Grupy dyskusyjne   »   Automat i ko³o dwumasowe

Automat i ko³o dwumasowe



1 Data: Luty 28 2010 13:09:00
Temat: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: Tosiek 

Witam

Czy diesel z automatem ma ko³o dwumasowe?
Szczególnie interesuje mnie Opel Vectra i Astra po 2005 r.

Pozdrawiam
Tosiek



2 Data: Luty 28 2010 12:33:53
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: omega_fan 

Tosiek wrote:

Witam

Czy diesel z automatem ma ko³o dwumasowe?
Szczególnie interesuje mnie Opel Vectra i Astra po 2005 r.

Jezeli to zwykla hydrokinetyczna przekladnia to nie maja.
DSG w VW maja...

3 Data: Luty 28 2010 14:12:21
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: Tosiek 


"omega_fan"  napisa³

Czy diesel z automatem ma ko³o dwumasowe?
Szczególnie interesuje mnie Opel Vectra i Astra po 2005 r.

Jezeli to zwykla hydrokinetyczna przekladnia to nie maja.
DSG w VW maja...

Ciekawe czy te ko³a przy skrzyni DSG wytrzymuj± wiêcej ni¿ przy manualu?

Ale wracaj±c do Opla, gdzie wystêpuj± te¿ skrzynie Easytronic, których nie znam, a s± to podobno manuale z elektronicznym sterowaniem. Je¶li tak, to ciekawe czy przy nich s± dwumasówki i jak z ich trwa³o¶ci±.

Pozdrawiam
Tosiek

4 Data: Luty 28 2010 19:26:16
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: daro 


Ale wracaj±c do Opla, gdzie wystêpuj± te¿ skrzynie Easytronic, których nie
znam, a s± to podobno manuale z elektronicznym sterowaniem. Je¶li tak, to ciekawe czy przy nich s± dwumasówki i jak z ich trwa³o¶ci±.

Diesel easytronic? W jakim samochodzie?
--
d.

6 Data: Marzec 01 2010 07:21:06
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: Agent 


U¿ytkownik "Tosiek"  napisa³ w wiadomo¶ci


"daro" napisa³
Diesel easytronic? W jakim samochodzie?

Na  pocz±tek trochê siê poz³oszczê na Ciebie. Je¶li masz wiedzê i widzisz, ¿e co¶ pomyli³em to czemu zadajesz ironiczne pytanie zamiast wyt³umaczyæ. Nie musia³bym przeprowadzaæ d³ugiej analizy b³êdu. Szydzenie nie nale¿y do dobrego tonu w rozmowie.
Mniejsza o to, prze¿yjê...
Prawdopodobnie czytaj±c opisy sprzedawanych aut, gdzie ludzie pos³uguj±c siê potocznym okre¶leniem Tiptronic maj± na my¶li mo¿liwo¶æ rêcznej zmiany biegów, pomyli³em z oficjaln± oplowsk± nazw± Easytronic wystêpuj±c± przy benzynie.
Analizuj±c, wydedukowa³em, ¿e wymienione Ople z dieslem maj± tylko skrzynie hydrokinetyczne i jak napisa³ "omega_fan" przy nich nie ma ko³a dwumasowego. Natomiast przy benzynie wystêpuj± skrzynie hydrokinetyczne i Easytronic.
Je¶li dobrze sobie pouk³ada³em to interesuje mnie Easytronic. Czy rzeczywi¶cie jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem? I dos³ownie bior±c, czy jest tam tradycyjne sprzêg³o elektronicznie sterowane? A mo¿e tutaj jest dwumasa, bo podobno do benzyny ju¿ te¿ jest dawana. Jak taki zespó³ siê spisuje i jaka jest trwa³o¶æ?
Jecha³em Toyot± z "automatem". W Toyocie s± tylko manuale z elektronicznym sterowaniem. Po do¶wiadczeniach ze skrzyniami hydrokinetycznymi ten wynalazek mi siê nie spodoba³. Je¿d¿ê zdecydowanie, przy takiej je¼dzie biegi by³y zmieniane z szarpniêciem typowym dla zbyt szybkiego puszczenia sprzêg³a. Przy delikatnym przyspieszaniu lub w korku objawy by³y ³agodniejsze. Je¶li chodzi o trwa³o¶æ. W Toyocie nie potwierdzono k³opotów z tymi skrzyniami. Prywatnie przewija³a siê nutka braku zaufania ale s³abo poparta faktami bo s± ma³o popularne u nas.
Bojê siê, ¿e Easytronic jest podobny.
Móg³bym prosiæ jakie¶ szczegó³y techniczne, do¶wiadczenia z jazdy i eksploatacji.

Ko³a dwumasowe w benzynach montuj± gdy jest to silnik turbo ale to te¿ rzadko.jeszcze. Easytroniciem w Toyocie jedzie siê w miarê dobrze na manualu i puszczaj±c na sekunde gaz tu¿ przed zmian± biegu. W takim przypadku nie ma szarpniêñ i mo¿na powiedzieæ ¿e jedzie siê wtedy lepiej ni¿ manualem bo nie potrzeba wciskaæ sprzêg³a za to nadal gorzej ni¿ klasycznym automatem. Jak bym mia³ kupowaæ nowe auto to napewno bym za to nie chcia³ p³aciæ.

7 Data: Luty 28 2010 22:44:06
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: MarMarK 

On 1 Mar, 07:21, "Agent"  wrote:


Ko a dwumasowe w benzynach montuj gdy jest to silnik turbo ale to te
rzadko.jeszcze.

A ja mam dwumasê w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywi¶cie
bez turbo ;)

Pozdrawiam
MK

8 Data: Marzec 01 2010 08:27:32
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: Agent 


U¿ytkownik "MarMarK"  napisa³ w wiadomo¶ci On 1 Mar, 07:21, "Agent"  wrote:


Ko a dwumasowe w benzynach montuj gdy jest to silnik turbo ale to te
rzadko.jeszcze.

A ja mam dwumasê w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywi¶cie
bez turbo ;)

-- -- -- -- -- -- -- --
Serio? A po co to tam?

9 Data: Marzec 01 2010 03:11:19
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: MarMarK 

On 1 Mar, 08:27, "Agent"  wrote:


A ja mam dwumasê w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywi¶cie
bez turbo ;)

-- -- -- -- -- -- -- --
Serio? A po co to tam?

Nie mam pojêcia. Mo¿e dla poprawy kultury pracy silnika, a mo¿e dla
wiêkszego przywi±zania klientów do serwisu ;)

Pozdrawiam
MK

10 Data: Marzec 01 2010 13:14:46
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: Tosiek 


"MarMarK" napisa³

A ja mam dwumasê w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywi¶cie
bez turbo ;)
-- -- -- -- -- -- -- --
Serio? A po co to tam?

... a mo¿e dla wiêkszego przywi±zania klientów do serwisu ;)
"¦miechu warte" ale prawdziwe z punktu widzenia klienta ...
Mo¿na siê bawiæ w igraszki s³owne, ale sedno w tym, ¿e nikt nie lubi pijawy w portfelu.
W³a¶nie dlatego rozeznajê temat.

Pozdrawiam
Tosiek

11 Data: Marzec 01 2010 08:44:35
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: Robson 

Tosiek pisze:


"daro" napisa³
Diesel easytronic? W jakim samochodzie?

Na  pocz±tek trochê siê poz³oszczê na Ciebie. Je¶li masz wiedzê i

To teraz ja na Ciebie, ok?


skrzynie hydrokinetyczne i jak napisa³ "omega_fan" przy nich nie ma ko³a

czepiles sie tych skrzyn hydrokinetycznych ...
Hydrokinetyczne to sa konwertery, z ang. torque converter, a skrzynie to sa hydrauliczne.

A wracajac do tematu, w Vectrach do 2008 roku z silnikami 2,2TD i Astrach 2.0TD byly montowane hydrauliczne skrzynie 6-biegowe Aisin Warner TF-80SC

> Je¶li dobrze sobie pouk³ada³em to interesuje mnie Easytronic. Czy
> rzeczywi¶cie jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem? I > dos³ownie bior±c, czy jest tam tradycyjne sprzêg³o elektronicznie
> sterowane?

Tak, jest to skrzynia maualna, do ktorej dolozono silowniki elektryczne. Jak dla mnie to totalna porazka, nie da sie tym normalnie jezdzic, stojac pod gorke po puszczeniu hamulca toczy sie do tylu, wyje przy zmianach biegow. Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl.
W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C.


R

12 Data: Marzec 01 2010 12:34:27
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: Tosiek 


"Robson" napisa³

To teraz ja na Ciebie, ok?
czepiles sie tych skrzyn hydrokinetycznych ...
... a skrzynie to > sa hydrauliczne.
Ok. Masz racjê, tak jako¶ bezmy¶lnie powtarza³em. To s± skrzynie hydrauliczne.

> ... interesuje mnie Easytronic. Czy rzeczywi¶cie ...
Tak, jest to skrzynia maualna, do ktorej dolozono silowniki elektryczne. Jak dla mnie to totalna porazka, nie da sie tym normalnie jezdzic, stojac pod gorke po puszczeniu hamulca toczy sie do tylu,
Zgadza siê, w Toyocie jest to samo.
Czyli utwierdzasz mnie w przekonaniu, ¿e Easytronic jest beee tymbardziej, ¿e
 Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl.

W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C.
Nie, nie, w Astrach te¿ s±. Jak siê nie mylê, to zewnêtrzn± cech± charakterystyczn± tych skrzyñ, jest d¼wignia zmiany biegów w kszta³cie d¿ojstika, a to mo¿na zobaczyæ na zdjêciach z myl±cym opisem Tiptronic.

Tosiek

13 Data: Marzec 01 2010 15:58:12
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: Robson 


Nie, nie, w Astrach te¿ s±. Jak siê nie mylê, to zewnêtrzn± cech± charakterystyczn± tych skrzyñ, jest d¼wignia zmiany biegów w kszta³cie d¿ojstika, a to mo¿na zobaczyæ na zdjêciach z myl±cym opisem Tiptronic.

Oczywisci glowy nie dam, ale jak jest cos takiego jak tu
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11704623, to jest to zautomatyzowany manual, sprzeglo jest wciskane przez silownik.

R

14 Data: Marzec 02 2010 00:24:51
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: Tosiek 


"Robson"  napisa³


Nie, nie, w Astrach te¿ s±. Jak siê nie mylê, to zewnêtrzn± cech± charakterystyczn± tych skrzyñ, jest d¼wignia zmiany biegów w kszta³cie d¿ojstika, a to mo¿na zobaczyæ na zdjêciach z myl±cym opisem Tiptronic.

Oczywisci glowy nie dam, ale jak jest cos takiego jak tu
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11704623, to jest to zautomatyzowany manual, sprzeglo jest wciskane przez silownik.

Tak to mia³em na my¶li ³±cznie z opisem.
Po je¼dzie próbnej Toyot±, po wypowiedziach twoich i Agenta (o popuszczaniu gazu) wiem, ¿e Tiptronica nie chcê.
Czyli nie ma  jak hydrauliczne. Nie do zdarcia, biegi chodz± niezauwa¿alnie a kickdown daje wystarczaj±cego kopa. Dotyczy to jazdy bardzo zdecydowanej lecz bez popisów.

Zosta³o mi teraz rozwa¿yæ pomiêdzy benzyn± a dieslem.
W dieslu s± skrzynie hydrauliczne a przy nich nie ma najbardziej usterkowego i drogiego ko³a dwumasowego - plus.
Koszty paliwa wyra¼nie ni¿sze - plus.
Wtryski oplowskie podobno najtrwalsze z porównywalnych marek - plus - ale czy wystarczaj±co nie zawodne na nasze paliwo?
No i tak, niby plus a w±tpliwo¶ci siê nasuwaj±.
Np. skrzynia nie do zdarcia ale przy benzynie (do¶wiadczenia nie tylko w³asne), a jak jest przy dieslu gdzie moment obrotowy wiêkszy. Pocieszaæ siê mo¿na tym, ¿e jak kto¶ wspomnia³, montowane by³y do mocnych silników.
Itd., itp.
Ma kto¶ do¶wiadczenie z tak± rozterk±?

Pozdrawiam
Tosiek

15 Data: Marzec 02 2010 17:43:01
Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe
Autor: V-Tec 

Robson pisze:
[..]

 > Je¶li dobrze sobie pouk³ada³em to interesuje mnie Easytronic. Czy
 > rzeczywi¶cie jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem? I > dos³ownie bior±c, czy jest tam tradycyjne sprzêg³o elektronicznie
 > sterowane?

Tak, jest to skrzynia maualna, do ktorej dolozono silowniki elektryczne. Jak dla mnie to totalna porazka, nie da sie tym normalnie jezdzic, stojac pod gorke po puszczeniu hamulca toczy sie do tylu, wyje przy zmianach biegow. Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl.
W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C.

hm... je¼dzi³em vectr± (b±d¼ astr±) z tak± skrzyni±. Nie podoba³o mi siê - te d³uugie zmiany biegów. Albo pe³en manual albo automaty z przek³adni± hydrokinetyczn±.


--
pozdr,
W.

Automat i ko³o dwumasowe



Grupy dyskusyjne