Użytkownik "Pawel" :
Czy ktos moze sprowadzal auto z Dubaju (ZEA) do Polski? Moze ktos podzieli
sie info o kosztach (clo, transport itd.) i jak najlepiej to zalatwiac bedac
na miejscu w Dubaju?
Tak, znajomy. Jeszcze do niedawna byłby to świetny interes, jednak od 3 tygodni nieco zmieniły się przepisy dotyczące kwoty bazowej clonego pojazdu. O szczegóły pytaj w UC, nie chce wprowadzać w błąd. W każdym razie oszczędność rzędu 30-40% wartości pojazdu przy obecnym kursie USD zmniejszyła sie do ok 15%.
Poza tym, aby kupić tam pojazd musisz mieć odpowiednią vizę, na "wizytowej" nie wywieziesz auta. Trzeba załatwiać z rezydentem.
3 |
Data: Sierpien 04 2008 22:40:25 |
Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? |
Autor: Pawel |
Poza tym, aby kupić tam pojazd musisz mieć odpowiednią vizę, na "wizytowej" nie wywieziesz auta. Trzeba załatwiać >z rezydentem.
No ja wlasnie bede mial rezydencka wize. Ale skoro takie male oszczednosci to nie wiem czy sie to oplaca - chociaz np. Hummery sa o niebo tansze tam niz w Europie....tylko czy nie trzeba potem czegos przerabiac i jeszcze to clo itd.
P.
4 |
Data: Sierpien 04 2008 23:03:05 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: Boombastic |
No ja wlasnie bede mial rezydencka wize. Ale skoro takie male oszczednosci to nie wiem czy sie to oplaca - chociaz np. Hummery sa o niebo tansze tam niz w Europie....tylko czy nie trzeba potem czegos przerabiac i jeszcze to clo itd.
Cło to nie problem, bo tylko 10%. Pozostaje jeszcze vat i akcyza. A po kiego grzyba ci Hummer w Polsce?
5 |
Data: Sierpien 05 2008 00:19:32 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: Pawel |
Cło to nie problem, bo tylko 10%. Pozostaje jeszcze vat i akcyza. A po kiego grzyba ci Hummer w Polsce?
A rozumiem ze VAT i akcyza to tak jak przy kazdym innym imporcie - tj. od wartosci na umowie? I clo - czy clo tez od wartosci wpisanej na umowie?
A po co mi Hummer w PL? Bo mi sie podoba ;)
Pozdr.P>
6 |
Data: Sierpien 05 2008 00:31:29 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: Marcin J. Kowalczyk |
Pawel pisze:
Cło to nie problem, bo tylko 10%. Pozostaje jeszcze vat i akcyza. A po kiego grzyba ci Hummer w Polsce?
A rozumiem ze VAT i akcyza to tak jak przy kazdym innym imporcie - tj. od wartosci na umowie? I clo - czy clo tez od wartosci wpisanej na umowie?
od 2 tygodni od wartosci rynkowej.
A po co mi Hummer w PL? Bo mi sie podoba ;)
O gustach sie nie dyskutuje ;)
7 |
Data: Sierpien 05 2008 15:06:32 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: J.F. |
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał w
wiadomości
Pawel pisze:
A po co mi Hummer w PL? Bo mi sie podoba ;)
O gustach sie nie dyskutuje ;)
Gusta gustami, ale czy on przypadkiem nie ma DMC ponad 3.5t ?
Czyli wymaga kat. C, a z przyczepka to w ogole kanal.
J.
8 |
Data: Sierpien 05 2008 15:14:16 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: JarekM |
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał w
wiadomości
Pawel pisze:
A po co mi Hummer w PL? Bo mi sie podoba ;)
O gustach sie nie dyskutuje ;)
Gusta gustami, ale czy on przypadkiem nie ma DMC ponad 3.5t ?
Czyli wymaga kat. C, a z przyczepka to w ogole kanal.
J.
ano ma ... i to dużo więcej niż 3,5t.
a przyczepka... jak ma C to i E nie jest problemem ...
a przyczepę to mógłby konkretną targać
--
Jarek (Cobra) Marecik
Disco 2 Td5; Herbert I - TEAM DM452MT - Sirio T3-27
9 |
Data: Sierpien 05 2008 18:19:29 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: Boombastic |
ano ma ... i to dużo więcej niż 3,5t.
a przyczepka... jak ma C to i E nie jest problemem ...
a przyczepę to mógłby konkretną targać
A czy czasem nie będzie to już jako auto ciężarowe i akcyzie nie podlega?
10 |
Data: Sierpien 05 2008 19:22:48 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: JarekM |
ano ma ... i to dużo więcej niż 3,5t.
a przyczepka... jak ma C to i E nie jest problemem ...
a przyczepę to mógłby konkretną targać
A czy czasem nie będzie to już jako auto ciężarowe i akcyzie nie podlega?
aaa.. no tego to nie wiem...
fakt, ten problem może dużo zmienić w opłacalności przedsięwzięcia
--
Jarek (Cobra) Marecik
Disco 2 Td5; Herbert I - TEAM DM452MT - Sirio T3-27
11 |
Data: Sierpien 05 2008 19:53:56 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: Boombastic |
Użytkownik "JarekM" napisał w wiadomości
ano ma ... i to dużo więcej niż 3,5t.
a przyczepka... jak ma C to i E nie jest problemem ...
a przyczepę to mógłby konkretną targać
A czy czasem nie będzie to już jako auto ciężarowe i akcyzie nie podlega?
aaa.. no tego to nie wiem...
fakt, ten problem może dużo zmienić w opłacalności przedsięwzięcia
Tylko pewnie jak zwykle można liczyć na "spójność" przepisów. Auto pewnie dla akcyzy będzie osobowe, a dla uprawnień do kierowania ciężarowe.
12 |
Data: Sierpien 06 2008 21:52:41 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: J.F. |
On Tue, 5 Aug 2008 19:53:56 +0200, Boombastic wrote:
Użytkownik "JarekM" napisał w wiadomości
A czy czasem nie będzie to już jako auto ciężarowe i akcyzie nie podlega?
aaa.. no tego to nie wiem...
fakt, ten problem może dużo zmienić w opłacalności przedsięwzięcia
Tylko pewnie jak zwykle można liczyć na "spójność" przepisów. Auto pewnie
dla akcyzy będzie osobowe, a dla uprawnień do kierowania ciężarowe.
Moze byc inna spojnosc - placisz akcyze i masz osobowe wymagajace C do
prowadzenia, albo nie placisz akcyzy i masz pelnoprawna ciezarowke ze
wszystkimi szykanami: zakaz parkowania na chodniku, predkosc
maksymalna 80, tachograf, licencje transportowe ? podatek drogowy
J.
13 |
Data: Sierpien 07 2008 09:18:35 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: Boombastic |
Moze byc inna spojnosc - placisz akcyze i masz osobowe wymagajace C do
prowadzenia, albo nie placisz akcyzy i masz pelnoprawna ciezarowke ze
wszystkimi szykanami: zakaz parkowania na chodniku, predkosc
maksymalna 80, tachograf, licencje transportowe ? podatek drogowy
Czyli jak się nie obrócisz to dupa z tyłu.
14 |
Data: Sierpien 05 2008 10:08:15 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: adym |
Użytkownik "Pawel" :
Cło to nie problem, bo tylko 10%. Pozostaje jeszcze vat i akcyza. A po
kiego grzyba ci Hummer w Polsce?
A rozumiem ze VAT i akcyza to tak jak przy kazdym innym imporcie - tj. od
wartosci na umowie? I clo - czy clo tez od wartosci wpisanej na umowie?
To by było tak: 10% cła + akcyza 3.1 % do 2litrów,a 13.8 % powyżej i 22% Vat. Oczywiscie jeszcze kontener ok 1000USD.
Pewnie wiesz, ze diesla tam nie kupisz, bardzo ciezko tez o auto z manualna skrzynią.
Mam cennik nowych aut, jak Cie cos konkretnego interesuje to pisz.
15 |
Data: Sierpien 05 2008 19:43:15 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: Pawel |
To by było tak: 10% cła + akcyza 3.1 % do 2litrów,a 13.8 % powyżej i 22% Vat. Oczywiscie jeszcze kontener ok >1000USD.
Pewnie wiesz, ze diesla tam nie kupisz, bardzo ciezko tez o auto z manualna skrzynią.
Mam cennik nowych aut, jak Cie cos konkretnego interesuje to pisz.
Kolega z pracy - Niemiec - twierdzi ze jesli bedzie mial w Dubaju zarejestrowane auto na siebie (obaj mamy wizy rezydenckie) przez okres wiekszy niz 6 miesiecy - to w Niemczech nie placi zadnych cel i podatkow przy sprowadzeniu go do Niemiec.
Czy w PL jest podobnie? Pewnie nie, bo nasz rzad bardziej zlodziejski niz niemiecki?
Pozdr.P.
16 |
Data: Sierpien 06 2008 07:48:09 | Temat: Re: Auto z Dubaju - jakie clo itd? | Autor: J.F. |
On Tue, 5 Aug 2008 19:43:15 +0200, "Pawel"
Kolega z pracy - Niemiec - twierdzi ze jesli bedzie mial w Dubaju
zarejestrowane auto na siebie (obaj mamy wizy rezydenckie) przez okres
wiekszy niz 6 miesiecy - to w Niemczech nie placi zadnych cel i podatkow
przy sprowadzeniu go do Niemiec.
Czy w PL jest podobnie? Pewnie nie, bo nasz rzad bardziej zlodziejski niz
niemiecki?
Podobnie - mienie przesiedlencze.
Poza tym mozesz skorzystac z unijnych uprawnien - zameldowac sie u
kolegi w Niemczech, zarejestrowac auto bez cla, wymeldowac sie razem z
autem, przyjechac do polski .. ale juz z "niemieckim" autem.
J.
| | | | | | | | | | | | | |