Hej!
Autko to Opel Astra '97. Problem jest taki, ze kontrolka ABS po zalaczeniu
zaplonu zapala sie, gasnie i po kilku sekundach zapala sie juz na stale. ABS
oczywiscie nie dziala. Przekazniki w sterowniku cykaja. Zmajstrowalem sobie
interfejs TECH2, podlaczylem sie do autka. Programik poprawnie odczytuje mi
nr seryjny z ABSu, ale nie wywala zadnych bledow (pisze, ze brak usterek).
Podmienilem sterownik ABS na inny, niestety nic sie nie zmienilo.
Sterownik to Bosch 0 265 208 011
I teraz pytanie. Jak odczytac bledy? I jak to mozliwe ze bledow nie ma,
skoro kontrolka swieci i ABS nie dziala? Tyle ile moglem pomierzylem
multimetrem i wyglada OK, dalszych pomyslow brak. Ratujcie!
--
Tomek
2 |
Data: Grudzien 08 2008 12:20:36 |
Temat: Re: Astra '97 - tech2 + ABS |
Autor: Rafal... |
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
Hej!
Autko to Opel Astra '97. Problem jest taki, ze kontrolka ABS po zalaczeniu zaplonu zapala sie, gasnie i po kilku sekundach zapala sie juz na stale. ABS oczywiscie nie dziala. Przekazniki w sterowniku cykaja. Zmajstrowalem sobie
Zoabcz czy się kabelek od któregoś koła nie urwał, przetarł. A ABS nie jest diagnozowalny z poziomu komputera, to naprawde proste autko ;-)
--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl
3 |
Data: Grudzien 08 2008 12:27:13 | Temat: Re: Astra '97 - tech2 + ABS | Autor: Tomek |
Zoabcz czy się kabelek od któregoś koła nie urwał, przetarł. A ABS nie
jest diagnozowalny z poziomu komputera, to naprawde proste autko ;-)
kabelki OK, mierzylem omomierzem na wtyczce ze sterownika, a wiec cala
wiazke. Tyl 1,0 kohm, przod 1,4 kohm. Cos jeszcze mozna sprawdzic?
--
Tomek
4 |
Data: Grudzien 08 2008 21:42:52 | Temat: Re: Astra '97 - tech2 + ABS | Autor: Tomasz Pyra |
Tomek pisze:
Zoabcz czy się kabelek od któregoś koła nie urwał, przetarł. A ABS nie jest diagnozowalny z poziomu komputera, to naprawde proste autko ;-)
kabelki OK, mierzylem omomierzem na wtyczce ze sterownika, a wiec cala wiazke. Tyl 1,0 kohm, przod 1,4 kohm. Cos jeszcze mozna sprawdzic?
Czy są tam sygnały przy obracającym się kole.
5 |
Data: Grudzien 08 2008 15:19:23 | Temat: Re: Astra '97 - tech2 + ABS | Autor: Blyskacz |
Rafal... wrote:
A ABS nie jest diagnozowalny z poziomu komputera, to naprawde proste autko ;-)
oczywiscie ze jest diagnozowalny - KTS czyta go bez problemu... poza tym w tych rocznikach dziala tez zworka na piny A i K i mozna odczytac kody migowe bez zadnego dodatkowego sprzetu diagnostycznego...
....kasowanie bledow to zdaje sie 20x zaplon on/off
do autora :
ten Twoj fejsik czyta Ci poprawnie inne systemy np. silnik ?
pozdrawiam Blyskacz
--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG
6 |
Data: Grudzien 08 2008 16:59:32 | Temat: Re: Astra '97 - tech2 + ABS | Autor: Blyskacz |
WS wrote:
chodzi o zwarcie pinow w zlaczu diagnostycznym?
tak
to wg http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html A i B albo 5 i 6 w
zaleznosci od wersji i kodow do ABSu tam nie ma...
a to juz nie moja wina - zazalenie do autora prosze skaladac ;-)
pozdrawiam Blyskacz
--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG
7 |
Data: Grudzien 09 2008 03:28:10 | Temat: Re: Astra '97 - tech2 + ABS | Autor: Michał |
....kasowanie bledow to zdaje sie 20x zaplon on/off
Tak mnie zawsze zastanawia to kasowanie błędów.
co to kasuje ?
tz w sensie jak wymienie żarówke to już błędu nie ma,
i to jeszcze trzeba kasować ?
lub ostatnio popsułem hamulce to mi servce się właczyło,
ale po naprawie samo się wyłączyło.
czy to tylko niektóre auta mają kasowanie ?
ps. nie mam opla ale raz jechałem :), no może 2x (corsy nie licze)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
8 |
Data: Grudzien 09 2008 08:06:35 | Temat: Re: Astra '97 - tech2 + ABS | Autor: Tomek |
ten Twoj fejsik czyta Ci poprawnie inne systemy np. silnik ?
z innymi systemami jest tak:
- ABS - poprawne polaczenie z kompem, odczytuje numer seryjny, ale pisze "w
pamieci brak zapisanych bledow"
- silnik X16SZR - nie da sie podlaczyc "nieprawidlowa predkosc" - cokolwiek
to oznacza
- Airbag - podlacza sie bez problemu, odczytuje numer seryjny i nawet bledy
(byl jeden, udalo sie wykasowac, wiecej sie nie pojawil)
Z tego co udalo mi sie ustalic, interfejs TECH2 nie obsluguje wszystkich
wersji silnikowych i lepszy jest jakis Euroscan, ale ze wzgledu na
skomplikowanie ukladu nie zdecyduje sie go robic. Chyba zostaje reczne
grzebanie, albo wizyta u jakiegos magika z lepszym interfejsem :)
pozdrowienia
--
Tomek
| | | | | | |