Awaria turbiny - ale dlaczego ?
1 | Data: Kwiecien 27 2010 18:41:40 |
Temat: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | |
Autor: Sebastian Biały | Witam. 2 |
Data: Kwiecien 27 2010 20:16:55 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: krzymek | Zakupione zostało używane turbo z rozbitka. Cena konkurencyjna do[...] Ewentualnie: jaki bład popełniono, jesli tak blyskawiczne zatarcie mialo miejsce? Nie podłaczono oleju? Nowy olej wypłukal zanieczyszczenia Dlaczego używana turbina o niewiadomym stanie... tak bardzo czÄ™sto zaczynajÄ… siÄ™ podwójne wydatki. Co do błÄ™dów to jedyne co mi przychodzi do głowy to to iż nie napełniono tej "nowej" turbiny przez założeniem do auta. Wiec uszkodzenie mogło nastÄ…pić już w dniu montażu turbiny przy uruchamianiu auta, trubina krÄ™ciła siÄ™ na sucho przez mały okres czasu.... ale to może wystarczyć do zrobienia takich uszkodzeĹ„. -- -- -==[ krzymek ]==-- - Laguna II '03 1.9dCi F9Q750 Turbo#2 ex Clio'93 1.4RT E7J + LPG 3 |
Data: Kwiecien 27 2010 20:36:34 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: news-gazeta | Sebastian Biały pisze:
Napisales w pierwszej czesci ze "ciagnie jak trzeba". Ok - musieli sie kawalek przejechac, wykluczam wadliwy montaz. Wyjatkowy pech - turbo sie po prostu rozlecialo. Ale uwazam ze zalozyli turbo, przegazowali turbo bylo slychac - powiedzieli ok dziala. Wsiadles w auto, przejechales kawalek i turbo strzelilo. Wiadomo ze podczas jazdy zupelnie inaczej pracuje turbo niz na postoju podczas przegazowywania. Tak czy inaczej - bardziej prawdopodobne wydaje mi sie montaz na sucho turbo. Pozdrawiam - Darek. 4 |
Data: Kwiecien 27 2010 20:54:38 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: Karolek | Sebastian Biały pisze:
Z tego co wiem to te laguny maja zjebane smarowanie turbosprezarki (doprowadzenie oleju). Moze kanal jest przytkany i stad szybkie zatarcie turbosprezarki. -- Karolek 5 |
Data: Kwiecien 27 2010 21:22:06 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: Pedro | Ile zapłaciłeĹ› za używke?Jaki model turbiny? 6 |
Data: Kwiecien 27 2010 22:01:49 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: Sebastian BiaĹ‚y | Pedro wrote: Ile zapłaciłeĹ› za używke?Jaki model turbiny? ~1000zł Modelu nie pomnÄ™, silnik 2.2dci. Po regeneracji 2000zł. 7 |
Data: Kwiecien 28 2010 00:19:45 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: Pedro |
Modelu nie pomnÄ™, silnik 2.2dci. Za 2000 możesz mieć nowÄ… turbine z 12 miesiecznÄ… gwarancjÄ… i o ile założszy w senswonym warsztacie Turbine i facet podpisze Ci protokół założenia o tyle bez problemowo coĹ› takiego normalnie reklamujesz.Podaj prosze koknkretny model garetta!SprawdziłeĹ› przewód doprowadzajÄ…cy, jak któryĹ› z kolegów mówił, olej do smarowania turbiny, czy jest drożny!? Nowe sie psuje a co dopiero używka!To jak w totolotku. 8 |
Data: Kwiecien 28 2010 00:37:42 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: Sebastian BiaĹ‚y | Pedro wrote: Za 2000 możesz mieć nowÄ… turbine z 12 miesiecznÄ… gwarancjÄ… Wybacz, ale ten model kosztuje w Renault cos około 6-7 tyĹ›, a poza cos koło 4-5tyĹ›. Samochod ma pojeĽdzić jeszcze troche, ładowanie w niego takiej kasy mija siÄ™ z celem ( to 1/3 jego wartoĹ›ci). Modelu nie podam, bo nie mam pod rÄ™kÄ…. SprawdziłeĹ› przewód doprowadzajÄ…cy, jak któryĹ› z kolegów mówił, olej do smarowania turbiny, czy jest drożny!? Jest. Byc może w turbinie zebrał siÄ™ syf, jak mowiłem olej był w konsystencji nieciekawej. Po nalaniu nowego mógł troche wymyć brudu. Nowe sie psuje a co dopiero używka!To jak w totolotku. Nigdy wiÄ™cej turbo diesla ;) 9 |
Data: Kwiecien 28 2010 09:07:50 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: Krzysztof Szmergiel | On 28/04/10 00:37, Sebastian Biały wrote: Nigdy wiÄ™cej turbo diesla ;) E tam jezdze dieslami juz dlugi czas i nie mam problemow. W lagunie podobno problemem jest czujnik cisnienia turbo. Podobno jest w takim miejscu ze ciagle sie zapycha i trzeba czesto czyscic - blad konstrukcyjny. Zapchanie czujnika powoduje zmiane ustawienia lopatek na bardziej agresywne i szybsze zmeczenie materialu. W zasadzie powinienes sie cieszyc, ze turbo nie rozwalilo bloku silnika i nie zrobilo "duzego kopciucha", o czym juz wiele razy pisano na tej grupie. K. 10 |
Data: Kwiecien 28 2010 23:23:22 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: Karolek | Krzysztof Szmergiel pisze: W zasadzie powinienes sie cieszyc, ze turbo nie rozwalilo bloku silnika Dokladnie. Pare dni temu kolejna laguna dci wyzionela ducha pod IC w Gdyni. -- Karolek 11 |
Data: Kwiecien 28 2010 21:02:16 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: Pedro |
Pedro wrote: Ty mi nie mów co gdzie ile kosztuje tylko podaj mi prosze model tej turbiny! Taka masz? GT1549 751768-5004S 751768-5003S 751768-0001 717345-0002 703245-0001/2 53039880048 4409975 93160135 4416393 93187292 4405411 9121244 LAGUNA dCi 2000,2002,2004 MEGANE dCi 2000,2001,2004,2005 MOVANO 2002 PRIMASTAR dCi 2002 SCENIC dCi 2004 TRAFIC dCi 2004 12 |
Data: Kwiecien 28 2010 03:16:14 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: Stefan Szczygielski | W dniu 27.04.2010 18:41, Sebastian Biały pisze: Moja Laguna 2 2.2dci prosiła siÄ™ o zmiane turbo. A to nie jest tak, że jak siÄ™ walnie w coĹ› a turbo pracuje to mu siÄ™ bardzo dostaje po du^H^H łopatkach (przeciÄ…żenia, etc)? Turbina z rozbitka to chyba ewidentne proszenie siÄ™ o kłopoty... S. 13 |
Data: Kwiecien 28 2010 21:03:37 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? | Autor: Pedro | A to nie jest tak, że jak siÄ™ walnie w coĹ› a turbo pracuje to mu siÄ™ bardzo dostaje po du^H^H łopatkach (przeciÄ…żenia, etc)? Turbina z rozbitka to chyba ewidentne proszenie siÄ™ o kłopoty... Według tej teori tłoki powinny zamieniać siÄ™ w pył, a pierscienie w atomy. 14 |
Data: Kwiecien 28 2010 18:20:16 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE) | Autor: Sebastian BiaĹ‚y | Sebastian Biały wrote: WTF? Czy mozliwe jest tak blyskawiczne zatarcie siÄ™ łozyska turbiny aby spowodowac tak niewiarygony luz? OczywiĹ›cie dzisiaj po rozebraniu widzÄ™ jak w mosiÄ™żnej tulei "ktoĹ› rozwiercił" dziurÄ™ wielkoĹ›ci małego palca. Wnioskujemy że brak smarowania. W/g mechanika wine ponosi syf w oleju. Olej fakt, brudny. W/g niego mały kawałek czegoĹ› z oleju dostał siÄ™ do łożyska i je zatkał. OczywiĹ›cie przed wejsciem na turbine filtru oleju nie ma bo nie przewidzieli takiej sytuacji ... Pytanie: czym wypłukac syf z oleju ? JakieĹ› Ĺ›rodki chemiczne? Wielokrotna zmiana oleju? Rozbieranie silnika w celu kÄ…pieli w ultradzwiÄ™kach raczej w gre nie wchodzi ;) 15 |
Data: Kwiecien 28 2010 20:59:20 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE) | Autor: Pedro |
OczywiĹ›cie przed wejsciem na turbine filtru oleju nie ma bo nie GdzieĹ› ty widział dodatkowe filtry przed turbinÄ…? 16 |
Data: Kwiecien 28 2010 21:37:19 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE) | Autor: Sebastian BiaĹ‚y | Pedro wrote: OczywiĹ›cie przed wejsciem na turbine filtru oleju nie ma bo nie GdzieĹ› ty widział dodatkowe filtry przed turbinÄ…? Nigdzie. Skoro jednak jest tak nieodporna na zabrudzenia, to czemu nie daje siÄ™ ? 17 |
Data: Kwiecien 28 2010 23:21:11 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE) | Autor: Karolek | Sebastian Biały pisze: Pedro wrote: Jak sie nie daje, jak sie daje. Masz w silniku filtr oleju? Mniemam, ze masz. Wiec jeden wystarczy. Renault ma po prostu zle zaprojektowane smarowanie i tyle. -- Karolek 18 |
Data: Maj 26 2010 19:31:00 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE) | Autor: jerzu | On Wed, 28 Apr 2010 23:21:11 +0200, Karolek wrote: Renault ma po prostu zle zaprojektowane smarowanie i tyle. A ten silnik to nie jest przypadkiem konstrukcja Nissana? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 19 |
Data: Maj 26 2010 22:02:48 | Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE) | Autor: Karolek | jerzu pisze: On Wed, 28 Apr 2010 23:21:11 +0200, Karolek wrote: Moze i jest, nie wnikalem w to. Prawda jest ze sypie sie mniej niz 1.9 czy 1.5 dci. -- Karolek |