Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok
Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie? Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i tyle.
Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.
pozdrawiam
| 2 | 
Data: Maj 26 2011 01:04:32 | 
| Temat: Re: Awaria silnika | 
| Autor: Filip KK  | 
W dniu 2011-05-26 00:59, furi pisze: 
 
 Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok 
Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze 
dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie 
zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem 
lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch 
gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl 
dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie? 
Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i 
tyle. 
Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne 
silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos. 
pozdrawiam 
 
SkoĹ„czyło siÄ™ paliwo.
 | 3 | 
Data: Maj 26 2011 00:19:02 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: furi  |  
W dniu 2011-05-26 00:04, Filip KK pisze: 
 W dniu 2011-05-26 00:59, furi pisze: 
 
Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok 
Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze 
dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie 
zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem 
lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch 
gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl 
dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie? 
Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i 
tyle. 
Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne 
silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos. 
pozdrawiam 
 
 
SkoĹ„czyło siÄ™ paliwo. 
 
Tez pierwsze do mi przyszlo do glowy to pompa (paliwa mam 3/4 zbiornika) ale po przekreceniu kluczyka slychac normalne bzyczenie, takze to chyba nie to. 
pozdro
 | 4 | 
Data: Maj 26 2011 07:15:28 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: Sebastian BiaĹ‚y  |  
On 2011-05-26 01:19, furi wrote: 
 SkoĹ„czyło siÄ™ paliwo. 
 
Tez pierwsze do mi przyszlo do glowy to pompa (paliwa mam 3/4 zbiornika) 
ale po przekreceniu kluczyka slychac normalne bzyczenie, takze to chyba 
nie to. 
 
Masz gdzieĹ› odpowietrzenie układu paliwowego? Nie wiem jak to wyglÄ…da u Ciebie, ale może w okolicy filtra jest gdzieĹ› zaworek. Zerknij czy przez niego sika paliwo kiedy pracuje pompa. Miałem kiedyĹ› bzyczacÄ… pompÄ™ ktora nic nie pompowała ...
 | 5 | 
Data: Maj 26 2011 09:45:34 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: K  |  
W dniu 26-05-2011 00:59, furi pisze: 
 Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok 
Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze 
dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie 
zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem 
lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch 
gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl 
dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie? 
Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i 
tyle. 
Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne 
silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos. 
pozdrawiam 
 
zgadywanki ciag dalszy, proponuje: cewka?
 | 6 | 
Data: Maj 26 2011 10:37:21 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: MichaĹ‚ Gut  |  
moze byc pompa paliwa  - to ze brzeczy nie znaczy ze pompuje z odpowiednim cisnieniem 
aczkolwiek najlepiej byloby sie podpiac do kompa i zobaczyc co sie rozjezdza 
 
 | 7 | 
Data: Maj 26 2011 16:09:38 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: Lewis  |  
W dniu 2011-05-26 00:59, furi pisze: 
 Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok 
Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze 
dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie 
zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem 
lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch 
gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl 
dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie? 
Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i 
tyle. 
Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne 
silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos. 
pozdrawiam 
 
Nie wiem jak dokładnie w Volvo ale mam saaba wiÄ™c szwed i powinno być podobnie. Po pierwsze sprawdĽ listwÄ™ DI o ile masz (cewki) póĽniej CPS (czujnik położenia wału). Jak te dwa wyeliminujesz szukaj głÄ™biej. 
Najlepiej bÄ™dzie podłÄ…czyć kompa. Ja bym ostawiał czujnik wału. 
Tak a propo jak wystygnie idĽ spróbuj go odpalić. Ja u mnie padł CPS na zimnym palił i jeĽdził OK jak siÄ™ nagrzał gasł i nie odpalał. 
Wyświetla Ci jakieś CEL?
 
--  
Części do A6 C4 sprzedam
 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam 
Lewis
 | 8 | 
Data: Maj 27 2011 00:27:07 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: Filip KK  |  
W dniu 2011-05-26 00:59, furi pisze: 
 Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok 
Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze 
dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie 
zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem 
lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch 
gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl 
dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie? 
Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i 
tyle. 
Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne 
silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos. 
 
 
I co "mechanior" znalazł? ZnajÄ…c życie, nic. To volvo, skarbonka.
 | 9 | 
Data: Maj 28 2011 12:44:32 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: furi  |  
W dniu 2011-05-26 23:27, Filip KK pisze: 
 W dniu 2011-05-26 00:59, furi pisze: 
Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok 
Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze 
dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie 
zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem 
lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch 
gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl 
dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie? 
Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i 
tyle. 
Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne 
silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos. 
 
 
I co "mechanior" znalazł? ZnajÄ…c życie, nic. To volvo, skarbonka. 
 
 
Twoj pierwszy strzal byl w "10", pompa paliwa padla, bzyczy ale nie pompuje. 
Jako ze to scierwo nowe jest drogie w poniedzialek skocze na szrot wytargac uzywana. I tu mam pytanie. Czy orientuje sie ktos czy to musi byc pompa z identycznego modelu z tym samym silnikiem, bo o to bedzie ciezko na szrocie. Czy tez wystarczy ze znajde S40 z podobnego rocznika w benzynie jakiejkolwiek z pompa wygladajaca tak samo i bedzie ona OK? 
pozdrawiam
 | 10 | 
Data: Maj 28 2011 19:24:06 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: Filip KK  |  
W dniu 2011-05-28 13:44, furi pisze: 
 
 Twoj pierwszy strzal byl w "10", pompa paliwa padla, bzyczy ale nie 
pompuje. 
Jako ze to scierwo nowe jest drogie w poniedzialek skocze na szrot 
wytargac uzywana. I tu mam pytanie. Czy orientuje sie ktos czy to musi 
byc pompa z identycznego modelu z tym samym silnikiem, bo o to bedzie 
ciezko na szrocie. Czy tez wystarczy ze znajde S40 z podobnego rocznika 
w benzynie jakiejkolwiek z pompa wygladajaca tak samo i bedzie ona OK? 
 
 
Bo według Twojego opisu właĹ›nie tak wynikało. W Volvo czÄ™sto zacinajÄ… siÄ™ pływaczki i pokazuje, że jest paliwo w zbiorniku a w rzeczywistoĹ›ci go nie ma. I też bardzo czÄ™sto padajÄ… pompy paliwa. 
Czy może być "podobna" pompa? Hmm... Ja bym szukał oryginału, czyli taka jaka powinna być. Ewentualnie bym dał do regeneracji starÄ… pompÄ™, na pewno to byłoby lepsze rozwiÄ…zanie, niż kupowanie używanej pompy ze szrotu. Można jeszcze spróbować wsadzić pompÄ™ od wiÄ™kszej benzyny.
 | 11 | 
Data: Maj 29 2011 19:34:11 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: furi  |  
W dniu 2011-05-28 18:24, Filip KK pisze: 
 W dniu 2011-05-28 13:44, furi pisze: 
 
Bo według Twojego opisu właĹ›nie tak wynikało. W Volvo czÄ™sto zacinajÄ… 
siÄ™ pływaczki i pokazuje, że jest paliwo w zbiorniku a w rzeczywistoĹ›ci 
go nie ma. I też bardzo czÄ™sto padajÄ… pompy paliwa. 
Czy może być "podobna" pompa? Hmm... Ja bym szukał oryginału, czyli taka 
jaka powinna być. Ewentualnie bym dał do regeneracji starÄ… pompÄ™, na 
pewno to byłoby lepsze rozwiÄ…zanie, niż kupowanie używanej pompy ze 
szrotu. Można jeszcze spróbować wsadzić pompÄ™ od wiÄ™kszej benzyny. 
 
>
 
Nie bedzie to potrzebne, duren jestem ;) i nie znam sie, myslalem ze trza wymienic caly ten modul co wchodzi do zbiornika (pompa, miernik poziomu) i to nowe kosztuje 350 E, dzisiaj to wymontowalem zeby miec na wzor na szrocie i okazalo sie za da sie z tego wyjac i zamienic sama pompe, a ta kosztuje ~50 euro wiec jutro zasuwam do sklepu kupic nowa.
 
Jako ze to wydaje sie to byc proste w montazu, nie bede dzwonil po mechanika zeby przyjechal zamontowac. Poradzcie czy sa przy tym jakies myki, czy tylko wstawiam, podlaczam zasilanie, przewody paliwowe i odpalam samochod. Czy trzeba cos odpowietrzac, posmarowac czyms uszczelke czy cokolwiek innego. 
pozdro
 | 12 | 
Data: Maj 30 2011 03:33:38 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: Filip KK  |  
W dniu 2011-05-29 20:34, furi pisze: 
  
Nie bedzie to potrzebne, duren jestem ;) i nie znam sie, myslalem ze 
trza wymienic caly ten modul co wchodzi do zbiornika (pompa, miernik 
poziomu) i to nowe kosztuje 350 E, dzisiaj to wymontowalem zeby miec na 
wzor na szrocie i okazalo sie za da sie z tego wyjac i zamienic sama 
pompe, a ta kosztuje ~50 euro wiec jutro zasuwam do sklepu kupic nowa. 
 
Jako ze to wydaje sie to byc proste w montazu, nie bede dzwonil po 
mechanika zeby przyjechal zamontowac. Poradzcie czy sa przy tym jakies 
myki, czy tylko wstawiam, podlaczam zasilanie, przewody paliwowe i 
odpalam samochod. Czy trzeba cos odpowietrzac, posmarowac czyms 
uszczelke czy cokolwiek innego. 
pozdro 
 
 
Zrób zdjÄ™cie i wyĹ›lij, ciÄ™żko przewidzieć takie podstawowe sprawy co należy zrobić. PamiÄ™taj, że istnieje opcja, że bÄ™dziesz musiał wstawić nowÄ… uszczelkÄ™, jeĹ›li konstrukcja i technologia tego wymaga (i w tym przykładzie smarować uszczelki nie wolno). Odpowietrzać nic nie musisz, zalej tylko tÄ™ pompÄ™ paliwem przed montażem.
 
Pozdrawiam
 | 13 | 
Data: Maj 30 2011 21:44:17 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: furi  |  
W dniu 2011-05-30 02:33, Filip KK pisze: 
 
  
Jako ze to wydaje sie to byc proste w montazu, nie bede dzwonil po 
mechanika zeby przyjechal zamontowac. Poradzcie czy sa przy tym jakies 
myki, czy tylko wstawiam, podlaczam zasilanie, przewody paliwowe i 
odpalam samochod. Czy trzeba cos odpowietrzac, posmarowac czyms 
uszczelke czy cokolwiek innego. 
pozdro 
 
 
Zrób zdjÄ™cie i wyĹ›lij, ciÄ™żko przewidzieć takie podstawowe sprawy co 
należy zrobić. PamiÄ™taj, że istnieje opcja, że bÄ™dziesz musiał wstawić 
nową uszczelkę, jeśli konstrukcja i technologia tego wymaga (i w tym 
przykładzie smarować uszczelki nie wolno). Odpowietrzać nic nie musisz, 
zalej tylko tÄ™ pompÄ™ paliwem przed montażem. 
 
 
Wstawilem te pompe, uszczelki nie smarowalem, jej konstrukcja wydaje sie byc idiotoodporna i byla w dobrym stanie, paliwem w samochodzie nie smierdzi, silnik dziala jak nalezy, wiec chyba jest OK. 
Znaczy hmm, bylo, jak juz w poprzednim poscie stwierdzilem duren jestem :) Krotki wezyk co idzie od pompy do panelu wyjsciowego na gorze zbiornika nie byl zabezpieczony opaska wiec stwierdzilem ze tak ma byc i zadnej nie zalozylem. Niestety nowa pompa ma troche inny krociec, z mniej wyraznymi zeberkami trzymajacymi wezyk na miejscu, po przejechaniu 10 km najwyrazniej sie zsunal bo silnik znow zgasl (szczesliwie tuz przed zjazdem na parking w mojej pracy), jutro na przerwie w pracy powtorka z rozrywki :| 
pozdrawiam
 | 14 | 
Data: Czerwiec 01 2011 23:34:40 |  | Temat: Re: Awaria silnika |  | Autor: Filip KK  |  
W dniu 2011-05-30 22:44, furi pisze: 
 
 Wstawilem te pompe, uszczelki nie smarowalem, jej konstrukcja wydaje sie 
byc idiotoodporna i byla w dobrym stanie, paliwem w samochodzie nie 
smierdzi, silnik dziala jak nalezy, wiec chyba jest OK. 
Znaczy hmm, bylo, jak juz w poprzednim poscie stwierdzilem duren jestem 
:) Krotki wezyk co idzie od pompy do panelu wyjsciowego na gorze 
zbiornika nie byl zabezpieczony opaska wiec stwierdzilem ze tak ma byc i 
zadnej nie zalozylem. Niestety nowa pompa ma troche inny krociec, z 
mniej wyraznymi zeberkami trzymajacymi wezyk na miejscu, po przejechaniu 
10 km najwyrazniej sie zsunal bo silnik znow zgasl (szczesliwie tuz 
przed zjazdem na parking w mojej pracy), jutro na przerwie w pracy 
powtorka z rozrywki :| 
pozdrawiam 
 
JesteĹ› teraz mÄ…drzejszy o pewne doĹ›wiadczenie. :) Oby to był ten wÄ™żyk...
 
Pozdrawiam :)
  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |