Grupy dyskusyjne   »   Autostrady w/g LiD

Autostrady w/g LiD



1 Data: Pa?dziernik 10 2007 14:40:32
Temat: Autostrady w/g LiD
Autor: J.F. 

przeglady wyborczego czesc pierwsza

http://www.lid.org.pl/serwis/content/view/32/83/

"80. Przelamiemy skandaliczny paraliz w budowie nowych odcinków
autostrad. Wykorzystamy do tego celu mozliwosci partnerstwa
publiczno-prawnego. W szczególnosci uruchomimy na wzór wegierski
proste przetargi wsród prywatnych inwestorów na budowe i utrzymanie w
gotowosci autostrad. Ryzyko zwiazane z wysokoscia oplat i nasileniem
ruchu przejmie panstwo. "

Ja niestety nie bardzo rozumiem - beda bramki, darmowe, czy Pol
wprowadzi swoje winiety ? :-)

"81. Zapewnimy równe warunki rozwoju kolejnictwa i drogownictwa -
wedlug standardów obowiazujacych w Unii Europejskiej: 40% nakladów
budzetowych w infrastrukturze transportowej na kolej, 60% na drogi i
autostrady.
82. Rozpoczniemy realizacje projektu "Y" - szybkiej kolei laczacej
Warszawe z Lodzia i Wroclawiem, a takze Poznaniem i Szczecinem.
Zwiekszymy stopien wykorzystania srodków unijnych w modernizacji
szlaków kolejowych."

Ktos moze potwierdzic ze taki standard obowiazuje w UE, ze panstwo
buduje tory kolejowe i to az za 40% srodkow ?


J.



2 Data: Pa?dziernik 10 2007 21:32:25
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Robiq 

J.F. napisał(a):

przeglady wyborczego czesc pierwsza

http://www.lid.org.pl/serwis/content/view/32/83/

"80. Przelamiemy skandaliczny paraliz w budowie nowych odcinków
autostrad.
[...]
Dlaczego nie przełamali w 2005, śmigalibyśmy po autostradach wzdłuż i w poprzek
[...]
"81. Zapewnimy równe warunki rozwoju kolejnictwa i drogownictwa -
wedlug standardów obowiazujacych w Unii Europejskiej: 40% nakladów
budzetowych w infrastrukturze transportowej na kolej, 60% na drogi i
autostrady.

no no, zwłaszcza że UE przewidziała dostosowanie polskich koleji do wymogów junii już w 2004 wraz z odpowiednim dofinansowaniem

82. Rozpoczniemy realizacje projektu "Y" - szybkiej kolei laczacej
Warszawe z Lodzia i Wroclawiem, a takze Poznaniem i Szczecinem.
Zwiekszymy stopien wykorzystania srodków unijnych w modernizacji
szlaków kolejowych."

a w to tak samo wierze jak w 3 mln mieszkań
[...]
Nie jestem zwolennikiem PO, nie jestem zwolennikiem LiD, a nawet PIS, CIS, PRL, ZBOWID, KC PZPR, PSL, UPR, jedyne skróty które na mnie działają to ABS, TC, HP, ESD, GTI ITP

Może rozwiązaniem jest powrót monarchii?

PZDR
ROBI

3 Data: Pa?dziernik 11 2007 00:25:52
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Robiq,

Wednesday, October 10, 2007, 9:32:25 PM, you wrote:

przeglady wyborczego czesc pierwsza
http://www.lid.org.pl/serwis/content/view/32/83/
"80. Przelamiemy skandaliczny paraliz w budowie nowych odcinków
autostrad.
Dlaczego nie przełamali w 2005, śmigalibyśmy po autostradach wzdłuż i w
poprzek

Ależ przełamali - jeszcze kaczory otwierały autostrady zbudowane dzięki
poprzedniej ekipie.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

4 Data: Pa?dziernik 11 2007 01:53:30
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 00:25:52 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Robiq,
przeglady wyborczego czesc pierwsza
http://www.lid.org.pl/serwis/content/view/32/83/
"80. Przelamiemy skandaliczny paraliz w budowie nowych odcinków
autostrad.
Dlaczego nie przełamali w 2005, śmigalibyśmy po autostradach wzdłuż i w
poprzek

Ależ przełamali - jeszcze kaczory otwierały autostrady zbudowane dzięki
poprzedniej ekipie.

Kawal A4 jednak zrobili.

Ale wypisane ze strony GDDKiA:

 4.10 - podpisany kontrakt na weryfikacje dokumentacji projektowej i
przetargowej na budowe autostrady A1 na odcinkach ...

 4.10 - Oddanie do ruchu odcinka autostrady A6
 3.10 - Podpisano umowe na budowe drogi ekspresowej S3 Szczecin –
     Gorzów Wielkopolski
10.08.2007 Budowa autostrady platnej A1 na odcinku  [...]
10.08.2007 Budowa wezla Sosnica na skrzyzowaniu autostrad A1 i A4
13.06.2007 ZARZADZANIE PROJEKTEM FUNDUSZU SPÓJNOSCI
              2006/PL/16/C/PT/001 W ZAKRESIE BUDOWY AUTOSTRADY A1 

08.06.2007 UDZIELENIE ZAMÓWIENIA Weryfikacja dokumentacji projektowej
      i przetargowej na budowe autostrady A-1 na odcinkach [...]
16.05.2007 Podstawowa dokumentacja techniczna, dokumentacja do wniosku
     o wydanie decyzji o srodowiskowych uwarunkowaniach zgody na
     realizacje przedsiewziecia oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji
     autostrady A-2
11.01.2007 UDZIELENIE ZAMÓWIENIA Zarzadzanie projektem Funduszu
     Spójnosci "Budowa Autostrady platnej A1 odcinek 
21.11.2006 Budowa autostrady platnej A1 odc. [...]
21.07.2006 UDZIELENIE ZAMÓWIENIA Opracowanie materialów do decyzji
     srodowiskowych, projektu budowlanego i wykonawczego oraz
     dokumentacji przetargowej dla Autostrady A-1 

27.06.2006 UDZIELENIE ZAMÓWIENIA Budowa autostrady A4, Wezel
     "Wielicka" - wezel "Szarów", km 436+000 - km 455+900

itd itp.  GD dziala na polu przetargowym.
Aha - ta dokumentacja przetargowa na A1 to zdaje sie jest podejrzana
bo GTC sie o koncesje procesuje, a minister/GD juz sami projektuja
przyszla droge.



No i troche mnie zmartwilo

6 6/07/mc 02.02.2007 UNIEWAZNIENIE POSTEPOWANIA Zaprojektowanie i
wykonanie dostosowania autostrady A2 odcinek Konin - Stryków (km
257+560 - km 361+000) do standardów autostrady platnej i do poboru
oplat roboty budowlane

7 7/07/mk 02.02.2007 UNIEWAZNIENIE POSTEPOWANIA Zaprojektowanie i
wykonanie dostosowania autostrady A4 Wroclaw - Katowice (153+227 - km
340+200), na odcinku Wroclaw - Sosnica do standardów autostrady
platnej i do poboru oplat roboty budowlane

9 10/07/mc 09.03.2007 Zaprojektowanie i wykonanie dostosowania
autostrady A2 odcinek Konin - Stryków (km 257+560 - km 361+000) do
standardów autostrady platnej i do poboru oplat roboty budowlane

10 11/07/mk 09.03.2007 Zaprojektowanie i wykonanie dostosowania
autostrady A4 Wroclaw - Katowice (153+227 - km 340+200), na odcinku
Wroclaw - Sosnica do standardów autostrady platnej i do poboru oplat
roboty budowlane


P.S. ale jaja
http://www.gddkia.gov.pl/article/informacje/aktualnosci/article.php/id_item_tree/95133475cf8385f5e79f6e0a9e10f6d5/id_art/e2ba802f95cd243cf53b85f7d458d794

List otwarty szefa GDDKiA do Prezesa Strabag Pana Hansa Petera
Haselsteinera

   Szanowny Panie Prezesie!
Swego rodzaju plaga w Polsce sa nieustajace protesty i odwolania od
kolejnych rozstrzygniec przetargowych. Ku memu zdziwieniu niechlubnym
liderem stal sie tu polski oddzial kierowanej przez Pana grupy –
Strabag sp. z o.o.  [...]

5 Data: Pa?dziernik 11 2007 09:08:39
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

Dlaczego nie przełamali w 2005, śmigalibyśmy po autostradach wzdłuż i w
poprzek

Ależ przełamali - jeszcze kaczory otwierały autostrady zbudowane dzięki
poprzedniej ekipie.

Kawal A4 jednak zrobili.

Kawał A2 też.

6 Data: Pa?dziernik 11 2007 14:41:49
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 09:08:39 +0200,  Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:
Dlaczego nie przełamali w 2005, śmigalibyśmy po autostradach wzdłuż i w
poprzek

Ależ przełamali - jeszcze kaczory otwierały autostrady zbudowane dzięki
poprzedniej ekipie.

Kawal A4 jednak zrobili.

Kawał A2 też.

Komuchy czy Kulczyk ? Bo nie mieszalbym tych dwoch spraw :-)

J.

7 Data: Pa?dziernik 11 2007 20:32:59
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

Kawał A2 też.

Komuchy czy Kulczyk ?

Kluczyk Nowy Tomyśl-Września, z wyłączeniem obwodnicy Poznania (14 km).
Września-Stryków komuchy, końcówka już za Kaczorów.

8 Data: Pa?dziernik 11 2007 10:40:40
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor:

RoMan Mandziejewicz  napisał(a):


Ależ przełamali - jeszcze kaczory otwierały autostrady zbudowane dzięki
poprzedniej ekipie.


jezeli tekst ktory zamieszczam jest prawdziwy, to mysle, ze czesc watpliwosci
sie rozwiewa....

wo.blox.pl/2007/09/SLD-PiS-NSDAP-PZPR.html

"SLD, PiS, NSDAP, PZPR

Koniec rządów PiS postanowiłem podsumować meganotką (najdłuższą ever!) na
temat dziejów budowy autostrad na ziemiach polskich z uwzględnieniem
dorobku różnych partii politycznych.

Nim przejdę do konkretów, kilka uwag metodologicznych. W wyliczeniach biorę
pod uwagę tylko drogi formalnie oddane do użytku jako autostrady. Wiem, że
to nieścisłe - sam wolę jechać full-wypas ekspresówką niż autostradą w
remoncie - ale musiałem przyjąć jakieś niearbitralne kryteria. Wszystkie
wyliczenia zaokrąglam do 1 km. Wyniki się nie sumują, bo niektóre odcinki
(np. A4) budowano dwukrotnie w odstępach kilkudziesięciu lat.
Najpierw dane ogólne. Mamy w tej chwili okrągłe 666 km autostrad oddanych
do użytku, 252 km w budowie oraz dwie dane ciekawostkowe: 142 km dróg
oddanych do użytku jako autostrady i później zdegradowanych do dróg niższej
kategorii oraz około 200 km porzuconych placów budowy, ze sterczącymi tu i
tam wiaduktami. W tej chwili to głównie szczątki olimpijki i berlinki, ale
jeszcze nie tak dawno temu w tym stanie było np. wiele odcinków dzisiejszej
A4.

Na początku była niestety NSDAP. Partia owa na ziemiach dzisiejszej Polski
w latach 1936-1942 oddała do użytku 366 kilometrów autostrad, w tym jednak
tylko 152 w pełnym profilu. Składały się na to cztery odcinki:
Berlin-Wrocław (ten odcinek to dziś fundament autostrad A4 i przyszłej
A18), Gliwice-Zabrze (dziś kawałeczek A4 i zdegradowana DK88),
Elbląg-Królewiec (przyszła S22) i Szczecin - Pomorze (dziś A6 i mieszanka
różnych dziwactw takich jak zimnowojenne lotnisko wojskowe).

Potem długo, długo nic, aż wreszcie w 1976 budowę autostrad wznowił rząd
premiera Jaroszewicza z partii o nazwie PZPR. Do roku 1989 partii tej udało
się oddać 113 km autostrad (A1 pod Piotrkowem, A2 Konin-Września, A4
Kraków - Byczyna). Tak jak NSDAP, PZPR zostawiła porzucone kikuty wiaduktów
w polu a nawet jeden odcinek, który w wolnej Polsce zdegradowano - to 4
kilometry dzisiejszej drogi S7 w Krakowie, the road formerly known as
autostrada A41.

Potem nastały czasy wolności, niepodległości i preczskomunomizmu - do
wyborów w 1993 roku mieliśmy premierów Mazowieckiego, Bieleckiego,
Olszewskiego, cameo Pawlaka i Suchocką, reprezentujących mozaikę koalicji
partyjnych. Autostradami się mało interesowali - ich dorobek to dokończenie
budowy 30 kilometrów autostrady A4 na odcinkach, na których prace
zainicjował jeszcze rząd premiera Messnera z PZPR. Wśród nich był oddany do
użytku odcinek Mysłowice-Byczyna, dzięki któremu Kraków zyskał autostradowe
połączenie z Górnym Śląskiem. Rząd Suchockiej zainicjował też budowę
dwukilometrowego odcinka A4 pod samą granicą - pierwszą autostradę wolnej
Polski.

W latach 1993-1997 Polską rządziła koalicja SLD-PSL z premierami Pawlakiem,
Oleksym i Cimoszewiczem. Koalicja ta zajmowała się wyłącznie autostradą A4.
Oddała wprawdzie do użytku tylko żenujące 17 km (nieznacznie wydłużyli ją
na wschód i na zachód, dzięki czemu przynajmniej sięgnęła Katowic) ale za
to zainicjowała budowę kluczowych 125 kilometrów łączących dwa
pohitlerowskie odcinki - dolnośląski i górnośląski oraz rozpoczęła
odbudowywanie 14 km zapuszczonej autostrady A6 pod Szczecinem.

Koalicja AWS-UW z premierem Buzkiem, która objęła władzę w kadencji
1997-2001, oddała te odcinki A4 i A6 do użytku. Sama jednak zainicjowała
niewiele - tylko 7 km obwodnicy Krakowa aż do smutnego znaku "koniec
autostrady", który do dzisiaj stoi przy węźle Wielicka oraz 13 km obwodnicy
Poznania (pierwszy raz od upadku komunizmu coś drgnęło na A2).

W roku 2001 władzę przejęła koalicja SLD-UP z premierem Millerem i
pamiętnym ministrem Polem, jedynym ministrem w dziejach Polski, któremu na
tych autostradach w ogóle zależało. Zaproponowane przez niego winiety były
oczywiście samobójstwem politycznym - sam się z nich nabijałem - ale Pol
wyciągnął wnioski z fiaska dotychczasowych metod budowy, prywatni
inwestorzy się nie kwapili a państwo nie miało kasy.

Rządom SLD-UP zawdzięczamy zbudowanie 53 km autostrady A4, wreszcie
łączących odcinek małopolski z odcinkiem śląskim i 149 km autostrady A2
(wliczając w to dokończenie obwodnicy Poznania i przebudowę odcinka
poperelowskiego). Rządy te zostawiły też swoim następcom 269 km autostrad w
budowie - w zeszłym roku przecięto wstęgę na 103 km autostrady A2, w
przyszłym roku na 90 km autostrady A1 (po raz pierwszy coś na niej ruszono
od czasów PRL).

Jako odcinek w budowie liczę też 68 km autostrady A18 w półprofilu -
formalnie ta droga wciąż jest oznaczona jako DK18, ale to już właściwie
autostrada, jezdnię południową zbudowali Niemcy, jezdnię północną SLD. Ze
zmianą oznaczenia drogowcy czekają na remont jezdni południowej, który się
jednak jeszcze nie zaczął.

W 2005 roku władzę objął PiS. Wkład premiera Marcinkiewicza w budowę
autostrad był wyłącznie ujemny - zablokował gotową do rozpoczęcia budowę A2
do granicy bo nie chciał, żeby Kulczyk na tym zarobił. Do dzisiaj w tej
sprawie nie ma żadnego postępu, nie wymyślono innej formuły budowy -
Kulczyk w końcu jednak zapewne zarobi i to dużo więcej, bo od tego czasu
cena kilometra autostrady wzrosła dwukrotnie. Niech mi wolno będzie teraz
wyrazić głęboką pogardę do każdego, kto chce głosować na Marcinkiewicza, bo
on tak ładnie na studniówce tańczył.

Następca Marcinkiewicza, premier Kaczyński, coś jednak zaczął budować -
spychacze wróciły na 50 km odcinka autostrady A4 do granicy (rozgrzebany
jeszcze przez Niemców). Ambitny plan dociągnięcia A4 z Krakowa do Tarnowa
skurczył się do 20 km odcinka Kraków-Szarów. Ambitny plan budowy A1 z
Gliwic do granicy czeskiej skurczył się do 15 km odcinka, który urywać się
będzie w wiosce Bełk, z której nie prowadzą dalej żadne międzynarodowe
drogi, więc tym odcinkiem jeździć będą tylko bełczanie na zakupy do
Gliwic - a jest ich aż trzy tysiące.

Mam nadzieję, że dojdzie do tego jeszcze 5 km odcinka A2 Stryków - Stryków.
Rząd SLD zakończył autostradę w bezsensownym miejscu, trzeba się przeciskać
przez koszmarne korki w małym miasteczku. Kto mógł jednak przewidzieć, że
następny rząd w ogóle nie zamierza tej budowy kontynuować? Ten odcinek,
którego budowa ma szansę ruszyć lada chwila, może przynajmniej rozładować
te korki.

Podsumowując, wyłania się następujący ranking:
Rządy prawicy postsolidarnościowej wprawdzie przecinały wstęgę aż na 291 km
autostrad, ale same inicjowały niewiele - 2 km (Suchocka), 20 km (Buzek),
90 km (Kaczyński).

Numerem jeden rankingu uczynię więc lewicę postkomunistyczną, która
przecięła wstęgę tylko na 200 km, ale zainicjowała dla swych następców 125
km (Pawlak) i 269 km (Belka). Tylko lewicy postkomunistycznej zdarzało się
też coś takiego, jak zbudowanie sporego odcinka w dwa lata od wbicia łopaty
w ziemię po przecięcie wstęgi (np. 50 km Nowy Tomyśl-Komorniki).

Wbrew pozorom, NSDAP ląduje na trzecim miejscu, bo w konwencji tego
wyliczenia "autostrady w półprofilu" kwalifikują się jednak jako
"autostrady w budowie" (casus DK18). Daje to 152 km gotowych odcinków oraz
114 km w budowie. Na czwartym miejscu wreszcie mamy PZPR - 106 km oddanych
do użytku, 25 km pozostawionych w budowie i kilkanaście km dróg-widmo
takich jak "autostrada" Bolimów-Wiskitki.

Ja chcę w sumie tylko jednego - by następne wybory wyłoniły rząd, dzięki
któremu na ten porzucony ćwierć wieku temu plac budowy wrócili budowlańcy.
piątek, 07 września 2007, wo"

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Pa?dziernik 11 2007 14:35:38
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 10:40:40 +0000 (UTC),   K wrote:

 wo.blox.pl/2007/09/SLD-PiS-NSDAP-PZPR.html

Na początku była niestety NSDAP. Partia owa na ziemiach dzisiejszej Polski
w latach 1936-1942 oddała do użytku 366 kilometrów autostrad, w tym jednak
tylko 152 w pełnym profilu.

