Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, ¿e auto nie
reaguje poprawnie na peda³ gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
wciskam peda³ gazu i nic i tak przez 1-3s, a¿ rozkrÄ™ci siÄ™ turbina,
którÄ… wed³ug mnie bardzo s³ychać. Problem nie wystÄ™puje w godzinach
wieczornych i nocÄ… (zak³adam, ¿e ma na to wp³yw temperatura otoczenia).
PoczÄ…tkowo myÅ›la³em, ¿e to przep³ywomierz, ale ten chyba bez wzglÄ™du na
temperaturÄ™ by dzia³a³ ¼le lub dobrze. Auto ma przebieg ju¿ 3kkm (mimo,
¿e mam je dopiero tydzieÅ„) i problem wystÄ™puje chyba od poczÄ…tku.
Spalanie jest o 1,5-2l/100km wiÄ™ksze ni¿ podaje producent. Pisze o tym,
bo choć wiem, ze dane podawane przez producenta to fikcja, nigdy nie
zdarzy³o mi siÄ™, aby Å›rednie w moim przypadku przekracza³o wartoæ
podawanÄ… w specyfikacji wiÄ™cej ni¿ o 0,5l/100km. KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y?
Jutro podjadÄ™ do serwisu, ale jako, ¿e nie znam siÄ™ na silnikach w
stopniu wystarczajÄ…cym, pytam Was, aby mi ciemnoty nie wciskali.
--
anacron
2 |
Data: Maj 20 2012 22:23:53 |
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu |
Autor: Cavallino |
U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, ¿e auto nie
reaguje poprawnie na peda³ gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
wciskam peda³ gazu i nic i tak przez 1-3s, a¿ rozkrÄ™ci siÄ™ turbina,
A czego siÄ™ spodziewa³eÅ›?
Pisa³em przecie¿ ¿e 1500 to za nisko na mocne wciskanie peda³u gazu.
Å»eby jechać turbodieslem dynamicznie, nie mo¿esz go trzymać poni¿ej 2000, przynajmniej niezbyt du¿o poni¿ej.
Spalanie jest o 1,5-2l/100km wiÄ™ksze ni¿ podaje producent.
Jak je¼dzisz 1500 obr/min i ciÅ›niesz w tym momencie gaz do dechy, to nie dziwota.
To nie benzyniak, trzeba siÄ™ nauczyć je¼dzić inaczej.
3 |
Data: Maj 20 2012 22:29:02 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: anacron |
W dniu 2012-05-20 22:23, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, ¿e auto nie
reaguje poprawnie na peda³ gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
wciskam peda³ gazu i nic i tak przez 1-3s, a¿ rozkrÄ™ci siÄ™ turbina,
A czego siÄ™ spodziewa³eÅ›?
Nie rozumiesz, nie oczekuje, ¿e bÄ™dzie rakietÄ… z samego do³u, ale jednak
w nocy/wieczorem je¼dzi normalnie, to jest reaguje, niezbyt ¿wawo ale
reaguje na peda³ gazu. W dzieÅ„, kiedy jest du¿o cieplej nie. I przy
okazji od 1750 do 2750 albo jakoÅ› tak) ma 100% momentu ten silnik. Poza
tym problem występuje i przy 1500 i przy 2000 i przy 2500 obr.min w
dzieÅ„, gdy mocno wciÅ›niesz peda³ gazu.
4 |
Data: Maj 20 2012 22:35:08 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
W dniu 2012-05-20 22:23, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, ¿e auto nie
reaguje poprawnie na peda³ gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
wciskam peda³ gazu i nic i tak przez 1-3s, a¿ rozkrÄ™ci siÄ™ turbina,
A czego siÄ™ spodziewa³eÅ›?
Nie rozumiesz, nie oczekuje, ¿e bÄ™dzie rakietÄ… z samego do³u, ale jednak
w nocy/wieczorem je¼dzi normalnie, to jest reaguje, niezbyt ¿wawo ale
reaguje na peda³ gazu. W dzieÅ„, kiedy jest du¿o cieplej nie.
Toto ma intercooler?
5 |
Data: Maj 20 2012 22:41:16 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: jerzu |
On Sun, 20 May 2012 22:35:08 +0200, "Cavallino"
wrote:
Toto ma intercooler?
Wg. google ma. Ale niech Motyliñski sprawdzi, mo¿e mu jakiego¶ szrota
sprzedali :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
6 |
Data: Maj 20 2012 22:44:19 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik "jerzu" napisa³ w wiadomo¶ci grup
On Sun, 20 May 2012 22:35:08 +0200, "Cavallino"
wrote:
Toto ma intercooler?
Wg. google ma.
No to pewnie tutaj bym szuka³ usterki, albo tak jak ju¿ pisano, jaki¶ czujnik szlag trafi³.
Warto sprawdziæ co pokazuje wska¿nik temperatury silnika, jak pad³ mi czujnik w Megane, pokazywa³ ¿e ciep³y silnik jest zimny.
7 |
Data: Maj 20 2012 22:47:06 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: anacron |
W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
No to pewnie tutaj bym szuka³ usterki, albo tak jak ju¿ pisano, jaki¶
czujnik szlag trafi³.
Warto sprawdziæ co pokazuje wska¿nik temperatury silnika, jak pad³ mi
czujnik w Megane, pokazywa³ ¿e ciep³y silnik jest zimny.
Nie widzia³em jeszcze 90 stopni. I przy okazji
Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpm
Aspiration: turbo + intercooler
Wiêc od 1500 powinien ju¿ rwaæ :)
8 |
Data: Maj 20 2012 22:49:27 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
No to pewnie tutaj bym szuka³ usterki, albo tak jak ju¿ pisano, jaki¶
czujnik szlag trafi³.
Warto sprawdziæ co pokazuje wska¿nik temperatury silnika, jak pad³ mi
czujnik w Megane, pokazywa³ ¿e ciep³y silnik jest zimny.
Nie widzia³em jeszcze 90 stopni.
Pytanie, czy jak masz problemy, to widzisz tyle samo co w nocy, gdy ich nie masz.
Choæ pewnie je¶li ju¿, to pad³ czujnik temp. powietrza a nie p³ynu, wiêc w ten sposób jego awarii nie zauwa¿ysz.
9 |
Data: Maj 20 2012 22:52:33 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: anacron |
W dniu 2012-05-20 22:49, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
No to pewnie tutaj bym szuka³ usterki, albo tak jak ju¿ pisano, jaki¶
czujnik szlag trafi³.
Warto sprawdziæ co pokazuje wska¿nik temperatury silnika, jak pad³ mi
czujnik w Megane, pokazywa³ ¿e ciep³y silnik jest zimny.
Nie widzia³em jeszcze 90 stopni.
Pytanie, czy jak masz problemy, to widzisz tyle samo co w nocy, gdy ich
nie masz.
Tam jest elektroniczny wy¶wietlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
ni¿ 90, od same pocz±tku. Próbowa³em go "zagrzaæ bardziej, ale uda³o nie
mnie siê.
10 |
Data: Maj 21 2012 09:17:47 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Tomasz Pyra |
On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:
Tam jest elektroniczny wy¶wietlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
ni¿ 90, od same pocz±tku. Próbowa³em go "zagrzaæ bardziej, ale uda³o nie
mnie siê.
To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
powietrza znajduj±cy siê za intercoolerem. Do odczytania za pomoc±
komputera.
Natomiast pewnie bêdzie tak jak Cavallino pisa³ - to jest turbo, tym siê
je¼dzi pod czerwone pole, a nie zamula.
Zw³aszcza ¿e w celu ochrony sprzêg³a i turbiny, tam mo¿e byæ turbodziura
zaprogramowana w ECU.
Zostaje albo chip, albo krêcenie wysoko.
Chocia¿ oczywi¶cie warto sprawdziæ czy wszystko w silniku jest w porz±dku.
11 |
Data: Maj 21 2012 17:21:00 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane | Autor: anacron |
W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:
Tam jest elektroniczny wy¶wietlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
ni¿ 90, od same pocz±tku. Próbowa³em go "zagrzaæ bardziej, ale uda³o nie
mnie siê.
To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
powietrza znajduj±cy siê za intercoolerem. Do odczytania za pomoc±
komputera.
Natomiast pewnie bêdzie tak jak Cavallino pisa³ - to jest turbo, tym siê
je¼dzi pod czerwone pole, a nie zamula.
Zw³aszcza ¿e w celu ochrony sprzêg³a i turbiny, tam mo¿e byæ turbodziura
zaprogramowana w ECU.
Zostaje albo chip, albo krêcenie wysoko.
Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.
12 |
Data: Maj 21 2012 18:14:07 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane | Autor: kamil |
On 21/05/2012 16:21, anacron wrote:
W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:
Tam jest elektroniczny wy¶wietlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
ni¿ 90, od same pocz±tku. Próbowa³em go "zagrzaæ bardziej, ale uda³o nie
mnie siê.
To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
powietrza znajduj±cy siê za intercoolerem. Do odczytania za pomoc±
komputera.
Natomiast pewnie bêdzie tak jak Cavallino pisa³ - to jest turbo, tym siê
je¼dzi pod czerwone pole, a nie zamula.
Zw³aszcza ¿e w celu ochrony sprzêg³a i turbiny, tam mo¿e byæ turbodziura
zaprogramowana w ECU.
Zostaje albo chip, albo krêcenie wysoko.
Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.
Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;)
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
13 |
Data: Maj 21 2012 19:34:24 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane | Autor: anacron |
W dniu 2012-05-21 19:14, kamil pisze:
On 21/05/2012 16:21, anacron wrote:
W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:
Tam jest elektroniczny wy¶wietlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
ni¿ 90, od same pocz±tku. Próbowa³em go "zagrzaæ bardziej, ale uda³o
nie
mnie siê.
To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
powietrza znajduj±cy siê za intercoolerem. Do odczytania za pomoc±
komputera.
Natomiast pewnie bêdzie tak jak Cavallino pisa³ - to jest turbo, tym siê
je¼dzi pod czerwone pole, a nie zamula.
Zw³aszcza ¿e w celu ochrony sprzêg³a i turbiny, tam mo¿e byæ turbodziura
zaprogramowana w ECU.
Zostaje albo chip, albo krêcenie wysoko.
Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.
Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;)
Ma ochotê, a nie zwija. Czytanie ze zrozumieniem siê k³ania, bo ja
celowo tak napisa³em. ;)
14 |
Data: Maj 21 2012 19:12:04 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane | Autor: kamil |
On 21/05/2012 18:34, anacron wrote:
Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.
Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;)
Ma ochotê, a nie zwija. Czytanie ze zrozumieniem siê k³ania, bo ja
celowo tak napisa³em. ;)
Co¶ jak bogaty i stary m±¿, te¿ ma ochotê, ale sam wiesz.. ;)
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
15 |
Data: Maj 21 2012 19:55:05 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane | Autor: Mumin |
W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze:
Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.
Uroki elektroniki... Samochód to pó³ biedy, ale we¼ tu spokojnie wsi±d¼ do samolotu...
--
Pozdrawiam,
Mumin
16 |
Data: Maj 21 2012 19:56:12 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik "Mumin" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze:
Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.
Uroki elektroniki...
Dok³adnie, zawsze twierdzi³em, ¿e im mniej elektroniki tym lepiej.
17 |
Data: Maj 21 2012 20:46:53 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane | Autor: Ghost |
U¿ytkownik "Cavallino" napisa³ w wiadomo¶ci
U¿ytkownik "Mumin" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze:
Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.
Uroki elektroniki...
Dok³adnie, zawsze twierdzi³em, ¿e im mniej elektroniki tym lepiej.
Cos jak - "za komuny bylo lepi".
Oczywiscie. Wszak wprowadzenie elektroniki znaczaco pogorszylo niezawodnosc oraz zwiekszylo liczbe wypadkow i katastrof.
18 |
Data: Maj 21 2012 07:57:27 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Ramok |
W dniu 20.05.2012 22:47, anacron napisa³(a):
Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpm
Aspiration: turbo + intercooler
Wiêc od 1500 powinien ju¿ rwaæ :)
Lekkie [OT]
Pomijaj±c g³ówny problem (zak³adam, ¿e problem wystêpuje "rzeczywi¶cie",
a nie ¿e tylko tak siê Tobie subiektywnie wydaje), to to, ¿e maks.
moment jest przy 1500obr./min ma siê bardzo s³abo do tego, ¿e przy tych
1500 mo¿e byæ du¿a turbodziura. Tj. chcê zwróciæ uwagê na to (bo sporo
osób o tym nie wie/zapomina), ¿e je¶li jedziesz spokojnie na (takie
przyk³adowe) 1500 i "depniesz", to silnik nie od razu bêdzie mia³ maks.
moment, ale je¶li jedzie siê z mniejsz± prêdko¶ci± obrotow±, to po
"depniêciu" "mijaj±c" 1500 byæ mo¿e ju¿ bêdzie maks. ;))) A tylko ten
drugi "przypadek" umieszcza siê "na kreskach"/wykresie z hamowni i
danych technicznych producenta auta...
Tak jak napisano, w wiêkszo¶ci turbo diesli aby silnik reagowa³ "od
razu", dobrze mieæ co najmniej 2000obr./min..
Pozdrawiam!
/Ramok
19 |
Data: Maj 20 2012 22:29:52 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: PiteR |
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.
IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
20 |
Data: Maj 20 2012 22:32:01 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: anacron |
W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.
IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
Czy ja pisze nie po polsku? W nocy reaguje wystarczaj±co dobrze (oko³o
20-22 stopni powietrza), w dzieñ jak jest 26-30 ju¿ nie. Oczywi¶cie
sprawdza³em przy wy³±czonej klimatyzacji, aby zaraz nikt nie napisa³, ¿e
to wina klimy.
21 |
Data: Maj 20 2012 22:35:48 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: PiteR |
na ** p.m.s ** anacron pisze tak:
Czy ja pisze nie po polsku? W nocy reaguje wystarczaj±co dobrze
(oko³o 20-22 stopni powietrza), w dzieñ jak jest 26-30 ju¿ nie.
Oczywi¶cie sprawdza³em przy wy³±czonej klimatyzacji, aby zaraz
nikt nie napisa³, ¿e to wina klimy.
Moja odpowiedz w ogóle nie dotyczy Ciebie. Masz w±tkowanie w tym
Thunderbirdzie? :)
Jak ju¿ chcesz opinii to IMHO masz zepsuty jaki¶ czujnik temp powietrza
w dolocie lub zintegrowany w przep³ywomierzu.
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
22 |
Data: Maj 20 2012 22:37:54 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.
IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
Czy ja pisze nie po polsku?
Napisa³e¶ ¿e próbujesz przy 1500.
Teraz zmieniasz zdanie ¿e przy 2500 jest tak samo.
To do¶æ istotna ró¿nica.
Taki ma³y turbodiesel jedzie praktycznie tylko dziêki turbinie, wiêc bez jej w³±czenia to normalne ¿e nie jedzie prawie wcale.
To, ¿e ró¿nice temperatur wp³ywaj± na wydajno¶æ silnika, to te¿ w miarê normalne.
Ale nie a¿ w w takim stopniu, a przy 2500 to ju¿ po prostu musi ci±gn±æ.
23 |
Data: Maj 20 2012 22:42:22 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: anacron |
W dniu 2012-05-20 22:37, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.
IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
Czy ja pisze nie po polsku?
Napisa³e¶ ¿e próbujesz przy 1500.
Teraz zmieniasz zdanie ¿e przy 2500 jest tak samo.
To do¶æ istotna ró¿nica.
Taki ma³y turbodiesel jedzie praktycznie tylko dziêki turbinie, wiêc bez
jej w³±czenia to normalne ¿e nie jedzie prawie wcale.
To, ¿e ró¿nice temperatur wp³ywaj± na wydajno¶æ silnika, to te¿ w miarê
normalne.
Ale nie a¿ w w takim stopniu, a przy 2500 to ju¿ po prostu musi ci±gn±æ.
Jak go spu¶ciæ do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (po³owa miedzy 1500 i
2000) ju¿ zawijaæ asfalt chce. Im wy¿sze obroty tym ten delay jest
ni¿szy, ale nadal odczuwalny. W nocy 90km/h , VI bieg, jakie¶ 1800
obr./min wciskam gaz i wyprzedzam ciê¿arówki bez redukcji i stresu. W
dzieñ bojê siê wyprzedzaæ ju¿ przy trochê wiêkszym ruchu.
24 |
Data: Maj 20 2012 22:45:44 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:37, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.
IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
Czy ja pisze nie po polsku?
Napisa³e¶ ¿e próbujesz przy 1500.
Teraz zmieniasz zdanie ¿e przy 2500 jest tak samo.
To do¶æ istotna ró¿nica.
Taki ma³y turbodiesel jedzie praktycznie tylko dziêki turbinie, wiêc bez
jej w³±czenia to normalne ¿e nie jedzie prawie wcale.
To, ¿e ró¿nice temperatur wp³ywaj± na wydajno¶æ silnika, to te¿ w miarê
normalne.
Ale nie a¿ w w takim stopniu, a przy 2500 to ju¿ po prostu musi ci±gn±æ.
Jak go spu¶ciæ do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (po³owa miedzy 1500 i
2000) ju¿ zawijaæ asfalt chce.
I prawid³owo, u mnie te¿ siê mniej wiêcej tak turbina w³±cza.
Silnik nieco inny, ale turbo pewnie to samo, program pewnie te¿ zbli¿ony.
25 |
Data: Maj 22 2012 00:21:52 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: anacron |
W dniu 2012-05-20 22:45, Cavallino pisze:
Jak go spu¶ciæ do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (po³owa miedzy 1500 i
2000) ju¿ zawijaæ asfalt chce.
I prawid³owo, u mnie te¿ siê mniej wiêcej tak turbina w³±cza.
Silnik nieco inny, ale turbo pewnie to samo, program pewnie te¿ zbli¿ony.
http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/hyundai/i30/ii/silnik-diesla-1.4-crdi-90km
26 |
Data: Maj 20 2012 22:33:16 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik "PiteR" napisa³ w wiadomo¶ci grup
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.
IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
27 |
Data: Maj 21 2012 08:05:36 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Cezary Daniluk |
W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "PiteR" napisa³ w wiadomo¶ci grup
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.
IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura
jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo
rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
Turbodziura to by³a w uno turbo :P
Albo w Golfie 1 turbodieslu - wciska³e¶ gaz, rozpêdza³ siê jak normalny diesel, no mo¿e ciut lepiej, jak obrotomierz dochodzi³ do koñca skali to dostawa³ kopniaka, ale ju¿ trzeba by³o bieg zmieniaæ na wy¿szy i znowu czekaæ na kopniaka :D
Pozdrawiam !
28 |
Data: Maj 21 2012 09:39:46 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik "Cezary Daniluk" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "PiteR" napisa³ w wiadomo¶ci grup
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.
IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura
jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo
rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
Turbodziura to by³a w uno turbo :P
Zapewniam Ciê, ¿e w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
Mo¿e mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny te¿ ma ju¿ w miarê sensown± moc, ale wra¿enia po w³±czeniu turbo nie wiem czy nie wiêksze.
29 |
Data: Maj 21 2012 18:16:06 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: kamil |
On 21/05/2012 08:39, Cavallino wrote:
U¿ytkownik "Cezary Daniluk" napisa³ w
wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "PiteR" napisa³ w wiadomo¶ci grup
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.
IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura
jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo
rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
Turbodziura to by³a w uno turbo :P
Zapewniam Ciê, ¿e w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
Mo¿e mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny te¿ ma ju¿
w miarê sensown± moc, ale wra¿enia po w³±czeniu turbo nie wiem czy nie
wiêksze.
Niech temu koniowi kto¶ wyt³umaczy, ¿e turbo siê nie "w³±cza", tylko pracuje w zasadzie ca³y czas. Zbanowa³ mnie jaki¶ czas temu za wy¶mianie podobnego kretynizmu i dalej sieje dezinformacjê.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
30 |
Data: Maj 21 2012 21:19:37 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Cezary Daniluk |
W dniu 2012-05-21 09:39, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "Cezary Daniluk" napisa³ w
wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "PiteR" napisa³ w wiadomo¶ci grup
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.
IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura
jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo
rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
Turbodziura to by³a w uno turbo :P
Zapewniam Ciê, ¿e w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
Mo¿e mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny te¿ ma ju¿
w miarê sensown± moc, ale wra¿enia po w³±czeniu turbo nie wiem czy nie
wiêksze.
Nie ma i nie istnieje pojêcie w³±czenia siê TURBO.
Turbosprê¿arka krêci siê ca³y czas, tyle ¿e z ró¿nymi prêdko¶ciami, i przy ma³ych prêdko¶ciach (ma³ych przep³ywach gazów) nie ma daje wystarczaj±cego nadci¶nienia.
Dlatego po wci¶niêciu gazu i zwiêkszeniu ilo¶ci gazów przep³ywowych potrzebuje jakiego¶ czasu na osi±gniêcie sensownej wydajno¶ci. Im wiêksza turbosprê¿arka tym ten czas jest wiêkszy ...
Dlatego niektórzy producenci stosuj± dwie - jedn± malutk± aby dobrze podbija³a na niskich obrotach i przy niewielkich obci±¿eniach, a du¿a przy odmiennych warunkach pracy.
Pozdrawiam !
31 |
Data: Maj 21 2012 21:43:11 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik "Cezary Daniluk" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-21 09:39, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "Cezary Daniluk" napisa³ w
wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "PiteR" napisa³ w wiadomo¶ci grup
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.
IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura
jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo
rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
Turbodziura to by³a w uno turbo :P
Zapewniam Ciê, ¿e w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
Mo¿e mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny te¿ ma ju¿
w miarê sensown± moc, ale wra¿enia po w³±czeniu turbo nie wiem czy nie
wiêksze.
Nie ma i nie istnieje pojêcie w³±czenia siê TURBO.
S³ówek siê czepiasz, wiadomo o co biega.
Turbosprê¿arka krêci siê ca³y czas, tyle ¿e z ró¿nymi prêdko¶ciami, i przy ma³ych prêdko¶ciach (ma³ych przep³ywach gazów) nie ma daje wystarczaj±cego nadci¶nienia.
¯eby nie powiedzieæ, ¿e nie daje ¿adnego.
Mam wska¼nik, wiêc mogê sobie poobserwowaæ le¿±c± na 0 wskazówkê.
32 |
Data: Maj 21 2012 22:20:31 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak |
W dniu 2012-05-21 21:43, Cavallino pisze:
Nie ma i nie istnieje pojêcie w³±czenia siê TURBO.
S³ówek siê czepiasz, wiadomo o co biega.
Tylko potem te s³ówka w googlach zostaj±. I kolejni to kopiuj±, potem jeszcze inni...
Turbosprê¿arka krêci siê ca³y czas, tyle ¿e z ró¿nymi prêdko¶ciami, i
przy ma³ych prêdko¶ciach (ma³ych przep³ywach gazów) nie ma daje
wystarczaj±cego nadci¶nienia.
¯eby nie powiedzieæ, ¿e nie daje ¿adnego.
Mam wska¼nik, wiêc mogê sobie poobserwowaæ le¿±c± na 0 wskazówkê.
No to jak wiesz o co chodzi, to tym bardziej pisz po ludzku.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."
33 |
Data: Maj 21 2012 22:35:40 | Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-21 21:43, Cavallino pisze:
Nie ma i nie istnieje pojêcie w³±czenia siê TURBO.
S³ówek siê czepiasz, wiadomo o co biega.
Tylko potem te s³ówka w googlach zostaj±. I kolejni to kopiuj±, potem jeszcze inni...
Turbosprê¿arka krêci siê ca³y czas, tyle ¿e z ró¿nymi prêdko¶ciami, i
przy ma³ych prêdko¶ciach (ma³ych przep³ywach gazów) nie ma daje
wystarczaj±cego nadci¶nienia.
¯eby nie powiedzieæ, ¿e nie daje ¿adnego.
Mam wska¼nik, wiêc mogê sobie poobserwowaæ le¿±c± na 0 wskazówkê.
No to jak wiesz o co chodzi, to tym bardziej pisz po ludzku.
Jak kiedykolwiek napiszesz co¶ w odpowiedzi na mój post, w którym nie bêdzie kolejnej próby czepiania siê byle czego, to mo¿e zdecydujê siê poczytaæ co masz do powiedzenia.....
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |