal Piort. Na "spalanie" wplywaja warunki w jakich dokonujemy pomiaru i metody jakimi go robimy. Przy tankowaniu polowy baku, 1l pomylki w poziomie paliwa bedzie mial wiekszy wplyw na "spalanie" niz przy tankowaniu calego baku. Trzeba rowniez wziac poprawke na dytrybutory. Kiedys w drodze do Gniezna jeden z kolegow z (chyba garbersow) chodzil i chwalil sie, ze upakowal 43l paliwa do baku. Nie jestem przekonany czy az tyle by weszlo do baku + przewodow, nawet gdyby wszystko bylo suche jak Sahara, a kolega przeciez dojechal na ta stacje, wiec cos jeszcze w baku mial. I to tyle co mialbym do powiedzenia na temat redukcji spalania o +/- 1 litr na 100 km. pozdrawiam harom 7 |
Data: Wrzesien 24 2007 19:28:41 | Temat: Re: Apel do TCWL (Tych Co Wiedza Lepiej) | Autor: Seweryn | "harom z krainy kangurow" O spalaniu cos ode mnie. Jezdze teraz 1303 z 1975r z silnikiem 1600. Ja tez dorzuce jeszcze cos od siebie - umiescilem ponizej wykresik spalania jednostkowego mojego Garba - na osi X jest 41 ostatnich tankowan (mniej wiecej od listopada 2006), wysokosc slupków wskazuje zuzycie paliwa w l na 100km. Srednie spalanie z powyzszego okresu eksploatacji wynosi 6.758 l / 100km. Warunki jazdy - okolo 70% poza miastem, reszta w srednich korkach w niewielkim miescie, jazda raczej spokojna, warunki lagodne - odcinki po kilkanascie km, czasem krótkie trasy po ok. 1.5km, prawie caly czas jazda w temperaturze powyzej 0 stopni C. Link do wykresu: http://www.pbase.com/image/86147057 Pozdrawiam, SPB 8 |
Data: Wrzesien 23 2007 11:50:56 | Temat: Re: Apel do TCWL (Tych Co Wiedza Lepiej) | Autor: fasola | hej, w samym temacie posta "regulacja gaznika- 1303" pyta o regulacje, a wydaje mi sie, ze seweryn ma sporo racji. wlasciwie to mozemy tu dyskutowac kto wie lepiej, ale co wiemy? jaki silnik ma Robert? czy postale czynniki wplywajace na zuzycie paliwa sa ok? filtr powietrza, poziom w komprze plywakowej, stan kabli WN i aparatu zaplonowego (+ ustawienie zaplonu), swiece ...? a mozed poprostu odeslac Roberta do tabelki z Jeza i zobaczy, ze 7l/100km to spali jezdzac max 80 km/h i to rozpedzajac sie do tej predkosci w 60 sekund |