Autostrady w/g LiD
1 | Data: Pa?dziernik 10 2007 14:40:32 |
Temat: Autostrady w/g LiD | |
Autor: J.F. | przeglady wyborczego czesc pierwsza 2 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 21:32:25 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Robiq | J.F. napisał(a): przeglady wyborczego czesc pierwsza[...] Dlaczego nie przełamali w 2005, śmigalibyśmy po autostradach wzdłuż i w poprzek [...] "81. Zapewnimy równe warunki rozwoju kolejnictwa i drogownictwa - no no, zwłaszcza że UE przewidziała dostosowanie polskich koleji do wymogów junii już w 2004 wraz z odpowiednim dofinansowaniem 82. Rozpoczniemy realizacje projektu "Y" - szybkiej kolei laczacej a w to tak samo wierze jak w 3 mln mieszkań [...] Nie jestem zwolennikiem PO, nie jestem zwolennikiem LiD, a nawet PIS, CIS, PRL, ZBOWID, KC PZPR, PSL, UPR, jedyne skróty które na mnie działają to ABS, TC, HP, ESD, GTI ITP Może rozwiązaniem jest powrót monarchii? PZDR ROBI 3 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 00:25:52 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Robiq, przeglady wyborczego czesc pierwszaDlaczego nie przełamali w 2005, śmigalibyśmy po autostradach wzdłuż i w Ależ przełamali - jeszcze kaczory otwierały autostrady zbudowane dzięki poprzedniej ekipie. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 4 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 01:53:30 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 00:25:52 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Robiq, Ależ przełamali - jeszcze kaczory otwierały autostrady zbudowane dziÄki Kawal A4 jednak zrobili. Ale wypisane ze strony GDDKiA: 4.10 - podpisany kontrakt na weryfikacje dokumentacji projektowej i przetargowej na budowe autostrady A1 na odcinkach ... 4.10 - Oddanie do ruchu odcinka autostrady A6 3.10 - Podpisano umowe na budowe drogi ekspresowej S3 Szczecin â Gorzów Wielkopolski 10.08.2007 Budowa autostrady platnej A1 na odcinku [...] 10.08.2007 Budowa wezla Sosnica na skrzyzowaniu autostrad A1 i A4 13.06.2007 ZARZADZANIE PROJEKTEM FUNDUSZU SPĂJNOSCI 2006/PL/16/C/PT/001 W ZAKRESIE BUDOWY AUTOSTRADY A1 08.06.2007 UDZIELENIE ZAMĂWIENIA Weryfikacja dokumentacji projektowej i przetargowej na budowe autostrady A-1 na odcinkach [...] 16.05.2007 Podstawowa dokumentacja techniczna, dokumentacja do wniosku o wydanie decyzji o srodowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsiewziecia oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji autostrady A-2 11.01.2007 UDZIELENIE ZAMĂWIENIA Zarzadzanie projektem Funduszu Spójnosci "Budowa Autostrady platnej A1 odcinek 21.11.2006 Budowa autostrady platnej A1 odc. [...] 21.07.2006 UDZIELENIE ZAMĂWIENIA Opracowanie materialów do decyzji srodowiskowych, projektu budowlanego i wykonawczego oraz dokumentacji przetargowej dla Autostrady A-1 27.06.2006 UDZIELENIE ZAMĂWIENIA Budowa autostrady A4, Wezel "Wielicka" - wezel "Szarów", km 436+000 - km 455+900 itd itp. GD dziala na polu przetargowym. Aha - ta dokumentacja przetargowa na A1 to zdaje sie jest podejrzana bo GTC sie o koncesje procesuje, a minister/GD juz sami projektuja przyszla droge. No i troche mnie zmartwilo 6 6/07/mc 02.02.2007 UNIEWAZNIENIE POSTEPOWANIA Zaprojektowanie i wykonanie dostosowania autostrady A2 odcinek Konin - Stryków (km 257+560 - km 361+000) do standardów autostrady platnej i do poboru oplat roboty budowlane 7 7/07/mk 02.02.2007 UNIEWAZNIENIE POSTEPOWANIA Zaprojektowanie i wykonanie dostosowania autostrady A4 Wroclaw - Katowice (153+227 - km 340+200), na odcinku Wroclaw - Sosnica do standardów autostrady platnej i do poboru oplat roboty budowlane 9 10/07/mc 09.03.2007 Zaprojektowanie i wykonanie dostosowania autostrady A2 odcinek Konin - Stryków (km 257+560 - km 361+000) do standardów autostrady platnej i do poboru oplat roboty budowlane 10 11/07/mk 09.03.2007 Zaprojektowanie i wykonanie dostosowania autostrady A4 Wroclaw - Katowice (153+227 - km 340+200), na odcinku Wroclaw - Sosnica do standardów autostrady platnej i do poboru oplat roboty budowlane P.S. ale jaja http://www.gddkia.gov.pl/article/informacje/aktualnosci/article.php/id_item_tree/95133475cf8385f5e79f6e0a9e10f6d5/id_art/e2ba802f95cd243cf53b85f7d458d794 List otwarty szefa GDDKiA do Prezesa Strabag Pana Hansa Petera Haselsteinera Szanowny Panie Prezesie! Swego rodzaju plaga w Polsce sa nieustajace protesty i odwolania od kolejnych rozstrzygniec przetargowych. Ku memu zdziwieniu niechlubnym liderem stal sie tu polski oddzial kierowanej przez Pana grupy â Strabag sp. z o.o. [...] 