Grupy dyskusyjne   »   Automatyczny start silnika po postoju

Automatyczny start silnika po postoju



1 Data: Marzec 09 2009 08:59:44
Temat: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: kamil 

W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore
takiego auta nawet na oczy nie widzialy, pisze co nastepuje.


Otoz w kobiety firmowym BMW serii 3 taki system jest i sprawuje sie
wysmienicie. Start silnika jest automatyczny po wcisnieciu sprzegla, przy
czym odbywa to sie bez problemow w czasie pomiedzy ruchem lewej nogi a
wrzuceniem pierwszego biegu, wiec nijak nie utrudnia poruszania sie po
miescie. Jako ciekawostka - silnik startuje tez automatycznie jesli zgasnie
nam np. podczas ruszania, wystarczy przerzucic na luz i z powrotem na bieg
(trzymajac oczywiscie sprzeglo), ot taki mily dodatek do calosci.


Szybkosc dzialania tegoz dowodzi, ze pod maska nie siedzi raczej standardowy
rozrusznik, ktory mialby rozpasc sie po roku takiego uzytkowania.




Pozdrawiam
Kamil



2 Data: Marzec 09 2009 10:23:47
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: JG 

kamil pisze:
(...)

Otoz w kobiety firmowym BMW serii 3 taki system jest i sprawuje sie wysmienicie. Start silnika jest automatyczny po wcisnieciu sprzegla, przy czym odbywa to sie bez problemow w czasie pomiedzy ruchem lewej nogi a wrzuceniem pierwszego biegu, wiec nijak nie utrudnia poruszania sie po miescie. Jako ciekawostka - silnik startuje tez automatycznie jesli zgasnie nam np. podczas ruszania, wystarczy przerzucic na luz i z powrotem na bieg (trzymajac oczywiscie sprzeglo), ot taki mily dodatek do calosci.


Szybkosc dzialania tegoz dowodzi, ze pod maska nie siedzi raczej standardowy rozrusznik, ktory mialby rozpasc sie po roku takiego uzytkowania.
Ciekawe, czy ten system daje och³on±æ turbosprê¿arce po ostrzejszej je¼dzie...

pozdrawiam,
JG

3 Data: Marzec 09 2009 09:41:12
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: kamil 


"JG"  wrote in message

kamil pisze:
(...)
Otoz w kobiety firmowym BMW serii 3 taki system jest i sprawuje sie
wysmienicie. Start silnika jest automatyczny po wcisnieciu sprzegla, przy
czym odbywa to sie bez problemow w czasie pomiedzy ruchem lewej nogi a
wrzuceniem pierwszego biegu, wiec nijak nie utrudnia poruszania sie po
miescie. Jako ciekawostka - silnik startuje tez automatycznie jesli
zgasnie nam np. podczas ruszania, wystarczy przerzucic na luz i z
powrotem na bieg (trzymajac oczywiscie sprzeglo), ot taki mily dodatek do
calosci.


Szybkosc dzialania tegoz dowodzi, ze pod maska nie siedzi raczej
standardowy rozrusznik, ktory mialby rozpasc sie po roku takiego
uzytkowania.

Ciekawe, czy ten system daje och³on±æ turbosprê¿arce po ostrzejszej
je¼dzie...


Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-)




Pozdrawiam
Kamil

4 Data: Marzec 09 2009 10:42:33
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: JG 

kamil pisze:

Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-)
No ok, w tym BMW nie.
Ale s± auta z tym systemem, gdzie turbina jest...

pozdrawiam,
JG

5 Data: Marzec 09 2009 10:49:28
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "JG"  napisa³ w wiadomo¶ci

Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-)
No ok, w tym BMW nie.
Ale s± auta z tym systemem, gdzie turbina jest...

No to zawsze mozna wstawic czujnik temperatury turbiny i
ewentualnie jakas elektryczna pompke oleju, a moze wystarczy zwykly
akumulator cisnienia ..

To sie przydaje w miescie, w trasie gdzie mozna rozgrzac turbine
nie ma co chwile swiatel ..

J.

6 Data: Marzec 09 2009 11:10:38
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: JG 

J.F. pisze:

No to zawsze mozna wstawic czujnik temperatury turbiny i ewentualnie jakas elektryczna pompke oleju, a moze wystarczy zwykly akumulator cisnienia ..
Dok³adnie, tylko dlaczego w normalnych autach z turbinami nikt na ten pomys³ nie wpad³? Przed³u¿y³oby to w koñcu ¿ywot naprawdê wielu turbosprê¿arek, których w³a¶ciciele nie dbaj± o nale¿yte ch³odzenie po ostrej je¼dzie.

To sie przydaje w miescie, w trasie gdzie mozna rozgrzac turbine nie ma co chwile swiatel ..
Dajmy na to gierkówka od Piotrkowa Tryb. do Czêstochowy - masz po drodze kilka ¶wiate³, na stosunkowo krótkich dystansach mo¿esz siê jednak nie¼le rozpêdziæ. Je¶li czêsto je¼dzisz po tego typu trasach, to turbina Ciê nie polubi...

pozdrawiam,
JG

7 Data: Marzec 09 2009 12:41:59
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Mon, 09 Mar 2009 11:10:38 +0100, JG napisa³(a):

Dok³adnie, tylko dlaczego w normalnych autach z turbinami nikt na ten
pomys³ nie wpad³? Przed³u¿y³oby to w koñcu ¿ywot naprawdê wielu
turbosprê¿arek, których w³a¶ciciele nie dbaj± o nale¿yte ch³odzenie po
ostrej je¼dzie.

Jak s±dzisz - wynika to a) z twojej genialnej przenikliwo¶ci; b) z g³upoty
konstruktorów; c) z realiów technicznych?
Hint - dowiedz siê, ile mocy potrzebuje pompa oleju, by wytworzyæ ci¶nienie
robocze, a nastêpnie zastanów siê, jak zapewniæ jej zasilanie po wy³±czeniu
silnika.

T.

8 Data: Marzec 09 2009 13:56:18
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: JG 

Tomasz Nowicki pisze:

Jak s±dzisz - wynika to a) z twojej genialnej przenikliwo¶ci; b) z g³upoty
konstruktorów; c) z realiów technicznych?
Hint - dowiedz siê, ile mocy potrzebuje pompa oleju, by wytworzyæ ci¶nienie
robocze, a nastêpnie zastanów siê, jak zapewniæ jej zasilanie po wy³±czeniu
silnika.
Mo¿e da³oby siê ograniczyæ to do jakiego¶ mniejszego obiegu i mniejszej pompy oleju zasilaj±cej wy³±cznie turbo po wy³±czeniu silnika - tak sobie gdybam. Pamiêtam, ¿e pojedynczym osobom w US udawa³o siê co¶ takiego zrobiæ, wiêc st±d twierdzê, ¿e jest to technicznie wykonalne.

pozdrawiam,
JG

9 Data: Marzec 09 2009 19:07:59
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Mon, 09 Mar 2009 13:56:18 +0100, JG napisa³(a):

Mo¿e da³oby siê ograniczyæ to do jakiego¶ mniejszego obiegu i mniejszej
pompy oleju zasilaj±cej wy³±cznie turbo po wy³±czeniu silnika - tak
sobie gdybam. Pamiêtam, ¿e pojedynczym osobom w US udawa³o siê co¶
takiego zrobiæ, wiêc st±d twierdzê, ¿e jest to technicznie wykonalne.

Ale nieop³acalne - za du¿o komplikacji, razem z komplikacj± ro¶nie
awaryjno¶æ. Ju¿ sensowniej by³oby chyba robiæ osobne smarowanie sprê¿arki,
ale wówczas znowu awaryjno¶æ x2 i spory wzrost "kosztów w³asnych".
W amatorskich lub wyczynowych konstrukcjach sprawdzono ju¿ chyba wszelkie
mo¿liwe do pomy¶lenia uk³ady - ale to o niczym jeszcze nie ¶wiadczy.
Pro¶ciej jest zrobiæ blokowanie funkcji S&G przy du¿ym obci±¿eniu sprê¿arki
i tyle.

T.

10 Data: Marzec 09 2009 09:49:54
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: kamil 


"JG"  wrote in message

kamil pisze:
Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-)
No ok, w tym BMW nie.
Ale s± auta z tym systemem, gdzie turbina jest...


A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po roku
uzytkowania. Nie wiem kurcze, zajrzyj do ulotek na stronie dealerow moze?




Pozdrawiam
Kamil

11 Data: Marzec 09 2009 11:13:05
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: JG 

kamil pisze:

A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po roku uzytkowania.
Je¶li u¿ytkownik nie dba o turbosprê¿arkê przy normalnej eksploatacji (bez systemu Start & Stop, czy jak go zwa³), to tak to siê mo¿e skoñczyæ.

Nie wiem kurcze, zajrzyj do ulotek na stronie dealerow moze?
Sprawdzê, mo¿e co¶ siê znajdzie...

pozdrawiam,
JG

12 Data: Marzec 09 2009 06:19:00
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: mw 

On Mar 9, 10:49 am, "kamil"  wrote:
[...]

A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po roku
uzytkowania. Nie wiem kurcze, zajrzyj do ulotek na stronie dealerow moze?
W zasadzie, tochyba chodzi o to ¿eby dotrwa³a do koñca gwarancji.
I raczej nie chodzi o to ¿e s± idiotami....

13 Data: Marzec 09 2009 11:20:54
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Marcin Luty 

Ciekawe, czy ten system daje och³on±æ turbosprê¿arce po ostrzejszej
je¼dzie...

Nie wiem jak w BMW ale w kumpla Lupo (ta wersja 3L - siedzialo tam 1,2 TDi)
aby wykorzystac system Stop&Start trzeba uruchomic tryb ECO. W trybie tym
turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Aby wykorzystac w pelni ten
silnik trzeba bylo wylaczyc tryb ECO ale wtedy nie dzialal system
Stop&Start. Jakie jest w obecnie produkowanych samochodach z turbina
rozwiazanie to nie mam pojecia.

--
ml

14 Data: Marzec 09 2009 12:20:06
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Mlody 

. W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo.

Jak by³a od³±czana turbina?
Za¶lepia³o wlot?
A co ze spalinami i dolotem?
Podwójne kolektory?


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :(
'87 VW Jetta 1.6D bia³a WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :)
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

15 Data: Marzec 11 2009 05:46:57
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Karolek 


U¿ytkownik "Mlody" <mlody@h(tutaj wpisz zero).pl> napisa³ w wiadomo¶ci

>. W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo.

Jak by³a od³±czana turbina?
Za¶lepia³o wlot?
A co ze spalinami i dolotem?
Podwójne kolektory?

Jak juz inni napisali.
Spaliny kierowane sa poprzez turbosprezarke, albo bokiem, prosto do wydechu.
Skutek jest taki, ze turbosprezarka, albo dziala, albo nie... mozna to tez plynnie regulowac, czyli co za tym idzie regulowac cisnienie doladowania.





Karolek

16 Data: Marzec 09 2009 12:07:53
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: zkruk [Lodz] 

Marcin Luty wrote:

Ciekawe, czy ten system daje och³on±æ turbosprê¿arce po ostrzejszej
je¼dzie...

Nie wiem jak w BMW ale w kumpla Lupo (ta wersja 3L - siedzialo tam
1,2 TDi) aby wykorzystac system Stop&Start trzeba uruchomic tryb ECO.
W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Aby

czy mo¿esz w jaki¶ sposób przedstawiæ mechanizm od³±czaj±cy turbinê?
bo nie jestem w stanie sobie tego wyobraziæ ;]



--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi

17 Data: Marzec 09 2009 12:57:14
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Marcin Luty 


U¿ytkownik "zkruk [Lodz]"  napisa³ w wiadomo¶ci

Marcin Luty wrote:
Ciekawe, czy ten system daje och³on±æ turbosprê¿arce po ostrzejszej
je¼dzie...

Nie wiem jak w BMW ale w kumpla Lupo (ta wersja 3L - siedzialo tam
1,2 TDi) aby wykorzystac system Stop&Start trzeba uruchomic tryb ECO.
W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Aby

czy mo¿esz w jaki¶ sposób przedstawiæ mechanizm od³±czaj±cy turbinê?
bo nie jestem w stanie sobie tego wyobraziæ ;]

Slowo "odlaczona" jest mylace (sorry, zle to wyrazilem). Generalnie przy
wlaczonym ECO moc silnika byla dosc mocno ograniczona i pewnie przez to
turbina nie miala szans wejsc na wyzsze obroty. Pamietam, ze wtedy straszny
mul sie z tego Lupo robil - efekt jakby turbina byla odlaczona/nie dzialala
:-)

--
ml

18 Data: Marzec 09 2009 14:20:25
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: zkruk [Lodz] 

Marcin Luty wrote:


Slowo "odlaczona" jest mylace (sorry, zle to wyrazilem). Generalnie
przy wlaczonym ECO moc silnika byla dosc mocno ograniczona i pewnie
przez to turbina nie miala szans wejsc na wyzsze obroty. Pamietam, ze
wtedy straszny mul sie z tego Lupo robil - efekt jakby turbina byla
odlaczona/nie dzialala :-)

turbina zawsze dzia³a - nawet jak silnik pracuje na luzie
auto mog³o mieæ dwa programy ewentualnie

w programie mo¿na sterowaæ ilo¶ci± paliwa, ci¶nieniem do³adowania, czu³o¶ci± peda³u
jest wiele sposobów na osi±gniêcie wra¿enia mu³owato¶ci ;]


--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi

19 Data: Marzec 09 2009 11:49:06
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor:

On 9 Mar, 14:20, "zkruk [Lodz]"  wrote:

Marcin Luty wrote:

> Slowo "odlaczona" jest mylace (sorry, zle to wyrazilem). Generalnie
> przy wlaczonym ECO moc silnika byla dosc mocno ograniczona i pewnie
> przez to turbina nie miala szans wejsc na wyzsze obroty. Pamietam, ze
> wtedy straszny mul sie z tego Lupo robil - efekt jakby turbina byla
> odlaczona/nie dzialala :-)

turbina zawsze dzia³a - nawet jak silnik pracuje na luzie
auto mog³o mieæ dwa programy ewentualnie

w programie mo¿na sterowaæ ilo¶ci± paliwa, ci¶nieniem do³adowania, czu³o¶ci±
peda³u
jest wiele sposobów na osi±gniêcie wra¿enia mu³owato¶ci ;]

Zawór Wastegate otworzyæ wystarczy, aby turbina dzia³a³a na "ja³owym"
i krêci³a siê wolniej znacznie.

20 Data: Marzec 09 2009 20:33:39
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor:

czy mo¿esz w jaki¶ sposób przedstawiæ mechanizm od³±czaj±cy turbinê?
bo nie jestem w stanie sobie tego wyobraziæ ;]

Jest w kazdym turboaucie. Mozesz sobie go nazywac mechanizmem
zalaczajacym turbine. Ot klapka kierujaca gazy albo na lopatki, albo
obejsciem. Cos jak w filtrze powietrza w poldku. Tam tez byla klapka
lato-zima.

Klapka ta ma tez jedna generalna zalete -- nie dopuszcza do
przeladowania turbiny (bo auta cywilne rzadko maja zawory upustowe).
To wlasnie sterowanie ta klapka jest pierwszym i najprostszym sposobem
podkrecenia turboBENZYNY (w zakresie akomodacji ilosci wtryskiwanego
paliwa przez standardowa elektronike nie trzeba robic nic wiecej).

Co jeszcze chcesz wiedziec???

Tomek

21 Data: Marzec 09 2009 22:05:08
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: JG 

 pisze:

Jest w kazdym turboaucie. Mozesz sobie go nazywac mechanizmem
zalaczajacym turbine. Ot klapka kierujaca gazy albo na lopatki, albo
obejsciem. Cos jak w filtrze powietrza w poldku. Tam tez byla klapka
lato-zima.
Czyli po polsku wastegate ;)

Klapka ta ma tez jedna generalna zalete -- nie dopuszcza do
przeladowania turbiny (bo auta cywilne rzadko maja zawory upustowe).
Zawór upustowy nie s³u¿y do zabezpieczania prze³adowania turbo.

....)

pozdrawiam,
JG

22 Data: Marzec 10 2009 19:15:05
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor:

Czyli po polsku wastegate ;)
Nie, zawor upustowy montuje sie na dolocie, miedzy turbo a silnikiem

Klapka ta ma tez jedna generalna zalete -- nie dopuszcza do
przeladowania turbiny (bo auta cywilne rzadko maja zawory upustowe).
Zawór upustowy nie s³u¿y do zabezpieczania prze³adowania turbo.

Skrot myslowy, chodzi o utrzymanie w ryzach cisnienia doladowania, bo
silnik sie rozerwie.

Tomek

23 Data: Marzec 10 2009 20:40:58
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: JG 

 pisze:

Czyli po polsku wastegate ;)
Nie, zawor upustowy montuje sie na dolocie, miedzy turbo a silnikiem
Hm, to chyba Ciê nie zrozumia³em.
"klapka kierujaca gazy albo na lopatki, albo obejsciem" kojarzy mi siê wybitnie z wastegatem, czyli mechanizmem uniemo¿liwiaj±cym zwiêkszenie ci¶nienia do³adowania, poprzez bocznikowanie "zbêdnych" spalin.
Sprecyzuj mi proszê jeszcze raz: czy to w³a¶nie nie jest 'klapka' o której piszesz?

Zawór upustowy kojarzy mi siê bardziej z BOV/DV, ale to pe³ni w koñcu zupe³nie inn± rolê...

(...)

pozdrawiam,
JG

24 Data: Marzec 10 2009 19:53:05
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor:

On Tue, 10 Mar 2009 20:40:58 +0100, JG
wrote:

 pisze:

Czyli po polsku wastegate ;)
Nie, zawor upustowy montuje sie na dolocie, miedzy turbo a silnikiem
Hm, to chyba Ciê nie zrozumia³em.
"klapka kierujaca gazy albo na lopatki, albo obejsciem" kojarzy mi siê
wybitnie z wastegatem, czyli mechanizmem uniemo¿liwiaj±cym zwiêkszenie
ci¶nienia do³adowania, poprzez bocznikowanie "zbêdnych" spalin.
Sprecyzuj mi proszê jeszcze raz: czy to w³a¶nie nie jest 'klapka' o
której piszesz?

W sumie masz racje. Tamten upustowy to zazwyczaj sie nazywa w stylu
"blow off/away".
Tomek

25 Data: Marzec 09 2009 10:33:03
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: viktorius 

kamil pisze:


Szybkosc dzialania tegoz dowodzi, ze pod maska nie siedzi raczej standardowy rozrusznik, ktory mialby rozpasc sie po roku takiego uzytkowania.

To na pewno :)

Interesuje mnie jak ten system bêdzie wygodny w lecie, w korku. Silnik wy³±czony -> klima te¿ :/

Z tego co zrozumia³em, to trzeba bêdzie trzymaæ ca³y czas nogê na sprzêgle aby silnik by³ w³±czony.

--
viktorius

26 Data: Marzec 09 2009 09:48:57
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: kamil 


"viktorius"  wrote in message

kamil pisze:


Szybkosc dzialania tegoz dowodzi, ze pod maska nie siedzi raczej
standardowy rozrusznik, ktory mialby rozpasc sie po roku takiego
uzytkowania.

To na pewno :)

Interesuje mnie jak ten system bêdzie wygodny w lecie, w korku. Silnik
wy³±czony -> klima te¿ :/

Z tego co zrozumia³em, to trzeba bêdzie trzymaæ ca³y czas nogê na sprzêgle
aby silnik by³ w³±czony.


Klimatyzacja jest w tym czasie zasilana elektrycznie.



Pozdrawiam
Kamil

27 Data: Marzec 09 2009 11:39:35
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: viktorius 

kamil pisze:



Klimatyzacja jest w tym czasie zasilana elektrycznie.


To fajnie, ¿e klima dzia³a :)
Musi byæ tam naprawdê mocny akumulator i wydajny alternator, ¿eby go w miarê szybko do³adowywaæ. No ale je¶li hybrydy nie wa¿± po 3 tony, to znaczy, ¿e siê da aku zrobiæ lekki i pojemny :)

--
viktorius

28 Data: Marzec 09 2009 11:45:32
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: kamil 


"viktorius"  wrote in message

kamil pisze:



Klimatyzacja jest w tym czasie zasilana elektrycznie.


To fajnie, ¿e klima dzia³a :)
Musi byæ tam naprawdê mocny akumulator i wydajny alternator, ¿eby go w
miarê szybko do³adowywaæ. No ale je¶li hybrydy nie wa¿± po 3 tony, to
znaczy, ¿e siê da aku zrobiæ lekki i pojemny :)

W moim aucie dosc wyraznie slychac, kiedy kompresor od klimatyzacji sie
zalacza, wiec raczej nie pracuje caly czas. Te pol minuty-minuta postoju na
swiatlach to jeszcze nie tragedia dla klimatyzacji, od biedy wystarczylo by
pewnie na ten czas wylaczyc kompresor i nie sadze, zeby temperatura wewnatrz
zmienila sie jakos diametralnie..

Z ciekawosci sprawdze kiedy znow auto bedzie w uzyciu.

Pozdrawiam
Kamil

29 Data: Marzec 09 2009 13:16:34
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: viktorius 

kamil pisze:


W moim aucie dosc wyraznie slychac, kiedy kompresor od klimatyzacji sie zalacza, wiec raczej nie pracuje caly czas. Te pol minuty-minuta postoju na swiatlach to jeszcze nie tragedia dla klimatyzacji, od biedy wystarczylo by pewnie na ten czas wylaczyc kompresor i nie sadze, zeby temperatura wewnatrz zmienila sie jakos diametralnie..

W koñcu to przecie¿ zasada dzia³ania lodówki: nabiæ ci¶nienie, wy³±czyæ sprê¿arkê i powoli rozprê¿aæ. Tak czy siak kompresor to jakie¶ 2kW mocy, wiec spore obci±¿enie.
Nie ma co kombinowaæ, na pewno wszytko tak jest wysterowane, ¿e nie pozwoli zagotowaæ siê pasa¿erom jak i roz³adowaæ aku do zera. W krytycznym momencie silnik nie bêdzie siê wy³±cza³ i tyle :)

Z ciekawosci sprawdze kiedy znow auto bedzie w uzyciu.

:)

--
viktorius

30 Data: Marzec 09 2009 20:35:33
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor:

W koñcu to przecie¿ zasada dzia³ania lodówki: nabiæ ci¶nienie, wy³±czyæ
sprê¿arkê i powoli rozprê¿aæ. Tak czy siak kompresor to jakie¶ 2kW mocy,
wiec spore obci±¿enie.

10kW w duzym aucie, kolego, DZIESIEC.
Nie ma takich akumulatorow (znaczy standardowych), chyba ze w
hybrydach.

Tomek

31 Data: Marzec 10 2009 08:25:39
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-03-09,   wrote:

10kW w duzym aucie, kolego, DZIESIEC.
Nie ma takich akumulatorow (znaczy standardowych), chyba ze w
hybrydach.

To bêdzie tak z 1/4 mocy pobieranej przez rozrusznik. My¶lisz, ¿e nie ma
takich akumulatorów, które s± w stanie nim zakrêciæ?

Krzysiek Kie³czewski

32 Data: Marzec 10 2009 18:18:12
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Tue, 10 Mar 2009 08:25:39 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):

10kW w duzym aucie, kolego, DZIESIEC.
Nie ma takich akumulatorow (znaczy standardowych), chyba ze w
hybrydach.

To bêdzie tak z 1/4 mocy pobieranej przez rozrusznik. My¶lisz, ¿e nie ma
takich akumulatorów, które s± w stanie nim zakrêciæ?

Krzysiek, naucz siê liczyæ. Rozrusznik pobiera pr±d rozruchowy (w momencie
startu) rzêdu 100-150A. To jest 1800W.
Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakie¶ 3-4kW. To przy napiêciu 12V
daje ok. 300A.
Akumulator o pojemno¶ci 60Ah pracowa³by z takim obci±¿eniem 'ca³e' 12
minut.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

33 Data: Marzec 11 2009 08:23:49
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-03-10, Adam P³aszczyca  wrote:

Krzysiek, naucz siê liczyæ. Rozrusznik pobiera pr±d rozruchowy (w momencie
startu) rzêdu 100-150A. To jest 1800W.

Zale¿y jaki rozrusznik.

Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakie¶ 3-4kW.

Zale¿y jaka klima.

Akumulator o pojemno¶ci 60Ah pracowa³by z takim obci±¿eniem 'ca³e' 12
minut.

O ile w ogóle sterownik by w³±czy³ kompresor na dwana¶cie minut.

Krzysiek Kie³czewski

34 Data: Marzec 11 2009 21:38:55
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Wed, 11 Mar 2009 08:23:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):

Krzysiek, naucz siê liczyæ. Rozrusznik pobiera pr±d rozruchowy (w momencie
startu) rzêdu 100-150A. To jest 1800W.

Zale¿y jaki rozrusznik.

Samochód osobowy silnik w zasadzie dowolny.

Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakie¶ 3-4kW.
Zale¿y jaka klima.

W aucie osobowym.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

35 Data: Marzec 11 2009 14:42:37
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Yans van Horn 

Adam P³aszczyca wrote:

Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakie¶ 3-4kW. To przy napiêciu 12V
daje ok. 300A. Akumulator o pojemno¶ci 60Ah pracowa³by z takim obci±¿eniem 'ca³e' 12
minut.

Znacznie krocej :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

36 Data: Marzec 09 2009 09:55:16
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: kamil 


"kamil"  wrote in message

W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore
takiego auta nawet na oczy nie widzialy, pisze co nastepuje.


Otoz w kobiety firmowym BMW serii 3 taki system jest i sprawuje sie
wysmienicie. Start silnika jest automatyczny po wcisnieciu sprzegla, przy
czym odbywa to sie bez problemow w czasie pomiedzy ruchem lewej nogi a
wrzuceniem pierwszego biegu, wiec nijak nie utrudnia poruszania sie po
miescie. Jako ciekawostka - silnik startuje tez automatycznie jesli
zgasnie nam np. podczas ruszania, wystarczy przerzucic na luz i z powrotem
na bieg (trzymajac oczywiscie sprzeglo), ot taki mily dodatek do calosci.


Szybkosc dzialania tegoz dowodzi, ze pod maska nie siedzi raczej
standardowy rozrusznik, ktory mialby rozpasc sie po roku takiego
uzytkowania.



Jeszcze male dopelnienie dla marudnych - system nie dziala, kiedy silnik
jest zimny, poza tym zalacza sie po ok. 30 sekundach postoju wiec nie ma
problemu z podjezdzaniem w korku zabimi skokami. Ponoc nie dziala tez, kiedy
akumulator jest slabo naladowany albo pobor pradu duzy, zeby nie obciazac
zbytnio akumulatora, ale na tyle na ile ja w nim siedzialem, wylaczal sie i
startowal za kazdym dluzszym postojem bez problemow.




Kamil

37 Data: Marzec 09 2009 11:27:00
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Marcin Narzynski 

Jeszcze male dopelnienie dla marudnych - system nie dziala, kiedy silnik jest zimny, poza tym zalacza sie po ok. 30 sekundach postoju wiec nie ma problemu z podjezdzaniem w korku zabimi skokami. Ponoc nie dziala tez, kiedy akumulator jest slabo naladowany albo pobor pradu duzy, zeby nie obciazac zbytnio akumulatora, ale na tyle na ile ja w nim siedzialem, wylaczal sie i startowal za kazdym dluzszym postojem bez problemow.

Czyli kiedy to dzia³a?
W korku nie, gdy obci±¿am akumulator (klima) - nie. Za³±cza siê po 30 sek, czyli akurat tu¿ przed ruszeniem z czerwonego - czyli lipa. Ogólnie - p³aci siê pewnie za ten gad¿et parê tysiêcy, a co dostaje siê? Na czym polega oszczêdno¶æ?

MN

38 Data: Marzec 09 2009 11:46:34
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: kamil 


"Marcin Narzynski"  wrote in message

Jeszcze male dopelnienie dla marudnych - system nie dziala, kiedy silnik
jest zimny, poza tym zalacza sie po ok. 30 sekundach postoju wiec nie ma
problemu z podjezdzaniem w korku zabimi skokami. Ponoc nie dziala tez,
kiedy akumulator jest slabo naladowany albo pobor pradu duzy, zeby nie
obciazac zbytnio akumulatora, ale na tyle na ile ja w nim siedzialem,
wylaczal sie i startowal za kazdym dluzszym postojem bez problemow.

Czyli kiedy to dzia³a?
W korku nie, gdy obci±¿am akumulator (klima) - nie. Za³±cza siê po 30 sek,

Poczytaj wyzej

czyli akurat tu¿ przed ruszeniem z czerwonego - czyli lipa. Ogólnie -
p³aci

Byles kiedys w jakism wiekszym miescie moze, czy zyjesz na ksiezycu? W korku
mozna nieraz stac nawet kilka minut, albo i dluzej..



Pozdrawiam
Kamil

39 Data: Marzec 09 2009 17:10:56
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: GrzegorzG 


"kamil"  wrote in message


"Marcin Narzynski"  wrote in
message
Jeszcze male dopelnienie dla marudnych - system nie dziala, kiedy silnik
jest zimny, poza tym zalacza sie po ok. 30 sekundach postoju wiec nie ma
problemu z podjezdzaniem w korku zabimi skokami. Ponoc nie dziala tez,
kiedy akumulator jest slabo naladowany albo pobor pradu duzy, zeby nie
obciazac zbytnio akumulatora, ale na tyle na ile ja w nim siedzialem,
wylaczal sie i startowal za kazdym dluzszym postojem bez problemow.

Czyli kiedy to dzia³a?
W korku nie, gdy obci±¿am akumulator (klima) - nie. Za³±cza siê po 30
sek,

Poczytaj wyzej

czyli akurat tu¿ przed ruszeniem z czerwonego - czyli lipa. Ogólnie -
p³aci

Byles kiedys w jakism wiekszym miescie moze, czy zyjesz na ksiezycu? W
korku mozna nieraz stac nawet kilka minut, albo i dluzej..



No nie wiem... ja nigdy faktycznie nie STALEM w miejscu dluzej jak 20
sekund. Dluzej stoi sie tylko na jakichs dziwnych trojfazowych swiatlach.

Poza tym to inaczej niz w reklamie, gdzie system wlacza sie od razu ;)


Pozdrawiam,
Grzegorz

40 Data: Marzec 10 2009 09:55:23
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: kamil 


"GrzegorzG"  wrote in message



No nie wiem... ja nigdy faktycznie nie STALEM w miejscu dluzej jak 20
sekund. Dluzej stoi sie tylko na jakichs dziwnych trojfazowych swiatlach.

Poza tym to inaczej niz w reklamie, gdzie system wlacza sie od razu ;)

Dobra, dopytalem szanowna kobiete i faktycznie silnik gasnie od razu po
wrzuceniu biegu jalowego.

Mieszkam w sporym miescie (450k mieszkancow), do pracy jezdze kiedy mam
ochote wiec czesto omijam najwieksze korki, ale i tak na wiekszych
skrzyzowaniach norma to nieraz 2-3 minuty postoju na czerwonym swietle. 2-3
przecinajace sie drogi, osobne swiatla dla skrecajacych, na to wszystko
piesi - nie ma sily i swoje trzeba odstac..



Nie chce tutaj wywolywac debaty nad ekonomicznymi aspektami tego
rozwiazania, stwierdzam po prostu ze system dziala doskonale. Nie interesuje
mnie czy ma rozrusznik zaprojektowany przez NASA czy uruchamia silnik przez
zaplon benzyny, grunt ze problemow z nim nie maja od kilku miesiecy, a jest
ujezdzany regularnie przez kilka osob w biurze na rozne spotkania czy
weekendowe wycieczki szefa. Swoje raczej pojezdzi, inaczej BMW w zyciu nie
leasingowalo by tych samochodow w obawie o rozglaszanie ich awaryjnosci po
roku jazdy.


Pozdrawiam
Kamil

41 Data: Marzec 10 2009 03:51:34
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: slaweks 

On 10 Mar, 10:55, "kamil"  wrote:

Nie chce tutaj wywolywac debaty nad ekonomicznymi aspektami tego
rozwiazania, stwierdzam po prostu ze system dziala doskonale. Nie interesuje
mnie czy ma rozrusznik zaprojektowany przez NASA czy uruchamia silnik przez
zaplon benzyny, grunt ze problemow z nim nie maja od kilku miesiecy, a jest
ujezdzany regularnie przez kilka osob w biurze na rozne spotkania czy
weekendowe wycieczki szefa. Swoje raczej pojezdzi, inaczej BMW w zyciu nie
leasingowalo by tych samochodow w obawie o rozglaszanie ich awaryjnosci po
roku jazdy.

Czy nie jest tak, ¿e w czasie startu silnika emituje on wiêcej
szkodliwych substancji (wzbogacona mieszanka?)
Plus wiêksze spalanie.

42 Data: Marzec 10 2009 11:07:57
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: kamil 


"slaweks"  wrote in message

On 10 Mar, 10:55, "kamil"  wrote:

Nie chce tutaj wywolywac debaty nad ekonomicznymi aspektami tego
rozwiazania, stwierdzam po prostu ze system dziala doskonale. Nie
interesuje
mnie czy ma rozrusznik zaprojektowany przez NASA czy uruchamia silnik
przez
zaplon benzyny, grunt ze problemow z nim nie maja od kilku miesiecy, a
jest
ujezdzany regularnie przez kilka osob w biurze na rozne spotkania czy
weekendowe wycieczki szefa. Swoje raczej pojezdzi, inaczej BMW w zyciu nie
leasingowalo by tych samochodow w obawie o rozglaszanie ich awaryjnosci po
roku jazdy.

Czy nie jest tak, ¿e w czasie startu silnika emituje on wiêcej
szkodliwych substancji (wzbogacona mieszanka?)
Plus wiêksze spalanie.

Zimny silnik poldka pewnie tak, ale mowimy o nagrzanym, ktory startuje w
ulamku sekundy.. Nie przesadzaj.



Pozdraiam
Kamil

43 Data: Marzec 09 2009 12:25:49
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Mlody 

U¿ytkownik "kamil"  napisa³ w wiadomo¶ci

W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore
takiego auta nawet na oczy nie widzialy, pisze co nastepuje.

Generalnie nie wiem sk±d takie poruszenie, bo to w sumie nic nowego by³a
wersja Golfa II który te¿ mia³ co¶ w tym stylu - nazwya³o siê to SSA.
Bardzo ma³o tego wyprodukowali, ale chyba by³y jakie¶ egzemplarze które
wyjecha³y na ulicê, bo jaki¶ czas temu go¶æ z forum Golfa wrzuci³ zdjêcia
swojego samochodu
i mia³ w nim przycisk od w³±czania tego, ale jak siê okaza³o znalaz³ to na
jakim¶ szrocie nie bardzo wiedzia³ o co chodzi z tym przyciskiem, ale go
kupi³ bo fajnie wygl±da ;)
Wiem jeszcze tyle ¿e ta wersja nazwua³a siê Oko-Golf (pierwsze "o" z
umlautem)


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :(
'87 VW Jetta 1.6D bia³a WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :)
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

44 Data: Marzec 09 2009 16:13:49
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Parker 

Dnia 2009-03-09 09:59, U¿ytkownik kamil napisa³:

W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore takiego auta nawet na oczy nie widzialy, pisze co nastepuje.


Otoz w kobiety firmowym BMW serii 3 taki system jest i sprawuje sie wysmienicie. Start silnika jest automatyczny po wcisnieciu sprzegla, przy czym odbywa to sie bez problemow w czasie pomiedzy ruchem lewej nogi a wrzuceniem pierwszego biegu, wiec nijak nie utrudnia poruszania sie po miescie. Jako ciekawostka - silnik startuje tez automatycznie jesli zgasnie nam np. podczas ruszania, wystarczy przerzucic na luz i z powrotem na bieg (trzymajac oczywiscie sprzeglo), ot taki mily dodatek do calosci.


Szybkosc dzialania tegoz dowodzi, ze pod maska nie siedzi raczej standardowy rozrusznik, ktory mialby rozpasc sie po roku takiego uzytkowania.

Ten system nie dzia³a z rozrusznika ... Ka¿dy cylinder ma po 2 czujniki po³ozenia i komputer tak dawkuje paliwo ¿e nastêpuje samostart .
Dotyczy to silników benzynowych z bezpo¶rednim wtryskime paliwa ( np FSI)  . Ale s±dze ¿e diesel bedzie mia³ tak samo .

Adam

45 Data: Marzec 09 2009 16:35:37
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Kocureq 

Parker pisze:

Ten system nie dzia³a z rozrusznika ... Ka¿dy cylinder ma po 2 czujniki po³ozenia i komputer tak dawkuje paliwo ¿e nastÄ™puje samostart .
Dotyczy to silników benzynowych z bezpoÅ›rednim wtryskime paliwa ( np FSI)  . Ale sÄ…dze ¿e diesel bedzie mia³ tak samo .

Czyli zaczyna podawac paliwo i po kolei wlaczac zaplon na cylindrach, zakladajac, ze pierwszy wybuch rozrusza uklad i kolejne juz powoduja, ze sie bedzie krecic?

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [             ] |_|_|)___)

46 Data: Marzec 09 2009 16:42:41
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Parker 


Czyli zaczyna podawac paliwo i po kolei wlaczac zaplon na cylindrach, zakladajac, ze pierwszy wybuch rozrusza uklad i kolejne juz powoduja, ze sie bedzie krecic?

Chodzi o bardzo precyzyjnÄ… dawke paliwa i raczej o samozap³on  mieszanki ni¿ o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciep³y .

47 Data: Marzec 09 2009 16:49:03
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Kocureq 

Parker pisze:

Chodzi o bardzo precyzyjnÄ… dawke paliwa i raczej o samozap³on  mieszanki ni¿ o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciep³y .

Samozap³on mieszanki? To chyba nie jest dobre zjawisko?

A jak jÄ… podaje do cylindra? Albo zawór jest otwarty, i wtedy bum mamy te¿ w kolektorze dolotowym, albo zamkniÄ™ty, wiÄ™c nie ma jak wtrysnąć mieszanki.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [             ] |_|_|)___)

48 Data: Marzec 09 2009 17:01:39
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Kuba (aka cita) 

Kocureq wrote:

Parker pisze:

Chodzi o bardzo precyzyjnÄ… dawke paliwa i raczej o samozap³on mieszanki ni¿ o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciep³y .

Samozap³on mieszanki? To chyba nie jest dobre zjawisko?

A jak jÄ… podaje do cylindra? Albo zawór jest otwarty, i wtedy bum mamy
te¿ w kolektorze dolotowym, albo zamkniÄ™ty, wiÄ™c nie ma jak wtrysnąć
mieszanki.

a nie napisa³ czasem, ze dotyczy to aut z bezposrednim wtryskiem?


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

49 Data: Marzec 10 2009 16:34:28
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Kocureq 

Kuba (aka cita) pisze:

a nie napisa³ czasem, ze dotyczy to aut z bezposrednim wtryskiem?

A to wtedy ma sens. Elektronika sobie policzy, w który cylinder "walnąć", ¿eby rozruszać uk³ad i jedziemy :)

W przypadku pechowego ustawienia wa³u podkrÄ™cić troszkÄ™ rozrusznikiem i wracamy do oryginalnej metody.

A jak przyjdzie elektronicznie sterowany rozrzÄ…d, to w ogóle bajka :)

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [             ] |_|_|)___)

50 Data: Marzec 09 2009 17:02:14
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Kuba (aka cita) 

Parker wrote:

 Ale s±dze ¿e diesel bedzie mia³ tak samo .



a czym wywo³any zostanie zap³on w dieslu?


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

51 Data: Marzec 09 2009 17:15:21
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Parker 

Dnia 2009-03-09 17:02, U¿ytkownik Kuba (aka cita) napisa³:

Parker wrote:
 Ale s±dze ¿e diesel bedzie mia³ tak samo .



a czym wywo³any zostanie zap³on w dieslu?



W³asnie co do diesla nie jestem pewny czy da sie . To co pisa³em dotyczy³o benzynowego z bezpo¶rednim wtryskiem . Mia³em to na szkoleniu .. Ale dotyczy³o silników FSI .

52 Data: Marzec 09 2009 18:58:49
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: viktorius 

Parker pisze:


W³asnie co do diesla nie jestem pewny czy da sie . To co pisa³em dotyczy³o benzynowego z bezpo¶rednim wtryskiem . Mia³em to na szkoleniu . Ale dotyczy³o silników FSI .

Czyli t³ok musi byæ ju¿ za ZZ i to po suwie pracy, ¿eby wybuch pchn±³ wa³ korbowy w dobr± stronê. Jak bêdzie t³ok na górze w suwie ssania, to zawory ss±ce otwarte...
W czterocylindrowym silniku taka sytuacja bêdzie co 180 stopni, a je¶li silnik siê zatrzyma w niekorzystnym po³o¿eniu? Oj czujników mnóstwo, elektronika ma co liczyæ, bo przecie¿ nie zawsze bêdzie siê da³o odpaliæ silnik przez wybuch w cylindrze, czasem trzeba bêdzie u¿yæ takiego staro¶wieckiego urz±dzenia pod nazw± rozrusznik ;)

--
viktorius

53 Data: Marzec 10 2009 09:32:56
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Kuba (aka cita) 

viktorius wrote:

W czterocylindrowym silniku taka sytuacja bêdzie co 180 stopni, a
je¶li silnik siê zatrzyma w niekorzystnym po³o¿eniu? Oj czujników
mnóstwo, elektronika ma co liczyæ, bo przecie¿ nie zawsze bêdzie siê
da³o odpaliæ silnik przez wybuch w cylindrze, czasem trzeba bêdzie
u¿yæ takiego staro¶wieckiego urz±dzenia pod nazw± rozrusznik ;)

ale przecie¿ obie metody mozna po³±czyæ ..

Generalnie to mysle, ze co¶ w metodzie moze byc


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

54 Data: Marzec 10 2009 23:40:15
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 10.03.2009 Kuba (aka cita)  napisa³/a:

viktorius wrote:

W czterocylindrowym silniku taka sytuacja bêdzie co 180 stopni, a
je¶li silnik siê zatrzyma w niekorzystnym po³o¿eniu? Oj czujników
mnóstwo, elektronika ma co liczyæ, bo przecie¿ nie zawsze bêdzie siê
da³o odpaliæ silnik przez wybuch w cylindrze, czasem trzeba bêdzie
u¿yæ takiego staro¶wieckiego urz±dzenia pod nazw± rozrusznik ;)

ale przecie¿ obie metody mozna po³±czyæ ..

Generalnie to mysle, ze co¶ w metodzie moze byc

Chyba >4 cylindry to ju¿ siê da bez problemu, dla 5 bêdzie 144 stopnie,
zawsze który¶ bêdzie "dobry".
W sumie t± sam± metod± mozna nie dopu¶ciæ do zatrzymania czterocylindrowca
w niekorzystnym miejscu ;)

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

55 Data: Marzec 11 2009 11:57:10
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Kuba (aka cita) 

Sergiusz Rozanski wrote:

W sumie t± sam± metod± mozna nie dopu¶ciæ do zatrzymania
czterocylindrowca w niekorzystnym miejscu ;)

pzy odrobinie pecha, autko bêdzie krêcic silnikiem przez minute, zanim random bedzie odpowiedni  ;-)


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

56 Data: Marzec 11 2009 16:17:58
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 11.03.2009 Kuba (aka cita)  napisa³/a:

Sergiusz Rozanski wrote:
W sumie t± sam± metod± mozna nie dopu¶ciæ do zatrzymania
czterocylindrowca w niekorzystnym miejscu ;)

pzy odrobinie pecha, autko bêdzie krêcic silnikiem przez minute, zanim
random bedzie odpowiedni  ;-)

I tak przemy¶liwszy sprawê to nie wiem czy takie odpalanie auta
strza³em w cylinder nie by³o by w d³u¿szej ekspoatacji zabójcze dla
silnika. W sumie jak odpala rozrusznik to napêdza korbowód. Tu
w stoj±cy silnik walniemy w 1 garnek ;) cienko to widzê, naprê¿enia
nieobecne podczas normalnej pracy. Jeszcze 1 garnek musimy sprê¿aæ :)
Po drugie trochê ma³o tlenu, w stoj±cym aucie ci¶nienie zejdzie,
w sumie nie wiadomo ile jest tlenu i jak tu dobraæ mieszankê.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

57 Data: Marzec 11 2009 18:24:31
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: viktorius 

Sergiusz Rozanski pisze:

I tak przemy¶liwszy sprawê to nie wiem czy takie odpalanie auta
strza³em w cylinder nie by³o by w d³u¿szej ekspoatacji zabójcze dla
silnika. W sumie jak odpala rozrusznik to napêdza korbowód. Tu
w stoj±cy silnik walniemy w 1 garnek ;) cienko to widzê, naprê¿enia
nieobecne podczas normalnej pracy. Jeszcze 1 garnek musimy sprê¿aæ :)

No przecie¿ to zasada dzia³ania silnika, ¿e zap³on nastêpuje w jednym cylindrze, wa³ korbowy na pewno to przeniesie :P

--
viktorius

58 Data: Marzec 11 2009 18:13:17
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 11.03.2009 viktorius  napisa³/a:

Sergiusz Rozanski pisze:

I tak przemy¶liwszy sprawê to nie wiem czy takie odpalanie auta
strza³em w cylinder nie by³o by w d³u¿szej ekspoatacji zabójcze dla
silnika. W sumie jak odpala rozrusznik to napêdza korbowód. Tu
w stoj±cy silnik walniemy w 1 garnek ;) cienko to widzê, naprê¿enia
nieobecne podczas normalnej pracy. Jeszcze 1 garnek musimy sprê¿aæ :)

No przecie¿ to zasada dzia³ania silnika, ¿e zap³on nastêpuje w jednym
cylindrze, wa³ korbowy na pewno to przeniesie :P

Tylko ¿e korbowód podczas pracy siê obraca, nawet po odciêciu paliwa i
powietrza masz bezw³adno¶æ. Podczas rozruchu te¿ siê krêci (korb± czy
rozrusznikiem), t³ok jakby dopêdza korbowód, a tu jest sytuacja gdy
rozpêdzamy t³ok, a korbowód stoi. Nie znam siê na takich konstrukcjach,
ale na mój rozum to trochê inna sytuacja z punktu widzenia mechaniki.
Szczególnie gdy t³ok bêdzie g³êboko w cylindrze to rozk³ad si³ bêdzie
g³ównie wybija³ w dó³ silnik ni¿ go obraca³.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

59 Data: Marzec 12 2009 20:09:22
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: chooch 

Nie do¶æ, ¿e tak "siê da" to jeszcze kto¶ to zrobi³ - a konkretnie Mazda w swoim zmodernizowanym beznyniaku 2.0 DISI. Nazywa siê toto i-stop i bêdzie do kupienia ju¿ od maja wraz z now± Mazd± 3.
Szczegó³y tutaj:
http://www.mazda.com/mazdaspirit/env/engine/siss2.html

A dla "niecierpliwych" dodam tylko, ¿e do wyhamowania t³oków w odpowiednim po³o¿eniu wykorzystuje siê przepustnicê i...alternator. Tak pisz± przynajmniej.

pzdr.

chooch

Sergiusz Rozanski pisze:

Dnia 10.03.2009 Kuba (aka cita)  napisa³/a:
viktorius wrote:

W czterocylindrowym silniku taka sytuacja bêdzie co 180 stopni, a
je¶li silnik siê zatrzyma w niekorzystnym po³o¿eniu? Oj czujników
mnóstwo, elektronika ma co liczyæ, bo przecie¿ nie zawsze bêdzie siê
da³o odpaliæ silnik przez wybuch w cylindrze, czasem trzeba bêdzie
u¿yæ takiego staro¶wieckiego urz±dzenia pod nazw± rozrusznik ;)
ale przecie¿ obie metody mozna po³±czyæ ..

Generalnie to mysle, ze co¶ w metodzie moze byc

Chyba >4 cylindry to ju¿ siê da bez problemu, dla 5 bêdzie 144 stopnie,
zawsze który¶ bêdzie "dobry".
W sumie t± sam± metod± mozna nie dopu¶ciæ do zatrzymania czterocylindrowca
w niekorzystnym miejscu ;)


60 Data: Marzec 13 2009 15:58:41
Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju
Autor: Kocureq 

chooch pisze:

Nie doæ, ¿e tak "siÄ™ da" to jeszcze ktoÅ› to zrobi³ - a konkretnie Mazda w swoim zmodernizowanym beznyniaku 2.0 DISI. Nazywa siÄ™ toto i-stop i bÄ™dzie do kupienia ju¿ od maja wraz z nowÄ… MazdÄ… 3.
Szczegó³y tutaj:
http://www.mazda.com/mazdaspirit/env/engine/siss2.html

A dla "niecierpliwych" dodam tylko, ¿e do wyhamowania t³oków w odpowiednim po³o¿eniu wykorzystuje siÄ™ przepustnicÄ™ i...alternator. Tak piszÄ… przynajmniej.

Sprytne. Wyhamowuje t³oki alternatorem w odpowiednim miejscu, potem te dwa w fazie rozprÄ™¿ania "odpala", dodatkowo pomagajÄ…c sobie rozrusznikiem. NaprawdÄ™ sprytne.


--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [             ] |_|_|)___)

Automatyczny start silnika po postoju



Grupy dyskusyjne