Grupy dyskusyjne   »   Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy

Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy



1 Data: Marzec 18 2011 09:36:15
Temat: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Sylwester Łazar 

Witam!
Proszę o pomoc w podaniu momentów dokręcenia śrub głowicy w Audi A6 3,2 FSI
silnik AUK.
Silnik jest dość rzadko spotykany w kraju i mam problem w dojściu do
dokumentacji.
Dobrze by było znać także moment dokręcenia śrub M6x20 podstawy napinacza.
Sądząc po budowie uszczelnienia, może być konieczne silne dokręcenie. Z
drugiej strony jest ryzyko uszkodzenia gwintu w obudowie głowicy.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Sylwester Łazar



2 Data: Marzec 18 2011 09:03:17
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Hants 

"Sylwester Łazar"  wrote in message

Witam!
Proszę o pomoc w podaniu momentów dokręcenia śrub głowicy w Audi A6 3,2 FSI
silnik AUK.

A nie AVK?

3 Data: Marzec 18 2011 10:36:41
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Sylwester Łazar 

A nie AVK?
AUK 3,2 FSI 2004
S.

4 Data: Marzec 18 2011 09:05:25
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Hants 

"Sylwester Łazar"  wrote in message

Witam!
Proszę o pomoc w podaniu momentów dokręcenia śrub głowicy w Audi A6 3,2 FSI
silnik AUK.
Silnik jest dość rzadko spotykany w kraju i mam problem w dojściu do
dokumentacji.

szukaj engine head torque, etc..
http://ww2.justanswer.com/uploads/2paulm/2010-02-18_023712_tb.pdf

5 Data: Marzec 18 2011 10:41:35
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Sylwester Łazar 

Dzięki.
Fajna instrukcja.
Niestety ten AVK ma paski rozrządu.
AUK ma łańcuchy.
Silnik jest inny :-(

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

6 Data: Marzec 18 2011 11:26:34
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: lleeoo 

W dniu 2011-03-18 09:36, Sylwester Łazar pisze:

Witam!
Proszę o pomoc w podaniu momentów dokręcenia śrub głowicy w Audi A6 3,2 FSI
silnik AUK.
Silnik jest doć rzadko spotykany w kraju i mam problem w dojściu do
dokumentacji.
Dobrze by było znać także moment dokręcenia śrub M6x20 podstawy napinacza.
Sądząc po budowie uszczelnienia, może być konieczne silne dokręcenie. Z
drugiej strony jest ryzyko uszkodzenia gwintu w obudowie głowicy.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Sylwester Łazar


Bezwzględnie nowe śruby

etap 1 20Nm
etap 2 40Nm
etap 3 90 stopni
etap 4 90 stopni

kolejnoć znasz?

7 4 1 5
6 2 3 8

6 2 3 8
7 4 1 5

7 Data: Marzec 18 2011 12:11:56
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Sylwester Łazar 

Bezwzględnie nowe śruby

etap 1 20Nm
etap 2 40Nm
etap 3 90 stopni
etap 4 90 stopni

kolejnoć znasz?

7 4 1 5
6 2 3 8

6 2 3 8
7 4 1 5

Dzięki bardzo.
Trochę mały moment mi się wydaje.
Chociaż tu jest 8 śrub na 3 cylindry.
Upewnię się tylko: mówimy o silniku V6?
Jednak uszczelka jest metalowa/warstwowa.

PSA w Ulysse/Evasion/806/Zeta podaje wymiar maksymalny długości szpilki i po
przekroczeniu dopiero wymiana.
Czy śruby mają podaną tolerancję, czy Audi zaleca wymianę za każdym razem
bez etapu sprawdzania?

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

8 Data: Marzec 18 2011 12:36:30
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia œrub głowicy
Autor: J.F. 

On Fri, 18 Mar 2011 12:11:56 +0100,  Sylwester Łazar wrote:

etap 1 20Nm
etap 2 40Nm
etap 3 90 stopni
etap 4 90 stopni

Dzięki bardzo.
Trochę mały moment mi się wydaje.

to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
duzy.

J.

9 Data: Marzec 18 2011 15:16:22
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia ?rub głowicy
Autor: Sylwester Łazar 

to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
duzy.

J.
To fakt.
Porównywałem z PSA.
Tam było tak:
1) 35 Nm
2) 70 Nm
3) +160st.
Sprawdziłem. W silniku PSA miałem śruby M12x1,5.
Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstępny moment mniejszy.
Ale kąt też trochę mniejszy.
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

10 Data: Marzec 18 2011 15:22:36
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia ?rub głowicy
Autor: J.F. 

On Fri, 18 Mar 2011 15:16:22 +0100,  Sylwester Łazar wrote:

to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
duzy.
To fakt.
Porównywałem z PSA. Tam było tak:
1) 35 Nm
2) 70 Nm
3) +160st.
Sprawdziłem. W silniku PSA miałem śruby M12x1,5.
Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstępny moment mniejszy.
Ale kąt też trochę mniejszy.

Tak czy inaczej - gdzies trzeba te 0.75mm zyskac.
Nie wiem jaka tam glowica i uszczelka gruba, ale to generalnie dosc
sporo, ja bym dal nowe szpilki/sruby po operacji.

J.

11 Data: Marzec 18 2011 12:38:23
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Michał Gut 

dobrze ci radzi - bierz nowe sruby. kosztuja grosze a oszczedzic mozesz sobie problemow no i dzieki temu dociaganie bedzie dokladniejsze. te 20 i 40 Nm to po to by ustawic sryube na poczatku oporu, czyli poczatek dokrecania a dalej 2x 90 stopni ma scisnac uszczelke do okreslonej wysokosci.

w praktyce klucz dynamometryczny i krecisz do powiedzmy 90Nm (ale stopniowo zwiekszasz moment i dociagasz po kilka razy czyli 20 40 60 80 i potem 90Nm (przykladowo-mozesz inaczej) zawsze zachowujac kolejnosc srub.
ja - majac uszkodzony blok (gleboka rysa na bloku przy cylindrze) musialem dociagnac do ok 100-110Nm (prawie max klucza jaki mialem) zeby upg uszczelniala dobrze.... Dopiero po tym dociagnieciu jest szczelnie i dziala dobrze juz od ladnych paru miesiecy... prawie roku.

sir

12 Data: Marzec 18 2011 12:39:17
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Sylwester Łazar 

Ma Pan może instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI?
Bardzo by mi zależało na opisie montażu napinacza.
Głównie dlatego, że poprzedni monter wymienił cały napinacz,
ale jednej ze śrub nie było.
Jest po niej ślad, ale najpewniej wykręciła się z powodu zbyt słabego
momentu.
Jako, że była najbliżej popychacza - rozszczelnił się kanalik ciśnieniowy i
popychacz nie miał wystarczającego ciśnienia oleju.
Wydaje mi się, że napinacz powinno się zalać olejem przed montażem, aby nie
doprowadzić do przeskoku łańcucha,
podczas pierwszego odpalenia.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

13 Data: Marzec 18 2011 13:10:24
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: lleeoo 

W dniu 2011-03-18 12:39, Sylwester Łazar pisze:

Ma Pan może instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI?
Bardzo by mi zależało na opisie montażu napinacza.
Głównie dlatego, że poprzedni monter wymienił cały napinacz,
ale jednej ze śrub nie było.
Jest po niej ślad, ale najpewniej wykręciła się z powodu zbyt słabego
momentu.
Jako, że była najbliżej popychacza - rozszczelnił się kanalik ciśnieniowy i
popychacz nie miał wystarczającego ciśnienia oleju.
Wydaje mi się, że napinacz powinno się zalać olejem przed montażem, aby nie
doprowadzić do przeskoku łańcucha,
podczas pierwszego odpalenia.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB


Mam tylko to
http://img215.imageshack.us/img215/3886/auk32fsi003.png
http://img138.imageshack.us/img138/8771/auk32fsi001.png
http://img13.imageshack.us/img13/9107/auk32fsi002.png

14 Data: Marzec 18 2011 15:19:39
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Sylwester Łazar 

Super!
o to chodziło.
9 Nm.
Napinacz nie jest narysowany, ale śruby są.
Bardzo dziękuję.
Idę poczytać.
S.

15 Data: Marzec 18 2011 13:37:30
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: sth 

Dobrze by było znać także moment dokręcenia śrub M6x20 podstawy napinacza.

m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210 nie radze.
zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.

16 Data: Marzec 18 2011 15:25:09
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Sylwester Łazar 

m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest
naprawde
max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210
nie radze.
zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.
Dzięki.
Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry.
Jeden do 35Nm, a drugi większy.
Jestem po metrologi, znam problem :-)
Swoją drogą w życiu nie spotkałem mechanika, który po zwróceniu uwagi, że
powinno się użyć dynamometru,
zrobił to.
Najczęsciej coś tam opowiadają, że mają coś w łapie czy jakoś tak :-).


S.

17 Data: Marzec 18 2011 15:45:12
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia œrub głowicy
Autor: J.F. 

On Fri, 18 Mar 2011 15:25:09 +0100,  Sylwester Łazar wrote:

m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde
max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210
nie radze. zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.
Dzięki.
Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry.
Jeden do 35Nm, a drugi większy.
Jestem po metrologi, znam problem :-)
Swoją drogą w życiu nie spotkałem mechanika, który po zwróceniu uwagi, że
powinno się użyć dynamometru, zrobił to.
Najczęsciej coś tam opowiadają, że mają coś w łapie czy jakoś tak :-).

No ale przeciez macie zalecenia - dokrecic lekko, potem troche
mocniej, a potem i tak pol obrotu na chama nie przejmujac sie zadnymi
momentami :-)

To lapa wystarczy :-)

J.

18 Data: Marzec 18 2011 17:28:12
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: bratPit 


m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest
naprawde
max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210
nie radze.
zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.

Dzięki.
Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry.
Jeden do 35Nm, a drugi większy.

hmm, nie wiem czy to dobry pomysł ale może - skoro istnieje szansa że się odkręci - użyć kleju do gwintów?

brat

19 Data: Marzec 18 2011 20:17:04
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: sth 

hmm, nie wiem czy to dobry pomysł ale może - skoro istnieje szansa że się odkręci - użyć kleju do gwintów?

kleju do gwintow uzywam obligatoryjnie do kazdej sruby bez wzgledu na gdybanie czy sie odkreci czy nie. klej ma za zadanie nie tylko blokowac srube ale rowniez zabezpieczac gwint podczas dokrecania(smarowanie).

20 Data: Marzec 18 2011 20:44:38
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Sylwester Łazar 

To jest bardzo dobry pomysł.
Dzięki.
Ja zwyczajowo używam farby i to do tej pory wystarczało.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

21 Data: Marzec 18 2011 20:20:09
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: sth 

Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry.
Jeden do 35Nm, a drugi większy.
Jestem po metrologi, znam problem :-)

ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.
malo ktory mechanik posiada wiecej niz jeden (zazwyczaj maja te do 210)

Swoją drogą w życiu nie spotkałem mechanika, który po zwróceniu uwagi, że
powinno się użyć dynamometru,
zrobił to.
Najczęsciej coś tam opowiadają, że mają coś w łapie czy jakoś tak :-).

tak, znam te gadki. niestety smutna prawda. najbardziej rozbawia mnie dokrecanie lozysk na chama, albo centralnej sruby walu korbowego. pozniej lamenty ze sie ujebala sruba :)

22 Data: Marzec 18 2011 20:50:40
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Sylwester Łazar 

ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.
malo ktory mechanik posiada wiecej niz jeden (zazwyczaj maja te do 210)
No to widzę, że kolega to już nie jedno widział :-)
Ja pierwszy dynanometr kupiłem, aby dokręcać kapę zaworów w maluchu.
Nie rozumiałem, dlaczego dokręcać to dziadostwo "na łapę", skoro po takim
dokręcaniu,
olej leciał na głowicę i silnik zawsze był mokry.
Oczywiście maluch to i tak kompletna ruina pod względem konstrukcji
uszczelniaczy.
S.

23 Data: Marzec 18 2011 20:59:53
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: sth 


Użytkownik "Sylwester Łazar"  napisał w wiadomości

ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.
malo ktory mechanik posiada wiecej niz jeden (zazwyczaj maja te do 210)
No to widzę, że kolega to już nie jedno widział :-)
Ja pierwszy dynanometr kupiłem, aby dokręcać kapę zaworów w maluchu.
Nie rozumiałem, dlaczego dokręcać to dziadostwo "na łapę", skoro po takim
dokręcaniu,
olej leciał na głowicę i silnik zawsze był mokry.
Oczywiście maluch to i tak kompletna ruina pod względem konstrukcji
uszczelniaczy.

od dawna uwazam ze posiadanie dobrych i odpowiednich narzedzi to przynajmniej polowa sukcesu w naprawie.
zawsze kupuje specjalistyczne narzedzia chocbym mial raz na rok ich uzyc :)

24 Data: Marzec 19 2011 12:42:25
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: sth 

m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210 nie radze.
zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.

wroc!
mialem na mysli m8.
m6 dokrecam do 10Nm max.

25 Data: Marzec 20 2011 13:36:24
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Autor: Sylwester Łazar 

I tak tutaj powinno być dokręcone wg tego co kolega ileeoo przedstawił na
rysunkach.
Dzięki.
S.

Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy



Grupy dyskusyjne