5 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 09:08:39 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Cavallino |
Dlaczego nie przełamali w 2005, ĹmigalibyĹmy po autostradach wzdłuż i w Kawał A2 też. 6 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 14:41:49 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 09:08:39 +0200, Cavallino wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: Komuchy czy Kulczyk ? Bo nie mieszalbym tych dwoch spraw :-) J. 7 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 20:32:59 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Cavallino |
Kawał A2 też. Kluczyk Nowy Tomyśl-Września, z wyłączeniem obwodnicy Poznania (14 km). Września-Stryków komuchy, końcówka już za Kaczorów. 8 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 10:40:40 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: K | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Ależ przełamali - jeszcze kaczory otwierały autostrady zbudowane dzięki jezeli tekst ktory zamieszczam jest prawdziwy, to mysle, ze czesc watpliwosci sie rozwiewa.... wo.blox.pl/2007/09/SLD-PiS-NSDAP-PZPR.html "SLD, PiS, NSDAP, PZPR Koniec rządów PiS postanowiłem podsumować meganotką (najdłuższą ever!) na temat dziejów budowy autostrad na ziemiach polskich z uwzględnieniem dorobku różnych partii politycznych. Nim przejdę do konkretów, kilka uwag metodologicznych. W wyliczeniach biorę pod uwagę tylko drogi formalnie oddane do użytku jako autostrady. Wiem, że to nieścisłe - sam wolę jechać full-wypas ekspresówką niż autostradą w remoncie - ale musiałem przyjąć jakieś niearbitralne kryteria. Wszystkie wyliczenia zaokrąglam do 1 km. Wyniki się nie sumują, bo niektóre odcinki (np. A4) budowano dwukrotnie w odstępach kilkudziesięciu lat. Najpierw dane ogólne. Mamy w tej chwili okrągłe 666 km autostrad oddanych do użytku, 252 km w budowie oraz dwie dane ciekawostkowe: 142 km dróg oddanych do użytku jako autostrady i później zdegradowanych do dróg niższej kategorii oraz około 200 km porzuconych placów budowy, ze sterczącymi tu i tam wiaduktami. W tej chwili to głównie szczątki olimpijki i berlinki, ale jeszcze nie tak dawno temu w tym stanie było np. wiele odcinków dzisiejszej A4. Na początku była niestety NSDAP. Partia owa na ziemiach dzisiejszej Polski w latach 1936-1942 oddała do użytku 366 kilometrów autostrad, w tym jednak tylko 152 w pełnym profilu. Składały się na to cztery odcinki: Berlin-Wrocław (ten odcinek to dziś fundament autostrad A4 i przyszłej A18), Gliwice-Zabrze (dziś kawałeczek A4 i zdegradowana DK88), Elbląg-Królewiec (przyszła S22) i Szczecin - Pomorze (dziś A6 i mieszanka różnych dziwactw takich jak zimnowojenne lotnisko wojskowe). Potem długo, długo nic, aż wreszcie w 1976 budowę autostrad wznowił rząd premiera Jaroszewicza z partii o nazwie PZPR. Do roku 1989 partii tej udało się oddać 113 km autostrad (A1 pod Piotrkowem, A2 Konin-Września, A4 Kraków - Byczyna). Tak jak NSDAP, PZPR zostawiła porzucone kikuty wiaduktów w polu a nawet jeden odcinek, który w wolnej Polsce zdegradowano - to 4 kilometry dzisiejszej drogi S7 w Krakowie, the road formerly known as autostrada A41. Potem nastały czasy wolności, niepodległości i preczskomunomizmu - do wyborów w 1993 roku mieliśmy premierów Mazowieckiego, Bieleckiego, Olszewskiego, cameo Pawlaka i Suchocką, reprezentujących mozaikę koalicji partyjnych. Autostradami się mało interesowali - ich dorobek to dokończenie budowy 30 kilometrów autostrady A4 na odcinkach, na których prace zainicjował jeszcze rząd premiera Messnera z PZPR. Wśród nich był oddany do użytku odcinek Mysłowice-Byczyna, dzięki któremu Kraków zyskał autostradowe połączenie z Górnym Śląskiem. Rząd Suchockiej zainicjował też budowę dwukilometrowego odcinka A4 pod samą granicą - pierwszą autostradę wolnej Polski. W latach 1993-1997 Polską rządziła koalicja SLD-PSL z premierami Pawlakiem, Oleksym i Cimoszewiczem. Koalicja ta zajmowała się wyłącznie autostradą A4. Oddała wprawdzie do użytku tylko żenujące 17 km (nieznacznie wydłużyli ją na wschód i na zachód, dzięki czemu przynajmniej sięgnęła Katowic) ale za to zainicjowała budowę kluczowych 125 kilometrów łączących dwa pohitlerowskie odcinki - dolnośląski i górnośląski oraz rozpoczęła odbudowywanie 14 km zapuszczonej autostrady A6 pod Szczecinem. Koalicja AWS-UW z premierem Buzkiem, która objęła władzę w kadencji 1997-2001, oddała te odcinki A4 i A6 do użytku. Sama jednak zainicjowała niewiele - tylko 7 km obwodnicy Krakowa aż do smutnego znaku "koniec autostrady", który do dzisiaj stoi przy węźle Wielicka oraz 13 km obwodnicy Poznania (pierwszy raz od upadku komunizmu coś drgnęło na A2). W roku 2001 władzę przejęła koalicja SLD-UP z premierem Millerem i pamiętnym ministrem Polem, jedynym ministrem w dziejach Polski, któremu na tych autostradach w ogóle zależało. Zaproponowane przez niego winiety były oczywiście samobójstwem politycznym - sam się z nich nabijałem - ale Pol wyciągnął wnioski z fiaska dotychczasowych metod budowy, prywatni inwestorzy się nie kwapili a państwo nie miało kasy. Rządom SLD-UP zawdzięczamy zbudowanie 53 km autostrady A4, wreszcie łączących odcinek małopolski z odcinkiem śląskim i 149 km autostrady A2 (wliczając w to dokończenie obwodnicy Poznania i przebudowę odcinka poperelowskiego). Rządy te zostawiły też swoim następcom 269 km autostrad w budowie - w zeszłym roku przecięto wstęgę na 103 km autostrady A2, w przyszłym roku na 90 km autostrady A1 (po raz pierwszy coś na niej ruszono od czasów PRL). Jako odcinek w budowie liczę też 68 km autostrady A18 w półprofilu - formalnie ta droga wciąż jest oznaczona jako DK18, ale to już właściwie autostrada, jezdnię południową zbudowali Niemcy, jezdnię północną SLD. Ze zmianą oznaczenia drogowcy czekają na remont jezdni południowej, który się jednak jeszcze nie zaczął. W 2005 roku władzę objął PiS. Wkład premiera Marcinkiewicza w budowę autostrad był wyłącznie ujemny - zablokował gotową do rozpoczęcia budowę A2 do granicy bo nie chciał, żeby Kulczyk na tym zarobił. Do dzisiaj w tej sprawie nie ma żadnego postępu, nie wymyślono innej formuły budowy - Kulczyk w końcu jednak zapewne zarobi i to dużo więcej, bo od tego czasu cena kilometra autostrady wzrosła dwukrotnie. Niech mi wolno będzie teraz wyrazić głęboką pogardę do każdego, kto chce głosować na Marcinkiewicza, bo on tak ładnie na studniówce tańczył. Następca Marcinkiewicza, premier Kaczyński, coś jednak zaczął budować - spychacze wróciły na 50 km odcinka autostrady A4 do granicy (rozgrzebany jeszcze przez Niemców). Ambitny plan dociągnięcia A4 z Krakowa do Tarnowa skurczył się do 20 km odcinka Kraków-Szarów. Ambitny plan budowy A1 z Gliwic do granicy czeskiej skurczył się do 15 km odcinka, który urywać się będzie w wiosce Bełk, z której nie prowadzą dalej żadne międzynarodowe drogi, więc tym odcinkiem jeździć będą tylko bełczanie na zakupy do Gliwic - a jest ich aż trzy tysiące. Mam nadzieję, że dojdzie do tego jeszcze 5 km odcinka A2 Stryków - Stryków. Rząd SLD zakończył autostradę w bezsensownym miejscu, trzeba się przeciskać przez koszmarne korki w małym miasteczku. Kto mógł jednak przewidzieć, że następny rząd w ogóle nie zamierza tej budowy kontynuować? Ten odcinek, którego budowa ma szansę ruszyć lada chwila, może przynajmniej rozładować te korki. Podsumowując, wyłania się następujący ranking: Rządy prawicy postsolidarnościowej wprawdzie przecinały wstęgę aż na 291 km autostrad, ale same inicjowały niewiele - 2 km (Suchocka), 20 km (Buzek), 90 km (Kaczyński). Numerem jeden rankingu uczynię więc lewicę postkomunistyczną, która przecięła wstęgę tylko na 200 km, ale zainicjowała dla swych następców 125 km (Pawlak) i 269 km (Belka). Tylko lewicy postkomunistycznej zdarzało się też coś takiego, jak zbudowanie sporego odcinka w dwa lata od wbicia łopaty w ziemię po przecięcie wstęgi (np. 50 km Nowy Tomyśl-Komorniki). Wbrew pozorom, NSDAP ląduje na trzecim miejscu, bo w konwencji tego wyliczenia "autostrady w półprofilu" kwalifikują się jednak jako "autostrady w budowie" (casus DK18). Daje to 152 km gotowych odcinków oraz 114 km w budowie. Na czwartym miejscu wreszcie mamy PZPR - 106 km oddanych do użytku, 25 km pozostawionych w budowie i kilkanaście km dróg-widmo takich jak "autostrada" Bolimów-Wiskitki. Ja chcę w sumie tylko jednego - by następne wybory wyłoniły rząd, dzięki któremu na ten porzucony ćwierć wieku temu plac budowy wrócili budowlańcy. piątek, 07 września 2007, wo" -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 14:35:38 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 10:40:40 +0000 (UTC), K wrote: wo.blox.pl/2007/09/SLD-PiS-NSDAP-PZPR.html "droga jednojezdniowa, dwupasowa .. w randze autostrady" jak to pieknie brzmi :-) Rządom SLD-UP zawdzięczamy zbudowanie 53 km autostrady A4, wreszcie Zebym nie sklamal - ale tu chyba chodzi o "prywatne" odcinki AW/Kulczyka. Czyli cos zainicjowane przez AWS/Buzka, ktore sie rozwija swoim tempem. w przyszłym roku na 90 km autostrady A1 (po raz pierwszy coś na niej ruszono A to jest chyba "prywatny" odcinek GTC ... i czy przypadkiem nie byl zaczety dopiero za PiS ? Jako odcinek w budowie liczę też 68 km autostrady A18 w półprofilu - Jezdnia poludniowa, podobnie jak A4, jest do zburzenia i zbudowania od nowa. No - moze sie uda podbudowe wykorzystac. Na te autrostrade jeszcze troche poczekamy, ale powinno pojsc szybko. Znow terminow nie jestem pewny - to "zasluga" SLD ? W 2005 roku władzę objął PiS. Wkład premiera Marcinkiewicza w budowę No wiesz, jak Kulczyk zarobi .. to my stracimy :-) Do dzisiaj w tej Ale to nie chodzi o same koszta budowy, tylko dalsza eksploatacje. Jak Kulczyk zbuduje i bramki postawi do trzeba mu bedzie za kazda ciezarowke placic. Obecnie chyba 63zl od tira za kazdy 50km odcinek. Kulczyk moze je budowac - tylko zeby to zrobil jako zwykly wykonawca za panstwowe pieniadze i jako najtansza oferta z przetargu. Podobna sprawa jest z A1. Numerem jeden rankingu uczynię więc lewicę postkomunistyczną, która IMO - te 269 to do weryfikacji, podzialu z AWS .. i moze do Trybunalu Stanu. Prywatne autostrady .. pomysl moze i nieglupi jak sie nie ma zadnych i pieniedzy na ich budowe, ale czemu Buzek nie wiedzial jak sie to skonczy przy wejsciu do UE ? Ciekawe czy Kulczyk wiedzial :-) Tylko lewicy postkomunistycznej zdarzało się Ale to znow zasluga Kulczyka. I "zasluga" AWS. Zrzeszta chyba podobne tempo panuje na A4 i innych drogach budowanych za panstwowe pieniadze - wykonawcy w koncu tez prywatni, jak juz sie przetargi skoncza to po prostu budowa tyle trwa. Dwa lata .. to jest jawna dyskryminacja kaczek, bo musieliby cos zaczac, ops - musialoby cos wystartowac, w na poczatku kadencji, zeby teraz po dwoch latach byc oddane :-) Ja chcę w sumie tylko jednego - by następne wybory wyłoniły rząd, dzięki A jakbym jeszcze chcial zeby to bylo z glowa robione, a nie skazywalo nas na podwojne placenie :-) J. 10 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 19:22:22 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: jerzu | On Thu, 11 Oct 2007 10:40:40 +0000 (UTC), " K" Mam nadzieję, że dojdzie do tego jeszcze 5 km odcinka A2 Stryków - Stryków. Budowa ruszyła - widziałem na własne oczy w czwartek :-) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 11 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 22:26:42 | Temat: LiD przegrał dzis sprawe z psem | Autor: Wujek Dobra Rada z kraju Rad | 82. Rozpoczniemy realizacje projektu "Y" - szybkiej kolei laczacej Projekt Y jak sama nazwa wskazuje ma 3 odnogi: Warszawa,Wrocław, Poznań. Łódź to rozumiem coś jak Włoszczowa. Ktos moze potwierdzic ze taki standard obowiazuje w UE, ze panstwo we Francji taki zwyczaj obowiązuje, i chyba w całej UE państwa na potęgę dotują przewozy pasażerskie. 12 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 22:38:02 | Temat: Re: LiD przegrał dzis sprawe z psem | Autor: Cavallino |
Projekt Y jak sama nazwa wskazuje ma 3 odnogi: Włoszczowa ma kilkaset tys mieszkańców? 13 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 22:36:50 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Koriolan | J.F. pisze: przeglady wyborczego czesc pierwszaTo ja Ci wytłumaczę: "mozliwosci partnerstwa publiczno-prawnego" + "Ryzyko zwiazane z wysokoscia oplat i nasileniem ruchu przejmie panstwo" = ?? no co tu jest do tłumaczenia ?? Przypomnę: "chwała nam i naszym kolegom, ch.. precz" Michał 14 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 22:43:04 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Cavallino |
"mozliwosci partnerstwa publiczno-prawnego" + "Ryzyko zwiazane z wysokoscia oplat i nasileniem ruchu przejmie panstwo" = ?? no co tu jest do tłumaczenia ?? Na Węgrzech tak to działa? No to u nas też musi, ruch pewnie mamy większy niż oni. 15 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 23:03:04 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Koriolan | Cavallino pisze: Nie wiem.. pamietam tylko ujawnioną wypowiedź ich socjalistycznego premiera (wszystko spier...) Nie byłem na Wegrzech-ale nie zamieniłbym naszych autostrad na ich deficyt budżetowy względem PKB. 16 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 09:06:59 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Akcent | Nie byłem na Wegrzech-ale nie zamieniłbym naszych autostrad na ich deficyt budżetowy względem PKB. Który z kwartału, na kwartał się zmniejsza i zapewne niedługo dobiją do poziomu naszego regionu... A autostrady zostaną :) -- Pozdrawiam, Piotr 17 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 11:09:25 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: esperanto |
Nie byłem na Wegrzech-ale nie zamieniłbym naszych autostrad na ich Taaaa, u nas tez deficyt sie zmniejsza, tylko potrzeby pozyczkowe panstwa rosna.... Pozdrawiam 18 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 13:38:25 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 11:09:25 +0200, esperanto wrote: "Akcent" wrote in message Japonia ma zadluzenie panstwa na jakies 160% PKB .. i zyje :-) Taaaa, u nas tez deficyt sie zmniejsza, tylko potrzeby pozyczkowe panstwa Bo od pozyczania jest inny departament i realizuje plan zeby otrzymac premie ? :-) Nawet w obliczu zadziwiajaco dobrego wyniku budzetu moze byc sens pozyczac dalej, na przyszlosc i w celu stabilnego rynku. J. 19 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 12:13:34 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Sebastian Ciesielski |
Nie byłem na Wegrzech-ale nie zamieniłbym naszych autostrad na ich przejechałem we wrześniu 2x odcinek od granicy Słowackiej po Serbską, rewelacja S. 20 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 20:31:38 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Cavallino |
Dokładnie tak. I do tego tanizna. Winietka 20 parę złotych. 21 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 23:23:41 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: J.F. | On Wed, 10 Oct 2007 22:36:50 +0200, Koriolan wrote: J.F. pisze: Czy dobrze rozumiem ze mam rozumiec: jak wzrosna koszta to panstwo doplaci, a jak wzrosnie ruch .. to panstwo doplaci wiecej ? :-) J. 22 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 22:32:42 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: jarek d. |
przeglady wyborczego czesc pierwsza "81. Zapewnimy równe warunki rozwoju kolejnictwa i drogownictwa - Droga kolejowa to taka sama droga, jak kołowa. Tyle, że kolejowa ;-) Im więcej gabarytów i masy można sprawnie przewieźć koleją, tym luźniej będzie na drodze. Przecież to takie proste. jarek d. 23 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 23:41:02 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: J.F. | On Wed, 10 Oct 2007 22:32:42 +0200, jarek d. wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow, albo panstwo powinno oblozyc pkp odpowiednio wysoka akcyza :-) J. 24 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 09:06:55 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Cavallino |
Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow, A autostrady powinny budować firmy transportowe? 25 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 14:44:19 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 09:06:55 +0200, Cavallino wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: A nie ? Im przeciez na drogach zalezy :-) Tylko ze przeciez buduja .. tzn finansuja przez akcyze paliwowa i inne oplaty. Dlaczego akcyza z samochodow ma pojsc na tory ? To sie chyba do RPO nadaje - wymuszone finansowanie konkurencji :-) J. 26 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 20:33:23 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Cavallino |
On Thu, 11 Oct 2007 09:06:55 +0200, Cavallino wrote: Sugerujesz że ropa do lokomotyw jej nie zawiera? 27 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 21:30:51 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 20:33:23 +0200, Cavallino wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow,A autostrady powinny budować firmy transportowe? A duzo lokomotyw na rope jezdzi ? Latwo sprawdzic ile PKP paliwa kupuje i im oddac .. albo pozwolic na opale czy rolniczym jezdzic. J. 28 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 22:37:07 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Cavallino |
Sugerujesz że ropa do lokomotyw jej nie zawiera? Pewnie że tak. Inne niż PKP firmy kolejowy w ogóle chyba elektrycznych nie używają. 29 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 09:18:32 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: mario | J.F. napisał(a): On Wed, 10 Oct 2007 22:32:42 +0200, jarek d. wrote:jesli juz to PLK, bo PKP to tylko user. pozdrawiam mario 30 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 12:21:06 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: jarek d. |
J.F. napisał(a): Słusznie prawisz. Co do userów to jest jeszcze ponad 50 innych podmiotów zajmujących się przewozami. pozdr. jarek d. 31 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 13:25:36 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 10 Oct 2007 23:41:02 +0200, J.F. Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow, Nie pkp. IMHO status torów i dróg powinien byc tożsamy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 32 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 13:44:10 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: J.F. | On Sun, 14 Oct 2007 13:25:36 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Wed, 10 Oct 2007 23:41:02 +0200, J.F. Tzn dorzucamy do biletow 100% akcyzy, a 30% z tego przeznaczamy na tory ? :-) J. 33 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 12:31:08 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: Mietek | .. 82. Rozpoczniemy realizacje projektu "Y" - szybkiej kolei laczacej k**wa, a po kiego mi jakies polaczenie z ta wiocha ? - bo kwach czy kurduple tam mieszkaja ? 34 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 19:26:51 | Temat: Re: Autostrady w/g LiD | Autor: jerzu | On Wed, 10 Oct 2007 14:40:32 +0200, J.F. 82. Rozpoczniemy realizacje projektu "Y" - szybkiej kolei laczacej Na linii Warszawa - Łódź to od dłuższego czasu trwa remont. Przynajmniej na odcinku Skierniewice - Łódź. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |