Automat - co i jak?
1 | Data: Listopad 27 2010 21:28:08 |
Temat: Automat - co i jak? | |
Autor: MadMan | Witam, 2 |
Data: Listopad 27 2010 20:40:11 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: to | begin MadMan jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za Na to, żeby nie kupowaÄ pierwszego auta z automatem... -- ignorance is bliss 3 |
Data: Listopad 27 2010 21:47:50 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia 27 Nov 2010 20:40:11 GMT, to napisał(a): jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za Gdyżponieważ? Argument że nie jeździłem jest nietrafiony, bo rok miałem swoje-nieswoje auto, i ciągle jeżdżę innymi autami z manualną skrzynią. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 4 |
Data: Listopad 27 2010 21:06:53 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: to | begin MadMan Gdyżponieważ? Argument że nie jeździłem jest nietrafiony, bo rok miałem Rok cudzymi autami to bardzo mało, dopiero we własnym wyrobisz sobie przyzwyczajenia. -- ignorance is bliss 5 |
Data: Listopad 27 2010 21:29:35 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Wmak | to napisał(a): Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem... Bo polubisz i potem zawsze będziesz tylko automaty kupować... -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Listopad 28 2010 02:22:09 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: megrims | W dniu 2010-11-27 22:29, Wmak pisze: napisał(a): I bardzo dobrze. Automaty są fajne. A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak z pływaniem lub jazdą na rowerze. Choćbyś przez wiele lat tego nie robił, to nie zapomnisz. Wiec się nie bój. Ja po 1. automacie (Omega A) jak miałem wybór, to zawsze kupowałem automaty. I to się nie zmieni. I to takie klasyczne - hydrauliczne. Chociaż PDK zrobiło na mnie ogromne wrażenie, szczególnie w Turbo S. 7 |
Data: Listopad 28 2010 01:41:26 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: to | begin megrims A z jazdÄ samochodem z rÄcznÄ skrzyniÄ , to jest tak samo jak z pływaniem Ale trzeba siÄ najpierw nauczyÄ. ;-) -- ignorance is bliss 8 |
Data: Listopad 27 2010 20:50:48 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: JAM | On Nov 27, 8:41 pm, to wrote: begin megrims A zapalac silnik nas korbe umiesz ? JAM 9 |
Data: Listopad 28 2010 12:51:39 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: to | begin JAM A zapalac silnik nas korbe umiesz ? Gdyby wiÄkszoć aut trzeba było tak zapalaÄ to bym umiał. Durne porównanie. -- ignorance is bliss 10 |
Data: Listopad 28 2010 11:08:11 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: JAM | On Nov 28, 7:51 am, to wrote: begin JAM Nie takie durne. Gdy Cadillac wprowadzil seryjnie jako pierwszy na swiecie elektryczne rozruszniki, wiele kobiet kupilo ten pojazd wlasnie z tego powodu aby nie musiec sie uczyc zapalac pojazdow korba choc byl duzo drozszy w owym czasie niz inne pojazdy. Reczna skrzynka biegow to przezytek. Zaawansowane pojazdy hybrydowe takie jak Prius czy Volt, albo w pelni elektryczne takie jak Leaf albo maja nowoczesny automat albo wrecz wogole nie potrzebuja skrzyni biegow. A to jest i to rychla przyszlosc motoryzacji. Jezeli ktos kupi dzis automat jako pierwszy samochod w zyciu to bedzie nim jezdzil kilka jesli nie kilkanascie lat. A po tym czasie bedzie mial do wyboru cala mase samochodow z automatami. Tak wiec jak ktos nie lubi recznej skrzyniki biegow to wcale nie musie sie uczyc takim samochodem jezdzic. Sam znam osobe w Polsce, ktore ma samochody od 20 lat i nigdy nie miala reczej skrzyni biegow bo nie umie takim jezdzic i nie zalezy jej aby sie tego nauczyc. Od tego jest technika aby ludziom ulatwiac zycie. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 11 |
Data: Listopad 29 2010 02:00:53 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: to | begin JAM Nie takie durne. Gdy Cadillac wprowadzil seryjnie jako pierwszy na Automaty istniejÄ od kilkudziesiÄciu lat, nie sÄ wcale dużo droższe, a na rynku aut używanych sÄ nawet taĹsze i jakoĹ niesamowitej popularnoĹci nie zdobyły. Po za tym nie o to mi tutaj chodzi. Póki co wiÄkszoć aut ma skrzynie manualne, wiÄc dobrze jest najpierw nauczyÄ siÄ sprawnie operowaÄ skrzyniÄ manualnÄ , a dopiero potem ew. kupiÄ automat. Zaawansowane pojazdy hybrydowe takie jak Prius czy Volt, albo Trudno, żeby miały skrzynie manualnÄ przy dwóch zupełnie różnych silnikach albo przy silniku elektrycznym. Argument bez sensu. A to jest i to rychla W pracy dostanie służbowy z manualem i co zrobi? BÄdzie siÄ wtedy uczył? -- ignorance is bliss 12 |
Data: Listopad 28 2010 19:33:08 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: JAM | On Nov 28, 9:00 pm, to wrote: begin JAM Wiekszosc ma, ale ten kto nie chce to nie ma. Wcale nie musi sie wiec uczyc. W pracy dostanie służbowy z manualem i co zrobi? Będzie się wtedy uczył? Najwyzej nie wezmie albo poprosi o automat. Jak jest taki wazny to mu pracodawca kupi. Rownie dobrze mogliby mu oferowac motocykl. I co motocyklowe prawo jazdy tez trzeba miec ? A tak generalnie ja juz spotkalem sie z teoria, ze lepiej jest nauczyc sie ruchu drogowego na automacie a jak juz sie troche pojezdzi i zapozna z ruchem dorogwym to wtedy mozna sie latwiej i bezstresowo nauczyc jazdy na recznej skrzyni biegow jak juz ktos koniecznie chce. Nauczy sie wiec na sluzbowym :-) Podwojna zaleta, bo za spalone sprzeglo zaplaci pracodawca.
JAM 13 |
Data: Listopad 29 2010 09:50:49 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: szerszen |
Automaty istniejÄ od kilkudziesiÄciu lat, nie sÄ wcale dużo droższe, a na powiedz to amerykanom ;) moja ciotka ze 20 lat temu jak przyleciala do polski, wypozyczyla samochod, pytamy sie jaki, a jakis taki sportowy, fiat 125 ;) wiekszosci amerykanow manualna skrzynia kojarzy sie wlasnie ze sportowymi autami u nas nie maja takiej popularnosci, bo do tej pory automaty widzielismy wlasnie w maerykancach, lub bardzo drogich limuzynach, to sie powoli zmienia i wiekszosc ludzi ktorzy maja okazje przejechac sie automatami, potem chce je kupic 14 |
Data: Listopad 29 2010 10:36:39 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Mon, 29 Nov 2010 09:50:49 +0100, szerszen napisał(a): u nas nie maja takiej popularnosci, bo do tej pory automaty widzielismy No, nie powiem, fajnie się tym jedzie, odpada jedna sprawa. Dzisiaj co prawda tylko 8 km (badania do pracy i z powrotem), ale przeżycia niezapomniane (letnie opony + chlapa na drodze) :) Zdaje się że mi się automat spodoba... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 15 |
Data: Listopad 28 2010 04:52:14 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2010-11-28 02:22, megrims pisze: A z jazdÄ samochodem z rÄcznÄ skrzyniÄ , to jest tak samo jak PonoÄ jazda skuterem jest jak seks z grubÄ babÄ ... fajnie siÄ na nich jeździ, ale wstyd siÄ kolegom pokazaÄ ;) -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterów Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 16 |
Data: Listopad 28 2010 04:51:07 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2010-11-27 21:40, to pisze: jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co zaNa to, żeby nie kupowaÄ pierwszego auta z automatem... Dlaczego niby ? Pomijam przyzwyczajenia ... aktualnie wsiadajÄ c do auta, łapiÄ kierÄ i obracam obszyciem (krÄcÄ manetkÄ ze wzglÄdu ciÄ głego jeżdżenia skuterem) ... Grunt, żeby sprawca wÄ tku też jeździł normalnÄ skrzyniÄ biegów. DziÄki różnorodnoĹci napÄdów nie mam problemów w przesiadkach: 1. mocne vs słabe AUTO 2. słabe vs mocne AUTO 3. automat vs rÄczna skrzynia 4. rÄczna vc automatyczna skrzynia\ 5. rower vs auto 6. auto vs rower 7. skuter vs auto/rower\ Cokolwiek nie miałbyĹ na myĹli, powiedz o co Ci chodzi w momencie gdy czepiasz siÄ automatów w samochodzie ? -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterów Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 17 |
Data: Listopad 28 2010 08:58:23 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | Rafał "SP" Gil pisze: W dniu 2010-11-27 21:40, to pisze: Ty popatrz. A ja zatrzymujÄ c siÄ samochodem wykonujÄ na pedale hamulca ruch stopÄ jakbym wypinał but z rowerowego pedału zatrzaskowego SPD ;-) Seco 18 |
Data: Listopad 28 2010 12:52:20 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: to | begin Rafał \"SP\" Gil jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co zaNa to, żeby nie kupowaÄ pierwszego auta z automatem... Przeczytaj jeszcze raz mojÄ krótkÄ wypowiedź zwracajÄ c uwagÄ na każdy wyraz, to powinno sporo rozjaĹniÄ... -- ignorance is bliss 19 |
Data: Listopad 28 2010 16:11:30 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia 28 Nov 2010 12:52:20 GMT, to napisał(a): Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem... Ahm, no tak. To z całą pewnością nie jest pierwsze auto z automatem, jednakże jest to moje pierwsze auto z automatem :) Już stoi na placu, większych wad nie zauważyłem aczkolwiek całkiem bez wad nie jest, no ale nie spodziewam się cudów po aucie wartym +- tyle co mój rower :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 20 |
Data: Listopad 27 2010 21:46:35 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Arkadiusz Dymek | W dniu 11/27/2010 9:28 PM, MadMan wrote: Witam, W swoim złomie przy takiej okazji ustawiałem 2 lub 3 (1 się nie dało) i samochód całkiem sprawnie hamował silnikiem (ale i miał tego silnika 4 litry - jak to wygląda w czymś mniejszym nie wiem). No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglądu co robić, po P+ręczny. Nic więcej nie wycudujesz. No jeszcze można koła skręcić w stronę krawężnika, ale to wiele z automatem wspólnego nie ma. Pozdrawiam, Arkadesh 21 |
Data: Listopad 27 2010 20:46:59 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sat, 27 Nov 2010 21:28:08 +0100 osobnik zwany MadMan Witam, jaki automat? hydrokinetyczny czy te europejskie zautomatyzowane skrzynie rÄczne? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 22 |
Data: Listopad 27 2010 21:55:15 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 27 Nov 2010 20:46:59 +0000 (UTC), masti napisał(a): jaki automat? Zdaje się to pierwsze, zwykły klasyczny automat, PRND21. Nie napiszę co to za auto bo obawiam się że mnie zabijecie śmiechem. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 23 |
Data: Listopad 27 2010 21:01:13 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sat, 27 Nov 2010 21:55:15 +0100 osobnik zwany MadMan Dnia Sat, 27 Nov 2010 20:46:59 +0000 (UTC), masti napisał(a): napisz bo to pozwoli wymyĹleÄ co ta skrzynia umie czy ma hamowanie silnikiem, overdrive, jakie tryby itp Samo PRND21 jeszcze nie determinuje czy to aby na pewno hydrokinetyk. może byÄ zautomtyzowny manual albo, o! matko, CVT :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 24 |
Data: Listopad 27 2010 22:26:30 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:01:13 +0000 (UTC), masti napisał(a): napisz bo to pozwoli wymyśleć co ta skrzynia umie No dobra, tylko uważać i nie jeść. Suzuki Swift 1.3 z 95 roku. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 25 |
Data: Listopad 27 2010 21:38:56 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sat, 27 Nov 2010 22:26:30 +0100 osobnik zwany MadMan Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:01:13 +0000 (UTC), masti napisał(a): uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :( -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 26 |
Data: Listopad 27 2010 22:52:05 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:38:56 +0000 (UTC), masti napisał(a): uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :( Hm, znaczy bezstopniowa? Hmm, nie wydaje mi się, chociaż ja się w sumie nie znam. Aha, jeśli masz pod ręką jakieś materiały o tym aucie/skrzyni (typu manuale, co do tego wlewać itp.) to prosiłbym na priv :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 27 |
Data: Listopad 27 2010 22:03:16 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sat, 27 Nov 2010 22:52:05 +0100 osobnik zwany MadMan Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:38:56 +0000 (UTC), masti napisał(a): no niestety. Dokładnie taka jak w skuterze :) http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission Aha, jeĹli masz pod rÄkÄ jakieĹ materiały o tym aucie/skrzyni (typu no niestety. Ja to hamerykaĹskimi hydrokinetykami :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 28 |
Data: Listopad 27 2010 23:15:25 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:03:16 +0000 (UTC), masti napisał(a): Hm, znaczy bezstopniowa? Hmm, nie wydaje mi się, chociaż ja się w sumie No nie wiem. Jechałem i wyraźnie w pewnym momencie zmieniło bieg (zaobserwowane na obrotomierzu). Chyba że to CVT takie śmieszne że przy spokojnej jeździe trzyma niskie obroty (a to dziwne by było). -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 29 |
Data: Listopad 27 2010 22:23:08 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sat, 27 Nov 2010 23:15:25 +0100 osobnik zwany MadMan Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:03:16 +0000 (UTC), masti napisał(a): sÄ 2 sposoby sterowania CVT: 1. variator na sprÄżynach, który reguluje odstÄp tarcz płynnie pod wpływem obciÄ żenia 2. komputer sterujÄ cy poprzez siłowniki. Wtedy możesz mieÄ "biegi" i nawet "rÄcznÄ " zmianÄ biegów. komp lub ty decyduje o zmianie położenia do okreĹlonej pozycji. u ciebie jest to drugie -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 30 |
Data: Listopad 27 2010 23:36:32 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:23:08 +0000 (UTC), masti napisał(a): są 2 sposoby sterowania CVT: OK, to już rozumiem. Dzięki. A czy są jakieś większe wady tego rozwiązania? Tak swoją drogą czytam, czytam, i nie umiem znaleźć że to na pewno CVT. Na wikipedii twierdzą że to "3-speed automatic" - http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Cultus -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 31 |
Data: Listopad 27 2010 22:49:36 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sat, 27 Nov 2010 23:36:32 +0100 osobnik zwany MadMan Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:23:08 +0000 (UTC), masti napisał(a): http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 32 |
Data: Listopad 28 2010 06:36:26 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:49:36 +0000 (UTC), masti napisał(a): Tak swoją drogą czytam, czytam, i nie umiem znaleźć że to na pewno CVT. No tak, to TY dałeś ciała :) Poczytaj o czym pisałem - Swift rocznik _95_. Ten Swift z angielskiej Wiki to 04 i nowsze. Starsze w angielskiej nazywają się Cultus (swoją drogą to taki Swift jak ten pierwszy Cultus na zdjęciu). -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 33 |
Data: Listopad 28 2010 11:55:39 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sun, 28 Nov 2010 06:36:26 +0100 osobnik zwany MadMan Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:49:36 +0000 (UTC), masti napisał(a): mea culpa :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 34 |
Data: Listopad 27 2010 23:02:25 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Wmak | masti napisał(a): Mój Rover 114 z CVT miał przy wajsze biegów za literką D pozycję L i na niej całkiem dobrze hamował silnikiem. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 35 |
Data: Listopad 27 2010 23:16:15 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sat, 27 Nov 2010 23:02:25 +0000 osobnik zwany Wmak masti napisał(a): hmm, ale jak? bo tam nie ma co hamowaÄ. nie żebym siÄ czepiał ale pytamboniewiem -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 36 |
Data: Listopad 28 2010 10:57:05 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Kuba (aka cita) |
Dnia piÄknego Sat, 27 Nov 2010 23:02:25 +0000 osobnik zwany Wmak jak co? To, ze nie ma kół zÄbatych, nie znaczy, ze nic nie przenosi napÄdu. W uproszczeniu jest sobie pasek, na dwóch stożkach, a przełożenia zmienia sie za pomocÄ przesuwania paska wzdłóż osi stożków (na jednym srednica sie zwiÄksza, na drugim zmniejsza). Oba stożki jednak sÄ przecieÄ stale połÄ czone. Wystarczy, ze zablokuje sie przesuwanie paska wzglÄdem osi stozków i mamy zablkowane przełożenie (i tak wlasnie "symuluje sie" poszczególne biegi). Tym samym, jeĹli zblokuje sie "wirtualny bieg" to bÄdzie hamował silnikiem. Nie wiem jakie tam jest sprzÄgło ... bo moze w tym tkwiÄ problem, ale wÄ tpie żeby wystÄpował efekt wolnego koła. Najprawdopodobniej jest sprzÄgło elektromagnetyczne ale wg mnie jakie by nie bylo i tak może przeniesc moment z kół na silnik. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 37 |
Data: Listopad 28 2010 11:55:23 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sun, 28 Nov 2010 10:57:05 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci no jak to działa to wiem Tym samym, jeĹli zblokuje sie "wirtualny bieg" to bÄdzie hamował no właĹnie o to chodzi. Czy bÄdzie przenosiÄ czy nie to sprawa konstrukcji skrzyni -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 38 |
Data: Listopad 28 2010 15:24:33 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Robson | uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :( To nie jest CVT, to jest skrzynia MX17, 3-biegowa skrzynia produkcji GM. R 39 |
Data: Listopad 28 2010 16:11:55 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sun, 28 Nov 2010 15:24:33 +0100, Robson napisał(a): to jest skrzynia MX17, 3-biegowa skrzynia produkcji GM. Już zapisuję :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 40 |
Data: Listopad 27 2010 22:41:17 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Marcin Jan | W dniu 10-11-27 22:26, MadMan pisze: Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:01:13 +0000 (UTC), masti napisał(a): dlaczego? Bardzo fajne autko w swojej kategorii. Jak z automatem to pewnie w jakiejś lepszej wersji. Na miasto w sam raz. pozdrawiam marcin 41 |
Data: Listopad 27 2010 22:50:20 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:41:17 +0100, Marcin Jan napisał(a): Na miasto w sam raz. Akurat nie do końca na miasto - do pracy 25km, 2/3 tego niezabudowany. No ale tak, głównie dojazdy, jakaś dłuższa trasa pewnie też co jakiś czas. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 42 |
Data: Listopad 27 2010 22:56:04 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: P_ablo | Użytkownik "MadMan" napisał w wiadomości
Buhahaha przyzwyczaj sie z mysla, ze zaliczyles wtope :P Wiesz ile liter oleju kosztuje? A jak sie popsuje, to mozesz auto na zlom oddac... -- Picasso 43 |
Data: Listopad 27 2010 23:14:19 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:56:04 +0100, P_ablo napisał(a): Wiesz ile liter oleju kosztuje? A jak sie popsuje, to mozesz auto na zlom Konkrety proszę :) OK, znalazłem, stówka za 5l baniak, wymiana co 160Mm. Więc nie wiem gdzie tragedia. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 44 |
Data: Listopad 28 2010 11:16:55 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: P_ablo | Użytkownik "MadMan" napisał w wiadomości Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:56:04 +0100, P_ablo napisał(a): Najwyrazniej popieprzylem z CVT Nissana - tam po zastosowaniu innego niz ten z aso dzieja sie rozne cyrki a 1 wymiana to przynajmniej 1000 zl co 60 tys. Lancuch/pas do cvt to koszt ok 1200 zl, dochodza jeszcze ewentualnie kola i inne bzdety do tego robocizna 1000 i remont kosztuje tyle co cale auto. -- Picasso 45 |
Data: Listopad 28 2010 11:48:29 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sun, 28 Nov 2010 11:16:55 +0100, P_ablo napisał(a): Najwyrazniej popieprzylem z CVT Nissana - tam po zastosowaniu innego niz ten Już jestem niemal pewien że tam jest "zwykły" automat 3-biegowy, CVT to nowe Swifty. Olej tak jak piszę, jakoś 20-25zł/litr, skrzynia ma 5l. Wymiana co 160 tysięcy. Zatem chyba wielkiej wtopy nie ma (no, jak się zepsuje to rzeczywiście jestem w żopu, opłacalność naprawy żadna). -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 46 |
Data: Listopad 27 2010 22:00:53 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: to | begin MadMan No dobra, tylko uważaÄ i nie jeć. Suzuki Swift 1.3 z 95 roku. Jest to auto pozbawione jakiegokolwiek bezpieczeĹstwa biernego. Zdecydowanie mÄ drzej kupiÄ, choÄby nawet, Poloneza z LPG. Albo Lanosa. Dlaczego nie chcesz Lanosa? Tani w zakupie, tani w eksploatacji, wyglÄ da normalnie, a drobna stłuczka w nim nie musi oznaczaÄ kalectwa. -- ignorance is bliss 47 |
Data: Listopad 27 2010 21:47:45 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Kuba (aka cita) |
Witam, 1 www.automat.pl 2. jeździć na D 2a. jesli zachodzi konieczność hamowania silnikiem zjeżdzając ze wzniesienia używac odpowiednich dla danej prędkości trybów wymuszonych 2b. używać trybów wymuszonych odpowiednich dla prędkości jesli ciągniesz przyczepe/holujesz auto i ciężar jest na tyle duzy, a prędkość na tyle mała, ze skrzynia ciągle zmienia biegi 3. Starać sie w korkach raczej trzymać na D a nie wrzucać N(P), bo to zdrowsze. Oczywiście nie zepsujesz skrzyni od przełączenia D<->N ale każde przełaczenie to o jedno przełączenie mniej ;) 4. Starać sie nie bawić w rajdowca i nie próbować startów z jednoczesnie wcisnietym hamulcem i gazem 5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć" samochód na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu. 6. przełączac tryby pracy z D<>N lub N<>R lub R<>P tylko po *całkowitym* zatrzymaniu auta (tak jak bozia przykazała, a nie przy prawie zatrzymaniu) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 48 |
Data: Listopad 27 2010 21:57:21 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:47:45 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a): 5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć" samochód O, za tę radę dzięki, tego nie wyczytałem. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 49 |
Data: Listopad 27 2010 21:00:00 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sat, 27 Nov 2010 21:57:21 +0100 osobnik zwany MadMan Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:47:45 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a): zdecydowanie siÄ przydaje bo inaczej ciÄżko może byÄ z "wyjÄciem" P :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 50 |
Data: Listopad 27 2010 22:09:20 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze: 5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeÄ"^^^^^^^^^^^^ Na pewno tak chciałeĹ napisaÄ? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 51 |
Data: Listopad 27 2010 22:51:50 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Mumin | W dniu 2010-11-27 22:09, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze: No dobrze napisał. Jak włÄ czysz najpierw P, a dopiero potem hamulec to możesz mieÄ potem problem z wyjĹciem z tego P. Skrzynia cały ciÄżar bierze wtedy na siebie. ZaciÄ gniÄcie najpierw rÄcznego, a potem P odciÄ ża jÄ . -- Pozdrawiam, Mumin 52 |
Data: Listopad 27 2010 22:54:57 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-11-27 22:51, Mumin pisze: W dniu 2010-11-27 22:09, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: PodkreĹlenie mi siÄ źle wstawiło. Chodziło mi o zdjÄcie nogi z gazu. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 53 |
Data: Listopad 27 2010 23:50:57 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 2010-11-27 22:51, Mumin pisze: z hamulca, z hamulca nożnego oczywiĹcie :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 54 |
Data: Listopad 27 2010 22:59:44 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: P_ablo | Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w wiadomoĹci W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze: Pijesz do modelu? - nie dobijaj go :) -- Picasso 55 |
Data: Listopad 27 2010 23:15:57 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-11-27 22:59, P_ablo pisze: Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w To nie ja, to gópi Thunderbird. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 56 |
Data: Listopad 28 2010 04:56:09 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2010-11-27 21:28, MadMan pisze: jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za Na to, że kupujesz furÄ za nie swoje. To naprawdÄ GRUBY sygnał ;) Szczególnie pytam o to, jak zjeżdżaÄ z wiÄkszych górek. Jedni twierdzÄ RedukowaÄ jak w rÄcznej skrzyni. Ja korzystałem ze starego automata, i wrzucajÄ c "2" przy 170 zaznawałem redukcji powoli .... Nie zabiłem auta ... Jedziesz wzniesieniem w dół, redukujesz do 2 ... i jedziesz ;) ... A trochÄ DK28 zrobiłem kilometrów ... strzelam, że twoje auto nie jest starsze od mojego (1994) ... No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglÄ du co robiÄ, po RÄCZNY + P ! i nic ponadto. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterów Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 57 |
Data: Listopad 28 2010 06:38:22 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sun, 28 Nov 2010 04:56:09 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a): jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za Spokojnie. Dostałem pracę, a że jest dosyć daleko i z kiepskim dojazdem to oczywiście kupuję samochód, bo rowerem jednak za daleko a komunikacją miejską (a w szczególności PKSem którym musiałbym dojeżdżać) od jakiegoś czasu się brzydzę. Pożyczka zostanie spłacona już niedługo :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 58 |
Data: Listopad 28 2010 11:02:11 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Kuba (aka cita) |
Powiem wiÄcej. W manualu prÄdzej zabijesz auto takÄ redukcjÄ niż w automacie. W automacie w zasadzie nic nie odbywa sie mechanicznie za pomocÄ lewarka. Nad każdym Twoim ruchem czuwa elektronika. JeĹli spróbujesz wbiÄ zbyt niski bieg przy zbyt wysokiej prÄdkoĹci, skrzynia po prostu oleje Twoje polecenie i zrobi to dopiero, kiedy prÄdkoć auta spadnie do takiej prÄdkoĹci, kiedy prÄdkoć obrotowa silnika przy danym przełożeniu i prÄdkoĹci samochodu nie przekroczy odciencia obrotów silniku. W manualu przy odrobinie siły wrzucisz jedynke przy 150km/h ;-) w automacie "to se ne da". ps. oczywiĹcie, dopóki coĹ sie w elektronice nie zepsuje ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 59 |
Data: Listopad 28 2010 08:07:35 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: hants | "MadMan" wrote in message Szczególnie pytam o to, jak zjeżdżać z większych górek. Jedni twierdzą Najpierw wylaczam OD, a po zwolnieniu do 50, wrzucam 2 i sobie spokojnie zjezdzam. Przy podjezdzaniu pod górkę, tez załączam 2. No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglądu co robić, po Najpierw ręczny, potem P i dopiero wtedy wyłączenie silnika. Koledzy wyjasnili wyzej dlaczego. 60 |
Data: Listopad 28 2010 09:15:24 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisał(a): Najpierw ręczny, potem P i dopiero wtedy wyłączenie silnika. Koledzy No OK. A jeszcze takie coś - rozumiem że z wyłączonym silnikiem mam wajchą nie machać? Pomijam np. awaryjne włączenie N. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 61 |
Data: Listopad 28 2010 10:42:24 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: megrims | W dniu 2010-11-28 09:15, MadMan pisze: Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisał(a):W niektórych autach jak silnik nie pracuje, to nie ruszysz wybieraka z pozycji 'P' 62 |
Data: Listopad 28 2010 11:06:27 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Kuba (aka cita) |
Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisał(a): Generalnie nie ma takiej potrzeby, poza nielicznymi sytuacjami awaryjnymi. Z holowaniem należy uważać i robić to zgodnie z instrukcją producenta samochodu (a każdy ma inne zasady i różne ograniczenia - zwykle co do dystansu i prędkości) Jeśli chcesz przepchnąć auto na podwórku nic sie nie stanie, jak wyłączysz P i wrzucisz N Odpalanie silnika możliwe jest tylko na P i N Gasić samochód należy *tylko* na P lub N Często skrzynia sterowana jest i smarowana cisnieniem oleju, a to jest dopiero kiedy silnik pracuje. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 63 |
Data: Listopad 28 2010 12:41:17 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka Odpalanie silnika możliwe jest tylko na P i N czasem na 1 -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 64 |
Data: Listopad 28 2010 21:53:28 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Kuba (aka cita) |
Dnia piÄknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka nigdy sie nie spotkałem. Mozesz podaÄ przykład? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 65 |
Data: Listopad 28 2010 20:57:55 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: masti | Dnia piÄknego Sun, 28 Nov 2010 21:53:28 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹci Mercury Villager -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 66 |
Data: Listopad 28 2010 22:29:04 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: Kuba (aka cita) |
Dnia piÄknego Sun, 28 Nov 2010 21:53:28 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka to już wiem dlaczego sie nie spotkałem. Moje doĹwiadczenia z motoryzacjÄ USA to tylko kilka obslinionych katalogów, gdzie napalałem sie na czardżery itp ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 67 |
Data: Listopad 28 2010 13:33:26 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: hants | "MadMan" wrote in message Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisał(a): Mozesz nią sobie machać, tyle, ze to kompletnie bez sensu. Mam specjalny kluczyk do zamka przy dzwigni, aby przy wyłączonym silniku można było zmienić bieg, np na N i holować (się) Poza tym niemogę wyjąć kluczyka ze stacyjki, dopóki nie przerzucę na N lub P. Przy pracującym silniku i stojącym aucie nie mogę wrzucić D lub R bez wcisnięcia hamulca. Generalnie z L, 2, D, czy R,zawsze bedziesz w stanie przełączyc na N - to ze względu na bezpieczeństwa. Dlatego dziwią mnie zidiociali własciciele Toyot w USA, którzy nie mogli zatrzymać własnych pojazdów. Ogólnie rzecz biorąc bardzo się wahałem kilka lat temu przed zakupem automatu, pmsowicze mnie wyedukowali i teraz wiem jedno - następna fura to tez bedzie automat. 68 |
Data: Listopad 28 2010 16:20:39 | Temat: Re: Automat - co i jak? | Autor: MadMan | Dnia Sun, 28 Nov 2010 13:33:26 -0000, hants napisał(a): Generalnie z L, 2, D, czy R,zawsze bedziesz w stanie przełączyc na N - to ze Właśnie to zauważyłem, jak bez przycisku popcham dźwignię z R w dół to wskoczy w N (albo D? nie pamiętam a teraz nie będę wychodził sprawdzać), natomiast z D i niższych wskakuje na N. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |