Grupy dyskusyjne   »   Auto dla sportu - zbieznosc kol

Auto dla sportu - zbieznosc kol



1 Data: Marzec 27 2009 06:42:10
Temat: Auto dla sportu - zbieznosc kol
Autor: MarcinJM 

Witam

Poniewaz rozne zrodla roznie podaja:

http://www.126fan.pl/www/kjs.htm

Dotyczy cinquecento wbrew nazwie domeny (126p)
"Koła przednie. Zbieżność - należy dążyć do tego by koła przednie były zbieżne w granicach 2-3 mm. Wydaje się, że jest to dużo, ale warto spróbować. Kąt pochylenia koła powinien być w zdecydowanym negatywie i to w granicach 1,5 stopnia. Nie jest błędem ustawienie tego parametru nawet w granicach 2,5 stopnia - trzeba się czasami przyzwyczaić do reakcji samochodu."

Ale tu juz jest inaczej:
http://rajdy.hoga.pl/rajdy_full.asp?strona=3&id=10475

"W przypadku Seicento mamy teoretycznie do dyspozycji wyłącznie regulację zbieżności. Większość zawodników ustawia ją na zero bądź lekko rozbieżnie. Wszystko po to, aby wyeliminować efekt schodzenia się kół pod wpływem sił napędowych."


Wiem, ze nie ma jednego, uniewersalnego ustawienia, ale rozbieznosci (nomen omen) w tym temacie sa ogromne, a poza sprzecznosciami trugno wygooglac jakis sensowny tekst traktujacy o ustawianiu zawieszen.

Moze ktos ma szersza wiedze na ten temat i sie z nia podzieli?

--
Pozdrawiam
MarcinJM



2 Data: Marzec 27 2009 10:17:31
Temat: Re: Auto dla sportu - zbieznosc kol
Autor: J.F. 

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

Wiem, ze nie ma jednego, uniewersalnego ustawienia, ale
rozbieznosci (nomen omen) w tym temacie sa ogromne, a poza
sprzecznosciami trugno wygooglac jakis sensowny tekst traktujacy
o ustawianiu zawieszen.
Moze ktos ma szersza wiedze na ten temat i sie z nia podzieli?

A to nie jest tak ze Kubica woli tak, Heidfeld siak i jeszcze na
kazdym torze inaczej ? :-)

J.

3 Data: Marzec 27 2009 10:40:23
Temat: Re: Auto dla sportu - zbieznosc kol
Autor:

Witam serdecznie.

Zależy co chcesz osiągnąć? Rozbieżność jest lepsza na ciasny, kręty "tor". Auto
lepiej skręca. Koła same "wciągają w zakręt". Jeśli konieczne są szybkie proste,
nie możesz ustawić zbyt dużej rozbieżności, bo auto będzie na prostej prowadzić
się niestabilnie. W zależności od oczekiwań trzeba wybrać jakiś kompromis.
Pochylenie też jest ważne w zakręcie, bo pozwala na lepsze przyleganie wyginanej
na bok opony. Na prostej ma mniejsze znaczenie. Chyba, że na zużycie bieżnika.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Marzec 27 2009 20:27:05
Temat: Re: Auto dla sportu - zbieznosc kol
Autor: MarcinJM 

 pisze:

Witam serdecznie.

Zależy co chcesz osiągnąć? Rozbieżność jest lepsza na ciasny, kręty "tor". Auto
lepiej skręca. Koła same "wciągają w zakręt". Jeśli konieczne są szybkie proste,
nie możesz ustawić zbyt dużej rozbieżności, bo auto będzie na prostej prowadzić
się niestabilnie. W zależności od oczekiwań trzeba wybrać jakiś kompromis.
Pochylenie też jest ważne w zakręcie, bo pozwala na lepsze przyleganie wyginanej
na bok opony. Na prostej ma mniejsze znaczenie. Chyba, że na zużycie bieżnika.

Geometra policzyl, ze dla mojego pochylenia (2.2st. negatyw) musi byc zbieznie i tak ustawil. Auto w prowadzi sie bardzo dobrze. Wjezdze sie troche z takim ustawieniem, zmienie na zero i porownam. Potem przestawie na lekka rozbieznosc i tez porownam. Chyba nie ma innej metody. Pochylenie tez mam regulowane, wiec moge to zmieniac.
Najwazniejsze, ze zlapal srodek, baze.

Zabawne, bo przed zmianami (nastawy fabryczne) bylem przekonany, ze cos ze mna jest nie tak, ze nie czuje kompletnie tego auta (seicento). Dzisiaj, po 50km treningowych sie okazalo, ze jednak jest wszysto w porzadku :) Teraz tylko dostroic auto szczegolowo i mozna sie bawic :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Auto dla sportu - zbieznosc kol



Grupy dyskusyjne