Grupy dyskusyjne   »   Auto dostawcze

Auto dostawcze



1 Data: Czerwiec 26 2010 12:23:45
Temat: Auto dostawcze
Autor: moje_przedmioty 

Witam serdecznie
Przymierzam się do zakupu auta (chyba nowego) z homologacją ciężarową
i mam dylemat co wybrać
Do tej pory jezdziłem zagazowanymi benzynami ale z aut nowych chyba
najodpowiedniejszy będzie
diesel? (nie jestem az takim specem ale tak mi się zdaje)
Nie wiem tylko co warto kupić.
Zastanawiałem się nad:

Fiat Doblo  2.0 Multijet 16v 135 KM
VW Caddy  2.0 TDI 140 KM
Citroen Berlingo 1.6 HDI 110 KM FAP
Peugeot Partner silnik chyba jak w Cytrynie

Czy ktoś stał przed podobnym probleme i mógłby coś podpowiedzieć na co się
zdecydować?
Chodzi przede wszystkim o koszty eksploatacji aby były jak najmniejsze (auto
ma zarabiać a nie zeby zarabiać na nie :-))
Roczne przebiegi rzędu 50-70 kkm.
Auto miało by posłużyć ok 4-5 lat tylko nie wiem czy wytrzyma przy takich
przebiegach?
Z góry dziękuję za wszelkei sugestie i podpowiedzi.
Foti



2 Data: Czerwiec 26 2010 14:04:29
Temat: Re: Auto dostawcze
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "moje_przedmioty"  napisał w wiadomości

Witam serdecznie
Przymierzam się do zakupu auta (chyba nowego) z homologacją ciężarową
i mam dylemat co wybrać
Do tej pory jezdziłem zagazowanymi benzynami ale z aut nowych chyba najodpowiedniejszy będzie
diesel? (nie jestem az takim specem ale tak mi się zdaje)
Nie wiem tylko co warto kupić.
Zastanawiałem się nad:

Fiat Doblo  2.0 Multijet 16v 135 KM
VW Caddy  2.0 TDI 140 KM
Citroen Berlingo 1.6 HDI 110 KM FAP
Peugeot Partner silnik chyba jak w Cytrynie

Czy ktoś stał przed podobnym probleme i mógłby coś podpowiedzieć na co się zdecydować?
Chodzi przede wszystkim o koszty eksploatacji aby były jak najmniejsze (auto ma zarabiać a nie zeby zarabiać na nie :-))
Roczne przebiegi rzędu 50-70 kkm.
Auto miało by posłużyć ok 4-5 lat tylko nie wiem czy wytrzyma przy takich przebiegach?
Z góry dziękuję za wszelkei sugestie i podpowiedzi.
Foti

    Teraz jest nowe doblo to trudno cos powiedziec o awaryjnosci. Ale za to bedzie w nim ciekawy silnik 1.4T benzyna ;P

VW caddy wlasnie przechodzi modernizacje, beda nowe silniki 1.6CR ale nie wiem jaki mocniejszy zostanie. Ten 2.0TDI jest ogolnie odradzany. Pozostaje 2.0CNG ewentualnie.
Berlingo/Parner to to samo, wlasnie zamowilismy do firmy dlugiego Partnera, ale trza czekac 3-4 miesiace po z takim wyposazeniem jak chcielismy to poszedl dopiero na produkcje.

Mam nadzieje ze Partner to nie bedzie taka porazka jak Bipper.

Ogolnie to teraz ciezko znalesc totalnie bezawaryjny samochod do firmy na takie przebiegi, chyba ze kupilbys Caddy SDI ale wlasnie sie o dwa tygodnie spozniles. Przy takich zalozeniach jak podajes to dla mnie osobiscie wybor bylby tylko jeden Caddy SDI. Chyba ze bedziesz sie poruszal pomiedzy duzymi miastami to ewentualnie pomysl o CNG.

Pozostaje Ci do wyboru jeszcze
nowe Kangoo
Transit Connect
Jumpy/Expert/Scudo
Ten najnowszy Nissan NV200 - ale cholera wie jak ten samochod zaliczyc bo to ani van ani ciezarowka na kolach 14cali

No natomiast ja jestem zdania ze nie ma juz tak bezawaryjnych aut do roboty jak kiedys np Caddy II/Inca

PZDr
Adam

3 Data: Czerwiec 26 2010 14:54:56
Temat: Re: Auto dostawcze
Autor: KM 


"moje_przedmioty"  wrote in message

Witam serdecznie
Przymierzam się do zakupu auta (chyba nowego) z homologacją ciężarową
i mam dylemat co wybrać
Do tej pory jezdziłem zagazowanymi benzynami ale z aut nowych chyba najodpowiedniejszy będzie
diesel? (nie jestem az takim specem ale tak mi się zdaje)
Nie wiem tylko co warto kupić.
Zastanawiałem się nad:

Fiat Doblo  2.0 Multijet 16v 135 KM
VW Caddy  2.0 TDI 140 KM
Citroen Berlingo 1.6 HDI 110 KM FAP
Peugeot Partner silnik chyba jak w Cytrynie

Czy ktoś stał przed podobnym probleme i mógłby coś podpowiedzieć na co się zdecydować?
Chodzi przede wszystkim o koszty eksploatacji aby były jak najmniejsze (auto ma zarabiać a nie zeby zarabiać na nie :-))
Roczne przebiegi rzędu 50-70 kkm.
Auto miało by posłużyć ok 4-5 lat tylko nie wiem czy wytrzyma przy takich przebiegach?
Z góry dziękuję za wszelkei sugestie i podpowiedzi.
Foti



Witam!

Od 2007 do polowy 2009 smigalem nowiutkim VW Caddy TDI z silnikiem 1.9 (105KM). W tym czasie przejechalem ok 130 tys km. Poza regularnymi wizytami serwisowymi nie mialem absolutnie zadnego problemu z samochodem. Przy 120kkm byla wymiana rozrzadu. Jedyna denerwujaca rzecza ktora sie pojawila to "brzeczace" lusterko srodkowe (wystarczylo poruszac aby to ustapilo), oraz brzeczaca atrapa glosnika przy szybie (nie zawsze ale od czasu do czasu...). Podejrzewam ze te przypadlosci nie byly by zbyt uciazliwe dla osob nie zwracajacych na to uwage.
Z uwagi na mozliwosc jazd rowniez innymi Vanami min Opel Combo oraz Transit Connect - mialem jakies porownanie. Osobiscie Caddiego nie zamienilbym na zadnego innego Vana.... Transit jest nieco pojemniejszy jesli chodzi o pake. Natomiast ergonomia, wygoda jazdy, wykonanie uwazam ze w VW jest jak dla mnie najlepsze.


Pozdrawiam!
KM

4 Data: Czerwiec 26 2010 15:04:20
Temat: Re: Auto dostawcze
Autor: Jacek 

Użytkownik "moje_przedmioty"  napisał w wiadomości

Witam serdecznie
Przymierzam się do zakupu auta (chyba nowego) z homologacją ciężarową
i mam dylemat co wybrać
Do tej pory jezdziłem zagazowanymi benzynami ale z aut nowych chyba
najodpowiedniejszy będzie
diesel? (nie jestem az takim specem ale tak mi się zdaje)
Nie wiem tylko co warto kupić.
Zastanawiałem się nad:

Fiat Doblo  2.0 Multijet 16v 135 KM
VW Caddy  2.0 TDI 140 KM
Citroen Berlingo 1.6 HDI 110 KM FAP
Peugeot Partner silnik chyba jak w Cytrynie

mamy w firmie kilka nowych i 2-3 letnich Berlingo 1.6 hdi 75km.
W starej budzie ma inną skrzynie biegów to nawet sie zbiera, a w nowej
budzie ta moc i skrzynia to porażka.
Wyprzedzanie na 5-biegu to ruletka o życie. Zasadniczo mozna go wogóle nie
uzywać :)
Wnetrze jest całkiem całkiem,  z przodu 3 miejsca. Te środkowe jest umowne
:)
Dużo schowków i całkiem pojemny. Wrażliwy na boczne podmuchy wiatru - 2 auta
tak straciliśmy :(
Po roku auta mają po 50-60tys km, w nowym uszczelniono na gwarancji miske
olejową (ten typ tak ma).
75konne polecą do 150km/h, 90 konne ledwo 170. Hamulce dobre na asfalcie,
abs bardzo wrażliwy i słabo radzi sobie poza twardym gruntem.
Spalanie wg kompa z kilku tys km to 6,2 litra w wiekszosci trasy, w mieście
6,5 to rozsądne max.
Z minusów: słabe fabryczne wycieraczki po 150-200zł, nie wstawisz
uniwersalnych bo uchwyt nietypowy; do wymiany żarówki w reflektorze
przydałaby sie ręka zginana w 4 miejscach na przegubach kulowych, ale da sie
:)
--
Stoout
prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900
służbowo Berlingo 1.6 HDI '09 & Alan28 / ML145

5 Data: Czerwiec 26 2010 18:26:04
Temat: Re: Auto dostawcze
Autor: Jacek 

Mam drugie z kolei Doblo i sobie chwalę. Jest nieco większy od Francuzów, psuć się nie chce, pali 7,5 - 8 przy jeździe mieszanej pół na pół miasto i poza (nogę mam raczej ciężką). Silnik 1,9 Multijet 120 KM jest niezły, ładnie się zbiera powyżej 2500 obr. W środku jest ok, wyciszenie może nie jest za rewelacyjne i ogrzewanie sporej w sumie budy w zimie mogłoby być lepsze ale poza tym nie narzekam.
Nowe Doblo III bardzo mi wpadło w oko, ale na razie stare musi zarabiać.
Jacek

6 Data: Czerwiec 26 2010 23:32:16
Temat: Re: Auto dostawcze
Autor: ToMasz 

moje_przedmioty pisze:

Witam serdecznie
Przymierzam się do zakupu auta (chyba nowego) z homologacją ciężarową
i mam dylemat co wybrać
(...)
Z góry dziękuję za wszelkei sugestie i podpowiedzi.
Miałem sie nie odzywać, bo niewiele mam do powiedzeniea w sprawach
technicznych, ale czytając wątki z dzisiaj łatwo zauważyć ze w przypadku
nowych aut "golą"gdzie i jak mogą (przeglądy itp). JEśli zależy Ci na
oszczędności, to weź sobie i nam policz ile wyjdzie Ci zakup nówki,
ubezpieczenia przeglądy i paliwo, a w drugiej tabelce zakup używki,
paliwo i ewentualne naprawy. W drugim przypadku, jeśli chodzi o
awaryjność, to już wiele wiadomo o silnikach i zawieszeniach, w
przypadku nówek - loteria + gwarancja "z łaski na uciechę" (Niby OK, ale
nie zawsze jak musisz autem zarabiać)
Teraz z praktyki. nowy w sensie pierwzy w serii, partner psuł sie
strasznie, wszystko co mogło sie "zużyć" poleciało. stuki w skrzyni,
urywane tłumiki, zawieszenie, kolumna keirownicy, smród paliwa w
kabinie.... Druga seria - zero  probelmów- jakby inny producent. W
obydwu przypadkach jazda była przyjemniejsza niż w Doblo. NA gwarancji
pękł jakiś uchwyt (chyba przy alternatorze). Silniki: Hdi 90koni, bez
fap, i w doblo jakiś JTD. OBydwa oszczędne i fajnie sie jeździło.

Teraz o cenach. od ponad roku, zdarzały mi sie chwile gdy czuć było
spaliny w kabinie. HDI 9 lat. coraz częsciej, aż wreszcie okazało sie ze
 mam przedmuch pomiedzy głowicą a wtryskiem. Nie fajnie to wyglądało, bo
w ostatnich momentach to spaliny i czarne kuleczki (niewiem, sadza...
pył taki czarny) pod dużym ciśnieniem były wydmuchiwane pod maske i
wszystko do okoła. Za wyjęcie wtrysku, naprawę gniazda, uszczelki i
robote zapłaciłem niecałe 300zł. To tyle ile koledzy za wymianę filtrów
i oleju na obowiązkowym przeglądzie gwarancyjnym.

ToMasz

7 Data: Czerwiec 27 2010 12:48:57
Temat: Re: Auto dostawcze
Autor: icek2 

moje_przedmioty pisze:

Witam serdecznie
Przymierzam się do zakupu auta (chyba nowego) z homologacją ciężarową
i mam dylemat co wybrać
Do tej pory jezdziłem zagazowanymi benzynami ale z aut nowych chyba najodpowiedniejszy będzie
diesel? (nie jestem az takim specem ale tak mi się zdaje)
Nie wiem tylko co warto kupić.
Zastanawiałem się nad:

Fiat Doblo  2.0 Multijet 16v 135 KM
VW Caddy  2.0 TDI 140 KM
Citroen Berlingo 1.6 HDI 110 KM FAP
Peugeot Partner silnik chyba jak w Cytrynie
w czwartek odbieram nowego partnera ale 1.6 hdi 90km - bez FAP

najlepszy stosunek mozliwosci do ceny
dobrą opcją jest berlingo - mozna przedłużyc gwarancję,
w peugeocie nie jest to "realne"

zamianiem z partnera na partnera :)

--
pozdros
icek

8 Data: Czerwiec 28 2010 11:36:03
Temat: Re: Auto dostawcze
Autor: Adam Szewczak 



Użytkownik "icek2"  napisał w wiadomości grup

moje_przedmioty pisze:
Witam serdecznie
Przymierzam się do zakupu auta (chyba nowego) z homologacją ciężarową
i mam dylemat co wybrać
Do tej pory jezdziłem zagazowanymi benzynami ale z aut nowych chyba najodpowiedniejszy będzie
diesel? (nie jestem az takim specem ale tak mi się zdaje)
Nie wiem tylko co warto kupić.
Zastanawiałem się nad:

Fiat Doblo  2.0 Multijet 16v 135 KM
VW Caddy  2.0 TDI 140 KM
Citroen Berlingo 1.6 HDI 110 KM FAP
Peugeot Partner silnik chyba jak w Cytrynie
w czwartek odbieram nowego partnera ale 1.6 hdi 90km - bez FAP

najlepszy stosunek mozliwosci do ceny
dobrą opcją jest berlingo - mozna przedłużyc gwarancję,
w peugeocie nie jest to "realne"

zamianiem z partnera na partnera :)

-- pozdros
icek

    No wlasnie, ja nie mialem szans na przerobienie w firmie tematu Caddy bo roznica w cenie wyszla 12 tys zl :/
A zamowilismy Partnera z dodatkowymi opcjami tez 90KM ale bedzie dopiero za 3-4 miesiace.

PZDr
Adam

9 Data: Lipiec 09 2010 12:19:19
Temat: Re: Auto dostawcze
Autor: bartekk 

Jeśli interesuje Cie samochód tani w utrzymaniu to polecam CNG,
zapraszam na stronę http://www.cng.auto.pl
Na stronie można zapoznać się z ofertą samochodów fabrycznych
zasilanych CNG, VW Caddy spala na 100km 15zł:)
Metr 3 sprężonego gazu ziemnego kosztuje 2.22zł
Mapa stacji CNG w Polsce: http://mapa.cng.auto.pl

Pozdrawiam
Bartek

10 Data: Lipiec 11 2010 14:48:03
Temat: Re: Auto dostawcze
Autor: moje_przedmioty 


Użytkownik "bartekk"  napisał w wiadomości

Jeśli interesuje Cie samochód tani w utrzymaniu to polecam CNG,
zapraszam na stronę http://www.cng.auto.pl
Na stronie można zapoznać się z ofertą samochodów fabrycznych
zasilanych CNG, VW Caddy spala na 100km 15zł:)
Metr 3 sprężonego gazu ziemnego kosztuje 2.22zł
Mapa stacji CNG w Polsce: http://mapa.cng.auto.pl

Chetnie by mnie interesował ale mieszkam w Koszalinie
a tu tylko stacja w Szczecinie
NIe ma możliwości abym jezdził takim autem

Auto dostawcze



Grupy dyskusyjne