"droga jednojezdniowa, dwupasowa .. w randze autostrady" jak to
pieknie brzmi :-)

Rządom SLD-UP zawdzięczamy zbudowanie 53 km autostrady A4, wreszcie
łączących odcinek małopolski z odcinkiem śląskim i 149 km autostrady A2
(wliczając w to dokończenie obwodnicy Poznania i przebudowę odcinka
poperelowskiego). Rządy te zostawiły też swoim następcom 269 km autostrad w
budowie - w zeszłym roku przecięto wstęgę na 103 km autostrady A2,

Zebym nie sklamal - ale tu chyba chodzi o "prywatne" odcinki
AW/Kulczyka. Czyli cos zainicjowane przez AWS/Buzka, ktore
sie rozwija swoim tempem.

w przyszłym roku na 90 km autostrady A1 (po raz pierwszy coś na niej ruszono
od czasów PRL).

A to jest chyba "prywatny" odcinek GTC ... i czy przypadkiem nie byl
zaczety dopiero za PiS ?

Jako odcinek w budowie liczę też 68 km autostrady A18 w półprofilu -
formalnie ta droga wciąż jest oznaczona jako DK18, ale to już właściwie
autostrada, jezdnię południową zbudowali Niemcy, jezdnię północną SLD. Ze
zmianą oznaczenia drogowcy czekają na remont jezdni południowej, który się
jednak jeszcze nie zaczął.

Jezdnia poludniowa, podobnie jak A4, jest do zburzenia i zbudowania od
nowa. No - moze sie uda podbudowe wykorzystac. Na te autrostrade
jeszcze troche poczekamy, ale powinno pojsc szybko.

Znow terminow nie jestem pewny - to "zasluga" SLD ?

W 2005 roku władzę objął PiS. Wkład premiera Marcinkiewicza w budowę
autostrad był wyłącznie ujemny - zablokował gotową do rozpoczęcia budowę A2
do granicy bo nie chciał, żeby Kulczyk na tym zarobił.

No wiesz, jak Kulczyk zarobi .. to my stracimy :-)

Do dzisiaj w tej
sprawie nie ma żadnego postępu, nie wymyślono innej formuły budowy -
Kulczyk w końcu jednak zapewne zarobi i to dużo więcej, bo od tego czasu
cena kilometra autostrady wzrosła dwukrotnie. Niech mi wolno będzie teraz
wyrazić głęboką pogardę do każdego, kto chce głosować na Marcinkiewicza, bo
on tak ładnie na studniówce tańczył.

Ale to nie chodzi o same koszta budowy, tylko dalsza eksploatacje.
Jak Kulczyk zbuduje i bramki postawi do trzeba mu bedzie za kazda
ciezarowke placic. Obecnie chyba 63zl od tira za kazdy 50km odcinek.
Kulczyk moze je budowac - tylko zeby to zrobil jako zwykly wykonawca
za panstwowe pieniadze i jako najtansza oferta z przetargu.

Podobna sprawa jest z A1.

Numerem jeden rankingu uczynię więc lewicę postkomunistyczną, która
przecięła wstęgę tylko na 200 km, ale zainicjowała dla swych następców 125
km (Pawlak) i 269 km (Belka).

IMO - te 269 to do weryfikacji, podzialu z AWS .. i moze do Trybunalu
Stanu. Prywatne autostrady .. pomysl moze i nieglupi
jak sie nie ma zadnych i pieniedzy na ich budowe, ale czemu Buzek nie
wiedzial jak sie to skonczy przy wejsciu do UE ?
Ciekawe czy Kulczyk wiedzial :-)

Tylko lewicy postkomunistycznej zdarzało się
też coś takiego, jak zbudowanie sporego odcinka w dwa lata od wbicia łopaty
w ziemię po przecięcie wstęgi (np. 50 km Nowy Tomyśl-Komorniki).

Ale to znow zasluga Kulczyka. I "zasluga" AWS.
Zrzeszta chyba podobne tempo panuje na A4 i innych drogach
budowanych za panstwowe pieniadze - wykonawcy w koncu tez prywatni,
jak juz sie przetargi skoncza to po prostu budowa tyle trwa.
Dwa lata .. to jest jawna dyskryminacja kaczek, bo musieliby
cos zaczac, ops - musialoby cos wystartowac, w na poczatku kadencji,
zeby teraz po dwoch latach byc oddane :-)

Ja chcę w sumie tylko jednego - by następne wybory wyłoniły rząd, dzięki
któremu na ten porzucony ćwierć wieku temu plac budowy wrócili budowlańcy.
piątek, 07 września 2007, wo"

A jakbym jeszcze chcial zeby to bylo z glowa robione, a nie skazywalo
nas na podwojne placenie :-)

J.

10 Data: Pa?dziernik 14 2007 19:22:22
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: jerzu 

On Thu, 11 Oct 2007 10:40:40 +0000 (UTC), " K"
 wrote:

Mam nadzieję, że dojdzie do tego jeszcze 5 km odcinka A2 Stryków - Stryków.
Rząd SLD zakończył autostradę w bezsensownym miejscu, trzeba się przeciskać
przez koszmarne korki w małym miasteczku. Kto mógł jednak przewidzieć, że
następny rząd w ogóle nie zamierza tej budowy kontynuować? Ten odcinek,
którego budowa ma szansę ruszyć lada chwila, może przynajmniej rozładować
te korki.

Budowa ruszyła - widziałem na własne oczy w czwartek :-)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org  GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

11 Data: Pa?dziernik 10 2007 22:26:42
Temat: LiD przegrał dzis sprawe z psem
Autor: Wujek Dobra Rada z kraju Rad 

82. Rozpoczniemy realizacje projektu "Y" - szybkiej kolei laczacej
Warszawe z Lodzia i Wroclawiem, a takze Poznaniem i Szczecinem.
Zwiekszymy stopien wykorzystania srodków unijnych w modernizacji
szlaków kolejowych."

Projekt Y jak sama nazwa wskazuje ma 3 odnogi:
Warszawa,Wrocław, Poznań.
Łódź to rozumiem coś jak Włoszczowa.

Ktos moze potwierdzic ze taki standard obowiazuje w UE, ze panstwo
buduje tory kolejowe i to az za 40% srodkow ?

we Francji taki zwyczaj obowiązuje,
i chyba w całej UE państwa na potęgę dotują przewozy pasażerskie.

12 Data: Pa?dziernik 10 2007 22:38:02
Temat: Re: LiD przegrał dzis sprawe z psem
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Wujek Dobra Rada z kraju Rad"  napisał w wiadomości news:

Projekt Y jak sama nazwa wskazuje ma 3 odnogi:
Warszawa,Wrocław, Poznań.
Łódź to rozumiem coś jak Włoszczowa.

Włoszczowa ma kilkaset tys mieszkańców?

13 Data: Pa?dziernik 10 2007 22:36:50
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Koriolan 

J.F. pisze:

przeglady wyborczego czesc pierwsza

http://www.lid.org.pl/serwis/content/view/32/83/

"80. Przelamiemy skandaliczny paraliz w budowie nowych odcinków
autostrad. Wykorzystamy do tego celu mozliwosci partnerstwa
publiczno-prawnego. W szczególnosci uruchomimy na wzór wegierski
proste przetargi wsród prywatnych inwestorów na budowe i utrzymanie w
gotowosci autostrad. Ryzyko zwiazane z wysokoscia oplat i nasileniem
ruchu przejmie panstwo. "

Ja niestety nie bardzo rozumiem - beda bramki, darmowe, czy Pol
wprowadzi swoje winiety ? :-)

To ja Ci wytłumaczę:
"mozliwosci partnerstwa publiczno-prawnego" + "Ryzyko zwiazane z wysokoscia oplat i nasileniem ruchu przejmie panstwo" = ?? no co  tu jest do tłumaczenia ??

Przypomnę: "chwała nam i naszym kolegom, ch.. precz"

Michał

14 Data: Pa?dziernik 10 2007 22:43:04
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Koriolan"  napisał w wiadomości news:

"mozliwosci partnerstwa publiczno-prawnego" + "Ryzyko zwiazane z wysokoscia oplat i nasileniem ruchu przejmie panstwo" = ?? no co  tu jest do tłumaczenia ??

Na Węgrzech tak to działa?
No to u nas też musi, ruch pewnie mamy większy niż oni.

15 Data: Pa?dziernik 10 2007 23:03:04
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Koriolan 

Cavallino pisze:


Użytkownik "Koriolan"  napisał w wiadomości news:

"mozliwosci partnerstwa publiczno-prawnego" + "Ryzyko zwiazane z wysokoscia oplat i nasileniem ruchu przejmie panstwo" = ?? no co  tu jest do tłumaczenia ??

Na Węgrzech tak to działa?
No to u nas też musi, ruch pewnie mamy większy niż oni.
Nie wiem.. pamietam tylko ujawnioną wypowiedź ich socjalistycznego premiera (wszystko spier...)
Nie byłem na Wegrzech-ale nie zamieniłbym naszych autostrad na ich deficyt budżetowy względem PKB.

16 Data: Pa?dziernik 11 2007 09:06:59
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Akcent 

Nie byłem na Wegrzech-ale nie zamieniłbym naszych autostrad na ich deficyt budżetowy względem PKB.

Który z kwartału, na kwartał się zmniejsza i zapewne niedługo dobiją do poziomu naszego regionu...
A autostrady zostaną :)

--
Pozdrawiam,
Piotr

17 Data: Pa?dziernik 11 2007 11:09:25
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: esperanto 


"Akcent"  wrote in message

Nie byłem na Wegrzech-ale nie zamieniłbym naszych autostrad na ich
deficyt budżetowy względem PKB.

Który z kwartału, na kwartał się zmniejsza i zapewne niedługo dobiją do
poziomu naszego regionu...
A autostrady zostaną :)

Taaaa, u nas tez deficyt sie zmniejsza, tylko potrzeby pozyczkowe panstwa
rosna....

Pozdrawiam

18 Data: Pa?dziernik 11 2007 13:38:25
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 11:09:25 +0200,  esperanto wrote:

"Akcent"  wrote in message
Nie byłem na Wegrzech-ale nie zamieniłbym naszych autostrad na ich
deficyt budżetowy względem PKB.

Który z kwartału, na kwartał się zmniejsza i zapewne niedługo dobiją do
poziomu naszego regionu...
A autostrady zostaną :)

Japonia ma zadluzenie panstwa na jakies 160% PKB .. i zyje :-)

Taaaa, u nas tez deficyt sie zmniejsza, tylko potrzeby pozyczkowe panstwa
rosna....

Bo od pozyczania jest inny departament i realizuje plan zeby otrzymac
premie ? :-)

Nawet w obliczu zadziwiajaco dobrego wyniku budzetu moze byc sens
pozyczac dalej, na przyszlosc i w celu stabilnego rynku.

J.

19 Data: Pa?dziernik 11 2007 12:13:34
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Sebastian Ciesielski 


Nie byłem na Wegrzech-ale nie zamieniłbym naszych autostrad na ich
deficyt budżetowy względem PKB.

przejechałem we wrześniu 2x odcinek od granicy Słowackiej po Serbską,
rewelacja

S.

20 Data: Pa?dziernik 11 2007 20:31:38
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Sebastian Ciesielski"  napisał w wiadomości


Nie byłem na Wegrzech-ale nie zamieniłbym naszych autostrad na ich
deficyt budżetowy względem PKB.

przejechałem we wrześniu 2x odcinek od granicy Słowackiej po Serbską,
rewelacja

Dokładnie tak.
I do tego tanizna.
Winietka 20 parę złotych.

21 Data: Pa?dziernik 10 2007 23:23:41
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: J.F. 

On Wed, 10 Oct 2007 22:36:50 +0200,  Koriolan wrote:

J.F. pisze:
To ja Ci wytłumaczę:
"mozliwosci partnerstwa publiczno-prawnego" + "Ryzyko zwiazane z
wysokoscia oplat i nasileniem ruchu przejmie panstwo" = ?? no co  tu
jest do tłumaczenia ??

Czy dobrze rozumiem ze mam rozumiec:
jak wzrosna koszta to panstwo doplaci, a jak wzrosnie ruch ..
to panstwo doplaci wiecej ? :-)

J.

22 Data: Pa?dziernik 10 2007 22:32:42
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: jarek d. 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

przeglady wyborczego czesc pierwsza

http://www.lid.org.pl/serwis/content/view/32/83/


"81. Zapewnimy równe warunki rozwoju kolejnictwa i drogownictwa -
wedlug standardów obowiazujacych w Unii Europejskiej: 40% nakladów
budzetowych w infrastrukturze transportowej na kolej, 60% na drogi i
autostrady.
82. Rozpoczniemy realizacje projektu "Y" - szybkiej kolei laczacej
Warszawe z Lodzia i Wroclawiem, a takze Poznaniem i Szczecinem.
Zwiekszymy stopien wykorzystania srodków unijnych w modernizacji
szlaków kolejowych."

Ktos moze potwierdzic ze taki standard obowiazuje w UE, ze panstwo
buduje tory kolejowe i to az za 40% srodkow ?

Droga kolejowa to taka sama droga, jak kołowa. Tyle, że kolejowa ;-)
Im więcej gabarytów i masy można sprawnie przewieźć koleją, tym luźniej
będzie na drodze.
Przecież to takie proste.

jarek d.

23 Data: Pa?dziernik 10 2007 23:41:02
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: J.F. 

On Wed, 10 Oct 2007 22:32:42 +0200,  jarek d. wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Ktos moze potwierdzic ze taki standard obowiazuje w UE, ze panstwo
buduje tory kolejowe i to az za 40% srodkow ?

Droga kolejowa to taka sama droga, jak kołowa. Tyle, że kolejowa ;-)
Im więcej gabarytów i masy można sprawnie przewieźć koleją, tym luźniej
będzie na drodze.
Przecież to takie proste.

Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow,
albo panstwo powinno oblozyc pkp odpowiednio wysoka akcyza :-)

J.

24 Data: Pa?dziernik 11 2007 09:06:55
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow,

A autostrady powinny budować firmy transportowe?

25 Data: Pa?dziernik 11 2007 14:44:19
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 09:06:55 +0200,  Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow,
A autostrady powinny budować firmy transportowe?

A nie ? Im przeciez na drogach zalezy :-)

Tylko ze przeciez buduja .. tzn finansuja przez akcyze paliwowa
i inne oplaty.
Dlaczego akcyza z samochodow ma pojsc na tory ? To sie chyba do RPO
nadaje - wymuszone finansowanie konkurencji :-)



J.

26 Data: Pa?dziernik 11 2007 20:33:23
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Thu, 11 Oct 2007 09:06:55 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow,
A autostrady powinny budować firmy transportowe?

A nie ? Im przeciez na drogach zalezy :-)

Tylko ze przeciez buduja .. tzn finansuja przez akcyze paliwowa

Sugerujesz że ropa do lokomotyw jej nie zawiera?

27 Data: Pa?dziernik 11 2007 21:30:51
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 20:33:23 +0200,  Cavallino wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow,
A autostrady powinny budować firmy transportowe?

A nie ? Im przeciez na drogach zalezy :-)
Tylko ze przeciez buduja .. tzn finansuja przez akcyze paliwowa

Sugerujesz że ropa do lokomotyw jej nie zawiera?

A duzo lokomotyw na rope jezdzi ?
Latwo sprawdzic ile PKP paliwa kupuje i im oddac .. albo pozwolic
na opale czy rolniczym jezdzic.

J.

28 Data: Pa?dziernik 11 2007 22:37:07
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

Sugerujesz że ropa do lokomotyw jej nie zawiera?

A duzo lokomotyw na rope jezdzi ?

Pewnie że tak.
Inne niż PKP firmy kolejowy w ogóle chyba elektrycznych nie używają.

29 Data: Pa?dziernik 11 2007 09:18:32
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: mario 

J.F. napisał(a):

On Wed, 10 Oct 2007 22:32:42 +0200,  jarek d. wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Ktos moze potwierdzic ze taki standard obowiazuje w UE, ze panstwo
buduje tory kolejowe i to az za 40% srodkow ?
Droga kolejowa to taka sama droga, jak kołowa. Tyle, że kolejowa ;-)
Im więcej gabarytów i masy można sprawnie przewieźć koleją, tym luźniej będzie na drodze.
Przecież to takie proste.

Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow,
albo panstwo powinno oblozyc pkp odpowiednio wysoka akcyza :-)

J.

jesli juz to PLK, bo PKP to tylko user.

pozdrawiam
mario

30 Data: Pa?dziernik 11 2007 12:21:06
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: jarek d. 


Użytkownik "mario"  napisał w wiadomości

J.F. napisał(a):
On Wed, 10 Oct 2007 22:32:42 +0200,  jarek d. wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Ktos moze potwierdzic ze taki standard obowiazuje w UE, ze panstwo
buduje tory kolejowe i to az za 40% srodkow ?
Droga kolejowa to taka sama droga, jak kołowa. Tyle, że kolejowa ;-)
Im więcej gabarytów i masy można sprawnie przewieźć koleją, tym luźniej będzie na drodze.
Przecież to takie proste.

Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow,
albo panstwo powinno oblozyc pkp odpowiednio wysoka akcyza :-)

J.

jesli juz to PLK, bo PKP to tylko user.

Słusznie prawisz.
Co do userów to jest jeszcze ponad 50 innych podmiotów zajmujących się przewozami.

pozdr.
jarek d.

31 Data: Pa?dziernik 14 2007 13:25:36
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 10 Oct 2007 23:41:02 +0200, J.F.
 wrote:

Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow,
albo panstwo powinno oblozyc pkp odpowiednio wysoka akcyza :-)

Nie pkp. IMHO status torów i dróg powinien byc tożsamy.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

32 Data: Pa?dziernik 14 2007 13:44:10
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: J.F. 

On Sun, 14 Oct 2007 13:25:36 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

On Wed, 10 Oct 2007 23:41:02 +0200, J.F.
Ogolnie tak, ale IMO tory powinno budowac PKP z wypracowanych srodkow,
albo panstwo powinno oblozyc pkp odpowiednio wysoka akcyza :-)

Nie pkp. IMHO status torów i dróg powinien byc tożsamy.

Tzn dorzucamy do biletow 100% akcyzy, a 30% z tego przeznaczamy na
tory ? :-)

J.

33 Data: Pa?dziernik 11 2007 12:31:08
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: Mietek 

..

82. Rozpoczniemy realizacje projektu "Y" - szybkiej kolei laczacej
Warszawe z Lodzia i Wroclawiem, a takze Poznaniem i Szczecinem.
Zwiekszymy stopien wykorzystania srodków unijnych w modernizacji
szlaków kolejowych."


 k**wa, a po kiego mi jakies polaczenie z ta wiocha ? - bo kwach czy
kurduple tam mieszkaja ?

34 Data: Pa?dziernik 14 2007 19:26:51
Temat: Re: Autostrady w/g LiD
Autor: jerzu 

On Wed, 10 Oct 2007 14:40:32 +0200, J.F.
 wrote:

82. Rozpoczniemy realizacje projektu "Y" - szybkiej kolei laczacej
Warszawe z Lodzia i Wroclawiem, a takze Poznaniem i Szczecinem.
Zwiekszymy stopien wykorzystania srodków unijnych w modernizacji
szlaków kolejowych."

Na linii Warszawa - Łódź to od dłuższego czasu trwa remont.
Przynajmniej na odcinku Skierniewice - Łódź.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org  GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Autostrady w/g LiD



Grupy dyskusyjne