Witam,
borykam siÄ™ z takim problemem:
Od niedawna mam założony gaz (sekwencja KME) w Nissanie Maxima 3.0 V6 z ASB. Na gazie wystepuje w nim taki problem:
gdy zatrzymam siÄ™ np. na Ĺ›wiatłach i trzymam hamulec (skrzynia w trybie D) i musze ruszyć, czyli puszczam hamulec i wciskam gaz - silnik gasnie (lub prawie gaĹ›nie, obroty na chwilÄ™ zaraz po wciĹ›niÄ™ciu gazu spadajÄ… prawie do zera). Ogólnie podczas pracy na LPG obroty biegu jałowego oscylujÄ… w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymajÄ… siÄ™ na 850. Aktualnie, zeby ruszyć muszÄ™ odczekac około sekundy od puszczenia hamulca (auto musi siÄ™ już toczyć), żeby móc wcisnąć gaz. Wielokrotnie zdarzyło mi siÄ™ już zdusić silnik gdy skrzynia była w trybie D lub R, pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałoć? Instalacja jest na gwarancji ale regulacje nic nie dajÄ… - gazownik twierdzi że nie da siÄ™ tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeĽdzi poprawnie.
Czym mogą być spowodowane takie objawy?
komar
| 2 | 
Data: Luty 10 2010 10:19:22 | 
| Temat: Re: Automat + GAZ | 
| Autor: krzyss  | 
komar pisze: 
 
 pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałoć? Instalacja jest na gwarancji ale regulacje nic nie dajÄ… - gazownik twierdzi że nie da siÄ™ tego zgrać z komputerem.  
 
To moze niech odda pieniadze i ja zlikwiduje ? a ty poszukasz innego ?
 
--  
**** krzyss vel Qkill **** 
  ===-- -  A3 TDI  -- -=== 
==- Automat po Czipsie -==
 | 3 | 
Data: Luty 10 2010 09:29:43 |  | Temat: Re: Automat + GAZ |  | Autor: LET ki  |  
Nie powinno być absolutnie żadnych problemów przy współpracy gazu i automatu.  
Najprawdopodobniej to zła z regulacja, ew. zbyt mała wydajno¶ć instalacji. 
Najlepiej zapytaj tu: http://lpg-forum.pl/index.php powiniene¶ uzyskać  
fachow± informację. 
 
--   
pzdr 
LETki 
 
 
--   
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 
 
 | 4 | 
Data: Luty 10 2010 12:07:18 |  | Temat: Re: Automat + GAZ |  | Autor: masti  |  
Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 09:38:52 +0100, osobnik zwany komar 
wystukał: 
 
 Witam, 
borykam siÄ™ z takim problemem: 
Od niedawna mam założony gaz (sekwencja KME) w Nissanie Maxima 3.0 V6 z 
ASB. Na gazie wystepuje w nim taki problem: 
gdy zatrzymam siÄ™ np. na Ĺ›wiatłach i trzymam hamulec (skrzynia w trybie 
D) i musze ruszyć, czyli puszczam hamulec i wciskam gaz - silnik gasnie 
(lub prawie gaśnie, obroty na chwilę zaraz po wciśnięciu gazu spadają 
prawie do zera). Ogólnie podczas pracy na LPG obroty biegu jałowego 
oscylujÄ… w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymajÄ… siÄ™ na 
850. Aktualnie, zeby ruszyć muszÄ™ odczekac około sekundy od puszczenia 
hamulca (auto musi siÄ™ już toczyć), żeby móc wcisnąć gaz. Wielokrotnie 
zdarzyło mi siÄ™ już zdusić silnik gdy skrzynia była w trybie D lub R, 
pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałoć? Instalacja jest na 
gwarancji ale regulacje nic nie dajÄ… - gazownik twierdzi że nie da siÄ™ 
tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeĽdzi poprawnie. 
 
Czym mogą być spowodowane takie objawy? 
 
 
sprawdĽ kable WN Ĺ›rodkowego cylindra z przodu. Miałem wersjÄ™ tego silnika  
w Mercurym i tam ten kabel po max roku dawał przebicie i na gazie auto  
zaczynało siÄ™ dławić. Na benzynie było ok. OdpowiedĽ mojego mechaniora  
TTTM :)
 
--   
mst <at> gazeta <.> pl 
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?  
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett
 | 5 | 
Data: Luty 11 2010 11:26:42 |  | Temat: Re: Automat + GAZ |  | Autor: komar  |  
W dniu 2010-02-10 13:07, masti pisze: 
 Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 09:38:52 +0100, osobnik zwany komar 
wystukał: 
 
Witam, 
borykam siÄ™ z takim problemem: 
Od niedawna mam założony gaz (sekwencja KME) w Nissanie Maxima 3.0 V6 z 
ASB. Na gazie wystepuje w nim taki problem: 
gdy zatrzymam siÄ™ np. na Ĺ›wiatłach i trzymam hamulec (skrzynia w trybie 
D) i musze ruszyć, czyli puszczam hamulec i wciskam gaz - silnik gasnie 
(lub prawie gaśnie, obroty na chwilę zaraz po wciśnięciu gazu spadają 
prawie do zera). Ogólnie podczas pracy na LPG obroty biegu jałowego 
oscylujÄ… w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymajÄ… siÄ™ na 
850. Aktualnie, zeby ruszyć muszÄ™ odczekac około sekundy od puszczenia 
hamulca (auto musi siÄ™ już toczyć), żeby móc wcisnąć gaz. Wielokrotnie 
zdarzyło mi siÄ™ już zdusić silnik gdy skrzynia była w trybie D lub R, 
pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałoć? Instalacja jest na 
gwarancji ale regulacje nic nie dajÄ… - gazownik twierdzi że nie da siÄ™ 
tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeĽdzi poprawnie. 
 
Czym mogą być spowodowane takie objawy? 
 
 
sprawdĽ kable WN Ĺ›rodkowego cylindra z przodu. Miałem wersjÄ™ tego silnika 
w Mercurym i tam ten kabel po max roku dawał przebicie i na gazie auto 
zaczynało siÄ™ dławić. Na benzynie było ok. OdpowiedĽ mojego mechaniora 
TTTM :) 
 
 
dziÄ™ki, w tym tygodniu wymieniÄ™ przewody, mam nadziejÄ™ ze to pomoże.
 
A przy okazji, ile Ci palił gazu ten silnik? 
Na benzynie w trasie chodzÄ™ do 10l, po mieĹ›cie max 15, a na gazie wciÄ…ga 15 w trasie i 18-20 w mieĹ›cie, trochÄ™ dużo.
 | 6 | 
Data: Luty 11 2010 05:52:28 |  | Temat: Re: Automat + GAZ |  | Autor: Mariusz_Maniek  |  
On 11 Lut, 11:26, komar  wrote: 
 W dniu 2010-02-10 13:07, masti pisze: 
 
 
 
> Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 09:38:52 +0100, osobnik zwany komar 
> wystukał: 
 
>> Witam, 
>> borykam się z takim problemem: 
>> Od niedawna mam założony gaz (sekwencja KME) w Nissanie Maxima 3.0 V6 z 
>> ASB. Na gazie wystepuje w nim taki problem: 
>> gdy zatrzymam się np. na ¶wiatłach i trzymam hamulec (skrzynia w trybie 
>> D) i musze ruszyć, czyli puszczam hamulec i wciskam gaz - silnik gasnie 
>> (lub prawie ga¶nie, obroty na chwilę zaraz po wci¶nięciu gazu spadaj± 
>> prawie do zera). Ogólnie podczas pracy na LPG obroty biegu jałowego 
>> oscyluj± w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymaj± się na 
>> 850. Aktualnie, zeby ruszyć muszę odczekac około sekundy od puszczenia 
>> hamulca (auto musi się już toczyć), żeby móc wcisn±ć gaz.. Wielokrotnie 
>> zdarzyło mi się już zdusić silnik gdy skrzynia była w trybie D lub R, 
>> pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwało¶ć? Instalacja jest na 
>> gwarancji ale regulacje nic nie daj± - gazownik twierdzi że nie da się 
>> tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeĽdzi poprawnie. 
 
>> Czym mog± być spowodowane takie objawy? 
 
> sprawdĽ kable WN ¶rodkowego cylindra z przodu. Miałem wersję tego silnika 
> w Mercurym i tam ten kabel po max roku dawał przebicie i na gazie auto 
> zaczynało się dławić. Na benzynie było ok. OdpowiedĽ mojego mechaniora 
> TTTM :) 
 
dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże. 
 
Kolego, 
nie Ty jeste¶ od diagnozy tylko partacz-gaziarz. JedĽ do niego z 
ż±daniem naprawy auta a jak nie umie to wydob±dĽ pisemn± zgodę, że 
pojedziesz do innego warsztatu, który naprawi/poprawi a kosztami 
obci±ży papraka. Ja tak zrobiłem kilka lat temu i gaziarz najpierw 
psioczył na samochód, potem na instalację a w końcu podpisał (i pokrył 
koszty naprawy u innego mechanika). Druga firma potrzebowała niewiele 
czasu (kilka h) na diagnozę, wskazanie błędów instalacji i 
doprowadzenia auta do zadowalaj±cego stanu. Gaziarz zapłacił bez 
protestu po przejażdżce i obserwacji jak zachowuje się samochód po 
dobrym zagazowaniu..
 
Pozdrawiam, 
Maniek 
Lexus LS400
 | 7 | 
Data: Luty 11 2010 15:00:21 |  | Temat: Re: Automat + GAZ |  | Autor: krzysiek82  |  
Mariusz_Maniek pisze: 
  > Kolego, 
 nie Ty jeste¶ od diagnozy tylko partacz-gaziarz.  
 
Dokładnie niech ci¶nie dziada jak nie umie to niech się nie zabiera za takie rzeczy.
 
--  
krzysiek82
 | 8 | 
Data: Luty 11 2010 16:25:01 |  | Temat: Re: Automat + GAZ |  | Autor: krzyss  |  
komar pisze: 
 
 dziÄ™ki, w tym tygodniu wymieniÄ™ przewody, mam nadziejÄ™ ze to pomoże. 
 
To nie sa przewody i nie pomoze...
 
--  
**** krzyss vel Qkill **** 
  ===-- -  A3 TDI  -- -=== 
==- Automat po Czipsie -==
 | 9 | 
Data: Luty 11 2010 20:07:14 |  | Temat: Re: Automat + GAZ |  | Autor: masti  |  
Dnia pięknego Thu, 11 Feb 2010 11:26:42 +0100, osobnik zwany komar 
wystukał: 
 
 A przy okazji, ile Ci palił gazu ten silnik? Na benzynie w trasie chodzÄ™ 
do 10l, po mieście max 15, a na gazie wciąga 15 w trasie i 18-20 w 
mieĹ›cie, trochÄ™ dużo. 
 
no tak to ciÄ…gnie. Tylko moje autko było ciÄ™ższe bo to porzÄ…dny  
amerykański VAN made in Japan :)
 
--   
mst <at> gazeta <.> pl 
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?  
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett
 | 10 | 
Data: Luty 14 2010 23:12:35 |  | Temat: Re: Automat + GAZ |  | Autor: P_ablo  |  
Użytkownik "komar"  napisał w wiadomo¶ci  
 
  
Czym mog± być spowodowane takie objawy? 
 
 
Zle ustawiona instalacja gazowa. 
Niech sprobuje poprawic mape wtryskow recznie wzbogacaja lub zubozajac. Moze  
bedzie potrzebne rozwiercenie dyszy i zmniejszenie cisnienia na reduktorze  
(raczej malo prawdopodobne w druga strone) - to wyglada na niewyrabiajace  
wtryskiwacze  i bardzo krotkie czasy wtryskow na wolnych. Ewentualnie  
wymiana wtryskiwaczy na szybsze. Powodem moga byc rowniez zle zmontowane  
dysze podajace gaz. W starszych instalacjach I i II gen byly czasami  
potrzebne specjalne uklady do pilnowania wolnych obrotow, ale nie slyszalem  
aby byly potrzebne w ukladach IV generacji.
 
--  
Picasso
  |  |  |  |  |  |  |  |  |