Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Crom a
1 | Data: Kwiecien 29 2008 10:52:34 |
Temat: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | |
Autor: DW | Witam 2 |
Data: Kwiecien 29 2008 04:47:39 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: | jak zawsze polecam 3 |
Data: Kwiecien 29 2008 11:11:48 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: JAM | On Apr 29, 4:52 am, DW wrote: Witam Tutaj masz dane producenta: http://media.gm.com/us/powertrain/en/product_services/2008/Whats%20New/Transmissions/2008%20Manual%20Transmission/08_F40_MU9.doc Skrzynka "nie wymaga zadnego" serwisu, czyli prawdopodobnie mowiac po ludzku :-) wymaga wymiany oleju po 100 kkm. JAM http://marchel.home.comcast.net/ 4 |
Data: Kwiecien 30 2008 08:32:15 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: DW | Dnia 29-04-2008 o 20:11:48 JAM napisał(a): 5 |
Data: Kwiecien 30 2008 09:17:24 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: DW | teraz wczytałem się: 6 |
Data: Kwiecien 30 2008 04:21:33 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: JAM | On Apr 30, 3:17 am, DW wrote: teraz wczytałem się: Sluszna uwaga. Mea culpa. Chodzilo faktycznie o automat a ja sie zagapilem. Nie wiem, ktory model jest w tym akurat Fiacie. Moze to byc 6T40: http://media.gm.com/us/powertrain/en/product_services/2008/Whats%20New/Transmissions/2008%20Auto%20Transmission/08_6T40_MH8_6T45_MH7_MHC.doc Albo 6T70: http://media.gm.com/us/powertrain/en/product_services/2008/Whats%20New/Transmissions/2008%20Auto%20Transmission/08_6T70_MH2_MH4.doc Tak czy siak, wszystkie automaty GM nie wymagaja serwisu do 100 kkm. JAM http://marchel.home.comcast.net/ 7 |
Data: Kwiecien 30 2008 09:15:23 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: bratPit[pr] | Szukam informacji o tej skrzyni. wątpię żeby to była skrzynia GM, oni w ASB są 100lat za czarnym lądem, podobnie jak zresztą common rail też odkryli niedwano... brat 8 |
Data: Kwiecien 30 2008 09:28:30 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: DW | Dnia 30-04-2008 o 09:15:23 bratPit[pr] napisał(a): Skrzynia pochodzi prawdopodobnie od Opla lub ogólnie od GM Witam W Cromie cała platforma jest od GM. http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Epsilon_platform W zamian GM a konkretnie Opel i bodaj Saab mają od Fiata diesle. Np 1,3 90KM oraz 1.9 120KM i 150KM to nic innego jak fiatowskie JTD Multijest. -- Darek Wójtowicz 9 |
Data: Kwiecien 30 2008 09:35:15 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: DW | Dnia 30-04-2008 o 09:15:23 bratPit[pr] napisał(a): wątpię żeby to była skrzynia GM, oni w ASB są 100lat za czarnym lądem, podobnie jak zresztą common rail też odkryli niedwano... Co do skrzyni nie mam 100% pewności, że jest od GM, ale wszytko na to wskazuje. GM to firma amerykańska - tam 95% samichodów to automaty. Trudno w takiej sytuacji nie mieć doświadczenia w takich skrzyniach :) Co do diesli to zgoda. Dlatego biorą je od kogo popadnie - głównie od Fiata Np fabryka w Bielsku-Białej robiąca diesle 1,3 to wspólne przedsięwzięcie Fiata i GM dane o autach z silnikami jtd: http://pl.wikipedia.org/wiki/JTD -- Darek Wójtowicz 10 |
Data: Kwiecien 30 2008 04:23:01 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: JAM | On Apr 30, 3:15 am, "bratPit[pr]" wrote:
Automaty BMW zapewne sa duzo lepsze ? GM wogole nie produkuje silnikow diesla poza jednym do truckow. Trudno wiec zeby odkryl "common rail". brat JAM http://marchel.home.comcast.net/ 11 |
Data: Kwiecien 30 2008 14:04:42 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: bratPit[pr] |
wątpię żeby to była skrzynia GM, oni w ASB są 100lat za czarnym lądem, Automaty BMW zapewne sa duzo lepsze ? nie wiem, nie siedzę w temacie BMW GM wogole nie produkuje silnikow tłumaczę: napisałem że odkrył common rail w sensie takim, że wprowadził wreszcie do produkcji sprzedaży samochody z tym układem zasilania czyli jakieś 10-15 lat za innymi producentami ze swojej półki cenowej, brat 12 |
Data: Kwiecien 30 2008 05:17:48 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: hamberg | napisałem że odkrył common rail w sensie takim, że wprowadził wreszcie do bardzo ciekawe rzeczy opowiadasz - opowiedz w takim razie kiedy inni producenci zaczeli stosowac ten uklad w swoich silnikach. Dla ulatwienia podam ze pierwszy common rail pojawil sie w alfie romeo. 13 |
Data: Kwiecien 30 2008 14:30:31 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: bratPit[pr] |
napisałem że odkrył common rail w sensie takim, że wprowadził wreszcie do>za innymi producentami ze swojej półki cenowej, bardzo ciekawe rzeczy opowiadasz - opowiedz w takim razie kiedy inni no ale mówimy o współczesnym CR na masową skalę, opracował Fiat w latach 90 tych a zaczął produkcję Bosch, a pierwsze auta wyszły pewnie 97-98r, a Opel auta z CR wypuszcza od 2004? 2005r? no to lekko przesadziłem bo 8 lat, brat 14 |
Data: Kwiecien 30 2008 05:18:16 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: | Bisher sind die 6-Gang-Automatgetriebe von ZF in einer Reihe von 15 |
Data: Kwiecien 30 2008 05:54:23 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: JAM | On Apr 30, 8:04 am, "bratPit[pr]" wrote: >Automaty BMW zapewne sa duzo lepsze ? To moze napisz chociaz, co takiego jest za murzynami w skrzynkach GM. Wypowiedziales sie dosyc autorytatywnie na temat ich konstrukcji, to pewnie cos na ten temat dokladnie wiesz. Chcialbym wiedziec co takiego jest kiepskie, pomimo to, ze BMW kupuje skrzynki GM do niektorych swoich samochodow. >GM wogole nie produkuje silnikow Po pierwsze co ma "common rail" do automatycznych skrzynek biegow o ktorych tu piszemy ? Rownie dobrze mozesz napisac, ze Mercedes Benz jest za murzynami w dziedzinie zawieszen samochodowych bo nie produkuje silnika Wankla tak jak Mazda. Po drugie, jak juz pisalem GM wogole nie inwestuje (a raczej nie inwestowal dotychczas) w male silniki diesla, bo takich wogole w USA sie praktycznie nie sprzedaje. Opel to tylko ubogi krewny GM i jako taki musi sie obejsc dieslami kupionymi u innych producentow dopoki rynek amerykanski nie wymusi takich konstrukcji w GM globalnie. Podobne zreszta problemy ma wiekszosc producentow japonskich, ktorzy rowniez nie koncentruja sie na dieslach bo ich rodzimy rynek tak jak amerykanski diesli nie trawi. Generalnie, tam, gdzie ekonomia paliw nie jest oparta o socjalistyczne podatki promujace oleje napedowe ponad benzyne, diesle nie maja duzego popytu rynkowego w samochodach osobowych. brat JAM http://marchel.home.comcast.net/ 16 |
Data: Kwiecien 30 2008 15:22:58 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: bratPit[pr] |
To moze napisz chociaz, co takiego jest za murzynami w skrzynkach GM. zajrzałem sobie na Twoją stronę i już wiem dlaczego jesteś taki wrażliwy na GM, sprecyzuję więc myśl, stosowane do niedawna ASB w Oplu były konstrukcjami z prehistorii na których straty były większe niż moment przekazywany na koła, >GM wogole nie produkuje silnikow Po pierwsze co ma "common rail" do automatycznych skrzynek biegow o nic, to była moja luźna uwaga, Generalnie, tam, gdzie ekonomia paliw nie jest oparta o socjalistyczne dobrze że Europa zachodnia nie wie że mają socjalistyczne podatki, brat 17 |
Data: Kwiecien 30 2008 06:51:25 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: JAM | On Apr 30, 9:22 am, "bratPit[pr]" wrote: zajrzałem sobie na Twoją stronę i już wiem dlaczego jesteś taki wrażliwy na O ktorym konkretnie Oplu piszesz ? O tym, ktory mial GM 5L40 automat z napedem na tyl z silnikiem V8 czy tez o tych przednionapedowyh ze skrzynkami albo ZF albo Aisin lub 4T40 ? Generalnie GM do niedawna poza jedna nie mial konstrukcji automatow, ktore by pasowaly do malych econoboxow Opla. Opel kupowal wiekszosc swoich malych skrzynek atomatycznych od ZF albo Aisin. Nowoczesne amerykanskie konstrukcje GM z rynku polnocnoamerykanskiego to duzo wieksze skrzynki dostosowane do samochdowo rozwijajacych pomiedzy 200 a 300 KM przy ukladach przednionapedowych niezbyt nadajace sie do slabszych samochodow Opla. >Po pierwsze co ma "common rail" do automatycznych skrzynek biegow o Jak to nie wie ? Przeciez EU jest dumne ze sowich "zdobyczy" socjalnych. Co i raz czy to Francuzi czy to Wlosi wychodza na ulice strajkowac aby im "zdobyczy" nie wycieto. Ostantio to chyba kolejarze francuscy. Zroznicowanie podatku od paliw dieslowskich i benzyn nie jest zadna tajemnica panstwowa tylko powszechnie znana ingerencja biurokratow EU w wolny rynek. W efekcie Europejczycy uzywaja paliwa drogiego, ktore powoduje zwiekszone zuzycie ropy naftowej, wymaga drogiego, ciezkiego silnika o mniejszym komforcie pracy a Amerykanie miedzy innymi dzieki temu maja duzo tansza benzyne (nadmiary beznyny pochodzacej z destylacji ropy nafotwej w Europie na ktora nie ma normalnego rynkowego popytu sa sprzedawane ne rynkach swiatowych obnizajac cene tego produktu). W zasadzie powinnismy wam za to dziekowac :-) Ja wcale nie chce abyscie cokolwiek w tym zmieniali. Mozecie sobie nawet kontynuowac rozwoj konstrukcji diesla do perfekcji. Ani Japonczycy anie Amerykanie nie maja po prostu zadnego bodzca, ktory by wymuszal na ich rynkach rozwoj malych silnikow diesla. brat JAM http://marchel.home.comcast.net/ 18 |
Data: Kwiecien 30 2008 22:34:31 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: bratPit |
19 |
Data: Maj 01 2008 04:39:00 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: JAM | On Apr 30, 4:34 pm, "bratPit" wrote: mówię np o Omedze B, nie wiem co tam siedzi za skrzynia [w katalogu EPC nie Nie znam na tyle rynku Euro aby wiedziec jaka skrzynke miala Omega B z silnikami V6. W koncu to produkt sprzed cwierc wieku. Wersja V8 miala o ile sie nie myle 5-cio biegowy automat 5L40 taki sam jak BMW serii 3 i BMW serii 5 z silnikami V6. Skrzynki o oznaczeniach zaczynajacych sie od liter AF to skrzynki japonskiej firmy Aisin ktorej glownym klientem jest Toyota. niestety brutalnie niedawno okazało się że wolna gospodarka USA wymaga Stopy procentowe to nie jest brutalna ingerencja. Brutalna ingerencja to dowalenie podatku podwajajacego cene paliwa w porownaniu na przyklad z USA. a co do Opla, pracowałem parę lat, lubię tę markę czy też mam do niej Jak na razie udowodniles, ze japonskie skrzynki produkowane przez dostawce Toyoty sa za murzynami. brat JAM http://marchel.home.comcast.net/ 20 |
Data: Maj 01 2008 14:08:48 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | JAM pisze: Nie znam na tyle rynku Euro aby wiedziec jaka skrzynke miala Omega B z Jak widzę, pan znawca pisze z dość dalekiej przyszłości. Omega B produkowana w roku 1983? Ciekawe, ciekawe... No i te silniki V6 w BMW - zatrudnij się może w ich muzeum, to dzieci które będziesz oprowadzał szybko sprowadzą Cię na ziemię. Przybyszu z Matplanety. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 21 |
Data: Maj 01 2008 05:31:10 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: JAM | On May 1, 8:08 am, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" Jak widzę, pan znawca pisze z dość dalekiej przyszłości. Omega B Start produkcji 1986. Prawie cwierc wieku temu, szczegolnie jezeli wziac pod uwage, ze samochod projektuje sie 3- 5 lat. No i te silniki V6 w BMW - zatrudnij się może w ich muzeum, to dzieci Masz racje. I6. Odruchowo napisalem V6 bo malo kto robi rzedowe 6 wiec do I6 palce na klawiaturze sie nie przyzwyczaily. Tym niemniej pozostaje faktem, ze zarowno BMW serii 3 jak i 5 od 1991 roku uzywal 5L40 i 4L40 skrzyn automatycznych produkcji GM ze wszystkimi swoimi silnikami szesciocylindrowymi. Do silnikow osmiocylindrowych stosowany byl automat firmy ZF. To im zreszta zostalo do dzisiaj i dalej uzywaja automatow GM do wielu swoich produktow, z tym ze sa to juz automaty 6- cio biegowe. Zreszta BMW nie byl odosobniony. W latach 90-tych automaty GM byly uzywane rowniez przez Rolls Royce i Bentleye. -- JAM http://marchel.home.comcast.net/ 22 |
Data: Maj 01 2008 18:29:42 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | JAM pisze: On May 1, 8:08 am, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" wrote: Omega B od '86? Nie mylisz jej czasem z Omegą A? No chyba, że to nie o Oplu mowa. Tym niemniej Z tego co wiem, w znanym mi tedeesie 2.5L z automatem z rocznika 94 jest właśnie skrzynia ZF. No ale to diesel, mimo, że dalej rzędowa 6-tka. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 23 |
Data: Maj 01 2008 11:00:55 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: JAM | On May 1, 12:29 pm, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" JAM pisze: Pewnie tak. Omega B zdaje sie weszla na rynek w 1993 albo 1994. Buda byla calkowicie nowa, ale nie jestem pewien ile nowego podwozia w niej bylo. Generalnie podowzoie to raczej ewolucja niz rewolucja. Tak czy siak to co najmniej 14 lat temu. Wyciaganie wiec wnioskow na dzisiejsze czasy dosyc watpliwe. Z tego co wiem, w znanym mi tedeesie 2.5L z automatem z rocznika 94 jest Pisalem o benzynowych. Diesel prawdopodobnie ma za duzy moment na 5L40. -- JAM http://marchel.home.comcast.net/ 24 |
Data: Kwiecien 30 2008 14:44:11 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: topek | Automaty BMW zapewne sa duzo lepsze ? GM wogole nie produkuje silnikowBMW nie robi skrzyn :) Bierze z polki produkcje ZF. Jak i mercedes, audi czy VW. topek -> jak zawsze pozdrawiajacy -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 25 |
Data: Kwiecien 30 2008 07:52:50 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: JAM | On Apr 30, 10:44 am, "topek " wrote: > Automaty BMW zapewne sa duzo lepsze ? GM wogole nie produkuje silnikow Wiem, dlatego pytalem. Wielu ludzi o tym nie wie :) Bierze z polki produkcje ZF. Jak i mercedes, audi czy VW. Podane ponizej samochody BMW: BMW X3 - 3.0si / 2.5si / 3.0i BMW 3 series - 330(x)i / 328(x)i / 325(x)i / 323(x)i / 320i / 318i BMW 1 series - 130i / 128i / 125i / 120i / 118i / 116i uzywaja skrzynki General Motors 6L45
JAM http://marchel.home.comcast.net/ 26 |
Data: Kwiecien 30 2008 07:47:38 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: Rafal |
Czekam na odzew głównie posiadaczy nowej Cromy Ja mam Cromę (od 2006 roku, wersja Emotion, silnik 1.9 m-jet 150KM z DPF, ale skrzynia manualna), przejechane od nowości 60 tyś, wiec "conieco" moge o tym aucie juz powiedzieć.. Pytaj co cię interesuje -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 27 |
Data: Kwiecien 30 2008 10:17:13 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: DW | Dnia 30-04-2008 o 09:47:38 Rafal napisał(a):
Super. Mam to samo, tez 2006 z DFP ale automat. Autko z Niemiec więc ksiażka serwisowa i manual dla mnie mało przydatne. Na razie kompa na angielski sobe przestawiłem i jest już o niebo lepiej :) 1. Jaka oliwa do silnikia ? (to moje pierwsze auto z DFP a wiem, że trzeba coś specjalnego stosować) 2. Co ile zmieniamy? - w kompie dogrzebałem się do danych o serwisie i jest tam info, ze za 22 tys km -(wyglada, że auto chyba miało zrobiona wymianę przed sprzedażą ale i tak przebieg do wymiany jest potężny - normalne?) 3. Na kompie sa dwa liczniki A i B. Jak skasować jeden nie ruszając drugiego? :) 4. Gdzie stawiasz w aucie kubek tudzież butelkę z napojem ? :) 5. DFP - jakie wrażenia? Ja swoim autem zrobiłem dopiero 3 tyś i działanie a konkretnie akcja czyszczenia tego filtra jest dla mnie zupełnie niezauwżalna. Chyba powinien coś czyścić w trakcie tych moich 3 tys ? -- Darek Wójtowicz 28 |
Data: Kwiecien 30 2008 08:44:53 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: Rafal | 1. Jaka oliwa do silnikia ? Na początek jedna istotna uwaga: DPF który jest we fiacie to nie ten sam DPF który jest w autach francuskich (silniki HDI). Ten w HDI jest obsługowy (wymaga dodawania jakiegoś składnika do paliwa co 60 tyś km zdaje się) a ten we fiatach ejst bezobsługowy - nic tam się nie dodaje do paliwa, a olej - ja stosuję oryginalny fiatowski (Selenia WR), tam nie ma potrzeby kombinowania z olejem (przynajmniej instrukcja ani serwis nic o tym nie piszą, a producent zaleca właśnie selenię WR. Tobie - radziłbym dowiedzieć się co tam jest wlane i kontynuować (chyba że jakis syf)
W wersjach z DPF wymana oleju jest czujnik degradacji oleju więc jego wymiana jest jak komp powe że trzeba wymienić :) PRzeglądy techn. masz co 30 tyś albo co rok, u mnie to się mniej więcej pokrywa ze wskazaniem kompa, ale jeśli auto duuużo jeździ w trasie, to na oleju może przejechać nawet ok 50 tyś km 3. Na kompie sa dwa liczniki A i B. Jak skasować jeden nie ruszając Nie możesz skasować A nie kasując B, ale można B nie kasując A. Robisz to w ten sposób że ustawiasz się na jakimś wskazaniu B, a potem wciskasz i przytrzymujesz przycisk do przełaczania wskazań kompa (jest na czubku dźwigni wycieraczek) 4. Gdzie stawiasz w aucie kubek tudzież butelkę z napojem ? :) Hehe - nie wiem dlaczego makarony nie potrafiarozwiązać tego banalnego problemu... ja stawiam obok stacyjki, jest tam takiemiejsce które dość dobrze trzyma puszkę. Normalnie jest tam pojemnik na drobiazgi, po wyjęciu tego pojenika robi się taki uchwyt.. Ale fakt że to średnie rozwiązanie.. problem jest chyba we wszystkich autach fiata.. dzięki włochom oduczyłem siępić podczas jazdy... 5. DFP - jakie wrażenia? Ja swoim autem zrobiłem dopiero 3 tyś i działanie Jesli czysci w trasie to nawet tego nie zauwazysz (chyba ze masz właczone Instant Consumption na kompie - wtedy pokaże ci nagle zwiększone o ok 2-3 litry chwilowe zużycie paliwa). A w mieście - czuć to po osobliwych "turbulencjach" gdy auto np zatrzyma sięna światłach - ma sięwrażenie jakby coś nie tak było z pracą silnika - jakby nierówno pracował. A filtr jest samooczyszczany co 1-2 tyś km (taką informacjędostałem w serwisie) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 29 |
Data: Kwiecien 30 2008 12:18:19 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: DW | Dzieki za wskazówki. 30 |
Data: Kwiecien 30 2008 10:31:29 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: | Dzieki za wskazówki. Wg instrukcji to zdaje się 100 albo 120 tyś lub 4-5 lat. W marei JTD którą także mam wymieniałem po 80 tyś, teraz będę pewnie wymienał drugi raz (niby dopiero 140 tyś, ale 4 lata). W Cromie dostąłem na gwarancji nowy naped rozrządu (był lekki wyciek z pompy wody, więc przy 50 tyś wymienili pompę i założyli całkowicie nowy rozrząd) więc mam spokój do jakichś 130 tyś ale też radziłbym po 80-100 tyś wymienić. Generalnie w JTD te rozrządy są OK i raczej nie rwą się, 100 tyś i 5 lat wydaje sięcałkowicie bezpieczne, ale .. ja wolę dmuchać na zimne :) Jak sprawa napinacza paska PK? Jak na rtazie jest OK u mnie, w marei padł po 40 tyś, ale po wymianie do tej pory jest OK. Pewnie maiłeś alfę JTD 115 KM więc tam jest ten sam napinacz co w mojej marei (JTD 110KM) ale chyba inny niż w cromie -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 31 |
Data: Maj 02 2008 00:04:42 | Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma | Autor: [Maniek] | 5. DFP - jakie wrażenia? Ja swoim autem zrobiłem dopiero 3 tyś i Witam !!! Przed zakupem Cromy dowiadywalem sie od zaprzyjaznionego mechanika z ASO jak to wyglada..... Ten znajomy mowil o kilku roznych sprawach z DPF: - komp analizuje warunki jazdy i uruchamia DPF w korzystnych warunkach (predkosc w miare stala) - podczas spalania moze w zaleznosci od ilosci sadzy pojawic sie albo w ogole niezauwazalne, albo calkiem niezla czarna chmura - wszystko zalezy od warunkow pracy silnika - w samochodzie uzytkowanym tylko i wylacznie w warunkach miejscich (brak chociaz kilku kilosow trasy) DPF moze miec okazje nie uruchomic sie - wtedy odpala sie cos na desce rozdzielczej i sugeruje serwis - DPF mozna tez odpalic z examinera, ale odpalenie tego na postoju jest troche zbyt zabojcze dla ukladu wydechowego, bo nie ma chlodzenia (normalnie dzieje sie to podczas dosc szybkiej jazdy), wieszaki koncza sie po okolo 2-3 razach wymuszenia DPF na postoju Z tych opisanych powodow, choc raczej robie sporo kilometrow, aby nie miec problemow wzialem mimo wszystko bez DPF. -- Pozdrawiam serdecznie!!! Maniek FIAT Croma 1,9 Multijet Emotion 16V 150KM 19kkm |
Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma

